Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Pomoc w sprawie "prze¶wietlania" p³yt do PSX, Sprawdzanie zawarto¶ci p³yt (https://forum.cdrinfo.pl/f106/pomoc-sprawie-przeswietlania-plyt-psx-sprawdzanie-zawartosci-plyt-59228/)

Piotrek1985 29.11.2005 11:15

Pomoc w sprawie "prze¶wietlania" p³yt do PSX, Sprawdzanie zawarto¶ci p³yt
 
WITAM!
Chcia³em Was prosiæ o pomoc a mianowicie chodzi o gry na PSX'a (Playstation 1). Mam kilkana¶cie gier i chcia³bym zobaczyc co na nich jest ale nie chodzi mi o to aby pje odpalic na konsoli i przej¶æ. Chcia³bym zobaczyæ co znajduje siê na p³ycie - chodzi mi o dane na niej. Dla przyk³adu chcem sprawdziæ zawarto¶æ p³yty (np. CD1) gry Parasite Eve 2 - wiadomo obrazki broni , lokacji lub nawet modeli 3D itp (czyta³em na jednym forum , ¿e go¶æ znalaz³ dwie bronize z RE2 , które normalnie nie wystêpuj± w grze - niby nic ale zawsze mo¿na sprawdziæ ). Szuka³em ju¿ informacji na ten temat w sieci ale nie ma wyja¶nionego dok³adnie tego jak to zrobiæ. Natkne³em siê na program PSmplay , i w pewnym sensie dzia³a ale nie tak jak bym sobie tego ¿yczy³... Program skanuje p³ytê ale jedynie co cnajduje to tylko pliki .STR czyli filmiki i tylko filmiki. Kiedy zaznaczam sam format .TIM nie znajduje NIC na p³ycie a powinno. Na p³ycie znajduj± siê podane pliki :
- Pe_disk.01 (2KB)
- Sles_025.58 (362KB)
- Init.bs (11KB)
- Dummy.dmy (49480KB)
- Stage0.hed (7KB)
- Stage0.cdf (60082KB)
- Stage1.cdf (93838KB)
- Stage2.cdf (52098KB)
- Stage3.cdf (36818KB)
- Inter0.str (215900KB)
- System.cnf (68 bajtów)
Gra jest oryginalan w PAL'u. Bardzo proszê o jak± kolwiek pomoc je¿eli kto¶ ju¿ co¶ takiego robi³ , czy potrzebne s± jeszcze jakie¶ inne programy aby otworzyæ te pliki , mo¿e jakie¶ pluginy ? Jakby kto¶ zamie¶ci³ opis jak dobraæ siê do tych plików by³bym bardzo wdziêczny. Przej¿a³em wasze forum i znalaz³em tematy ale nie zupe³nie o to mi chodzi (nie chodzi mi tutaj o wypalanie p³yt). Acha i ¶ci±gne³em z netu kilka programów takich jka PSX2HD , BULIDCD i wiem ¿e jest jeszcze STRIPISO ale znale¼æ go nie moge a napewno te programy mo¿na zast±piæ jakimi¶ innymi. JESZCZE RAZ BARDZO PROSZÊ WAS O POMOC !

Berion 29.11.2005 12:13

Piotrek1985, wymienione przez Ciebie programy s± z epoki kamienia ³upanego i nie s³u¿± do tego do czego chcesz ich u¿yæ :)

Jasne, ¿e siê bawi³em.

Jak dla mnie s± trzy killery:
  • PSX Multi Converter. Wystarczy Ci ostatnia darmowa wersja czyli 2.52. Nowsze, które s± p³atne maj± dodane opcje przegladania timów, ale do tego s± znacznie lepsze programy. Niestety pluginów musisz ju¿ poszukaæ sam, a bez nich program jest do¶æ ubogi. Otworzysz tym wszystkie formaty plików d¼wiêkowych. Nie wybierasz ich rêcznie - skanujesz p³ytê/obraz.
  • SNES Edit. Potê¿ne narzêdzie, dziêki któremu mo¿esz podmieniaæ *.tim-y. (o ich przegladaniu nie wspominaj±c). Program skanuje p³ytê w poszukiwaniu tego formatu, oczywi¶cie zaglada równie¿ do bigfile'i. Wkrótce przygotujê ma³y tutorial (mo¿e nawet w tym tygodniu).
  • PSiCture. To samo co wy¿ej. Ale tylko do przegl±dania.

Mi³o, ¿e kto¶ siê zainteresowa³ nie tylko graniem :D

Piotrek1985 29.11.2005 12:24

Cytat:

Napisany przez Berion
Piotrek1985, wymienione przez Ciebie programy s± z epoki kamienia ³upanego i nie s³u¿± do tego do czego chcesz ich u¿yæ :)

Jasne, ¿e siê bawi³em.

Jak dla mnie s± trzy killery:
  • PSX Multi Converter. Wystarczy Ci ostatnia darmowa wersja czyli 2.52. Nowsze, które s± p³atne maj± dodane opcje przegladania timów, ale do tego s± znacznie lepsze programy. Niestety pluginów musisz ju¿ poszukaæ sam, a bez nich program jest do¶æ ubogi. Otworzysz tym wszystkie formaty plików d¼wiêkowych. Nie wybierasz ich rêcznie - skanujesz p³ytê/obraz.
  • SNES Edit. Potê¿ne narzêdzie, dziêki któremu mo¿esz podmieniaæ *.tim-y. (o ich przegladaniu nie wspominaj±c). Program skanuje p³ytê w poszukiwaniu tego formatu, oczywi¶cie zaglada równie¿ do bigfile'i. Wkrótce przygotujê ma³y tutorial (mo¿e nawet w tym tygodniu).
  • PSiCture. To samo co wy¿ej. Ale tylko do przegl±dania.

