Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Komputery - oprogramowanie i sprzęt (https://forum.cdrinfo.pl/f113/)
-   -   Open Office 3.2 - problemy (https://forum.cdrinfo.pl/f113/open-office-3-2-problemy-85678/)

epol 24.11.2010 11:14

Narazie ciągle korzystam z skrótu jak kiedyś, ale wcześniej przy kilku czy kilkunastu stronach dało się to opanować. Teraz jak stron się robi coraz więcej to widzę, że problem się mały robi.

Na pocieszenie jest fakt, że płatny MS też tej opcji nie ma :]

andy 24.11.2010 11:34

Cytat:

Narazie ciągle korzystam z skrótu jak kiedyś, ale wcześniej przy kilku czy kilkunastu stronach dało się to opanować. Teraz jak stron się robi coraz więcej to widzę, że problem się mały robi.
Najlepiej jest to robić po napisaniu całej strony. Sprawdzasz czy nie ma sierotek, jeśli są dodajesz twardą spację i już. Zajmuje to dosłownie chwilkę.

Tak z innej beczki. Od wersji 3.2.x zauważyłem, że OO działa szybciej oraz szybciej się uruchamia (szybkie uruchamianie mam wyłączone). Też tak macie?

sobrus 24.11.2010 11:52

OO od dawna jest optymalizowane, więc to możliwe.
Ostatnio Suna wykupił Oracle i ja u siebie mam właśnie wersję Oracle.
Może mieli na to jakiś wpływ.

andy 24.11.2010 12:03

Cytat:

OO od dawna jest optymalizowane, więc to możliwe.
Dziwne bo dopiero jak zainstalowałem wersję z logiem Oracle (3.2.1 bodaj) to odczułem różnice :)
Nie widzę ładowania dodatkowych bibliotek ze startem systemu więc najwidoczniej coś tam podkręcili ;) Chwała im za to. Jedna z największych wad OO poleciała w kosmos :)

Reetou 24.11.2010 12:08

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1129976)
Najlepiej jest to robić po napisaniu całej strony. Sprawdzasz czy nie ma sierotek, jeśli są dodajesz twardą spację i już. Zajmuje to dosłownie chwilkę.

Dosłownie chwilkę, jak masz do edycji 1 stronkę; jak więcej to z dosłownie chwilki robi się sporo czasu. Tym bardziej, że późniejsza edycja dokumentu, dopisanie kilku zdań powoduje rozjazd i czasem konieczność powtórnego sprawdzenia.
Najprościej chyba w MS Officie zarejestrować sobie szybko makro wyszukujące ciąg znaków 'a + spacja' i zamieniające na 'a + twarda spacja', i to samo dla innych (i, o, u, w, oraz). 3 minuty roboty, a problem z głowy.

andy 24.11.2010 12:34

Cytat:

Najprościej chyba w MS Officie zarejestrować sobie szybko makro wyszukujące ciąg znaków 'a + spacja' i zamieniające na 'a + twarda spacja', i to samo dla innych (i, o, u, w, oraz). 3 minuty roboty, a problem z głowy.
E tam makro - auto-uzupełnianie :D

Reetou 24.11.2010 12:37

Cfffaniak.

Nie działa :P

andy 24.11.2010 12:42

Cytat:

Nie działa :P
Faktycznie...cóż pozostaje więc używanie makra pod MS Office i OpenOffice ;)

epol 24.11.2010 20:19

W wolnej chwili makrem się zainteresuje. Dzięki Panowie.

Zauważyłem w wersji 3.2.1 kilka błędu, tj.:
1. Problemy z zapisem pliku do formatu doc. Program przestaje odpowiadać.
2. Jak się uda zapisać plik do formatu doc to jest strasznie skaszaniony :/ Kilka wersji wcześniej przy konwersji nie było widać aż takich niedociągnięć.

andy 24.11.2010 20:41

@epol
ad 1. Cóż doc nie jest standardem, obsługa tego formatu nie jest udokumentowana dość dobrze więc nic dziwnego, że takie problemy występują. Zresztą sam MS ma z tym problemy, wystarczyło stworzyć bardziej skomplikowany dokument w Wordzie 2000 i otworzyć go w nowszej wersji - takie dokumenty często były źle wyświetlane ;)

@epol dokumenty zapisuj w ODF.

