Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f104/)
-   -   Final Fantasy XII - Problem z kopiowaniem plików gry na HDD (https://forum.cdrinfo.pl/f104/final-fantasy-xii-problem-kopiowaniem-plikow-gry-hdd-96124/)

Berion 08.01.2017 20:34

FF12 to jedna z nielicznych gier, która ma niewpisane w TOC zasoby - poza SYSTEM.CNF, plikiem wykonywalnym i ewentualnie modułami - bo te akurat muszą być widoczne dla CDVDMANa. Czyli tak jak Szczuru napisał.

Aby wypakować pliki z płyty, musisz odczytać jej TOC (z któregoś ELF'a w którym jest), w czym życzę powodzenia bo jest albo zaszyfrowana albo skompresowana, albo jedno i drugie jak w przypadku głównych czcionek. ;)

Cytat:

Chciałbym skopiować wyżej wymienioną grę na PC, ale jak pisałem gra nie kopiuję się cała tylko 5 MB zamiast 3,76 GB. Spolszczyłem grę, ale OPL jej nie uruchamia, więc postanowiłem, że podmienię ten plik SLES na oryginalny z przed zlokalizowania gry, tak samo zrobiłem z OKAMI i wszystko jest ok, niestety FFXII nie chcę się skopiować w całości.
To bardzo zły pomysł na podmianę plików w grach na PSX i PS2, ponieważ często są zabezpieczone np. sprawdzaniem LBA. Poza tym nie zawsze kolejność plików jest przypadkowa, bywa że deweloper umyślnie przesuwa niektóre zasoby tam gdzie odczyt jest najszybszy.

Pliki najlepiej podmienić ręcznie za pomocą CDMage (dla PSX i PS2 CD), a potem naprawić ECC/EDC lub w przypadku gier na PS2 na DVD managerem obrazów, który ich nie przebudowuje (czyli np. nie UltraISO, ale jakim to nie znam, możesz też ręcznie wyliczyć offset i się wstrzyknąć, ECC nie trzeba chyba naprawiać bo OPL chyba zignoruje).

Prime 08.01.2017 21:03

Praktycznie nic z tego co napisałeś nie rozumiem, ale jedno już wiem, muszę odpuścić, będzie trzeba grać z płyty :(. A możesz mi wytłumaczyć czemu da radę zrobić obraz "całej" gry?

Berion 08.01.2017 21:08

Bowiem program wykonujący obraz płyty nie odczytuje danych z systemu plików tylko po kolei każdy czytelny sektor i dane go opisujące (tylko CD bo na odczyt DVD w trybie RAW nie pozwala fw napędu). Wyjątkiem jest program wykonujący obraz płyty gry na GC lub Wii, ten odczytuje dane z cache'u nagrywarki (więc nie da się sprawdzić czy ostatecznie obraz jest poprawny) - taka ciekawostka. ;)

Prime 08.01.2017 21:20

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1375707)
Bowiem program wykonujący obraz płyty nie odczytuje danych z systemu plików tylko po kolei każdy czytelny sektor i dane go opisujące (tylko CD bo na odczyt DVD w trybie RAW nie pozwala fw napędu). Wyjątkiem jest program wykonujący obraz płyty gry na GC lub Wii, ten odczytuje dane z cache'u nagrywarki (więc nie da się sprawdzić czy ostatecznie obraz jest poprawny) - taka ciekawostka. ;)

Berion Ty to posiadasz wiedzę :D no cóż, dzięki wszystkim za chęć pomocy. :)

Berion 08.01.2017 21:29

Wydaje ci się. ;)

Ale hmm, czyli chcesz podmienić grzebany ELF w konwercie IZJS lub tłumaczeniu gry na oryginalny ELF dlatego, że gra nie wstaje na OPL? Wiesz, i Okami PL i FF12 PL/IZJS działają na OPL bez cudowania (a przynajmniej na ówczesnych wersjach, to bodajże czasy 0.7 lub 0.8). Więc może szukasz problemu nie tam gdzie trzeba?

szczuru 09.01.2017 00:49

Jako iż ja gram na PS2 tylko z HDD to też wydaje mi się dziwne, że FFXII PL nie działa Ci za pomocą OPL-a. Swego czasu jak testowałem to na bank działała spolczona wersja "normalna", jak i IZJS. Dla pewności wrzuć spolszczony obraz na HDD w PS2 i uruchom starym, poczciwym HDLoaderem (tylko pokombinuj z opcjami kompatybilności).

