![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Łączenie dwóch obrazów gry na PSX
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, a nie mogę już postu edytować...
Czytałem gdzieś w necie na jakiejś anglojęzycznej stronie (nie pamiętam czy na psxscene czy może gdzieś indziej), ale jakiś facet pochwalił się tam, że zmontował obrazy dwóch płyt MGS'a w jedno i, że działa mu. Teraz pytanie czy przy łączęniu dwóch obrazów w hexie trzeba by coś wyrzucić z tego drugiego obrazu czy po prostu dodać jeden do drugiego w całości. Zastanawiam się jakby to było przy zmianie płyty gdzie przejście jest płynne i nie ma save'a pod koniec dysku jak np. w Final Fantasy. Czy POPS poradziłby sobie z tym i odpalił z doklejonego obrazu to co trzeba, czy może po prostu ześwirowałby i się zawiesił... ![]() |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wydzieliłem Ci temat.
Nie, nie, nie. W heksie to ich nie łączysz bo to kompletnie bez sensu. Emulator i tak zobaczy tylko pierwszy. To tak jakbyś skleił ze sobą dwie książki - oczekiwany spis treści jest tylko jeden i tylko na początku pierwszej. :) MGS chyba nie używa sub kanałów, więc sprawa jest ułatwiona. To co musisz zrobić to: 1. skopiować dane z obu płyt 2a. zrobić z tego jeden obraz 2b. jeśli jakieś pliki się dublują, sprawdzić (np. po sumach) czy są te same 2c. jeśli inne, to poszukać w pliku wykonywalnym (PS-X EXE czyli SCES12345 itp.) jego nazwy, mieć nadzieję że egzeki na obu płytach są w zasadzie te same i zmienić i nazwę pliku na płycie i tą w exe na inną. 3. wyNOPować funkcję odpowiedzialną za zatrzymanie gry i proszenie o zmianę płyt
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Hmm... Trzeba będzie opracować to zagadnienie i sprawdzić w praktyce jak to wygląda. Ciekaw jestem jak zrobił to tamten koleś, czy tak jak mówisz, czy tak jak ja pomyślałem...
Byc może nawet nie sprawdził tego dochodząc do końca płyty... Czytałem kiedyś, że przy grze na PSP w MGS'a też trzeba wykoać trzeci punkt z Twojej listy. Jest do tego jakieś narzędzie czy trzeba to "gdzieś" ręcznie zrobić ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak jak ty pomyślałeś się nie da.
![]() Ktoś zrobił taki patch do Chrono Cross na okoliczność POPSa na PSP (kiedyś kiedyś kiedyś nie można było wybierać w nim płyt a PSAR przechowywał tylko jeden obraz). I działał, bo sprawdzałem. Poszukaj go i może da się na pałę poszukać tych samych wartości i je zmienić na takie same. ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Dobra, mam MGS'a w NTSC U/C. Zawartość obu plików EXE wydaje się być na obu płytach taka sama, pomimo różnych nazw plików w folderze. Większość pilków w zasadzie też się powtarza, unikalne są tylko te pliki, które odróżniają rozgrywkę na dwóch płytach. Dobra tylko teraz pytanie.
Co zrobić z tymi plikami, które różnią się zawartością, a mają taką samą nazwę na obu płytach ? Jest jeszcze problem z jednym plikiem "ZMOVIE.STR" - przy próbie kopiowania go wyskakuje komunikat "Nieprawidłowa funkcja MS-DOS". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Napisałem w poście nr.2.
![]() Może leży na leap sektorach. Wypakuj w 2356, a nie 2048. Zrób dummy o tej samej nazwie i wielkości i zbuduj z tym obraz. Potem podmień ten plik za pomocą CDMage.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
eŁDeZet Ma(j)ster
Data rejestracji: 05.04.2005
Lokalizacja: Uć
Posty: 2,516
![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Post nr 442 ![]()
__________________
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
...Nie wszystko jest dla mnie jasne. A co z SYSTEM.CNF ? Każdy zawiera ścieżkę do odpalnia tego samego EXE tylko, że o innej nazwie (na pierwszej płycie jest to SLUS_005.94, na drugiej SLUS_007.76). Ale przecież nie mogę (chyba) umieścić w obrazie tylko jednego SLUS'a, bo jeśli pliki z pierwszego CD zostawiłem z takimi samymi nazwami, a te które musiałem skopiować dodatkowo z drugiego mają inne nazwy to musi chyba być drugi SLUS z tymi zmienionymi nazwami. A jak są dwa EXE to chyba muszą być dwa SYSTEM.CNF...
