![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Napędy optyczne CD Tematy poswięcone nagrywarkom i nagrywaniu płyt CD-R/RW |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 28.10.2000
Posty: 14
![]() |
Nagrywanie audio a audifilstwo
To pytanie pozornie wyglądać bedzie na lamerskie: Czy są jakies obiektywne przesłanki, że kopiowane płyty audio maja gorszą jakość dźwięku? Nie chodzi mi o trzaski i tym podobne sprawy. Technicznie rzecz biorąc, płyta audio skopiowana np. CloneCD, przy zachowaniu odpowiednich parametrów zrzucania obrazu, powinna być identyczna jak oryginał, przynajmniej jeśli chodzi o ilość i rodzaj bitów:-)Czy ktoś nie odniósł wrażenia, że takie płyty brzmią jednak gorzej? A moze rzeczywiście tak jest....
|
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.01.2001
Posty: 510
![]() |
maja gorsza jakosc dzwieku. tylko chodzi o to, ze pozna to wyrafinowany audiofil na dobym (swoim) sprzecie i oczywiscie pod warunkiem ze bedzie mogl porownac z orginalem. rozne nagrywarki roznie nagrywaja - dziwne, nie? - plyty audio nagrane na roznych nagrywarkach (lub CD-Recorderach stacjonarnych) moga sie roznic barwa dzwieku np. niskich czestotliwosci lub wysokich - przymglony bas, przyciete soprany itp.
jednak wiekszosc ludzi nie odrozni tych plyt poniewaz nie maja dobrego sprzetu, albo niewystarczajaco dobry sluch lub nie myja uszu ![]() jezeli masz takie wrazenie to pewnie slyszysz te roznice wiec techniczne jest to idealna kopia oryginalu ale... |
![]() |
![]() |
#3 |
Gość
Posty: n/a
|
IMO duze znaczenie ma tez jakosc nosnika na ktorum wypalasz plyte audio
|
![]() |
#4 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.01.2001
Posty: 510
![]() |
to fakt, nosnik ma bardzo duze znaczenie, ale nawet przy uzyciu najlepszego nosnika nie uzyska sie kopii idealnej
|
![]() |
![]() |
#5 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 28.10.2000
Posty: 14
![]() |
No tak, jednak słuch mnie nie mylił. Sprzęt mam bardzo dobry i słuch też niezgorszy, ale wolałem sie upewnić. Z drugiej strony, mimo wszystko to jednak dziwne. Chociaż np. niektórzy twierdzą, że tłoczone płyty pokrywane złotem brzmią lepiej. Najwyraźniej to kwestia nośnika (tj. w jaki sposób odbuja światło lasera), a nie samego zapisu.
Pozdrawiam i dzięki za rozwianie wątpliwosci. |
![]() |
![]() |
#6 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 28.01.2001
Posty: 121
![]() |
zastanawia mnie tylko, dlaczego moga byc roznice w jakosci audio, przeciez kazda plyta jest taka sama, nagrane tam sa zera lub jedynki, i jak wieza czyta to co inaczej wygladaja zera i jedynka na roznych plytach?
a na pewno nie ma roznicy w plytach cdr-audio i zwyklych |
![]() |
![]() |
#7 |
Gość
Posty: n/a
|
CO BYŁO PIERWSZE JAJAKO, CZY KRUA?
ITD, ITP. BIT TO BIT. 50% NA 50% IDĘ O ZAKŁAD ŻE JAŚLI PUSZCZE SUPERMENOWI DWA TAKIE SAME CD (ORGINAŁ KOPIE, PRAWDZIWA KOPIEA!), TO SIĘ ZBŁAŻNI. RESZTA TO SPRAWA NOŚNIKÓW I SPOSOBÓW. POMIJAM ELEMENTY WYKONAWCZE. TAKE BADANIA ROBIONA W JAPAN. W/W TEKST TO WIELKI SKRÓT. |
![]() |
#8 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.01.2001
Posty: 510
![]() |
bit to bit - to fakt i nic tego nie zmieni.
