Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Nowa matura - wyniki (https://forum.cdrinfo.pl/f5/nowa-matura-wyniki-53771/)

Patrix 27.06.2005 16:14

Nowa matura - wyniki
 
Cytat:

Nawet 17% maturzystów oblało

Od 11 do 17% uczniów - zależnie od regionu - nie zdało matury; na egzaminie dojrzałości najlepiej wypadły języki obce i polski, najgorzej matematyka - poinformował minister edukacji Mirosław Sawicki.

Najlepiej matura wypadła w liceach ogólnokształcących, tam nie zdało mniej niż 10% uczniów. Dużo gorsze wyniki osiągnęli maturzyści z liceów profilowanych - tam w niektórych przypadkach zdało 60% uczniów - powiedział Sawicki.

Zaznaczył, że słaby wynik liceów profilowanych nie jest niespodzianką. Trafiają tam uczniowie, którzy nie dostali się do ogólniaka albo technikum i którzy kiedyś wybraliby się do zasadniczej szkoły zawodowej - tłumaczył.

W poniedziałek wszyscy maturzyści poznali wyniki matury pisemnej. Najsłabiej wypadli uczniowie w woj. pomorskim, gdzie zdało 84%, najlepiej w śląskim - 88,6%. Większość z 317 tys. zdających otrzymała także świadectwa dojrzałości. Reszta otrzyma je najpóźniej w czwartek - zapowiedział minister.

Z naszych wstępnych informacji wynika, że najlepiej wypadły języki obce i polski. Średni wynik z angielskiego to ok. 84,4 pkt na 100 możliwych, a z rosyjskiego, który wypadł najsłabiej - 59,6 pkt - powiedział Sawicki. Przyznał również, że ze wstępnych danych wynika, iż matematyka wypadła słabo. I to jest chyba argument, który nie przemawia za wprowadzeniem obowiązkowej matury z matematyki - powiedział.

W lipcu, po zebraniu pełnej dokumentacji związanej z maturami, ministerstwo będzie zastanawiało się nad zmianami w formule egzaminu. Prawdopodobnie rok szkolny w klasach maturalnych zostanie przedłużony i matury ustne będą zaczynały się w maju, a nie tak jak w tym roku w kwietniu - zapowiedział Sawicki. Dodał także, że będzie negocjował z rektorami, by rekrutacja na wyższe uczelnie została przesunięta z lipca na wrzesień.

Matura rozpoczęła się 18 kwietnia od egzaminu ustnego. Uczniowie zdawali obowiązkowo język polski i obcy. Od 4 do 31 maja trwała część pisemna - obowiązkowo trzeba było przystąpić do egzaminu z języka polskiego, obcego i wybranego przedmiotu. Od 9 do 15 czerwca trwały egzaminy w dodatkowym terminie dla osób, które z przyczyn losowych i zdrowotnych nie mogły zdawać matury w maju.
Zrodlo: http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.ht...80691&ticaid=1

Ten tekst wgniótł mnie w ziemie, aż mnie swędzi prawy sierpowy na tych głupich ludzi i fujare co pisał ten tekst !!!

Porównali liceum profilowane do zawodówek - PARANOJA !!!
Wiec po jaka CHOLERE zrobili LP ??? wtedy wybrałbym sie do tego głupiego Ogólniaka. Technikum mnie wtedy nie interesowało bo nie było bodobającego mi się kierunku... elektronika mnie nie kręci.
Ogólniak jest raczej dla niezdecydowanych, ja WYBRAŁEM już kierunek - LP zarządzanie informacją bo TO mnie interesuje (( (( i nie bez powodu miałem 7 godz informatyki w tygodniu. Mam normalnie ochote...

Nowa matura miała być prosta ?? BUHEHEHE i co miło im patrzac po tych %%% ??? Niech pierwsze to na sobie testują a kto obleje to kopa w dupe z roboty/stanowiska bo sie nie nadaje 8 )

Czytałem mature z informatyki - pytania wystrzelone w kosmos, poziom studiów... źle poukładane pytania, zadanie, które nie mieści sie na dyskietce... TO MA BYĆ DLA LUDZI ja chodze do takiego profilu i matura ma być z tego co sie uczyłem logiczne chyba....

ide na rower zrobić 50km bo po tym tekście to nie wysiedze w domu :wow: :wow:
Moja matura z rok.... respect dla tych *****i co nami rzadza

pawelblu 27.06.2005 16:58

Dla mnie nie jest to zbytnie zaskoczenie -> chcesz zdac dobrze mature idziesz do LO. To najlepsze uniwersalne przygotowanie do matury i studiow (nie zgodze sie tez z tym ze LO jest wyborem ludzi niezdecydowanych).

