Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 23.08.2008, 10:12   #16
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Nie wiem sk***261;d wzia***322;e***347; to poj***281;cie 'naprawa przez wymian***281;'. Co***347; takiego nie istnieje. Wadliwy sprz***281;t albo jest naprawiany, albo wymieniany (i o ile si***281; nie myl***281;, to od klienta zale***380;y, na kt***243;r***261; opcj***281; si***281; zdecyduje), a je***347;li jest wymieniony to na nowy pozbawiony wad (to jedynie w gwarancji producent mo***380;e sobie zastrzec np. ***380;e wymiana nast***261;pi na produkt sprawny technicznie, ale niekoniecznie nowy - jednak m***243;wimy o ustawie, a nie gwarancji) i tym samym logiczne jest, ***380;e musi mie***263; r***243;wnie***380; pe***322;nowymiarow***261; gwarancj***281;.


A co do adres***243;w sklep***243;w - ka***380;dy, kt***243;ry sobie wymy***347;lisz (mo***380;e poza komisami, cho***263; i w nich r***243;wnie***380; jest gwarancja, o czym niewiele os***243;b zdaje sobie spraw***281;). I nie ma tu ***380;adnej wiecznej gwarancji. Je***347;li sprz***281;t si***281; nie zepsuje, a tak by***263; powinno zawsze, to okres wynosi 2 lata i koniec.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 23.08.2008, 12:07   #17
yahol
Głupi Yasio
 
Avatar użytkownika yahol
 
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.

I na koniec - gwarabcja to DOBROWOLNA zgoda producenta dajaca nabywcy mozliwosc bezplatnej naprawy nabytego sprzetu.
Cytat:
Gwarancja jako***347;ci to og***243;***322; dodatkowych uprawnie***324;, kt***243;rych zbywca rzeczy lub prawa mo***380;e udzieli***263; jego nabywcy. Sprowadzaj***261; si***281; one zazwyczaj do zobowi***261;zania, ***380;e zbywca zapewni nabywcy mo***380;liwo***347;***263; korzystania z rzeczy lub prawa bez zak***322;***243;ce***324; (np. bez awarii). S***261; sankcjonowane mo***380;liwo***347;ci***261; ***380;***261;dania przez nabywc***281;, by zbywca przywr***243;ci***322; rzecz do nale***380;ytego stanu na sw***243;j koszt (tzn. dokona***322; naprawy albo wymieni***322; rzecz) b***261;d***378; nawet mo***380;liwo***347;ci***261; odst***261;pienia od umowy. Je***347;li zbywca udziela nabywcy gwarancji nie podaj***261;c konkretnych jej warunk***243;w, maj***261; zastosowanie "domy***347;lne" przepisy o gwarancji z art. 577-582 Kodeksu cywilnego. Gwarancja jest wa***380;nym elementem konkurencji handlowej.
Rekojmia
Cytat:
R***281;kojmia ***8211; odpowiedzialno***347;***263; sprzedaj***261;cego wzgl***281;dem kupuj***261;cego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzeda***380;y, ma r***243;wnie***380; odpowiednie zastosowanie do innych stosunk***243;w prawnych. W przypadku sprzeda***380;y rzeczy ruchomej z udzia***322;em konsument***243;w stosuje si***281; niezgodno***347;***263; towaru z umow***261; (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczeg***243;lnych warunkach sprzeda***380;y konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)).

Wady fizyczne mog***261; polega***263; na:
zmniejszeniu warto***347;ci, u***380;yteczno***347;ci rzeczy (np. przemakalno***347;***263; nieprzemakalnej kurtki),
niekompletno***347;ci (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
braku okre***347;lonych w***322;a***347;ciwo***347;ci (np. zawy***380;ono parametry, u***380;yto innych materia***322;***243;w).

Wada fizyczna mo***380;e stanowi***263; podstaw***281; odpowiedzialno***347;ci sprzedawcy, gdy istnia***322;a przed wydaniem rzeczy albo powsta***322;a po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwi***261;cej ju***380; uprzednio w rzeczy.

Wady prawne mog***261; polega***263; tylko na tym, ***380;e:
sprzedawana rzecz nie nale***380;y do sprzedaj***261;cego, lecz jest w***322;asno***347;ci***261; osoby trzeciej,
sprzedawana rzecz jest obci***261;***380;ona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipotek***261; albo zastawem).

