![]() |
Pomoc w sprawie "prze¶wietlania" p³yt do PSX, Sprawdzanie zawarto¶ci p³yt
WITAM!
Chcia³em Was prosiæ o pomoc a mianowicie chodzi o gry na PSX'a (Playstation 1). Mam kilkana¶cie gier i chcia³bym zobaczyc co na nich jest ale nie chodzi mi o to aby pje odpalic na konsoli i przej¶æ. Chcia³bym zobaczyæ co znajduje siê na p³ycie - chodzi mi o dane na niej. Dla przyk³adu chcem sprawdziæ zawarto¶æ p³yty (np. CD1) gry Parasite Eve 2 - wiadomo obrazki broni , lokacji lub nawet modeli 3D itp (czyta³em na jednym forum , ¿e go¶æ znalaz³ dwie bronize z RE2 , które normalnie nie wystêpuj± w grze - niby nic ale zawsze mo¿na sprawdziæ ). Szuka³em ju¿ informacji na ten temat w sieci ale nie ma wyja¶nionego dok³adnie tego jak to zrobiæ. Natkne³em siê na program PSmplay , i w pewnym sensie dzia³a ale nie tak jak bym sobie tego ¿yczy³... Program skanuje p³ytê ale jedynie co cnajduje to tylko pliki .STR czyli filmiki i tylko filmiki. Kiedy zaznaczam sam format .TIM nie znajduje NIC na p³ycie a powinno. Na p³ycie znajduj± siê podane pliki : - Pe_disk.01 (2KB) - Sles_025.58 (362KB) - Init.bs (11KB) - Dummy.dmy (49480KB) - Stage0.hed (7KB) - Stage0.cdf (60082KB) - Stage1.cdf (93838KB) - Stage2.cdf (52098KB) - Stage3.cdf (36818KB) - Inter0.str (215900KB) - System.cnf (68 bajtów) Gra jest oryginalan w PAL'u. Bardzo proszê o jak± kolwiek pomoc je¿eli kto¶ ju¿ co¶ takiego robi³ , czy potrzebne s± jeszcze jakie¶ inne programy aby otworzyæ te pliki , mo¿e jakie¶ pluginy ? Jakby kto¶ zamie¶ci³ opis jak dobraæ siê do tych plików by³bym bardzo wdziêczny. Przej¿a³em wasze forum i znalaz³em tematy ale nie zupe³nie o to mi chodzi (nie chodzi mi tutaj o wypalanie p³yt). Acha i ¶ci±gne³em z netu kilka programów takich jka PSX2HD , BULIDCD i wiem ¿e jest jeszcze STRIPISO ale znale¼æ go nie moge a napewno te programy mo¿na zast±piæ jakimi¶ innymi. JESZCZE RAZ BARDZO PROSZÊ WAS O POMOC ! |
Piotrek1985, wymienione przez Ciebie programy s± z epoki kamienia ³upanego i nie s³u¿± do tego do czego chcesz ich u¿yæ :)
Jasne, ¿e siê bawi³em. Jak dla mnie s± trzy killery:
Mi³o, ¿e kto¶ siê zainteresowa³ nie tylko graniem :D |
Cytat:
Mam zamiar sprawdziæ te programy i napisaæ jak posz³o. Tak jak napisa³e¶ wiem ,¿e te programy s± stare ale ¿eby a¿ tak :O Lubiê graæ w gierki zwa³aszcza te z PSX 1 - nie wiem czemu ale jako¶ klimat tych gier mi bardziej odpowiada np. Chrono Cross no ale chcem czego¶ wiêcej sprawdziæ co faktycznie jest na tych p³ytach zawsze te nowe inf siê w jaki¶ sposób przyda. Tak¿e dziêki za odpowiedz jak tylko sprawdze to napisze co i jak jeszcze raz dziêki. :respect: |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Ok dobra sprawdzi³em te programy z wyj±tkiem SNES Edit - nigdzie go nie ma ( mo¿e jaki¶ link ?) Wiêc przeskanowa³em p³ytê - mam zamontowany obraz ISO w napêdzie wirtualnym Alcohol120% w programie PSX Multi Conventer i jak zwykle znalaz³o same pliki STR czyli pliki z filmikami (swoj± drog± super) i jeden plik BMP s± na nim cyfry i litery i to wszystko nic wiêcej co do drugiego programu PSicture znalaz³o mi obrazy ale to nie jest to , obraz jest zniekszta³cony - co¶ w stylu zwalonego obrazu na TV. Przyda³ by siê jaki¶ opis jak wyci±gn±æ te pliki. Acha i czy wogóle potrzebny jest emualtor np. epsx , ¿eby wykonaæ tego typu operacje ?
