![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kopia zapasowa save'ów i trofeów PlayStation Vita
Wygląda na to, że na PSV i PS4 doszła dodatkowa warstwa szyfrowania (tzw. PFS) czyli oprócz tego, że dane są szyfrowane na poziomie bloków wewnętrznej pamięci masowej to są jeszcze dodatkowo szyfrowane jako dane.
Save'y Podobnie jak na na PS3, save'y są zaszyfrowane. Oczywiście można je z powodzeniem kopiować za pomocą managera plików w obie strony (a przynajmniej te zapisywane w pamięci konsoli lub karcie pamięci - nie wiem jak w przypadku karty z grą ponieważ nie posiadam żadnej gry która przechowuje save'y na cartridge'u). Oczywiście wszystkie są przypisane do konkretnego NPAccountID (identyfikatora użytkownika w sieci SEN), więc jeśli chcesz użyć tych danych na innym koncie to trzeba je najpierw odszyfrować. I do tego celu służy program Vita Save Manager, który wydłubuje save'y z cache'u gdzie są już odszyfrowane (i w taki sam sposób może je z powrotem wstrzykiwać).
Trofea Podobnie jak save'y, trofea także są przypisywane do konkretnego konta i szyfrowane (choć nie wszystkie dane wchodzące w ich skład i na chwilę obecną nie ma sposobu na ich deszyfrację). Większość danych leży luzem i jest podatna na dowolne modyfikacje (brak walidacji?). Trofea są rozbite na dwie lokalizacje:
Atrybuty systemu plików Domyślnym systemem plików na Vita i PSTV jest TexFAT. Wszystko poza partycją "ux0:/" posiada nałożone atrybuty plików systemowy i ukryty, a więc wszystko co jest kopiowane z konsoli za pomocą hosta USB, pendrive'a czy przesyłane przez FTP, także zachowuje te atrybuty systemu plików. Można to łatwo zdjąć np. przez batcha z: Kod:
ATTRIB -A -H -S /D /S Kopia via CMA Jest już sposób na deszyfrację kontenerów (*.psvimg) systemowej kopii zapasowej wykonanej za pomocą CMA/OpenCMA/QCMA. Niestety aby kopię taką wykonać, trzeba mieć konsolę aktywowaną, musi się połączyć z serwerem matką, Sony musi poszpiegować co tam masz na dysku w komputerze ![]() A więc pytania do "CMAwiczów": 1. Czy taka kopia przechowuje trofea? 2. Czy taka kopia przechowuje dane odszyfrowane? 3. A jeśli zaszyfrowane czy są identyczne z tymi zaszyfrowanymi w konsoli? Tutaj lektura: https://yifan.lu/2017/02/19/psvimgto...-vita-backups/ A tutaj narzędzie do gmerania: https://github.com/yifanlu/psvimgtools/releases
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 25.03.2017 o godz. 23:54 Powód: //poprawki |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
eŁDeZet Ma(j)ster
Data rejestracji: 05.04.2005
Lokalizacja: Uć
Posty: 2,516
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie możesz aktywować konsoli jednym z dostępnych narzędzi do aktywacji?
__________________
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Niestety nie mogę bo wtedy nie będę mógł spiąć konsoli w przyszłości z moim aktualnie używanym kontem. Nie wiadomo czy kiedykolwiek ktoś napisze programy do przepisywania save'ów i trofeów pod inne konto.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zrobiłem testy z przenoszeniem tych zaszyfrowanych save'ów i bez problemu działają. Skasowałem także "ux0:/user/00/savedata_backup/", aby uniknąć ich "od-cache'owania" i wszystko jest ok. Także to jakaś bajka była z tą nieprzenośnością... Wyedytowałem pierwszy post.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
[ARTYKUŁ][PS3] Twoja własna kopia zapasowa danych | Bartez | Homebrew | 16 | 06.09.2013 21:14 |
Dlaczego nie warto kupić PlayStation Vita | Berion | Inne | 70 | 18.01.2012 20:39 |
Kopia zapasowa Fifa street 2 | aBuSaJe | Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole | 11 | 14.01.2008 20:33 |
Kopia zapasowa "C" | OnlineMaster | Dane | 1 | 02.07.2006 22:48 |
Kopia zapasowa: MoH:AA | zokzok | Zabezpieczenia CD/DVD/Blu-ray | 11 | 19.06.2006 11:57 |