Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 30.11.2009, 15:59   #1
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Nie przyjęcie przesyłki pobraniowej -konsekwencje

Witam. Mam takie pytanie na tej aukcji http://www.allegro.pl/show_item.php?item=806069374 zakupilem kurtke.
Po dwoch dniach spytalem co z przesylka bo nie bylo zadnej informacji od sprzedawcy. Odzew zerowy.
Okazalo sie ze nie poinformowalem ze chce kurtke otrzymac za pobraniem. Wypelnilem formularz opcji dostawy w piatek 20.11(proszac o wysylke kurierem za 26 zl). Wieczorem otrzymalem informacje od sprzedajacego ze wysylaja paczke. Paczka miala dojsc do kolegi. W czwartek jeszcze jej nie bylo wiec wyslalem maila

Cytat:
Witam
Mozna prosic jakis nr nadania przesylki, bo kolega sie juz denerwuje
(delikatnie piszac) ze mamy juz czwartek a paczki ani widu ani slychu
a wyslana byla kurierem i to w piatek.
Pozdrawiam
Piatek kolejny moj mail
Cytat:
Witam
Jesli dzis do wieczora nie dostane konkretnej odpowiedz co z wysylka
tej kurtki to rezygnuje zakupu, wystawiam odpowiedni komentarz i
kupuje u kogos innego.
Sobota
Cytat:
Witam
Jako ze wczoraj nie otrzymalem zadnej informacji na temat przesylki
rezygnuje z zakupu tej kurtki.
Prosze tego maila traktowac jako oficjalna REZYGNACJE.
Niestety bardzo zawiodlem sie na Panstwa firmie, mimo ze macie dwa
sklepy na allegro.
Dzis(30.11) dostalem maila od sprzedajacego
Cytat:
Nr przesyłki NU943441068
Pozdrawiam
Przemek
Zaraz potem
Cytat:
Zamówienie zostało zrealizowane, więc nie rozumiem o co chodzi.
Nie moglem znalezc firmy ktora wyslala by ta przesylke.
Odpisalem sprzedajacemu:
Cytat:
Chodzi o to ze przesylka miala byc wyslana w piatek 20.11(do dnia
28.11 nie bylo jej) kurierem za pobraniem.
Prosze mi jeszcze podac jaka firma kurierska bylo to wyslane, bo ani
na dpd,dhl ani siodemce nie ma takiego nr przesylki.
Kolega nie odebral przesylki, ale zobaczymy kiedy w ogole byla
wyslana. Na wczesniejsze maile jakos Panstwo tez nie odpisaliscie. Nie
napisze mi Pan ze 8 dni idzie przesylka kurierem(i to jeszcze
pobraniowa), wczesniejsze maile z prosba o nr przesylki tez Pan
zignorowal, wiec kurtka zostala zamowiona u kogos innego (moze i 20zl
drozej)
Odpowiedz po paru godzinach
Cytat:
Zamówiona przesyłka musi zostać odebrana albo będziemy musieli wystąpić o zwrot poniesionego kosztu przesyłki.
Przypominam, że zgodnie z kodeksem cywilnym oraz regulaminem allegro termin realizacji złożonego zamówienia wynosi 30dni.
Odpisalem tak sprzedajacemu
Cytat:
Na stronie o mnie macie zupelnie inaczej napisane, np to ze
podpowiadacie przez caly tydzien na maile 24 godziny na dobe, ja jakos
odpowiedzi sie nie doczekalem. ForFormularz dostawy rowniez do Panstwa
wyslalem.Prosze po raz kolejny o nazwe firmy kurierskiej, ktora
przesylka byla wyslana.
Prosze pisac do allegro, zobaczymy kto nie wywiazal sie z umowy i
oszukal - ja czekajac na przesylke 10 dni czy Panstwo klamiac ze
przesylka byla wyslana w piatek (20.11). To Panstwo zignorowali moje
maile i mieli w tylku klienta a nie ja Panstwa.
Nadal prosze(nalegam) o potwierdzenie nadania przesylki dnia 20.11 tak
jak Pan mi napisal w mailu.
Prosze rowniez ustosunkowac sie do tego co piszecie Panstwo na stronir o mnie:
-"Gwarantujemy stały kontakt - 24h na dobę, 7 dni w tygodniu za
pośrednictwem telefonu lub internetu."
-Przesyłka jest wysyłana do jednego dnia (roboczego) od momentu
zaksięgowania wpłaty na podanym w momencie zakupu koncie bankowym. W
przypadku zamówienia przesyłki płatnej przy odbiorze czas ten jest
liczony od momentu otrzymania polecenia wysyłki.
Przesyłka jest doręczana z reguły na następny dzień (roboczy) po
wysłaniu. Ze względu na różne zasady dostarczania przesyłek przez
kurierów, w zależności od firmy kurierskiej oraz miejsca
przeznaczenia, czas dostarczenia paczki może wahać się od 24 do 72
godzin.
Dalej jest ze nie odpowiadacie za opoznienia firm kurierskich (pasuje
jak najbardziej).