|
HELP !!!! pomo¿e kto¶ ?
|
Cytat:
Jest okienkowa i pod dos'a ;) Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
PS: Je¶li masz zamiar wprowadzaæ zmiany do obrazu dobrze by by³o jaki¶ emu mieæ, a najlepiej oba (jedyne s³uszne: ePSXe i VGS). Dlaczego te dwa? ePSXe czasem jest zbyt tolerancyjny (np. poprawia "w locie" EDC/ECC). VGS jest najwierniejszy PSXowi - bez "zbêdnych" bajerów itp... |
Witam.
Sorki ¿e tak pu¼no odpowiadam. No wiêc tak pluginy , ktoe s± to : - ADPCM type 1 - FF8 Stream - FF9 Stream - Chrono Cross - CD-DA - GT STR CD-ROM - SEQ - SS2 Audio - STR CD-ROM - TIM - XA CD-ROM - SCEI Midi S± to standardowe pluginy , które ju¿ by³y w programie. Co do tych zmian Desden to najpier muszê nauczyæ sie wprowadzaæ :) zmiany a dopiero je w jaki¶ sposób wyko¿ystaæ - wszystko powoli. Co do SNES Edit to ju¿ mam go w³±¶nie sprawdzam. |
SNES Edit - nie za bardzo wiem jak ten program obs³ugiwaæ :\
|
Cytat:
Robi to tylko raz. Zapisuje offsety u siebie tak¿e po ponownym otworzeniu programu nie musisz traciæ czasu na "przeliczaniu". No chyba, ¿e utkn±³e¶ na samym pocz±tku. Tam wybierz obraz (np. *.bin) i zatwierdzasz enterem. Nie wybieraj tylko opcji, która wrzuca obraz w RAM (no chyba, ¿e masz gdzie¶ z 1GB). Za tydzieñ zrobie tutorial. Poszukaj te¿ plugów do photoshopa obs³uguj±cych *.tim. Jest najwygodniejszy i najprostszy sposób edytowania takich plików. Kiedy bedziesz mieæ gotowy tim poprostu wk³adasz go pod ten sam offfset (je¶li czego¶ nie pop#$%^*&¶ rozmiar bêdzie identyczny :D i taki te¿ ma byæ). Aha: palety musz± byæ identyczne! Inaczej gra siê powiesi. To samo siê tyczy "bitowo¶ci" i kolorów pó³/przejzroczysto¶ci. PS: no to sporo Ci jeszcze brakuje. Ja mam: adpcm1, ff8str, ff9str, psrac3, psralice, psrbm4th, psrchrono. psrcriadx, psrcstr, psrda, psrf1, psrgt, psrkowloon, psrlunar2, psrmaborosiB, psrmaborosiV, psrr4, psrseq, psrsoul, psrss2, psrstr, psrstrcd, psrtim, psrxacd, scemidi ... ale jest ich jeszcze trochê. Poszukujê takiego, który umo¿liwia skan pliku nie p³yty. |
Berion BARDZO ciê prosze aby¶ zamie¶ci³ te pliki na stronce bo niektórych poprostu nie mogê znale¼æ a niektóre s± na japoñskich stronach rozumiesz nie ³atwo tam sie po³apaæ :/ Acha i sorry , ¿e takie pytanai nobowate zadjê ale... te pliki , które umo¿liwiaj± skan p³yty to jakie ?