Mi³o, ¿e kto¶ siê zainteresowa³ nie tylko graniem :D

Berion jeste¶ moim promyczkiem w tunelu ciemno¶ci :) DZIÊKI ZA ODPOWIEDZ.
Mam zamiar sprawdziæ te programy i napisaæ jak posz³o. Tak jak napisa³e¶ wiem ,¿e te programy s± stare ale ¿eby a¿ tak :O Lubiê graæ w gierki zwa³aszcza te z PSX 1 - nie wiem czemu ale jako¶ klimat tych gier mi bardziej odpowiada np. Chrono Cross no ale chcem czego¶ wiêcej sprawdziæ co faktycznie jest na tych p³ytach zawsze te nowe inf siê w jaki¶ sposób przyda. Tak¿e dziêki za odpowiedz jak tylko sprawdze to napisze co i jak jeszcze raz dziêki. :respect:

Berion 29.11.2005 12:29

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] Lubiê graæ w gierki zwa³aszcza te z PSX 1 - nie wiem czemu ale jako¶ klimat tych gier mi bardziej odpowiada np. Chrono Cross [...]

Bo to by³a z³ota era elektronicznej rozrywki :) Tania produkcja, mocny sprzêt, ³atwo¶æ programowania. Obawiam siê, ¿e ju¿ to nigdy nie powróci.

Cytat:

[...] no ale chcem czego¶ wiêcej [...]
Ja te¿ chcem :D

Cytat:

[...] sprawdziæ co faktycznie jest na tych p³ytach zawsze te nowe inf siê w jaki¶ sposób przyda. Tak¿e dziêki za odpowiedz jak tylko sprawdze to napisze co i jak jeszcze raz dziêki. :respect:
Chêtnie pomogê - po to jest forum.

Piotrek1985 29.11.2005 13:15

Ok dobra sprawdzi³em te programy z wyj±tkiem SNES Edit - nigdzie go nie ma ( mo¿e jaki¶ link ?) Wiêc przeskanowa³em p³ytê - mam zamontowany obraz ISO w napêdzie wirtualnym Alcohol120% w programie PSX Multi Conventer i jak zwykle znalaz³o same pliki STR czyli pliki z filmikami (swoj± drog± super) i jeden plik BMP s± na nim cyfry i litery i to wszystko nic wiêcej co do drugiego programu PSicture znalaz³o mi obrazy ale to nie jest to , obraz jest zniekszta³cony - co¶ w stylu zwalonego obrazu na TV. Przyda³ by siê jaki¶ opis jak wyci±gn±æ te pliki. Acha i czy wogóle potrzebny jest emualtor np. epsx , ¿eby wykonaæ tego typu operacje ?

Piotrek1985 29.11.2005 13:55

HELP !!!! pomo¿e kto¶ ?

Desden 29.11.2005 14:31

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Ok dobra sprawdzi³em te programy z wyj±tkiem SNES Edit - nigdzie go nie ma ( mo¿e jaki¶ link ?)

Oficjalna!
Jest okienkowa i pod dos'a ;)

Cytat:

Acha i czy wogóle potrzebny jest emualtor np. epsx , ¿eby wykonaæ tego typu operacje ?
Jesli chcesz powaznie myslec o grzebaniu w grze ze skutkiem fizycznej jej zmiany,to tak bed± ci potrzebne najlepiej oba emu tzn.epsxe i vgs ;)

Berion 29.11.2005 14:44

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] w programie PSX Multi Conventer i jak zwykle znalaz³o same pliki STR czyli pliki z filmikami (swoj± drog± super) i jeden plik BMP s± na nim cyfry i litery i to wszystko nic wiêcej [...]

A jakie masz pluginy?

Cytat:

[...] co do drugiego programu PSicture znalaz³o mi obrazy ale to nie jest to , obraz jest zniekszta³cony - co¶ w stylu zwalonego obrazu na TV. [...]
Widaæ niezgodno¶æ palet. Czasem tak bywa. Ja w CTR mam to samo. Czê¶æ gier korzysta z 32bitowych.

PS: Je¶li masz zamiar wprowadzaæ zmiany do obrazu dobrze by by³o jaki¶ emu mieæ, a najlepiej oba (jedyne s³uszne: ePSXe i VGS). Dlaczego te dwa? ePSXe czasem jest zbyt tolerancyjny (np. poprawia "w locie" EDC/ECC). VGS jest najwierniejszy PSXowi - bez "zbêdnych" bajerów itp...

Piotrek1985 29.11.2005 17:58

Witam.
Sorki ¿e tak pu¼no odpowiadam. No wiêc tak pluginy , ktoe s± to :
- ADPCM type 1
- FF8 Stream
- FF9 Stream
- Chrono Cross
- CD-DA
- GT STR CD-ROM
- SEQ
- SS2 Audio
- STR CD-ROM
- TIM
- XA CD-ROM
- SCEI Midi
S± to standardowe pluginy , które ju¿ by³y w programie. Co do tych zmian Desden to najpier muszê nauczyæ sie wprowadzaæ :) zmiany a dopiero je w jaki¶ sposób wyko¿ystaæ - wszystko powoli. Co do SNES Edit to ju¿ mam go w³±¶nie sprawdzam.

