![]() |
Nie wiem sk***261;d wzia***322;e***347; to poj***281;cie 'naprawa przez wymian***281;'. Co***347; takiego nie istnieje. Wadliwy sprz***281;t albo jest naprawiany, albo wymieniany (i o ile si***281; nie myl***281;, to od klienta zale***380;y, na kt***243;r***261; opcj***281; si***281; zdecyduje), a je***347;li jest wymieniony to na nowy pozbawiony wad (to jedynie w gwarancji producent mo***380;e sobie zastrzec np. ***380;e wymiana nast***261;pi na produkt sprawny technicznie, ale niekoniecznie nowy - jednak m***243;wimy o ustawie, a nie gwarancji) i tym samym logiczne jest, ***380;e musi mie***263; r***243;wnie***380; pe***322;nowymiarow***261; gwarancj***281;.
A co do adres***243;w sklep***243;w - ka***380;dy, kt***243;ry sobie wymy***347;lisz (mo***380;e poza komisami, cho***263; i w nich r***243;wnie***380; jest gwarancja, o czym niewiele os***243;b zdaje sobie spraw***281;). I nie ma tu ***380;adnej wiecznej gwarancji. Je***347;li sprz***281;t si***281; nie zepsuje, a tak by***263; powinno zawsze, to okres wynosi 2 lata i koniec. |
@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku. Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac. Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii. Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem: tu przyklad: -kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK! Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja :) Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe? Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike. I na koniec - gwarabcja to DOBROWOLNA zgoda producenta dajaca nabywcy mozliwosc bezplatnej naprawy nabytego sprzetu. Cytat:
Cytat:
|
Gwarancja jest od początku. Istnieje w niektórych firmach coś takiego jak "odnowienie" sprzętu. Klient zostawia sprzęt bez wyposażenia do naprawy, urządzenie jest nienaprawialne (z różnych powodów) więc dostaje nowy (lub sprawny-niekoniecznie nowy). W gwarancji jest wpis "odnowienie", zmiana numeru fabrycznego, ale gwarancja pozostaje stara. Nie ma czegoś takiego jak rękojmia. Teraz obowiązuje ustawa o szczególnych obowiązkach sprzedawcy (o ile nie przekręciłem nazwy)
EDYTA Nie doczytałem wyżej :) |
Jasiu - gwarancja nie jest okazj***261; do ci***261;g***322;ych wymian sprzetu starego na nowy. Sprz***281;tu sprawnego ci nikt nie wymieni.
Sprz***281;t musi wytrzymywa***263; okres gwarancyjny i wtedy ta ca***322;a dyskusja jest bezprzedmiotowa. Je***347;li producent robi porz***261;dnie i odsetek reklamacji jest nik***322;y ( dla niego pomijalny) to daje nowy sprz***281;t z now***261; gwarancj***261;. To tak na zdrowy rozum :) W kwestii nowej gwarancji na wymieniony sprz***281;t, to my***347;l***281;, ***380;e jest to kwestia interpretacji producenta/serwisu. Gdyby trafi***322; si***281; jaki***347; ostry przypadek i rozs***261;dza***322;by to s***261;d, to podejrzewam ***380;e sprawa nie by***322;aby tak prosta ani oczywista. |
Cytat:
Mówimy (mam nadzieję) o niezgodności towaru z umową. Twój przykład nie ma do tego odniesienia. Gwarancja jest dowolnym dokumentem i jej zapisy mogą być dowolne. Cytat:
|
Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku. Albowiem umowe cywilno prawna zakupu zawarles na sprzet w okreslonej dacie. I nie zawierasz nowej umowy a wiec poprzednia umowa cywilno prawna jest obowiazujaca. Z mojej strony EOT. Bo roznica miedzy wydaje mi sie a opinia mojego prawnika jest dla mnie wiazaca. |
W praktyce dyskusja jest czysto akademicka, bowiem w razie nazwijmy to 'zadymy' producent nadal b***281;dzie wymienia***322; sprz***281;t na nowy, ale b***281;dzie to nazwane 'wymian***261; na wolny od wad/naprawiony' wygl***261;daj***261;cy jak nowy ale nie nowy. Konia z rz***281;dem temu, komu b***281;dzie si***281; chcia***322;o dr***261;***380;y***263; temat.
Teoretycznie konsument mo***380;e nie zgodzi***263; si***281; na ***380;aden nowszy model, motywuj***261;c to czymkolwiek....ale co w ten spos***243;b osi***261;gnie? Jak ju***380; pisa***322;em - z serwisu Asusa dosta***322;em nowy egzemplarz z now***261; gwarancj***261; na 2 lata. Ten sam model, mimo ***380;e ju***380; jej nie by***322;o w sprzeda***380;y. Reklamacja za***322;atwiana przez Komputronik, bo w nim by***322;a kupowana nagrywarka. |
Cytat:
|
Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło:) Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje |
Cytat:
|
Cytat:
A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;) |
mia***322;em podobn***261; sytuacj***281; przy reklamacji karty graficznej, dosta***322;em sprawn***261; u***380;ywan***261; lepsz***261; i wyd***322;u***380;ono mi termin gwarancji jedynie o czas procedury reklamacyjnej
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
-Panowie, czy przy wymianie sprzetu, dostajecie paragon/fakture lub inny dokument zakupu? a wiec NIE!, nie dostajecie! Wobec tego umowa cywilno-prawna zawarta z dostawca sprzetu jest w dalszym ciagu wazna i nie ulegla zmianie ani modyfikacji! Nie zawarliscie nowej umowy, ale kozystacie z tej umowy zawartej przy zakupie. Czy to jest jasne? A poniewaz wada wyrobu powstala po ponad 5 dniach (lub 30 dniach szczegolnie przy wadach ukrytych) a gwarancja jest w dalszym ciagu dobrowolna zgoda producenta to jest jak napisalem wyzej! Nie ma nowej umowy kupna/sprzedazy = nie ma nowej, biegnacej od poczatku gwarancji gwarancja biegnie dalej od daty sprzedazy + doliczanie czasu za okres naprawy. I jezeli ktos wam daje nowa, ostemplowana data gwarancje - to jest to tylko wasz zysk a nie regola! |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.