Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Komputery - oprogramowanie i sprzęt (https://forum.cdrinfo.pl/f113/)
-   -   Filtr anizotropowy i antyaliasing (https://forum.cdrinfo.pl/f113/filtr-anizotropowy-antyaliasing-33398/)

Edwardo 04.04.2004 18:11

Filtr anizotropowy i antyaliasing
 
no walsnie jak w temacie.
szukalem na goglach i lipa... nie znalazlem tego czego szukalem
wiem ze antyaliasing wygladza powierzchnie, likwiduje "schodki" powstajace na krawedziach.
no a co z filtrem anizotropowym? co on takiego potrafi zdzialac?
nigdzie nie moglem znalezc info na ten temat, a troche szukalem... moze za malo?

Pawel_k 04.04.2004 18:47

Ilość załączników: 1
anizotop "wyostrza" linie ktore sa generowane w obrazie, czyli np jak mamy chodnik to te szpary miedzy jednym kaflem a drugim beda lepiej widoczne


edit: zalaczam 4 screny z ut2004 dla lepszego objasnienia sprawy ;)

Edwardo 04.04.2004 18:56

hmm wlaczjaac anizotropa nie widze chyba zbyt wielkiej roznicy w obrazie, poza tym ze zaczyna chrupac.
wieksza roznice juz widze w antialiasingu...

Y@nkee_PL 04.04.2004 19:54

Anisotropic filtering (filtrowanie anizotropowe) - anizotropia to zniekształcenie pikseli na powierzchni pokrytej teksturą. Zwykle objawia się to jako aliasing lub rozmazanie. Zabezpiecza przed tym filtrowanie anizotropowe.
---------------------------
Filtrowanie dwuliniowe

Filtrwanie dwuliniowe eliminuje "symptom DOOMa" polegający na pojawianiu się olbrzymich bloków koloru, gdy podchodzi się blisko do ściany. Jest to skutek próbkowania punktowego tekstur, które mają mniej pikseli niż oglądany wielobok. Stąd nakładanie tych samych "powiększonych" tekseli na duże płaszczyzny.

Zdarza się to w DOOMie gdy podchodzisz blisko do ściany. Więcej niż jedna linia otrzymuje wtedy ten sam kolor i powstaje paskudny blok złożony z jednego koloru.

Filtrowanie dwuliniowe wyciąga średnią z 4 najbliższych tekseli i wykorzystuje ją jako kolor mapy tekstury. Daje to efekt wygładzenia tekstury, a w istocie rozmycia jej dzięki czemu bloki kolorów nie rzucają się aż tak bardzo w oczy. Można jednak dostać oczopląsu, gdy próbuje się skupić wzrok na czymś, co w założeniu ma być nieostre.

http://www.benchmark.pl/artykuly/ter...a/bilinear.gif

Filtrowanie trójliniowe

Filtrowanie trójliniowe działa w ten sam sposób, co filtrowanie dwuliniowe, ale próbki kolorów pobiera ze wszystkich najbliższych poziomów mip-mapy oraz z aktualnego poziomu mip-mapy.

Więc jeśli wypełnia się wielobok, a obecna odległość piksela od oglądającego wymaga trzeciego poziomu mip-mapy, filtrowanie trójliniowe będzie próbkowało kolory z poziomów 2, 3 i 4 oraz wyciągało z nich średnią, aby określić kolor umieszczany w buforze klatki. Jeżeli znajdujesz się "pomiędzy" poziomami mip-map, informacja o tekselu jest interpolowana pomiędzy odpowiednie teksele (cztery z poziomu mip-mapy o wyższej rozdzielczości, jeden z wersji o niższej rozdzielczości).

Uzasadnieniem dla posługiwania się filtrowaniem trójliniowym jest to, że eliminuje ono linię mip-mapy widoczną w filtrowaniu dwuliniowym i mip-mapowaniu. Istnieje wyraźna linia widoczna widoczna tam, gdzie zmienia się poziom mip-mapy na obrazie kiedy zbliżasz się lub oddalasz od dużego wieloboku. Łatwo dostrzec ją i Quake'u i w Unreal.