Nowa matura jest zla. Nie wiem kto i po co ja wprowadzil. Bez sensu jest podnoszenie egzaminu szkolnego do rangi egzaminu zewnetrznego, wstepnego na studia, bo z tego nic dobrego nie wyjdzie.

Matura jest po to zeby podsumowac szkole srednia (stara matura nadawala sie do tego bardzo dobrze, byla sprawdzona i nie bylo na nia wiekszych narzekan), a egzamin to zupelnie inna bajka. Teraz to wszystko probuja mieszac robiac z matury niewiadomo co, a wiadomo ze egzamin i tak bedzie. Po prostu zrobili jeden wielki burdel.

No i te prezentacje - tak ma wygladac matura !!
Jezeli tak bardzo na sile chca cwiczyc prezencje maturzystow, to niech warunkiem zaliczenia ostatniego roku z polskiego bedzie przygotowanie lekcji/prezentacji z j. polskiego, oczywiscie nie na taka skale, ale zeby wymusic na uczniu zaprezentowanie swojej pracy (zreszta nie wiem czy zmuszanie nauczyloby czegokolwiek).

Kolejna rzecza jest 6 lat podstawowki, 3 lata gim i 3 lata szkoly sredniej. Po cholere !! 8 lat podstawowki i 4 lata szkoly sredniej - to bylo przeciez swietne rozwiazanie. Dodatkowy rok w szkole sredniej duzo lepiej przygotowywal do matury niz 3 lata wyjete z edukacji na gimnazjum, ktorego material mozna zrealizowac w dwoch ostatnich latach podstawowki.

begieo 27.06.2005 17:01

Cytat:

Napisany przez Patrix
Zrodlo: http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.ht...80691&ticaid=1

Ten tekst wgniótł mnie w ziemie, aż mnie swędzi prawy sierpowy na tych głupich ludzi i fujare co pisał ten tekst !!!

Porównali liceum profilowane do zawodówek - PARANOJA !!!
Wiec po jaka CHOLERE zrobili LP ??? wtedy wybrałbym sie do tego głupiego Ogólniaka. Technikum mnie wtedy nie interesowało bo nie było bodobającego mi się kierunku... elektronika mnie nie kręci.
Ogólniak jest raczej dla niezdecydowanych, ja WYBRAŁEM już kierunek - LP zarządzanie informacją bo TO mnie interesuje (( (( i nie bez powodu miałem 7 godz informatyki w tygodniu. Mam normalnie ochote...

Nowa matura miała być prosta ?? BUHEHEHE i co miło im patrzac po tych %%% ??? Niech pierwsze to na sobie testują a kto obleje to kopa w dupe z roboty/stanowiska bo sie nie nadaje 8 )

Czytałem mature z informatyki - pytania wystrzelone w kosmos, poziom studiów... źle poukładane pytania, zadanie, które nie mieści sie na dyskietce... TO MA BYĆ DLA LUDZI ja chodze do takiego profilu i matura ma być z tego co sie uczyłem logiczne chyba....

ide na rower zrobić 50km bo po tym tekście to nie wysiedze w domu :wow: :wow:
Moja matura z rok.... respect dla tych *****i co nami rzadza

witam wogóle po chyba rocznej przerwie (strarzy wyjadacze pewnie pamietają ksywe Bagjo), no fakt matura nowa załamka za maxa, ja zdaje za rok i szczerze mówiac to już mnie to powoli zaczyna schizować bo sam widziałem mature z informatyki i niestety mało to było skonektowane z prawdziwą informatyką, niby informatyk musi być dobrym matematykiem ale to co było na maturze to tak jak wspomniałeś paranoja dosłownie. A co do wyników matury, cóż, nikt nie mówi że każdy mature musi zdać, w sumie 17% może przerażać troche jednak w tej chwili matura stanowi praktycznie egzamin wstepny na studia, a jak wiadomo nie każdy też nadaje się tak naprawde na studenta więc może to i dobrze, że nie jest łatwo (dobrze dla tych lepszych niwątpliwie)


pozdro 600

pawelblu 27.06.2005 17:25

A gdzie jest ta matura z informatyki ?

demek 27.06.2005 17:30

malo kto sie chyba na nia zdecydowal:)

qfir 27.06.2005 17:41

Cytat:

Napisany przez pawelblu
A gdzie jest ta matura z informatyki ?

mMture z infy mozesz sobie sciagnac ze strony www.cke.edu.pl (o ile chce ci sie czekac pol godziny na otwarcie strony :D).

ps. a tak w ogole to temat o maturach juz jest :]

Patrix 27.06.2005 17:55

Ilość załączników: 3
Cytat:

Napisany przez pawelblu
Dla mnie nie jest to zbytnie zaskoczenie -> chcesz zdac dobrze mature idziesz do LO. To najlepsze uniwersalne przygotowanie do matury i studiow (nie zgodze sie tez z tym ze LO jest wyborem ludzi niezdecydowanych).

nie krytykuje LO jest to "ogólnokształcące", LP jest to "profilowane" - na profil, który mnie interesuje i dla mnie nie ma to wpyłwu jak zdam mature, bo do tego trzeba sie przygotować i czasem samemu załatać dziury w programie.