Piotrek1985 29.11.2005 18:14

SNES Edit - nie za bardzo wiem jak ten program obs³ugiwaæ :\

Berion 29.11.2005 18:35

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
SNES Edit - nie za bardzo wiem jak ten program obs³ugiwaæ :\

To program g³ównie do t³umaczenia romów. Aby przej¶æ w tryb graficzny Wci¶nij F4 i kliknij "myszom" w panel z napisem TIM. Program przeskanuje p³ytê w poszukiwaniu 4/8/16 i 24 bitowych.

Robi to tylko raz. Zapisuje offsety u siebie tak¿e po ponownym otworzeniu programu nie musisz traciæ czasu na "przeliczaniu".

No chyba, ¿e utkn±³e¶ na samym pocz±tku. Tam wybierz obraz (np. *.bin) i zatwierdzasz enterem. Nie wybieraj tylko opcji, która wrzuca obraz w RAM (no chyba, ¿e masz gdzie¶ z 1GB).

Za tydzieñ zrobie tutorial. Poszukaj te¿ plugów do photoshopa obs³uguj±cych *.tim. Jest najwygodniejszy i najprostszy sposób edytowania takich plików.

Kiedy bedziesz mieæ gotowy tim poprostu wk³adasz go pod ten sam offfset (je¶li czego¶ nie pop#$%^*&¶ rozmiar bêdzie identyczny :D i taki te¿ ma byæ).

Aha: palety musz± byæ identyczne! Inaczej gra siê powiesi. To samo siê tyczy "bitowo¶ci" i kolorów pó³/przejzroczysto¶ci.

PS: no to sporo Ci jeszcze brakuje. Ja mam:
adpcm1, ff8str, ff9str, psrac3, psralice, psrbm4th, psrchrono. psrcriadx, psrcstr, psrda, psrf1, psrgt, psrkowloon, psrlunar2, psrmaborosiB, psrmaborosiV, psrr4, psrseq, psrsoul, psrss2, psrstr, psrstrcd, psrtim, psrxacd, scemidi

... ale jest ich jeszcze trochê. Poszukujê takiego, który umo¿liwia skan pliku nie p³yty.

Piotrek1985 29.11.2005 19:23

Berion BARDZO ciê prosze aby¶ zamie¶ci³ te pliki na stronce bo niektórych poprostu nie mogê znale¼æ a niektóre s± na japoñskich stronach rozumiesz nie ³atwo tam sie po³apaæ :/ Acha i sorry , ¿e takie pytanai nobowate zadjê ale... te pliki , które umo¿liwiaj± skan p³yty to jakie ?

Berion 29.11.2005 19:42

Ilo¶æ za³±czników: 1
Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Berion BARDZO ciê prosze aby¶ zamie¶ci³ te pliki na stronce bo niektórych poprostu nie mogê znale¼æ a niektóre s± na japoñskich stronach rozumiesz nie ³atwo tam sie po³apaæ :/ [...]

A my¶lisz, ¿e ja to jak je ¶ci±gn±³em? :D Oj po³apaæ siê niesposób - trzeba sie wybraæ na naukê "d¿apana". Bez niego to jak bez rêki ;)

Cytat:

[...] Acha i sorry , ¿e takie pytanai nobowate zadjê ale... te pliki , które umo¿liwiaj± skan p³yty to jakie ?
Wszystkie powy¿ej wypisane :D Do czê¶ci gier s± specjalnie dedykowane pluginy, a to z powodu "popakowania" plików w "zbiory".

Ja wiem czy n00b-owate...? Nubowate by by³ojakby¶ siê spyta³ o nagrywanie na PSX/PS2, których to mam serdecznie do¶æ (co nie oznacza, ¿e nie pomogê).

Naprawdê jestem zadowolony, ¿e kto¶ zadaje pytania tego kalibru. Sam nie jestem jaki¶ masta, cz³owiek siê uczy ca³e ¿ycie.

W za³±czniku znajdzie¶ plugi. Do pobrania polecam jakis download manager (np. FlashGet czy GetRight), bowiem zdarzyæ siê mo¿e, ¿e ¶ci±gniête archiwum oka¿e siê uszkodzone.

