Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   PS4 Jailbreak (https://forum.cdrinfo.pl/f106/ps4-jailbreak-95227/)

Berion 13.12.2015 22:24

PS4 Jailbreak
 
Prawdopodobnie PS4 została właśnie złamana: https://twitter.com/CTurtE

Ale zanim otworzymy szampana, trzeba pamiętać o podpisach cyfrowych paczek/kontenerów i plików wykonywalnych. Ale kto wie, może da się to jakoś obejść.

Cytat:

Napisany przez CTurt
Just broke WebKit process out of a FreeBSD jail (cred->cr_prison = &prison0). Guess you could say the PS4 is now officially "jailbroken" :P

Can successfully dump RAM from other processes (like SceShellUI) using ptrace! Next step: patching RAM...

PS4 kernel exploit finally working! Thanks to everyone involved!


Trilu 13.12.2015 22:33

Zobaczymy co się z tego wykluje ,Wii U ładnie poszło ,może i tu tak będzie :)

mgit 13.12.2015 22:44

No to koniec zamkniętego ekosystemu...
A Xbok One nadal się opiera :szczerb:

szczuru 13.12.2015 22:50

Smutna wieść jest taka, że działa to tylko na starym FW (1.76?). Ja zacznę się cieszyć jak zostanie to jakoś wykorzystane, niekoniecznie od razu przez backup managery ale chociaż jakiś emulator czy menadżer plików...

Berion 13.12.2015 23:00

@mgit
A tam zaraz koniec. Być może na nowsze webkity nie uda się znaleźć podobnej luki lub nie uda się uruchomić programów dla "GameOS". Obecnie, jeśli wierzyć autorowi, mamy kernel exploit do fw w wersji 1.76 włącznie.

Może się przestanie opierać na podobnej zasadzie co wykorzystuje Windows Phone Internals.

@szczuru
Jak odpalił ptrace to mc też można. :D

mgit 13.12.2015 23:07

Z jednej strony fajnie, że już będzie można odpalać kopie zapasowe, nawet jeśli to tylko dla starego softu... z drugiej strony... straci cały swój urok... niezłamanej konsoli...

Trilu 14.12.2015 06:33

Jeden Rosjanin już wie jak zejść do 1.76 ,więc nie jest źle ,będzie się działo :)

Berion 14.12.2015 11:12

Nie dostrzegam żadnego uroku w niezłamanej konsoli. Dostrzegam za to szereg debilnych zabezpieczeń przede mną samym...

Do uruchamiania kopii gier jeszcze BARDZO daleka droga (o ile kiedykolwiek będzie to możliwe).

mgit 14.12.2015 18:36

Urok - to świadomość... i kolekcja pudełek z grami (same oryginały) - bez żadnych kombinacji :taktak:

szczuru 14.12.2015 18:51

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1344848)
Urok - to świadomość... i kolekcja pudełek z grami (same oryginały) - bez żadnych kombinacji :taktak:

Owszem, aczkolwiek Berionowi chyba bardziej chodizło o posiadanie "władzy" nad tym co jest w pamięci konsoli (bezproblemowe zrobienie kopi save-ów, trofeów etc, nawet tego czego fabrycznie konsola nie pozwala skopiować).

mgit 14.12.2015 19:21

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1344854)
Owszem, aczkolwiek Berionowi chyba bardziej chodizło o posiadanie "władzy" nad tym co jest w pamięci konsoli (bezproblemowe zrobienie kopi save-ów, trofeów etc, nawet tego czego fabrycznie konsola nie pozwala skopiować).

Wiem, o co Berion'owi chodzi... (wręcz rozumiemy się bez słów) :taktak:

Tylko mnie zastanawia jedna rzecz, a mianowicie kopia tych trofeów i save.
Mając konto PSN, lub Microsoftu - save i trofea są w chmurze. Zmieniamy konsole lub przywracamy ustawienia fabryczne i nic nie tracimy. Co nam daje oprócz uniezależnienie się od chmury i zmniejszenie wygody ręczne kopiowanie tych danych. Które to dodatkowo są podatne na manipulacje i fałszowanie...

Nie neguję oczywiście, żadnych modów i innych udziwnień... do których dostajemy dostęp po złamaniu konsoli... chodzi tylko o te same trofea i save...

M@X 14.12.2015 20:10

Nie zaczynaj z nim tego tematu. Jest wtedy otwarty, wolny i stroszy piorka.

mgit 14.12.2015 20:13

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1344868)
Nie zaczynaj z nim tego tematu. Jest wtedy otwarty, wolny i stroszy piorka.

No ale sam powiedz, po co kopiować ręcznie coś, co się kopiuje z automatu do chmury? No gdzie tu sens i logika?

Co innego dostęp do całego systemu itd... ale do save i trofeów? No po co pytam się... :taktak:

M@X 14.12.2015 20:41

Ale ja Cie rozumiem i sie zgadzam. Ostrzegam tylko przed kol. Berionem ;-).

misiozol 14.12.2015 21:40

Bo syty glodnego nie zrozumie , chmura to zlo nawet te na niebie przyprawiaja mnie o mdlosci :P

Berion 14.12.2015 22:02

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1344861)
Mając konto PSN, lub Microsoftu - save i trofea są w chmurze.

