Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Neostrada - instalacji i czas oczekiwania (https://forum.cdrinfo.pl/f5/neostrada-instalacji-czas-oczekiwania-27689/)

andrzejj9 16.11.2003 18:26

Neostrada - instalacji i czas oczekiwania
 
Witam,

Zamowilem sobie Neostrade na probe i mam juz w domu wszystko, co potrzebne do instalacji.

Rzucilem okiem na instrukcje i zainstalowalem cala te aplikacje dolaczona z modemem, nastepnie podlaczylem odpowiednio same urzadzenie i probowalem polaczyc sie z internetem, aby przeprowadzic rejestracje. Naturalnie nie udalo mi sie polaczyc i w zwiazku z tym mam kilka pytan do osob, ktore juz sa po przeprawie z instalacja tej uslugi.

1) W instrukcji czy umowie napisane jest, ze TP ma 3 dni na uaktywnienie uslugi. Czy te trzy dni liczy sie od momentu odebrania sprzetu z siedziby, czy od momentu rejestracji on-line. Teoretycznie to drugie jest niemozliwe, bo przeciez bez aktywacji nie moge sie polaczyc, ale nie takie juz rzeczy widzialem w TP ;)

2) Zainstalowalem po raz pierwszy te aplikacje dolaczona z urzadzeniem, poniewaz chcialem zrobic wszystko wedlug instrukcji, ale juz widze, ze zrobilem to po raz ostatni (zmiany w ulubionych, dodatkowe programy, glupi napis: Neostrada wita w Internecie i inne takie to jak dla mnie zbyt wiele szczescia). Czy mozna korzystac z Neostrady bez instalacji aplikacji dostepowej?

3) W komplecie dolaczone byly filtry przeciwzakloceniowe i wyrazne zalecenie, zeby wszystkie telefony podlaczyc przez nie. Jest to dla mnie dosc klopotliwe, czy jest to rzeczywiscie konieczne, czy usluga dobrze dziala i bez tego?

4) To juz pytanie bardziej komputerowe - otoz cala ta aplikacja dodala mi trzy niepotrzebne ikonki w pasku zadan kolo zegarka. Denerwuja mnie one, jeszcze na jedna nie zwrocilbym uwagi, ale trzy to zdecydowanie za duzo. Zwlaszcza, ze ikonka: Odinstalowanie urzadzenia naprawde nie jest mi potrzebna. Potrafie to zrobic bez jej uzycia. Pytanie brzmi, czy mozna sie ich jakos pozbyc i jesli tak (bo ze sie da to jestem pewien, ale to juz bardziej zaawansowane funkcje systemowe), to w jaki sposob?


Najbardziej zalezy mi na odpowiedzi na pierwsze pytanie. Dzisiaj mijaja trzy dni od momentu odebrania urzadzenia i dalej nie moge sie polaczyc, wiec moze jednak cos zle zrobilem przy instalacji. Szkoda mi tracic kolejne dni z testowego miesiaca, bo nie jestem jeszcze pewien, czy zdecyduje sie na kolejne.

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

pawelblu 16.11.2003 18:41

Hm - jestem pewny w zasadzie tylko jednego. JAk nie zalozysz filtrow to po odebraniu telefonu NEO sie rozlaczy.

andrzejj9 16.11.2003 18:56

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Hm - jestem pewny w zasadzie tylko jednego. JAk nie zalozysz filtrow to po odebraniu telefonu NEO sie rozlaczy.

No to juz cos :)

A wlasnie, mam jeszcze jedna watpliwosc. Zawsze uwazalem za oczywiste, ze Neostrada swoja droga, a telefon swoja, czyli serfujac po internecie moge rozmawiac rowniez przez telefon. Wlasciwie to dalej tak mysle, ale po podlaczeniu telefonu i modemu do tego samego gniazdka nabralem pewnych watpliwosci. Jak w koncu jest?