Filtrowanie trójliniowe faktycznie sprawia, że piksele nigdy nie są pokrywane kolorem teksela z tylko jednego poziomu mip-mapy, a więc przejście następuje płynnie wraz z oddalaniem się i przybliżaniem oglądającego.

http://www.benchmark.pl/artykuly/ter.../trilinear.gif

Filtrowanie anizotropowe

Radzi sobie z problemem polegającym na tym, że nie można zachować pierwotnej proporcji tekstur, które mają być renderowane na trójkąty o nietypowych kształtach. Skutkiem jest nierównomierne ściśnięcie lub rozciągnięcie tekstury i stąd biorą się artefakty teksturowania czyli utrata jakości grafiki.

Aby przygotować takie izotropowe tekstury w celu ich właściwego wyświetlania, filtrowanie anizotropowe sprawdza osobno dla każdego piksela jak tekstura powinna być ukształtowana i jaki ma mieć rozmiar, aby pokryła dany obszar i trójliniowo filtruje mip-mapowaną teksturę, aby zapewnić właściwą wartość teksela dla piksela.

---------------------------
bez filtrowania anizotropowego
http://www.benchmark.pl/artykuly/rec...isample-1s.jpg

z filtrowaniem anizotropowym 8X
http://www.benchmark.pl/artykuly/rec...isample-2s.jpg

ps. spojz np. na skorupe
---------------------------
Po lewej filtrowanie trójliniowe z bardzo rozmytymi teksturami. Po prawej ostre i wyraźne filtrowanie anizotropowe.
zwrócię uwagę na dach budynku i ziemie.
http://www.benchmark.pl/artykuly/tes...trowanie-1.jpg http://www.benchmark.pl/artykuly/tes...trowanie-2.jpg

zrodlo: www.benchmark.pl

no mysle, ze teraz wszystko jasne ;)

Edwardo 04.04.2004 20:48

Y@nkee_PL: pewa ze jasne... a ja tyle szukalem...
dzienks wielkie za info.
niestety UT2004 Full Det. nie pojdzie u mnie z wiecej niz 4X antialising i 0 anisotropic... no chyba ze bede krecil procka i ddr na grafce...
ale i tak grafa w grze jest wypasna... szczegolnie otwarte plansze.

heh, nawet nie wiedzialem ze EAX moze tyle robic z dzwiekiem...

esem 05.04.2004 19:35

Cytat:

Napisany przez Edwardo
Y@nkee_PL: pewa ze jasne... a ja tyle szukalem...
dzienks wielkie za info.
niestety UT2004 Full Det. nie pojdzie u mnie z wiecej niz 4X antialising i 0 anisotropic... no chyba ze bede krecil procka i ddr na grafce...
ale i tak grafa w grze jest wypasna... szczegolnie otwarte plansze.

heh, nawet nie wiedzialem ze EAX moze tyle robic z dzwiekiem...

Zajrzyj jeszcze na www.benchmark.pl - dopiero się oświecisz. 8)

zupabary 09.01.2008 16:54

Witam :)
Widze ze duzo ludzi jest ogarnietych w tych sprawach i mam taki problem, mianowicie jestem graczem Call of Duty 1 i na jednej stronce znalazlem artykul ze jak wylacze filtr antizotropowy to bede mial o okolo 200***37; wiecej fps-ow zamieszczam link do tego artykulu ---> http://www.codjumper.pl/p13_zwieksza...l_of_duty.html <--- Tam sa pokazane screeny ze naprawde tak jest ale ja robie tak jak jest napisane wylaczam ten filtr i moj fps zwieksza sie o... 15 w gore... moze pomozecie jak to zrobic? byl bym BARDZO wdzieczny za pomoc thx z gory :) Mianowicie chodzi tutaj o odswiezanie klatek na monitorze.. nie wiem jak to wytlumaczyc fachowo :PP Pomozcie pls :)

Reetou 09.01.2008 17:24

A ***380;e***347; wykopa***322;...

