![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Guru
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kontrowersyjna reklama - zaj.e.bista wyprzedaż
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dla mnie to żałosne, a nie śmieszne.. Mówili zresztą o tym wczoraj w telewizji.
Pozostaje pogratulować firmie inwencji...
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guru
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie dramatyzujmy... Ja już do tego słowa zdążyłem przywyknąć. W slangu młodzieżowym nie oznacza niczego wulgarnego ale coś nieprzeciętnego, fajnego, super... Nam starszym kojarzy się inaczej, ale cóż... język się zmienia, dochodzą nowe określenia i raczej tego nie zmienimy. Ale tu zgadzam się, że w reklamie nie powinno się takich określeń używać. Myślę, że chcieli po prostu być oryginalni i nie było tu niczyim zamiarem kogokolwiek obrazić.
Ostatnio zmieniany przez romanesco : 30.07.2009 o godz. 10:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Ja tego słowa nie akceptuję, jako powszechnie używanego, chyba że mówimy o przekleństwach. To tak jakbyśmy stwierdzili, że zaczniemy używać też słowa "za****iście" bo przecież też oznacza coś fajnego (w rozumieniu niektórych). Według mnie, akceptując fakt, że język się zmienia, nie należy przekraczać pewnych granic. Przekleństwo to przekleństwo i nie powinno być w codziennym (oficjalnym) języku używane, a historie taka, jak ta, powinny być karane. Inna sprawa, że pewnie nie ma u nas ani definicji przekleństwa, ani listy wyrazów za takie uważane, więc jak w wielu innych dziedzinach, można sobie robić, co się chce.
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Człekokształtny
Data rejestracji: 27.12.2004
Lokalizacja: Poznań
Posty: 9,088
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mimo, że mi się to nie podoba, pozostaje tylko pogratulować firmie, która to stworzyła.
Te reklamy pojawiły się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych, w portalach internetowych, gazetach etc. Wszędzie się o tym mówiło i o to im chodziło. Pamiętacie, jaki był szum z reklamą Media Markt "nie dla idiotów!"? Bo nieważne co mówią... itd. ![]()
__________________
Seny, pit i collons! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guru
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
![]() ![]() ![]() ![]() |
@andrzejj9
A co w takim razie sądzisz o reklamie sieci "Media Markt" ![]() "Media Markt - nie dla IDIOTÓW". To znaczy, że kto nie kupuje u nich, jest idiotą. Tak to należałoby interpretować. Nie pamiętam, czy jak zaczęły pojawiać się te reklamy, to czy były jakieś protesty ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Zarejestrowany dla jaj
Data rejestracji: 25.11.2004
Lokalizacja: 53°25' N,14°35' E
Posty: 3,826
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Pozdrawiam Marek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Generalnie mnie reklamy mało interesują, poza pojedynczymi przypadkami - jeden, to wspomniane przekleństwo, czego akceptować nie mogę, drugie - świadomie wprowadzanie w błąd w przypadku tego polskiego sklepu z AGD (nazwa wypadła mi z głowy..), na co z kolei zareagowałem tak, że świadomie nie będę w nim robił zakupów. A zrobić reklamę tak, żeby mówiono o niej w mediach, to żaden problem i mogę to zrobić na poczeniu. Dla mnie kwestią jest, jak niskiego poziomu chce się w tym celu sięgnąć..
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Za***isty język, za***isty musi być też towar, a sprzedający też za***iści. Język, którym się gada ze znajomymi nie powinien trafiać na reklamy, bo stworzymy za***iste pokolenie matołów, któremu zabraknie słów do wypowiedzenia się na jakikolwiek temat. Wiem, że już mamy takie pokolenie, ale jeszcze szansa jakaś dla niego jest.
Cytat:
Ostatnio zmieniany przez joujoujou : 31.07.2009 o godz. 11:23 Powód: ppp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Człekokształtny
Data rejestracji: 27.12.2004
Lokalizacja: Poznań
Posty: 9,088
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
A pretensji nie należy kierować do marketingowców, ale do ludzi, którzy wychowali matołów, do których najbardziej trafiają trafiają takie reklamy. Nie mówcie mi, że jak coś kupujecie, to nie bierzecie w ogóle pod uwagę oferty MM. No i wtedy raczej nie myślicie, że jak coś kupicie gdzieś indziej to jesteście idiotami. ![]() Tak samo weźmiecie inne oferty pod uwagę i nie wierzę, że obrazicie się na sieć bo użyła takiego a nie innego słowa w reklamie. Jeśli będzie miała dobrą ofertę, to weźmiecie ją pod uwagę. Swoją drogą nie oburzaliście się jak Saturn wykorzystuje ciało kobiece do przyciągnięcia uwagi do reklamy. Nie mówiąc już o takim uprzedmiotowieniu kobiety w reklamach motoryzacyjnych albo chociaż przykład idiotki z rejklamy Head&Shoulders dla mężczyzn. Organizacje feministyczne jedynie na to zwróciły uwagę, ale Was to nie oburza, dlaczego? Tutaj takie moralizatorstwo, a w innych przypadkach tego brak. Sam powiedziałem, że mi się też ta reklama nie podoba, ale widzę jej skuteczność. Co nie oznacza, że można naruszać wszelkie granice. Faktem jest, że jesteśmy coraz bardziej ubodzy językowo i te granice się coraz bardziej przesuwają. I w tym jest problem. Rozwiążemy ten problem, to z reklamy też to zniknie. Prosty mechanizm. Reklama wykorzystuje funkcjonujące w społeczeństwie stereotypy, język i inne wyróżniające cechy. Gdy to nie będzie się odzwierciedlać w społeczeństwie nie będzie miało sensu istnienia w reklamie.
__________________
Seny, pit i collons! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Zarejestrowany dla jaj
Data rejestracji: 25.11.2004
Lokalizacja: 53°25' N,14°35' E
Posty: 3,826
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() A tak poważnie, to masz niestety rację. ![]()
__________________
Pozdrawiam Marek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Jedyny sklep, który mi do tej pory tak podpadł, że nie będę tam kupował do wspomniany Media Expert (przypomniałem sobie nazwę ![]() ![]() Co do reklamy Saturna, to nie widziałem dyskusji o wykorzystywaniu ciała kobiety, a nawet jeśli, to raczej nie miałbym nic przeciwko temu. Po pierwsze dlatego, że trudno w tym wypadku byłoby mi się z tym zarzutem zgodzić, a po drugie dlatego, że faktu wykorzystywania rzeczy ładnych i atrakcyjnych (czy to widoków, skojarzeń, zapachów, obrazów, postaci ludzkich itp.) przeskoczyć się już nie da i widoczne jest to na każdym kroku. Na nagą kobietę czy mężczyznę, należałoby zareagować, wszystko inne mieści się moim zdaniem w przyjętych kanonach. Ale nie przekleństwa..
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Wyprzedaż garażowa. | Patrixs | Off topic | 26 | 03.11.2003 22:56 |