Kasprzak 16.11.2003 19:08

no pewnie ze mozesz gadac i klikac po stronkach!
No problem!
Ja podlaczylem wszystko elegancko polaczylem sie 1 raz przez Aplikacje TPSA i rejestracja byla ale nie moglem sie zarejetrowac bo mnie nie aktywowali!
A korzystac mozna.Zalezy jaki masz sys:jak masz xp to ma juz wbudowany protokol.Wystarczy utworzyc nowe polaczenie (szerokopasmowe) a inne systemy to juz www.neostrada.info

kraluk 16.11.2003 19:08

W prakrtyce TePSA ma 2 tygodnie do włączenie Neo+.
Można korzystać bez tej aplikacji, ja tak robię.
Musisz zrobić połączenie przy pomocy programu "SpeedTouch Dial-up".
Jeśli masz modem Alcatela (Thomsona). A jak to zrobisz to możesz aplikacje TePsy odinstalować. Co do tego napisu "Neostrada...", użyj Windows Configurator. Ma taką opcje, że możesz tam wszystko wpisać. Dołączam go do postu. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
Pozdro;)

kraluk 16.11.2003 19:09

Cytat:

Napisany przez Kasprzak
no pewnie ze mozesz gadac i klikac po stronkach!
No problem!
Ja podlaczylem wszystko elegancko polaczylem sie 1 raz przez Aplikacje TPSA i rejestracja byla ale nie moglem sie zarejetrowac bo mnie nie aktywowali!
A korzystac mozna.Zalezy jaki masz sys:jak masz xp to ma juz wbudowany protokol.Wystarczy utworzyc nowe polaczenie (szerokopasmowe) a inne systemy to juz www.neostrada.info

Połączenie szerokopasmowe nie działa w Windowsie XP. Przynajmniej u mnie tak jest. Mam normalne połączenie.
Pozdro;)

surff 16.11.2003 19:15

Cytat:

Napisany przez kraluk
Połączenie szerokopasmowe nie działa w Windowsie XP. Przynajmniej u mnie tak jest. Mam normalne połączenie.
Pozdro;)

Połączenie szerokopasmowe stosuje się w przypadku modemów ethernetowych.

Kasprzak 16.11.2003 19:18

UPDATE:
tak jest!Zobaczylem wypowiedz surff`a i rzeczywiscie tak jak on mowi.Sam mam jako numer * HEHE.Dawno nie robilem formata i nie ustawialem jeszcze raz polaczenia!.Sorka za wprowadzenie w blad!

-Sid-The-Rat=> 16.11.2003 19:31

numer telefonu ustawiasz '0' (centrala)

pamietaj ze login w systemie tepsy to login@neostrada.pl a nie samo login - ja pare godzin bezskutecznie z tym walczylem

pawelblu 16.11.2003 19:40

Cytat:

Napisany przez andrzejj9
A wlasnie, mam jeszcze jedna watpliwosc. Zawsze uwazalem za oczywiste, ze Neostrada swoja droga, a telefon swoja, czyli serfujac po internecie moge rozmawiac rowniez przez telefon. Wlasciwie to dalej tak mysle, ale po podlaczeniu telefonu i modemu do tego samego gniazdka nabralem pewnych watpliwosci. Jak w koncu jest?

Hm, specjalista w tej dziedzinie nie jestem ale troche moge napisac. Tak naprawde zeby rozmawiac przez telefon to nie jest potrzebna cala linia z wszystkimi czestotliwosciami. Jednak jezeli nie zalozymy filtru dolno-przepustowego to telefon nam sie rozepchnie i bedzie uzywac tyle ile jej dalismy. Modemy ADSL sa juz bardziej zaawansowane i wiedza z jakimi czestotliwosciami maja wysylac dane, wiec one telefonom zbytnio nie przeszkadzaja. Wiec musimy ograniczyc jedynie telefon, poprzez zalozenie filtru dolno-przepustowego (2 kondensatory i cewka), zeby nie powodowal zaklocen w pasmie przeznaczonym na internet. Jezeli chodzi o druga strone kabla, czyli centrale, to oni chyba wlasnie po to crossuja linie zeby nie bylo takich problemow z ich strony.

andrzejj9 16.11.2003 19:47

Dzieki za odpowiedzi, na pewno sie przydadza :)

Problem jedynie w tym, ze ja jeszcze jestem krok wczesniej i na razie w zwiazku z tym mam watpliwosci. Otoz ja w ogole nie moge polaczyc sie z internetem za pomoca tego modemu. I w zwiazku z tym zastanawiam sie, czy:

a) ja cos zle podlaczylem i modem nie jest w ogole dobrze podlaczony do linii telefonicznej (taki pojawia sie komunikat)

b) tpsa nie aktywowala u siebie uslugi, co uniemozliwia mi polaczenie sie z internetem

Jesli odpowiedz a jest prawidlowa, a tak zaczynam podejrzewac, to jutro bede sie jeszcze tym bawil i zainstaluje wszystko od nowa, ale jesli to wina tepsy, to szkoda mi tracic czas i po prostu do nich zadzwonie (co tez niestety jest strata i to duza czasu - ostatnio czekalem ponad godzine, tylko wlaczylem sobie glosnik w telefonie i sluchalem muzyczki, na szczescie nienajgorszej :) )

miles 16.11.2003 21:15

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Hm - jestem pewny w zasadzie tylko jednego. JAk nie zalozysz filtrow to po odebraniu telefonu NEO sie rozlaczy.

