Powrót   Forum CDRinfo.pl > Napędy optyczne i nagrywanie CD, DVD, Blu-ray, HD DVD > Nośniki optyczne

Nośniki optyczne Testy nośników CD/DVD/Blu-ray/HD DVD



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 18.04.2017, 23:28   #16
ed hunter
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Przepisać na papirus, te to wytrzymały!
ed hunter jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 18.04.2017, 23:31   #17
mgit
Guru
 
Avatar użytkownika mgit
 
Data rejestracji: 22.08.2004
Lokalizacja: Chojnów
Posty: 8,779
mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>mgit jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez ed hunter Podgląd Wiadomości
Przepisać na papirus, te to wytrzymały!
O to to, polać mu -

Taki papirus - sprawdzony.... aktualne mają kilka tyś lat i nadal czytelne!
__________________
mgit jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 18.04.2017, 23:50   #18
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Cytat:
Napisany przez wik1992 Podgląd Wiadomości
Dzięki wielkie Berion. A jakiś konkretny model nagrywarki i płyt byś polecił?
Wypadłem z obiegu, ja używam LG - tej co w poradniku na screenach. Pali DVD+M i BD-R/BD-M. Ale jak, to nie wiem bo LG... nie zwracają błędów. Ale nie sądzę aby dla nośników nieorganicznych jakość wypalenia miała kluczowe znaczenie.

Cytat:
Napisany przez M@X Podgląd Wiadomości
Bo prawdopodobieństwo, że usługa firmy wartej ponad $100 mld przestanie działać jest dużo mniejsze, niż że przestanie działać dysk za $100 czy płyta za $15. Tak tylko mówię
Nie wydaje mi się, aby Słońce się specjalnie przejmowało kapitałem jakiejś tam firmy.

Cytat:
Napisany przez mgit Podgląd Wiadomości
Taki papirus - sprawdzony.... aktualne mają kilka tyś lat i nadal czytelne!
Taki sobie ten nośnik. Mała pojemność, data rot duży. Ja bym na tym nie archiwizował.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 06.06.2019, 12:40   #19
2blackbar
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 06.06.2019
Posty: 3
2blackbar w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
NAjlepsza jest tasma, ale najdrozsza, kup bluray m-disc i nie wydziwiaj, a te propozycje ze dysk hdd lub pendrak usb to chyba jakis haker komputerowiec z polrocznym stazem , tutaj powinen odpowiadac ktos kto mial doswiadczenie z napedami co najmniej 20 lat i wie jak sa awaryjne.
Plyty DVD z roku ok 2002 jeszcze trzymaja mi dane ale juz widac na nich nieglebokie ryski bo czasem moze gdzie sie obtarly, dyski HDD padaly jeden po drugim, kwestia czasu.
Argumenty ze bedzie postep ze napedow DVD nie bedzie sa niedorzeczne , nawet dyskietki z amigi i kasety z c-64 da rade dzis odtworzyc , wystarczy sobie kupic stacje dyskow lub magnetofinik na allegrach i tych innych sklepowych internetach nostradamusy, stary sprzet nie zniknie tak po prostu, nadal powstaja nowe wersje stacji dyskow ktore czytaja te stare dane ze starych nosnikow i nikt nie ryczy ze trudno je dostac - przeciwnie teraz o wiele latwiej zgrywac je niz kiedys.
Musialem sie zarejestrowac by skomentowac te glupoty i smieci, tutaj wogole nie powinny odpisywac jakies dzieciaki w tym temacie bo logiczne jest ze nie maja jeszcze archiwalnych danych ktore licza sobie ok 15 lat wiec gdy ktos ma tak ok 30 lat to mozna posluchac opinii bo zalozmy ze zaczal archiwizowac w wieku 15 lat.
Kupuj m-disc , trzymaj z dala od slonca bo jest zabojcze, jak wystawisz plyty cd lub dvd na parapet w lecie i za kilka dni sprobujesz odwtorzyc to sie zawiedziesz
Wszelkie karty SD i flash dyski odpadaja to sa bomby zegarowe ktore ewentualnie straca swe napiecie i dane, najlepiej miec archiwizacje na wiecej niz jednej kopii i nie wszystkie w jednym miejscu bo jak padna to w duzej ilosci na raz.
Ekspertem nie jestem ale mam doswiadczenie i tego typu dane ktore archiwizuje od wczesnych lat 2000, sam sie przerzucilem na m-disc i poki nic lepszego nie ma na rynku w przystpnej cenie to tak pozostanie.

Ostatnio zmieniany przez 2blackbar : 06.06.2019 o godz. 12:53
2blackbar jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.01.2023, 23:59   #20
rtomkow
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 21.01.2023
Posty: 2
rtomkow w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Tylko i wylacznie M-DISC

Mamy rok 2023. Z doswiadczenia napisze, ze M-DISC BD-R mnie NIE zawiodly. Pierwsze moje egzemplarze z przed ok. 10-ciu lat sa czytelne i nic zlego z nimi sie nie dzieje. Zwykle DVD (mam na mysli markowe a nie jakies TITANUM czy ESPERANZA-totalny szajs) potrafia po 10 latach wybiorczo wypasc. Niestety w BD-R rołwniez trafiaja sie plyty z kukurydzy. Kupilem kiedys Verbatim BD-R LTH Type. Juz po kilku latach zaczely sie rozwarstwiac i w pore zarchiwizowalem na BD M-DISC. Niestety BD sa drogie. Polecam za 180zl za 10szt po 25GB, przy 100 GB plytach wystepuje duze ryzyko bledu przy wypalaniu w nagrywarce i po plytce za ok.80zl. I pytanie czy wasz BLU RAY jeszcze to obsluzy ta pojemnosc. Pamietajcie, mimo dobrej jakosci plastiku jako ochrony warstwy M-disc (kamiennej ) to nie wystawiajcie na dzialanie slonca . Za kolejne 10 lat sprawdze ilosc bledow w w korekcji w napedzie i napisze jak wypadlo jesli swiat jeszcze bedzie istnial :-)