Dalej jestem zbulwersowany tym co powiedział minister edukacji M. Sawicki (to to na tłusto w pierwszym poscie), czuje sie tym dotkniety, bo nie zaliczam sie do tych co na świadectwie maja 5x dop....

Cytat:

Napisany przez pawelblu
A gdzie jest ta matura z informatyki ?

Prosze, pełny zestaw - wraz z dzisiejszymi statystykami

pawelblu 27.06.2005 18:00

Tez juz znalazlem tu: http://www.matura.oswiata.org.pl/zadania.php3?co=16

Ogolnie to zadanie 4 tam zamieszczone wydaje sie byc jedynie niematuralne. Reszta jest OK.

EDIT: OK. Widze ze to co znalazlem to co innego.

MOdy 27.06.2005 20:28

Ja też nie zgadzam się z tym, że LP jest dla osób slabych. Poszedlem tam, bo interesowal mnie ten kierunek (elektonika).Do LO dostałbym sie bez problemu, bo chodzą tam większe tuki niż ja;)

kraluk 27.06.2005 22:47

Jeśli chodzi o maturę z infy, to najgorzej mieli ci, którzy chcieli, aby ich os'em na egzaminie był Linux. Na wstępie mieli już -20ptk, bo jakiś geniusz nie potrafił poprawnie skonfigurować jakiegoś programu...

Więcej o tym możecie przeczytać tu:
http://hedera.linuxnews.pl/_news/200...long/3315.html

Patrix 28.06.2005 11:42

echhh dzis nastepny news z wp.pl:

Cytat:

Maturę oblała cała szkoła

Wszyscy uczniowie oblali maturę w jednej ze szkół na Warmii i Mazurach, dowiedziała się "Gazeta Olsztyńska" w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Dokładne wyniki dla zachodniej części tego województwa będą ogłoszone dopiero we wtorek.

Ze wstępnych danych Łomżyńskiej OKE (podlega jej województwo warmińsko-mazurskie) wynika, że egzaminy w regionie wypadły fatalnie. Nie zdało ich 17% maturzystów. W jednej szkole na Warmii i Mazurach nie zdał żaden uczeń, ujawniła Helena Sutyniec, dyrektor OKE w Łomży. Nie chciała jednak podać w której. Zapowiedziała, że szczegóły poda na wtorkowej konferencji w Olsztynie.

W "ogólniakach" nie jest jeszcze najgorzej - świadectwa nie dostanie 9% zdających. Za to w liceach profilowanych oblało aż 39% uczniów. Zdaniem Stefana Procyka, dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych w Olsztynie, winny jest system edukacji po reformie oświaty. Do liceów profilowanych trafia najsłabsza młodzież, która kiedyś szła do "zawodówek" - powiedział. Jego zdaniem słabsi uczniowie nie powinni uczyć się do matury, tylko konkretnego fachu. Niestety, tak zreformowano oświatę i nic na to nie poradzimy - dowodzi.

Mieczysław Grzebianowski, rzecznik Ministerstwa Edukacji i Sportu "pociesza", że wyniki matur w liceach profilowanych w każdym województwie wypadły podobnie. Ten typ szkół jest najsłabszym ogniwem w nowym systemie oświaty - twierdzi rzecznik. (PAP)
nastepni nawiedzeni, chociaz tutaj musze przyznać racje, niektóre osoby faktycznie nie powinny znaleźć sie w liceum - no ale takich przyjeli to co sie dziwić...
ogólnie dalej w szoku jestem - moi znajomi ('tegoroczni') też...


@pawelblu
i jak tam Twoja opinia na temat informatyki ?

pawelblu 28.06.2005 12:32

Przejrzalem arkusz 1 i zadania 1 oraz 2 nie wzbudzaja moich kontrowersji. Dziwie sie tylko ze nie ma modelowych odpowiedzi do zadania 3, co daje chyba zbyt duze pole do interpretacji sprawdzajacemu.

