Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
26.03.2006, 18:36 | #1 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
save z CD na memory card - Shadow of the Colossus
Dzień dobry wszystkim.
Mam świadomość tego, że temat, który poruszam jest już mocno wyeksploatowany ale po długich bezowocnych poszukiwaniach zdecydowałem się zadać pytanie. Od razu mówię, że program ps2 menu uruchamia się, kopiuje pliki saveów na karte pamięci ale gry ich nie widzą. Za każdym razem jak kopiuję pliki na MC tworzą się na niej wyglądające na poprawne pliki saveów i drugie o nazwie corrupted data. Aby wykluczyć błąd opiszę dokładnie jak to robię: - tworzę sobie plik system.cnf o następującej treści: BOOT2 = cdrom0:\PS2MENU.ELF;1..VER = 1.00..VMODE = PAL/NTSC.. tu pojawia sie moje pierwsze pytanie. Czy może być napisane PAL/NTSC czy też musi być napisana tylko jedna z nich? np: BOOT2 = cdrom0:\PS2MENU.ELF;1..VER = 1.00..VMODE = PAL.. - następnie dokonuje konwersji plików saveów na npo )save sciagam z gamefaqs (czy jest obojętne czy sciągne save US czy EU?) następnie - właczam cdgenps2 3.0 i ładuję do niego pliki: cfs, potem ps2menu.elf i na koniec plik npo (czy kolejność jest ważna?) - następnie tworzę obraz bin i nagrywam (próbowałem nero i alcoholem na profilu playstation 2. Jak już mówiłem programik się włącza ale gry nie widzą zapisanych saveów Zapisuje poprzez wciśnięcie R1 zmieniam na cdfs i wciskam trójkąt na wybranym sejwie. Czy jest coś co robię nie tak jak trzeba? Czy poprostu shadow of the colossus lub Ico należą do tych gier które nie przyjmują tych saveów? Bardzo proszę o poprawienie mnie i ewentualnie zdanie ludzi którym udało się odpalić sejwy na tych konkretnie grach. Z góry dziękuję i pozdrawiam |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
26.03.2006, 20:28 | #2 | ||||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Skoro program się zabootował to Twoja kompilacja/nagrywanie jest poprawna/e. Nie zaprzątaj sobie tym głowy... Natomiast: Corrupted data - PS2Browser tak widzi wszystkie katalogi, w których nie ma sys.ico. Innymi słowy: są to albo uszkodzone save'y (czyli save'y, które nie mają wszystkich plików), albo jakiekolwiek foldery/pliki na MC. Najwyraźniej kopiowanie z płyty się nie powiodło skoro się pojawiają. Jeśli na MC "widać" save, a gra go nie widzi to najprawdopodobniej jest z innego regionu niż gra. PS2Menu jest już przestarzały i nierozwijany. Polecam unofficial LaunchELF. Łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 26.03.2006 o godz. 20:31 |
||||
26.03.2006, 22:00 | #3 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
jakie z tego wnioski?
Wnioskuje z tego, że skoro posiadam gre ntsc to save musi być w wersji US lub Japan. A jeśli gra Pal to save Eu?
napisałeś: "Najczęściej nie różnią się one budową i można zmienić nazwę tego folderu na taką jaka nam pasuje (czyli z ID gry); ale nie zawsze." Niezbyt rozumiem ten fragment. napisałeś: "Najwyraźniej kopiowanie z płyty się nie powiodło skoro się pojawiają." oznacza to że jeśli są te pliki corrupted to nie ruszy sejw? Spróbuje zastpsować program który poleciłeś i jeszcze jedno: BASCUS-97472nico.npo <<czy ta nazwa nie jest za długa? jeśli za długa to jak skrócić żeby działało? Ostatnio zmieniany przez nimnul : 26.03.2006 o godz. 22:11 |
26.03.2006, 23:12 | #4 |
-=Advokat^Diabła=-
Data rejestracji: 14.02.2005
Lokalizacja: Spira - real zone
Posty: 1,391
|
@nimnul zr***243;b tak: Masz gre NTSC U.S? i masz sejwa tez NTSC NA(north america)?I masz to na 1 CD z ps2menu tak?