|
Ilo¶æ za³±czników: 1
Cytat:
Cytat:
Ja wiem czy n00b-owate...? Nubowate by by³ojakby¶ siê spyta³ o nagrywanie na PSX/PS2, których to mam serdecznie do¶æ (co nie oznacza, ¿e nie pomogê). Naprawdê jestem zadowolony, ¿e kto¶ zadaje pytania tego kalibru. Sam nie jestem jaki¶ masta, cz³owiek siê uczy ca³e ¿ycie. W za³±czniku znajdzie¶ plugi. Do pobrania polecam jakis download manager (np. FlashGet czy GetRight), bowiem zdarzyæ siê mo¿e, ¿e ¶ci±gniête archiwum oka¿e siê uszkodzone. |
Ok. wypakowa³em te pliki , które zamie¶ci³e¶ (wielkie dziêki) do folderu PsrPlugins czê¶æ siê powtarza³a wiêc nie zastêpowa³em ich. Rozumiem , ¿e te pliki , które mi da³e¶ to pliki umo¿liwiaj± skan p³yty , s± jeszcze pliki CDAZ w folderze Analyze ( swoj± drog± to widzia³em je te¿ na japanese site :) ) ale do czego s³u¿± to black magic. W³o¿y³em inn± grê mianowicie Chrono Cross'a (must play dla fana RPG) i pokaza³ mi siê komunikat , ¿e w³a¶nie nie znaleziono pliku CDAZ ( to samo mia³em kiedy w³o¿y³em PE2 ) ALE! w tym przypadku znalaz³em mase fotek postaci itemów itd (BOMBA program je¶li kto¶ planuje zrobic storne na temat danej gry - znalaz³em 5 itemów , których nie znalaz³em w grze). Wszystkie pliki TIM przekonwertowane s± na BMP - z¿era du¿o pamiêci ale zawsze idze to przerobic na gif :) ). Je¿eli da³o by rade pliki te przerobiæ i podminiæ da³o by to ciekawe efekty :) - no ale zawsze jest jakie¶ ale , w tym wypadku jak to zrobic i czy wogóle mo¿na ? S± wszystkie modele postaci 3D ! ( chyba wszystkie bo tylko CD 1 Sprawdzi³em , nie wiem czy na CD2 co¶ nowego znajde - narazie jestem podjarany CD 1 lol :) ). Fajnie by tak by³o wydac jakiego¶ Pacha spolszczaj±cego grê.
Dla przyk³adu podam jak to wygl±da pod Stream - STR0382 ; Time - 64x64 ; Plug-in - Tim ; Convertion - BMP. Tak¿e mi sie wydaje , mogê byæ w b³êdzie , ¿e to zale¿y od pluginów. Chocia¿ mam nadziejê , ze jest jeszcze inny sposób i nie trzeba pluginów. Bawi³em siê W SNESie i zrobi³em tak jak powiedzia³e¶ niestey po tym jak klikam na TIM nie znajduje nic , ekran jest kompletnie czarny , nie reaguje tez nic jak chcem ten plik zpisaæ. Znaczy po tym jak nciskam f4 pokazuje mi siê okre¶lê to fachowo "co¶" s± to kolorowe linnie ale , ¿adnych pozytywnych efektów nie daje zmienianie miêdzy 8 - 24bit. Jakie¶ sugestie ? edit: Dobra Chrono dzia³a ale nadal nie wiem jak dobraæ siê do tych plików na PE 2 AGRrrrrrr help ? |
Cytat:
CDAZ to taki ini dla tego programu. Tam masz info o przeskanowanej grze. Co dok³adnie? Tego nie wiem, fakt faktem, ¿e nie potrzeba ponownie skanowaæ tej samej p³yty je¶li skorzystasz z tego pliku, który uprzednio zrobi³e¶ (czyt. sam siê zrobi³). Cytat:
Cytat:
Cytat:
Do edycji: SNES Edit Do przegl±dania: PSiCture W obu przypadkach wygoda. Cytat:
Obecnie trwaj± prace nad FF7 (emsi), Vagrant Story (?) i FF9 (RPG) - o reszcie nie wiem. Cytat:
Kiedy klikniesz w convert to progs przekonwertuje wszystko na "zwyk³y" format. W przypadku A/V zale¿y od ustawionego kodeku. Zreszt± pobaw siê tym... Cytat:
Ja mam WinXP SP2 i nie mam problemów. PS: B³agam edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim. |
Witam.