Piotrek1985 29.11.2005 20:44

Ok. wypakowa³em te pliki , które zamie¶ci³e¶ (wielkie dziêki) do folderu PsrPlugins czê¶æ siê powtarza³a wiêc nie zastêpowa³em ich. Rozumiem , ¿e te pliki , które mi da³e¶ to pliki umo¿liwiaj± skan p³yty , s± jeszcze pliki CDAZ w folderze Analyze ( swoj± drog± to widzia³em je te¿ na japanese site :) ) ale do czego s³u¿± to black magic. W³o¿y³em inn± grê mianowicie Chrono Cross'a (must play dla fana RPG) i pokaza³ mi siê komunikat , ¿e w³a¶nie nie znaleziono pliku CDAZ ( to samo mia³em kiedy w³o¿y³em PE2 ) ALE! w tym przypadku znalaz³em mase fotek postaci itemów itd (BOMBA program je¶li kto¶ planuje zrobic storne na temat danej gry - znalaz³em 5 itemów , których nie znalaz³em w grze). Wszystkie pliki TIM przekonwertowane s± na BMP - z¿era du¿o pamiêci ale zawsze idze to przerobic na gif :) ). Je¿eli da³o by rade pliki te przerobiæ i podminiæ da³o by to ciekawe efekty :) - no ale zawsze jest jakie¶ ale , w tym wypadku jak to zrobic i czy wogóle mo¿na ? S± wszystkie modele postaci 3D ! ( chyba wszystkie bo tylko CD 1 Sprawdzi³em , nie wiem czy na CD2 co¶ nowego znajde - narazie jestem podjarany CD 1 lol :) ). Fajnie by tak by³o wydac jakiego¶ Pacha spolszczaj±cego grê.
Dla przyk³adu podam jak to wygl±da pod Stream - STR0382 ; Time - 64x64 ; Plug-in - Tim ; Convertion - BMP. Tak¿e mi sie wydaje , mogê byæ w b³êdzie , ¿e to zale¿y od pluginów. Chocia¿ mam nadziejê , ze jest jeszcze inny sposób i nie trzeba pluginów. Bawi³em siê W SNESie i zrobi³em tak jak powiedzia³e¶ niestey po tym jak klikam na TIM nie znajduje nic , ekran jest kompletnie czarny , nie reaguje tez nic jak chcem ten plik zpisaæ. Znaczy po tym jak nciskam f4 pokazuje mi siê okre¶lê to fachowo "co¶" s± to kolorowe linnie ale , ¿adnych pozytywnych efektów nie daje zmienianie miêdzy 8 - 24bit.
Jakie¶ sugestie ?

edit:
Dobra Chrono dzia³a ale nadal nie wiem jak dobraæ siê do tych plików na PE 2 AGRrrrrrr
help ?

Berion 29.11.2005 23:40

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] jeszcze pliki CDAZ w folderze Analyze ( swoj± drog± to widzia³em je te¿ na japanese site :) ) ale do czego s³u¿± to black magic. [...]

Ju¿ piszê :)

CDAZ to taki ini dla tego programu. Tam masz info o przeskanowanej grze. Co dok³adnie? Tego nie wiem, fakt faktem, ¿e nie potrzeba ponownie skanowaæ tej samej p³yty je¶li skorzystasz z tego pliku, który uprzednio zrobi³e¶ (czyt. sam siê zrobi³).

Cytat:

[...] W³o¿y³em inn± grê mianowicie Chrono Cross'a (must play dla fana RPG) [...]
No ba, mnie to mówisz? :D Choæ dla mnie wy¿ej stoi "Vagrant" z "siódemk±" na czele.

Cytat:

[...] ALE! w tym przypadku znalaz³em mase fotek postaci itemów itd (BOMBA program je¶li kto¶ planuje zrobic storne na temat danej gry - znalaz³em 5 itemów , których nie znalaz³em w grze). [...]
S± wszystkie przedmioty etc. z gry 8 ) Wszystkie tekstury s± user friendly, wiêc jest siê czym bawiæ.

Cytat:

[...] Wszystkie pliki TIM przekonwertowane s± na BMP - z¿era du¿o pamiêci ale zawsze idze to przerobic na gif :) ). Je¿eli da³o by rade pliki te przerobiæ i podminiæ da³o by to ciekawe efekty :) - no ale zawsze jest jakie¶ ale , w tym wypadku jak to zrobic i czy wogóle mo¿na ? [...]
Jak dla mnie to bezsensu konwertowaæ na *.bmp (bardzo du¿o miejsca), czy nawet *.gif (du¿o roboty), a sam PSXMC wg. mnie nie nadaje siê do zabawy timami. Nie nazywa ich wzglêdem offsetów, z których zosta³y wyjête.

Do edycji: SNES Edit
Do przegl±dania: PSiCture

W obu przypadkach wygoda.

Cytat:

[...] S± wszystkie modele postaci 3D ! ( chyba wszystkie bo tylko CD 1 Sprawdzi³em , nie wiem czy na CD2 co¶ nowego znajde - narazie jestem podjarany CD 1 lol :) ). Fajnie by tak by³o wydac jakiego¶ Pacha spolszczaj±cego grê. [...]
Ja siê wzi±³em za pierwsze Tenchu i CTR, do dzi¶ prace stoj± w ~20%. Nie mam czasu :nie: Tak¿e fajnie, fajnie...

Obecnie trwaj± prace nad FF7 (emsi), Vagrant Story (?) i FF9 (RPG) - o reszcie nie wiem.

Cytat:

[...] Dla przyk³adu podam jak to wygl±da pod Stream - STR0382 ; Time - 64x64 ; Plug-in - Tim ; Convertion - BMP. Tak¿e mi sie wydaje , mogê byæ w b³êdzie , ¿e to zale¿y od pluginów. [...]
Jeste¶ :)
Kiedy klikniesz w convert to progs przekonwertuje wszystko na "zwyk³y" format. W przypadku A/V zale¿y od ustawionego kodeku. Zreszt± pobaw siê tym...

Cytat:

[...] po tym jak klikam na TIM nie znajduje nic , ekran jest kompletnie czarny , nie reaguje tez nic jak chcem ten plik zpisaæ. Znaczy po tym jak nciskam f4 pokazuje mi siê okre¶lê to fachowo "co¶" s± to kolorowe linnie ale , ¿adnych pozytywnych efektów nie daje zmienianie miêdzy 8 - 24bit.
Jakie¶ sugestie ?
Nie bardzo rozumiem. Po klikniêciu w TIM, powinno wyskoczyæ okienko z danymi (ile procent zosta³o do koñca, ile i jakie pliki znalaz³ etc). Na koñcu zniknie i bêdziesz móg³ siê prze³±czaæ pomiedzy 4/8/16/24 po kliknieciu nadany tym program jeszcze je przeliczy. Wy¶wietli siê lista znalezionych grafik ponumerowana offsetami (hex).