Wi***281;c spr***243;buj olac ps2menu i wyprobowa***263; uLaunchELF v3.51. Tym programem tez przekopiujesz sejwa jak ka***380;dy jeden plik i tym razem powinno wszystko smigac pod warunkiem, ze sejw odpowiada regionowi gry
__________________
Jesteś dzieckiem NEO to nie pisz do mnie! |
27.03.2006, 09:43 | #5 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
nie jestem pewien
Nie jestem niestety pewien w 100% czy save, którego sciągam z gamefaqs ma odpowiedni region. Na logike to wygląda w ten sposób, że ja posiadam wersję NTSC colossusa ale czy to jest US czy J tego nie wiem. W grze menu i napisy są angielskie a głosy japońskie. Na gamefaqs są same savey z US i jeden z EU więc myślę, że save wybieram odpowiedni. Tylko kwestia kopiowania go na memory card...
nie znalazłem jak do tej pory prostego tutoriala opisującego obsługę launchELFa - właściwie interesuje mnei tylko skopiowanie savea z CD na MC przy pomocy tego programu tak jak to było prosto opisane w tutorialu do ps2 menu R1 wybrać cnf i trójkąt Mam nagraną płytę tak jak w tutorialu z tym, że zamiast ps2menu wrzuciłem launchELFa. Swoją drogą nie zdawałem sobie sprawy, jak wiele możliwości daje takie oprogramowanie. Ojjj trzeba się uczyć znów czegoś nowego |
27.03.2006, 11:09 | #6 | |||||||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Cytat:
Jeśli NTSC J to J Jeśli PAL to Eu Cytat:
Przykład: Gra XXX w NTSC robi taki save: BASLUS-12345xyzw. Niestety my mamy PAL, a save, który chcemy mieć nie ma na gamefaqs itp. w PAL. Co robimy? Zmieniamy mu nazwę na takie ID jakie nosi gra z PAL. Czyli: BESCES-12345xyzw. Oczywiście save'y nie mogą się różnić budową i musimy znać ID save'a z PAL. Nie zawsze to działa... Cytat:
Cytat:
Cytat:
Możemy wyróżnić trzy regiony:
Playstation
Playstation 2
Włoż płytę do napędu, a zauważysz że te nazwy odpowiadają "głównemu *.elf-owi" (plikowi licencyjnemu). Cytat:
Ja robię to tak: Rozpakowuję save (jeśli nie używa time stamp) i zwyczajnie nagrywam to na PenDrive'a. Kopiuję pliki na MC i gitara... Płyta jest niestety ograniczona ilością znaków, ale CDGenPS2 przyjmie nazwy nawet dłuższe niż 8+3 (a dokładnie 22) i PS2 nie zrobi to róznicy. Wniosek z tego prosty: Sony w dokumentacji wypisuje głupoty (odnośnie kompilacji). Cytat:
Kod:
To dopiero czubek góry lodowej, zachęcam do jej zdybycia, a potem? Potem to już tylko z górki ^^ PS: Cytując czyjąś wypowiedź zamykaj ją w [QUOTE ][/ QUOTE]. Będzie czytelniej. PPS: Po co Ci save "z Kolosa"? Ta gra jest bardzo łatwa, krótka i przyjemna.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 27.03.2006 o godz. 11:22 |
|||||||
27.03.2006, 15:38 | #7 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
save jest mi potrzebny
Potrzebny ponieważ przeszedłem grę na normal mode, time mode i hard mode a zostało mi time hard mode w celu uzyskania bonusów a przede wszystkim chcę zoabczyć 17 kolosa. Straciłem ten sejw.
W domu wypróbuję Twoje porady więc zaglądnijcie czasem jeszcze do tego wątku w razie gdybym miał jakieś wątpliwości. |
27.03.2006, 20:19 | #8 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
więc tak:
obczaiłem już jak kopiować (faktycznie banalnie proste) Pierwsza kwestia którą chciałbym poruszyć to: Gry na PSX/PS2 rozpoznają save po nazwie pliku (PSX), folderu (PS2) - rozumiem, że tworząc save dla ps2 muszę utworzyć katalog na memorce? Kolejna rzecz to czy jeśli mam stworzyć folder to co w nim mam umieścić? Czy skonwertowany do npo plik savea? czy też rozpakować w ps2 save builder na poszczególne pliki i wsadzić je do folderu? Coprawda próbowałem tak robić czyli tworzyć folder o takiej samej nazwie jak plik savea ale ciągle mam corrupted files na memory card. Kończą mi sie pomysły i cd-rki Ostatnio zmieniany przez nimnul : 27.03.2006 o godz. 20:23 |
28.03.2006, 12:00 | #9 | |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Cytat:
Gra zobaczy save'a tylko i wyłącznie w postaci nr. 1. Kopiując dwa pozostałe "jako plik" na MC nic to nie da. Dlatego w PS2Menu jest jakaś tam opcja, która to "rozpakowuje w locie".