P.S. Jeśli stworzysz takie makro udostępnij na forum.

loki7777 24.11.2010 20:48

Dokumenty nie do edycji to najlepiej w pdf'ie zapisywac - od jakiegos czasu tak przesylalem cv;) Nie ma problemow na roznych systemach i "przegladarkach".

andy 24.11.2010 21:00

Cytat:

Dokumenty nie do edycji to najlepiej w pdf'ie zapisywac - od jakiegos czasu tak przesylalem cv;) Nie ma problemow na roznych systemach i "przegladarkach".
Odnosiłem się do dokumentów edytowalnych ;p

Jarson 24.11.2010 22:35

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 1129984)
Dosłownie chwilkę, jak masz do edycji 1 stronkę; jak więcej to z dosłownie chwilki robi się sporo czasu. Tym bardziej, że późniejsza edycja dokumentu, dopisanie kilku zdań powoduje rozjazd i czasem konieczność powtórnego sprawdzenia.

Nie jest to aż tak strasznie długo - mi sprawdzenie 120 stron zajęło nie więcej niż 15 minut. Co do późniejszej edycji to też nie jest źle o ile nie zmienia się formatowania. Jeśli to tylko zmiany w tekście to wystarczy sprawdzić edytowany w danej chwili akapit.

Swoją drogą co do tego typu spraw, przypomina mi się, jak do kolegi przybiegła jego znajoma z roku, żeby jej pomógł przy formatowaniu pracy magisterskiej, bo od początku pisała inną czcionką niż trzeba było i po zmianie "coś jej się popsuło". Okazało się, że dziewucha stosowała styl znany z maszyn do pisania - przy zbliżaniu się do końca linijki naciskała "Enter". To nie są żarty, na własne oczy widziałem tę pracę jeszcze przed poprawieniem (które zgadnijcie ile zajęło, praca miała dobrze ponad setkę stron, a to był tylko jeden z błędów).

Dziś jest nieco lepiej, ale wciąż wiele studentów nie tylko pierwszego ale i późniejszych lat nie wiedzą na przykład, co to za dziwo jest adjustacja tekstu...

andy 25.11.2010 00:19

Cytat:

Napisany przez Jarson
Swoją drogą co do tego typu spraw, przypomina mi się, jak do kolegi przybiegła jego znajoma z roku, żeby jej pomógł przy formatowaniu pracy magisterskiej, bo od początku pisała inną czcionką niż trzeba było i po zmianie "coś jej się popsuło". Okazało się, że dziewucha stosowała styl znany z maszyn do pisania - przy zbliżaniu się do końca linijki naciskała "Enter". To nie są żarty, na własne oczy widziałem tę pracę jeszcze przed poprawieniem (które zgadnijcie ile zajęło, praca miała dobrze ponad setkę stron, a to był tylko jeden z błędów).

Dziś jest nieco lepiej, ale wciąż wiele studentów nie tylko pierwszego ale i późniejszych lat nie wiedzą na przykład, co to za dziwo jest adjustacja tekstu...

Takie przypadki to codzienność....nawet na kierunkach informatycznych. Nie chodzi tylko o łamanie linii ale łamanie całych stron - zamiast Ctrl+Enter/wstaw podział strony dają Enter aż tekst przejdzie na nową stronę, brak stylowania akapitów, tekstu, tabel, zdjęć. Gdy przychodzi później czas na poprawki to jest płacz bo się wszystko sypie.

W CV oczywiście wpisuje się "doskonała znajomość MS Offica/OpenOffica ;)

M@X 25.11.2010 00:53

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1130119)
Swoją drogą co do tego typu spraw, przypomina mi się, jak do kolegi przybiegła jego znajoma z roku, żeby jej pomógł przy formatowaniu pracy magisterskiej

I on siedzial nad wrednym MS Wordem i poprawial zamiast zajac sie "kolezanka z roku" o.O?


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.