![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 30.01.2004
Posty: 586
![]() |
Jaki olej do Fiata Sieny 1.6 16V HL z 98r
Niedlugo musze wymienic olej. Jaki mam wybrac?
Takie uniwersalny (naturalny) czy polsyntetyczny? Jesli polsyntetyk to jakiej firmy? Prosze o pomoc |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
a na jakim oleju to jeździło (podejrzewam, że na tym selenia?) ale czy na mineralnym, półsyntetycznym czy syntetycznym (w ostatnią opcję nie wierzę). czasy gównianych olejów dawno się skończyły, są tylko bardziej reklamowane (te drogie) i mniej.
jeśli silnik pracował na mineralnym to tak zostawić ponieważ wlanie syntetyka spowoduje zmycie nagaru i silnik dostanie lanie. w oznaczeniach oleju gdzieś tam po SAE (czyli lepkości) są literki S co znaczy benzyna i następna określająca jakość (czym wyższa z alfabetu tym lepiej. teraz to chyba J) czyli w polskich warunkach SAE 10W40 (15W40 też może być - nie ma u nas takich mrozów) i SJ najlepiej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Faktycznie musisz sprawdzić co lano do auta wcześniej ale z rocznika 98 auto (zadbane) powinno być już zalewane fabrycznie syntetykiem. Co do klasy jakości zgadzam się z przedmówcą ale nie co do jego wskaźnika lepkości szczególnie przy rozruchu auta - zimnego silnika. Olej 15W mozesz lać latem zimą najlepiej używac olejów z oznaczeniem 0W tylko tyle że mineralnych takich nie ma. Pamietaj, mozna powiedzisć ze pierwsza wartość oznacza właściwosci smarowe zimnego oleju a druga jego właściwości po rozgrzaniu i dlatego wartość drugiego parametru im wyższa tym lepiej.
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeśli chodzi o pierwszą wartość SAE to fakt olej z niższą wartością jest lepszy szczególnie dla tych, którzy po zapaleniu samochodu w zimie zapinają natychmiast bieg i rura!
ale jeśli chodzi o drugą liczbę to xxW40 jest przystosowany o upałów 40 stopniowych, więc stosowanie oleju np xxW50 ma sens w przypadku jazdy w bardzo upalny dzień, w korku i z włączoną klimatyzacją. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Always newbie
Data rejestracji: 14.11.2003
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 2,844
![]() ![]() ![]() ![]() |
Taki, na jakim autko jeździło do tej pory.
Sporo o olejach można przeczytać tutaj
__________________
Ludzie tak bardzo lubią oszukiwać się wzajemnie, że wymyślili rząd, by robił to za nich. WAŻNE Ostatnio zmieniany przez Wawelski : 20.03.2005 o godz. 17:23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Formatowiec...
Data rejestracji: 03.08.2003
Lokalizacja: PO
Posty: 1,878
![]() |
z pierwszego tłoczenia...
![]()
__________________
"Usuń ze swojego słownika słowo problem i zastąp słowem wyzwanie. życie stanie się nagle bardziej podniecające i interesujące" Donna Watsonon |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
na pewno nie musi być tej samej firmy (jeśli uważa się inaczej to dobrzy fachmani w warsztacie byli ![]() a reszta jak pisałem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Wymiatacz
Data rejestracji: 30.01.2004
Posty: 586
![]() |
Cytat:
CO MI RADZICIE? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jak nie wiadomo co było to na pewno nie syntetyk.
półsyntetyk już tak nagaru nie będzie płukał, jeśli przebieg auta nie jest duży - myślę, że można. a zastosowanie wysokiej klasy oleju mineralnego do 8 letniego (jak to się poprawnie liczy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 18.06.2002
Lokalizacja: Houston
Posty: 585
![]() |
Ja od "zarania dziejów" leję do samochodu (drugiego już) olej półsyntetyczny LOTOS.