Jesli udowodni mi Pan ze przesylka byla wyslana pokryje ksozta
przesylki do mnie bez zadnej dyskusji.
Jednoczesnie prosze o wlaczenie do naszej dyskusji obslugi allegro.pl

Co do kodeksu cywilnego to przed nim liczy sie to co Panstwo piszecie
i gwarantujecie na stronie "O mnie", kwestie sporne lub nieuregulowane
przez Panstwa regulamin reguluje KC.
Moze mi ktos poradzic co dalej zrobic z tym fantem.
Mimo ze kodeks daje mozliwosc dostawy 30 dni, sprzedajacy na stronie o mnie zobowiazuje sie i gwarantuje wysylke w ciagu 24h oraz czas dostawy do 72h (jesli nie zawini kurier).
moja prosba o podanie nazwy firmy kurierskiej pozostala bez odezwu.

Ostatnio zmieniany przez loki7777 : 30.11.2009 o godz. 16:04
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 30.11.2009, 17:30   #2
Skubi
Guru
 
Avatar użytkownika Skubi
 
Data rejestracji: 04.01.2003
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 1,208
Skubi jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Skubi jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Proponuje napisać do Rzecznika oraz przeczytanie tego wątku
http://forum.cdrinfo.pl/f5/rynek-kon...-polsce-81698/
__________________
Cave me, Domine, ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
ADuC841+FT245BM
Skubi jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 17:34   #3
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Do rzecznika napisalem po rozpoczeciu tego watku. Pytam tu bo moze ktos z tym sie spotkal. Tamten temat rowniez znam.
Ale wolalem zalozyc osobny temat niz dopisywac sie tam. Jak moderator stwierdzi to za bledne to - dzieki jego uprzejmości - temat zostanie scalony z tamtym
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 18:30   #4
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Nie do końca jest to takie oczywiste bo:

Cytat:
"Gwarantujemy stały kontakt - 24h na dobę, 7 dni w tygodniu za
pośrednictwem telefonu lub internetu."
Stały kontakt nie jest jednoznaczny z natychmiastową odpowiedzią (czy nawet tego samego dnia). Wiem, że to głupie, ale na dobrą sprawę takie stwierdzenie o niczym nie świadczy (no bo ja też 'świadczę' stały kontakt 24h na dobę przez maila. A kiedy odpowiem to inna sprawa ).

Cytat:
-Przesyłka jest wysyłana do jednego dnia (roboczego) od momentu
zaksięgowania wpłaty na podanym w momencie zakupu koncie bankowym. W
przypadku zamówienia przesyłki płatnej przy odbiorze czas ten jest
liczony od momentu otrzymania polecenia wysyłki.
Tego do końca nie rozumiem. Sprawa jest oczywista przy przedpłacie, ale to polecenie przesyłki.. Rozumiem, że to jest ten dodatkowy formularz, który wysłałeś? I czy go wysyłałeś mailem, czy wypełniałeś na stronie? Musiałbyś tutaj mieć potwierdzenie, że tego dnia ten formularz został przez nich otrzymany.



