Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Gwarancja LG (https://forum.cdrinfo.pl/f5/gwarancja-lg-79495/)

andrzejj9 23.08.2008 10:12

Nie wiem sk***261;d wzia***322;e***347; to poj***281;cie 'naprawa przez wymian***281;'. Co***347; takiego nie istnieje. Wadliwy sprz***281;t albo jest naprawiany, albo wymieniany (i o ile si***281; nie myl***281;, to od klienta zale***380;y, na kt***243;r***261; opcj***281; si***281; zdecyduje), a je***347;li jest wymieniony to na nowy pozbawiony wad (to jedynie w gwarancji producent mo***380;e sobie zastrzec np. ***380;e wymiana nast***261;pi na produkt sprawny technicznie, ale niekoniecznie nowy - jednak m***243;wimy o ustawie, a nie gwarancji) i tym samym logiczne jest, ***380;e musi mie***263; r***243;wnie***380; pe***322;nowymiarow***261; gwarancj***281;.


A co do adres***243;w sklep***243;w - ka***380;dy, kt***243;ry sobie wymy***347;lisz (mo***380;e poza komisami, cho***263; i w nich r***243;wnie***380; jest gwarancja, o czym niewiele os***243;b zdaje sobie spraw***281;). I nie ma tu ***380;adnej wiecznej gwarancji. Je***347;li sprz***281;t si***281; nie zepsuje, a tak by***263; powinno zawsze, to okres wynosi 2 lata i koniec.

yahol 23.08.2008 12:07

@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja :)
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.

I na koniec - gwarabcja to DOBROWOLNA zgoda producenta dajaca nabywcy mozliwosc bezplatnej naprawy nabytego sprzetu.
Cytat:

Gwarancja jako***347;ci to og***243;***322; dodatkowych uprawnie***324;, kt***243;rych zbywca rzeczy lub prawa mo***380;e udzieli***263; jego nabywcy. Sprowadzaj***261; si***281; one zazwyczaj do zobowi***261;zania, ***380;e zbywca zapewni nabywcy mo***380;liwo***347;***263; korzystania z rzeczy lub prawa bez zak***322;***243;ce***324; (np. bez awarii). S***261; sankcjonowane mo***380;liwo***347;ci***261; ***380;***261;dania przez nabywc***281;, by zbywca przywr***243;ci***322; rzecz do nale***380;ytego stanu na sw***243;j koszt (tzn. dokona***322; naprawy albo wymieni***322; rzecz) b***261;d***378; nawet mo***380;liwo***347;ci***261; odst***261;pienia od umowy. Je***347;li zbywca udziela nabywcy gwarancji nie podaj***261;c konkretnych jej warunk***243;w, maj***261; zastosowanie "domy***347;lne" przepisy o gwarancji z art. 577-582 Kodeksu cywilnego. Gwarancja jest wa***380;nym elementem konkurencji handlowej.
Rekojmia
Cytat:

R***281;kojmia ***8211; odpowiedzialno***347;***263; sprzedaj***261;cego wzgl***281;dem kupuj***261;cego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzeda***380;y, ma r***243;wnie***380; odpowiednie zastosowanie do innych stosunk***243;w prawnych. W przypadku sprzeda***380;y rzeczy ruchomej z udzia***322;em konsument***243;w stosuje si***281; niezgodno***347;***263; towaru z umow***261; (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczeg***243;lnych warunkach sprzeda***380;y konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)).

Wady fizyczne mog***261; polega***263; na:
zmniejszeniu warto***347;ci, u***380;yteczno***347;ci rzeczy (np. przemakalno***347;***263; nieprzemakalnej kurtki),
niekompletno***347;ci (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
braku okre***347;lonych w***322;a***347;ciwo***347;ci (np. zawy***380;ono parametry, u***380;yto innych materia***322;***243;w).

Wada fizyczna mo***380;e stanowi***263; podstaw***281; odpowiedzialno***347;ci sprzedawcy, gdy istnia***322;a przed wydaniem rzeczy albo powsta***322;a po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwi***261;cej ju***380; uprzednio w rzeczy.