A jak***261; masz grafik***281;? Te***380; jakiego***347; Radeona 9550 sprzed 4 lat, ***380;e chcesz 200***37; r***243;***380;nicy?

zupabary 09.01.2008 17:42

Hmm moja grafa to GeForce2 MX/MX 400... wiesz no nie mowie tutaj o 200***37; roznicy ale te 50% chociaz...

Pawel_k 09.01.2008 18:00

Na tej karcie grafiki duzo nie pociagniesz nawet na starych grach.

zupabary 09.01.2008 18:17

Noo.. okeyy a wiesz moze jak ustawic zeby jak najwiecej fps-ow wyciagnela? nawet kosztem jakosci obrazu... mowie o tych filtrach itd. Mam dostepne takie ustawienia jak:
Ustawienia wygladzania obrazu
Filtr antizotropowy
Wydajnosc systemu
Synchronizacja pionowa
Wymus mipmapy
Granica rozszezenia
Przyspieszenie sprzetowe.
Aha no i czy sterowniki moga pomoc? jezeli to to jakie polecacie do tej grafy??

Bródka 09.01.2008 18:26

Nic nie wyci***261;gniesz z tej karty bo fabrycznie jest ona juz slaba, ta grafika wyszla jakies 7-8 late temu wiec nic z niej nie wyci***261;gniesz bo procesor i reszta podzespo***322;***243;w karty sa slabe, taka grafika ile teraz kosztuje 20zl

sobrus 09.01.2008 18:28

proste... Aniso Wy***322;, AA Wy***322;, Synchronizacja Wy***322;, Mipmap wymusza***263; raczej nie trzeba.
Co do ster***243;w to sam nie wiem - karta jest bardzi leciwa i najnowsze Forceware jej nie obs***322;uguj***261;. Z kolei starsze nie obs***322;uguj***261; dobrze gier. Sprawdz Forceware 4x.xx-7x.xx.

zupabary 09.01.2008 18:54

AA czyli? :PP

Damianos L 09.01.2008 19:08

no na tym sprzecie to juz nic nie wycisniesz, musisz grafike zmienic na cos mocniejszego. geforce 4ti czy radeony 9550 9600 itp.



moge ci sprzedac Radeona 9600 pro 128mb, za nieduze pieniadze ok.90zl nie bedzie ci sie nic cielo ;p swietna do ciut starszych gierek

ew. mam tez geforca 4mx 64mb, tez o wiele lepiej bedzie chodzic

Bródka 09.01.2008 19:16

Cytat:

Napisany przez Damianos L (Post 882533)
no na tym sprzecie to juz nic nie wycisniesz, musisz grafike zmienic na cos mocniejszego. geforce 4ti czy radeony 9550 9600 itp.



moge ci sprzedac Radeona 9600 pro 128mb, za nieduze pieniadze ok.90zl nie bedzie ci sie nic cielo ;p swietna do ciut starszych gierek

ew. mam tez geforca 4mx 64mb, tez o wiele lepiej bedzie chodzic

To juz lepiej sprzedac mu tego radeona bo MX nie nadaje sie do gier nie ma Shaderow

zupabary 09.01.2008 19:31

Nie dziex koles po znajomosci sprzeda mi za 40zł GeForce FX 5200 128Mb :) mysle ze na tej grafie bedzie duzo lepiej :)

Reetou 09.01.2008 19:38

No, tak z 10-15fps :taktak: ;)

zupabary 09.01.2008 19:40

taaaaaak 10-15fps to mozliwe ze ty masz to okaiiiii -.- watpie ze na geforce FX 5200 128mb wyciagnie mi mniej niz na tej juz nie przesadzaj.....

