Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   [ARTYKUŁ][PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym (https://forum.cdrinfo.pl/f106/artykul-ps2-zapisywanie-save-ow-pendrive-lub-dysku-twardym-77264/)

Bartez 25.02.2008 11:35

[ARTYKUŁ][PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym
 
Cytat:

Napisany przez CDRinfo.pl
Jednym z setek pyta***324;, kt***243;re non stop przewijaj***261; si***281; przez fora jest pytanie o mo***380;liwo***347;***263; zapisywania save'***243;w w grze bezpo***347;rednio na pami***281;***263; przeno***347;n***261; (tak***261; jak np. Pendrive) lub dysk twardy (pod IDE). Oczywi***347;cie ***380;adna gra nie potrafi zapisywa***263; stanu gry na ww. mediach (cho***263; jest kilka wyj***261;tk***243;w), za***347; bios PS2 (a raczej PS2 Browser) nie pozwala ich na nie przenosi***263; (pomijaj***261;c HDD dedykowany PS2). Zapewne by***322;oby tak nadal gdyby nie romz - autor emulatora modu***322;u MCSIO, kt***243;ry pierwotnie przeznaczony by***322; wy***322;***261;cznie dla HDD. Dla os***243;b, kt***243;re nie posiadaj***261; dysku twardego (a przy tym drogiego Network Adaptora) nasz rodak ffgriever doda***322; obs***322;ug***281; USB, zoptymalizowa***322; kod (pr***281;dko***347;***263;, zu***380;ycie pami***281;ci) i wprowadzi***322; szereg usprawnie***324; (o kt***243;rych b***281;dzie mowa w dalszej cz***281;***347;ci tutorialu). (...)

Zapraszamy do przeczytania artyku***322;u: [PS2] Zapisywanie save-***243;w na pendrive lub dysku twardym

Berion 25.02.2008 12:50

Od siebie dopisz***281;, ***380;e stary w***261;tek po***347;wi***281;cony temu tematowi znajduje si***281; tutaj:
http://forum.cdrinfo.pl/f106/savey-na-pendrive-72736/


Je***347;li kto***347; chce wi***281;kszy/inny obraz VMC ni***380; te, kt***243;re zamie***347;ci***322;em w tutorialu przygotowa***322;em gotow***261; list***281; (wielko***347;***263; strony i bloku nie rusza***263; - bowiem to pod nie jest poni***380;sza lista, za***347; domy***347;lne warto***347;ci s***261; imo najlepsze - memorka jest zdecydowanie szybsza):

Kod:

---------------------------------------------
  Rozmiar              Stron
---------------------------------------------
  64KB  - 65536      - 128    - 0x80000000
  128KB - 131072    - 256    - 0x00010000
  256KB - 262144    - 512    - 0x00020000
  512KB - 524288    - 1024    - 0x00040000
  1MB  - 1048576    - 2048    - 0x00080000
  2MB  - 2097152    - 4096    - 0x00100000
  4MB  - 4194304    - 8192    - 0x00200000
  8MB  - 8388608    - 16384  - 0x00400000
  16MB  - 16777216  - 32768  - 0x00800000
  32MB  - 33554432  - 65536  - 0x00000100
  64MB  - 67108864  - 131072  - 0x00000200
  128MB - 134217728  - 262144  - 0x00000400
  256MB - 268435456  - 524288  - 0x00000800
  512MB - 536870912  - 1048576 - 0x00000010
  1GB  - 1073741824 - 2097152 - 0x00000020
  2GB  - 2147483648 - 4194304 - 0x00000040
  4GB  - 4294967296 - 8388608 - 0x00000080
---------------------------------------------


ratus94 25.02.2008 18:42

RadShella z waszej paczuszki zkopiwa***322;em z p***322;yty startuje niestety brak klawiatury na USB jutro kupi***281; przej***347;ci***243;wk***281; ps2\usb ta kt***243;r***261; posiadam nie dzia***322;a (podw***243;jna 2xPS2\1xUSB) mam nadzeje ***380;***281; kiedy***347; znajdzie si***281; prostrza metoda

Berion 25.02.2008 19:01

v0.5 nie wczytuje radshell.rsh z p***322;yty. Przynajmniej u mnie. Polecam odpala***263; radshella z memorki.