Jeśli macie małą ilosc danych i nie jakies wrazliwe to polecam darmowy Google Dysk. 15GB na jedno konto, poki co to google z obiegu szybko nie wypadnie. Zalozyc kilka kont i problem z glowy, proste jak drut kolczasty :-)

Ostatnio zmieniany przez rtomkow : 22.01.2023 o godz. 00:22
rtomkow jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.01.2023, 09:40   #21
2blackbar
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 06.06.2019
Posty: 3
2blackbar w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
TEz uzywam M-DISC bluray ale dopiero 5 lat i jest ok, ostatnio kupuje tez dyski laptopowe 2.5 po 500gb , sa tanie ok 30zl i tam trzymam kopie, mam 3 kopie danych , 2 na dyskach plus M-DISC , nie chce wiekszych dyskow bo gdy padnie mi 2 TB to padnie 4 razy wiecej danych niz na dysku 500GB.
Na samych dyskach jest to ryzykowne ale no raczej nie padna ci dwa dyski z tymi samymi danymi w tym samym czasie, kazdy dysk ma swoj czas zycia i wielka szansa jest ze uda sie przekopiowac dane na nowy dysk gdy jeden padnie, tylko musisz trzymac z 3 kopie tych danych, 2 kopie w najgorszym wypadku.
2blackbar jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.01.2023, 17:57   #22
rtomkow
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 21.01.2023
Posty: 2
rtomkow w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Kazdy sposob dobry o ile skuteczny. Z posrod wielu moich starych dyskow 2.5 hdd sprawnych w chwili demontazu z laptopow po wielu latach obecnie połowa sie nie uruchamia. Zawodzi w nich elektronika. O dziwo kilka sztuk ktore uzywam od czasu do czasu jako pamiec zewnetrzna usb sprawuje sie poprawnie. Zalecam np. rak w roku je podlaczyc oby dostaly troche pradu kolokwialnie piszac. Zaleta jest cena za 1GB zwlaszcza uzywki na popularnym serwisie ale podstawa to faktycznie kilka kopii :-) Dla mniej doswiadczonych problematyczne tez moze byc podlaczanie tych hdd 2.5 cala przez usb. Nie kazde podniesie 700mA chyba, ze dysk ma zasilanie500mA a tych jest malo dostepnych, ewentualne podwojne zasilanie lub kieszen usb 3.0

Ostatnio zmieniany przez rtomkow : 24.01.2023 o godz. 18:53
rtomkow jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 25.01.2023, 12:31   #23
2blackbar
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 06.06.2019
Posty: 3
2blackbar w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Dokladnie tak jak piszesz, co dziala to dziala tylko pytanie przez jak dlugi czas i jest to ryzykowne gdy jest to tylko jedna kopia , osobiscie absolutnie nie polecam trzymac kopii danych tylko na dyskach 2.5 z laptopow , a jak juz bardzo ktos chce to max 5 lat i wymiana czyli kupic nowe dyski przekopiowac dane i sprzedac stare dyski nawet jak bledow nie ma... lub nawet te dyski sobie zostawic bo to 30 zl tylko, jak ma sie miejsce na taka kolekcje metalu na polkach, wiadomo im wiecej kopii tym lepiej byleby zaznaczyc ktore dyski to starocie juz.
TAk ja mam juz usb na kazdym pc wiec nie mam problemu z zasilaniem, problem jest z duzymi 3.5 cala, ciezkie zajmuja wiecej miejsca i z mojego doswiadczenia czesciej sie psuja...
Mogliby wymyslic cos bardziej trwalego, tasma LTO to bedzie moj nastepny krok jak uzbieram wystarczajaco danych , na razie nie jest tego duzo

Mam tez dane na dyskach wspoldzielonych w chmurze google "shared google woorkgroup drive" i to sa dyski na serwerach w szkolach na calym swiecie, rozmiary niby nie limitowane ale widze na jedbnym jest 250gb pokazane, niektore trzymaja juz 4 lata a jeden zamkneli mi bez ostrzezenia po pol roku... wiec jest ryzyko ale dosc wygodne, mozna na goglach poszukac jak zalozyc taki dysk, 250gb, zawsze to dodatkowa kopia i darmowa.
Wygoglowac "google teamdrive generator" i na stronce zakladasz dysk lub kilka , ja mam ok 15 kont google, skoro chca nas sledzic na kazdym kroku tez chce miec cos w zamian.

Ostatnio zmieniany przez 2blackbar : 25.01.2023 o godz. 12:36
2blackbar jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post

Opcje związane z dyskusją
Tryby wyświetlania

Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Odtwarz Blu Ray szakaldg Domowy sprzęt Audio/Video (nagrywarki, odtwarzacze DVD, Blu-ray, odtwarzacze sieciowe, TV) 2 30.08.2015 23:20
Poradnik nagrywania plyt blu ray Domi731 Napędy optyczne Blu-ray, Ultra HD Blu-ray, HD DVD 433 16.04.2015 13:21
Czy ten obraz blu ray ma kod regionalny? naimad89 Zabezpieczenia CD/DVD/Blu-ray 1 03.12.2014 07:06
problem z nagraniem filmu hd na blu ray aarko1 Napędy optyczne Blu-ray, Ultra HD Blu-ray, HD DVD 2 02.03.2011 22:20
Problem z Samsungiem Combo Jelcz Napędy optyczne CD 13 23.10.2007 20:25


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2023, vBulletin Solutions Inc.