Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Nowe przepisy o skuterach a blokady (https://forum.cdrinfo.pl/f5/nowe-przepisy-o-skuterach-blokady-94762/)

Patrix 19.06.2015 21:25

według misioziola nie będzie ok - sprawa rozbija się o tą homologację, o której pisał, całą resztę dałoby się zrobić.

grzeniu 19.06.2015 21:32

Pewnie by to wyjaśnił jakiś diagnosta, bo może to jest akurat do załatwienia na pierwszym przeglądzie.

Sprawa nie musi wyglądać tak, jak pisze Misiozol, bo np. homologację dostał producent na niezablokowany skuter, a blokady są zakładane dopiero przez np. importera lub główny serwis na dany kraj żeby spełnić wymogi prawne kraju. Niektóre blokady są tak prymitywne, że nie wyglądają na robotę producenta, tylko jakąś manufakturę.

misiozol 19.06.2015 22:12

Nie przecze ze tak nie jest prawnikiem nie jestem , generalnie w/g mnie jedynym problemem bedzie homologacja skutera , podobnym przykladem jest wsadzenie do zwyklej lampy samochodowej zarowki xenon w tym momencie lampa traci homologacje i przy najblizszej okazji smutni panowe zaberaja dowod i auto jedzie na ponowny przeglad . jest to modyfikacja nie przewidziana przez producenta to samo tyczy sie skutera zarejestrowanego jako motorower odblokowanie skutera powoduje jego modyfikacje ;) , i zauwaz ze prawie we wszystkich krajach mianem skutera okresla sie pojazd jednosladowy o predkosci nie przekraczajcej 45km/h i pojemnosci skokowej do 50cm3 .

No i mam rozwiazanie czyli bedzie niezgodnosc bo wystepuje homologacja na motorower i rejestracja na motorower . Tutaj odpowiedz ;)

http://www.skuterowo.com/czy-bedzie-...o-jazdy-kat-b/

Jarson 19.06.2015 22:32

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1328223)
Czyli nie ma legalnej metody? Jarson chyba ma prawo jazdy kat. B
więc może się poruszać motocyklem do 125cm w świetle nowych przepisów.
http://www.dziennikzachodni.pl/artyk...pisy,id,t.html

Ma, a umie jeździć wszystkim co ma koła, łącznie z Boeingiem (tylko Boeingiem latać nie za bardzo potrafię) :D

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1328225)
Tak zauwaz jeszcze ze jest limit w postaci 11KW ~17.6 kucy co wystarcza do pedzenia 130km/h , ale problemem jest homologacja bo "uwalniajac" skuter lamiemy warunki homologacji jakie spelnil producent poniewaz ta jednostka miala homologacje na inne warunki ktore w znaczny sposob zostaly przekroczone , i traci tym swoja homologacje i nie moze byc dopuszczona do ruchu wiec skuter by musial przejsc ponownie homologoacje i zostac ponownie dopuszczony do ruchu , troche to powalone ale sens w tym jest bo elementy mogy buc dostosowane do nizszych predkosci w co nie wierze osobiscie , ale nic na to nie poradzisz bzdurne prawo .

Akurat szwagrowy skuter występuje w resjach 50 i 125cc, w związku z tym wszystkie elementy (opony, hamulce, ogólny rozmiar) spokojnie wystarczą na znacznie wyższe prędkości niż 50 km/h (co doskonale czuję kiedy hamuję - z maksymalnej prędkości do 0 dzięki dużej wentylowanej tarczy z przodu skuter wręcz staje dęba). Ale ogólne założenie rozumiem.

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1328226)
Mnie bawi tylko jedno... zgodnie z polskim prawem nie ma sensu wyrabiać prawa jazdy na motocykl :haha:
wystarczy ten piździak 125cm, przynajmniej nie kusi :P

Załącznik 71474

A jeździłeś kiedyś motocyklem o mocy >100KM? Tu chodzi nie tylko o prędkość, ale o przyspieszenie, którego nie doświadczysz w aucie dopóty, dopóki nie kupisz sobie Veyrona, ew. Ariela Atoma ;) Prędkość też kusi, ale ma swoje wady; wiele lat temu postanowiłem sobie nie wsiadać więcej na mocne motocykle, bo życie mi jednak miłe... Na szczęście jedna nauczka wystarczyła.