Jaki model i producent jest tej klawiatury? Napisz to mo***380;e kogo***347; to uchroni przed niepotrzebnym wydatkiem.

Tak samo z gr***261;, kt***243;rej memork***281; emulujesz. Podaj w tagach skrypt - lub je***347;li "hexujesz" to ***347;cie***380;ki do *.img i *.elf-a oraz oczywi***347;cie tytu***322; gry. Proponuj***281; taki wz***243;r:

Cytat:

Tytu***322; gry
cdrom0:\dok***322;adna ***347;cie***380;ka do IMG
cdrom0:\dok***322;adna ***347;cie***380;ka do ELF
no***347;nik: np. pendrive
parametry: mass lub hdd
uwagi: np. zawiesza si***281; po wej***347;***263;iu do menu
Przyk***322;ad:

Cytat:

Wipeout Fusion
cdrom0:\WOF\IRX\IOPRP23.IMG
cdrom0:\SCES_500.05
no***347;nik: Mass
parametry: brak
uwagi: dzia***322;a idealnie
Je***347;li u***380;ywasz jaki***347; dodatkowych parametr***243;w to mi***322;o by***322;oby i je poda***263;. W***322;***261;cznie z lokalizacj***261; VMC (Mass/HDD).

ratus94 26.02.2008 02:31

Teken 5
cdrom0:\IOPRP300.IMG
cdrom0:\SLUS210.59
no***347;nik: mass
parametry brak
uwagi: gra pracuje jednak nie widzi obraz***243;w kart

to samo dzieje si***281; z inymi grami GOW GOW2 MGS2 TEKEN5

co do zmian w hexedytorze wprowadza***322;em je jak powyrzej jednak na inych offsetach mianowicie
00009200 cdrom0:\IOPRP300.IMG1;
000092D0 cdrom0:\SLUS210.591;

z 00009280 i 00009350 by***322; bia***322;yekran

Berion 26.02.2008 10:14

Tekken 5 jest w pe***322;ni funkcjonalny, tak samo jak GoW1/2. Z tym, ***380;e GoW wymagaj***261; parametru -nobuff.

Wszystko ofkoz na mass, dysku nie mam, ale skoro dzia***322;a na mass to na hdd tym bardziej.


Cytat:

[...] co do zmian w hexedytorze wprowadza***322;em je jak powyrzej jednak na inych offsetach mianowicie
00009200 cdrom0:\IOPRP300.IMG1;
000092D0 cdrom0:\SLUS210.591;

z 00009280 i 00009350 by***322; bia***322;yekran
O cholera, pomyli***322;em si***281; w tutorialu. Oczywi***347;cie poprawne offsety to:
0x00009200 i 0x000092D0. Tamte to na starszej wersji by***322;y. Sorry.

Bia***322;y ekran to niepoprawna ***347;cie***380;ka do IMG, ale to nie dziwne, skoro nie zgadza si***281; offset. Mea Culpa.


Co do tekkena 5:

Kod:

run sciezka_do_emulatora -ioprp=cdrom0:\IOPRP300.IMG;1 -pfs=mass:/ cdrom0:\SLUS_210.59;1
Nie wiem czy to Tw***243;j b***322;***261;d w przepisywaniu na forum czy te***380; nie, ale najpierw jest ";", a dopiero potem "1". Jest to kolosalna r***243;***380;nica.

