Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   SUPER kompresja danych? (https://forum.cdrinfo.pl/f5/super-kompresja-danych-19882/)

SpideR 14.04.2003 17:37

SUPER kompresja danych?
 
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Gorzala 14.04.2003 17:39

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Ja tak z ciekawosci...
Gdzie Ty tu masz zalacznik?

SpideR 14.04.2003 17:40

Ilość załączników: 1
No wlasnie gdzie ten zalacznik.

Laser 14.04.2003 18:11

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)


(Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;)

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;)

SpideR 14.04.2003 20:06

Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(

Laser 14.04.2003 20:21

Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(
Witam !

Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc:(

Pozdro

andrzejj9 14.04.2003 20:25

Re: Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

Laser napisa***322;(a)
Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;)

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;)

pamietam pamietam ;) a to demko nawet sam zamiescilem. Pamietam rowniez, ze sam sie zastanawialem, jak mozna osiagnac taka kompresje. Na koncu jednego z demek autor napisal, ze zamiescil tutaj 1,8GB animacji, grafiki i dzwieku, ale pakujac z ratio chyba 30 tysiecy (albo 300, nie jestem juz pewien) osiagnal te 64KB. Nawet mniej i dlatego dodal jeszcze ten tekst 8)

niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia :spoko:

kizio 14.04.2003 21:10

a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami?????

RoX97 14.04.2003 21:55

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

plik exe zapakowany jest UPXem jesli to miales na mysli...
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/
dostepne tez sa zrodelka proga...

Sniper 14.04.2003 22:31

Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )

Marius_The_Mad 14.04.2003 23:13

Hmm...

Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB.

Sniper 15.04.2003 02:19

jak mówiłem - moge sie mylić ;)

najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!!

Salvad0r 15.04.2003 20:18

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci.
Zapewne nie masz pojecia o jeszcze wielu sprawach jesli dziwi Cie kategoria 64K :-) I nie, nie jest to jakas super gigantyczna kompresja. Ot po prostu przy pisaniu takich rzeczy uzywa sie mozgu a nie narzedzi typu Visual Basic. Wiekszosc tych genialnych produkcji powstaje w czystym assemblerze a efekty graficzne (nawet te bardzo skomplikowane) sa generowane w czasie rzeczywistym a nie dolaczane w postaci wielomegowych animacji. Ludzie piszacy takie dema wywodza sie najczesciej ze starej gwardii, z czasow kiedy nie bylo jeszcze kart Sound Blaster a o akceleratorach graficznych nikt nie slyszal bo rewelacja bylo posiadanie karty ISA VGA 512KB tudziez zazdroscilo sie posiadaczom 2-megowych kart na VLB. Operowalo na pamieci operacyjnej 4,8 lub (czasem) 16MB a hitem byl Intel 486-DX/33. Kto pamieta tamte czasy tego nie dziwia demka 64K. A kto pamieta czasy kiedy nie bylo jeszcze PC-AT i z zaciekloscia kodowal demka w assemblerze na C-64... ten na dzisiejsza mlodziez operujaca na P4 patrzy z przymruzeniem oka :-)

Pozdrawiam :-)

-Sid-The-Rat=> 15.04.2003 20:38

probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej...
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)

lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi...

do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd...
tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow... :)

piekne czasy

Salvad0r 15.04.2003 20:45

Cytat:

-Sid-The-Rat=> napisa***322;(a)
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)

A czego Ty chcesz od Delphi? :-) Jeden z moich ulubionych jezykow. Jako przyklad bezdennej paranoji proponuje podac Visual Basic raczej. To, co generuje Delphi jest jak najbardziej w porzadku (prosta aplikacja to plik .exe jakies 300KB przed kompresja i nic wiecej w porownaniu z ok megowym plikiem z VB plus pare mega bibliotek).

Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-)

SpideR 15.04.2003 21:00

Re: Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

Salvad0r napisa***322;(a)
Zapewne nie masz pojecia o jeszcze wielu sprawach jesli dziwi Cie kategoria 64K :-) I nie, nie jest to jakas super gigantyczna kompresja. Ot po prostu przy pisaniu takich rzeczy uzywa sie mozgu a nie narzedzi typu Visual Basic. Wiekszosc tych genialnych produkcji powstaje w czystym assemblerze a efekty graficzne (nawet te bardzo skomplikowane) sa generowane w czasie rzeczywistym a nie dolaczane w postaci wielomegowych animacji. (CIACH.....)
Pozdrawiam :-)

Zapewne masz racje, jednak w jednym z dem autorzy chwala sie wlasnie taka super kompresja.

Salvad0r 15.04.2003 21:21

Re: Re: Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Zapewne masz racje, jednak w jednym z dem autorzy chwala sie wlasnie taka super kompresja.
To mozliwe. Jesli stworzysz sobie plik zawierajacy np. 100tys. razy ciag "1234567890" i poddasz to kompresji zwyklym rarem to uzyskasz takze bardzo rewelacyjny wynik... Wszystko zalezy od tego jakie dane kompresujesz. Cudow nie ma, np. nie ubije sie filmu w mpg'u do objetosci dyskietki. Algorytmy kompresji plikow .exe maja skutecznosc rzedu 20-70% w zaleznosci od tego co zawiera plik. Przyklad ktory podales sprawdze, ale przekonany jestem ze tam po prostu w sprytny sposob spreparowane zostaly dane dla kompresora, ot akurat podpasowal idealnie algorytm kompresji (mogly to byc np. bardzo duze ilosci ciagow liczbowych, jakies tablice wektorow itp itd), stad "szokujacy" efekt.

RoX97 16.04.2003 06:01

Cytat:

Salvad0r napisa***322;(a)
A czego Ty chcesz od Delphi? :-) Jeden z moich ulubionych jezykow. Jako przyklad bezdennej paranoji proponuje podac Visual Basic raczej. To, co generuje Delphi jest jak najbardziej w porzadku (prosta aplikacja to plik .exe jakies 300KB przed kompresja i nic wiecej w porownaniu z ok megowym plikiem z VB plus pare mega bibliotek).

Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-)

ehh... na 5kb okno w asmie... zartujesz sobie, ja mam na 1kb caly keygen w asmie :)

a delphi na zwykle okno potrzebuje 300kb, jak sam wczesniej napisales... miodek :)

btw... jesli chodzi o sama kompresje to ktos wczesniej napisal ze zadnaj rewelacji niema... ehh.... jesli 3,1MB upakowane na 64kb to nie rewelacja to ja juz niewiem czego jeszcze trzeba zeby byla to rewelacja, 20MB na 3kb? :chytry:


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.