Ok. próbowa³em szukaæ tych plików przez SNES Edit , bez skutku. Przedstawie jak to wygl±da ( zobaczyæ znaczy uwie¿yæ :) ) : - Otwieram plik z obrazem p³yty http://images.cjb.net.http.l2.l1.l0....8090/71974.jpg - Wyskakuje mi takie okienko z offsetami (wszystkie na 00000 ?? co¶ chyba nie tak :blee: ) http://images.cjb.net.http.l2.l1.l0....8090/ebe6d.jpg - Wciskam F4 i pojawia sie edytor : http://img509.imageshack.us/my.php?image=48mr.jpg - "ciemno¶æ widze" :) dopiero po zmianie na 24 bity mamy co¶ takiego : http://img508.imageshack.us/my.php?image=56vq.jpg - Klikam na TIM i to samo , zreszt± jedno wi±¿e siê z drugim... http://img508.imageshack.us/my.php?image=68gs1.jpg Wcze¶niej po naci¶niêciu zak³adki TIM , pokaza³ mi siê jeszcze informacja o tym ile znaleziono plików i w illu bitach - wszêdzie 0 To samo by³o jak próbowa³em z Chrono Crossem , tam to ju¿ wogóle niby 611MB - klikam dwa razy na p³yteke a tam dwa pliki : Slus_010.41 (592KB) , System.cnf (69 Bajtów) :O Co do tych postów przepraszam za to ju¿ , nie bêdzie dwóch odemnie pod ¿±d. Przyda³a by sie jaka¶ ma³a solucja jak ten program POPRAWNIE obs³u¿yæ bo nie wim co z tym zrobiæ. Zainstalowa³em PhotoShopa i mam juz pluginy , nie wiem czy to mo¿e byc problem ale w README pisze , ¿e te pluginny s± pod wersje 3.0 PS a jak chcia³em je w¿uciæ do folderu z pluginami to... jest kilka na¶cie innych podfolderów : http://img502.imageshack.us/my.php?image=79xq.jpg Natomiast folder z pluginami wygl±da tak : http://img517.imageshack.us/my.php?image=86la.jpg Sprawdzi³em u brata na kompie ( te¿ XP SP2 ) i to samo. Any ideas ? |
Ilo¶æ za³±czników: 1
Cytat:
edit: ISO? Nie, nie, nie... *.bin ! Robi±c *.iso tracisz dane subkana³owe. Byæ mo¿e to jest przyczyn± "dziwnego zachowania". Polecam CDRWin (od Goldenhawk - wystarczy Ci trial, i obraz zrób z tej p³yty nie z *.iso zamontowanego w virtualu). Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wrzuæ tu: [partycja]:\[tam gdzie jest fotoszop]\Adobe Photoshop v7.0CE\Plug-Ins Poni¿ej zamieszczam jeden± z moich przeróbek. Po co? Chcia³em zwróciæ uwagê na ciekaw± rzecz. Wiêkszo¶æ gier w PAL zawiera równie¿ tekstury etc. z NTSC (J). Mo¿emy to wykorzystaæ :) paleta ta sama, rozdzielczo¶æ ta sama, natomiast jedyn± ró¿nic± jest VRAM. Zapamiêtujemy jego warto¶c z tekstury z PAL i wprowadzamy j± zapisuj±c na now± t± z ntsc. Wk³adamy w miejsce "starej" PALowej i... eureka. Dzia³a. Obie musz± wa¿yæ tyle samo inaczej sobie mo¿emy odpu¶ciæ. |
Berion dziêki twojej pomocy ide dalej naprzód :) Ok. zrobi³em jeszcze raz obraz , tym razem .bin , w CDRwin (spróbowa³em te¿ w alcoholu i dzia³a tak¿e). Sytuacja wygl±da tak:
- Po uruchomieniu programu wyskoczy³o te okno ( poprzednim razem go nie by³o ) : http://img471.imageshack.us/my.php?image=16sa.jpg - Nastêpnie to : http://img214.imageshack.us/my.php?image=22nb.jpg - Po wci¶niêciu F4 : http://img215.imageshack.us/my.php?image=50qg.jpg - Po klikniêciu na TIM : http://img216.imageshack.us/my.php?image=49xj.jpg - A nastêpnie : http://img220.imageshack.us/my.php?image=60rw.jpg Natomiast opcje w CDRwin wygl±daj± tak : http://img221.imageshack.us/my.php?image=ust8xx.jpg Tak¿e jako¶ to ruszy³o ale do po¿±danych efektów jeszcze daleko (a mo¿e i nie ;) ? ) PS: Rozumiem , ¿e te screeny to z Tenchu ? :) |
@Piotrek1985
Wygl±da na to, ¿e znalaz³ tylko dwa szesnastobitowe timy :| To jest PAL czy NTSC bo te¿ mam "drugiego parasjata". |
Gra jest w systemie PAL. Berion Tylko mi nie mów , ¿e musze sobie gierke ze stanów sprowadzaæ lol :O Tylko to mnie dziwi i denerwuje równocze¶nie , ¿e emulator odpaka gierke i decompresuje wszystkie file :blee:
|
Cytat:
Bo emulator emuluje konsole :D |
Berion , jak by¶ mi przes³a³ plk .cdaz od PE2 w wersji NTSC , chodzi mi oczywi¶cie o ten z PSXMC czy raczej to nic nie da ?
|
Cytat:
Przepraszam za zw³okê, ale naprawdê mam ma³o czasu ostatnio. |
Ok. zpachowa³em grê (na obrazie p³yty) Parasite Eve 2 Protection Fix & PAL/NTSC Selector. Tym razem po przeskanowani znalaz³o mi jeden plik 4bitowy TIM i widaæ co na nim jest , bomba- s± to litery i znaki jak przecinek , nawias itp... :| Chcia³em siê zapytaæ czy mo¿e do SNESedit s± jeszcze jakie¶ inne wtyczki , mo¿e reszta obrazów na p³ycie jest w jaim¶ innym formacie graficznym ? Co do tego unpackera to ja odpadam , nieznam siê na programowaniu...
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
PS: Ja te¿. Nie umiem programowaæ (jeszcze), umiem siê tylko pos³ugiwaæ tym, czy tamtym. Ale s± ró¿ne narzêdzia do tego s³u¿±ce. Zamierzam zg³ebic tutoriale na ten temat w wakacje i mo¿e co¶ z tego wyjdzie. |
Berion czy sprawdzi³e¶ ju¿ swojego PE2 znalaz³o jakie¶ pliki ?
Czekam na info. |
Cytat:
Chcia³em jeszcze napisaæ , ¿e z ciekawo¶æi sprawdzi³em jeszcze Chrono Crossa Senesedit'orem i w tym wypadku zadzia³a³. Znalaz³o masê TIM'ów a skanowa³em normalny obraz iso , nie bin. jak w przypadku PE2 , wiêc to znaczy , ¿e ten program porostu nie mo¿e odczytaæ danch z p³yt w formacie PAL :| ?! Acha i jeszcze jedno kiedy pokazuje mi siê okno po naci¶niêciu f4 u do³u pod okienkiem TILE pokazuje mi siê w bitach od 8 - 32 , natomiast po klikniêciu na TIM , jest tylko od 8-24 (24bitowe s± zniekszta³cone tylko kilka kolorowych kropek) czemu tak siê dzieje ? No i jka u ciebie z tym PE2 w NTSC ? |
Cytat:
I tak mabyæ :> Spokojnie, jak znajdê trochê czasu. |
Witam.