Generalnie sklep raczej problemów nie powinien robić, bo pisząc na stronie O mnie zasady działania jest zobowiązany się ich trzymać. Jeśli tego nie robi, to ponosi konsekwencje, w tym przypadku koszt wysyłki. Czy jest się sens kontaktować z rzecznikiem? Sam nie wiem, w końcu to sklep ma problem, a nie ty. Jeśli będą cię straszyli sądem, wtedy można coś dalej myśleć.




Przy okazji to ja mogę mieć podobną sytuację. Moja mama zamówiła coś w Empiku internetowym prawie dwa tygodnie temu. Wysyłka miała zostać zrealizowana któregoś tam, ale nie została, bo okazało się, że nie ma części zamówienia (miała być). Kiedy chcieliśmy z tej części zrezygnować, okazało się, że jednak jest i paczkę można wysyłać. Zrobiono to, ale znowu po jakimś czasie. Ostatecznie paczka wysłana została w czwartek, ale kurierem, więc powinna była do nas dojść. Jednak nie doszła, bo kurier nie raczył zadzwonić (w sumie nie miał obowiązku), a jak był u nas w domu (jeśli był, bo nie zostawił żadnej kartki i nie ma na to dowodu), to nikogo w domu nie było (za 10 minut (patrząc na godzinę teoretycznej wizyty) już ktoś był). O tym, że została podjęta próba dostarczenia dowiedzieliśmy się.. z maila...

Następnie okazało się, że w soboty paczki nie są dostarczane oraz dodatkowo nie ma możliwości ich osobistego odbioru. Jako, że zamówienie było w większości rzeczami przeznaczonymi do zabrania za granicę (dla osoby, która wyjeżdżała (samolot) w poniedziałek rano), odbiór poniedziałkowy nie wchodził już w grę. Telefony do firmy kurierskiej nic nie dały, do Empiku również (powiedziałem im wyraźnie, że w poniedziałek zamówienie nie zostanie już odebrane, na co zresztą nikt nie oponował. Swoją drogą ciekawie - zamówienie może nie bardzo duże, ale na kilkaset złotych, a sklep sobie tak łatwo machnął ręką na jego stratę. Później się dziwić (jeśli ktoś się dziwi..), że Empik ma kłopoty..), więc ostatecznie spędziłem sobotę na jeździe po sklepach i kupowaniu jeszcze raz tego wszystkiego.

W każdym razie paczka również była za pobraniem i również nie zostanie odebrana. Zobaczymy, czy będzie to miało jakiś ciąg dalszy.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 18:36   #5
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Tak, przy wypisanym formularzu jest nawet godzina(maila tez im poslalem). Zostaje on do wiadomosci allegro, mozna go wyswietlic w kazdej chwili bez mozliwosci edycji(po zalogowaniu sie na stronie allegro).
Jak widac :
"Zamówiona przesyłka musi zostać odebrana albo będziemy musieli wystąpić o zwrot poniesionego kosztu przesyłki.
Przypominam, że zgodnie z kodeksem cywilnym oraz regulaminem allegro termin realizacji złożonego zamówienia wynosi 30dni."

Juz strasza. To jest wciaz ta sama osoba od ktorej otrzymalem informacje o tym ze przesylke wysyla.
Co do rzecznika to bardzo pomoze bo rozwieje moje watpliwosci i w razie czego naprostuje Pan z obslugi tego sklepu.

Dziekuje Tobie za odpowiedz bo masz duze pojecie o tym

Ostatnio zmieniany przez loki7777 : 30.11.2009 o godz. 18:42
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 22:22   #6
pali
Թ
 
Avatar użytkownika pali
 
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>
loki7777
wydaje się, że ani Kodeks cywilny, na który powołuje się sprzedawca, ani ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ani inne akte prawne nie regulują bezpośrednio tej sytuacji.

Sprzedawca zapewne chciałby powołać się na wyrządzoną przez Ciebie szkodę, tj. narażenie go na pokrycie kosztów przesyłki:

Cytat:
Art. 471. Kodeks cywilny
Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
Czy zaistniały okoliczności, które zwalniają Ciebie z odpowiedzialności? Wydaje mi się, że tak.