Dziś jeżdżę bardzo spokojnie, więc myślę, że problem nie jest już aktualny, ale i tak na szybkie maszyny nie wsiadam :fiu:

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1328245)
Pewnie by to wyjaśnił jakiś diagnosta, bo może to jest akurat do załatwienia na pierwszym przeglądzie.

Sprawa nie musi wyglądać tak, jak pisze Misiozol, bo np. homologację dostał producent na niezablokowany skuter, a blokady są zakładane dopiero przez np. importera lub główny serwis na dany kraj żeby spełnić wymogi prawne kraju. Niektóre blokady są tak prymitywne, że nie wyglądają na robotę producenta, tylko jakąś manufakturę.

Homologacja jest niestety na konkretną moc, więc jeśli w kraju skuter ma homologację, to z blokadami. Szkoda, bo zdejmując je miałbym sprzęt, którym w lecie dojechałbym wszędzie tak samo szybko jak autem...

misiozol 19.06.2015 22:43

Hmm generalnie odblokowujac skuter nie zwiekszasz jego mocy tylko sciagasz limiter predkosci co prawda skuter nie pujdzie 130 , ale podejrzewam ze 60 dyszek pujdzie ;)

Jarson 19.06.2015 23:45

Kolegi odblokowany, którym kiedyś jeździłem, bez problemu jechał 70, a na prostej drodze z delikatnym spadkiem nieco ponad 75 :) Ponoć niektóre modele po odblokowaniu ocierają się o 90 :hmm:

grzeniu 20.06.2015 00:05

Po odblokowaniu zwiększają się obroty (blokada na module) więc i moc rośnie.
A większa moc daje większą prędkość po zdjęciu blokady na wariatorze, albo zakładają większe zębatki zdawcze przy tradycyjnych skrzyniach biegów.

misiozol 20.06.2015 09:35

W teori tak , z tym ze homologacja moze byc na motorower/skuter kiedy jest osiagana calkowita moc silnika bo producent wyliczyl calkowita moc silnika z 50cc na chyba 6 kucy i byla to dotychczas maxymalna moc a z tych 6 kucy da sie pojechac z 60-70km/h , a nastepnie jest kastrowany poprzez tego samego prducenta zablokowanym modulem . Generalnie to jest sliski temat :D

Patrix 20.06.2015 11:51

No a co mu zrobią u mnie na osiedlu tylko powietrze spuszczali z kół :D

misiozol 20.06.2015 12:23

Raczej zrobic mu nic nie zrobia , ale do czasu np kolizji drogowej gdze sprawa sie rypnie bo powolaja bieglego okaze sie ze skuter modyfikowany skladki placone sa za co innego i ubezpieczalnia sie wypnie , malo prawdopodobne lecz mozliwe ;)

demek 21.06.2015 15:23

Skuter jest homologowany z limiterami i bez limiterow. Nie moze byc stytuacji, ze ktos ma kat. A, zarejestrowany jako motor a gwarancji i homologacji nie ma. Kazdy skuter mozna kupic bez blokady (jesli jest na module) lub po zmienie tlumika (jesli jest na tlumiku wlasnie).

Kwesta regresu i kopania sie z ubezpieczycielem moze byc tylko wtedy jesli predkosc bedzie przyczyna zdarzenia i to z naszej winy.

misiozol 10.07.2015 12:20

A ja jeszcze z innej beczki , to teraz na to wychodzi ze trzeba wymienic prawo jazdy bo to sie kwalifikuje jako kategoria A1 wie ktos cos na ten temat ?

demek 10.07.2015 13:07

Co masz dokladnie na mysli?

misiozol 10.07.2015 13:36

No banalnie proste nowe przepisy to jest kategoria A1 (ktora z reszta jest w polskim prawo jazdy) i pytanie czy to bedzie wbijane w prawko czy nie , bo nie kazdy kraj w UE i na swiecie musi wiedziec zwlaszcza policja w nim ze w polsce mozna jezdzic skuterem do 125cc/11kw na kat.B, czyli by wypadalo dopisac kategorie A1 do wszystkich praw jazdy ktore maja wiecej niz 3lata czyli wiaze sie to z automatyczna wymiana prawka po uplywie 3 lat i dopisaniem A1 ;)

Patrix 10.07.2015 13:42

wedle mojej wiedzy nic nie wpisuja, Twoim dokumentem jest dowod...
a za granica uprawnien mozesz nie miec ;)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.