![]() |
Największe pasażerskie samoloty świata, Airbusy A380 okazały się nie być tak ekonomiczne jak się spodziewano, wiele linii anulowało lub mocno ograniczyło zamówienia, Airbus oznajmił więc że kończy produkcję, a Air France, że likwiduje swoją flotę prawie nowych, bo około 10letnich gigantów. A mała firemka przy pobliskim lotnisku okazała się być tą, która się tym zajmie. Pierwszy samolot już przybył.
Samolot jest dobrze widoczny już dobre 10 km od miejsca składowania: https://i.postimg.cc/3dLcn17P/0a-phm.jpg Trochę się dało połazić wokół: https://i.postimg.cc/NyXCGwTc/1a-phm.jpg https://i.postimg.cc/BLchDcM7/2a-phm.jpg https://i.postimg.cc/94y15Y5X/3a-phm.jpg https://i.postimg.cc/Lh2QSw8c/4a-phm.jpg https://i.postimg.cc/xcdsJmHg/5a-phm.jpg https://i.postimg.cc/jwrgLkQJ/6a-phm.jpg https://i.postimg.cc/G9K7mKBH/7a-phm.jpg https://i.postimg.cc/9wmLBRkm/8a-phm.jpg https://i.postimg.cc/K16QHsWs/9a-phm.jpg W trakcie mojej wizyty dobre kilkadziesiąt samochodów podjeżdżało, ludzie wysiadali, oglądali, zdjęcia pstrykali. :aparat: |
Ostatnio byłem świadkiem jak taki z Emiratów lądował, kolos, później siadało kilka Dreamlinerów LOTu, to sporo mniejsze, chociaż są ogromne.
Cóż, chcieli Amerykanów nauczyć jak trzeba latać, znowu nie wyszło, jak z Concorde. |
Z Concorde'm to nie do końca tak było - Amerykanie też chcieli swojego zbudować, w szranki stanął boeing przeciwko lockheedowi. Wygrał boeing, ale że (oczywiście) chcieli żeby amerykański pasażer był jeszcze szybszy niż concorde, to stanęli pod ścianą, ze względu na problemy technologiczne (sam concorde podczas lotu wydłużał się o ok. 30 cm przez nagrzewanie kadłuba tarciem o powietrze), katastrofa concorde'a (zresztą jedyna w historii i to bez winy samego concorde'a) była zarówno pretekstem do wycofania się z eksploatacji bardzo kosztownego samolotu, jak i okazją dla amerykanów do poskromienia swoich zapędów.
A brytole i żabojady potrzebowali jakiegoś pretekstu żeby wycofać się z twarzą (bo taki samolot to przecież prestiż) - szkoda że musieli zginąć ludzie żeby dać taki pretekst. :smutny: Jako ciekawostka - concorde podczas samego przejazdu spod terminala na pas startowy spalał 2 tony paliwa! :wow: |
Gwoździem do trumny konceptu A380 były problemy z zapełnieniem samolotu pasażerami. Konstrukcja powstawała z myślą o transportowaniu wielu pasażerów pomiędzy dużymi hubami, jednak w ostatnich latach zdecydowanie zwiększyła się ilość połączeń alternatywnych mniejszymi samolotami, bo jednak każdy chce lecieć w miarę możliwości bez przesiadek. Licząc na pasażera to chyba wciąż najekonomiczniejsze samoloty, problem wypełnić każdy kurs...
|
Zaczęło się. Jak przypuszczałem, na pierwszy ogień poszły silniki.
Zdjęcia wykonane 4 dni temu. https://i.postimg.cc/BbygtNz6/01ab-phm.jpg https://i.postimg.cc/02MnhR6J/02ab-phm.jpg https://i.postimg.cc/rFBjknWZ/03ab-phm.jpg https://i.postimg.cc/85XdntNH/04ab-phm.jpg https://i.postimg.cc/mg7w2YyL/05ab-phm.jpg https://i.postimg.cc/bv8RGZmQ/06ab-phm.jpg Przy okazji, rozpoczęła się również rozbiórka Boeinga 737-76N do niedawna służącego dla SAS (numer rej. SE=REY): https://i.postimg.cc/d0BjGJfg/98se-rey-phm.jpg https://i.postimg.cc/qRvXL9Vq/99se-rey-phm.jpg Kontynuując wątki pożegnalne, KLM wycofuje wszystkie swoje 747, a Boeing zapowiedział że zakończy produkcję 747-ek za dwa lata. ============================ Dzisiaj dołączyły dwa Airbusy 320 z Iberia Express, a tak za jakiś miesiąc doleci jeszcze jeden A380. https://flyinginireland.com/2020/07/...-M7_AvbrRcFSrc Znowu trzeba będzie podjechać z aparatem. :aparat: |
Heh,... w tej Irlandii to się strasznie grzebią z rozbiórką samolotów...
na Ukrainie ostatnio ruskie rozmontowali największy samolot na świecie Antonov An-225 w jedno popołudnie... :ysz: :( |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.