![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
StarForce V4, i..........
Data rejestracji: 22.07.2006
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4
![]() |
![]()
Witam!! Mam trzy problemy, z kt***243;rymi mam nadzieje si***281; uporacie
![]() 1. Czy da si***281;?? A je***380;eli tak to czym rozpakowa***263;/odtworzy***263; plik z konic***243;wk***261; .DAT na p***322;ycie z gr***261; na PS2 ![]() ![]() ![]() 2. W jakim formacie s***261; zapisane teksty w grach na PS2?? Np. MGS3 ![]() ![]() 3. Czy s***261; og***243;lnie jakie***347; programy do modyfikacji gier na PS2. --------------------------- Potrzebne mi te informacje, bo mam zamiar pobawi***263; si***281; z kumplami w tworzenie nak***322;adek polonizacyjnych na najciekawsze gry. A pytam si***281; o to, bo nigdy nie robi***322;em czego***347; takiego(je***380;eli chodzi o PS2), bo je***380;eli chodzi o X'a to do***347;wiadczenie mam ![]() Dzi***281;kuje za ewentualne instrukcje ![]() |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
[mniej]starszy gracz ;]
Data rejestracji: 11.02.2005
Posty: 57
![]() |
Pliki DAT to to s***261;, przy czym nie ma "generalnego" extractora plik***243;w DAT - to s***261; po prostu big file, a ka***380;dy system czy gra wykorzystuje to rozszerzenie w inny spos***243;b.
Co do polonizacji gier na PS2, odsy***322;am Ci***281; do Beriona / Szczuru, kt***243;rzy maj***261; wi***281;cej do***347;wiadczenia. P***243;ki oni nie odpowiedz***261;, proponuj***281; poszuka***263; czego***347; o munge file / big file. Skoro masz do***347;wiadczenie w romhackingu na X'ie, nie powinno by***263; wiele k***322;opot***243;w. Niestety, pewne do***347;wiadczenie mam jedynie w grach na konsole do 16 bit***243;w, wi***281;c niewiele mog***281; tu pom***243;c. Spodziewa***322;bym si***281; tekst***243;w porozrzucanych w r***243;***380;nych munge'ach, a tabele do ich odczytania b***281;dziesz musia***322; sporz***261;dzi***263; sam ![]() Powodzenia i zapraszam na strony: romhacking.net i http://zophar.net
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Format aka rozszerzenie nie wiele znaczą. To, że jeden plik nazywa się kasia.dat, a drugi w innej grze asia.dat nie oznacza, że to są te same rodzaje plików.
Xbox jest w bardzo komfortowej sytuacji, ponieważ grafa i audio są niemal zawsze w tych samych formatach, we wszystkich grach. Ba, nieraz są nawet identyczne jak na PC. O takiej swobodzie od razu zapomnij. Text, tak jak zawsze: ASCII, UTF itd... Gorzej jeśli są skompresowane, a z tym to już jest wyższa szkoła jazdy (bez narzędzi, dla mnie za wysoka ![]() Zależy do modyfikacji czego. Zapytaj konkretnie co chciałbyś zrobić... Mimo wszystko scena na pozostałe current geny nie może się równać z tą z Xboxa. Do dziś PS2 niedoczekała się porządnych narzędzi aka reshack czy upx. A bez tego edycja (swobodna) jest mocno problematyczna.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
StarForce V4, i..........
