Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 27.05.2005, 23:31   #1
Kasprzak
...niepoprawny marzyciel.
 
Avatar użytkownika Kasprzak
 
Data rejestracji: 25.06.2002
Lokalizacja: Poznań
Posty: 4,752
Kasprzak zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Zagadnienia z informatyki.

W poneidzialek mam sprawdzian, szukalem info na ten temat, ale nie moge znalezc satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.
Potrzebuje zeby ktos mi wytlumaczyl tak na "chlopski rozum" bo nie potrafie skumac tych zadan
Dlatego kieruje prosbe do Was o wyjasnienei

Oto zagadnienia:
-drzewa binarne
-metody porządkowania
-kod morsa i hufmana
-kryptologia metody szyfrowania
-szyfry podstawieniowy, przestawieniowy, asymetryczne(rsa, pgp), i vigenera

i zadania...

1) z ciągu liczb zbudój binarne drzewa poszukiwań określ wys. tego drzewa 5,2,1,10,11,8,4
2) Plik przed kompresją miał 4096kb po 2048kb podaj st. kompresji
3) Co to jest kompresja stratn podaj przykłady.
4) Dany jest alfabet A={A,B,C,D,E} oraz częstotliwość wyst. liter A=2,5 B=3 C=1,5 D=1,5 E=0,5 Zbuduj drzewo kodu Huffmana dla tego alfabetu, oblicz śr. dł. tego kodu, podaj reprezentacje kodu ADA
5) Co to jest szyfr symetryczny, rozszyfruj tekst zaszyfrowany szyfrem cezara którego klucz to <2-6>
MOMNCHYYNUVMNCHY
podaj wadę met. cezara
6) utwórz szyfr poli alfabetyczny dla łacińskiego alfabetu dla klucza OMNI i zaszyfruj NOSCE TE IPSUM
__________________
Pozdrawiam!
Kasprzak jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 27.05.2005, 23:37   #2
Banana Coctail
Banned
 
Avatar użytkownika Banana Coctail
 
Data rejestracji: 27.08.2003
Lokalizacja: Nigdzie
Posty: 2,094
Banana Coctail jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Banana Coctail jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
2) Na chłopski rozum:
stosunek 2048 do 4096 * 100%
3) http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna
przykład MP3, JPEG, DivX, RMVB, OGG
Banana Coctail jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 27.05.2005, 23:41   #3
gallus
gÓru
 
Avatar użytkownika gallus
 
Data rejestracji: 20.12.2003
Lokalizacja: Zbąszynek
Posty: 5,986
gallus jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>gallus jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>gallus jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Cytat:
Napisany przez Banana Coctail
2) Na chłopski rozum:
stosunek 2048 do 4096 * 100%
wg. mnie 1/2
__________________

gallus jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 27.05.2005, 23:56   #4
Death Man
Stały bywalec ;)
 
Data rejestracji: 26.05.2005
Posty: 80
Death Man w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
w/g mnie 50 % kompresja
Death Man jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 28.05.2005, 00:01   #5
pawelblu
Recydywista - Wielokrotny
Zlotowicz
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika pawelblu
 
Data rejestracji: 17.01.2003
Lokalizacja: Wawa
Posty: 5,265
pawelblu niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>pawelblu niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Zad 1 mozna zrobic na kilka sposobow. Chodzi tu o drzewo BST, a takich z danego ciagu liczb mozna zrobic duzo. Ogolnie chodzi o to zeby wszystkie elementy po lewej stronie byly mniejsze od korzenia a te po prawej wieksze od korzenia. Oprocz prawy i lewy syn powinni tworzyc podrzewa bedace drzewami BST.

Szczegolnym przypadkiem BST jest AVL i to jest bardzo ladna struktura jezeli chodzi o teoretyczne wlasnosci, lecz niestety sie dosc trudno koduje i dlatego zamiast tego uzywa sie jeszcze innej struktury - drzewa SPLAY.

Wiec mozna z tego zrobic po prostu drzewo wygladajace jak lista: zaczynasz od najmniejszego i po prawej przypinasz kolejny element i tak dalej. Niestety glebokosc bedzie bardzo niekorzystna - tyle co elementow.

Zad 2 - poszukaj jak sie to liczy albo sciagnij np. IzaRC i tam zobacz jak wyswietla ...

Zad 3 - np. mp3, - stratna bo sie obcina zeby uzyskac wieksza oszczednosc miejsca..

Zad 4 - powinienem wiedziec, ale nie pamietam juz tego.

Zad 5 - nie powinienem tego wiedziec i nie wiem, ale pewnie jest w sieci ...

Zad 6 - jak wyzej.