Po pierwsze sprzedawca ma obowiązki:
Cytat:
Art. 9. 1. ustawy
Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
A magiczne 30 dni na realizację umowy, o których mówi sprzedawca, wygląda tak:
Cytat:
Art. 12. 1. ustawy
Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.
Informację o wysyłce w 24h można uznać za "umówienie się". Dodawszy do tego twoje próby nawiązania kontaktu, wyjaśnienia sytuacji, wygląda na to, że to sprzedawca dopuścił się zaniedbania, w wyniku którego poniósł szkodę.

Podsumowując, sprzedawca nie zrealizował postanowień ustawy, więc umowa nie została skutecznie zawarta i ew. straty sprzedawcy nie są twoją winą.

----------------

Jeszcze uwaga: nie korzystałbym tutaj z dziesięciodniowego prawa do odstąpienia umowy zawartej na odległość.
Cytat:
Art. 7. 1. ustawy
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
Art. 10. 1.
Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, (...)
ale
Cytat:
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
Czyli musiałbyś dopiero teraz wysłać pismo o odstąpieniu od umowy (masz na to nawet więcej niż 10 dni, na mocy art 10.2 ustawy - do 3 miesięcy, gdyż sprzedawca naruszył art 9.1).

Ale byłoby to nieopłacalne, gdyż sprzedawca mógłby udowodnić, że dopuściłeś się zaniedbania, jeszcze zanim skorzystałeś z prawa do odstąpienia od umowy i zażądać od Ciebie pokrycia kosztów odebrania przesyłki, czyli opłaty kurierskiej za zwrot i innych kosztów które poniósł w związku z odebraniem.
Cytat:
Art. 535. kc
Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Art. 547. § 1. kc
Jeżeli ani z umowy, ani z zarządzeń określających cenę nie wynika, kogo obciążają koszty wydania i odebrania rzeczy, sprzedawca ponosi koszty wydania, w szczególności koszty zmierzenia lub zważenia, opakowania, ubezpieczenia za czas przewozu i koszty przesłania rzeczy, a koszty odebrania ponosi kupujący.
albo skorzystać wprost z art. 471 kc żądawszy od Ciebie pokrycia całości straty.
pali jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 21:31   #7
Reetou
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 18.05.2004
Posty: 9,589
Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Reetou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Straszyć mogą, póki nie dopuszczą się gróźb karalnych

a/ sprzedaje firma (sklep),
b/ kupuje osoba prywatna,
c/ jest to sprzedaż na odległość,
d/ nie była to licytacja, tylko sprzedaż ofertowa (opcja kup teraz).

czyli masz prawo do rezygnacji z umowy kupna-sprzedaży w ciągu 10 dni bez podania przyczyny, co zrobiłeś. I teraz: jeśli towar był wysłany po otrzymaniu przez sprzedającego Twojej pisemnej rezygnacji, to możesz traktować go jako towar nie zamawiany, a wtedy koszta przesyłki ponosi przedsiębiorca i może Cię cmoknąć w pompę. Jeśli wysłał towar przed otrzymaniem pisemnej rezygnacji, to może domagać się zwrotu kosztu przesyłki (przy rezygnacji z umowy koszty odesłania towaru ponosi kupujący). I tyle.
Reetou jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 21:44   #8
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,005
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cóż, moim zdaniem sprzedawca będzie Cię straszył do momentu, w którym będzie musiał udowodnić, kiedy wysłał kurtkę. Ewidentnie widać, że tu paczka została wysłana po Twojej rezygnacji. A wobec tego rzecz się ma tak, jak napisał Reetou.

Bardzo dobrze, że możesz udowodnić rezygnację. Między innymi właśnie dlatego warto korzystać z komunikacji mailowej a nie telefonicznej (no - chyba, że nagrywa się te rozmowy, ale to już chyba przesada).
__________________

Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 22:30   #9
Patrix
Pingwin specjalista.
 