Ale ja NIE CHCĘ w chmurze, chce mieć lokalnie. DLACZEGO nie mogę mieć? Równie dobrze mogli dać opcję kopii systemowej z wyborem zasobów, może być nawet szyfrowana najgorszym gównem odpornym nawet na komputery kwantowe, nie dbam o to. Chcę jedynie mieć pełną kopię po swojej stronie, którą mógłbym przywrócić na DOWOLNĄ ps4 BEZ pośredniczenia w tym infrastruktury sieciowej producenta konsoli. Dlatego,że TYLKO taka kopia GWARANTUJE mi że nie stracę danych dzisiaj, jutro i za 50 lat.

Ja Ci powiem dlaczego. Bo śmiecie którzy forsowali ten pomysł są świadomi tego, że wymuszenie korzystania z SEN, XBL itp. drastycznie zwiększa prawdopodobieństwo robienia tam zakupów i zyski z serwisu konsoli. A więc nie ma żadnego sensownego argumentu za tym aby uzależniać kopię danych od sieci. Sk*y posunęli się nawet do tego, że wysyłając save do chmury na PS3 który nie miał blokady kopiowania, nagle ją dostał. Zabezpieczeniem przed modyfikacją danych wewnątrz (nie wiem po co... ale niech będzie, że po to aby nie gmerać przy trofeach i nie cheatować save'ów) jest podpis który zawiera id konta w SEN i jest szyfrowany.

Cytat:

Napisany przez M@X
Nie zaczynaj z nim tego tematu. Jest wtedy otwarty, wolny i stroszy piorka.

Przeczytaj powyższe. :) Ja rozumiem, że możliwość odpalania na konsoli czego chcemy, jak i skąd prowadzi w dużej mierze do piractwa. To mogę przeboleć, wszyscy chcemy zarabiać pieniądze. Ale od lokalnych kopii moich danych nie odstąpię nawet na krok.

szczuru 14.12.2015 23:38

Takie tam :fiu:

Kod:

  [+] Entered shellcode
  [+] UID: 0, GID: 0
[DIR]: .
[DIR]: ..
[DIR]: adm
[DIR]: app_tmp
[DIR]: data
[DIR]: dev
[DIR]: eap_user
[DIR]: eap_vsh
[DIR]: hdd
[DIR]: host
[DIR]: hostapp
[FILE]: mini-syscore.elf
[DIR]: mnt
[DIR]: preinst
[DIR]: preinst2
[FILE]: safemode.elf
[FILE]: SceBootSplash.elf
[FILE]: SceSysAvControl.elf
[DIR]: system
[DIR]: system_data
[DIR]: system_ex
[DIR]: system_tmp
[DIR]: update
[DIR]: usb
[DIR]: user
  [+] PID 0, name: kernel, thread: mca taskq
  [+] PID 1, name: mini-syscore.elf, thread: SceRegSyncer
  [+] PID 2, name: SceHidAuth, thread: SceHidAuth
  [+] PID 3, name: hidMain, thread: hidMain
  [+] PID 4, name: SceCameraDriverMain, thread: SceCameraDriverM
  [+] PID 5, name: SceCameraSdma, thread: SceCameraSdma
  [+] PID 6, name: hdmiEvent, thread: hdmiEvent
  [+] PID 8, name: xpt_thrd, thread: xpt_thrd
  [+] PID 9, name: iccnvs, thread: iccnvs
  [+] PID 10, name: audit, thread: audit
  [+] PID 11, name: idle, thread: idle: cpu0
  [+] PID 12, name: intr, thread: irq273: xhci2
  [+] PID 13, name: geom, thread: g_notification
  [+] PID 14, name: yarrow, thread: yarrow
  [+] PID 15, name: usb, thread: usbus2
  [+] PID 16, name: md0, thread: md0
  [+] PID 17, name: icc_thermal, thread: icc_thermal
  [+] PID 18, name: sflash, thread: sflash
  [+] PID 19, name: sbram, thread: sbram
  [+] PID 20, name: trsw intr, thread: trsw intr
  [+] PID 21, name: trsw ctrl, thread: trsw ctrl
  [+] PID 22, name: SceBtDriver, thread: SceBtDriver
  [+] PID 23, name: pagedaemon0, thread: pagedaemon0
  [+] PID 24, name: pagedaemon1, thread: pagedaemon1
  [+] PID 25, name: vmdaemon, thread: vmdaemon
  [+] PID 26, name: bufdaemon, thread: bufdaemon
  [+] PID 27, name: syncer, thread: syncer
  [+] PID 28, name: vnlru, thread: vnlru
  [+] PID 29, name: softdepflush, thread: softdepflush
  [+] PID 31, name: SceSysAvControl.elf, thread: SceAvSettingPoll
  [+] PID 33, name: SceSysCore.elf, thread: SysCoreAppmgrWat
  [+] PID 34, name: orbis_audiod.elf, thread: AoutMonitorPid40
  [+] PID 35, name: GnmCompositor.elf, thread: CameraThread
  [+] PID 36, name: SceShellCore, thread: SceMsgMwSendMana
  [+] PID 38, name: SceShellUI, thread: SceWebReceiveQue
  [+] PID 39, name: MonoCompiler.elf, thread: MonoCompiler.elf
  [+] PID 40, name: SceAvCapture, thread: SceAvCaptureIpc
  [+] PID 41, name: SceGameLiveStreamin, thread: SceGlsStrmJobQue
  [+] PID 42, name: ScePartyDaemon, thread: SceMbusEventPoll
  [+] PID 43, name: SceVideoCoreServer, thread: SceVideoCoreServ
  [+] PID 44, name: SceRemotePlay, thread: SceRp-Httpd
  [+] PID 45, name: SceCloudClientDaemo, thread: SceCloudClientDa
  [+] PID 46, name: SceVdecProxy.elf, thread: proxy_ipmi_serve
  [+] PID 47, name: SceVencProxy.elf, thread: SceVencProxyIpmi
  [+] PID 48, name: fs_cleaner.elf, thread: fs_cleaner.elf
  [+] PID 49, name: SceSpkService, thread: SceSpkService
  [+] PID 50, name: WebProcess.self, thread: selectThread
  [+] PID 51, name: orbis-jsc-compiler., thread: SceFastMalloc
  [+] Triggering second kernel payload
  [+] Entered main payload