Ok. buszowa³em w sieci co mo¿e by tak wiêcej informacji na ten temat znale¼æ. No wiêc co znalaz³em - miêdzy innymi twojego posta na temat Crash Team Raceing gdzie poruszasz podobny temat nie pamiêtm czy pisa³e¶ jaka to by³a gra w PAL czy w NTSC ? Mam pare pytañ : czy gry w NTSC s± bez tych pi@#^&!ch "bigfile" i czy tylko wersje PAL s± tym "zara¿one" lol (( Siedzia³em kilka godzin na google i znalaz³em kilka podobnych w±tków gdzie ludzie mj± podobne problemy np. tu : http://www.pir8forums.com/viewthread...D=17&TID=33863 Nigdzie nie ma ¿adnych informacj jak to wygrzebaæ z tego pliku (ale je¶li to jako¶ zosta³o spakowane to znaczy , ¿e jako¶ to mo¿na wypakowaæ) !!! :blee: Teraz mi siê wydaje , ¿e gry w NTSC s± bardziej hmm elastyczne ? je¶li chodzi o "model'ing". Chcia³em sobie kupiæ FFVII w Pal a teraz sam nie wiem... Wiêc nie wiem czy mi siê bedzie op³aca³o wydaæ prawie 100z³. i sprowadzaæ grê ze stanów je¶li to bêdzie to samo - tak¿e czy ró¿ni siê (nie zabardzo wiem jak to nazwaæ) system kompresji w grach NTSC a PAL i czy jest ³atwiej siê do nich dobraæ ?? ??? Sorry , ¿e tak ci±gne ten temat ale BARDZO chcia³bym "z³amaæ" t± gre i siê wkoñcu czego¶ wiêcej dowiedzieæ jak sobie z tym fantem radziæ. :) |
Cytat:
Z gfx w Crashu mam taki problem, ¿e s± w 32 bitach i ¿aden program mi nie widzi poprawnie palety kolorów... Cytat:
Cytat:
Cytat:
Polecam progsy Snailrush-a do FF7/8 Cytat:
|
Witam.
Berion jak zwykle buszowa³em po sieci i znalaz³em taki adres : http://www.softpedia.com/get/Program...UnPACKer.shtml Napisz co my¶lisz o tym programie , pisze , ¿e mo¿na wypakowaæ tzw. "bigfile" ale to chyba jest tylko do gier na PC , jest tak¿e full innych programów ni¿ej ( wiêkszo¶æ to nie mam pojêcia do czego s³u¿± :blee: ) Jest tam tak¿e Resource Hacker 3.4.0.79 tylko nie wiem co z tym fantem zrobiæ. Pozatym pe³no tam ciekawych programów. Przyda³o by siê aby¶ napisa³ co o tym my¶lisz. |
Cytat:
Cytat:
Co do resource hacker i jemu podobnych to s³u¿y to "rozpakowania", "podejrzenia" zawarto¶ci np. *.exe. Do dzi¶ szukam taki, który by potrafi³ "rozebraæ" PS-X.EXE. Bez skutku... Nie tego szukasz, wierz mi. Unpacker-ów dla gier z PSXa ju¿ nigdzie nie ma. Mnie samemu by siê przyda³y. |
Ok. je¶li chodzi o te pliki exe to znalaz³em co¶ takiego mo¿e siê przyda :
Psx Disassembler 0.2 z tej strony : http://www.hitmen-console.org/ Zaciekawi³ mnie program :Craction Replay 0.6 - chcia³em siê zapytaæ czy s³ysza³e¶ o tym programie je¶li tak mo¿e odpowiesz mi na to pytanko : zdaje mi siê , ¿e potrzebna jest konsola do tego programu i (i tego nie jestem pewien action replay?) jak nazywa siê ten kabel , którym siê pod³ancza konsolke/ar?/komputer. Pozatym na stronie jest pare programów ale dosowych. PS : Do czego s³u¿y program Net Yaroze ? |
@Piotrek1985 te programy s³uza miedzy innymi do debugowania i compilowania przy pomocy action replaya softu na psxa ;)
A NetYaroze jest to zestaw narzedzi do tworzenia prostych gier gara¿owych ;) |
Cytat:
AR musi byæ flash-owalny (czyli te pierwsze). Cytat:
NetYaroze - czarny PSX z softem do tworzenia gier (devkit dla ubogich). Chêtnie bym kupi³ ten sprzêt :| (podobnie jak DTL-H3001/2) |