Kolejny raz udowodniłem sobie, że warto czytać Forum zanim zapytasz.
A mianowicie, miałęm się zapytać:
Dlaczego, czasami mój modem od neo się wyłącza? Widac, że chyba dobrze zrozumialem i chyba znalazłęm odpowiedz. Moje filtry dokłądnie nie łączą, jak ktoś przesunie telefon na stole to brakuje sygnalu. Zapewne coś tam nie łączy. Jak ktoś zadzwoni, to neo sie rozłącza. Proste.
Denerwuje mnie to, bo zostawiam kompa włączonego by ssał.....

P.s fajna rybka ;)

CrazyLucas 16.11.2003 22:47

przy takich jajach proponuje dokladnie sprawdzic kable, wtyczki, gniazdka itp czy wszystko jest dobrze podokrecane - mialem ostatnio tego typu zabawe z neo u kumpla ze nie dzialalo a jak dzialalo to co chwila zrywalo polaczenie wlasnie z powodu zlych stykow w jednym z gniazdek - o dziwo telefon na tym dzialal

Fantomas 17.11.2003 00:11

Cytat:

Napisany przez andrzejj9
Dzieki za odpowiedzi, na pewno sie przydadza :)

Problem jedynie w tym, ze ja jeszcze jestem krok wczesniej i na razie w zwiazku z tym mam watpliwosci. Otoz ja w ogole nie moge polaczyc sie z internetem za pomoca tego modemu. I w zwiazku z tym zastanawiam sie, czy:

a) ja cos zle podlaczylem i modem nie jest w ogole dobrze podlaczony do linii telefonicznej (taki pojawia sie komunikat)

b) tpsa nie aktywowala u siebie uslugi, co uniemozliwia mi polaczenie sie z internetem

Jesli odpowiedz a jest prawidlowa, a tak zaczynam podejrzewac, to jutro bede sie jeszcze tym bawil i zainstaluje wszystko od nowa, ale jesli to wina tepsy, to szkoda mi tracic czas i po prostu do nich zadzwonie (co tez niestety jest strata i to duza czasu - ostatnio czekalem ponad godzine, tylko wlaczylem sobie glosnik w telefonie i sluchalem muzyczki, na szczescie nienajgorszej :) )

Podejrzewam, że dostajesz komunikat 629 (w win98 i chyba 615 lub 619 pod 2k) - miałem tak przez kilka dni, aż się okazało, że "fachowiec" TPSA źle skrosował na centrali - pomógł w wykryciu tego jeden z chłopaków obsługujących w TPSA na Szerokiej w Toruniu - po kilku godzinach działało - ale 5 dni się naczekałem - najeździłem się po Toruniu jak głupi - TPSA- dom, kilka godzin wydzwaniałem do partyline 0 800 102 102 u nich i w biurze TPSA w Toruniu widniało, że wszystko jest zrobione dobrze - ino że na papierze/komputerze - rzeczywistość jednak była inna.

Teraz ładnie wszystko działa - padaczki od 30 września zauważyłem dwie: jedna kilkugodzinna i druga chwilowa.
Miłego dnia

kraluk 17.11.2003 16:08

Cytat:

Napisany przez -Sid-The-Rat=>
numer telefonu ustawiasz '0' (centrala)

pamietaj ze login w systemie tepsy to login@neostrada.pl a nie samo login - ja pare godzin bezskutecznie z tym walczylem

A ja mam inny numer niż ty podałeś i się mi łączy.
Pozdro;)

Fantomas 17.11.2003 17:02

Cytat:

Napisany przez kraluk
A ja mam inny numer niż ty podałeś i się mi łączy.
Pozdro;)

Pewnie masz 8,35 może też być * - gwiazdka.
Miłego dnia
PS. Dziś dostałem fakturę za modem Sagem. Teraz jak to zapłacić: osobno czy też przyjdzie z rachunkiem za telefon? Pewnie wtedy też będzie kwota za abonament.