Bródka 09.01.2008 19:48

Cytat:

Napisany przez zupabary (Post 882551)
taaaaaak 10-15fps to mozliwe ze ty masz to okaiiiii -.- watpie ze na geforce FX 5200 128mb wyciagnie mi mniej niz na tej juz nie przesadzaj.....

Co nie przesadzaj 5200 juz jest stara grafika i w dodatku mniej wydajna niz GF 4 TI, jak chcesz grac kup min GF 6600, nie patrz na ilosc pamieci ram bo to jest najmniejsze zmartwienie

sobrus 09.01.2008 19:57

racja 6600, zw***322;aszcza po podkr***281;ceniu (ja mam 300@520 ;) albo GT by***322;oby niez***322;ym wyborem. Ale fakt 5200 jest o niebo lepszy od GF2MX.

Bródka 09.01.2008 20:31

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 882555)
racja 6600, zwłaszcza po podkręceniu (ja mam 300@520 ;) albo GT byłoby niezłym wyborem. Ale fakt 5200 jest o niebo lepszy od GF2MX.

Tak tylko mimo to ze 5200 jest lepszy od GF2MX i tak na dzisiejsze czasy 5200 jest juz przestarzała grafika na ktorej nie da sie grac w nowe jak i nawet w te starsze gry

sobrus 09.01.2008 20:52

Zgadzam si***281;. Niestety poniewa***380; kolega ma GF2MX, to reszta jego komputera te***380; prawdopodobnie jest gdzie***347; w okolicach Pentium III. My***347;le ***380;e do takiego sprz***281;tu GF6200A to max.

zupabary 09.01.2008 21:18

No sobrus dobrze mowisz :) 1Ghz 256Mb Ramu i GeForce2 MX/MX 400 to moj komputer :PP Ale juz na mnie czeka nowa Plyta glowna,2Ghz Sempron 2800+,1Gb Ramu ddr 400mhz no i wlasnie ta grafa GeForce FX 5200 128Mb :) A jak troche kasy zaoszczedze to przyjdzie czas na jakas lepsza grafe :)

sobrus 09.01.2008 21:31

Do nowego sprz***281;tu celuj gdzie***347; w okolice od GF6600 do 7600. Albo nawet Radeona HD2600 jak chcesz mie***263; co***347; na czasie ;) A je***347;li w nowym sprz***281;cie jest PCI-E to nawet GF8600 nie zaszkodzi ale wi***281;cej ju***380; nie warto.

zupabary 10.01.2008 15:24

w jakich okolicach cena za taka grafe sorbus?

Jarson 10.01.2008 15:40

Ok. 250-350z***322;. To nie jest du***380;o, a pozwoli gra***263; w wiele nowszych gier bez wi***281;kszych problem***243;w. Dalej takie gry jak Crysis b***281;d***261; poza Twoim zasi***281;giem, ale w Call of Duty 400-500fps-***243;w powinno na max detalach poci***261;gn***261;***263; ;)

@Sobrus
Tam jest AGP - seria 5xx nie wysz***322;a pod PCI-E, dopiero 6xx. No, chyba, ***380;e Zupabary b***281;dzie mia***322; p***322;yt***281; z obs***322;ug***261; zar***243;wno AGP jak PCI-E.

zupabary 10.01.2008 18:32

wooo 400-500fps na max detalach?:D a powiecie mi ile na 2Ghz procek, 1Gb ramu i GeForce FX 5200 128Mb Fps-u wyciagne na Call of Duty 1?

sobrus 11.01.2008 11:14

Trudno powiedzie***263;, powinno by***263; grywalne, ale HD2600 ma si***281; tak do FX5200 jak Ferrari do traktora. I pomijaj***261;c beznadziejn***261; implementacj***281; shader***243;w 2.0 w serii FX (za wolna by by***322;a u***380;yteczna) to ma jest 3 shaderowe generacje naprz***243;d.
R***243;***380;nica jest taka
W 3dmark05 GF5200 wyci***261;ga 250 punkt***243;w
a HD2600 w zale***380;no***347;ci od wersji od 6 do 10 TYSI***280;CY.