Ja mam WinXP SP2 i nie mam problemów.

PS: B³agam edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim.

Piotrek1985 30.11.2005 12:15

Witam.
Ok. próbowa³em szukaæ tych plików przez SNES Edit , bez skutku. Przedstawie jak to wygl±da ( zobaczyæ znaczy uwie¿yæ :) ) :
- Otwieram plik z obrazem p³yty
http://images.cjb.net.http.l2.l1.l0....8090/71974.jpg
- Wyskakuje mi takie okienko z offsetami (wszystkie na 00000 ?? co¶ chyba nie tak :blee: )
http://images.cjb.net.http.l2.l1.l0....8090/ebe6d.jpg
- Wciskam F4 i pojawia sie edytor :
http://img509.imageshack.us/my.php?image=48mr.jpg
- "ciemno¶æ widze" :) dopiero po zmianie na 24 bity mamy co¶ takiego :
http://img508.imageshack.us/my.php?image=56vq.jpg
- Klikam na TIM i to samo , zreszt± jedno wi±¿e siê z drugim...
http://img508.imageshack.us/my.php?image=68gs1.jpg
Wcze¶niej po naci¶niêciu zak³adki TIM , pokaza³ mi siê jeszcze informacja o tym ile znaleziono plików i w illu bitach - wszêdzie 0
To samo by³o jak próbowa³em z Chrono Crossem , tam to ju¿ wogóle niby 611MB - klikam dwa razy na p³yteke a tam dwa pliki : Slus_010.41 (592KB) , System.cnf (69 Bajtów) :O
Co do tych postów przepraszam za to ju¿ , nie bêdzie dwóch odemnie pod ¿±d.
Przyda³a by sie jaka¶ ma³a solucja jak ten program POPRAWNIE obs³u¿yæ bo nie wim co z tym zrobiæ. Zainstalowa³em PhotoShopa i mam juz pluginy , nie wiem czy to mo¿e byc problem ale w README pisze , ¿e te pluginny s± pod wersje 3.0 PS a jak chcia³em je w¿uciæ do folderu z pluginami to... jest kilka na¶cie innych podfolderów :
http://img502.imageshack.us/my.php?image=79xq.jpg
Natomiast folder z pluginami wygl±da tak :
http://img517.imageshack.us/my.php?image=86la.jpg
Sprawdzi³em u brata na kompie ( te¿ XP SP2 ) i to samo.
Any ideas ?

Berion 30.11.2005 13:23

Ilo¶æ za³±czników: 1
Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Witam.
Ok. próbowa³em szukaæ tych plików przez SNES Edit , bez skutku. Przedstawie jak to wygl±da ( zobaczyæ znaczy uwie¿yæ :) ) : [...]

Pierwszy img mi siê nie chce za³adowaæ. Po reszcie wnioskujê, ¿e nie otworzy³e¶ obrazu, poniewa¿ nic tam nie ma.

edit:
ISO? Nie, nie, nie... *.bin ! Robi±c *.iso tracisz dane subkana³owe. Byæ mo¿e to jest przyczyn± "dziwnego zachowania". Polecam CDRWin (od Goldenhawk - wystarczy Ci trial, i obraz zrób z tej p³yty nie z *.iso zamontowanego w virtualu).

Cytat:

[...] "ciemno¶æ widze" :) dopiero po zmianie na 24 bity mamy co¶ takiego : [...]
Bo to nie tu siê prze³±cza tylko w oknie z TIMami po przeskanowaniu. :)

Cytat:

[...] To samo by³o jak próbowa³em z Chrono Crossem , tam to ju¿ wogóle niby 611MB - klikam dwa razy na p³yteke a tam dwa pliki : Slus_010.41 (592KB) , System.cnf (69 Bajtów) :O [...]
Jest takich gier wiecej, np. Xenogears. Poprostu te pliki nie s± wpisane w TOC i dlatego ich nie widaæ w napêdzie. Nie mam pojecia jak siê do nich dobraæ, ale dla SNESEdit nie stanowi to problemu, poniewa¿ nie korzysta ze "spisu tre¶ci".

Cytat:

[...] Zainstalowa³em PhotoShopa i mam juz pluginy , nie wiem czy to mo¿e byc problem ale w README pisze , ¿e te pluginny s± pod wersje 3.0 PS a jak chcia³em je w¿uciæ do folderu z pluginami to... jest kilka na¶cie innych podfolderów : [...]
Wiesz... PSX mia³ premierê w '94 roku, a plugi s± od SCEI, ale wierz mi, nie ma z nimi problemu pod 7.0CE i 9.0CS2 (wiem to z autopsji).