Data rejestracji: 22.07.2006
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4
![]() |
Cóż mam zamiar spolszczyć amatrosko grę Metal Gear Solid 3 Subinstace. Na 1DVD nie ma plików typu ASCII/UTF więc wychodzę z założenia, że pliki są skompresowane. Jeżeli mi powiesz jakie informacje ci potrzebne, a ja ci je podam, to postarasz mi cię pomóc?? Bo szczerze na X'sie już niema co polonizować. A scena gierek na PS2 jest bardzo wielka i ciekawa
![]() Tak Xbox, ma bardzo ułatwioną sytułacje, choć i tam czasem problemy się zdażają ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() MGS3 ma bardzo skomplikowaną tablicę i ponowne jej złożenie jest bardzo trudne - tak twierdzą mądrzejsi odemnie na PS2ModzParadise. Cytat:
Metod kompresji jest od zatrzęsienia. DTE, MTE, eLZty wszelakie itd... Cytat:
![]() Cytat:
![]() Na początek zainteresuj się progamikalibru: CRC, eXpert, PSS PLex, MFAudio, coś do budowy obrazów, coś do robienia patchy, PPF-O-Matic itd... PS2ModzParadise, PS2Scene.org, PS2NFO.com, PS2Dev - to są świątynie wiedzy ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
[mniej]starszy gracz ;]
Data rejestracji: 11.02.2005
Posty: 57
![]() |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
![]() Powodzenia, więcej informacji - post Beriona ![]()
__________________
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
-=Advokat^Diabła=-
Data rejestracji: 14.02.2005
Lokalizacja: Spira - real zone
Posty: 1,391
![]() |
Witam po przerwie, tak czytam ch***281;ci kolegi @Wieczny_***321;owca i musze stwierdzi***263; tak:
1. po pierwsze chcesz gry spolszczac na ps2? no to gratulacje, poza tym ze musisz mie***263; to co @Berion napisa***322; zaledwie jest kropla w morzu. Istniej***261; indywidualne packery/unpackery gier,to ju***380; wypada***322;oby si***281; zaznajomi***263; ze scen***261; ps2 na poziomie zaaawansowanym,dopiero z t***261; jak***380;e minimaln***261; wiedz***261; ruszasz do boju... 2.Gdy ju***380; jeste***347; w temacie co si***281; okazuje dupa,dupa,dupa i jeszcze raz dupa! Za ma***322;o umiesz,wiesz potrafisz,to nie tylko sam text,to grzebanie w plikach dump'owanie ich generowanie odrebnymi compilatorami,gdzie czasami cz***322;owiek jak jest fanem serii zmuszony jest pisac w***322;asny extractor/rebuilder dla plik***243;w wynikowych w kt***243;rych mog***322;yby by***263; zawarte informacje w danym j***281;zyku. Ale to jeszcze nic, przeciez trzeba posiada***263; wiedze z zakresu conajmniej c i c++,delphi no i miec wiedze z podstaw instrukcji samej konsoli gdzie co lezy... 3. Ale id***261;c troche na ***322;atwizne, bo troche urozmaici***322;em to co nie pad***322;o jeszcze: powiedzmy, ze masz narzedzia i wiesz gdzie co jest - jestes obcykany!? i...?dalej nic? co zrobic z takimi plikami, jak je edytowac i czym, znowu jaka trzeba miec wiedze? w plikach graficznych jesli chcesz, aby tlumaczenie trzyma***322;o poziom musisz byc dobrym grafikiem, umiec obluzyc co namniej jakiegos gimpa czy fotoszopa,ale to jeszcze nic jesli to jakies tr***243;wymiarowe modele z gry?to jeszcze dochodz***261; jakies 3Dmaxy,Maye,Lightwave itd. A jesli FMV? no to bardziej wy***380;sza jazda co zrobic, aby edytowa***263; i nie skopa***263; jako***347;ci filmik***243;w,co zrobic z d***378;wi***281;kiem....? 4. I wreszcie meritum tego wszystkiego: czy to mozliwe, ***380;e to tak wygl***261;da?, czy to mozliwe, ze ktos pracuje nad tym? czy warto si***281; po***347;wi***281;ca***263;? odpowied***378; na pewno brzmi tak! nie zapomnij, ***380;e taka praca w pojedynke to tak jakby***347; robi***322; za ca***322;e studio