Lekki offtopic - Berion rozumiem , ¿e chodzi ci o ten stuff :
http://videogamecollectors.com/galle.../PSXDEV?full=1 Je¿eli interesuje ciê sama konsola to znam go¶cia , który to na allegro wystawia³ ale je¶li chodzi o te czarne pud³o to pierwszy raz co¶ takiego widze. |
Cytat:
Cytat:
Ta "sama konsola" to debug kit Kod PHP:
Kod PHP:
http://digi.online.sh.cn/images/2005...59ac85_001.jpg Wszystkie trzy to obiekty mojego po¿±dania :D DebugKit-y szczególnie. Tu masz te¿ ciekawe info: http://assemblergames.com/forums/sho...526#post112526 |
Kurcze zapu¼no ju¿ sprzedana...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74365808 Ale mo¿esz siê go zapytaæ czy co¶ takiego ci za³atwi. A tutaj na ebau ma te¿ na spreda¿ : http://cgi.ebay.com/SONY-PLAYSTATION...ayphotohosting |
Cytat:
|
Cytat:
Ale zapytaæ siê zawsze mo¿na :) A tn zielony Debug to chyba ten : http://img153.exs.cx/img153/4483/dsc005373lp.jpg http://img153.exs.cx/img153/2379/dsc005353dq.jpg http://img153.exs.cx/img153/9962/dsc005345gg.jpg http://img153.exs.cx/img153/6803/dsc005482ho.jpg Go¶æ napisa³ , ¿e dosta³ go od Squaresoft'u razem z p³ytk± beta Parasite Eve 2 A¿ ciê¿ko uwierzyæ... |
Cytat:
Cytat:
|
Zobacz ten link :
http://videogamecollectors.com/galle...ination?full=1 Trzeci link od lewej to w³a¶nie chyba s± te zielone ale nie jestem pewien. W tle chyba jest nawet pude³ko (devkita nie widaæ) od czerwonego Dolphin'a - devkita od Gamecuba. |
Cytat:
|
Berion, ale przecie¿ mo¿na podkrêciæ laser PSX'a (jest taka ma³a ¶róbka, która kontroluje dop³yt produ do lasera), kiedy¶ siê podkrêca³o po to aby PSX czyta³ CD-RW...
|
Cytat:
Potrzebuje Debug-a z trzech powodów: a.) ³adnie wygl±da :D b.) odpala kopie bez moda etc. (ale i tak trzeba spatchowaæ master code) c.) tajemnica :) |
Witam. Odkopiê troszkê temat ^^.
Bawiê siê obrazem Metal Gear Solid wersja PAL (plik img wraz z ccd i sub). W SnesEdit wyszukuje mi kilkanascie tim'ów (jednak cze¶æ z nich jest "nieczytelna" np: TU, o ile dobrze rozumiem jest ona skompresowana?). Mój problem polega miêdzy innymi na tym, ¿e po wyci±gnieciu tim'a i jego edycji, gdy próbujê go w³ozyæ spowrotem to SnesEdit zalicza crash'a. Rozmiar jest identyczny, palety tak¿e. Nie wiem gdzie jest problem. Dodatkowo jestem ciekaw w jaki sposób dodac polska czcionkê do gry na psx. Z grami pokroju SNES'a, GBC, GBA nie mam problemów, na nich æwiczy³em i idzie ca³kiem sprawnie. |
Dzielisz obraz na cz***281;***347;ci i bawisz si***281; TileMolesterem :]
|
To nie musz***261; by***263; wcale TIMy. ;)
A je***347;li s***261; kompresowane to niestety nie pomog***281;. Co do wk***322;adania z powrotem (rozumiem, ***380;e m***243;wisz o poprawnym, zwyk***322;ym *.tim): Snes-Edit to dobry hex edytor i nic poza tym. Tyle razy mnie ju***380; zawi***243;d***322;, ***380;e zwyczajnie nie ufam temu programowi (potrafi b***322;***281;dnie zaadresowa***263; plik). Mo***380;e w tym le***380;y problem. Lepiej u***380;y***322; by***347; TIM-Viewera - wg. mnie najlepszego programu do tego rodzaju zabawy. A co do czcionek: tak samo si***281; robi na ka***380;dej platformie i wi***261;***380;***261; sie z tym te same problemy. |
Dzi***281;kuj***281; za odpowiedzi.
