Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Eboot.bin to ISO i problem z obrazem (https://forum.cdrinfo.pl/f106/eboot-bin-iso-problem-obrazem-95811/)

misiozol 12.08.2018 19:51

a wystarczy psnstuff :P

Meanthord 12.08.2018 23:10

Bój się boga, żeby w CTR grać w 50 klatkach...

MajsterPopsuj 13.08.2018 10:48

Na razie to chciałbym rozwikłać zagadkę, dopiero potem będę się bać. :P

Poza tym pingwin w wersji PAL ma statsy ustawione na max, a ja do dziś jeszcze Oxide'a nie pokonałem na trzech trasach. Osobną kwestią jest też w ilu klatkach mi to pójdzie bo w RetroArch rwie przy większej zadymie.

A youkai of love 13.08.2018 10:53

@Meanthord nie bredź. ;) 50Hz nie ma tu nic do rzeczy. Są 3 typy gier PAL na ps1, dobrze zoptymalizowane, źle zoptymalizowane z przełącznikiem software'owym (albo patchowanie) do 240/480i i źle zoptymalizowane. Z tego co wiem, Naughty Dog dobrze zoptymalizowało Crashe na ps1.


Znaczenie ma natomiast ile FPSsów. Większość gier PAL działa w 50Hz@25FPS, część (mała niestety ilość) w 50Hz@30FPS. Część gier z pierwszego przypadku można spatchować do PAL60, jak? Nie wiem, nigdy mi się nie udało, ale na YT są 'dowody', że się da. :D

Meanthord 13.08.2018 22:42

Ale o co chodzi? ;) CTR, jak każda gra w PAL-u, jest wolniejsza o te 10 klatek i różnicę na niekorzyść widać. Pewnie jeśli ktoś nie grał w NTSC, to różnicy nie zauważy, ale wystarczy raz zagrać np. w Tekkena w NTSC, a potem PAL... wymiot gwarantowany :].

Iskander 14.08.2018 12:30

CTR w PALu leci w 25 klatkach, w porównaniu do 30 klatek w NTSC. Mimo tego, gra nie jest wolniejsza, bo jest zoptymalizowana i szybkość gry nie jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego.


Tekken 3 w NTSC to 60 klatek na sekundę (bufor ramki 364x480). Wersja PAL jest niezoptymalizowana, bo szybkość gry jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego telewizora. Dlatego gra jest wolniejsza i ma paski u góry i na dole (PAL ma większą rozdzielczość). Kitajce po prostu mieli resztę świata gdzieś. Zwłaszcza, że bijatyki to nie są jakieś wymagające pozycje, o czym świadczyć może to, że wiele z nich miało większą rozdzielczość i leciało w 60 klatkach na sekundę.

A youkai of love 14.08.2018 14:38

No właśnie to, pomyliło mi się, wszytko PAL to 25fps, tylko od developerów zależało czy dobrze zoptymalizowane czy kalka z NTSC gdzie zwolnienie będzie widać.


W ogóle ktoś wie czym i jak poprawnie wymusić PAL60 tudzież NTSC dla gier PAL dla zgranego obrazu bin/cue?

MajsterPopsuj 17.08.2018 01:03

Jest zwrot akcji. :) Z jakiegos powodu oryginalne PBP nie wczytuje mi ePSXe v2.0.5, ale za to wypakowany obraz BIN juz tak. Czyta natomiast lewe PBP.

Ten wypakowany obraz od normalnego z plyty rozni sie tylko kilkoma powtarzalnymi patternami na samym poczatku (az do Licensed by):
Kod:

00FFFFFFFFFFFFFFFFFFFF0000020002
00000800000008000000000000000000

Potem sa zera i znow sie powtarza kilka razy, za kazdym kolejnym razem zwiekszajac przedostatnia wartosc przed dwojka o jeden (tak jest we wszystkich grach). W tym wypakowanym przez program Hykema sa same zera. Nie wiem co to jest i po co to jest, ale RetroArch zaczal taki obraz czytac...


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.