Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 30.07.2009, 09:48   #1
romanesco
Guru
 
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>
Kontrowersyjna reklama - zaj.e.bista wyprzedaż

-reklama.jpg
romanesco jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 30.07.2009, 10:11   #2
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Dla mnie to żałosne, a nie śmieszne.. Mówili zresztą o tym wczoraj w telewizji.

Pozostaje pogratulować firmie inwencji...
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 10:23   #3
romanesco
Guru
 
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>
Cytat:
Napisany przez andrzejj9 Podgląd Wiadomości
Dla mnie to żałosne, a nie śmieszne.. Mówili zresztą o tym wczoraj w telewizji.

Pozostaje pogratulować firmie inwencji...
Nie dramatyzujmy... Ja już do tego słowa zdążyłem przywyknąć. W slangu młodzieżowym nie oznacza niczego wulgarnego ale coś nieprzeciętnego, fajnego, super... Nam starszym kojarzy się inaczej, ale cóż... język się zmienia, dochodzą nowe określenia i raczej tego nie zmienimy. Ale tu zgadzam się, że w reklamie nie powinno się takich określeń używać. Myślę, że chcieli po prostu być oryginalni i nie było tu niczyim zamiarem kogokolwiek obrazić.

Ostatnio zmieniany przez romanesco : 30.07.2009 o godz. 10:26
romanesco jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 14:11   #4
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez romanesco Podgląd Wiadomości
Nie dramatyzujmy... Ja już do tego słowa zdążyłem przywyknąć. W slangu młodzieżowym nie oznacza niczego wulgarnego ale coś nieprzeciętnego, fajnego, super... Nam starszym kojarzy się inaczej, ale cóż... język się zmienia, dochodzą nowe określenia i raczej tego nie zmienimy. Ale tu zgadzam się, że w reklamie nie powinno się takich określeń używać. Myślę, że chcieli po prostu być oryginalni i nie było tu niczyim zamiarem kogokolwiek obrazić.
Ja myślę, że chcieli zwrócić uwagę.. Wszelkim kosztem..

Ja tego słowa nie akceptuję, jako powszechnie używanego, chyba że mówimy o przekleństwach. To tak jakbyśmy stwierdzili, że zaczniemy używać też słowa "za****iście" bo przecież też oznacza coś fajnego (w rozumieniu niektórych). Według mnie, akceptując fakt, że język się zmienia, nie należy przekraczać pewnych granic. Przekleństwo to przekleństwo i nie powinno być w codziennym (oficjalnym) języku używane, a historie taka, jak ta, powinny być karane.

Inna sprawa, że pewnie nie ma u nas ani definicji przekleństwa, ani listy wyrazów za takie uważane, więc jak w wielu innych dziedzinach, można sobie robić, co się chce.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 14:15   #5
Prezesik
Człekokształtny
 
Avatar użytkownika Prezesik
 
Data rejestracji: 27.12.2004
Lokalizacja: Poznań
Posty: 9,088
Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Mimo, że mi się to nie podoba, pozostaje tylko pogratulować firmie, która to stworzyła.
Te reklamy pojawiły się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych, w portalach internetowych, gazetach etc.
Wszędzie się o tym mówiło i o to im chodziło.

Pamiętacie, jaki był szum z reklamą Media Markt "nie dla idiotów!"?

Bo nieważne co mówią... itd.
__________________
Seny, pit i collons!
Prezesik jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 14:22   #6
romanesco
Guru
 
Data rejestracji: 01.08.2007
Posty: 3,562
romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>romanesco jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>
@andrzejj9
A co w takim razie sądzisz o reklamie sieci "Media Markt"
"Media Markt - nie dla IDIOTÓW". To znaczy, że kto nie kupuje u nich, jest idiotą. Tak to należałoby interpretować. Nie pamiętam, czy jak zaczęły pojawiać się te reklamy, to czy były jakieś protesty W każdym razie, uważam że to sformułowanie jest znacznie gorsze niż użyte w reklamie powyżej. Bo ja w żadnym wypadku idiotą się nie czuję. No i reklama w dalszym ciągu "chodzi" w TV. A ja przeszedłem nad tym do porządku dziennego i już prawie tego nie dostrzegam.
romanesco jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 15:53   #7
zene_k
Zarejestrowany dla jaj
 