zupabary 11.01.2008 14:01

No ale co***347; do 100 chyba wyciagnie co?:) Ja mam jeszcze kilka "niedozwolonych" komend dzieki ktorym bedzie o jakies 30***37; wiecej wiec 100fps-u powinienem wyciagnac :D mam nadzieje xD

zupabary 11.01.2008 15:52

Sluchajcie sa takie sterowniki jak omega 3.8.252 sa one The best do gier poniewaz daja mozliwosc bardzo dobrcyh ustawien... tylko ze jest problem one obsluguja ATI Radeony a ja mam geforce.. wiec nie beda dzialac prawda? a znacie moze cos w podobie sterowniki ale dla GeForce? bylbym bardzo wdzieczny...Tzn chodzi mi najbardziej o to zeby mialy te sterowniki takie funkcje jak : Filtr antizotropowy , ANTYALIASING , wymus mipmapy i synchornizacja pionowa bo one sa najwazniejsze w grach.. wiec jak ktos zna takie stery to prosze o nazwe lub link

suchyjastrzab 11.01.2008 17:17

Riva Tuner prawd***281; Ci powie.
Ustawisz tam wszystko dla DirectX i OpenGL.

zupabary 11.01.2008 18:11

Ustawilem Antyaliasing za pomaca tego Riva tuner na "none" i nie widze zadnego efektu w fps-ie :(( chociaz o te 10 by mogl w gore pojsc :( aha i co to znaczy "Enable texture sharpening"?:P

suchyjastrzab 11.01.2008 19:01

Tak na ch***322;opski rozum to wyostrzanie tekstur:)
Zaptaszkuj "enhance the application settings"
Wy***322;***261;cz Vsync i daj mipmaps na +0,5 - to spowoduje delikatne rozmycie obrazu, ale wp***322;ynie pozytywnie na wydajno***347;***263;.

Bródka 11.01.2008 19:09

Nie wazne co ty tam ustawisz w opcjach grafika jest tak stara ze nie reaguje na nie i sama gra tez bo i tak nie masz wlaczonej grafiki w Direct8 nie mowiac juz o Dircet9, twoja grafika ma direct 7 sprzetowy i nie licz na cuda

zupabary 11.01.2008 20:16

"enhance the application settings" <-- gdzie to widzisz?:P aaa to czyli Antyaliasing ma byc "none" "x2" "x4" czy "zalezne od aplikacj" ?

sobrus 11.01.2008 20:17

moze nawet lepiej ***380;e ma tylko DX7... niedawno mialem jeszcze PIII z R9000 i w CSS zauwa***380;alnie szybciej dzia***322;a***322;o w trybie DX7 ni***380; DX8 :ysz: - procek nie wyrabia***322;.
Antyaliasing ma by***263; NONE
je***347;li chodzi o sterowniki zainstaluj oryginalne, bo te modyfikowane maj***261; mo***380;e 0.1fps wi***281;cej.

suchyjastrzab 11.01.2008 21:35

@Br***243;dka
http://home.arcor.de/tomek_87/Screeny/brodka.png

@zupabary
http://home.arcor.de/tomek_87/Screeny/zupabary.png

Bródka 11.01.2008 21:57

Tylko ze te ustawienia nic nie daja bo wiekszosc gier juz nie obsluguje direct 7 wiec gra jest uruchamiania programowo z wyzszym directem np 8 lub 9 co powoduje obnizenie wydajnosci i ustawienia direct 7 nic nie dadza bo sama gra moze zrobic swoje

zupabary 11.01.2008 22:13

suchyjastrzab tylko ze ja nie mam takich ustawien jak ty w antyaliasingu xD ja mam tylko czy ma byc x2 , x4 itd nic wiecej... wiec moze dasz link do swojej wersji i cos zdzialam :)

Bródka 11.01.2008 23:19

Cytat:

Napisany przez zupabary (Post 883486)
suchyjastrzab tylko ze ja nie mam takich ustawien jak ty w antyaliasingu xD ja mam tylko czy ma byc x2 , x4 itd nic wiecej... wiec moze dasz link do swojej wersji i cos zdzialam :)

Zadna wersja sterów nic ci nie da bo twoja grafika ma sprzętowy Direct 7 wiec co za tym idzie mniej opcji w sterach niz np w grafice obsługującej sprzętowy Direct 9

suchyjastrzab 12.01.2008 08:37

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

@Br***243;dka
Wiem, ***380;e czasy DirectX7 to prehistoria.
Chcia***322;em tylko zauwa***380;y***263;, ***380;e istnieje mo***380;liwo***347;***263; ingerencji i w te ustawienia.
By***263; mo***380;e kolega zupabary lubi pogra***263; w starsze gierki...
To nie mia***322; by***263; ***380;aden atak na Twoj***261; osob***281;:)

Pozdrawiam.

zupabary 12.01.2008 09:31

No my***347;le ze Call of Duty 1 jest stara gra... jej wymagania to 700Mhz, 128Mb Ramu i 32Mb grafa z OpenGL a moj Komp to 1Ghz, 256Mb Ramu i 64Mb grafa wiec nie jest zle chyba...

Bródka 12.01.2008 11:31

Cytat:

Napisany przez zupabary (Post 883583)
No my***347;le ze Call of Duty 1 jest stara gra... jej wymagania to 700Mhz, 128Mb Ramu i 32Mb grafa z OpenGL a moj Komp to 1Ghz, 256Mb Ramu i 64Mb grafa wiec nie jest zle chyba...

Tak masz racje ta gra jest juz stara, ale twoj komp jest jeszcze starszy a to co podajesz za wymagania to sa wymagania minimalne i dotycza kart graficznych ze sprzetowym Direct 9c, grac w ta gre na takim kompie jak twoj to tragedia, jak na athlonie xp 1700+, 512mb DDR, GF4200 TI 64mbddr potrafi ta gra sie nie raz zaciac przy wi***281;kszym skupisku ***380;o***322;nierzy i wiekszych mapach (przy ustawieniach standardowych i rozdzielczo***347;ci 1024x768) to por***243;wnaj sobie swojego kompa ze swoja grafika ktora ma jeszcze na pok***322;adzie pamieci SDRAM

sobrus 12.01.2008 12:11

je***380;eli ta gra jest na OpenGL to wszystkie ustawienia DirectX na ni***261; nie dzia***322;aj***261;. Antialiasing te***380;. Trzeba ustawi***263; OpenGL.

zupabary 12.01.2008 14:44

Lol brodka.. :
"Tak masz racje ta gra jest juz stara, ale twoj komp jest jeszcze starszy a to co podajesz za wymagania to sa wymagania minimalne i dotycza kart graficznych ze sprzetowym Direct 9c, grac w ta gre na takim kompie jak twoj to tragedia, jak na athlonie xp 1700+, 512mb DDR, GF4200 TI 64mbddr potrafi ta gra sie nie raz zaciac przy wi***281;kszym skupisku ***380;o***322;nierzy i wiekszych mapach (przy ustawieniach standardowych i rozdzielczo***347;ci 1024x768) to por***243;wnaj sobie swojego kompa ze swoja grafika ktora ma jeszcze na pok***322;adzie pamieci SDRAM" <----- hmm albo jestes bot-em^^ albo nigdy w CoD1 nie grales ;] Czlowieku na takim kapie jakim podales to gra po 1 wogole sie nie tnie po 2 fps jest taki ze na bre mozna spokojnie grac. Posluchaj moj kap jest stary, slaby ale JAKIMS CUDEM jestem w najlepszym klanie na 1.1 mianowicie pAx clan... wiec nie mow mi ze granie na takim kapie jak ja gram jest "katorg***261;" bo jakos gram i jestem na czolowce.. jest to kwestia przyzwyczajenia.. ale jakos mam tego skila pomimo mojego fps-u... pograj troche w cod na takim kapie jak ja hmm uzywajac LOD, rozdzielczosc Min i reszta standrardowo...