andrzejj9 17.11.2003 22:08

Cytat:

Napisany przez Fantomas
Podejrzewam, że dostajesz komunikat 629 (w win98 i chyba 615 lub 619 pod 2k) - miałem tak przez kilka dni, aż się okazało, że "fachowiec" TPSA źle skrosował na centrali - pomógł w wykryciu tego jeden z chłopaków obsługujących w TPSA na Szerokiej w Toruniu - po kilku godzinach działało - ale 5 dni się naczekałem - najeździłem się po Toruniu jak głupi - TPSA- dom, kilka godzin wydzwaniałem do partyline 0 800 102 102 u nich i w biurze TPSA w Toruniu widniało, że wszystko jest zrobione dobrze - ino że na papierze/komputerze - rzeczywistość jednak była inna.

Teraz ładnie wszystko działa - padaczki od 30 września zauważyłem dwie: jedna kilkugodzinna i druga chwilowa.
Miłego dnia

Komunikat ma numer 680, ale to, co napisales, moze faktycznie miec miejsce. Probowalem zreszta dodzwonic sie do TP, zeby to wyjasnic, ale po raz kolejny juz stwierdzam, ze to graniczy z cudem. Ostatnio czekalem ponad godzine, az ktos sie raczy zglosic (wlaczony glosnik od telefonu i sluchalem sobie muzyczki). Dzisiaj czekalem dwadziescia minut i dalem sobie spokoj, bo musialem skorzystac z internetu.

Tak wiec modem dalej nie dziala, ja do Tepsy nie moge sie dodzwonic i tak to wszystko wyglada. I niech mi ktos jeszcze powie, ze ta firma nie jest monopolista...

Ricki 17.11.2003 23:57

Sprawdz jeszcze, czy masz dobrze dociśnięty kabel telefoniczny w mmodemie i gniazdku. Też miałem podobny komunikat, lecz wystarczyło dopchnąć kabelek w modemie.

woitas 18.11.2003 17:11

Cytat:

Napisany przez Fantomas
Pewnie masz 8,35 może też być * - gwiazdka.
Miłego dnia
PS. Dziś dostałem fakturę za modem Sagem. Teraz jak to zapłacić: osobno czy też przyjdzie z rachunkiem za telefon? Pewnie wtedy też będzie kwota za abonament.

na fakturze dostaniesz tylko za abonament (150 pln).
modem musisz zaplacic sobie sam.

jeszcze jedno: obojetne jest, jaki sie wpisze numer telefonu w opcjach polaczenia, zawsze was polaczy.

andrzejj9 19.11.2003 15:40

Cytat:

Napisany przez Ricki
Sprawdz jeszcze, czy masz dobrze dociśnięty kabel telefoniczny w mmodemie i gniazdku. Też miałem podobny komunikat, lecz wystarczyło dopchnąć kabelek w modemie.

Podlaczone wszystko jest dobrze. Ale wczoraj bedac w MediaMarkcie udalo mi sie pogadac z kims z TPSA (bo przez telefon nie jest to mozliwe) i dowiedzialem sie, ze teoretycznie maja 10 dni roboczych na podlaczenie mnie do sieci, i poki na modemie nie zaswieci sie odpowiednia dioda, mam czekac. No wiec czekam, po raz kolejny przekonujac sie, ze TPSA, jesli mozna, nalezy omijac baaaardzo szerokim lukiem...

Ricki 19.11.2003 23:32

Ja osobiscie miałem inne kłopoty z neo. Zamówiłem przez 0800102102 no i po 48 godzinach miałem być zweryfikowanya, a po 8 dniach mieć już modemik dostarczony przez kuriera. Czekałem 2, 3, 4, 5 dni i nic ciągle dzwoniłem i miałem info, że musze czekać bo mnie jeszcze weryfikują. Po 8 dniach zadzwoniłem ponownie, odebrała jakaś lala, która odziwo wiedziała o co chodzi przeprosiła kazała poczekać 5 minut i sprawe załatwiła. No i od tego momentu minął tydzień i modemik był dostarczony. Wniosek taki, że jak sie chce to sie da wszystko załatwić i to uprzejmie. Dodam tylko, że telefon na którym jes neo jest na ojca od 18 lat, co nic nie daje, bo i tak trzeba klienta weryfikować. Kumpel ma tel. może ze 3 lata i on nie musiał nic weryfikować. Ciekawa ta polityka TPSA. Dobrze,że jakoś im ta usługa działa ( nie licząc wczorajszej zwiechy). Pozdrawiam

