![]() |
No dobra panie znawcy porownanie technologiczne lata 90
diesel: niskocisnieniowa pompa roracyjna cisnienie wtrysku 180bar turbo regulowane cisnieniem doladowania AFR 17:1 bezyna: elektroniczny wtrysk bezyny turbo regulowane podcisnieniem mieszanka 14,7:1 lata 2018 diesel: wysoko cisnieniowy wtrysk 2000bar wielorazowy wtrysk piezzoelektryczny turbo regulowane elektronicznie ze zmienna geometria AFR od 30:1 do 14,3:1 bez zadymienia, katalizator + DPF bezyna: wtrysk elektroniczny cisnienie wtrysku takie same jak w latach 90tych, turbo cisnienie doladowania takie same jak w latach 90 (turbo sterowanie elektronicznie no wypadalo by po 3 dekadach), AFR 14,7:1 takie samo jak w latach 90 , nieznacznie podniesiony stopien kompresji na 11:1 lub 11.5:1 aby zminimalizowac konstrukcje kosztem trwalosci, uturbione auta ciagle maja obnizony stopien sprzezania aby zapobiec spalaniu stukowemu oraz obnizone cisnienie doladowania lata 90 to samo. Wiec panowie przestanie pier.... i porownajcie sobie technologicznie konstrukcje , czekam na fakty a nie ile pali bo to jest malo wazne bo fizyka twierdzi zeby przyspieszyc dana mase np jedna tone w 10sekund do 100km/h ciagle jest ta sama ilosc energi potrzebna co w latach 90 a paliwo dizel ma ciagle ta sama wartosc energetyczna co 30 lat temu , moc sie nie bierze z powietrza tylko z paliwa !! |
Fakty z czapy. Podaj fakty ile trucizny ten twoje zaj*biste szmizle w powietrze ślą. :P
Gdyby te klekoty były takie fantastyczne to by ich na siłę wciąż nie próbowali "ulepszyć". :] |
Ilość załączników: 1
Cytat:
Załącznik 132067 Dla tych co twierdza ze bezyna lepsza , prosze co jest u amerykancow . https://powietrze.malopolska.pl/wp-c...018/03/1-4.jpg https://www.giss.nasa.gov/meetings/p...x/sumdfig5.gif https://powietrze.malopolska.pl/wp-c...018/03/1-4.jpg |
Benzyny też mają katy (chyba wcześniej niż diesle) a teraz już też DPF (GPF czy jak to tam się zwie). Wtrysk bezpośredni benzyny wiele się nie różni, ciśnienia inne bo inne paliwo. Stopień sprężania zawsze był inny ze względu na zasadę działania silnika i używane paliwo. Turbiny też podobne w nowych małych litrażach. Problemy z tym wszystkim też podobne.
Są już benzyny z "zapłonem samoczynnym" (bodajże mazda?) co jeszcze bardziej upodabnia to wszystko. Dla ciebie mało ważne ile pali? :rotfl: To podstawowa wartość oceniająca sens tych wszystkich technologii. Fizyka zna jeszcze takie pojęcie jak sprawność silnika. Ta się rzekomo poprawiła, choć bez cudów, ale silniki tracą energię na te wszystkie tłumiki wydechu i dodatkowe oprzyrządowania. Skutkiem tego palą tyle co kiedyś albo więcej. Stare diesle, choć głównie te zajechane, kopciły sadzą, teraz emitują drobne cząstki, które są bardziej szkodliwe od sadzy. No i czym tu się podniecać? PS A z tym wtryskiem 2000Mpa to nie przesadziłeś trochę? PS2 A co ty tu wklejasz Kalifornię? Jako argument na co? Przecież oni tam w dupie mają klekoty lol2 |
cholera zero za duzo myslalem o barach 1Mpa to 10bar juz poprawiam ,diesle zawsze emitowaly te czastki i jest ich znacznie mniej, to co zyskalismy na sprawnosci idzie w ekologie wiec co poradzisz tyle pali ile pali jak zle to sa jeszcze konie i rowery :P
|
Nowe diesle emitują PM10 znacznie więcej, niż stare - po to im dokładają te wszystkie bajery. Swoją drogą ciekawe byłoby obiektywne porównanie tych emisji.
Emisja CO2 tak właściwie niewiele mówi, bo to gaz "obojętny" i póki co nieodłączny jako produkt spalania. Może kiedyś ałta zaczną produkować węgiel i tlen....ale póki co chcąc znacząco ograniczyć CO2 musimy zatrzymać auta. Obecna ekologia walczy w zasadzie tylko z CO, NOx, HC i PM10. Poczekaj, jak zauważą jeszcze benzopirole... Ja bym nawet nic przeciwko temu wszystkiemu nie miał, gdyby to nie wiązało się z wysoką awaryjnością i cholernymi kosztami napraw. To wszystko działa na zasadzie: my wymyślamy, a oni niech płacą. Byznes panie, bysnes. |
A ogólnie to moim marzeniem to zawsze był Suzuki Jimny oczywiście w dieslu , bo benzyna jednak pali ,a gaz się nie opłaca , bo w mikro bagażniku i tak nie ma miejsca :ysz: no i jest akurat u mnie w komisie 1,5 diesel 2006 r . przebieg 175 477 km. no ale 23.900 za 13 lat to chyba dużo :> Silnik ponoć od Renault i chwalony, do takiego malucha nie potrzebował bym łopaty w kolorze nadwozia :D
|
Cytat:
W przeciwieństwie do NOx. :czytaj: http://www.air-quality.org.uk/26.php https://www.theguardian.com/environm...the-short-term |
Ilość załączników: 1
tak parkują w Wejcherowie :D
Kaszubi to był zawsze twardy lud w bojach zaprawiony :spoko: Załącznik 132358 |
Pod Narodowym tak potrafią stanąć, a później płacz. :rotfl:
|
Byłem w sobotę na przeglądzie. Mam lewy dolny wahacz do wymiany :(
|
Brzmi groźnie, znowu operacja? Bo samochodu przecież już nie masz :D
|
Bardzo k... śmieszne :)
|
lol2 , no powiedz sam ze nie trafil :P , swoja droga dzisaj znowu bylem po auto i kupilem dla kumpla pro ceed-a 1.6crdi za 1000e z 2009r on sie cieszy i to najwazniejsze .
|
Nabijajcie się ze mnie. A mnie smutno, że nie jestem w stanie prowadzić :'(
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.