Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Poszukuje emulatora xboxa 360 i Playstation 3 (https://forum.cdrinfo.pl/f106/poszukuje-emulatora-xboxa-360-playstation-3-a-77500/)

chris996 20.04.2008 23:31

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 908027)
@Veit
Tak, z pewnością zaemulujesz procesor 64bit po 7 (sześć?) rdzeni taktowanych 3.2GHz na Core2Duo i RSXa, który obraca 1.8 TFlopów. życzę powodzenia w pisaniu emulatora i jego optymalizacji pod taki sprzęt. :haha:

Obecnie nie da się zemulować PS3 to oczywiste, ale zauważcie, że sprzęt rozwija się dość szybko. Za 2/3 lata będziemy mieli procesory 8/16 nawet 32 rdzeniowe, a komputer z takim prockiem będzie 2/3 razy szybszy od konsoli.

Berion 20.04.2008 23:59

2, 3 lata? Optymistyczna wersja. Mo***380;e za dwa, trzy lata to si***281; i pojawi emu PS3, ale chyba RC1 ;]

loki7777 21.04.2008 13:15

niech bedzie psx i ps2 emulowane w 100***37; bez zadnego grzebania w ustawieniach i juz bedzie super (np sztuczki z ff na psx), bo ps2 to do plynnosci duzo brakuje. Zreszta wychodzi epsxe 1.7:)

sobrus 21.04.2008 13:47

X360 i PS3 s***261; znacznie trudniejsze do zaemulowania od poprzednich konsol.
Nie chodzi tu tylko o moc, ale o architektur***281; system***243;w.
S***261; to mocne systemu wielordzeniowe, oba maj***261; elementy nie wyst***281;puj***261;ce w PC-tach.

CPU:
W XBoxie mamy 3 symetryczne rdzenie PPC 3,2Ghz z mocnym FPU z 128 rejestrami Altivec ka***380;dy [architektura CISC x86 ma o wiele mniej rejestr***243;w a ka***380;de zast***261;pienie rejestru pami***281;ci***261; to olbrzymia strata wydajno***347;ci].
I ka***380;dy rdze***324; przetwarza r***243;wnocze***347;nie dwa w***261;tki (co***347; jak Hyperthreading) - razem przetwarzaj***261; na raz 6 w***261;tk***243;w@3,2Ghz. Fajnie.

W PS3 1 jednow***261;tkowy PPC nie robi problemu ale ju***380; 7 procesor***243;w DSP to problem nie do przeskoczenia. Emulacja procesor***243;w sygna***322;owych na procesorze x86 to pomys***322; najg***322;upszy z mo***380;liwych - bo akurat s***261; to koprocesory do tych zada***324; kt***243;rymi zwyk***322;y procesor ma najwi***281;cej problem***243;w.

Wielordzeniowo***347;ci***261; PCt***243;w bym si***281; nie podnieca***322;, bo owszem to jedyne wyj***347;cie - ale napisanie wielow***261;tkowego emulatora to spory problem. A napisanie emulacji jednego rdzenia na wielu rdzeniach (***380;eby uzyska***263; dobr***261; wydajno***347;***263;) to w og***243;le problem..ciekawy.

Z GPU X360 jest kolejny k***322;opot - ma zewn***281;trzn***261; inteligentn***261; pami***281;***263; o olbrzymiej przepustowo***347;ci kt***243;ra robi darmowy AA i niekt***243;re efekty graficzne. Trzebaby j***261; jako***347; softwarowo zaemulowa***263;. Do tego jednostka teselacji kt***243;ra jest w tylko w X360 i Radeonach HD. A przyda***322;oby si***281; by emulator biega***322; te***380; na Geforce...

Przypomnijcie sobie ile lat zaj***281;***322;o stworzenie emulatora Amigi kt***243;ra mia***322;a 7Mhz i jakiego procka wymaga. Dopiero gdzie***347; w okolicach Pentium III emu zacz***281;***322;y dzia***322;a***263; zno***347;nie.
Inna architektura - piec musi emulowa***263; kilka procesor***243;w na raz (MC68k, Agnus z Blitterem i Copperem, Denise i Paula). I wynik jest jaki jest. Dreamcast (200Mhz SH4) ci***261;gnie po optymalizacjach Amig***281; na oko z po***322;ow***261; pr***281;dkosci. Mimo ***380;e z konsol***261; PSX (Bleem) nie ma wi***281;kszego problemu (wi***281;ksze podobnie***324;stwo architektur : procesor g***322;***243;wny + procesor audio + akcelerator 3D).

Jednym s***322;owem - na razie pozostaje czeka***263; na emulator Wii ;)

Berion 21.04.2008 15:48

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 923121)
niech bedzie psx i ps2 emulowane w 100% bez zadnego grzebania w ustawieniach [...]

Zapomnij na wieki o czymś takim. :D

loki7777 21.04.2008 16:13

no wlasnie, a gdzie dopiero ps3:)

chris996 22.05.2008 18:45

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 923184)
Zapomnij na wieki o czymś takim. :D

Wywróżyłeś to ze szklanej kuli, czy może tarot? :P

szczuru 22.05.2008 22:49

A ja mam Emu PS3 i X'a 360 :D Ale nie dam wam go bo i tak sobie nie pogracie :P Nie macie do***347;c mocnej maszyny jak jak Athlon XXL
56@64 Ghz :D 32Gb Ram DDR IX :D Radeon 69666 6Gb Ram ;p

Berion 22.05.2008 23:25

Cytat:

Napisany przez chris996 (Post 932129)
Wywróżyłeś to ze szklanej kuli, czy może tarot? :P

Tutaj nie trzeba wróżyć. Popatrz na Amigę, N64, PSXa, Saturna... W przypadku Amigi można by było np. zrobić tak, że emu rozpoznawałby grę po sumie kontrolnej (o ile w przypadku *.ipf nie byłoby problemu bo zawsze będą idealne, tak te crackowane (*.adf) już niekoniecznie - chyba, żeby się opierać na konkretnych releasach) i wg. tego ustawiał co trzeba (obecnie to chyba są konfigi po nazwie pliku). Tylko... po co to komu? Problem z pozostałymi konsolami to karty graficzne - te w konsoli i mnogość tych w naszych złomach. Do tego dochodzą przecież dodatkowe efekty jak np. rozmazywanie tekstur itp.

Podsumowując: "autokonfigurowalny" emulator to głupi pomysł. Ja tam wolę sobie sam wszystko poustawiać, a nie zdawać się na łaskę autora.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 22:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.