Trilu 15.12.2015 10:28

Na pctach piraty wszem obecne i to na każdą generacje systemu M$ ,to dla czego konsole mają być gorsze ,biedni rodzice nakupili dzieciaką konsol na raty,a zaś i tak nie stać ich na zakup gier .Nasz kraj to dalej bida z nyndzą .
Więc Cturt niech działa ,łamie i podbija serca biednych dzieci :P

szczuru 15.12.2015 12:12

Cytat:

Napisany przez Trilu (Post 1344920)
Na pctach piraty wszem obecne i to na każdą generacje systemu M$ ,to dla czego konsole mają być gorsze ,biedni rodzice nakupili dzieciaką konsol na raty,a zaś i tak nie stać ich na zakup gier .Nasz kraj to dalej bida z nyndzą .
Więc Cturt niech działa ,łamie i podbija serca biednych dzieci :P

Piractwo jako piractwo ma jeszcze jedną wadę. Mianowicie np ja w czasach przez Jailbreak-iem PS3 zbierałem kasę na każdy tytuł, zakup był mocno przemyślany i w ogólne zawsze byłem zadowolony. A prawda jest taka, że posiadając dziesiątki kopii nie ma się w co grać :P Podobną sytuację mam teraz z Vitą - tzn cierpię na brak Rejuvenate na moim FW (co za tym idzie to brak natywnych emulatorów/homebrew na Vicie, tylko za pośrednictwem ePSP) ale jeśli chodzi o same gry to jest tak jak było w czasach PS3, każdy tytuł przemyślany itp. Dodatkowo gry są naprawdę tanie (np ostatnio zakupiłem Uncharteda za 30zł :P ).

Trilu 15.12.2015 14:11

Ja to wszystko rozumiem,na gry tanie ,na rynku wtórnym trzeba trochę czekać,no powiedzmy szczerze parę lat czekania,sam tyle czekam :)
Mnie to wnerwiają głównie sieci handlowe stare tytuły w cenach tak nieodpowiednich do wieku danej gry,jakiś obłęd .
Jestem często u Zachodnich sąsiadów, no i tam idzie w koszach wyrwać dość tanio starsze tytuły,bo od 2.99 do 4.99 Euro nówki ,a u nas wyprzedaż wygląda tak samo jak sprzedaż ,czyli cena pozostaje ta sama .
Przez to dopóki w tym kraju nie będzie normalnie ,to jestem za odpalaniem kopi zapasowych .

joujoujou 15.12.2015 15:28

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1344927)
[...] zbierałem kasę na każdy tytuł, zakup był mocno przemyślany i w ogólne zawsze byłem zadowolony. [...]

Gorzej jakbyś zbierał, zbierał, kupił - a tu tak zabugowana że nie pograsz. :nieee:

Berion 15.12.2015 16:05

To małe piwo, teraz to nawet możesz kupić dwie gry w bundlu, a okazuje się że kupiłeś tylko jedną... druga do pobrania z SEN.

szczuru 15.12.2015 18:57

Cytat:

Napisany przez joujoujou (Post 1344947)
Gorzej jakbyś zbierał, zbierał, kupił - a tu tak zabugowana że nie pograsz. :nieee:

Dlatego zawsze staram się grę zobaczyć jakoś w akcji nim zakupię.

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1344956)
To małe piwo, teraz to nawet możesz kupić dwie gry w bundlu, a okazuje się że kupiłeś tylko jedną... druga do pobrania z SEN.

Dokłądnie tak jest z FFX/X-2 HD na Vitę, na którego teraz "zbieram". Na karcie z grą jest FFX, a na FFX-2 jest dołączony kod do pobrania z PSS. Trochę mnie to dziwi, nie wiem jaka jest pojemność karty z grą na Vitę ale myślę, że nie w tym problem, bo takie tytuły jak GoW Collection (1+2), MGS HD Collection (2 + 3) wydawane były na Vicie na jednej karcie. Więc obstawiam, że w przypadku FFX/X-2 na Vitę jest to po prostu "chytry" zabieg marketingowy ze strony Square-Enix aby troche ukrócić rynek wtórny - w tym wypadku FFX-2 jest troche jak Online Pass - w używce nie będzie działał.

Berion 15.12.2015 19:43

Właśnie o tobie pomyślałem przed napisaniem posta. Nigdy bym nie przypuszczał że można zrobić coś tak chamskiego, jeszcze bardziej niż dlc day1. A jednak! Choć kto wie, chyba rekord padnie niedługo po slasherowanym remake'u FF7 pociętym na kawałki... :sciana:

Diabolique 16.12.2015 00:15

:pirat:

loki7777 16.12.2015 19:01

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1344974)
Dlatego zawsze staram się grę zobaczyć jakoś w akcji nim zakupię.