ale... od poczatku: format CD-DA zaklada obecnosc na plycie oprocz rzeczywistych danych muzycznych dodatkowych danych korekcyjnych. taka struktura nagrania wynika z faktu, ze proces odtwarzania CD przebiega w czasie rzeczywistym, nie mozna zagwarantowac wiec, ze kazdy bit zostanie odczytany poprawnie. odtwarzanie nie moze zostac przerwane wiec urzadzenie korzysta z tych danych. moga wystapic 3 sytuacje: 1. blad moze byc skorygowany - wowczas nie slychac miejsca gdzie wystapila nieprawidlowosc 2. blad jest interpolowany - tu nie da sie uzupelnic sygnalu za pomoca danych korekcyjnych - wowczas tworzona jest nowa probka laczaca ostatnia dobra z nastepma dobra informacja na plycie 3. blad nie moze byc ani interpolowany ani skorygowany - uszkodzenie scieszki z zapisem jest na tyle duze ze uklad odpowiedzialny za korekcje nie radzi sobie z integracja ani rekonstrukcja nawet prawdopodobnej postaci sygnalu w praktyce zadne odtworzenie plyty nie jest wolne od pracy ukladow korekcji danych. oznaczaloby to, ze nie powinno powstawac roznic w procesie kopiowana, bowiem korekcja dziala w podczas odsluchiwania jak i przegrywania/nagrywania. z tego wynika jednak, ze nie wszystko z oryginalnej plyty mozna wyczytac, choc kazdy chcialby miec jak najwiecej danych "oryginalnych". dlatego tez producenci napedow coraz bardziej je udoskonalaja ( krazki dociskowe, tlumienie drgan, itp.) dodatkowo sa jeszcze znieksztalcenia typu "jitter" ( w skrocie jest to rodzaj przeklaman czasowych) - sygnal podany w nieprecyzyjnym czasie to zly sygnal. synchronizacja zegarow taktujacych urzadzenia odczytujacego i zapisujacego nie jest latwa ( kopiowanie w locie). najlepiej byloby uzyc kabla I^2S ( to nie do PC) lub bezposrednie polaczenie dwoch napedow (tak jak w stacjonarnych CD-Recorderach). tak jak odtwarzanie nie przebiega w sposob superdokladny tak samo jest z zapisem. niektore "jamki" moga sie nie wypalic dokladnie lub wcale. do tego jeszcze jakokosc nosnika, ktory powinien miec idealna powierzchnie. w praktyce nie ma urzadzen ( systemow) nagrywajacych, ktore wykonaly by idealna kopie plyty. jedyna idealna kopia jest tloczona kopia plyty-matki za najdokladniejsze uchodza napedy Plexa ( ok. 0.03% znieksztalcen). wiec w japan nie odkryli nic nowego ze bit to bit - wiadomo to chyba od czasow ENIAC'a. BTW PASIASTY tez jestem z lublina i kupuje plytki po 1,50, jak mozesz to rzuc haslo gdzie maja te po 1,20. pozdro |
![]() |
![]() |
#9 |
Gość
Posty: n/a
|
mam pytanie w związku z w/w tematem:
tzn że płyta wytłoczona po raz pierwszy na matrycy nie różni sie niczym (pod względem jakościowym , dzwiękowym) od tej która zeszła z matrycy po raz 50000 czy 100000 ? a drugie pytanie to takie czy jakość łoczonych płyt (srebrne spody) nie obniża jakości dzwięku ![]() Z reguły śa niskiej jakości .... tak mi się wydaje czy ktoś może odpowiedzięć kompetentnie ? pozdro 6 |
![]() |
#10 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.01.2001
Posty: 510
![]() |
nie rozni sie niczym.
skad ta wiadomosc, ze sa niskiej jakosci? czy znasz jakas firme ktora takie sprzedaje? gdyby byly niskiej jakosci to nie uzywano by ich w procesie produkcji. przeciez plyty formatu DVD-Audio tez sa srebrne. o kolorach plyt przeczytasz na galu, jest tam link "Kolory plyt cdr" |
![]() |
![]() |
#11 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 28.10.2000
Posty: 14
![]() |
Koledze obarowi chodzi zapewne o tloczone plytki rodem zza Buga
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gość
Posty: n/a
|
6 dzięki ale np.: jeszcze jedno
może słowo o korektorach skoro już zauważam różnicę na poziomie 0,03% lub deko więcej to mam pytanie czy nie można skorygować tego korektorem (czy tam equalizerem) i czy to prawda że obecnie producenci Sprżetu grającego odchodzą od produkcji takich własnie korektorów "polepszających " dzwięk ?? Czy tendencje te związane są z odsłuchem " orginalnie nagranych płyt ? i chęcią pozostawienia dźwięku takim jaki został nagrany ? P.S. no nie wiem ale ja widze różnicę między płytą DVD a CD nawet jeśli są obie srebrne |
![]() |
#13 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.01.2001
Posty: 510
![]() |
jezeli chodzi o zmiany barwy to przy odsluchu mozesz korygowac co chcecz ( o ile masz korektor). jednak po skopiowaniu plyty moga wystapic zmiany zozmieszczenia instrumentow w przestrzeni, a tego juz nie zmienisz.
tak to prawda, producenci sprzetu odchodza od produkcji korektorow barwy dzwieku. w zasadzie to plyta powinna byc odsluchiwana tak jak brzmi w oryginale. z audiofilskiego punktu widzenia. teraz producenci oferuja gotowe tryby odsluch dzwieku od razu w sprzecie ( np. rock, jazz, live itp w tanszych zestawach), w drogich wzmacniaczach A/V sa to dokladnie okteslone miejsca i przestrzenie ( np. u Yamahy: Stadium - Bowl: Stadion na wolnym powietrzu z miejscami siedzacymi ustawionymi amfiteatralnie. Odbicia docieraja do miejsca w ktorym siedzi sluchacz ze wszystkich kierunkow - cyt.) chodzi mi o kolor a nie o roznice w wygladzie (gestosc sciezek itd), zreszta pisalem o plycie DVD-Audio pozdro |
![]() |
![]() |
#14 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 28.10.2000
Posty: 14
![]() |
Dodajmy do tego przełączniki w stylu "Source Direct" pozwalajace na etapie odsluchu pominąc WSZELKIE regulatory barwy dzwieku, lącznie z tymi we wzmacniaczu (vide SONY). Producenci wychodza tu z zalozenia, że kazdy dysponuje w domu komora bezechową
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gość
Posty: n/a
|
wszysko jedno czy z oryginału czy z kopi dźwięk jest zbyt płaski (Flat sound) cz to zależy od sprzętu ?
ponoć starsze wzmacniacze na starszych podzespołach (stare Denony) miały większą dynamikę niż np. obecne Technics'y Mówię o nie stosowaniu korektorów dźwięku Jak to z tym jest ? |
![]() |
|
|