Prime 09.01.2017 15:30

Próbowałem HDLoaderem uruchomić spolszczoną wersję IZJS, rezultat był taki, że pokazało się menu z kodami itp. nacisnąłem start i to by było na tyle (czarny obraz).

szczuru 09.01.2017 21:56

Cytat z oficjalnego readme:
Cytat:

Spolszczona gra działa także bez problemu na ESR (oczywiście wymaga
użycia programu ESR Disc Patcher lub podobnego), USBAdvance, HDLoaderze
i Open PS2 Loaderze (ten ostatni szczerze polecam).

Suma kontrolna i rozmiar pliku wynikowego będą zależeć od wersji użytej
do patchowania gry, ale zawsze spolszczona gra powinna być o około 20MB
mniejsza od oryginału (wyrzucony wyzerowany fragment na końcu płyty).
Więc być może twój "wejściowy" obraz (czyli przed spolszczeniem) jest uszkodzony - porównaj sumy kontrolne z redump.org.
I czy na pewno używasz ostatniej wersji spolszczenia? Czyli 1.2.

Prime 09.01.2017 22:46

Nie spolszczona gra działa bez problemu, strona, którą podałeś nie działa. Tak użyłem spolszczenia w wersji 1.2, pobrałem z oficjalnej strony projektu.

szczuru 10.01.2017 12:41

To w końcu spolszczona wersja działa Ci z HDD czy nie bo już nie kumam :D

Co do strony to proszę, wyciągnięte z Web Archive:
FFXII PAL:
https://web.archive.org/web/20160804...org/disc/1824/

FFXII IZJS:
https://web.archive.org/web/20160501...rg/disc/20272/

misiozol 10.01.2017 12:59

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1375833)
To w końcu spolszczona wersja działa Ci z HDD czy nie bo już nie kumam :D

Co do strony to proszę, wyciągnięte z Web Archive:
FFXII PAL:
https://web.archive.org/web/20160804...org/disc/1824/

FFXII IZJS:
https://web.archive.org/web/20160501...rg/disc/20272/

Ot co, mialem ten sam problem w 6 czy 7 poscie napisal ze mu podobno dziala oryginal ale sie pogubilem bo puzniej ze mu nie dziala i dalem se spokuj :rotfl:

Prime 10.01.2017 13:16

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1375833)
To w końcu spolszczona wersja działa Ci z HDD czy nie bo już nie kumam :D

Wersja PL nie działa, natomiast przed spatchowaniem gra uruchamiała się bez problemu. Porównałem obraz z tym co piszę na stronie, ale tylko wielkość gry i CRC, nie wiem jak sprawdzić MD5 i SHA-1. Tak sobie myślę, skoro FFXII włącza się przed patchowaniem gry to obraz chyba jest ok?

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1375838)
Ot co, mialem ten sam problem w 6 czy 7 poscie napisal ze mu podobno dziala oryginal ale sie pogubilem bo puzniej ze mu nie dziala i dalem se spokuj :rotfl:

W tamtych postach próbowałem się tylko dowiedzieć, czy jest możliwość skopiowania całej zawartości iso z PC na PC a nie na HDD PS2, źle mnie zrozumiałeś, chyba będę musiał na przyszłość pisać z czym mam problem łopatologicznie, bo widzę, że rodzą się nieporozumienia.;)

misiozol 10.01.2017 13:42

Wydaje mi sie ze skoro kilka osob nie kuma o czym piszesz to cos nie tak z tym jak opowiadasz o problemie ;) moze tak napisz w kilku podpunktach co dziala i co nie dziala bedzie szybciej ;) i co chcesz osiagnac bo tu jest tak zmacone ze sie wszysy gubia :P

Berion 10.01.2017 18:38

Ja tam zrozumiałem, chaos jest, a Okami i FF12 działają na OPL. :D

Patchery ffgrievera na FF12 rozbierają najpierw prawie lub cały obraz, gmerają w danych i składają z powrotem (z tego co kojarzę). Być może problem jest na tym etapie. Czytałem kiedyś, że są problemy z Windows 8 (więc pewnie i z 10), problemy bez uprawnień administracyjnych i ze spacjami w nazwie w ścieżce gdzie pracuje patcher.

Prime 10.01.2017 20:06

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1375863)
Ja tam zrozumiałem, chaos jest, a Okami i FF12 działają na OPL. :D

Wydawało mi się, że w miarę jasno opisuję w czym rzecz :) ale ok, na przyszłość będę bardziej się starał... Okami (PL) zadziałał dopiero po podmianie pliku wykonywalnego na oryginalny, używam OPL 0.9.3 rev. 981. Udało mi się uruchomić FFXII (PL) na wcześniejszych wersjach Open Ps2 Loader, ale tylko wersję Pal, spolszczona wersja IZJS nie chciała współpracować z żadnym wydaniem OPL, z USB nawet nie będę próbował :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.