Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 02.06.2003, 22:17   #1
/||\aster
tranceaddict
 
Avatar użytkownika /||\aster
 
Data rejestracji: 12.05.2003
Lokalizacja: Miami, FL
Posty: 139
/||\aster zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Subwoofer samochodowy (albo domowy), nie rozumiem jednego.

Nie rozumiem kliku rzeczy, bo sie na naglasnianiu nie znam.
Dam przyklady:
Moze nie bede smiecil bo bedzie nie czytelny post, dam linki.

1. http://www.bestbuy.com/detail.asp?e=...3015&scat=3013

2. http://www.bestbuy.com/detail.asp?e=...3015&scat=3013

3. http://www.bestbuy.com/detail.asp?e=...3015&scat=3013

Teraz pytania.

Z jakiego materialu powinien byc wykonany subwoofer? Tzn, ktory bedzie trwalszy itp.

Co to sa te omy? W sumie nie wazne co to jest bo chyba wiem, ale czym wiecej omow ma subwoofer tym lepiej. Chyba nie bo widze ze te drozsze maja mniej omow. Tutaj przyklad nawet, najtanszy ma 8 pozniej nastepny ma 4 (srednia cena), a najdrozszy ma 2.

Rozumiem ze tylko wartosc RMS wchodzi w gre (Continuous Power Handling)

Czy rzeczywiscie potrzebuje obudowe na te subwoofery, napewno kazdy powie ze tak, ale chodzi mi o to co strace jak jej nie bede mial? Gdy "poloze" woofer na tylnej polce samochodu

Czy lepiej kupic 2 sredniej jakosci i mocy woofery powiedzmy 2x200 rms czy np jeden pozadny 400rms, powiedzmy ze maja takie same parametry.








Amplifikatory

Amplifikatory, czy naprawde to potrzebuje gdy moje radio moze dac max. 4x18rms (to tylko teroia). Jezeli tak, co napewno czym sie powinienem kierowac w wyborze takiego czegos (nie chodzi o firme i o cene)

http://www.bestbuy.com/CarAudioVideo...at=3012&sort=2







Przewody

Przewody, czy warto wydawac pieniadze na zlote knocowki i inne bzdety. Napewno kazdy powie ze tak, ale czy slyszycie WYRAZNA roznice pomiedzy przewodami.




To chyba wszyskto, narazie nic nie kupuje, ale chce wiedziec czym sie mniej wiecej kierowac przy zakupie.
/||\aster jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 03.06.2003, 10:34   #2
wolfdog
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika wolfdog
 
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: Valhalla
Posty: 393
wolfdog zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
1. Zjakiego materialu: kolejnosc jest taka mniej wiecej, lepszy->gorszy: aluminium, polipropylem, papier (ale nie zawsze, zalezy w jakiej technologii wykona sie membrane papierowa)

2. Na iedenostki impedancji raczej nie zwracaj uwagi, w tym wypadku sa one podawane tylko po to aby dobrac odpowiedni wzmacniacz

3. Im wiecej glosnik moze dac w przeciagu jedenostki czasu tym drozszy CPH, nigdy nie patrz na PPH lub inaczej zwane PMPO

4. Mozna zamontowac subwoofer na tylnej polce ale: bagaznik nie byl projektowany przez akustyka -> nigdy nie bedzie tak dobrym pudlem rezonansowym jak specjalnie zaprojektowana skrzynka, montuj na polce jesli chcesz aby z biegiem czasu auto rozsypalo Ci sie na czesci

5. Glosniki o wiekszej mocy maja przewaznie wieksze membrany lub sa lepiej wykonane a co za tym idzie przenosza nizsze pasma czestotliwosci tak wiec lepiej kupic 1 dobrej klasy niz dwa gorsze mimo iz moc bedzie mniejsza


6. Hmm tak zwana koncowka mocy do tego sprzetu jest niezbedna jesli zakladamy pelne wykorzystanie mocy. Czy wiesz ile pradu to pozera?? Jak zalozysz cos takiego do samochodu to licz sie ze wzrostem sredniego zuzycia paliwa od 2-4 litrow/100km. Jesli nie zalozysz wzmacniacza i podepniesz bezposrednio do radia mozesz spalic instalacje i radio i bryke
W granicach cenowych od 200 - 350 $ oczywiscie na mosfetach i z mozliwoscia mostkowania, ma zaspokoic apetyt glosnikow na moc. Wzmacniacz i glosniki dobiera sie zawsze razem

7. Tak roznice da sie na pewno uslyszec ale patrzmy na to realnie, w jakich warunkach odsluchowych, w tym wypadku nie ma za bardzo sensu, warto natomiast zakupic dobre przewody polaczeniowe (srednica) bo jak polaczysz to wszystko "drucikami" to w mysl prawa: ilosc wydzielonego ciepla w miedzi rosnie wprostproporcjonalnie do kwadratu pradu i odwrotnie do przekroju poprzecznego, spalilbys cala instalacje przy lekkim podkreceniu regulatora glosnosci

