Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Wiadomości... (MOD edit: tydzień BANA za politykę w tym temacie. Czytaj post #1). (https://forum.cdrinfo.pl/f5/wiadomosci-mod-edit-tydzien-bana-za-polityke-tym-temacie-czytaj-post-1-a-66551/)

demek 27.09.2015 21:42

W koncu to wprowadzaja.

Patrix 27.09.2015 22:39

Cytat:

Napisany przez demek (Post 1337567)
W koncu to wprowadzaja.

Czytałem, że coś tam masz wspólnego z projektami dróg (?) przedstaw rzeczowo kilka zalet tego przepisu poza telewizyjnym marketingiem. Dlaczego tak uważasz, może napiszesz coś ciekawszego.

Bo ja jestem pieszym i kierowcą i mimo wszystko jednak wg mnie jest to trochę przegięcie. Powinni malować jeszcze na chodniku strefę, jeśli pieszy znajduje się w strefie to chce przejść, jak nie chcę przejść to mandat za to, że bezpodstawnie stoi w strefie. Nie stoi w strefie to znaczy, że nie przechodzi i nie trzeba się zatrzymywać. Golić z kasy też pieszych, a nie tylko kierowców!

demek 27.09.2015 22:58

Wystarczy popatrzec na liczbe wypadkow bo kierowcy nie uwazaja/maja w zadku przepisy.

Zblizajac sie do przejscia kierowca ma zachowac ostroznosc. Jedzie jeden z drugim, widzi kogos zblizajacego sie do przejscia i co robi? Przyspiesza bo mu jeszcze wejdzie. W przepisach nie zmieni sie wtargniecie pod pojazd wiec nie bedzie z gory bezwglednej winy kierowcy. W innych krajach tak jest i dziala. Ale u nas oczywiscie krzyk. A prawda jest taka, ze mamy dzicz na drogach.

Na pocieszenie dla przeciwnikow, to jak wygra pis a na to sie zanosi to wywali to do kosza, bo zmiana wchodzi od 2017. Ale w ich przypadku i podjescia rodem z komuny to nie ma co liczyc na porpawe BRD za ich rzadow.

Patrix 27.09.2015 23:19

Cytat:

Napisany przez demek (Post 1337587)
Jedzie jeden z drugim, widzi kogos zblizajacego sie do przejscia i co robi?

Zbliżający się a czekający to różnica, jak ktoś czeka to staję żaden problem, normalna rzecz, bo czemu nie? Ale jak się dopiero zbliża to poco wyprzedzać fakty, puści go samochód będący dwa samochody za mną. Wypadki się nie zmniejszą, zmieni się ich typ, serwisy blacharskie już zacierają rączki. Uważam, że tak masz zachować ostrożność ale bez paranoi abym się jeszcze rozglądał po 5 metrów na boki od przejścia...

Jako pieszy uważam tak samo, lekka paranoja nie mam nic przeciwko jak mam parę metrów do przejścia i nikt się nie zatrzymuje bo po co? Wręcz nienawidzę tego jak ktoś staje za wcześnie bo uważam to za popędzanie pieszego.

Jako kierowca nienawidzę też jak idzie święta krowa i się nie obejrzy ani w jedną ani w drugą stronę, co to za szkoła? Nie uczą teraz pieszych jak mają się zachowywać przy przejściu przez ulicę?

ed hunter 27.09.2015 23:23

Za Wikipedią: "Ponad 84% pieszych zabitych w wypadkach w województwie mazowieckim w 2011 poniosło śmierć po zmierzchu"

Zabronić pieszym chodzić po zmierzchu, czy zabronić samochodom jeździć? Demkowa logika. :sciana:

Patrix 27.09.2015 23:25

Prawda jest taka, że demek po części ma rację, co niezabronione jest dozwolone - to jest idtiotyczna logika. Zawsze wprowadzając prawo robimy sobie na złość, bo zamiast zdrowego rozsądku (którego brak na drogach) są ograniczenia przeciwko ludziom. Sami sobie gotujemy ten los. Na paru normalnych trafia się idiota, mądrzy cierpią, idiota dalej jest idiotą (tylko płaci mandaty).

