Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Napędy optyczne CD (https://forum.cdrinfo.pl/f2/)
-   -   Wybrałem LiteOna. (https://forum.cdrinfo.pl/f2/wybralem-liteona-18510/)

pali 19.03.2003 03:23

Cytat:

Sebastian997 napisa***322;(a)
A wiesz dlaczego ? Bo LG ma dość specyficzną gwarancje. Tzn. jeśli komuś sprzedasz sprzęt LG i on sie za jakiś czas zepsuje, to klient nie przyniesie go z gwarancją do ciebie tylko musi go zanieść wprost do firmowego serwisu LG. Tym samym sprzedawca jest odciążony z wiekszości obowiązków wynikających z gwarancji. Owszem, sprzedawca może przyjąć taki uszkodzony sprzęt i samemu przekazać go do serwisu ale to już tylko jego dobra wola, i raczej bym na to nie liczył
Wydaje mi się, ze jest to niezgodne z polskim prawem. Może nie jestem na bieżąco, ale jeśli jest to niezgodne, to można mieć w nosie takie zapisy.

A co do jakości LG poruszanej w innych postach i non stop w innych wątkach - kilka razy na ten temat pisałem, dodam jeszcze, że w moim Combo LG 4120B tacka otwiera się równiutko, cichutko - w żadnym innym cd czy cdrw nie widziałem tak dobrego mechanizmu. Także design panelu jest bardzo dobry...

Za to w opiewanej Yamaha CRW F1 jak się tacka otwiera to mam wrażenie że odpala samochód ze zjechanym rozrusznikiem.

Mam jedną bardzo "krzywą" płytę (zza Buga) - LG czytał ją ładniej (na słuch) od F1, cdrw Liteona 48x, cd Creative 48x oraz cd Samsung 32x.

/||\aster 19.03.2003 04:03

A ja kupuje cos lepszego i to nawet dwa, Numark ttx200 :P:P:P

Sebastian997 19.03.2003 11:37

Cytat:

pali napisa***322;(a)
Wydaje mi się, ze jest to niezgodne z polskim prawem. Może nie jestem na bieżąco, ale jeśli jest to niezgodne, to można mieć w nosie takie zapisy.

No niestety, chyba jednak jest to zgodne z prawem, a na pewno jest praktykowane. To jest wymysł samego LG. To oni drukują takie specyficzne karty gwarancyjne i wymyślili takie warunki serwisowania.
Zresztą do karty gwarancyjnej dołączony jest wykaz autoryzowanych punktów napraw, jedynych upoważnionych do napraw na gwarancji.

pali 19.03.2003 13:55

Cytat:

Sebastian997 napisa***322;(a)
No niestety, chyba jednak jest to zgodne z prawem, a na pewno jest praktykowane. To jest wymysł samego LG. To oni drukują takie specyficzne karty gwarancyjne i wymyślili takie warunki serwisowania.
Zresztą do karty gwarancyjnej dołączony jest wykaz autoryzowanych punktów napraw, jedynych upoważnionych do napraw na gwarancji.

Sprawdziłem! W necie dojście do informacji na ten temat było ciężkie (ta ustawa jest napisana chorym językiem), ale zadzwoniłem sobie do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i uzyskałem wyczerpujące informacje.

W skrócie: w gwarancji takie zapisy są prawne, w warunkach wolnego rynku gwarant moze wskazać dowolne miejsce punktu serwisowego. Jeśli klient podpisał gwarancję - zgodził się na warunki w niej określone (oczywiście w gwarancji mogą być zapisy, które mimo podpisania nie bedą ważne z powodu konfliktu z prawem nadrzędnym, ale nie dotyczy to lokalizacji punktów serwisowych).

Ale - klient moze wybrać: korzysta z gwarancji lub z rękojmi. W tym przypadku rękojmi udziela sklep. Rękojmia generalnie trwa rok (niezależnie od gwarancji) i oprócz innych ciekawych rzeczy wynika z niej to, że odpowiedzialność za wadę towaru bierze na siebie sklep. W praktyce mamy prawo oddać spawarkę do sklepu, a co on z nią zrobi - to już jego sprawa. Mogą ją zawieźć do serwisu, mogą sami naprawiać.

Polecam korzystanie z Rzecznika, o może nowy topic założę, bo byłem naprawdę mile zaskoczony szybkością i jakością porady.

Y@nkee_PL 19.03.2003 17:07

na mojej liscie zakupow na 1 miejscu mam wlasnie Litka :) (obok nowej grafy ;p )

Dobry wybor, jestes nie jedynym, ktory jest zadowolony z zakupu wlasnie tej spawary ;)

pali 19.03.2003 18:39

A ja czekam na zapowiadane przez liteona nagrywarki DVD+-RW, które mają być podobno w dobrych cenach, grubo poniżej 200$.

Tomek777 19.03.2003 21:43

Cytat:

Sebastian997 napisa***322;(a)
A wiesz dlaczego ? Bo LG ma dość specyficzną gwarancje. Tzn. jeśli komuś sprzedasz sprzęt LG i on sie za jakiś czas zepsuje, to klient nie przyniesie go z gwarancją do ciebie tylko musi go zanieść wprost do firmowego serwisu LG. Tym samym sprzedawca jest odciążony z wiekszości obowiązków wynikających z gwarancji. Owszem, sprzedawca może przyjąć taki uszkodzony sprzęt i samemu przekazać go do serwisu ale to już tylko jego dobra wola, i raczej bym na to nie liczył
Masz oczywiście rację, ale ja sądzę, że każdy szanujący się sklep załatwi to za klienta. Jest jedna ŚWIĘTA reguła - jeśli klient wyjdzie zadowolony, to kiedyś jeszcze wróci. Miałem kiedyś awarię LG i sklep, w którym kupiłem napęd załatwił to za mnie z uśmiechem i bez najmniejszych oporów.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.