Ogolnie:

drzewa binarne to drzewa gdzie kazdy wierzcholek ma dwoch synow - lewego i prawego.

metody porzadkowania - no sortowanie to glowne zagadnienie inf zobacz selection sort, insertion sort, bubble sort, bucket sort, merge sort, quick sort, heap sort, - tu jest cos, strona wolno dziala ale jest dosc duzo - znalazlem to przed chwila http://www.i-lo.tarnow.pl/edu/inf/al...s/contents.htm

Z kodowaniem to musisz czegos poszukac ... ale RSA to dosc popularny problem
pawelblu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 28.05.2005, 00:11   #6
Unit
Stały bywalec ;)
 
Data rejestracji: 21.02.2005
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 198
Unit w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Co do szyfru Cezara, wygląda on tak, że chcąc zakodować dany wyraz przesuwamy każdą literę o taką samą, ustaloną wartość.

Dla przykładu chcemy zakodować wyraz DOM, nasza wartość niech wynosi 3. Po zakodowaniu wychodzi GRP (każdą literę zastępujemy literą znajdującą się 3 miejsca dalej w alfabecie).

Słabą stroną tego szyfru jest to iż jest on bardzo prosty do odgadnięcia. Mając zakodowany dłuższy tekst wystarczy rozszyfrować jeden wyraz i już mamy klucz.
Unit jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 28.05.2005, 10:26   #7
Kasprzak
...niepoprawny marzyciel.
 
Avatar użytkownika Kasprzak
 
Data rejestracji: 25.06.2002
Lokalizacja: Poznań
Posty: 4,752
Kasprzak zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Dzięki wszystkim!!!!

o drzewach cos tu znalazlem jeszcze takze poczytam...
http://www.i-lo.tarnow.pl/edu/inf/alg/sort/pages/05.htm

Z tą kompresją tez wydaje mi sie ze 50% bo plik zmalal 2 krotnie



1)
Dobrze?
__________________
Pozdrawiam!

Ostatnio zmieniany przez Kasprzak : 28.05.2005 o godz. 10:32
Kasprzak jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 28.05.2005, 10:36   #8
pawelblu
Recydywista - Wielokrotny
Zlotowicz
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika pawelblu
 
Data rejestracji: 17.01.2003
Lokalizacja: Wawa
Posty: 5,265
pawelblu niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>pawelblu niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Cytat:
Napisany przez Kasprzak
Dzięki wszystkim!!!!

o drzewach cos tu znalazlem jeszcze takze poczytam...
http://www.i-lo.tarnow.pl/edu/inf/alg/sort/pages/05.htm

Z tą kompresją tez wydaje mi sie ze 50% bo plik zmalal 2 krotnie



1)
Dobrze?
Tylko tam jest opisany kolejny specjalny przypadek drzewa binarnego - pelne drzewo binarne (czyli ze wszystkie posrednie poziomy sa wypelnione, a ostani poziom jest wypelniany od lewej). W ogolnosci nie musi ono tak "ladnie" wygladac.

Wiec ... stworzyles pelne drzewo binarne, a nie BST (binary search tree)

A tak wyglada "ladne" drzewo BST:



A tak wyglada brzydkie drzewo BST:



(NULLi sie zwykle nie rysuje, ale tutaj narysowalem zebys widzial jak to wyglada, gdyby w pierwszym rysunku dorysowywac NULLe to trzeba by bylo stworzyc nowy poziom i od kazdego liscia - wezla na ostatnim pociagnac krawedz do dwoch synow - NULLi)
Dołączone obrazki
Zagadnienia z informatyki.-bst1.png 
Dołączone obrazki
File Type: png BST2.PNG (5.0 KB, 696 oglądane)

Ostatnio zmieniany przez pawelblu : 28.05.2005 o godz. 10:54
pawelblu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 28.05.2005, 16:30   #9
Posłany
BA/\//\/ED
 
Avatar użytkownika Posłany
 
Data rejestracji: 27.04.2003
Lokalizacja: w domu
Posty: 414
Posłany w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Algorytm Huffmana

Kompresja algorytmem Huffmana rozpoczyna się od zebrania statystyk występowania poszczególnych elementów w zbiorze. Następny etap polega na zbudowaniu drzewa binarnego, w którym znaki są umieszczane jako ***8222;liście" wg zasady: występujące najczęściej na zewnątrz grafu, a najrzadziej w jego środku. Wygenerowanie kodu dla każdego ze znaków następuje w wyniku przejścia drogi od wierzchołka do odpowiedniego liścia.

Zaraz zapodam skan z CHIPa gdzie byl pokazany przyklad Poczekaj
Dołączone obrazki (kliknij, aby powiększyć)
Zagadnienia z informatyki.-huffman.jpg  
__________________
# Psychika unixiarza powinna być jak firewall...

Ostatnio zmieniany przez Posłany : 28.05.2005 o godz. 16:48
Posłany jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.