Dokłądnie tak jest z FFX/X-2 HD na Vitę, na którego teraz "zbieram". Na karcie z grą jest FFX, a na FFX-2 jest dołączony kod do pobrania z PSS. Trochę mnie to dziwi, nie wiem jaka jest pojemność karty z grą na Vitę ale myślę, że nie w tym problem, bo takie tytuły jak GoW Collection (1+2), MGS HD Collection (2 + 3) wydawane były na Vicie na jednej karcie. Więc obstawiam, że w przypadku FFX/X-2 na Vitę jest to po prostu "chytry" zabieg marketingowy ze strony Square-Enix aby troche ukrócić rynek wtórny - w tym wypadku FFX-2 jest troche jak Online Pass - w używce nie będzie działał.

4 giga ma kart:)Spoko, kwestia czasu, W KKW byly chyba oba finale na 1 karcie lub 2 karty - nie chce mi sie juz szukac.

A youkai of love 16.12.2015 19:07

http://i65.tinypic.com/14nl8w4.jpg

szczuru 16.12.2015 21:35

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1345099)
4 giga ma kart:)Spoko, kwestia czasu, W KKW byly chyba oba finale na 1 karcie lub 2 karty - nie chce mi sie juz szukac.

Gdyby z wersji JAP na Vicie można byłoby zrobić wersję angielską undub tak jak na PS3 to bym importował :P I w sumie jest to do zrobienia ale nie mam skąd dorwać pliku files.db z karty z FFX :P

chris996 16.12.2015 22:16

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1344848)
Urok - to świadomość... i kolekcja pudełek z grami (same oryginały) - bez żadnych kombinacji :taktak:

I gry po 200 zł od sztuki w dobie cyfrowych gier PC / na płytach, gdzie nawet za nowości płacimy mniej.

Powtórka z rozrywki z wydawaniem nowych OFW przez Sony jak w PS3?

mgit 16.12.2015 22:19

Cytat:

Napisany przez chris996 (Post 1345132)
I gry po 200 zł od sztuki w dobie cyfrowych gier PC / na płytach, gdzie nawet za nowości płacimy mniej.

Powtórka z rozrywki z wydawaniem nowych OFW jak w PS3?

Decydując się na konsole - wiedzieliśmy ile kosztują gry... wersje cyfrowe są nawet droższe od wersji tradycyjnych (np. sklep z poziomu konsoli 300 zł, wydanie pudełkowe 199 zł - wydanie z UK, 70 zł i nawet polski język jest)

Jednakże istnieje rynek wtórny gier... często można kupić za grosze nawet wersje cyfrowe. Pamiętam jak kupiłem Assassin's Creed Black Flag za bagatela ok. 10 zł (w formie kodu - nie konta) czyli nie ma tak źle jak to się przedstawia w ich sklepie cyfrowym.

Dodatkowym plusem jest iż każdy zakup jest przemyślany, i mamy np. 10 gier które naprawdę lubimy - a nie 50 i nie ma w co pograć...

Berion 16.12.2015 23:28

Za czasów PSX'a piraciłem jak dziki, łącznie mając ~300 gier i zawsze miałem w co grać i większość wymasterowałem. W sumie to nie ma się czym chwalić, ale dziwi mnie ten argument. U mnie to nigdy tak nie działało.

@chriss996
Jeśli chodzi o wymiany fw to tak już będzie zawsze. Moc obliczeniowa na tyle wzrosła aby podpisy cyfrowe nie wpływały w istotny sposób na czas bootowania systemu/gier i ich wydajność, zaś prędkość sieci na tyle wzrosła że można te kilkaset MB pobrać raz na jakiś czas. Po co nowsze fw? Kwestia bezpieczeństwa ekosystemu jest oczywista, więc ja pominę. Dawniej każda gra zawierała na płycie nowsze wersje bibliotek i zajmowała się obsługą sprzętu i formatów danych na własną rękę. Odkąd konsole mają system operacyjny, deweloperzy zostali odciążeni z nadmiarowej pracy.

Trilu 25.12.2015 09:14

Linux in Ps4 :)
http://www.ps4news.com/ps4-hacks-jai...ccc-this-year/

misiozol 25.12.2015 10:19

To jest juz tygodniowy news ;)

szczuru 25.12.2015 12:11

Zobaczymy po konferencji :D fail0verflow nie zawodzi :)

Trilu 25.12.2015 12:17

@misiozol,skąd czerpiesz informację z tak dużym wyprzedzeniem? Proszę o podanie źródełka :P

szczuru 25.12.2015 12:38

@Trilu, po prostu łączy się informacje ;) Nim "oficjalnie" mówiono o Linuxie na PS4 ktoś wrzucił info o "Pingwinach na Aeoli" - ludzie połączyli fakty, dużo nawiązań do Aeolii (czymkolwiek to jest? Moduł ładujący system w PS4?) znajduje się w logach bootowania PS4 ;)

Berion 26.12.2015 01:19

Ilość załączników: 1
Podgląd na katalog główny.