Avatar użytkownika zene_k
 
Data rejestracji: 25.11.2004
Lokalizacja: 53°25' N,14°35' E
Posty: 3,826
zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez romanesco Podgląd Wiadomości
@andrzejj9
A co w takim razie sądzisz o reklamie sieci "Media Markt"
"Media Markt - nie dla IDIOTÓW". To znaczy, że kto nie kupuje u nich, jest idiotą. Tak to należałoby interpretować. Nie pamiętam, czy jak zaczęły pojawiać się te reklamy, to czy były jakieś protesty W każdym razie, uważam że to sformułowanie jest znacznie gorsze niż użyte w reklamie powyżej. Bo ja w żadnym wypadku idiotą się nie czuję. No i reklama w dalszym ciągu "chodzi" w TV. A ja przeszedłem nad tym do porządku dziennego i już prawie tego nie dostrzegam.
No co Ty, nie kupujesz w Media Markt?
__________________
Pozdrawiam Marek
zene_k jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 16:59   #8
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez romanesco Podgląd Wiadomości
@andrzejj9
A co w takim razie sądzisz o reklamie sieci "Media Markt"
"Media Markt - nie dla IDIOTÓW". To znaczy, że kto nie kupuje u nich, jest idiotą. Tak to należałoby interpretować. Nie pamiętam, czy jak zaczęły pojawiać się te reklamy, to czy były jakieś protesty W każdym razie, uważam że to sformułowanie jest znacznie gorsze niż użyte w reklamie powyżej. Bo ja w żadnym wypadku idiotą się nie czuję. No i reklama w dalszym ciągu "chodzi" w TV. A ja przeszedłem nad tym do porządku dziennego i już prawie tego nie dostrzegam.
Co sądzę? Że jest głupia.. I wszystko pozostałe, co się z nią wiąże, jest mi całkowicie obojętne..

Generalnie mnie reklamy mało interesują, poza pojedynczymi przypadkami - jeden, to wspomniane przekleństwo, czego akceptować nie mogę, drugie - świadomie wprowadzanie w błąd w przypadku tego polskiego sklepu z AGD (nazwa wypadła mi z głowy..), na co z kolei zareagowałem tak, że świadomie nie będę w nim robił zakupów.

A zrobić reklamę tak, żeby mówiono o niej w mediach, to żaden problem i mogę to zrobić na poczeniu. Dla mnie kwestią jest, jak niskiego poziomu chce się w tym celu sięgnąć..
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 18:50   #9
ed hunter
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Za***isty język, za***isty musi być też towar, a sprzedający też za***iści. Język, którym się gada ze znajomymi nie powinien trafiać na reklamy, bo stworzymy za***iste pokolenie matołów, któremu zabraknie słów do wypowiedzenia się na jakikolwiek temat. Wiem, że już mamy takie pokolenie, ale jeszcze szansa jakaś dla niego jest.

Cytat:
Napisany przez Prezesik Podgląd Wiadomości
Mimo, że mi się to nie podoba, pozostaje tylko pogratulować firmie, która to stworzyła.
Te reklamy pojawiły się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych, w portalach internetowych, gazetach etc.
Wszędzie się o tym mówiło i o to im chodziło.

Pamiętacie, jaki był szum z reklamą Media Markt "nie dla idiotów!"?

Bo nieważne co mówią... itd.
To niech następnym razem pokażą człowieka wydalającego kał. Też będzie za***iście.

