![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#16 |
OldBoy
Data rejestracji: 18.05.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 3,864
![]() ![]() |
Na polskie warunki optymalne rozwiązanie to 5w30. Niestety, jest to znacznie droższy pomysł niż 10w40...
Olej lej taki, jak masz wskazane w instrukcji obsługi: i nie chodzi tu o markę oleju. Zasady generalnie są takie: 1. Nie zmienia się oleju gorszego na lepszy, bo rozszczelnisz silnik. Czyli z mineralnego nie przechodzi się na semisyntetyk czy syntetyk. Z półsyntetyku możesz przejść na syntetyk. 2. W miarę upływu wieku silnika (przebieg) przechodzi się z oleju żadszego na gęstszy. Kasuje to luzy i zmniejsza przecieki na punktach smarowania. A poza tym warto wiedzieć, że: 1. Prawie wszystkie oleje dostępne w Polsce są rozlewane w Polsce, 2. Oleje rozlewane w Polsce są w większości przypadków produkowane (czyli mieszane) w Polsce. Tak więc nie dziwić się, że w swoim markowym drogim oleju znajdziesz małymi literkami: rozlewane przez... np. Orlen. I tu może być zonk: leją to samo tylko nalepka (i butelka) inne = Polak potrafi ![]() 3. Olej to baza (85% - 95%) + dodatki. Bazy produkuje 4, 5 producentów na świecie, a domieszki czynią nazwę oleju (tak naprawdę), 4. Baza semisyntetyczna to 70% mineralny + 30% syntetyk, 5. ELF = TOTAL (własność 100% Totala) a Mobil = ESSO (100% własności), inne ciekawe marki: Deawoo = Total, Opel = Elf, Ford = Mobil, Toyota = Esso (ale tego już tak dokładnie nie pamiętam) itd. Warto więc się zastanowić nad tymi olejami, są relatywnie tanie...
__________________
ASUS DRW-24B3LT ![]() |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
|
|