Znacznie bardziej linuksowofreebsdowo niż CellOS. Ciekawe czy ten GRUB2 to port 1:1 czy może kastrat. Fajnie byłoby odpalać live Linuksa albo coś na kształt Slax'a. Heh, może kiedyś... ;]

http://forum.cdrinfo.pl/attachment.p...1&d=1451092573

szczuru 26.12.2015 09:19

Ponoć ten zrzut nie pochodzi z retaila tylko bardzo starego debuga (jeszcze nim była premiera PS4).

misiozol 26.12.2015 12:58

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1346140)
Ponoć ten zrzut nie pochodzi z retaila tylko bardzo starego debuga (jeszcze nim była premiera PS4).

Dokladnie ;)

szczuru 27.12.2015 23:26

Póki co njusów brak ale chłopaki pokazali na 32C3, że Nintendo ma też swoje "GetRandomNumber" :D
Podsumowując blok poświęcony 3DS-owi:
http://images77.fotosik.pl/188/249b58e70a5c6d9d.jpg

//Edit

Cytując @zecoxao :D

Cytat:

this is for @smealum @derrekr6 @qlutoo (aka the shittiest meme ever)

http://i.imgur.com/lBbp5wO.png

Trilu 30.12.2015 15:47

Linux ps4 action :]
https://youtu.be/2A7V3GLWF6U

A youkai of love 30.12.2015 18:33

Takie pytanie, po co stawiać linuxa na konsoli? No chyba że to media center pokroju XBMC. xD

szczuru 30.12.2015 20:51

Cytat:

Napisany przez Haker120 (Post 1346761)
Takie pytanie, po co stawiać linuxa na konsoli? No chyba że to media center pokroju XBMC. xD

Po to bo można :P Dodatkowo sam jeśli sam Linux miałby dostęp do całego HW konsoli to otwiera to możliwość dla wielkiej ilości Homebrew - np po co pisać emu GBA specjalnie pod FW PS4 skoro można wtedy odpalić jednym kliknięciem port na Linuxie ;]

mgit 30.12.2015 21:58

Albo po co kupować grę - jak można mieć pirata (a to do tego dąży małymi kroczkami) :taktak:

szczuru 30.12.2015 22:05

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1346806)
Albo po co kupować grę - jak można mieć pirata (a to do tego dąży małymi kroczkami) :taktak:

Właśnie nie o to mi chodziło - wg mnie Linux na PS4 nie pozwoli (a przynajmniej nie od razu, jeśli w ogóle) na odpalanie backupów na PS4. Chodizło mi konkretnie o homebrew + plusy płynące z posiadania tego systemu na PS4 (np Kodi czy masa innych programów).

Trilu 30.12.2015 22:11

@szczuru,ma rację,@mgit,nie ma racji :p
Ogólnie to wszystko zawsze kończy się na odpaleniu kopi ,ale tak ma chyba być :]

Smartek 05.01.2016 08:15

Ten ostatni exploit wróży jakiś efektywny CFW na PS4 czy nie bardzo?

M@X 05.01.2016 08:26

Nie.:nie:

Berion 05.01.2016 10:20

Ani efektywny, ani efektowny. ;) Na dodatek exploit póki co jest *tylko* dla fw w wersji 1.76 i nie został nawet opublikowany...

frog 05.11.2016 02:20

Widzielista pany ? ;>
https://www.youtube.com/watch?v=j6FvDDWMMzY
https://www.youtube.com/watch?v=NTGframHNhc
https://www.youtube.com/watch?v=es8DLJ-wBP0

Cos zaczyna sie dziac ciekawego ;>

misiozol 05.11.2016 08:22

Nic sie nie bedzie dziac bo to jest nopublic i caly exploit jest raportowany do $ony :P

frog 05.11.2016 10:48

ehh te NO PUBLIC...a bog kazal sie dzielic ;) No ale sytuacja pokazuje ze konsola chyba nie jest tak zabezpieczona jak mi sie zdaje jak poprzedniczka chyba nawet cos tak wspominaja jak dobrze uslyszalem...

Berion 05.11.2016 11:01

Gdyby nie HENkaku to nic by z tego nie było. Kilka osób ma kernel exploity na obecne fw. Ciekawe czy czekają na PS4 Pro. ;) Ja bym na wszelki wypadek został na 4.01, bo dziwnym zbiegiem okoliczności konsola dostała "aktualizację zwiększającą stabilność" ;) na drugi dzień po prezentacji Chaitin.

M@X 06.01.2017 18:47

https://youtu.be/6hxEUm-pHUE

Świetna prelekcja, polecam.

Przy okazji doskonale miażdży wszystkie bzdurne głosy pod tytułem "PS4 to pecet" - w ciągu prezentacji pada zdanie "It's definitely not a PC, it is a x86 architecture compatible device". Ilość poprawek jakich trzeba było dokonać by uruchomić Linuxa dobitnie o tym świadczy.

Berion 06.01.2017 20:36

Czyli intuicja znowu mnie nie zawiodła. :D Może poza jednym, myślałem że AMD coś spieprzy.

I gdzie jest ten exploit dla 4.05? Tyle osób ma, tyle osób twierdzi że nie działa na nowszych. To czemu nie opublikują? Jak mnie to ekstremalnie frustruje... Nienawidzę takiego wodzenia za nos.

M@X 07.01.2017 04:25

Widziałeś że nie skończyli jeszcze ;-). A jak opublikują to Sony od razu załata - to userland.

Najbardziej rozłożył mnie fragment mówiący, że chip który wszyscy brali za mostek południowy okazał się... dodatkowym SoC!

