Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Inne (https://forum.cdrinfo.pl/f36/)
-   -   PlayStation Meeting 2013 (https://forum.cdrinfo.pl/f36/playstation-meeting-2013-a-92133/)

szczuru 21.02.2013 02:15

PlayStation Meeting 2013
 
Kto oglądał?
Kto nie zdążył - całość będzie można obejrzeć tu:
http://pl.playstation.com/meeting2013/

Mnie osobiście pozytywnie zaskoczyła data premiery konsoli - znacznie szybciej niż myślałem.
Z gier "dupy mi nie urwało" - urwie jak obadam software na żywo :D No może poza Watch Dogs, na którego czekam od pierwszej zapowiedzi :D I jakoś dziwnie wbrew sobie cieszę się z Diablo 3 na PS3 :D

Co do samej konsoli to mocno zastanawia mnie po pierwsze architektura x86 - pierwsza myśl "co jest k*rwa?!" ale po chwili dotarło - x86 oznacza ZNACZNIE szybsze okiełznanie sprzętu przez developerów i ogólnie łatwiejszą developerkę - mimo tego minimalny niesmak mi pozostaje, że mamy do czynienia z PeCetem - wrażenie łudząco podobne do tego, które miałem przy pierwszym X'ie (chociaż jeśli chodzi o X'a to wrażenie potęgowało to, że to była konsola stworzona przez Microsoft).

Odnośnie pada psioczyłem od pierwszego jego pokazania - dla mnie wygląda jak tanie zamienniki padów dla PS2 (vide Manta czy Tesco) ale z ostateczną oceną powstrzymam się do własnoręcznych testów.

Martwi mnie mocna integracja z chmurą i czymś na wzór ichniejszego serwisu spolecznościowego - permanentna inwigilacja - trzymanie save'ów i czego jeszcze? Prywatnych plików? Może od razu zamiast XMB (czy co tam Sony wymyśliło) odpala się na konsoli Fejsbuk ;] Zawsze byłem zwolennikiem gier w wersji pudełkowej (Berion zrozumie - zapach, poczucie własności itp :D ). Nie wyłapałem żeby mówili o tym, że będą gry w wersjach pudełkowych - może mi umknęło. Rozumiem, że idzie to "z modą" na cyfryzację, oszczędności, walka z używkami itp ale jednak...

Fajną opcją będzie fakt możliwości (częściowej o ile dobrze zrozumiałem) uruchomienia tytułu, który dopiero ściągamy. Oraz nagrywania gameplay-ów gier, które szarpiemy.

//Sorry za założenie tematu w "Gry na konsole" bo chyba powinno być w "Inne" - z rozpędu przeoczyłem :P

szczuru 21.02.2013 13:50

Gdyby ktoś nie widział nowego silnika od Quantic Dream ;)



Oglądać w 720p ;)

Berion 21.02.2013 22:34

To, że ma to być x64 to nie znaczy, że to PC. Wszystko na pewno będzie customowe i pozamykane w diabli. Dlaczego przeszli z PPC na X86? Pewnie dużo taniej, szczególnie że to AMD, a nie Intel. ;)

Jedyny konkret tej prezentacji to zapowiedź 8GB RAM. Pierwszy raz zapewniono w miarę dużo RAM, ale i tak najistotniejszy będzie tutaj GPU, więc mogą jeszcze do premiery dużo zepsuć...

Gry na pewno będą pudełkowe, a raczej równolegle do pudełkowych i w cyfrowej dystrybucji. Na tej generacji jeszcze nie musimy się martwić o to, że gry dostępne będą wyłącznie w e-sklepie, ściągane na HDD czy nie daj Boże streamowane z chmury. Żadna firma nie ma gotowej infrastruktury sieciowej na to, a w przypadku chmur dodatkowo żaden klient nie odbierze 1080@30 (nie wspominając o wysokich pingach, które uniemożliwiają komfortową grę). Także można odetchnąć.

Albo i nie można... Wciąż pozostaje nie wiadoma w postaci stałego połączenia z siecią. Na PS3, NPDRM już to umożliwia i kilku wydawców to łajno stosuje (Capcom). Diablo 3 na bank będzie wymagać stałki, tak jak na PC.

A co do silników: póki co wątpię. Zauważ że to sama morda. Nie ma otoczenia, a więc cała para idzie na twarz (max polygonów, teselacja, tekstury, oświetlenie).

Cała ta prezentacja Sony była miałka, pusta, masa górnolotnych słów, masa podniety, ale prawie żadnych konkretów.

chris996 22.02.2013 10:05

Bezpośredni link do prezentacji:
http://www.ustream.tv/PlayStation

Pójście w stronę PC jak najbardziej słuszne. Ułatwi to tworzenie gier na windowsa.
Bym poszedł o krok dalej i umożliwił instalację gier na dysk. Płyta tylko do odpalenia.
Najbardziej się obawiam zabezpieczeń, typu właśnie połączenie z siecią, które zabiją konsolę. MS chyba planował to pierwszy.
No ale cóż, pożyjemy, zobaczymy.

Berion 23.02.2013 11:37

DS3 mają być niekompatybilne z PS4. No tak, trzeba przecież wcisnąć każdemu DS4. :haha:

chris996 23.02.2013 21:17

Ilość załączników: 1
Meeting już nie działa to załączę zdjęcie PS4:

Załącznik 61507

Dodam jeszcze, co mnie bardzo cieszy: będą dozwolone gry używane.
Microsoft ma nad czym się zastanawiać :P

Berion 23.02.2013 22:02

Gdzie na tym zdjęciu widzisz PS4? :P Ja tam widzę DS4 i PE.

szczuru 23.02.2013 22:21

Cytat:

Napisany przez chris996 (Post 1242816)
Meeting już nie działa to załączę zdjęcie PS4:

Załącznik 61507

Dodam jeszcze, co mnie bardzo cieszy: będą dozwolone gry używane.
Microsoft ma nad czym się zastanawiać :P

Z tymi "dozwolonymi używanymi grami" nie do końca jest tak różowo. Sony niby dało "wolną rękę" developerom ale skoro już na PS3 są tytuły, które do odpalenia potrzebują tak zwany offline pass to wątpię żeby na PS4 było inaczej...

Berion 23.02.2013 23:12

Jak już napisałem w jednym z komentów na ppe:

Cytat:

Napisany przez Berion
Będzie jak z online passami. Przełamie się jeden duży wydawca z topowym tytułem i za nim poleci reszta (bo oczywiście gros "graczy" kupi taką grę...). Protoplasta offline pass to... Vigil Games, a raczej THQ, który pewnie wymusił na nich tę głupotę (kod na Crucible - zablokowana część podstawki). Jednak kto pierwszy odważy się pójść na całość? Obstawiam EA, Activision lub Ubisoft.

Aha, jest to możliwe już od dawna na PS3. Jest to w jakiś sposób pocieszające [skoro jest, a nikt nie implementuje].

Co do słów Josidy*: no tak, "co złego to nie my". Pytanie tylko kto te mechanizmy wprowadził, z których może ale nie musi skorzystać wydawca, no kto? No właśnie...

*Shuhei Yoshida'y, który zaznaczył że w tej materii pozostawiają wolną rękę wydawcom.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.