Uprawnienia kupuj***261;cego z tytu***322;u r***281;kojmi:
mo***380;e ***380;***261;da***263; obni***380;enia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), Obni***380;enie ceny powinno odzwierciedla***263; rzeczywiste obni***380;enie warto***347;ci sprzedanej rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; usuni***281;cia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), je***347;li sprzedawca jest zarazem producentem kupuj***261;cy mo***380;e ***380;***261;da***263; naprawienia rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; wymiany rzeczy na woln***261; od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), Sprzedawca ponosi wszelkie wynik***322;e z tego tytu***322;u koszty,np.transportu,ubezpieczenia,pakowania i.t.p.
mo***380;e odst***261;pi***263; od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na u***380;ytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).

Aby kupuj***261;cy m***243;g***322; skorzysta***263; z ww. uprawnie***324; musi dokona***263; tzw.akt***243;w staranno***347;ci,tj.zbada***263; dostarczone mu rzeczy,zawiadomi***263; sprzedawc***281; o wykrytych wadach i zg***322;osi***263; swoje roszczenia.

Spos***243;b reklamacji wybiera kupuj***261;cy. R***281;kojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrze***380;eniem, i***380; wada zostanie zg***322;oszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesi***261;c od chwili wykrycia tej wady,a w przypadku produkt***243;w spo***380;ywczych terminy te s***261; kr***243;tsze. Okres ten mo***380;e zosta***263; wyd***322;u***380;ony, gdy sprzedawca wad***281; podst***281;pnie zatai***322;. R***281;kojmi***261; nie s***261; obj***281;te rzeczy nabyte w post***281;powaniu egzekucyjnym lub upad***322;o***347;ciowym.
I to o to w tym wszystkim chodzi.
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
******************************************
Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji!
yahol jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 12:26   #18
superrrmario
PODWÓJNY DZIADEK
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika superrrmario
 
Data rejestracji: 26.06.2004
Lokalizacja: Łódź
Posty: 6,438
superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>superrrmario ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Gwarancja jest od początku. Istnieje w niektórych firmach coś takiego jak "odnowienie" sprzętu. Klient zostawia sprzęt bez wyposażenia do naprawy, urządzenie jest nienaprawialne (z różnych powodów) więc dostaje nowy (lub sprawny-niekoniecznie nowy). W gwarancji jest wpis "odnowienie", zmiana numeru fabrycznego, ale gwarancja pozostaje stara. Nie ma czegoś takiego jak rękojmia. Teraz obowiązuje ustawa o szczególnych obowiązkach sprzedawcy (o ile nie przekręciłem nazwy)

EDYTA
Nie doczytałem wyżej
__________________
superrrmario jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 12:26   #19
grzeniu
XV1100
 
Avatar użytkownika grzeniu
 
Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,183
grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Jasiu - gwarancja nie jest okazj***261; do ci***261;g***322;ych wymian sprzetu starego na nowy. Sprz***281;tu sprawnego ci nikt nie wymieni.
Sprz***281;t musi wytrzymywa***263; okres gwarancyjny i wtedy ta ca***322;a dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Je***347;li producent robi porz***261;dnie i odsetek reklamacji jest nik***322;y ( dla niego pomijalny) to daje nowy sprz***281;t z now***261; gwarancj***261;.
To tak na zdrowy rozum

W kwestii nowej gwarancji na wymieniony sprz***281;t, to my***347;l***281;, ***380;e jest to kwestia interpretacji producenta/serwisu. Gdyby trafi***322; si***281; jaki***347; ostry przypadek i rozs***261;dza***322;by to s***261;d, to podejrzewam ***380;e sprawa nie by***322;aby tak prosta ani oczywista.
__________________
Pozdr./Grzeniu
grzeniu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 20:06   #20
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez yahol Podgląd Wiadomości
@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.
Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.

Mówimy (mam nadzieję) o niezgodności towaru z umową. Twój przykład nie ma do tego odniesienia. Gwarancja jest dowolnym dokumentem i jej zapisy mogą być dowolne.

Cytat:
Rekojmia


I to o to w tym wszystkim chodzi.
Rękojmii już nie ma. Przynajmniej nie w takiej postaci i dotyczy już tylko firm. Przy osobach prywatnych jest ustawa konsumencka i niezgodność towaru z umową. Przy wymianie towaru czas 2-letni biegnie od początku.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 20:18   #21
yahol
Głupi Yasio
 
Avatar użytkownika yahol
 
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.
Albowiem umowe cywilno prawna zakupu zawarles na sprzet w okreslonej dacie. I nie zawierasz nowej umowy a wiec poprzednia umowa cywilno prawna jest obowiazujaca.