Berion 08.01.2017 21:04

Już dawno załatało. Na drugi dzień po "chaitinach" (4.01), wyszedł 4.05 w tydzień wydali 4.06, który ponoć ostatecznie zabił exploity.

Fajnie że kleją Linuksa na PS4, ale co mi po tym jak nikt nie opublikował exploitów. To tak jak dziecko co przez szybę patrzy jakie fajowe zabawki są w sklepie... No wku*a mnie to. :D

Ano, a mnie zaskoczyło że ostatecznie HDD leci przez USB. WTF Sony? Czy USB nie ma przypadkiem narzutu na CPU?

szczuru 09.01.2017 00:52

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1375706)
Ano, a mnie zaskoczyło że ostatecznie HDD leci przez USB. WTF Sony? Czy USB nie ma przypadkiem narzutu na CPU?

Prelekcji całej nie oglądałem ale jeśli rzeczywiście jest tak jak opisujesz (z HDD via USB) to obsługą szybkiego USB może zajmować się mostek północny -CPU ma wtedy spokój ;)

//Edit

Nadrobiłem zaległości - wsio leci przez południowy. Ale nadal nie do końca rozumiem o co Ci chodzi Berion w związku z narzutem na CPU, skoro wszystkimi obliczeniami dotyczącymi "masywnej" ilości danych zajmuje się south bridge,

Berion 09.01.2017 02:14

To może nie zrozumiałem, jegomość tak trajkotał jakby zaraz musiał uciekać z tej sceny przed policją. ;p

frog 01.03.2017 20:34

Czytaliscie pany ostatnio newsy... Hackiery rozpracowywuja ten beta firmware 4.50 i juz potwierdzili ze jest tam calkiem przyjemna luka ktora pozwoli no problemo zainstalowac linuxa ;> I maja wszystko upublicznic jak tylko wyjdzie oficjal 4.50 (czyli mysle jakos do 2tyg.). Oczywiscie zaznaczaja ze dziura szybko zostanie zalatana przez SONY ale otwierac na tyle wrota ze bedzie mozna dobrze pokombinowac z konsolka....Hmm sie zastanawiam czy nie przejsc w tryb offline i zaczekac jak sie ta sytuacja rozwinie...

misiozol 02.03.2017 08:54

Temat juz znany mi dlugi czas, nawet znam osobnikow z ekipy i zapowiada sie ciekawie z tym ze chodzi znowu tylko o linux ;)

szczuru 02.03.2017 09:01

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1379115)
Temat juz znany mi dlugi czas, nawet znam osobnikow z ekipy i zapowiada sie ciekawie z tym ze chodzi znowu tylko o linux ;)

W tym wypadku to "aż" ;)

frog 02.03.2017 10:45

wlasnie tez gdzies czytalem ze to AZ. Bo iadomo niektorym starczy sam Linux ale jak czytalem moze to wszystko "Leads to backups in the near future" ;> Bo na CFW niby nie ma szans wiec Linux is the Gate jak to pisali...Zobaczymy co z tego wyjdzie..

Berion 02.03.2017 14:40

Tylko jak tylko, przecież daje dostęp do danych użytkownika i systemu.

Ale to pewnie znowu fejk lub zrobienie niepotrzebnych nadziei... 4.01 miał być świętym gralem. I do dziś nic się nie pokazało. Egohot pokazał uśmiechniętą mordę, Chińczycy wpisali sobie acziwment do portfolio, jak zwykle Mathieulh znowu miał projekcję elite dev i na tym się skończyło.

misiozol 02.03.2017 15:05

Dlatego ja sie przesiadam na PC :D

frog 04.04.2017 21:41

JailbreakMe PS4 4.0x: PS4 4.0x WebKit RCE Exploit by Qwertyoruiopz! - wychodzi na to jak dobrze skumalem ze na firmwarze PS4 4.0x beda takie same mozliwosci jak na 1.76 poki co to jest public a niby ma jeszcze 0day Kernel Exploita ktory dziala nawet na 4.50...

Berion 05.04.2017 00:34

Tak. Tylko, że na fw 1.76 też nic ciekawego się nie zrobi. Potrzebna rewolucja w stylu HENkaku, żeby te exploity do czegoś się przydały. Bo co z tego, że zrobię (?) sobie kopię danych jak są zaszyfrowane dziadostwem tylko z tej konsoli? I co to za idiotyzm, aby dane użytkownika szyfrować co najmniej podwójnie? Odechciewa się tego kupować...
  • Podejrzeć trofeów się nie da bez połączenia online (jeśli spiąłeś konto z SEN).
  • Przeglądać internetu się nie da bez aktywacji konsoli (akurat mi to nie potrzebne, ale potrzebne od playgroundu).
  • Wszystko na HDD jest zaszyfrowane na poziomie systemu plików.
  • Większość danych użytkownika jest dodatkowo szyfrowanych tzw. PFS.
  • Nie można wymieniać danych pomiędzy konsolami.
  • Aby używać eksportu save'ów czy systemowej kopii (z której i tak nie można wszystkiego przywrócić na innej konsoli i która nie ma trofeów), trzeba aktywować konsolę i mieć konto w SEN.
  • Żeby grać online trzeba wykupić abonament.
  • Żeby móc zrobić kopię wszystkich save'ów trzeba wykupić abonament.
  • Reinstalacja fw kasuje wszystkie dane z dysku twardego.