To chyba tyle z podstaw dobierania sprzetu muzycznego, oczywiscie mozna sie dalej rozpisywac co gdzie jak i kiedy ale do tego potrzebne sa scisle wytyczne

Pozdrawiam
wolfdog jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 03.06.2003, 14:52   #3
/||\aster
tranceaddict
 
Avatar użytkownika /||\aster
 
Data rejestracji: 12.05.2003
Lokalizacja: Miami, FL
Posty: 139
/||\aster zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Wolfdog, dzieki za bardzo wyczerp(u)jaca odpowiedz
1. Czyli aluminium, jest najlepsze, bo ten papier to raczej nie awansuje na 1 miejsce.
2. dzieki
3. jw
4. Czyli lepiej cos takiego kupic.
5.
6. A naprzyklad, gdybym to podlaczyl do drugiego akumulatora (o ile sie da) to czy dalej by paliwo tak spijalo
7. WLasnie o to mi chodzilo niby slychac roznice, ale nie za ta cene, jak dla mnie. Bo przeciez nie bedziesz sprawdzal barwy dzwieku itp. jak jedziesz autem. Drucikow nie mialem na mysli, tylko jakies normalne pozadne kable bez zadnych zlotych bajerow platyny....

Jeszcze raz dzieki za odpowiedz, teraz przynajmniej bede wiedzial na co mam zwracac uwage.
/||\aster jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 03.06.2003, 15:38   #4
memorando
Młody żonkoś
 
Data rejestracji: 02.02.2003
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 3,324
memorando zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
DJ_Polak napisa***322;(a)
Wolfdog, dzieki za bardzo wyczerp(u)jaca odpowiedz
1. Czyli aluminium, jest najlepsze, bo ten papier to raczej nie awansuje na 1 miejsce.
2. dzieki
3. jw
4. Czyli lepiej cos takiego kupic.
5.
6. A naprzyklad, gdybym to podlaczyl do drugiego akumulatora (o ile sie da) to czy dalej by paliwo tak spijalo
7. WLasnie o to mi chodzilo niby slychac roznice, ale nie za ta cene, jak dla mnie. Bo przeciez nie bedziesz sprawdzal barwy dzwieku itp. jak jedziesz autem. Drucikow nie mialem na mysli, tylko jakies normalne pozadne kable bez zadnych zlotych bajerow platyny....

Jeszcze raz dzieki za odpowiedz, teraz przynajmniej bede wiedzial na co mam zwracac uwage.
Dobry subwoofer powinien być z kewlarowych membran i obudowa niezbyt sztywna zbyt sztywna wywola szok w twoich uszach
__________________
Dotyk idący daleko poza definicję słowa instynkt...Julio Cortazar
memorando jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 07:39   #5
wolfdog
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika wolfdog
 
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: Valhalla
Posty: 393
wolfdog zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
drugi akumlator zalatwi sprawe, ale: jakies 2,5 - 4 godzin grania i musisz go naladowac, skądś tą energię trzeba wziąć albo w czasie jazdy z alternatora = wieksze zuzycie paliwa, lub w domku przez prostownik, akumlatora olowiowego nie powinno sie rozladowywac do konca, a ze jest jego koniec dowiesz sie jak ci przestanie grac a wtedy bedzie za pozno. Od razu uprzedzam glosy sprzeciwu, ze mozna przeciez zalozyc wskaznik, ale co on nam da jesli zleznosc szybkosci rozladowania bateii (ogniwa olow|siarczan olowiu|kwas siarkowy w uproszczeniu oczywiscie) przy jednoczesnym stalym w czasie obciazeniu, od czasu jest wielkoscia nieliniowa.

Abstrachując od tego co napisalem wyzej warto wlozyc drugi akumlator ale rownolegle z pierwszym wtedy bedziesz mial wiecj Ah, czyli dluzej mozna grac na postoju, lepiej Ci będzie palil w zimie, nie bedzie niebezpieczenstwa rozladowania lub przeciazenia baterii.

-> memorando - nie bede sie sprzeczal ktore membrany sa lepsze ktore gorsze ale wydawac pieniadze na zbedny chwyt reklamowy jest moim zdaniem bez sensu. Pewnie zapytacie o co w tym wszystkim chodzi: otóż im wieksza srednica membrany tym amplituda odchylenia od wartosci spoczynkowej jest mniejsza aby uzyskac taki sam efekt w glosnikach o roznych srednicach. Logicznie myslac im mniejszy glosnik tym wieksza amplitude "wyskoku" musi zapewnic, tym samym wprawia w uch wieksza mase powietrza przy mniejszej powierzchni i tym samym ma wieksze parcie masy powietrza na cm kwadratowy -> musi byc badziej wytrzymaly. Caly wywod jest przeprowadzony w odniesieniu do glosnika o tej samej mocy, tym samym pasmie przenoszenia, ale wiekszej srednicy i ze slabszego materialu.
W tej chwili kazdy glosnik jes wzmacniany spirala i lakierowany (zapewnia odpowiednia wyrzymalosc) i moim zdaniem bezsensem jest wydawanie pieniedzy dla napisu lub dla wlasnej proznosci, imho lepiej kupic glosnik o wiekszej srednicy i z membrana papierowa lub polipropylenowa (no chyba ze miejsce nie pozwala). Podsumowujac koniunktura musi byc i kazdy producent robi wszystko aby sprzedac swoj produkt, chocby tylko zmieniajac napis na membranie, imho dzieki temu mamy coraz mniej zawodne urzadzenia, ale zadajmy sobie pytanie czy warto.