Nie wiem czy dobrze myślę...; ale jak takie coś ma się odpalić... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A jakie to ma znaczenie? Oczywiście, że jeden jest tylko SYSTEM.CNF i w nim podajesz ścieżkę do PS-X EXE z pierwszej płyty. Jeśli pliki wykonywalne z pierwszej i kolejnych płyt się różnią do dorzucasz je do płyty.
Np: - SYSTEM.CNF prowadzi do ZIUTA.PSX (czyli pierwotnie np. SCES_12345 z pierwszej płyty) - SCES_12345 (czyli egzek z drugiej płyty) Czy zastanowiłeś się jak wyNOPujesz funkcję odpowiedzialną za zatrzymanie gry i prośbę o swap płyt w napędzie? To jest kluczowa sprawa bez której całe to przedsięwzięcie nie ma sensu. Więc zanim zaczniesz grzebać i "wprowadzać kolejne niewiadome w równaniu", rozwiąż najpierw tę kwestię, czyli doprowadź do sytuacji w której po walce z "wilczką" i otworzeniu drzwi do fabryki gra nie będzie prosić o zmianę płyt i po otworzeniu kolejnych drzwi się zawiesi. Dopiero wtedy kombinuj ze scalaniem obu płyt bo dopiero wtedy to będzie mieć sens. ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 11.02.2014 o godz. 12:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Może i racja
![]() ![]() Póki co jestem na etapie poszukiwania tego Patcha, ale nie mam na to mega dużo czasu w tym tygodniu - założę się że jest on gdzieś ukryty na drugim końcu internetu ![]() Chociaż może załtwiej byłoby podbić i wypytać o to tego faceta, który pochwalił się zmonotwaniem MGS'a na Assembler'ach... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Poszukuję właśnie jednego programu programu... Szukałem już w różnych miejscach, ale nigdzie nie było żadnego linku do pobrania.
Chodzi o PSX2HD. krHACKen używał tego programu, żeby wyodrębnić te nieszczęsne pliki z rozszerzeniem *.str . Może ktoś tu będzie wiedział gdzie znaleźć ten program lub posiada go na swoim dysku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I po co Ci ten szmelc? To antyczny program, z czasów kiedy napędy nie obsługiwały RAW DAO 96. Na dodatek jest w CLI. brrr ;]
Jeśli jakiś plik gry leży na leap sektorach to musisz skopiować go nie w mode 1 tylko w mode 2 czyli nie w blokach po 2048, a 2352. Utrudnia to edycję bo trzeba się tych "nadmiarowych danych" jakoś pozbyć, a potem z powrotem dodać do obrazu. Wypakować możesz CDMage lub ISO Busterem, ale wsadzić takie coś z powrotem to chyba tylko CDMage potrafi. Nie zapomnij potem naprawić bloków odpowiedzialnych za korekcję błędów bo nie będą się zgadzać po podmianie (programem ECC Regen).
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Spoko
![]() Zanim zdążyłem odczytać ten post to znalazłem już w necie instrukcję na ten temat - dość stary artykuł, ale na temat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skoro masz problemy z wypakowaniem z obrazu plików to myślałem, że leżą na leap sektorach. W przeciwnym razie nie ma sensu mordować się z mode2 i nie wiem w czym masz problem.
![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stały bywalec ;)
Data rejestracji: 11.06.2012
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 107
![]() |
Dobra. W końcu udało mi się zbudować (chyba) poprawny obraz - póki co sprawidziłem to w ePSXe, tam działał bez problemu. Teraz jestem ciekaw jak to będzie z POPS'em; oby tak samo
![]() W ogóle do obrazu musiałem dodać DUMMY (290MB), żeby CD/DVD-ROM GEN chciał zbudować mi ten obraz. I co zadziwiło mnie jeszcze, że przerabiałem grę PAL'owską, obraz licencjonowany w PAL'u, a ePSXe wykrył jako NTSC. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Problem z odpalaniem gry z PSX na PS2 | smolarz | Hardware | 5 | 04.04.2012 19:23 |
Dysk SSD na Gry | darkages | Dyski twarde, SSD - Problemy, porady, software | 3 | 28.02.2012 12:57 |
Nagranie gry na PSX pliki CCD , SUB , IMG | Chaszman | Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole | 4 | 27.09.2007 18:24 |
Łączenie dwóch części filmu na jednym DVD | Ceki | DVD-Video | 1 | 22.07.2007 13:03 |
Jak nagrać grę z PSX na PS2? | big mike | Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole | 9 | 15.11.2006 14:21 |