Avatar użytkownika Patrix
 
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Patrix ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
pali, szacun - normalnie temat wart archiwizacji na przyszłość
__________________
amiga500site
Patrix jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 30.11.2009, 22:45   #10
pali
Թ
 
Avatar użytkownika pali
 
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>
THX
ale nie jestem prawnikiem, ani nie mam doświadczenia w kc i mogę grubo mylić się.

Jedyne czego nauczyłem się, to własnoręczne sprawdzanie przepisów. Można pomylić się, no ale jednak warto sprawdzać.

//edit

Dopiszę jeszcze czemu uważam, że art. 544. § 1 może mieć zastosowanie: chodzi o miejsce spełniania świadczenia. Najważniejsze są ustalenia stron i możliwa jest modyfikacja adresu wysyłki - nie będzie to zmianą miejsca świadczenia. Ale loki zamówił wysyłkę "do kolegi" i to już może mieć konsekwencje, bo wysyłka jest do innego odbiorcy niż strona transakcji.
Ale nawet bez tego artykułu sytuacja jest niekorzystna, bo nie stosując go, za moment wydania należałoby uznać moment odbioru przesyłki, od którego to dopiero zaczyna się okres w którym można odstąpić od umowy.
I stąd wydaje mi się, że ustawa nie zwalnia z obowiązku odebrania przesyłki, o ile sprzedawca wykonał swoją część umowy prawidłowo.

Ale nie wykonał umowy prawidłowo i stąd loki nie musi pokrywać szkód, bo nie powstały z jego winy. Także sama umowa nie została zawarta prawidłowo (choćby brak wskazania dostawcy).

Zobaczymy co rzecznik powie

Ostatnio zmieniany przez pali : 30.11.2009 o godz. 23:52
pali jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.03.2010, 17:39   #11
marionetka
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 22.03.2010
Posty: 1
marionetka w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Cytat:
Napisany przez pali Podgląd Wiadomości
THX
ale nie jestem prawnikiem, ani nie mam doświadczenia w kc i mogę grubo mylić się.

Jedyne czego nauczyłem się, to własnoręczne sprawdzanie przepisów. Można pomylić się, no ale jednak warto sprawdzać.

//edit

Dopiszę jeszcze czemu uważam, że art. 544. § 1 może mieć zastosowanie: chodzi o miejsce spełniania świadczenia. Najważniejsze są ustalenia stron i możliwa jest modyfikacja adresu wysyłki - nie będzie to zmianą miejsca świadczenia. Ale loki zamówił wysyłkę "do kolegi" i to już może mieć konsekwencje, bo wysyłka jest do innego odbiorcy niż strona transakcji.
Ale nawet bez tego artykułu sytuacja jest niekorzystna, bo nie stosując go, za moment wydania należałoby uznać moment odbioru przesyłki, od którego to dopiero zaczyna się okres w którym można odstąpić od umowy.
I stąd wydaje mi się, że ustawa nie zwalnia z obowiązku odebrania przesyłki, o ile sprzedawca wykonał swoją część umowy prawidłowo.

Ale nie wykonał umowy prawidłowo i stąd loki nie musi pokrywać szkód, bo nie powstały z jego winy. Także sama umowa nie została zawarta prawidłowo (choćby brak wskazania dostawcy).

Zobaczymy co rzecznik powie
radzę uważać z samodzielnym stosowaniem przypisów wiele rzeczy wymaga szczegółowego omówienia i interpretacji... np. przepis 544 KC. Jest on stosowany w każdym przypadku wysyłania rzeczy kontrahentowi (ponieważ "normalnym" miejscem spełnienia świadczenia jest tu siedziba sprzedawcy). Gdyby podany został adres kupującego a nie kolegi, przepis ten również miałby zastosowanie... Proponuję spojrzeć na art. 474 KC

pozdrawiam

prawie prawniczka marionetka
marionetka jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.03.2010, 19:18   #12
pali
Թ
 
Avatar użytkownika pali
 
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>
marionetko,
mój wywod zbytnio zagmatwałem. Potem znalazłem prostszą drogę, ale już nie prostowałem, czekając co powie rzecznik.

Ale skoro loki nic nie pisze, może Ty powiesz czy miałem rację co do meritum sprawy i podasz swój tok rozumowania (zapewne bardziej przejrzysty ) Przypomnę - uznałem, że loki nie będzie musiał zwracać kosztów wysyłki.