Odnosnie jeszcze paliwa to podalem zuzycie maksymalne przy prawie maksymalnym obciazeniu. Wszystko zalezy czy montujesz ten sprzet dla jakosci dzwieku czy zeby pokazac kolegom i kolezankom jak Ci dudni w bagazniku
wolfdog jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 11:15   #6
JurekK
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 31.01.2002
Posty: 19
JurekK w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Jesli polaczysz dwa akumulatory rownolegle zaczna plynac tzw prady wyrownawcze, a to moze bardzo szybko wykonczyc obydwa akumulatory. Prady wyrownacze moga byc rzedu amperow. Bez dodatkowych elemetow np dwie diody bedzie zle.
JurekK jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 12:33   #7
wolfdog
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika wolfdog
 
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: Valhalla
Posty: 393
wolfdog zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Oczywiscie ze przy takim polaczeniu trzeba dac filtry natomiast jak kupuje sie akumlator z zaznaczeniem ze jest on jako dodatkowy to porzadny sprzedawca powinien zaproponowac taki uklad ale oczywiscie roznie z tym bywa.
wolfdog jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 14:07   #8
ob@r
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika ob@r
 
Data rejestracji: 27.01.2003
Lokalizacja: kkw
Posty: 224
ob@r zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
tak prądy wyrownacze jesli akumlatory nie są bliźniaczej jakosci a rzadko bywają... wolfdog gratuluje wiedzy, pełen profesjonalizm wypowiedzi, z udokumentowaniem swoich racji - podziwiam - poważnie, Zdecydowany POZYTYW jak na allegro...
__________________
none
ob@r jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 15:00   #9
/||\aster
tranceaddict
 
Avatar użytkownika /||\aster
 
Data rejestracji: 12.05.2003
Lokalizacja: Miami, FL
Posty: 139
/||\aster zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Wolfdog, jeszcze raz dzieki full-wypas, wlasnie o takie odpowiedzi mi chodzilo. W sumie mam jeszcze kilka miechow do zakupu sprzetu, ale chcialem wiedziec rozwiazales moje wszelkie watpliwosci
W sumie to nie wiem jeszcze co wybiore, bo te zuzycie paliwa :/ 2-4 litry.
Teraz tak patrze, ze prawie wszystkie sa zrobione z polipropylenu, widze takze, ze te drozsze sa z papieru (pisze non-pressed paper). Zero aluminium, tzn sa jakies ale tylko zeberka sa z aluminium (to chyba zeby wzmocnic) a reszta to polipropylen.

Jeszcze raz dzieki wolfdog, wroce do tego tematu jeszcze jak bede szedl kupic (nie predko, mniej wiecej pod koniec wakacji)

Pytalem sie bo bylem poprostu ciekawy.

Te sa konkretne: Podobno jest to jedna z najlepszych firm (zaraz po BOSE)


http://www.alpine-usa.com/html/D2_n_1_n_n.html

http://ecominet2.alpine-usa.com/pls/...in=10&p_more=y

http://ecominet2.alpine-usa.com/pls/...in=10&p_more=y

Tzn tylko 1 jest konkretny , drugi tez calkiem, a 3 tez bym nie pogardzil.

Ostatnio zmieniany przez Mr.Y : 04.06.2003 o godz. 15:09
/||\aster jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 04.06.2003, 17:05   #10
Ser_Visant
Bywalec
 
Data rejestracji: 07.05.2003
Lokalizacja: Legnica
Posty: 34
Ser_Visant w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Cytat:
DJ_Polak napisa***322;(a)
Teraz tak patrze, ze prawie wszystkie sa zrobione z polipropylenu, widze takze, ze te drozsze sa z papieru (pisze non-pressed paper). Zero aluminium, tzn sa jakies ale tylko zeberka sa z aluminium (to chyba zeby wzmocnic) a reszta to polipropylen.
Te "żeberka" to najprawdopodobniej radiator nałożony na magnes głośnika (widać jak się popatrzy na głośnik od tyłu) - odprowadza ciepło...
__________________
Liteon LTR-40125S Black (ZS0P)
Ser_Visant jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 22:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.