Ostatnio zmieniany przez joujoujou : 31.07.2009 o godz. 11:23 Powód: ppp
ed hunter jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 19:43   #10
Prezesik
Człekokształtny
 
Avatar użytkownika Prezesik
 
Data rejestracji: 27.12.2004
Lokalizacja: Poznań
Posty: 9,088
Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Prezesik jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Cytat:
Napisany przez ed hunter Podgląd Wiadomości
To niech następnym razem pokażą człowieka wydalającego kał. Też będzie za***iście.
Pamiętaj Edziu, że nie Ty jesteś w grupie docelowej takiej reklamy.
A pretensji nie należy kierować do marketingowców, ale do ludzi, którzy wychowali matołów, do których najbardziej trafiają trafiają takie reklamy.

Nie mówcie mi, że jak coś kupujecie, to nie bierzecie w ogóle pod uwagę oferty MM. No i wtedy raczej nie myślicie, że jak coś kupicie gdzieś indziej to jesteście idiotami.
Tak samo weźmiecie inne oferty pod uwagę i nie wierzę, że obrazicie się na sieć bo użyła takiego a nie innego słowa w reklamie. Jeśli będzie miała dobrą ofertę, to weźmiecie ją pod uwagę.

Swoją drogą nie oburzaliście się jak Saturn wykorzystuje ciało kobiece do przyciągnięcia uwagi do reklamy. Nie mówiąc już o takim uprzedmiotowieniu kobiety w reklamach motoryzacyjnych albo chociaż przykład idiotki z rejklamy Head&Shoulders dla mężczyzn. Organizacje feministyczne jedynie na to zwróciły uwagę, ale Was to nie oburza, dlaczego? Tutaj takie moralizatorstwo, a w innych przypadkach tego brak.

Sam powiedziałem, że mi się też ta reklama nie podoba, ale widzę jej skuteczność. Co nie oznacza, że można naruszać wszelkie granice. Faktem jest, że jesteśmy coraz bardziej ubodzy językowo i te granice się coraz bardziej przesuwają. I w tym jest problem. Rozwiążemy ten problem, to z reklamy też to zniknie. Prosty mechanizm.
Reklama wykorzystuje funkcjonujące w społeczeństwie stereotypy, język i inne wyróżniające cechy. Gdy to nie będzie się odzwierciedlać w społeczeństwie nie będzie miało sensu istnienia w reklamie.
__________________
Seny, pit i collons!
Prezesik jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 20:58   #11
zene_k
Zarejestrowany dla jaj
 
Avatar użytkownika zene_k
 
Data rejestracji: 25.11.2004
Lokalizacja: 53°25' N,14°35' E
Posty: 3,826
zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez Prezesik Podgląd Wiadomości
Pamiętaj Edziu, że nie Ty jesteś w grupie docelowej takiej reklamy.
A pretensji nie należy kierować do marketingowców, ale do ludzi, którzy wychowali matołów, do których najbardziej trafiają trafiają takie reklamy.

Nie mówcie mi, że jak coś kupujecie, to nie bierzecie w ogóle pod uwagę oferty MM. No i wtedy raczej nie myślicie, że jak coś kupicie gdzieś indziej to jesteście idiotami.
Tak samo weźmiecie inne oferty pod uwagę i nie wierzę, że obrazicie się na sieć bo użyła takiego a nie innego słowa w reklamie. Jeśli będzie miała dobrą ofertę, to weźmiecie ją pod uwagę.

Swoją drogą nie oburzaliście się jak Saturn wykorzystuje ciało kobiece do przyciągnięcia uwagi do reklamy. Nie mówiąc już o takim uprzedmiotowieniu kobiety w reklamach motoryzacyjnych albo chociaż przykład idiotki z rejklamy Head&Shoulders dla mężczyzn. Organizacje feministyczne jedynie na to zwróciły uwagę, ale Was to nie oburza, dlaczego? Tutaj takie moralizatorstwo, a w innych przypadkach tego brak.

Sam powiedziałem, że mi się też ta reklama nie podoba, ale widzę jej skuteczność. Co nie oznacza, że można naruszać wszelkie granice. Faktem jest, że jesteśmy coraz bardziej ubodzy językowo i te granice się coraz bardziej przesuwają. I w tym jest problem. Rozwiążemy ten problem, to z reklamy też to zniknie. Prosty mechanizm.
Reklama wykorzystuje funkcjonujące w społeczeństwie stereotypy, język i inne wyróżniające cechy. Gdy to nie będzie się odzwierciedlać w społeczeństwie nie będzie miało sensu istnienia w reklamie.
Kogo zacytowałeś?

