![]() |
Pytanie dotyczące "praw konsumenta"
Mam takie małe pytanie: czy to prawda, że jezeli zakupiony towar nie przypadnie do gustu kupującemu (nie spodoba mu sie zakupiony sprzęt lub nie będzie z niego zadowolony) to w czasie krótszym niż tydzień może go zwrócić i rządać zwrotu pieniedzy?
|
towar mozna zwrocic jesli jest niezgodny z umowa. ale wtedy wymieniaja ci go na nowy.
chyba ze sklep pozwala na takie nachinacje,ale malo sklepow idzie na takie cos. |
To chyba chodzi o rekojmie?
Jesli tak to jest 5 dni. Ale nie jestem pewny jak to dokladnie wyglada. W kazdym razie jak zakupisz w sklepie internetowym to bez problemu w jakims tam czasie odsylasz i kase maja zwrocic, laski nie robia. Nie wiem jak jest w normalnych sklepach. |
Cytat:
|
Weron - rekojmi juz nie ma ;) obowiazuje na towary zakupione w 2003 roku jeszcze, ale na te z 2004 juz nie - od 1 stycznia jest prawo o niezgodnosci towaru z umowa
zwrot towaru bez podania przyczyny (wskazania ustarki lub nie moznosci wykozystania danego towaru do celu do jakiego zostal stworzony z powodu jego niepelnej wartosci - "nie podoba mi sie" to nie podstawa do zwrotu) jest mozliwy TYLKO przy zakupie na odleglosc (telezekupy, zakupy z katalogu, zakupy przez internet/telefon itp) w przypadku zakupu w sklepie kiedy mielismy mozliwosc fizycznie przedmiot obejrzec nie ma przepisu pozwalajacego go zwrocic (oczywiscie sprzedawaca w akcie dobrej woli moze go przyjac - trzeba sie wczesiej dogadac) |
Dzięki Nimal :)
A jeszcze jedna ustawa: czy to prawda, że kupując jakiś towar i otrzymując gwarancje tylko na jeden rok, państwo gwarantuje nam 2 lata? Czyli, że jeżeli sprzęt uszkodzi sie po 1.5 roku a miał gware na 1 rok to można go oddać? |
Cytat:
A czy innego glosniki chodza ok? Mozesz pojsc do sklepu i pogadac z gosicami, ze one suzmia, nie spelniaja swojego zadania i chcialbys je wymienic na inne. Powinni sie zgodzic. Cytat:
|
No wlasnie co do tej rekojmi to nie bylem pewny.
Jesli chodzi o te glosniki.To duzo zalezy od klasy tych glosnikow.Jesli sa to jakies drogie i dobrej firmy to jak nabardziej powinni wymienic.Ale jesli jakies takie zwykle to sytuacja jest juz co najmniej watpliwa.Moga byc problemy.Co wcale nie oznacza, ze nie nazlezy ich reklamowac.Trzeba i to jak najbradziej. |
Cytat:
Jutro zobacze co będzie z tymi pierdziawkami :P EDIT Spóźniłem się :) @Weron to logitechy więc jest się o co kłócić :) |
Troch***281; stare, ale...
Kupi***322;em sobie ekspres do herbaty, przelewowy, Electrolux KF 4000. Niby dzia***322;a, ale mimo przepuszczenia przez niego ju***380; z 10 razy czystej wody ca***322;y czas ***347;mierdzi plastikiem - co wi***281;cej, herbata zrobiona po tym "p***322;ukaniu" w smaku przypomina rozwodniony plastik, a nie herbat***281;. Kr***243;tko m***243;wi***261;c nie nadaje si***281; do picia... I zastanawiam si***281; jak si***281; pozby***263; tego g... urz***261;dzenia. Niezgodno***347;***263; towaru z umow***261;? Niby parzy t***261; herbat***281; kurcze, ale... |
Cytat:
|
Cytat:
No to ja mam inny problem. Mianowicie zakupi***322;em na allegro w dniu 30 lipca 2007 nagrywarki. Towar otrzyma***322;em 2 sierpnia 2007. Okaza***322;o si***281;, ***380;e nagrywarka jest niesprawna (nie nagrywa***322;a ani nie odczytywa***322;a p***322;yt) czyli by***322;a niezgoda z opisem aukcji. Tego samego dnia napisa***322;em maila i opisa***322;em problem. Niebawem otrzyma***322;em odpowied***378; aby odes***322;a***263; nagrywark***281;. Facet napisa***322; w mailu r***243;wnie***380;, ***380;e "Reklamacj***281; realizujemy niezw***322;ocznie, z regu***322;y do 2 dni roboczych". Towar odes***322;a***322;em 3 sierpnia 2007. Po tygodniu (czyli dnia 10 sierpnia 2007 roku) napisa***322;em maila, ***380;e nie otrzyma***322;em jeszcze sprz***281;tu. Dnia 12 sierpnia 2007 otrzyma***322;em e-mail od sprzedaj***261;cego: "Nagrywark***281; trzyma***322; serwis, dosz***322;a w pi***261;tek, jutro (poniedzia***322;ek) wysy***322;ka". P***243;***378;niej