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|
28.03.2006, 18:07 | #10 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
dokładnie tak robię
Robię tak jak w save nr1
Czyli rozpakowuję (opcja extract pod prawym przyciskiem myszy) w ps2 save builder i ładuję to na mc w identycznej postaci. Z tym że Ty zrobiłeś operację na wersji savea do gry PALowskiej. (jeśli możesz to zamieść wersję do ntsc) Żeby się upewnić jaką mam wersje gry to zrobiłem prostą operację. Zapisałem stan gry na karcie bez jakichkolwiek saveów do colossusa i zobaczyłem jak je zapisuje. Na memorce widnieje następujący katalog: BASCUS-97472nico a w nim pliki takie jak w twoim save nr 1 tylko że oczywiście ten największy ma taką samą nazwę jak katalog. Czyli mam wersję US(NA) Wsadziłem skonwertowane przez siebie (save builder) pliki zamiast tego jednego dużego i nic. Wtedy pojawia się corupted data :/ Spróbuję jeszcze zmienić nazwy Twojego Besces-53326nico na tą moją (BASCUS-97472nico) odpowiadającą grze którą posiadam. Być może coś nie tak jest z kopiowaniem z płyty bądź też nagrywaniem. Jeśli to mi nie pomoże to może będę próbował przetransportować savea przy pomocy jakiegoś pendriva. Pendrive jeśli będzie obsługiwany to znajduje sie w katalogu mass? Wiem że zamęczam ale zaciąłem się na to strasznie bo niby wszystko robię dobrze :[ |
28.03.2006, 23:37 | #11 | ||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Pogubłem się...
Uporządkujmy: Tak wygląda poprawny save do PALowego NICO (SoTC) MC0:\BESCES-53326nico\BESCES-53326nico MC0:\BESCES-53326nico\boy_blk.ico MC0:\BESCES-53326nico\icon.sys Tak powinien wygladać u Ciebie do NTSC US: MC0:\BASCUS-97472nico\BASCUS-97472nico MC0:\BESCES-53326nico\boy_blk.ico MC0:\BESCES-53326nico\icon.sys Z Twojego postu zrozumiałem, że wyglada tak: MC0:\BASCUS-97472nico\BESCES-53326nico MC0:\BESCES-53326nico\boy_blk.ico MC0:\BESCES-53326nico\icon.sys ----------------------------------------------------------- Generalnie ja bym radził zassać save pod NTSC, a nie samemu kombinować z PAL - nie masz pewności, że w tym przypadku tak można zrobić. Gemefaqs, codejunkies... Cytat:
W ulELF-ie MASS:\ oznacza jakąkolwiek pamięć flash. Np. Pen Drive, np. czytniki kart itd. - czy HDD i Micro Drive są wykrywne? Nie mam pojęcia. Nie każdy PenDrive jest widziany pod ulELF-em. Dla przykładu: mój Kingstone Data Traveler II 512MB jest. Cytat:
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 28.03.2006 o godz. 23:42 |
||
29.03.2006, 17:23 | #12 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
i właśnie tak mam jak napisałeś
czywiście, że sciągałem z gamefaqs wersje savea dla ntsc. Poprostu przy okazji tego że zamieściłeś na forum poprawny save do wersji PAL postanowiłem spróbować zamienić nazwy (ktoś napisał że czasem to działa - nie pamiętam gdzie). Save na memorce wygląda dokładnie tak jak napisałeś w swoim ostatnim poście - jeśli źle mnie zrozumiałeś to sory może troche zawile to tłumacze ale w rzeczywistości miałem na myśli dokładnie to co ty napisałeś.
Tak więc nie mam wątpliwości co do poprawności nazw, katalogów. Problem może stać zupełnie gdzie indziej. Może po stronie nagrywarki? Nagrywałem różnie, 4x 8x ale nie więcej niż 8x. Może trzeba dodatkowo zmienić LBA? Z tym że zupełnie nie wiem po co jest to LBA, co ono daje. Na konkurencyjnym forum przy opisie jak zrobić savea jest dopisane aby zmienić LBA pliku system cnf na liczbę 12231. ewentualnie mogę podać link. Co jeszcze może być nie tak? |
29.03.2006, 17:51 | #13 | ||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Cytat:
Cytat:
PS: Różne serwisy, różnie podają. Nie wiem dlaczego akurat 12231, może dlatego że stamtąd laser zaczyna wędrówkę? Nie wiem... W każdym bądź razie ani LBA, ani prędkość nie grają tutaj roli. Hmm... czy próbowałeś ulELF-a? Dalej d*a? To może save korzysta z time stamp?
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
||
29.03.2006, 19:06 | #14 | |
Nowy na forum
Data rejestracji: 26.03.2006
Posty: 21
|
Cytat:
Jeśli nie to samo to co to jest? jakaś alternatywa dla lauchELFa i ps2menu? Mogę wypróbować... Co do Time stamp - temat kompletnie mi nie znany więc już się doszkalam (szukam na forum) i czekam na kolejne rady Masz anielską cierpliwość. |
|
29.03.2006, 22:11 | #15 | |||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
|
Cytat:
Cytat:
Tak ja to rozumiem po lekturze postów na PS2Scene. Nie pytaj, które gry z tego korzystają - nie wiem. przydałoby się taką listę zrobić... Cytat:
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|||
Opcje związane z dyskusją | |
Tryby wyświetlania | Oceń tę dyskusję |
|
|