Powiem tak: jezeli w szkole realizowany byl nieprzystajacy program to i tak wydaje mi sie ze osoba ktora zdecydowala sie na inf powinna ja zdac (30% prog byl bodajze), jezeli w szkole byl realizowany przystajacy program to dalbym nawet 60% (tzn tyle powinien srednio zdolny uczen na podstawie dobrze zrealizowanego programu powinien wiedziec).

Tak czy inaczej widze sredni sens w zdawaniu inf na maturze jezeli ma sie isc na studia informatyczne (czy jakiekolwiek inne scisle). Wtedy zawsze lepiej jest sie uczyc matmy i z niej startowac na maturze. A jezeli ktos juz sie zdecydowal na inf i nie napisal tego na 30%, to sie nie dziwie ze ma problem.

PS. Natomiast jezeli ktos chodzi do szkoly sredniej po ktorej zwykle sie rozpoczyna prace (np. jako informatyk) to takie rzeczy musi wiedziec, wiec taka matura nie powinna zaskakiwac.

Patrix 28.06.2005 12:43

Cytat:

Napisany przez pawelblu

Tak czy inaczej widze sredni sens w zdawaniu inf na maturze jezeli ma sie isc na studia informatyczne (czy jakiekolwiek inne scisle). Wtedy zawsze lepiej jest sie uczyc matmy i z niej startowac na maturze. A jezeli ktos juz sie zdecydowal na inf i nie napisal tego na 30%, to sie nie dziwie ze ma problem.

Ja sie teraz grubo zastanawiam co do tej infy czy ja zdawać - bo nie jest obowiązkowa (w mojej sytuacji byłby to 4 przedmiot) - szkoda jest mieć na świadectwie oblany przedmiot (nie twierdze, że bym go oblał :) z tego co wiem w tej sytuacji i tak miałbym mature zaliczona).
Teraz grubo sie zastanawiam czy bardzoiej nie zainteresowac sie tylko matma.

qfir 28.06.2005 12:44

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Przejrzalem arkusz 1 i zadania 1 oraz 2 nie wzbudzaja moich kontrowersji. Dziwie sie tylko ze nie ma modelowych odpowiedzi do zadania 3, co daje chyba zbyt duze pole do interpretacji sprawdzajacemu.

Powiem tak: jezeli w szkole realizowany byl nieprzystajacy program to i tak wydaje mi sie ze osoba ktora zdecydowala sie na inf powinna ja zdac (30% prog byl bodajze), jezeli w szkole byl realizowany przystajacy program to dalbym nawet 60% (tzn tyle powinien srednio zdolny uczen na podstawie dobrze zrealizowanego programu powinien wiedziec).

Tak czy inaczej widze sredni sens w zdawaniu inf na maturze jezeli ma sie isc na studia informatyczne (czy jakiekolwiek inne scisle). Wtedy zawsze lepiej jest sie uczyc matmy i z niej startowac na maturze. A jezeli ktos juz sie zdecydowal na inf i nie napisal tego na 30%, to sie nie dziwie ze ma problem.

PS. Natomiast jezeli ktos chodzi do szkoly sredniej po ktorej zwykle sie rozpoczyna prace (np. jako informatyk) to takie rzeczy musi wiedziec, wiec taka matura nie powinna zaskakiwac.

no to ja to skomentuje tak:
Informatyki nie mozna bylo nie zdac, gdyz moglabyc zdawana tylko jako przedmiot dodatkowy i tylko na poziomie rozszerzonym (podstawowego w ogole nie bylo).

przejrzyj sobie arkusz 2 (bo pierwszy to byl banalny w porownaniu do 2) i sproboj zrobic chociaz jedno zadanie mierzac czas ile ci zejdzie, potem poronaj z czasem ktory jest podany na pierwszej stronie arkusza ;]

Wiekszosc z uczelni na studia informatyczne nie bierze pod uwage tylko jednego przedmiotu (np. matematyki), lecz 2 (czyli np. matematyke i informatyke, ewentualnie fizyke), wiec jakby ktos zostal przy samem matmie to by sie raczej nie dostal bo by mial 0 % z drugiego przedmiotu.

Patrix 28.06.2005 12:47

Cytat:

Napisany przez qfir
Wiekszosc z uczelni na studia informatyczne nie bierze pod uwage tylko jednego przedmiotu (np. matematyki), lecz 2 (czyli np. matematyke i informatyke, ewentualnie fizyke), wiec jakby ktos zostal przy samem matmie to by sie raczej nie dostal bo by mial 0 % z drugiego przedmiotu.