Jarson 28.09.2015 03:00

Zgadzam się częściowo z Demkiem - bez wątpienia mamy w Polsce bardzo niską kulturę jazdy jeśli chodzi o pieszych na pasach. Demek jednak chciałby od razu pałą po łbie :P

Uważa się powszechnie, że w Wielkiej Brytanii jest bardzo dobre prawo dotyczące pieszych na przejściach. I wystarczy prowokacyjnie rzucić w dyskusji hasło "oni tam mają bezwzględne pierwszeństwo przed samochodami", żeby usłyszeć w odpowiedzi "tak tak, oczywiście, znam brytyjski kodeks drogowy od podszewki, tak właśnie tam jest". A bzdura!

Pozwolę sobie wykonać tytaniczną pracę (jakieś 10s googlowania) i zacytować fragment kodeksu drogowego w UK:

Cytat:

Rules for pedestrians (1 to 35)

2. Crossing the road (7 to 17)

7
The Green Cross Code. The advice given below on crossing the road is for all pedestrians. Children should be taught the Code and should not be allowed out alone until they can understand and use it properly. The age when they can do this is different for each child. Many children cannot judge how fast vehicles are going or how far away they are. Children learn by example, so parents and carers should always use the Code in full when out with their children. They are responsible for deciding at what age children can use it safely by themselves.

A. First find a safe place to cross and where there is space to reach the pavement on the other side. Where there is a crossing nearby, use it. It is safer to cross using a subway, a footbridge, an island, a zebra, pelican, toucan or puffin crossing, or where there is a crossing point controlled by a police officer, a school crossing patrol or a traffic warden. Otherwise choose a place where you can see clearly in all directions. Try to avoid crossing between parked cars (see Rule 14), on a blind bend, or close to the brow of a hill. Move to a space where drivers and riders can see you clearly. Do not cross the road diagonally.

Highway Code - Rule 7 Look All Around And Listen For Traffic Before Crossing

B. Stop just before you get to the kerb, where you can see if anything is coming. Do not get too close to the traffic. If there’s no pavement, keep back from the edge of the road but make sure you can still see approaching traffic.

C. Look all around for traffic and listen. Traffic could come from any direction. Listen as well, because you can sometimes hear traffic before you see it.

D. If traffic is coming, let it pass. Look all around again and listen. Do not cross until there is a safe gap in the traffic and you are certain that there is plenty of time. Remember, even if traffic is a long way off, it may be approaching very quickly.

E. When it is safe, go straight across the road – do not run. Keep looking and listening for traffic while you cross, in case there is any traffic you did not see, or in case other traffic appears suddenly. Look out for cyclists and motorcyclists travelling between lanes of traffic. Do not walk diagonally across the road.
Co ja paczę - oni tam też mają nakaz zachowania ostrożności przez pieszych, ba - wydaje się, że wcale nie mniej wybrzmiewający niż w naszym kodeksie drogowym...

No to teraz spójrzmy, co tam mamy przepisane dla kierowców:

Cytat:

195
Zebra crossings. As you approach a zebra crossing

look out for pedestrians waiting to cross and be ready to slow down or stop to let them cross
you MUST give way when a pedestrian has moved onto a crossing
allow more time for stopping on wet or icy roads
do not wave or use your horn to invite pedestrians across; this could be dangerous if another vehicle is approaching
be aware of pedestrians approaching from the side of the crossing.
A zebra crossing with a central island is two separate crossings
Ojej - toż to w zasadzie to samo co u nas - kodeks mówi wyraźnie, że mamy obowiązek ustąpienia pierwszeństwa tym pieszym, którzy znaleźli się na przejściu!

Jakiż zatem wynosimy wniosek z tych zaskakujących poszukiwań Jarsona?

Po pierwsze, taki ogólny - przestańmy ślepo wierzyć, we wszystko co inni piszą i mówią. W Polsce powszechnie się trąbi "w UK pieszy ma zawsze pierwszeństwo przed autem nadane przez prawo i podkreślone w nim tysiąc czysta pińdziesiont razy" - którą to tezę właśnie obaliłem.

Po drugie, szczegółowy - jak widać na przykładzie wspomnianego państwa, to nie treść przepisów, a kultura jazdy odpowiada za bezpieczeństwo pieszych.