Z mojej strony EOT. Bo roznica miedzy wydaje mi sie a opinia mojego prawnika jest dla mnie wiazaca.
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
******************************************
Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji!
yahol jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 20:38   #22
grzeniu
XV1100
 
Avatar użytkownika grzeniu
 
Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,183
grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>grzeniu ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
W praktyce dyskusja jest czysto akademicka, bowiem w razie nazwijmy to 'zadymy' producent nadal b***281;dzie wymienia***322; sprz***281;t na nowy, ale b***281;dzie to nazwane 'wymian***261; na wolny od wad/naprawiony' wygl***261;daj***261;cy jak nowy ale nie nowy. Konia z rz***281;dem temu, komu b***281;dzie si***281; chcia***322;o dr***261;***380;y***263; temat.
Teoretycznie konsument mo***380;e nie zgodzi***263; si***281; na ***380;aden nowszy model, motywuj***261;c to czymkolwiek....ale co w ten spos***243;b osi***261;gnie?

Jak ju***380; pisa***322;em - z serwisu Asusa dosta***322;em nowy egzemplarz z now***261; gwarancj***261; na 2 lata. Ten sam model, mimo ***380;e ju***380; jej nie by***322;o w sprzeda***380;y. Reklamacja za***322;atwiana przez Komputronik, bo w nim by***322;a kupowana nagrywarka.
__________________
Pozdr./Grzeniu
grzeniu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 21:42   #23
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez yahol Podgląd Wiadomości
Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.
Powoduje (na podstawie "rękojmii"), Bartez przytoczył nawet odpowiedni fragment. Nie ma tu rzeczywiście o czym dyskutować.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 23.08.2008, 23:09   #24
tormentor4
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 03.12.2005
Posty: 24
tormentor4 w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje
tormentor4 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.08.2008, 08:32   #25
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez tormentor4 Podgląd Wiadomości
Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje
Odróżnij tylko gwarancję od reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Mówiliśmy o tym wyżej.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.08.2008, 10:05   #26
Reetou
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 18.05.2004
Posty: 9,589
Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez andrzejj9 Podgląd Wiadomości
Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.
Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem
Reetou jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.08.2008, 10:47   #27
czechoj
Dziadek
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika czechoj
 
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>czechoj ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
mia***322;em podobn***261; sytuacj***281; przy reklamacji karty graficznej, dosta***322;em sprawn***261; u***380;ywan***261; lepsz***261; i wyd***322;u***380;ono mi termin gwarancji jedynie o czas procedury reklamacyjnej
__________________
czechoj
APLIKATOR _ REKULTYWATOR
czechoj jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.08.2008, 13:34   #28
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez Reetou Podgląd Wiadomości
Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem
Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 24.08.2008, 14:05   #29
yahol
Głupi Yasio
 
Avatar użytkownika yahol
 
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Cytat:
Napisany przez Reetou Podgląd Wiadomości
A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem
Cytat:
Napisany przez andrzejj9 Podgląd Wiadomości
Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.
Mialem sie nie wtracac, ale:
-Panowie, czy przy wymianie sprzetu, dostajecie paragon/fakture lub inny dokument zakupu? a wiec NIE!, nie dostajecie!
Wobec tego umowa cywilno-prawna zawarta z dostawca sprzetu jest w dalszym ciagu wazna i nie ulegla zmianie ani modyfikacji!
Nie zawarliscie nowej umowy, ale kozystacie z tej umowy zawartej przy zakupie. Czy to jest jasne?
A poniewaz wada wyrobu powstala po ponad 5 dniach (lub 30 dniach szczegolnie przy wadach ukrytych) a gwarancja jest w dalszym ciagu dobrowolna zgoda producenta to jest jak napisalem wyzej!

Nie ma nowej umowy kupna/sprzedazy = nie ma nowej, biegnacej od poczatku gwarancji gwarancja biegnie dalej od daty sprzedazy + doliczanie czasu za okres naprawy.

I jezeli ktos wam daje nowa, ostemplowana data gwarancje - to jest to tylko wasz zysk a nie regola!
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
******************************************
Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji!
yahol jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
LG 4163B - to juz jest KPINA !!!!!! Grz3cHu Napędy optyczne DVD 31 09.05.2005 22:46
Zmiana LG 8480b 48/16/48 na 8481b 48/24/48 (instrukcja) Zetor Napędy optyczne CD 5 05.01.2003 07:15
Lg a gwarancja bisskup Napędy optyczne CD 2 18.12.2002 00:06
LG 48x16x48x Moje Doswiadczenia do wszystkich użytkowników posiadających nagrywary LG Vince Napędy optyczne CD 28 13.12.2002 10:53
LG lub LG lub TEAC - czyli co mam kupic :-) choodyp Napędy optyczne CD 8 09.05.2002 17:05


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.