Bródka 12.01.2008 16:41

Tak sie sklada ze mam na komputerze zainstalowanego COD i gralem w niego nie raz i wiem czy mi sie gra zacina czy nie a jak ty jestes taki zapalony gracz to nie kombinuj z tak stara grafika tylko kup sobie pozadna grafike bo ja ci mowie nic juz z niej nie wyci***261;gniesz bo cud***243;w nie ma szczeg***243;lnie jesli chodzi o komputery, a jezeli dam na rozdzielczosc 800x600 przy lcd 19calowym 16:10 to widze jedna wielka pixeloze i trafienie w kogos to meczarnia dla oczu

zupabary 12.01.2008 16:56

Hymm... "Zapalony gracz" nie jestem nalogowcem... moze odrbinke^^ skoro tak mowisz.. to wynika jedno jestes zbyt "wygoda***347;ny" skoro ja potrafie grac na takim shicie to kazdy potrafi.. kwestia przyzwyczajenia... Szanuje co mam... a pokombinowac nie zaszkodzi :D bo jak mi sie ten sprzet spali.. to rodzice kupia nowy :) ale nie chcem ich naciagac uzbieram polowe kasy i reszte mi doloz***261;... :) Jak juz uzbieram t***261; po***322;owe to ten sprzet ktory mam zostanie podkrecony :D zobaczymy co potrafi ta "stara technologia" xD

Bródka 12.01.2008 17:30

Widac ze jestes mlody i jeszcze nie zarobiles sam ani grosza, wyobra***378; sobie ze ja nie mam czasu na granie bo pracuje i nie potrzebny mi lepszy komp skoro z niego nie bede kozystal a najnowsza gra i jedyna na moim kompie to wlasnie COD bo kiedy cod wychodzi***322; moj komp juz nie byl pierwszej mlodosci, osobiscie uwazam ze jezeli lubisz grac to lepiej jest miec konsole np PS3 lub xbox360 lepiej na tym wyjdziesz i tu nie chodzi o wygode bo ty po prostu nie masz wyjscia bo gdybys mial nie meczyl bys sie z ta stara grafika, bo nie po to sie kupuje konsole czy tez coraz lepsze podzespo***322;y by byc "wygodnickim" tylko po to aby miec przyjemno***347;***263; z grania, ja juz wyros***322;em z grania dla mnie wa***380;niejsze jest kupno nowych mebli do kuchni czy tez wymiana paru rzeczy w samochodzie

P.S. Oczywi***347;cie nie mia***322;em zamiaru cie urazi***263;, troszk***281; mnie ponios***322;o :)

zupabary 12.01.2008 21:34

hymm... latek mam 18 a uwierz mi ze zarobilem juz troche kasy... moze wiecej niz troche bo zawsze lubialem peracowac i miec swoje pieniadze za ktore kupywalem rozne rzeczy..a ten sprzet ktory mam rowniez kupilem za swoje pieniadze... teraz nie mam zbytnio czasu na zalapanie jakiejs pracy bo mam duzo nauki "Technikum wymaga" jak to sie mowi :) Jak narazie idzie mi dobrze w szkole, poszedlem na Technik-Informatyk wiec mysle ze jak skacze ta szkole to trochu bede zarabial :D ogolnie to po sql mam zamiar opuscic ojczyzne :) a te zarobione przez siebie "wlasnorecznie" sie bardziej szanuje niz te ktore sie dostalo od kogos... Hmm mysle ze jak narazie mebli nie musze kupywac :D bo sa dobre :P a samochodu nie mam ;) a komputer slozy mi ogolnie do wszystkiego nie tylko grania... i nie przepadam za xboxami, konsolami itd. wole normalny komputer... :)

ed hunter 12.01.2008 22:04

ja tesz lubiem sfojom katrem graficznom.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 13:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.