![]() |
a wystarczy psnstuff :P
|
Bój się boga, żeby w CTR grać w 50 klatkach...
|
Na razie to chciałbym rozwikłać zagadkę, dopiero potem będę się bać. :P
Poza tym pingwin w wersji PAL ma statsy ustawione na max, a ja do dziś jeszcze Oxide'a nie pokonałem na trzech trasach. Osobną kwestią jest też w ilu klatkach mi to pójdzie bo w RetroArch rwie przy większej zadymie. |
@Meanthord nie bredź. ;) 50Hz nie ma tu nic do rzeczy. Są 3 typy gier PAL na ps1, dobrze zoptymalizowane, źle zoptymalizowane z przełącznikiem software'owym (albo patchowanie) do 240/480i i źle zoptymalizowane. Z tego co wiem, Naughty Dog dobrze zoptymalizowało Crashe na ps1.
Znaczenie ma natomiast ile FPSsów. Większość gier PAL działa w 50Hz@25FPS, część (mała niestety ilość) w 50Hz@30FPS. Część gier z pierwszego przypadku można spatchować do PAL60, jak? Nie wiem, nigdy mi się nie udało, ale na YT są 'dowody', że się da. :D |
Ale o co chodzi? ;) CTR, jak każda gra w PAL-u, jest wolniejsza o te 10 klatek i różnicę na niekorzyść widać. Pewnie jeśli ktoś nie grał w NTSC, to różnicy nie zauważy, ale wystarczy raz zagrać np. w Tekkena w NTSC, a potem PAL... wymiot gwarantowany :].
|
CTR w PALu leci w 25 klatkach, w porównaniu do 30 klatek w NTSC. Mimo tego, gra nie jest wolniejsza, bo jest zoptymalizowana i szybkość gry nie jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego.
Tekken 3 w NTSC to 60 klatek na sekundę (bufor ramki 364x480). Wersja PAL jest niezoptymalizowana, bo szybkość gry jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego telewizora. Dlatego gra jest wolniejsza i ma paski u góry i na dole (PAL ma większą rozdzielczość). Kitajce po prostu mieli resztę świata gdzieś. Zwłaszcza, że bijatyki to nie są jakieś wymagające pozycje, o czym świadczyć może to, że wiele z nich miało większą rozdzielczość i leciało w 60 klatkach na sekundę. |
No właśnie to, pomyliło mi się, wszytko PAL to 25fps, tylko od developerów zależało czy dobrze zoptymalizowane czy kalka z NTSC gdzie zwolnienie będzie widać.
W ogóle ktoś wie czym i jak poprawnie wymusić PAL60 tudzież NTSC dla gier PAL dla zgranego obrazu bin/cue? |
Jest zwrot akcji. :) Z jakiegos powodu oryginalne PBP nie wczytuje mi ePSXe v2.0.5, ale za to wypakowany obraz BIN juz tak. Czyta natomiast lewe PBP.
Ten wypakowany obraz od normalnego z plyty rozni sie tylko kilkoma powtarzalnymi patternami na samym poczatku (az do Licensed by): Kod:
00FFFFFFFFFFFFFFFFFFFF0000020002 |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.