PS2Classics
Jakiś czas temu flatz udostępnił informacje nt budowy, szyfrowania i deszyfrowania gier z PS2 wydanych na PSS dla PS3 (czyli jako PS2Classics). Informacje do wczoraj były niepełne...
...właśnie do wczoraj :D Zacinanie spowodowane jest kamerą. Gra działa płynnie w 60 fps-ach w 480p/720p (w zależności od ustawień). W włączonym wygładzaniem wygląda naprawdę nieźle :) Dotychczas trzeba było "babrać" się z edycją hexów ale dziś Aldo wydał Gui do tego i cały proces sprowadza się do wskazania iso, wyboru typu nośnika (cd/dvd), podania Klicencee (program może go wyciągnąć z RAP-a) i podaniu ContentID. |
Zastanawiam się po co szyfrują vmc. :sciana:
To znaczy, że ten emulator nie używa systemowych kart pamięci ("dev_hdd0/savedata/vmc/<nazwakarty>.VM2" tylko "dev_hdd0/game/<gameid>/USRDIR/pewniegdzieśtusiedzi.vme")? |
Cytat:
Po instalacji karty są kopiowane (nie przenoszone) z dev_hdd0/game/<gameid>/USRDIR/SAVEDATA/SCEVMC0.VME (i SCEVMC1.VME) do dev_hdd0/home/0000000x/ps2emu2_savedata/<gameid>/SCEVMC0.VME (i SCEVMC1.VME) I z tego miejsca są używane. Link do GUI, który udostępnił Aldo: http://aldostools.org/temp/ps2classics_GUI.rar Taka ciekawostka - można stworzyć kilka gier z róznym ID do instlacji z PKG (np jak mój FFX dev_hdd0/game/SLPS25088), które będą korzystać z tej samej licencji (mam oryginalne GTA SA z PSS i FFX działa na jego licencji :P ) |
k***a
Typowe dla Sony. A mógłbyś zobaczyć co to za karty (po odszyfrowaniu rzecz jasna)? *.vm2 to 1:1 posektorowy obraz z ECC, ciekawe czy są te same czy może z jakimiś śmieciami. Cytat:
|
Cytat:
Zaraz odszyfruję kartę i zobaczę :P |
Do konwersji kart polecam mymc. Jedyny program z GUI, który nie doprowadza do szewskiej pasji i który zapisuje obrazy z ECC.
Pamiętam, że ffgriever napisał jakieś narzędzie w CLI do ECC<->nonECC, ale nie pamiętam nazwy. ;] |
Nagłówek odszyfrowanej karty:
Kod:
Sony PS2 Memory Card Format 1.2.0.0 Karty są szyfrowane nie przy pomocy licencji czy ContentID (tak jak obrazy PS2 Classics) a przy pomocy eid_root_key. Karty są widoczne w XMB jako POJEDYNCZE pliki, bez możliwości wglądu w ich zawartość XMB->Game->Save Data Utility (PS2) //Edit Aldo wydał update swojego narzędzia (PS2ClassicsGUI v1.2) Cytat:
http://ps3tools.aldostools.org/ps2classics_GUI.rar Odpaliłem ELFPacka tak dla funu ;D Usb nie działa w żadnej aplikacji. Pierwsza prowizoryczna lista kompatybilności: http://tinyurl.com/PS2toPS3list //Edit Kolejna testowana gra Okami [T-PL] Działa praktycznie idealnie. Jedyny mankament jaki zauważyłem to to, że w cracktro nie można użyć pędzla (od razu "ucieka" poza ekran) - uprzedzając ewentualne pytania - nie mam problemu z analogami. Taka sytuacja w samej grze nie występuje. |
EID Root Key? Jesteś pewien? Czyli na OFW, na innej konsoli te karty będzie można sobie w d*ę wsadzić... A więc możemy przyjąć taki scenariusz, że ktoś robi sobie kopię systemową lub nawet kopię via data transfer utility, pada mu PS3, kupuje nową i... nie może sobie wczytać save'a z kopii. k***a
I właśnie takie sk*ństwo trzyma mnie kurczowo przy hackowaniu. |
Cytat:
Ale cytuje: Cytat:
Kolejny update narzędzia od Aldo (1.3) - dodał obsługę (de)szyfrowania VMC |
Berion prosił żebym sprawdził FFXII - wyniki:
Game Title : Final Fantasy XII Region : NTSC/UC Game ID : SLUS-20963 Status : Working CEX/DEX : CEX CFW Version : Rebug 4.30.2 Additional Information : Unofficial polish translation. Japanese Undub. Works really good - only one issue - little lag with "click sound" (eg when selecting "Attack"). Played till first save point. Save Working : Yes PS3 Model Tested On: CECH-2504B Game Title : Final Fantasy XII International Zodiac Job System Region : NTSC/JAP Game ID : SLPM-66750 Status : Working CEX/DEX : CEX CFW Version : Rebug 4.30.2 Additional Information : English patched (v0.22). Works really good - only one issue - little lag with "click sound" (eg when selecting "Attack"). Played till first save point. Save Working : Yes PS3 Model Tested On: CECH-2504B Lista kompatybilności już trochę urosła: http://tinyurl.com/PS2toPS3list |
Szczuru - jak byś mógł sprawdzić Crash Twinsanity, druga sprawa - że Ci się chce aktualizować listę kompatybilności XD. Na Cobra CFW to nie bardzo działa, albo ja coś źle robię :P.
|
Cobrashit nie ma ReactPSN (czy jak to się tam nazywało), więc jeśli nigdy nie kupiłeś gry z PS2 to musisz używać lewego klicense i mieć stosowne patche w fw.