W Wielkiej Brytanii kierowcy po prostu są bardziej uprzejmi niż u nas. Z własnych obserwacji pieszego mogę stwierdzić, że u nas przed pieszym wyrażającym wyraźny zamiar przejścia przez jezdnię zatrzyma się 5-10, może 15% kierowców. Odsetek ten znacznie zwiększa się, gdy kierowcy i tak zwalniają przed drogą główną. Na Wyspach pieszego przepuści w takiej sytuacji czterech na pięciu kierowców.

Wprowadzenie przepisu, który streszcza się w zdaniu "my wam nakazujemy to, co w innych krajach jest sugerowane i działa, a u nas do tej pory było sugerowane i nie bardzo działało" jest błędem.

demek 28.09.2015 09:14

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 1337590)
Zabronić pieszym chodzić po zmierzchu, czy zabronić samochodom jeździć? Demkowa logika. :sciana:

Masz logike pawiana. Nie powinno to dziwic bo przeciez PiS jest dokladnie taki sam.


Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1337592)
Zawsze wprowadzając prawo robimy sobie na złość, bo zamiast zdrowego rozsądku (którego brak na drogach) są ograniczenia przeciwko ludziom. Sami sobie gotujemy ten los. Na paru normalnych trafia się idiota, mądrzy cierpią, idiota dalej jest idiotą (tylko płaci mandaty).

Idiotow jest wiecej niz Ci sie wydaje. To nie sa rzadkie przypadki. Jak miski stoja widoczni przy przejsciach to kierowcy jada wolniej. Dalej wyprzedzaja na przejsciach a tego robic nie wolno. Ladnie to pokazane bylo w Jedz bezpiecznie, twierdzili jeszcze, ze nie wyprzedzali przeciez bo to inny pas ruchu :D

Glowne problemy to mentalnosc Polakow
- ja wiem lepiej jak jezdze - szybko i bezpiecznie
- przeciez szwagier w drogowce to mi nic nie zrobia
- nie po to kupilem taka fure zeby jezdzic wolno
- mam dobre hamulce bo fura dobra, Niemiec plakal jak sprzedawal i do granicy gonil bo sie rozmyslil

Posiadanie samochodu to nie obowiazek, to przywilej. Wiekszosc kierowcow mysli, ze skoro maja auto, placa podatki to im sie nalezy autostrada przez miasto, miejsce parkingowe i wypie...enie pieszych i rowerzystow z ulic.

Niestety u nas niechronionych uczestnikow ruchu traktuje sie jak intruzow. Blad. To pelnoprawni uczestnicy ruchu a wiekszosc tego nie rozumie albo nie chce zrozumiec.


Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1337602)
Zgadzam się częściowo z Demkiem - bez wątpienia mamy w Polsce bardzo niską kulturę jazdy jeśli chodzi o pieszych na pasach. Demek jednak chciałby od razu pałą po łbie :P

Po pierwsze, taki ogólny - przestańmy ślepo wierzyć, we wszystko co inni piszą i mówią. W Polsce powszechnie się trąbi "w UK pieszy ma zawsze pierwszeństwo przed autem nadane przez prawo i podkreślone w nim tysiąc czysta pińdziesiont razy" - którą to tezę właśnie obaliłem.

Bo marchewka nie dziala, trzeba kijem. Niestety.



Nie wiem, kto mowi, ze piesi maja tam pierwszenstwo w tym jUKejowie ale to nie bylem ja.


Byla kampania 10 mniej, byly inne. Gowno daly bo kierowcy maja to w dupie. Niestety. Mamy teraz rok czasu na wejscie tych przepisow, albo sie jako kierowcy ogarniemy albo wprowadza ten przepis.

Nasze wladze skutecznie sie przyczyniaja do problemu BRD, za szerokie ulice, brak fizycznych "blokad" rozwijania nadmiernych predkosci i inne kwestie.

ed hunter 28.09.2015 10:56

Tak Demek, teoria, teoria, teoria... a praktyki brak. :haha:

Ruch nie odbywa się teoretycznie, na sztucznie zwężonej ulicy staje śmieciara i co?

Wiem, że te wszystkie teorie mnóstwo chleba dają tym co nienawidzą PiS, ale bez nerwów...