Wrzuæ tu:


[partycja]:\[tam gdzie jest fotoszop]\Adobe Photoshop v7.0CE\Plug-Ins

Poni¿ej zamieszczam jeden± z moich przeróbek. Po co? Chcia³em zwróciæ uwagê na ciekaw± rzecz. Wiêkszo¶æ gier w PAL zawiera równie¿ tekstury etc. z NTSC (J). Mo¿emy to wykorzystaæ :) paleta ta sama, rozdzielczo¶æ ta sama, natomiast jedyn± ró¿nic± jest VRAM. Zapamiêtujemy jego warto¶c z tekstury z PAL i wprowadzamy j± zapisuj±c na now± t± z ntsc. Wk³adamy w miejsce "starej" PALowej i... eureka. Dzia³a. Obie musz± wa¿yæ tyle samo inaczej sobie mo¿emy odpu¶ciæ.

Piotrek1985 30.11.2005 18:55

Berion dziêki twojej pomocy ide dalej naprzód :) Ok. zrobi³em jeszcze raz obraz , tym razem .bin , w CDRwin (spróbowa³em te¿ w alcoholu i dzia³a tak¿e). Sytuacja wygl±da tak:
- Po uruchomieniu programu wyskoczy³o te okno ( poprzednim razem go nie by³o ) :
http://img471.imageshack.us/my.php?image=16sa.jpg
- Nastêpnie to :
http://img214.imageshack.us/my.php?image=22nb.jpg
- Po wci¶niêciu F4 :
http://img215.imageshack.us/my.php?image=50qg.jpg
- Po klikniêciu na TIM :
http://img216.imageshack.us/my.php?image=49xj.jpg
- A nastêpnie :
http://img220.imageshack.us/my.php?image=60rw.jpg
Natomiast opcje w CDRwin wygl±daj± tak :
http://img221.imageshack.us/my.php?image=ust8xx.jpg
Tak¿e jako¶ to ruszy³o ale do po¿±danych efektów jeszcze daleko (a mo¿e i nie ;) ? )
PS: Rozumiem , ¿e te screeny to z Tenchu ? :)

Berion 30.11.2005 19:02

@Piotrek1985
Wygl±da na to, ¿e znalaz³ tylko dwa szesnastobitowe timy :| To jest PAL czy NTSC bo te¿ mam "drugiego parasjata".

Piotrek1985 30.11.2005 19:05

Gra jest w systemie PAL. Berion Tylko mi nie mów , ¿e musze sobie gierke ze stanów sprowadzaæ lol :O Tylko to mnie dziwi i denerwuje równocze¶nie , ¿e emulator odpaka gierke i decompresuje wszystkie file :blee:

Berion 30.11.2005 20:13

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Gra jest w systemie PAL. Berion Tylko mi nie mów , ¿e musze sobie gierke ze stanów sprowadzaæ lol :O Tylko to mnie dziwi i denerwuje równocze¶nie , ¿e emulator odpaka gierke i decompresuje wszystkie file :blee:

Ja mam NTSC, zobacze.

Bo emulator emuluje konsole :D

Piotrek1985 30.11.2005 20:43

Berion , jak by¶ mi przes³a³ plk .cdaz od PE2 w wersji NTSC , chodzi mi oczywi¶cie o ten z PSXMC czy raczej to nic nie da ?

Berion 01.12.2005 00:00

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Berion , jak by¶ mi przes³a³ plk .cdaz od PE2 w wersji NTSC , chodzi mi oczywi¶cie o ten z PSXMC czy raczej to nic nie da ?

Mogê zamie¶ciæ na forum w za³±czniku (cdaz/ini), ale to mo¿e nic Ci nie daæ z dwóch powodów:
  • NTSC i PAL czêsto ró¿ni± siê zawarto¶ci± bigfile'i
  • tim-y moga byæ skompresowane i nie podejrzysz tego ww. programami. Ratunkiem by³oby napisaæ w³asny unpacker.

Przepraszam za zw³okê, ale naprawdê mam ma³o czasu ostatnio.

Piotrek1985 01.12.2005 13:59

Ok. zpachowa³em grê (na obrazie p³yty) Parasite Eve 2 Protection Fix & PAL/NTSC Selector. Tym razem po przeskanowani znalaz³o mi jeden plik 4bitowy TIM i widaæ co na nim jest , bomba- s± to litery i znaki jak przecinek , nawias itp... :| Chcia³em siê zapytaæ czy mo¿e do SNESedit s± jeszcze jakie¶ inne wtyczki , mo¿e reszta obrazów na p³ycie jest w jaim¶ innym formacie graficznym ? Co do tego unpackera to ja odpadam , nieznam siê na programowaniu...

Berion 01.12.2005 14:24

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Ok. zpachowa³em grê (na obrazie p³yty) Parasite Eve 2 Protection Fix & PAL/NTSC Selector. Tym razem po przeskanowani znalaz³o mi jeden plik 4bitowy TIM i widaæ co na nim jest , bomba- s± to litery i znaki jak przecinek , nawias itp... :| [...]

Rózne grupy scenowe wciskaj± do g³ównego exe'ka swoje loga etc. Zapewne znalaz³e¶ tim-a z ich czcionk± :)

Cytat:

[...] Chcia³em siê zapytaæ czy mo¿e do SNESedit s± jeszcze jakie¶ inne wtyczki [...]
Nie ma. Obs³uga *.tim jest dodatkiem do tego programu. Projektowany by³ do pracy na ROMach.

Cytat:

[...] mo¿e reszta obrazów na p³ycie jest w jaim¶ innym formacie graficznym ? Co do tego unpackera to ja odpadam , nieznam siê na programowaniu...
Nope, PSX widzi tylko *.tim (ewenualnie *.tga, ale nie znam gry i sposobu na wyjêcie takich plików).