developerskie na ich poziomie. Ca***322;e miesi***261;ce nawet lata mog***322;aby powstawa***263; taka produkcja samemu,zwarzywszy ze w koncu to ludzie robia nie maszyny,kazdy ma swoje prywatne zycie...itd Nie chce cie martwic,ale w naszym kraju jesli sie tym ktos zajmuje to albo dostaje wszystko gotowe jak na talerzu aka np. "EA polska" wiec w zasadzie nie mamy oczym mowic,ale jak wspomnia***322;es chcesz np. mgsa robic? to jeszcze dodaj jedno! ***380;eby cie fani gry nie powiesili na suchej ga***322;***281;zi za to t***322;umaczenie! - czyli musi byc naprawde dobre, zeby cala ta praca byla cos warta ![]() ps. Osobiscie dodam, ze razem z @Berionem pracujemy w tym kierunku od bardzo dawna - narazie nie zdradzamy szczeg***243;***322;***243;w ![]()
__________________
Jesteś dzieckiem NEO to nie pisz do mnie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
[mniej]starszy gracz ;]
Data rejestracji: 11.02.2005
Posty: 57
![]() |
Cytat:
![]() ![]() Cytat:
![]()
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
-=Advokat^Diabła=-
Data rejestracji: 14.02.2005
Lokalizacja: Spira - real zone
Posty: 1,391
![]() |
Cytat:
![]() textóry są poukrywane,popakowane niekiedy 2 razy albo i lepiej! trzeba jeszcze miec czasem unikalne toole napisane pod takie textóry,to nie jest łatwe. Cytat:
![]() ![]()
__________________
Jesteś dzieckiem NEO to nie pisz do mnie! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@mastahpl
W Spyro na PSXa czcionka jest w tmd/hmd, więc nie ma bata, chcąc zrobić polskie znaki trzeba pobawić się w AutoCAD-dzie itp... Chcąc edytować tekstUry (@desden ![]() ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Get a Mac!
![]() Data rejestracji: 18.04.2003
Posty: 10,555
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Wieczny_***321;owca : po Twoich psotach wnioskuje, ze niestety ale wiesz za malo by spolszczyc MGS 3. Przykro mi, ale tak niestety jest... Wielu ludzi przed Toba probowalo - Projekty spolszczenia MGS i MGS 2 sa w rozsypce do czasu powrotu jednego z glownych koordynatorow projektu (jakies pol roku), a z 3 jest po prostu za duzo babraniny. Pomijam juz sama ilosc tekstu - wiedziales ze same rozmowy przez radio zajmuja ponad 2 MB czystego tekstu? Do tego dochodzi koniecznosc zmieszczenia sie w okreslonym okienku radia i wydumanie jak wprowadzic polskie znaki... slowem - nie dotykaj, bo i tak Ci sie nie uda. Szkoda czasu. A mowi Ci to jedna z bardziej znanych osob na polskiej scenie MGS ;-)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jak sądzę, skutecznie go zniechęciliście
![]() A ja, mimo wszystko zachęcam do prób. Jeden woli zaczynać od 8bit rom-ów, inny lubi być rzucony od razu na głęboką wodę. Kto wie, kto wie... I odrazu nabierze wody w ustach i pojdzie na dno, jak titanic - DD ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Desden : 24.08.2006 o godz. 11:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
[mniej]starszy gracz ;]
Data rejestracji: 11.02.2005
Posty: 57
![]() |
Cytat:
![]() Z drugiej strony, jeśli wgryziesz się już trochę w temat Wieczny_Łowca'o, a interesuje Cię spolszczenie np. Metal Gear Solid w wersji PSX (nie ma mowy, żebym na razie brał się za coś poważniejszego), napisz, a być może utworzymy kolejny skład ( ![]() ![]() ![]() ![]() Cytat:
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 30.11.2013
Posty: 1
![]() |
A wiec kiedy wydasz to spolszczenie do medal gear solid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ostatnio zmieniany przez ed hunter : 11.03.2020 o godz. 18:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|