Właśnie - te 0% to też mnie bardzo interesuje, ten kto zobaczy w moje papiery nie bedzie wiedział czy pisałem i oblałem na 0% czy nie pisałem jesli tak jest to totalny bezsens i poracha.
Co do tej infy to nawet mgr informatycy po studiach ją krytykują.

pawelblu 28.06.2005 13:08

U nas wystarczylo wziac na maturze cokolwiek innego niz matma i wtedy pisalo sie po prostu CEWM (egzamin z mat). Tak wiec system przyjec zalezy od uczelni.

Co do arkuszu 2.
Zadanie 1 robi sie w C w godzine max. (dla mnie problemem jest jedynie wykres liniowy z przygotowanego raportu z C w linuxie, ale za to pewnie niewiele sie traci). Jak ktos sie na tym zna (robil tego typu wykresy w liceum), to pewnie wie jak to zrobic na podstawie tych danych ktore wychodza w raporcie.

W zadaniu 2 trudniejszy jest pkt. c. Autor pewnie liczy na algorytm liniowy, a to moze byc trudne. Choc jezeli w zadaniu jest brak zalozen co do pamieci operacyjnej, to mozemy zrobic tak: szukamy najwiekszego elementu (liniowo), malloc tablicy o rozmiarze max_el. inicjujemy na 0 (koszt rzedu max_el) i robimy zliczanie jak w sortowaniu kubelkowym (liniowo). Potem lecimy po stworzonej tablicy i wybieramy 'najwiekszy kubelek' (koszt rzedu max_el). Widac ze przy braku ograniczenia na max_el jest to troche ryzykowne, ale jezeli uwzgledni sie to wszystko w uzasadnieniu to IMO przejdzie.
Jezeli po liniowym przyjsciu tablicy okaze sie ze max_el jest wiekszy niz np. n*logn to sortujemy tablice (n*logn) i zliczamy po prostu od poczatku.

EDIT: widze na testach na ktorych jest sprawdzany algo kubelkowe zadziala swietnie :)
EDIT2: widze ze sa tu liczby ujemne rowniez. Wystarczy wiec zrobic albo druga tablice ujemna (tzn o argumentach dodatnich, ale symbolizujacych ujemne wartosci z pierwotnej tablicy) i rozpatrywac oddzielnie i potem porownac, albo 'przesunac' wszystkie liczby (tzn dodac minimalna ujemna liczbe do wszystkich wartosci) tak by sprowadzic problem do dodatnich liczb i od koncowej odpowiedzi (wartosc elementu wystepujacego max razy) odjac wartosc 'przesuwajaca' (pierwotna minimalna ujemna liczbe).

MOdy 28.06.2005 13:18

Cytat:

Napisany przez Patrix
Właśnie - te 0% to też mnie bardzo interesuje, ten kto zobaczy w moje papiery nie bedzie wiedział czy pisałem i oblałem na 0% czy nie pisałem jesli tak jest to totalny bezsens i poracha.
Co do tej infy to nawet mgr informatycy po studiach ją krytykują.

Na świadectwach pisze czy to jest poziom podstawowy czy rozszerzony. Jeśli podejdziesz tylko do podstawowego to nic nie ma o roz. np. pisze matematyka poziom podstawowy - wynik i tyle. W przypadku, gdy pisałbyś roz. to wygląda to tak jak wczwśniej tylko jeszcze pod tym jest napisany poziom rozszerzony - wynik.

qfir 28.06.2005 13:18

Jeszcze trzeba wzias poprawke na zadanie 2b. Zalezy jak sie napisze program, bo jezeli ustawi sie wszystko w petli zeby sprawdzal wszystkie mozliwosci to dla najwiekszego pliku na moim kompie (1,4GHZ 512 ramu, Turbo Pascal) sprawdzal 1h i 35min :lol:, a jezeli planujemy napisac wydatniejszy program to trzeba oczywiscie wiecej czas stracic na pisanie.

ps. jezeli 1 zadanie robi sie w godzine to na pozostale 2 masz 1h i 30 min, czyli teoretycznie program z zadnia 2b nie jest w stanie podac wyniku, bo braknie jakies 7 minut :D

pawelblu 28.06.2005 13:21

Cytat:

Napisany przez qfir
Jeszcze trzeba wzias poprawke na zadanie 2b. Zalezy jak sie napisze program, bo jezeli ustawi sie wszystko w petli zeby sprawdzal wszystkie mozliwosci to dla najwiekszego pliku na moim kompie (1,4GHZ 512 ramu, Turbo Pascal) sprawdzal 1h i 35min :lol:, a jezeli planujemy napisac wydatniejszy program to trzeba oczywiscie wiecej czas stracic na pisanie.

