Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   DVD-Video (https://forum.cdrinfo.pl/f13/)
-   -   Co to jest VCD, mpg - podstawy (https://forum.cdrinfo.pl/f13/co-jest-vcd-mpg-podstawy-56740/)

sonne 18.09.2005 18:44

VCD, mpg - problemy
 
Sorki za tak banalny temat na takim forum, ale jestem kompletnie zielona w temacie video, a im więcej czytam tym mniej rozumiem :blee:

Mam 2 problemy:

1) Od niedawna mam neta i ściągnęłam sobie koncert w formacie avi, 690 MB kodowanie: DivX 5.0,MP3 192Kbps, rozdzielczość 720x576 i chciałabym sobie nagrać na płytę za pomocą Nero. Nie wiem czy zrobić utwórz VCD czy po prostu normalnie nagrać bez kombinowania, bo komletnie się na tym nie znam i nie wiem o co chodzi :| Nie mam odtwarzacza DVD, ani normalnego ani na kompie, więc nie wiem czy tworzenie VCD ma jakiś sens i czy to daje jakąś lepszą jakość czy jak?

2) Drugi koncert mam w formacie mpg. Jest opisany tylko w taki sposób: "RipDVD CVD_Music" i za cholerę nie mogę tego w niczym odtworzyć :|. Inne pliki mpg (teledyski) odtwarzają mi się bez problemu... Nie wiem czy plik zassał się uszkodzony czy jak... Próbowałam go otworzyć w AllPlayerze, ale wypisuje tylko "brak kodeka video lub zbiór uszkodzony oraz czy chcesz pobrać potrzebny kodek?" Pobieram i instaluję, ale w kółko to samo... W ogóle nie można otworzyć pliku. W końcu wzięłam to wtryniłam w "Dr.DivX'a" i przerobiłam na avi. Teraz można odtworzyć tylko plik ma jakąś dziwną rozdzielczość 352x576 i jest total spłaszczony w pionie... w dodatku plik zmniejszył się z 798MB na 286 MB :blee: Mogę ewentualnie ustawić jakąs inną rozdzielczość w Dr.DivX (max chyba 640x368 z tego co widzę) lub trochę pozmieniać inne parametry ale nie wiem czy to ma sens bo podobno taka kompresja mpg-avi, jeszcze w przypadku koncertu, jest bardzo stratna. Nie wiem już co z tym zrobić, a 2 miechy mi ściągało ten koncert :smutny:

Jeszcze raz sorki za takie laickie pytania

Salem 19.09.2005 04:23