Wady prawne mog***261; polega***263; tylko na tym, ***380;e:
sprzedawana rzecz nie nale***380;y do sprzedaj***261;cego, lecz jest w***322;asno***347;ci***261; osoby trzeciej,
sprzedawana rzecz jest obci***261;***380;ona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipotek***261; albo zastawem).

Uprawnienia kupuj***261;cego z tytu***322;u r***281;kojmi:
mo***380;e ***380;***261;da***263; obni***380;enia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), Obni***380;enie ceny powinno odzwierciedla***263; rzeczywiste obni***380;enie warto***347;ci sprzedanej rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; usuni***281;cia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), je***347;li sprzedawca jest zarazem producentem kupuj***261;cy mo***380;e ***380;***261;da***263; naprawienia rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; wymiany rzeczy na woln***261; od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), Sprzedawca ponosi wszelkie wynik***322;e z tego tytu***322;u koszty,np.transportu,ubezpieczenia,pakowania i.t.p.
mo***380;e odst***261;pi***263; od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na u***380;ytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).

Aby kupuj***261;cy m***243;g***322; skorzysta***263; z ww. uprawnie***324; musi dokona***263; tzw.akt***243;w staranno***347;ci,tj.zbada***263; dostarczone mu rzeczy,zawiadomi***263; sprzedawc***281; o wykrytych wadach i zg***322;osi***263; swoje roszczenia.

Spos***243;b reklamacji wybiera kupuj***261;cy. R***281;kojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrze***380;eniem, i***380; wada zostanie zg***322;oszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesi***261;c od chwili wykrycia tej wady,a w przypadku produkt***243;w spo***380;ywczych terminy te s***261; kr***243;tsze. Okres ten mo***380;e zosta***263; wyd***322;u***380;ony, gdy sprzedawca wad***281; podst***281;pnie zatai***322;. R***281;kojmi***261; nie s***261; obj***281;te rzeczy nabyte w post***281;powaniu egzekucyjnym lub upad***322;o***347;ciowym.

I to o to w tym wszystkim chodzi.

superrrmario 23.08.2008 12:26

Gwarancja jest od początku. Istnieje w niektórych firmach coś takiego jak "odnowienie" sprzętu. Klient zostawia sprzęt bez wyposażenia do naprawy, urządzenie jest nienaprawialne (z różnych powodów) więc dostaje nowy (lub sprawny-niekoniecznie nowy). W gwarancji jest wpis "odnowienie", zmiana numeru fabrycznego, ale gwarancja pozostaje stara. Nie ma czegoś takiego jak rękojmia. Teraz obowiązuje ustawa o szczególnych obowiązkach sprzedawcy (o ile nie przekręciłem nazwy)

EDYTA
Nie doczytałem wyżej :)

grzeniu 23.08.2008 12:26

Jasiu - gwarancja nie jest okazj***261; do ci***261;g***322;ych wymian sprzetu starego na nowy. Sprz***281;tu sprawnego ci nikt nie wymieni.
Sprz***281;t musi wytrzymywa***263; okres gwarancyjny i wtedy ta ca***322;a dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Je***347;li producent robi porz***261;dnie i odsetek reklamacji jest nik***322;y ( dla niego pomijalny) to daje nowy sprz***281;t z now***261; gwarancj***261;.
To tak na zdrowy rozum :)

W kwestii nowej gwarancji na wymieniony sprz***281;t, to my***347;l***281;, ***380;e jest to kwestia interpretacji producenta/serwisu. Gdyby trafi***322; si***281; jaki***347; ostry przypadek i rozs***261;dza***322;by to s***261;d, to podejrzewam ***380;e sprawa nie by***322;aby tak prosta ani oczywista.

andrzejj9 23.08.2008 20:06

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957854)
@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja :)
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.

Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.

Mówimy (mam nadzieję) o niezgodności towaru z umową. Twój przykład nie ma do tego odniesienia. Gwarancja jest dowolnym dokumentem i jej zapisy mogą być dowolne.