Mylisz sie. Jak sie zrobilo to np. wykladniczo to sie zrobilo zle. Prawidlowe rozwiazanie jest liniowe, i sam algorytm trwa rzad wielkosci 1 sekundy dla danych tej wielkosci :) I liniowe rozwiazanie nie jest szczegolnie trudne.

qfir 28.06.2005 13:46

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Mylisz sie. Jak sie zrobilo to np. wykladniczo to sie zrobilo zle. Prawidlowe rozwiazanie jest liniowe, i sam algorytm trwa rzad wielkosci 1 sekundy dla danych tej wielkosci :) I liniowe rozwiazanie nie jest szczegolnie trudne.

Przepraszam, moj blad. Nie chodzilo mi o 2b tylko o 2a.

pawelblu 28.06.2005 14:10

Ale w a) nie ma zadnego algorytmu, tylko trzeba pokazac na danym przykladzie.

qfir 28.06.2005 14:28

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Ale w a) nie ma zadnego algorytmu, tylko trzeba pokazac na danym przykladzie.

sorry, nie dysponowalem arkuszem w chwili gdy pisalem. Jednak chodzi o punk b).
Wiec skoro mowisz, ze da sie to zrobic w 1 sekunde, to bardzo chcialbym zobaczyc jak wyglada taki algorytm. Najlepiej to podeslij go tutaj.

pawelblu 28.06.2005 15:32

algo jest dosc znany ... podobnie jak ten problem.
int sum = 0
int wsk = 0
int wynik = 0

sum oznacza ile wynosi suma z obrabianego kawalka.
wynik oznacza jaki wynik daje program/funckja whatever.
wsk - w ktorym miejscu tablicy jestesmy.

Zczytujemy wejscie do tablicy.
(teraz widze ze kolejnym minusem tych testow jest to ze nie ma na poczatku podanej liczby elementow i trzeba dawac wielkosc na sztywno, lub powiekszac tablice dynamiczne, ale to jest chyba za trudne jak na liceum).
Tak wiec sila rzeczy robimy tablice np. 10000 elem. i musimy miec oddzielnie przechowywana jej wielkosc. Inicjalizujemy zerami. Wtedy zczytujemy i ustawiamy wielkosc.

Lecimy od poczatku tablicy. Jezeli napotkany element jest >=0 to dodajemy do sum i idziemy dalej (o ile nie koniec). Jesli napotkany elem. jest <0 to sprawdzamy czy sum > wynik, jezeli tak to wynik := sum, sum := sum + napotkany_el, jezeli sum < 0 to sum:=0 i jezeli nie koniec idziemy dalej.

Nie sprawdzalem tego ale na szybko wydaje sie byc dobre i szybkie.

EDIT: Napisanie tego koncepcyjnie zajelo 10 min. Zakodowanie do 60 min (zalezy od tego jak kto sobie poradzi z tym wejsciem. U nas preferowane jest podawanie niezbednych wielkosci w pierwszym wierszu, co umozliwia deklaracje odpowiednich struktur i zmiennych sterujacych petlami, ale da sie to zrobic 'na chama' zczytujac az do bledu czy EOF i zliczajac ready/scany whatever :) ).

EDIT2: mozna zrobic jeszcze tak, ze otwieramy plik, robimy ready i liczymy ile elem. Zamykamy, mallocujemy tablice taka jak trzeba i otwieramy plik ponownie, wiedzac juz ile trzeba zczytac, ale to juz chyba przerost formy nad trescia - szczegolnie jak masz dane testy ktore beda wykonywane na algo :)

qfir 28.06.2005 16:23

ja na maturze nie zrobilem tego zadania, ale jak przyszedlem do domu to siadlem i wykombinowalem cos takiego (jak ci sie chce to mozesz to przeanalizowac):
Kod:

uses crt,dos;
const L=10000;
      PLIK='c:\3.txt';
type tab=array[1..L] of integer;
var t:tab;
    f:text;
    i,j,max:integer;
    h,m,s,s1,h2,m2,s2,s12:word;

procedure czytaj;
var bufor:integer;
begin
    for i:=L downto 0 do t[i]:=0;
    assign(f,PLIK);
    reset(f);
    repeat
          readln(f,bufor);
          if i=0 then
              begin
                  i:=i+1;
                  t[i]:=t[i]+bufor
              end
          else
              begin
                    if (bufor<>0) then
                    if (t[i]/bufor) <0 then i:=i+1;
                    t[i]:=t[i]+bufor
              end;
    until eof(f);
    close(f)
end;

procedure licz;
var k,l,bufor:integer;
begin
max:=t[1];
bufor:=0;
    for j:=i downto 1 do
        begin
              l:=1;
              repeat
                    for k:=l to j+l-1 do bufor:=bufor+t[k];
                    l:=l+1;
                    if(bufor>max) then max:=bufor;
                    bufor:=0;
              until l>i;
        end;
end;


begin
clrscr;
czytaj;
licz;
writeln('wynik=====>',max);
readln
end.