Szczuru akurat używa swojego, więc mu będzie działać bez tego. |
Właśnie dlatego chciałbym jak najszybciej przejść na najnormalniejszy CFW od Rebuga, bo na liście jest parę tytułów, które nie działają na Cobra. BTW a licencje dorwałem od kuzyna któremu zainstalowałem Rebug 4.30 i u niego - z tego co mi pisał działa.
|
Listę uzupełniam ja razem z Gingerbread z forum PS3Hax:
http://tinyurl.com/PS2toPS3list Własnie konwertuje Crasha Twinsanity - za paręnaście minut dam znać. |
THX Szczuru - bo mnie kuzyn męczy, a nie wiem czy warto - bo muszę zrobić u siebie, a nawet nie mam jego konsoli - dopiero jutro mi podrzuci.
|
Game Title : Crash Twinsanity
Region : NTSC-U Game ID : SLUS_209.09 Status : Not Working CEX/DEX : CEX CFW Version : Rebug 4.30.2 Save Working : No PS3 Model Tested On: PS3 Slim CECH-2504B Additional Information : Freeze when loading main menu Może wersja PAL ruszy... Ale ja takowej nie posiadam... |
Wielkie THX - tak myślałem skoro moja wersja Pal na konsoli z BC średnio działa - to się nie dziwię, działa na zasadzie pograj do czasu dopóki się nie zwiesi XD, w każdym razie THX. Na ps2 też mam z nią problem - freeze w losowych momentach na kopii i w jednym miejscu na oryginale.
|
Ilość załączników: 1
Taki mały offtop
Rozmówki międzynarodowe podczas uzupełniania listy kompatybilności xD |
Panowie na horyzoncie mamy ładnie zapowiadającą się aplikację:
http://psx-scene.com/forums/content/...aincps-x-3147/ Tylko czekam na pieniądze by zakupić E3 flashera :P |
Cytat:
|
No to lepiej mieć jednego managera niż tysiące, czyli program nie będzie miał zbyt wielu użytkowników ;)
|
Tym bardziej, że wszystkie oparte na tym samym ui... :|
|
Hmm... kurcze za tepy jestem do tego , juz mam wszystko zrobione ale z tego co rozumiem PS2 classics placeholder musi miec uzytkownika na systemie tak jak w cytacie
go back to your main profile and go down to ps2 classics placeholder then press triangle and click information. if it doesnt say buyer reactpsn v2.0 2rif oedat then you did something wrong tutek z tad http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=53694&page=109 na poczatku reactpsn plul sie ze brak exdata na usb wiec zrobilem backup swojego i dalej dupa no brak mi pomyslow jak to zrobic ? |
A jaki masz CFW? Obiło mi się coś o uszy, że na najnowszych nie działa (bo i ReactPSN nie wspiera najnowszych). Może da się zastąpić PSNope?
|
No standardowo 4.46rogero ale wyszedl nowy react 2.27 i podobno ma dzialac ,zaraz uzyje nowa konsole z recykling jako dawce i zapodam rex rebug i sprubujemy co z tego wyjdzie . Pomijajac jakiegos szczegolnego parcia to nie mam na classics bo mam ps2 z twardym dyskiem ale fajnie by bylo miec wszystko w jednym ;) , no i dupa na rebug to samo ;\ brak mi pomyslow co zrobic zeby ten placeholder mial wlasciciela szlag mnie juz trafia .
|
W koncu ku..wa dziala widzisz tutkow jest w pip ale jeden prawidlowy i dziala wszystko z 4.46 mozna by przetlumaczyc i podwiesic http://psx-scene.com/forums/content/...aincps-x-3130/
|
Cytat:
Dzięki Misiozol bo walczyłem z tym troche, a dopiero ten tutek co zawiesiłeś pomógł się uporać. Odpalilem przed chwilą NFS U2. Wygląda całkiem nieźle, tyle że podczas gry FPS na poziomie 10-15, wyraźnie tnie się, do tego stopnia że to nie granie... Jest opcja żeby to chodziło płynnie ? |
Kupno PS2 :D
|
Ano, to emulator(y) Sony. Raz radzi sobie gorzej, raz lepiej.
|
Nie musze kupować bo mam, tyle że została u kolegi a on wyjechał za granice. Poza tym z PS2 nie wyciągniesz takiego obrazu na nowych TV, 576p to max, i do tego jeszcze trzeba by kabel komponent. Natomiast na PS3 jak przestawiłem opcje gry, na zwiekszenie rozdzielczości i wygładzanie to NFS MW wyglądał dość ładnie, nie ma opcji żeby uzyskać taki efekt na PS2...
Sprawdziłem 2 gry NFS MW i U2, pierwsza śmiga super, druga tnie się też super. Raczej dam sobie spokój, Gry z PS2 to nie na te telewizory, dużo lepiej wyglądaja na CRT. Mimo wszystko warto było się pobawić, przy okazji uaktualniłem CFW i MM do 4.50 :) |
Pozostaje kupno PS3 z hardware-owym wspieraniem PS2 ;) ja na twoim miejscu bym zainstalowal rogero/cobra 4.46 ;)
|
Wyglądał tak samo źle. ;) I owszem jest, kupując kabel component i ładując grę przez GMS uzyskujesz lepszy efekt niż skalowanie przez PS3 czy telewizor.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 04:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.