Z tego co widz***281; to TileMolester ***322;aduje dane do pami***281;ci RAM. W takim razie czym najlepiej podzieli***263; obraz? TimViewer teoretycznie wrzuca mi tima zpowrotem (kierowa***322;em si***281; tutorialem), jednak pod emu gra ma freez'a. Tim po edycji ma identyczne parametry jak przed, chyba ***380;e jest jaki***347; haczyk :). |
Np. A.F.7 Split, ale imo lepiej po prostu najpierw rozebra***263; obraz i bawi***263; si***281; plikami w mode1. Dopiero jak znajdziesz co***347; to zastanowi***263; si***281; nad edycj***261; ca***322;ego obrazu. Szczuru natomiast lubi sobie utrudnia***263; ***380;ycie. ;P
No to jest jaki***347; haczyk. ;) MGSa mam w NTSC/J wi***281;c raczej nie pomog***281; (a i czasu brak). Musisz pomy***347;le***263;. Oczywi***347;cie wiesz, ***380;e o ile *.tim jest taki sam "od kuchni" po edycji ma ten sam rozmiar pliku (dotyczy to tylko *.tim-***243;w 4,8 i 16bitbit)? ;) |
Dobra. Pobawi***281; sie z tym nied***322;ugo (bo z czasem tez nie jest najlepiej) i zdam jaki***347; raport co i jak. MGS'a te***380; posiadam w wersji NTSC/J ale stworzenie tablicy pod hiragane katakane i kanji jest dla mnie jak na razie bariera nie do przej***347;cia :).
Uda***322;o mi si***281; wrzuci***263; tego tima i dzia***322;a bez problem***243;w. Teraz b***281;d***281; pr***243;bowa***322; dosta***263; si***281; do czcionek. Ed: Problem w tym ***380;e jak rozbior***281; obraz to podczas ***322;adowania niekt***243;rych plik***243;w wyskakuje mi b***322;***261;d o niewystarczaj***261;cej ilo***347;ci pami***281;ci. |
Cytat:
|
B***322;***261;d wygl***261;da tak:
http://img87.imageshack.us/img87/3884/errorll1.jpg Przejrza***322;em par***281; plik***243;w, ale jak na razie no progress. Zobaczymy co dalej. Spotka***322;em si***281; tak***380;e z poj***281;ciami takimi jak ASM i routine, jednak po przestudiowaniu kilku materia***322;***243;w z romhacking.net stwierdzam, ***380;e zajm***281; si***281; tym jak znajd***281; wi***281;cej wolnego czasu :). |
Dokup sobie RAMu, albo zr***243;b jak ja m***243;wi***281;. :P
|
Tak te***380; zrobi***322;em , podzieli***322;em i b***281;d***281; przegl***261;da***322; za jaki***347; czas. Dzieki za odpowiedzi, jak sie co***347; wykluje to si***281; podziel***281; :).
Pozdrawiam. |
Ale po co to dzieli***263;? Wypakuj sobie jaki***347; plik i go przegl***261;daj, po prostu. Je***347;li trafisz na co***347; ciekawego to si***281; nim zajmij, zaedytuj i z powrotem w***322;***243;***380; do obrazu (na og***243;***322; zwyk***322;e dane nie s***261; na leap sektorach).
Po za tym jeszcze jedna wa***380;na uwaga: musisz trafi***263; w kodek i tak samo go zapisa***263;. Inaczej gra si***281; wysypie. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 13:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.