Ten program obliczal to zadanie 11 minut.

Podliczajac:
1 zad - 1h
2a,b - 1h i 10min
zostaje 20 minut na zad 2c i cale 3 :wow: , a trzeba jeszcze wziasc pod uwage, ze teraz sobie siedzimy w domu i sie nie musimy stresowac

pawelblu 28.06.2005 16:53

Jezeli wychodzi nam ze 2 zadania mozna zrobic bez wiekszego bolu, to znaczy ze matura z inf nie byla taka super trudna. Choc przyznam ze powinna trwac 30 min dluzej zeby dac naprawde obiektywne oceny.

Twoj program dziala w czasie okolo i^3 gdzie i to tak naprawde prawie n, tylko ze robisz kompresje kawalkow o tym samym znaku (to akurat dobry pomysl, ale w pesymistycznym przypadku nic nie daje, a efektywnosci liniowego algorytmu wiele nie poprawi).
Sam program strasznie nakombinowane, nie wiem czy dziala (powinno dla niewrednych danych czyli tak jak w przykladach), ale algorytm wyjatkowo nieefektywny, a kod zapisany bardzo 'nieladnie' np. 'for k:=l to j+l-1 do bufor:=bufor+t[k];' Tutaj korzystasz z tych zer wpisanych poza zczytane wartosci. A jezeli tych zer bedzie malo (tzn prawie cala tablica bedzie zapisana), to siegniesz poza tablice. Ten fragment mi sie wyjatkowo nie podoba, chociaz jak to czytalem to bylo ich kilka.

kontestator 28.06.2005 20:59

gratuluje wszystkim którzy zdali maturke :piwo: a tym którzy polegli powiem, że
...znów za rok matura ||

Ziele 28.06.2005 22:02

Jest ktoś tutaj kto próbuje na AGH w Krakowie? Egzaminy tekie że można się pociąć... jeszcze na wydział EAIiE w tym roku wymyślili sobie dodatkowo test kompetencyjny jakby egzamin to było mało :/ http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~dzn/dz.../test_komp.pdf
Jedyne co umiem w tym przykładowym zrobić bez przygotowania to dział 3 :/

Divxtom 28.06.2005 22:16

Jaka młodzież i jej poziom wiedzy - takie wyniki :niepow:

Patrix 28.06.2005 22:47

Cytat:

Napisany przez Divxtom
Jaka młodzież i jej poziom wiedzy - takie wyniki :niepow:

Nie zgadzam sie, wnerwia mnie to strasznie jak ktoś całą wine wywala tylko na młodzież. Do tego przyczyniają się też nauczyciele wraz z ich marnym programem.

B@rtek 28.06.2005 23:01

Cytat:

Napisany przez Patrix
Nie zgadzam sie, wnerwia mnie to strasznie jak ktoś całą wine wywala tylko na młodzież. Do tego przyczyniają się też nauczyciele wraz z ich marnym programem.

Zgadza się!!!

Ja mam maturę dopiero za 3 lata :D :)

Teraz musiałem skłądać papiery do wybranych szkół i wybrałem tak:

III LO,
I LO,
LP "zarządzanie informacją" :taktak:

Jutro będą wyniki gdzie się dostałem :>

P.S.
Tak już myslę, że maturę będę pisał też z informatyki :D

czero 29.06.2005 09:00

Widze, ze duzo osob pooblewalo mature, przynajmniej w moim miescie (np. w samochodowce oblalo az 80%, no ale fakt, ze ta zawodowka do prestizowych nie nalezy), wiec widac, ze Ministerstwo Oswiaty zawalilo sprawe z nowa matura, podobnie zreszta jak nauczycielke, ktorzy zle przygotowali swoj program.

Swoja droga, zanim byly te wyniki wydawalo mi sie, ze bede przepuszczac jak najwieksza liczbe osob, zeby nie pokazywac, ze wprowadzenie nowej matury to byl blad, ale wrecz przeciwnie, ze znaczna wiekszosc sobie z nia radzi. A tu taki zonk, troszke sie zdziwilem.

adbok 29.06.2005 22:10

w mojej szkole na 70 zdajacych nie zdalo az 17 osob!! wyszlo dokladnie to czego sie wszyscy spodziewali:)czyli mozna miec 5 za nazwisko!!! a mozna miec 2 tylko dlatego ze nauczycielowi sie nie przypodobalo.