A co do samodzielnego stosowania przepisów: kilka sądowych wtop zaliczyłem, ale też np. SA pozytywnie rozpatrzył moje zażalenie a póżniej apelację od wyroku SO (wydział cywilny). Inna sprawa co z tym zrobił SO, ale i tak ostatecznie wygrałem, bo zacząłem szukać błędów przeciwnika, a nie sądu. A wtopy też mnie czegoś nauczyły.

Chylę czoła twej pięknej profesji, ale czasem trzeba samemu pomyśleć; takie życie, brak pieniędzy na dobrych prawników. Powodzenia w przyszłej pracy.
pali jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 01.12.2009, 09:48   #13
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Ja zrezygnowalem najprawdopodobniej po wysylce (nie wiem kiedy ona nastapila, ale raczej w piatek 26.11, wiec raczej przed moja rezygnacja)


Dzis dostalem wiadomosc o nastepujacej tresci:
Cytat:
"W związku z odmową przyjęcia zamówionego poprzez zawarcie wiążącej obie strony transakcji za pośrednictwem serwisu allegro towaru, dokumentacja wraz z fakturą, potwierdzeniem zawarcia transakcji oraz listem przewozowym z podpisaną odmową przyjęcia towaru zostały przekazane do działu windykacji, gdzie pozostaną do zakończenia sprawy i będą dostępne na każde wezwanie uprawnionej służby.

W związku z niewywiązaniem się z zawartej umowy cywilno prawnej powstała zaległość w wysokości 35zł, którą prosimy bezzwłocznie uregulować."
To zeby nie byc goloslownym odpisalem im
Cytat:
A ja nadal prosze o ten list przewozowy i nazwe kuriera.
Ja ze swojej strony oddalem sprawe do UOK i zobaczymy kto ma racje.
No tak, jakikolwiek list przewozowy jak Panstwo macie nie jest
podpisany przeze mnie. Prosze rowniez do mnie przeslac te dokumenty,
bo obie strony musza miec mozliwosc zapoznania sie z nimi.
Jeszcze im dopisze ze cos szybko ten list doszedl skoro przesylka szla 10 dni.

Ostatnio zmieniany przez loki7777 : 01.12.2009 o godz. 10:12
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 01.12.2009, 16:19   #14
Stanley
noob
 
Data rejestracji: 26.02.2005
Lokalizacja: Mysłowice
Posty: 892
Stanley niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Na pewno możesz się spodziewać negatywa na allegro, niestety... ;-) System komentarzy w tym serwisie bardzo mi się nie podoba, ale z drugiej strony nie mam nawet odrobiny pomysłu jak go udoskonalić...
__________________
Blog społecznościowy - ZAPRASZAM!
Stanley jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 01.12.2009, 16:32   #15
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Akurat to mi zwisa, bo laurke tez im napisze. Zreszta ostatnio juz mialem sytuacje w ktorej gosciowi wystawilem negatywa, a ze malo znakow to mu jeszcze maila napisalem.oczywiscie zwrotnego negatywa tez otrzymalem.
Oto co napisala mi osoba licytujaca rowniez na tej aukcji
Cytat:
Tak dostałem ale z tego co czytam na necie ta firma nie należy do najlepszych i najsolidniejszych poza tym mogli się trochę ubać bo nie mieszkam daleko i jak bym tam wjechał to by się im nie opłaciło
W każdym razie proponuję ich tam trochę poruszać

Ostatnio zmieniany przez loki7777 : 01.12.2009 o godz. 16:40
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Śmieszne teksty... MacGyver Humor 4413 07.12.2024 16:39
Ciekawe powiedzenia, cytaty, śmieszne stwierdzenia andrzejj9 Humor 34 16.03.2019 15:39
Funny fotos, kawaly... itp. - jeszcze sie tak nie usmialem :) Kasprzak Humor 4225 11.07.2005 12:59
Teksty nauczycieli Tribunal Off topic 47 11.04.2004 22:39


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.