PS: Ja te¿. Nie umiem programowaæ (jeszcze), umiem siê tylko pos³ugiwaæ tym, czy tamtym. Ale s± ró¿ne narzêdzia do tego s³u¿±ce. Zamierzam zg³ebic tutoriale na ten temat w wakacje i mo¿e co¶ z tego wyjdzie.

Piotrek1985 01.12.2005 17:02

Berion czy sprawdzi³e¶ ju¿ swojego PE2 znalaz³o jakie¶ pliki ?
Czekam na info.

Piotrek1985 01.12.2005 21:02

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Berion czy sprawdzi³e¶ ju¿ swojego PE2 znalaz³o jakie¶ pliki ?
Czekam na info.

Sorki , ¿e pod ¿±d ale u¿y³em "szybkiej odpowiedzi".
Chcia³em jeszcze napisaæ , ¿e z ciekawo¶æi sprawdzi³em jeszcze Chrono Crossa
Senesedit'orem i w tym wypadku zadzia³a³. Znalaz³o masê TIM'ów a skanowa³em normalny obraz iso , nie bin. jak w przypadku PE2 , wiêc to znaczy , ¿e ten program porostu nie mo¿e odczytaæ danch z p³yt w formacie PAL :| ?! Acha i jeszcze jedno kiedy pokazuje mi siê okno po naci¶niêciu f4 u do³u pod okienkiem TILE pokazuje mi siê w bitach od 8 - 32 , natomiast po klikniêciu na TIM , jest tylko od 8-24 (24bitowe s± zniekszta³cone tylko kilka kolorowych kropek) czemu tak siê dzieje ? No i jka u ciebie z tym PE2 w NTSC ?

Berion 01.12.2005 22:52

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] wiêc to znaczy , ¿e ten program porostu nie mo¿e odczytaæ danch z p³yt w formacie PAL :| ?! Acha i jeszcze jedno kiedy pokazuje mi siê okno po naci¶niêciu f4 u do³u pod okienkiem TILE pokazuje mi siê w bitach od 8 - 32 , natomiast po klikniêciu na TIM , jest tylko od 8-24 (24bitowe s± zniekszta³cone tylko kilka kolorowych kropek) czemu tak siê dzieje ? No i jka u ciebie z tym PE2 w NTSC ?

Nie, to znaczy ¿e bigfile'e musz± byæ skompresowane.

I tak mabyæ :>

Spokojnie, jak znajdê trochê czasu.

Piotrek1985 02.12.2005 23:51

Witam.
Ok. buszowa³em w sieci co mo¿e by tak wiêcej informacji na ten temat znale¼æ. No wiêc co znalaz³em - miêdzy innymi twojego posta na temat Crash Team Raceing gdzie poruszasz podobny temat nie pamiêtm czy pisa³e¶ jaka to by³a gra w PAL czy w NTSC ? Mam pare pytañ : czy gry w NTSC s± bez tych pi@#^&!ch "bigfile" i czy tylko wersje PAL s± tym "zara¿one" lol ((
Siedzia³em kilka godzin na google i znalaz³em kilka podobnych w±tków gdzie ludzie mj± podobne problemy np. tu :
http://www.pir8forums.com/viewthread...D=17&TID=33863
Nigdzie nie ma ¿adnych informacj jak to wygrzebaæ z tego pliku (ale je¶li to jako¶ zosta³o spakowane to znaczy , ¿e jako¶ to mo¿na wypakowaæ) !!! :blee:
Teraz mi siê wydaje , ¿e gry w NTSC s± bardziej hmm elastyczne ? je¶li chodzi o "model'ing". Chcia³em sobie kupiæ FFVII w Pal a teraz sam nie wiem...
Wiêc nie wiem czy mi siê bedzie op³aca³o wydaæ prawie 100z³. i sprowadzaæ grê ze stanów je¶li to bêdzie to samo - tak¿e czy ró¿ni siê (nie zabardzo wiem jak to nazwaæ) system kompresji w grach NTSC a PAL i czy jest ³atwiej siê do nich dobraæ ?? ???
Sorry , ¿e tak ci±gne ten temat ale BARDZO chcia³bym "z³amaæ" t± gre i siê wkoñcu czego¶ wiêcej dowiedzieæ jak sobie z tym fantem radziæ. :)

Berion 03.12.2005 16:14

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] miêdzy innymi twojego posta na temat Crash Team Raceing gdzie poruszasz podobny temat nie pamiêtm czy pisa³e¶ jaka to by³a gra w PAL czy w NTSC ? [...]

NTSC, ale muszê kupiæ w PAL (hiszpañski - wiêcej znaków). Chcia³em ¶ci±gn±æ z sieci, ale wszystkie maj± PAL/NTSC select-ory (PDX/KAL/ACC). Problem w tym, ¿e orygianalnej nigdzie nie mogê dostaæ. Dochodzimy do paradoksalnej sytuacji gdzie ³atwiej grê ukra¶æ ni¼li kupiæ :|

Z gfx w Crashu mam taki problem, ¿e s± w 32 bitach i ¿aden program mi nie widzi poprawnie palety kolorów...

Cytat:

[...] czy gry w NTSC s± bez tych pi@#^&!ch "bigfile" i czy tylko wersje PAL s± tym "zara¿one" lol (( [...]
Oczywi¶cie, ¿e nie. PAL lub NTSC (US) s± czêsto wzbogacone o jêzyk czy inne elementy pochodz±ce z NTSC (J), ale budowa jest taka sama.