-Sid-The-Rat=> 19.11.2003 23:59

a zwiecha wczorajsza byla niezla - koles z infolini mi powiedzial jasno: 80% kraju nie ma neta... a my nic nie wiemy...

lol - ale podziekowalem mu za szczerossc i nawet nie klalalem za glosno...

kraluk 20.11.2003 10:03

Cytat:

Napisany przez -Sid-The-Rat=>
a zwiecha wczorajsza byla niezla - koles z infolini mi powiedzial jasno: 80% kraju nie ma neta... a my nic nie wiemy...

lol - ale podziekowalem mu za szczerossc i nawet nie klalalem za glosno...

A ja wczoraj net miałem na Neo+.
Pozdro;)

Kasprzak 20.11.2003 10:20

Wczoraj dzwonilem i mowili ze zwiecha!
Wkurzylem sie bo musialem pisac referat!!!
Ale juz jest ok!
Ale przez 2 miechy nie bylo zwisu.Przynajmniej u mnie.
A ktos wie czy jest mozliwe przyspieszenie tak jak isdn (infojama.pl) neo? Chyba nie.Cos mi sie obilo chyba przez uszy

-Sid-The-Rat=> 20.11.2003 10:25

nie ma takiej mozliwosci

co do zwiechy - zwiecha dotyczyla tych ktorzy nie byli zalogowani - bo powalila sie autoryzacja - jesli byles zalogowany i cie nie wywalilo (mnie np wywalilo) to awarii mogles nie zauwazyc (poza tym ze dns3.tepnet.pl byl niedostepny przez pare godzin)

Kasprzak 20.11.2003 10:30

ja wlasnie resetowalem kompa.I po wlaczeniu ponownie.ZONK.Oby to sie nie zdarzalo wiecej

kraluk 20.11.2003 10:59

Cytat:

Napisany przez Kasprzak
...A ktos wie czy jest mozliwe przyspieszenie tak jak isdn (infojama.pl) neo? Chyba nie.Cos mi sie obilo chyba przez uszy

Da się przyśpieszyć.
Zobacz tu:
http://donkey.outs.pl/index.php?showtopic=9711
Programik jest do przyśpieszania ISDN'a i DSL'a.
Neo+ działa na DSL'u. Jak działa program to nie wiem. Jeszcze nie próbowałem.
Pozdro;)

andrzejj9 20.11.2003 12:45

Cytat:

Napisany przez -Sid-The-Rat=>
a zwiecha wczorajsza byla niezla - koles z infolini mi powiedzial jasno: 80% kraju nie ma neta... a my nic nie wiemy...

lol - ale podziekowalem mu za szczerossc i nawet nie klalalem za glosno...

No wlasnie ja sie tez dzisiaj dowiedzialem, ze byla potezna awaria i na razie nie przylaczaja nowych osob, tylko staraja sie zapewnic dzialajacy internet starym. No czyli opoznienia zaczynaja sie juz na starcie. Ale specjalnie mnie to nie martwic, bo i tak mam teraz malo czasu, zeby sie bawic netem i jeszcze testowac Neostrade. Ale jakby mi to na weekend wlaczyli, to byloby calkiem milo :)

Fantomas 20.11.2003 15:47

Dla zainteresowanych podaję drugi numer PartyLine TPSA:
9393. Numer jeden, to bezapelacyjnie 0800102102 :D
Miłego dnia

pawelblu 20.11.2003 16:20

Ja swoj modem-router resetowalem 3 dni temu i od tamtej pory nic sie nie dzialo ... (potwierdzalo by to ze problem byl tylko u osob ktore w tym czasie sie logowaly)

-Sid-The-Rat=> 20.11.2003 19:12

nie da sie przyspieszyc NEO+ - bo ograniczenia sa wklepane w deske/panel na twojej centrali - a nie w modem u ciebie - ten program pomaga kiedy modem jest ograniczeniem (dzieje sie tak w niektorych sieciach lokalnych - wtedy mozna zdjac 1mbit ograniczenie i jechac na maksymalnej przepustowosci - teoretycznie do 8mbit na idealnych kablach)

Kasprzak 20.11.2003 19:22

a to i tak jest niebezpieczne bo jest szansa wykrycia twojego przekretu!Nagle wzrasta obciazenie sieci prawie 8x


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 00:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.