Divxtom 29.06.2005 22:19

Za to MEN ma dobry humor i oceniło się na 5- jeśli chodzi o kwestie związane z wdrażanbiem nowego systemu matur :O

Predi 30.06.2005 19:56

jezeli ktos nie zdal matmy no to przepraszam.... ja swoja dziewczyne - *****a matematyczego uczylem przez ok. miesiac.... podstawowy napisala na 60%... do zdania wystarczylo 30% (dodam ze jest ona zainteresowana j. angielskim i to na nim sie skupiala oraz na j. polskim, matma byla - aby cos trzeciego zdac bo trzeba)

jezeli ktos nie zdal matury podstawowej z matmy (wbrew pozorom calkiem pokazna ilosc) to jest kompletnym kretynem i sie chyba nawet dwoch tygodni nie uczyl....

nie bede sie wypowiadal co do rozszerzonej bo tylko zerknalem na zadania ktore wydaly mi sie... normalne...

informatyka z tego co slysze to przekret :| a co do reszty... ludzie z polaka pol roku na opracowanie tematu dla porownania wczesniej trzeba bylo opracowac ok. 50 tematow (wcale nie duzo węzej) i trzeba bylo zreferowac trzy wylosowane... wiec trzeba bylo umiec wszystko a nie wybrany temacik... wypracowanie.... bajka... jak na moim egzaminie kompetencji do liceum :| tekscik, zroumiec go i napisac odpowiedzi na pytanka do niego, wypracowanie - opisac fragment lektory ktorej wcale nie trzeba znac bo ten fragment spokojnie wystarczy :|

uczyc sie a potem narzekac... mecza mnie juz tez wypowiedzi jaka to matura trudna, zla i gorsza od starej ludzi ktorzy nie widzieli starej na oczy..... zwalcie wszystko na to ze "nowa" na szybko itd. najlepiej...

edit: Patrixs: nas, starych to pewnie inni nauczyciele uczyli.... ja sie uczylem w liceum w 15sto tysiecznym miasteczku... poziomem tylko wiochy sa nizej... i co... jakos byli i Ci co nie umieli i Ci co umieli i to dobrze bo tylko z mojej klasy 6 osob siedzi na UJocie

pepperman 30.06.2005 20:06

mnie smiesza narzekania, ze w ogole jakies egzaminy trzeba zdawac na studia skoro nowa mature "sie ma". smieszne i bardzo dziwne jest rowniez to, ze nie na rownych prawach sa posiadacze "starej" matury i "nowej". ciekawe jak to sie ma do konstytucji.

Divxtom 01.07.2005 23:46

Widać uniwerki nie wierzą w system oświaty i nowe matury... a zresztą to zawsze było państwo w państwie :fiu:

pablocoo 02.07.2005 10:58

U mnie w szkole (I LO w Tarnowie) na ok. 300 zdajacych nie zdaly 4 osoby (ok. 1,3%)
Ja pisze w przyszlym roku, ale przy takich wynikach raczej sie nie boje ;)
Jak widac duzo zalezy od szkoly.

rycho 02.07.2005 11:12

Cytat:

Napisany przez pablocoo
U mnie w szkole (I LO w Tarnowie) na ok. 300 zdajacych nie zdaly 4 osoby (ok. 1,3%)
Ja pisze w przyszlym roku, ale przy takich wynikach raczej sie nie boje ;)
Jak widac duzo zalezy od szkoly.

Bardzo dużo zależy od szkoły, choć nie wszystko.Trzeba mieć minimum chęci do nauki.
U mojej córki (XIII LO w Szczecinie) zdali wszyscy.:)

Predi 02.07.2005 20:08

Cytat:

Napisany przez rycho
Bardzo dużo zależy od szkoły, choć nie wszystko.Trzeba mieć minimum chęci do nauki.

dokladnie, dodam tylko ze szkole tworza uczniowie do niej chodzacy ;) wiec w gruncie rzeczy wszystko sprowadza sie do checi nauki

malaczarna 02.07.2005 20:58

jak ja zdawalam mature to byla jeszcze stara,ale co roku oblewli losowo kilkanascie osob.
jeden rok polski a drugi z przedmiotow wybranych(np. matma historia).

mnie oblali z polaka w jednym roku (gdy poszlam zrobic wglad do pracy to tylko zakonczenie zepsulam) a na drugi rok poszlam i powiedzialam ze nie odpowiem na zadne pytania i zdalam:)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.