Powrót   Forum CDRinfo.pl > Urządzenia przenośne > Systemy operacyjne i aplikacje



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

 
 
Opcje związane z dyskusją Ranking: Ranking dyskusji: głosów 4, średnio 3.00. Tryby wyświetlania
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.08.2012, 13:35   #11
sobrus
Jukebox Hero
 
Avatar użytkownika sobrus
 
Data rejestracji: 17.09.2004
Lokalizacja: Back for the Attack
Posty: 10,800
sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
Amigi wyginęły przez Commodore, który widział w nich tylko zabawkę do gier z 1MB RAM podłączaną do telewizora.

Od mniej więcej roku 1990 Amiga była przez Commodore systematycznie ubijana, a inżynierom odpowiedzialnym za projekt wiązano ręce.
W rezultacie nowe modele wyszły za późno i były gorsze od prototypów (Amiga 4000 była mocno okrojoną Amigą 3000+, z której wykastrowano m.in procesor DSP taki jak był w NeXT oraz SCSI).
Wszystko dla Commodore kręciło się wokół Amigi 500 którą reaktywowano jeszcze 2 razy jako A500+ i A600.
A powinna dawno iść do piachu (w 1992r. A600 było blisko 10-letnią konstrukcją), żeby zrobić miejsce dla czegoś nowego.
Układy AGA też nie były tym czym miały być, ledwie rozwinięciem tego co było wciąż bez trybu packed pixel.

Opracowywane były już układy z możliwościami 3D, AGA to tylko "zapchajdziura", która miała dogonić VGA.
Prawdziwe układy następnej generacji, opracowywane od 1988r. nazywały się AAA (prostszy to tanich modeli) oraz Hombre (64-bitowe układy 3D do wyższych modeli).
Układy te faktycznie były nowe, nie były kompatybilne ani z OCS ani AGA.

układ Hombre miał następującą specyfikację i spokojnie pozamiatałby PSXem:

Cytat:
A fill rate of 30 million 3D rendered pixels per second. (roughly same as Sony's PlayStation performance)
Indexed 8-bit (256 colors) chunky mode with 24-bit CLUT. (However Dave Haynie denied that hombre had an indexed 256 colors mode)
Non-indexed 16-bit chunky graphic modes
32-bit chunky with 8-bit alpha channel)
1280 x 1024 progressive resolution in 16.8 million colors
One 16.8 million colors sprite (used for mouse pointer)
4 playfields at 16-bit graphics mode each
3D texture mapping engine
Gouraud shading
Z-buffering
YUV compatibility with JPEG support
Enhanced chunky HAM modes (not confirmed)
Standard TV / HDTV compatibility
64-bit internal data bus and registers

Commodore zaś zainwestował całą kasę w rynek PC i strasznie tam wtopił gdy nadeszły tanie klony z Tajwanu.
To była bezpośrednia i główna przyczyna bankructwa.

Gdy w 1994 Commodore zbankrutowało a na rynek weszło PlayStation było już pozamiatane.

Ostatnio zmieniany przez sobrus : 25.08.2012 o godz. 13:50
sobrus jest offline   Odpowiedz cytując ten post
 

Tagi
świadkowie jabłkowy, apple, apple fanboy, apple religion, fanatyzm, i-diot, ipad, pc-fanboys, sekta steve'a jobs'a


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.