***378;le:
IOPRP300.IMG1;

dobrze:
IOPRP300.IMG;1


PS:je***347;li masz NA lub wersj***281; Slim to polecam uruchamia***263; emulator przez PS2Link, w kt***243;rym te***380; mo***380;esz wprowadza***263; parametry. Oszcz***281;dzi Ci to zabawy w hex edytorze, kt***243;ra po pewnym czasie staje si***281; mocno m***281;cz***261;ca.

ratus94 26.02.2008 19:20

co do b***322;ot przy pisaniu posta zawsze '';1''
tak mam slima
tak pr***243;buje: ulelf z cd podmianka p***322;yty -weryfikacja- mass:\radshell05.elf i nie mog***281; nic wpisa***263; z klawiatury podejrzewam przej***347;ci***243;wk***281; USB- podw***243;jne ps2
pr***243;bowa***322;em z obydwoma (oczywi***347;cie nie naraz ) modu***322;ami i nie chodzi

Berion 27.02.2008 12:42

To nie chodzi o przej***347;ci***243;wk***281; tylko o model klawiatury. Wida***263; ta (jaka? -> producent + model) jest niekompatybilna z modu***322;ami usbd.irx i usbkb.irx.

ratus94 27.02.2008 23:01

Mam dwie A4tech evolution model:slim moon i shark sh9001 poprubuje u kumpli na innych modelach

M@X 28.02.2008 01:02

Berion - nie wychylaj sie zanadto ;-). Faktycznie moze to byc wina przejsciowki, bo A4Tech w wypadku przelotek stosowal inny patent niz reszta producentow!

ratus94 28.02.2008 15:56

W ULELF znalaz***322;em opcje w***322;***261;czenia klawiatury USB i je***380;eli klawiatura b***281;dzie dzia***322;a***322;a w ULELF to i powinna w RadShell'u (chce sprawdzi***263; tylko klawiatur***281;) i w obydwu moich przypadkach nic jedna i druga nie dzia***322;aj***261; . Czy pod***322;***261;czony pad ma jakie***347; znaczenie bo braknie mi pomys***322;***243;w

Berion 28.02.2008 16:10

Nie, pad nie ma znaczenia. Do obs***322;ugi pad***243;w jest np. PADMAN i nie ma nic wsp***243;lnego z USB. RadShell i tak ich zreszt***261; nie obs***322;uguje.

ffgriever 28.02.2008 23:08

Tak na marginesie. Przez podmian***281; ci pewnie nie dzia***322;a***322;a, bo berion zamie***347;ci***322; chyba wersj***281;, kt***243;r***261; pobra***322; z psx-scene. Tamta odpala modu***322;y dla hdd domy***347;lnie a mass tylko po zmianie parametrem pfs. Gdzie***347; jednak tutaj na forum chyba wkleja***322;em wersj***281;, kt***243;ra ***322;adowa***322;a usb domy***347;lnie (ale nie pami***281;tam ju***380;, czy by***322;a to ta sama, czy wcze***347;niejsza od tej z psx-scene... dawno to by***322;o).

Edit: Tutaj wersja massdef. Od razu doda***322;em ***347;cie***380;k***281; do mass (domy***347;lnie mass:/karty/ookami/, ale mo***380;na zmienia***263; tak jak dwie pozosta***322;e - to dla tych, co nie mog***261; sobie poradzi***263; z radshellem, ***380;eby mo***380;na by***322;o u***380;ywa***263; osobnych kart dla poszczeg***243;lnych gier... lub nie: do wyboru).

http://www.sendspace.com/file/6sgmoy

Berion 28.02.2008 23:34

Aaaa no i wyjaśniło się. Offesty, które podałem są do tej z forum. Wersja, która jest w paczce i na stronie to wersja z psx-scene. Najlepsze jest to, że obie są 0.7f ;]

Zgłupiałem. :}

ffgriever 29.02.2008 00:00

Ta zamieszczona tutaj też jest 0.7f i do tego jest inna od dwóch pozostałych ;) .

W zasadniczej części jednak niczym się nie różnią (tylko domyślne urządzenia i w tej dodatkowa ścieżka... W tamtej massdef z innego topiku był chyba jeszcze dodany patch dla Castlevania Lament of Innocence, nie mam już jednak nigdzie offsetów). Dlatego te same wersje... można by im co najwyżej jakieś revy ponadawać, ale u mnie na dysku wciąż są pod 0.7f :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.