Cytat:

Rekojmia


I to o to w tym wszystkim chodzi.
Rękojmii już nie ma. Przynajmniej nie w takiej postaci i dotyczy już tylko firm. Przy osobach prywatnych jest ustawa konsumencka i niezgodność towaru z umową. Przy wymianie towaru czas 2-letni biegnie od początku.

yahol 23.08.2008 20:18

Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.
Albowiem umowe cywilno prawna zakupu zawarles na sprzet w okreslonej dacie. I nie zawierasz nowej umowy a wiec poprzednia umowa cywilno prawna jest obowiazujaca.

Z mojej strony EOT. Bo roznica miedzy wydaje mi sie a opinia mojego prawnika jest dla mnie wiazaca.

grzeniu 23.08.2008 20:38

W praktyce dyskusja jest czysto akademicka, bowiem w razie nazwijmy to 'zadymy' producent nadal b***281;dzie wymienia***322; sprz***281;t na nowy, ale b***281;dzie to nazwane 'wymian***261; na wolny od wad/naprawiony' wygl***261;daj***261;cy jak nowy ale nie nowy. Konia z rz***281;dem temu, komu b***281;dzie si***281; chcia***322;o dr***261;***380;y***263; temat.
Teoretycznie konsument mo***380;e nie zgodzi***263; si***281; na ***380;aden nowszy model, motywuj***261;c to czymkolwiek....ale co w ten spos***243;b osi***261;gnie?

Jak ju***380; pisa***322;em - z serwisu Asusa dosta***322;em nowy egzemplarz z now***261; gwarancj***261; na 2 lata. Ten sam model, mimo ***380;e ju***380; jej nie by***322;o w sprzeda***380;y. Reklamacja za***322;atwiana przez Komputronik, bo w nim by***322;a kupowana nagrywarka.

andrzejj9 23.08.2008 21:42

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957958)
Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.

Powoduje (na podstawie "rękojmii"), Bartez przytoczył nawet odpowiedni fragment. Nie ma tu rzeczywiście o czym dyskutować.

tormentor4 23.08.2008 23:09

Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło:) Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje

andrzejj9 24.08.2008 08:32

Cytat:

Napisany przez tormentor4 (Post 958001)
Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło:) Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje

Odróżnij tylko gwarancję od reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Mówiliśmy o tym wyżej.

Reetou 24.08.2008 10:05

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 957953)
Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.

Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

czechoj 24.08.2008 10:47

mia***322;em podobn***261; sytuacj***281; przy reklamacji karty graficznej, dosta***322;em sprawn***261; u***380;ywan***261; lepsz***261; i wyd***322;u***380;ono mi termin gwarancji jedynie o czas procedury reklamacyjnej

andrzejj9 24.08.2008 13:34

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 958047)
Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.

yahol 24.08.2008 14:05

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 958047)
A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 958122)
Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.

Mialem sie nie wtracac, ale:
-Panowie, czy przy wymianie sprzetu, dostajecie paragon/fakture lub inny dokument zakupu? a wiec NIE!, nie dostajecie!
Wobec tego umowa cywilno-prawna zawarta z dostawca sprzetu jest w dalszym ciagu wazna i nie ulegla zmianie ani modyfikacji!
Nie zawarliscie nowej umowy, ale kozystacie z tej umowy zawartej przy zakupie. Czy to jest jasne?
A poniewaz wada wyrobu powstala po ponad 5 dniach (lub 30 dniach szczegolnie przy wadach ukrytych) a gwarancja jest w dalszym ciagu dobrowolna zgoda producenta to jest jak napisalem wyzej!

Nie ma nowej umowy kupna/sprzedazy = nie ma nowej, biegnacej od poczatku gwarancji gwarancja biegnie dalej od daty sprzedazy + doliczanie czasu za okres naprawy.

I jezeli ktos wam daje nowa, ostemplowana data gwarancje - to jest to tylko wasz zysk a nie regola!


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.