A tak poważnie, to masz niestety rację.
__________________
Pozdrawiam Marek
zene_k jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 21:31   #12
ed hunter
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez zene_k Podgląd Wiadomości
Kogo zacytowałeś?

A tak poważnie, to masz niestety rację.
Nie ma racji, bo z tej całej pisaniny wynika tylko, że się mu nie podoba, ale przyznaje rację. Bełkot w postaci czystej.
ed hunter jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.07.2009, 22:48   #13
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez Prezesik Podgląd Wiadomości
Pamiętaj Edziu, że nie Ty jesteś w grupie docelowej takiej reklamy.
A pretensji nie należy kierować do marketingowców, ale do ludzi, którzy wychowali matołów, do których najbardziej trafiają trafiają takie reklamy.

Nie mówcie mi, że jak coś kupujecie, to nie bierzecie w ogóle pod uwagę oferty MM. No i wtedy raczej nie myślicie, że jak coś kupicie gdzieś indziej to jesteście idiotami.
Tak samo weźmiecie inne oferty pod uwagę i nie wierzę, że obrazicie się na sieć bo użyła takiego a nie innego słowa w reklamie. Jeśli będzie miała dobrą ofertę, to weźmiecie ją pod uwagę.

Swoją drogą nie oburzaliście się jak Saturn wykorzystuje ciało kobiece do przyciągnięcia uwagi do reklamy. Nie mówiąc już o takim uprzedmiotowieniu kobiety w reklamach motoryzacyjnych albo chociaż przykład idiotki z rejklamy Head&Shoulders dla mężczyzn. Organizacje feministyczne jedynie na to zwróciły uwagę, ale Was to nie oburza, dlaczego? Tutaj takie moralizatorstwo, a w innych przypadkach tego brak.

Sam powiedziałem, że mi się też ta reklama nie podoba, ale widzę jej skuteczność. Co nie oznacza, że można naruszać wszelkie granice. Faktem jest, że jesteśmy coraz bardziej ubodzy językowo i te granice się coraz bardziej przesuwają. I w tym jest problem. Rozwiążemy ten problem, to z reklamy też to zniknie. Prosty mechanizm.
Reklama wykorzystuje funkcjonujące w społeczeństwie stereotypy, język i inne wyróżniające cechy. Gdy to nie będzie się odzwierciedlać w społeczeństwie nie będzie miało sensu istnienia w reklamie.
Jak robię zakupy tego typu, to idę do Media Marktu sprawdzić cenę i jeśli jest atrakcyjna, kupuję. Nie dzięki reklamie i nie wbrew reklamie, po prostu ze względu na obiektywne warunki oferty.

Jedyny sklep, który mi do tej pory tak podpadł, że nie będę tam kupował do wspomniany Media Expert (przypomniałem sobie nazwę ). Na szczęście jest on tak drogi, że nie będę miał zgryzu, jeśli ceny byłyby tam dużo niższe niż gdzie indziej

Co do reklamy Saturna, to nie widziałem dyskusji o wykorzystywaniu ciała kobiety, a nawet jeśli, to raczej nie miałbym nic przeciwko temu. Po pierwsze dlatego, że trudno w tym wypadku byłoby mi się z tym zarzutem zgodzić, a po drugie dlatego, że faktu wykorzystywania rzeczy ładnych i atrakcyjnych (czy to widoków, skojarzeń, zapachów, obrazów, postaci ludzkich itp.) przeskoczyć się już nie da i widoczne jest to na każdym kroku. Na nagą kobietę czy mężczyznę, należałoby zareagować, wszystko inne mieści się moim zdaniem w przyjętych kanonach. Ale nie przekleństwa..
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Wyprzedaż garażowa. Patrixs Off topic 26 03.11.2003 22:56


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.