Samochód jeździ jak trzeba, oleju w zasadzie w ogóle nie bierze... więc dlatego polecam półsyntetyczny olej rodzimej produkcji ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yoda
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 01.06.2003
Lokalizacja: Dagobah
Posty: 2,040
![]() |
Powiem krótko, bo nie mam czasu
QUAKER - słyszałeś o takim oleju? pewnie nie, IMHO najlepszy olej na swiecie, jedyna firma dająca gwarancje na silnik do 300tys. kilometrów, jeśli od poczatku lany jest ten i tylko olej, sprawdź i zobacz jak ten olej wyglada już zurzyty, przy nastepnej wymianie, oczywiscie 10W40 link: http://www.quakerstate.com/ ale spokojnie dostaniesz go w Polsce.
__________________
pozdrawiam Robs |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Obecnie nie trzeba płukać silników przy zmianie marki oleju. Można wnioskować że skoro producent zaleca półsyntetyk to taki zastosowano w Sienie. W zależności od przebiegu mozesz spróbowac nalać syntetyka lub semisyntetyka ale pamietaj że oba, ze wzgledu na środki uszlachetniające, polialfaoleiny itp mają duże włąsciwiści myjące i działają na silnik silnie czyszcząco. Podobnie jak zastosowanie gazu w autach benzynowych z duzym przebiegiem może dojść do rozszczelnienia silnika i w efekcie będziesz musiał powymieniać większość uszczelek. Plej mineralny jest bezpieczniejszy pod tym wzgledem a jego minusem jest mniejsza żywotność (i parametry techniczne) co jak sądzę przy Twoim jeżdżeniu i tak nie ma znaczenia bo możesz zmieniać go po prostu nawet co 7500 km lub sezonowo na zimę i po niej. Wybór należy do Ciebie. Jestem za syntetykiem ale do auta nowego lub ze znanym życiorysem.
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,166
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
To nie jest zaden wysilony silnik wiec syntetyku nie ma sensu wlewac, poza tym nie jest zalecany jesli auto zrobilo wiecej kilometrow na olejach zwyklych czy polsyntetykach, do tego kasa.
Polsyntetyk mozesz wlac bez zadnego ryzyka, one nie powoduja "wyplukania" silnika. Ich ceny sa podobne do mineralnych, wiec mozesz spokojnie wlac ta Selenie (jak radzi serwis) albo cos podobnego klasy 10/40 SG lub wyzszej i luz. Staraj sie na przyszlosc jednak nie zmieniac rodzajow oleju, niby teoretycznie mozna ale jakos nikt tego nie zaleca. Polskie oleje tez podobno sa calkiem niezle, wielu ludzi je sobie chwali, z tym ze chyba nie ma polskich syntetykow. Sam jezdze na syntetykach od momentu jak tylko sie ukazaly tj chyba od 1991 roku, z poczatku na Aralu (byl pierwszy w tej materii) a obecnie na Castrolu i w danym aucie nigdy nie zmieniam gatunku ani producenta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kolego @grzeniu jak sama nazwa wskazuje olej półsyntetyczny posiada w swoim składzie komponenty uzuskane z innych niż naturalne (patrz ropa naftowa) zródeł, dodatki takie otrzymuje się w wyniku np.transestryfikacji czy estryfikacji nie jest prawdą że olej półsyntetyczny nie ma właściwości myjących!!! ma i to mocne! sprawdzałem osobiście ;-(
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,166
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Co do wlasnosci myjacych olejow to chodzi o to zeby przy wymianie olej zawieral w sobie pyly i osady (plus to co osadzi sie na filtrach) z biezacego przebiegu a nie pozwalal im sie osadzic w silniku. To dlatego brudny olej spuszczany z silnika nie musi swiadczyc o tym ze to zly olej. Pelne syntetyki potrafia jednak rozpuscic rowniez stare nagary, co moze doprowadzic do rozszczelnienia silnika, ale to juz naprawde zuzytemu silnikowi moze zaszkodzic. Dlatego wyzej pisalem ze syntetyk mozna sobie odpuscic, bo na tym silniku nie ma potrzeby i szkoda przeplacac. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|