wyjecha***322;em na kilka dni do Wroc***322;awia do rodziny. Wr***243;ci***322;em 20 sierpnia i my***347;la***322;em, ***380;e nagrywarka b***281;dzie ju***380; na mnie czeka***263; w domu. A tu lol!. Tego samego dnia napisa***322;em maila, ***380;e wystawia negatywa itp. A ch***322;op mi bezczelnie odpisa***322;: "Pana nagrywarka by***322;a w serwisie !!! Pisz***261;c, i***380; wys***322;ali***347;my w poniedzia***322;ek pomyli***322;em Pana z kim innym, Pana nagrywark***281; trzyma***322; serwis NIE MY !!! Bardzo prosz***281; o uniewa***380;nienie komentarza, nagrywarka czeka na wysy***322;k***281;" Co mi radzicie? Zg***322;asza***322;em to na allegro ale co allegro mo***380;e? Najwy***380;ej wyda***263; mi dane sprzedaj***261;cego na wniosek policji. Niby wys***322;ali do tego u***380;ytkownika jakie***347; tam ostrze***380;enie. Nie wiem czy si***281; op***322;aca i***347;***263; na policj***281;? Czy mog***281; si***281; narazi***263; na jakie***347; koszty jakbym chcia***322; to rozwi***261;za***263; (odzyska***263; kas***281; lub dosta***263; sprawn***261; nagrywark***281;?). Bo je***380;eli koszty tego wszystkiego przerosn***261; cen***281; nagrywarki to ja dzi***281;kuje... |
Cytat:
Jak im powiesz ze herbatka zle smakuje to raczej Ci powiedza zebys kawe moze tam wsypal. A co do tworzywa to moze jakies chinski:haha:. I tego zapachu raczej nigdy sie nie pozbedziesz:ysz: |
Cytat:
Kto to widział parzyć herbatę w produkcie firmy Elektrolux? Jeśli już jakieś urządzenie to firmy Tuła. |
Cytat:
Albo decydujesz się przyjąć nagrywarkę i nie ma problemu, albo rezygnujesz z jej zakupu i odstępujesz od umowy. Musiałbyś dokładnie sprawdzić przepisy, ale po niedokonaniu w przewidzianym czasie naprawy gwarancyjnej (tj. z niezgodności towaru z umową), chyba masz prawo tak postąpić. A jeśli tak, to poinformuj o tym sprzedającego i zobacz, jaka będzie jego odpowiedź. |
Cytat:
Jakby co, to na Allegro... :D |
Cytat:
|
a ja mam takie pytanie, ile średnio serwisowi lite-on zajmuje naprawa/wymiana nagrywarki?
|
Uda***322;o si***281; odda***263; ten z***322;om :) Co prawda jak wcze***347;niej dzwoni***322;em, to powiedzieli, ***380;e nie przyjmuj***261; zwrot***243;w, ale dzisiaj wybra***322;em si***281; tam osobi***347;cie i bez specjalnych problem***243;w po moich wyja***347;nieniach oddali pieni***261;dze. A***380; si***281; zdziwi***322;em - Electroworld zyska***322; u mnie plusa... ;)
|
Cytat:
|
Na to czy powoływać sie na ustawę konsumencką czy na gwarancje zależy tylko i wyłącznie od kupującego. W przypadku gwarancji producenta czy sklepu dostaje się warunki gwarancji na papierze albo jest info o warunkach gwarancji np. na stronie internetowej producenta bądź pod adresem infolinii(tak jest np. z Panasonikiem).Co do ustawy konsumenckiej zawsze można reklamować go w miejscu zakupu do 2 lat od daty zakupu , trzeba jednak poinformować sprzedawcę o niezgodności w ciagu 2 miesięcy od zauważenia takiej niezgodności.Co do ustawy to sklep ma 14 dni na poinformowanie co dalej ze sprzętem (tzn. czy będą go naprawiać czy np. oddadzą pieniądze) natomiast nie muszą podawać w jakim terminie to zrobią. Gwarancja ma natomiast określoną liczbę dni na naprawę choć coraz więcej producentów tego nie podaje np. Nokia.
Do 6 miesięcy najlepiej reklamować towar na Ustawę bo jest zapis w ustawie ze jeśli wada wystąpiła w okresie do 6 miesięcy od daty zakupu to domniema się że wada była w dniu zakupu i tutaj możemy żądać wymiany towaru na nowy(jedyny minus tego to jeśli sklep nie ma takiego samego sprzętu to rozwiązuje z nami umowę kupna-sprzedaży i odda nam pieniądze co nie zawsze jest opłacalne dla nas).Co do gwarancji to sklep nie odpowiada za czas realizacji naprawy bo jest tylko pośrednikiem. |
to ja sie pozale na komputronik. moje mobo asrocka trzymaja juz ok 20 dni do 21 wrzesnia minie ich smieszne 28 dni i niech oddadza kase. z ich serwisem zawsze sa takie dlugie "kolejki"
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.