Za szerokie ulice, to są w Rosji, tam to jest naprawdę problem, co widać na filmikach.

demek 28.09.2015 12:59

Wez z juz skoncz z ta teoria bo bredzisz jak byly prezydent Bredzislaw K.

Na autostradzie moze tir sie zlozyc w poprzek. Trzeba budowac 10 pasow, wtedy nie grozny taki przypadek.

ed hunter 28.09.2015 15:52

Jakąś godzinę z hakiem temu wyjeżdżałem spod Lidla, droga zwężona wysepkami, Opel Insignia jechał prosto, kobieta skręcała z przeciwnej strony do sklepu, nie wiem jak, ale nie zauważyła tego Opola z przeciwka, zaczepiła, gość odruchowo odbił w prawo i zaliczył rów na 2 metry głęboki, dachowanie, kupa dymu, poleciałem pomagać drzwi wyłamać, bo się o rów zaklinowały, a dymu było coraz więcej, kierowcę szybko wyciągnęliśmy, na nogach ustać nie mógł, gorzej było z dziadkiem, który wisiał na pasach, młody chłopak wskoczył do środka i próbował go odpiąć, ale bez skutku, padło hasło "kto ma nóż?", to pobiegłem po scyzoryk do samochodu, jak wróciłem z tej 100 metrowej trasy, to już 3 scyzoryki były, a mówią, że to tylko w Kielcach :D
Wszystko tam dobrze jest zrobione z drogą, tylko trochę wąsko :> ale najgorsze, że ten rów, który pogłębili tak bardzo kilka lat temu (potrzebny, bo powodzie tam się robiły), nie ma barierki. Zwykła stłuczka zamieniła się w wypadek. :|

demek 28.09.2015 16:23

Slowo klucz - kobieta ;)

Dalbys linka do GSV a moze znajdziesz fotki z tego miejsca.

W takim przypadku pomoglaby tylko bariera energochlonna ale jej sie wszedzie nie stosuje...za to barierki w barwach narodowych wali sie az milo:

http://s5.postimg.org/717ltfeo7/screenshot.jpg

A tu mamy juz level hard ochrony...sklepu

http://s5.postimg.org/d3f8jx347/screenshot.jpg

Pieszych nie chroni nic, ale sklep juz chroni energochlonna...a ona powinna chronic pieszych z tylu juz by nic nie musialo byc.

Glupie przepisy sa winne pozniej zasmiecaniu krajobrazu

http://s5.postimg.org/v7muiaq6f/screenshot.jpg

Row powyzej 80cm = musi byc barierka. Jeden albo nawet dwoch motocyklistow zginelo od obrazen glowy przez nie w tym miejscu (do czego sie skutecznie przyczynili sami).

Znam jedno hitowe miejsce z radosna tworczoscia barierkowa na wiosce niedaleko Jaworzna, niestety GSV bylo tam przed remontem i tego nie ma.

http://r-scale-f6.dcs.redcdn.pl/scal...=640&dsth=2000
Prawda, ze piekne?

http://nowagazeta.pl/wp-content/uplo...ps-62772-1.jpg
Chodnik/DDR nie jest niczym chroniony - za to "chroni" sie przed wpadnieciem do rowu...

ed hunter 28.09.2015 16:29

https://www.google.pl/maps/@52.20753...2!8i6656?hl=pl

Stłuczka na skręcie kawałek wcześniej, Opel jechał tak jak widać

Całkiem z sensem jest to zrobione, tylko ten niezabezpieczony głęboki rów...

Lidl robił to skrzyżowanie chyba na własny koszt, bo powstało w czasie budowy sklepu.

Patrix 28.09.2015 16:59

demek co za idiotyzm na tych fotach oj :szczerb:

Jarson 28.09.2015 17:00

Cytat:

Napisany przez demek (Post 1337657)
Chodnik/DDR nie jest niczym chroniony - za to "chroni" sie przed wpadnieciem do rowu...

Jest nawet gorzej - bez tych barierek pieszy miałby szansę zastać odrzucony dalej w razie zjechania samochodu z drogi i uderzenia. Z tymi barierkami takie potrącenie skończy się tak, że pieszy znajdzie się między młotem a kowadłem :(


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 08:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.