Jeszcze powinni policjanta stawiać przy biurku... Właśnie to mnie wk*a i nie pozwala kupić sprzętu dopóki nie zostaje złamany i większość tych idiotyzmów pokonana. :|

misiozol 05.04.2017 09:00

Proste, kup PC i zyj ze swiadomoscia ze nie pograsz w uncharted4 :P

frog 05.04.2017 13:31

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1381670)
Tak. Tylko, że na fw 1.76 też nic ciekawego się nie zrobi.

Gdzies kiedys czytalem jednego temata to dwoch devow mowilo ze malo kto ma taka konsole i po stronie hackerow i po stronie zwyklych userowo dlatego malo kto sie przyklada zeby cos robic na te 1.76. Teraz kazdy w zasadzie moze sobie sprawic konsole z softem 4.0x bo z wyzszym w sklepach nie ma. wiec moze cos ruszy jak wszyscy w kolo beda mieli....Tak se to optymistycznie tlumacze ;)

SMBA 28.12.2017 00:17

https://i.imgur.com/7drHiqr.gif

No ładne prezenty na święta - tu w pełni złamane PS3, tam exploit na PS4 ;)

http://wololo.net/2017/12/27/ps4-spe...ernel-exploit/

i po polsku:
https://www.dobreprogramy.pl/PlaySta...ews,85036.html

frog 28.12.2017 00:24

Faken ! Jestem na 4.07 ! Tak malo dzieli od pelni szczescia ;((( Pozostaje czekac az ktos wypusci patent flatza ktory pokazywal na 4.55.....

Berion 28.12.2017 00:32

Mam 5.03, ale bawcie się dobrze. Miałem w planach nie aktualizować 3.70, ale jednak potrzebowałem aktywowania konsoli i funkcji eksportu save'ów. Gnidy mnie podstępem wzięły! :D

SMBA 28.12.2017 00:56

Frog, spokojnie. Mam wrażenie, że zanim faktycznie coś fajnego będzie można będzie porobić z tym exploitem - wyjdzie również coś na 4.55. :)

No i widzisz Berionie, trzeba było nie tracić wiary w scenę.
https://2yu5yy2vwpsr4dg1ys3jha9o-wpe...bing-quote.jpg

frog 28.12.2017 15:09

Cytat:

Napisany przez SMBA (Post 1396687)
Frog, spokojnie. Mam wrażenie, że zanim faktycznie coś fajnego będzie można będzie porobić z tym exploitem - wyjdzie również coś na 4.55. :)

Podobno przeportowanie aplikacji z 1.76 na 4.05 nie bedzie wielkim problemem...

W sumie narazie cisnienia nie mam. Ale juz nie dlugo premiera God Of War (chyba w lutym lub marcu) takze mam nadzieje ze do tego czasu sie wyrobia ;>

Wczoraj na jednym forum czytalem ze morfeusz na dniach ma upublicznic swoj patent na 5.03 ;> ciekawe czy cos z tego bedzie
https://gbatemp.net/threads/ps4-5-01...unning.491451/

Berion 29.12.2017 16:27

Wciąż brak we mnie tej wiary. :P Na dodatek nie znoszę HENówek. HENkaku mi skutecznie przypomniał jakim koszmarem to jest (tak wiem, dziś mamy już Enso, ale przez dobry rok nie mieliśmy).

Wciąż ta scena PS4 (mam nadzieję, że się rozwinie), nie oferuje absolutnie niczego wartościowego. Nawet managera plików nie ma, a od 1.76 minęło mnóstwo czasu.

frog 01.01.2018 13:16

No i Pingwin juz tupie na PS4 ;>
http://wololo.net/2018/01/01/can-now...inux-ps4-4-05/

Diabolique 10.02.2018 16:37

Ponoć gry można już odpalać na FW.

A youkai of love 10.02.2018 17:01

Można tylko na FW 4.05

Diabolique 11.02.2018 14:33

No tak. Sytuacja jak za czasów PS3.

A youkai of love 11.02.2018 14:38

A miałem na pro 4.05 fabrycznie, szkoda że nie 4.55 chociaż, bliżej do ps3. ;)

bkt1916 11.02.2018 15:25

Wydaje mi sie ze lepiej czekac na CFW i to takie dopracowane:)

A youkai of love 11.02.2018 15:34

Nie będzie już takiego CFW jakie mamy dla ps3. To będzie bardziej jak HEN.

bkt1916 11.02.2018 18:52

Skad wiesz? Chyba nie mozna tego na 100% zalozyc? To co jest na ps3 to jest CUDO, wlacznie z odpalaniem gier z psx i ps2 - miód malina:) Nawet udało mi się dane z kart pamięci przenieść.
Ale PS4 jak na razie rozumiem, jak ktoś miał konsole pod netem i ma najnowszy soft to nara?:)

Ja i tak mam z 10 gier na ps4 ktorych nie mam czasu przejsc więc na razie wsrzymam sie z zakupem drugiej pod przeróbke tym bardziej ze chyba jest za wczesnie.

