![]() |
SUPER kompresja danych?
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?
W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ). pozdrawiam SpideR |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Gdzie Ty tu masz zalacznik? |
Ilość załączników: 1
No wlasnie gdzie ten zalacznik.
|
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio / Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;) Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek. PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;) |
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(
|
Cytat:
Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc:( Pozdro |
Re: Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia :spoko: |
a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami?????
|
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/ dostepne tez sa zrodelka proga... |
Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )
|
Hmm...
Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB. |
jak mówiłem - moge sie mylić ;)
najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!! |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Pozdrawiam :-) |
probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej... tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...) lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi... do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd... tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow... :) piekne czasy |
Cytat:
Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-) |
Re: Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
|
Re: Re: Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
|
Cytat:
a delphi na zwykle okno potrzebuje 300kb, jak sam wczesniej napisales... miodek :) btw... jesli chodzi o sama kompresje to ktos wczesniej napisal ze zadnaj rewelacji niema... ehh.... jesli 3,1MB upakowane na 64kb to nie rewelacja to ja juz niewiem czego jeszcze trzeba zeby byla to rewelacja, 20MB na 3kb? :chytry: |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.