Ale jak wyjdzie ps5... to chyba bedzie dobry moment:)

A youkai of love 11.02.2018 19:28

No pewności nie ma ale to co mamy teraz działa jak HEN, też bym chciał pełne CFW ale HEN zły nie jest. ;)

bkt1916 12.02.2018 20:54

Cytat:

Napisany przez Haker120 (Post 1399593)
No pewności nie ma ale to co mamy teraz działa jak HEN, też bym chciał pełne CFW ale HEN zły nie jest. ;)

Btw, znalazłem jakiś opis cfw dla ps4 który ma działać na prawie wszystkich modelach bez jednego, również na slim i pro... Umożliwia pobieranie gier z jakiegoś sklepu, działa niby wszystko również online. Czy to jakaś sciema? Gier na ps4 chyba jest więcej niż 150[emoji8]

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

A youkai of love 13.02.2018 10:05

Na razie nie szukałem 'gier na lewo' bo mam OFW 5.03. xD Ale zgadza się, gier na ps4 jest znacznie więcej jak 150, licząc popierdółki, indie, remastery z ps2, czy jak to się nazywa. :P

loki7777 13.02.2018 11:19

Nie liczysz tak gier na konsole, bo inaczej na PS2 musialbys policzyc gry z ps1.

A youkai of love 13.02.2018 11:39

No ale CFW/Heny i inne exploity służą do uruchamiania gier na daną platformę i inne oficjalnie wspierane plus emulatory innych konsol (nieoficjalnie wspierane) więc czemu nie?

misiozol 13.02.2018 16:33

Chociaz by dla tego ze kazda generacja ma swoja generacje , gry na ps4 to nie gry na ps3 ;)

A youkai of love 13.02.2018 16:41

Ok, przekonałeś mnie. xD

bkt1916 13.02.2018 18:54

Podzielic się tym opisem (moge na pw) ?

A youkai of love 13.02.2018 19:39

A dawaj. :P

loki7777 13.02.2018 20:21

Ja bym byl ostrozny, bo jakby sie dalo to by juz wszedzie bylo.

bkt1916 14.02.2018 16:35

To jest ogolnodostepna tresc, 20 sekund googlowania, żeby nie było, że rozpowszechniam pornografie:-)

http://ps4portal.net/ps4-jailbreak-official-cfw/

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

M@X 14.02.2018 18:41

Niech zrozumiem...

Wpis z czerwca 2016 uczy jak zrobic jailbreak na FW wyższym niz ten opublikowany w styczniu 2018, ktorym wszyscy sie ekscytują?

Klasyczne połączenie prostytucji z muzyką - cos tu, ****a, nie gra.

A youkai of love 14.02.2018 19:07

Scam, tam nawet jest downgrade z 4.82 na 3.55 dla ps3, a ja myślałem, że downgrade z OFW 4.82 na CFW 4.82. xD Nawet podane, żeby instalować geohota, wyszło to tak dawno, więc nie ma opcji, prędzej zbrikowana konsola jak CFW dla 5.05 dla ps4, przynajmniej na razie.

bkt1916 15.02.2018 10:37

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1399771)
Niech zrozumiem...

Wpis z czerwca 2016 uczy jak zrobic jailbreak na FW wyższym niz ten opublikowany w styczniu 2018, ktorym wszyscy sie ekscytują?

Klasyczne połączenie prostytucji z muzyką - cos tu, ****a, nie gra.

Może był edytowany?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

M@X 15.02.2018 15:08

Nie, to scam tak jak pisze kol. Haker120. Warto podkreslic:

NA CHWILĘ OBECNĄ NIE MA MOŻLIWOSCI ZROBIENIA JAILBREAK NA PS4 Z FIRWMARE WYŻSZYM NIŻ 4.05

frog 16.02.2018 00:20

Cytat:

Napisany przez Haker120 (Post 1399593)
No pewności nie ma ale to co mamy teraz działa jak HEN, też bym chciał pełne CFW ale HEN zły nie jest. ;)

Obecnie jest ala HEN...I dlugo tak zapewne bedzie. Ale CFW ide o zaklad ze bedzie po tym co pokazal Volodymyr Pikhur na ostatnim Reconie w Brukseli z trybem uspienia ;> Ze tak pozwole sobie zacytowac :
"The custom Southbridge silicon, responsive for background downloads while main SoC is off, didn’t help to secure Playstation 4. We explain how a chain of exploits combined with hardware attacks will allow code to run in the context of the secure bootloader, extract private keys, and sign a custom kernel."

Az taki techniczny nie jestem ale bootloader+prv keys+ custom kernel jakos sklada mi sie w CFW chiba ;> Kwestia tego kiedy to ujrzy swiatlo dzienne...Zapewne jeszcze dlugo dlugo nie...
Ja czekam az wypuszcza patent na softy 4.55-5.01 co pokazal @flat_z . Podobno wkrotce ma to nastapic :>
Ostatnio czytalem gdzies wpis @Deanka ze juz ma ala multimana pod PS4 ;> Ale narazie wszystko w raczkuje i nie jest jeszcze gotow to wypuscic... Takze pozostaje dalej cierpliwie czekac a cierpliwosc zostanie nagrodzona tak jak tych ktorzy siedzieli na <4.05 :>

Co do wczesniej wspomnianej strony z niby CFW i downgradem oczywiscie FAKE ;P

bkt1916 16.02.2018 17:32

OK to co pora przestac aktualizwac konsole? Jaki teraz jest oficjalny soft? Moze warto sie odlaczyc?
Mam jeszcze z 30 gier do ogrania z psx, ps2 i ps3 a to takich naj naj naj:) A na PS4 gram w sumie ostatnio tylko w fife i wolfenstein :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 23:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.