Cytat:

[...] Teraz mi siê wydaje , ¿e gry w NTSC s± bardziej hmm elastyczne ? je¶li chodzi o "model'ing". [...]
Nie prawda :)

Cytat:

[...] Chcia³em sobie kupiæ FFVII w Pal a teraz sam nie wiem...
Wiêc nie wiem czy mi siê bedzie op³aca³o wydaæ prawie 100z³. i sprowadzaæ grê ze stanów je¶li to bêdzie to samo - tak¿e czy ró¿ni siê (nie zabardzo wiem jak to nazwaæ) system kompresji w grach NTSC a PAL i czy jest ³atwiej siê do nich dobraæ ?? ??? [...]
FFVII jest bardzo wdziêczny do tego typu modyfikacji. S-E bez problemu rozpozna wszystkie tekstury efektów czy spell-i. W przypadku lokacji jest ju¿ problem (taki sam jak przy wszystkich prerenderowanych). Nie bardzo wiem jak to wyt³umaczyæ...
Polecam progsy Snailrush-a do FF7/8

Cytat:

[...] Sorry , ¿e tak ci±gne ten temat ale BARDZO chcia³bym "z³amaæ" t± gre i siê wkoñcu czego¶ wiêcej dowiedzieæ jak sobie z tym fantem radziæ. :)
Nie ma sprawy, od tego jest forum, a temat wydaje mi siê ciekawy i bardzo ¿adko poruszany.

Piotrek1985 05.12.2005 17:31

Witam.
Berion jak zwykle buszowa³em po sieci i znalaz³em taki adres :
http://www.softpedia.com/get/Program...UnPACKer.shtml
Napisz co my¶lisz o tym programie , pisze , ¿e mo¿na wypakowaæ tzw. "bigfile" ale to chyba jest tylko do gier na PC , jest tak¿e full innych programów ni¿ej ( wiêkszo¶æ to nie mam pojêcia do czego s³u¿± :blee: )
Jest tam tak¿e Resource Hacker 3.4.0.79 tylko nie wiem co z tym fantem zrobiæ. Pozatym pe³no tam ciekawych programów.
Przyda³o by siê aby¶ napisa³ co o tym my¶lisz.

Berion 05.12.2005 18:16

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Witam.
Berion jak zwykle buszowa³em po sieci i znalaz³em [...]

I bardzo dobrze, ¿e starasz siê samemu rozwi±zaæ problem, a nie idziesz na ³atwiznê. Tak byæ powinno...

Cytat:

[...] Napisz co my¶lisz o tym programie , pisze , ¿e mo¿na wypakowaæ tzw. "bigfile" ale to chyba jest tylko do gier na PC , jest tak¿e full innych programów ni¿ej [...] Przyda³o by siê aby¶ napisa³ co o tym my¶lisz.
Zgadza siê, only PC. Progsów do konsol szuka siê na scenowych site'ach :)

Co do resource hacker i jemu podobnych to s³u¿y to "rozpakowania", "podejrzenia" zawarto¶ci np. *.exe.

Do dzi¶ szukam taki, który by potrafi³ "rozebraæ" PS-X.EXE. Bez skutku...

Nie tego szukasz, wierz mi. Unpacker-ów dla gier z PSXa ju¿ nigdzie nie ma. Mnie samemu by siê przyda³y.

Piotrek1985 05.12.2005 20:35

Ok. je¶li chodzi o te pliki exe to znalaz³em co¶ takiego mo¿e siê przyda :
Psx Disassembler 0.2 z tej strony :
http://www.hitmen-console.org/
Zaciekawi³ mnie program :Craction Replay 0.6 - chcia³em siê zapytaæ czy s³ysza³e¶ o tym programie je¶li tak mo¿e odpowiesz mi na to pytanko :
zdaje mi siê , ¿e potrzebna jest konsola do tego programu i (i tego nie jestem pewien action replay?) jak nazywa siê ten kabel , którym siê pod³ancza konsolke/ar?/komputer. Pozatym na stronie jest pare programów ale dosowych.
PS : Do czego s³u¿y program Net Yaroze ?

Desden 05.12.2005 21:35

@Piotrek1985 te programy s³uza miedzy innymi do debugowania i compilowania przy pomocy action replaya softu na psxa ;)
A NetYaroze jest to zestaw narzedzi do tworzenia prostych gier gara¿owych ;)

Berion 06.12.2005 10:24

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
[...] Zaciekawi³ mnie program :Craction Replay 0.6 - chcia³em siê zapytaæ czy s³ysza³e¶ o tym programie je¶li tak mo¿e odpowiesz mi na to pytanko :
zdaje mi siê , ¿e potrzebna jest konsola do tego programu i (i tego nie jestem pewien action replay?) jak nazywa siê ten kabel , którym siê pod³ancza konsolke/ar?/komputer. [...]

Potrzebna Ci caetla. Musisz po³±czyæ PC z PSX (pod AR, ofkoz jako "przypinka" pod parrarel). Pod co to ju¿ zale¿y: np. COM1. Nazwy kablanie znam...

AR musi byæ flash-owalny (czyli te pierwsze).

Cytat:

[...] Pozatym na stronie jest pare programów ale dosowych.
PS : Do czego s³u¿y program Net Yaroze ?
Nie DOSowych (tzn. s± te¿ i dosowe, ale generalnie wiêkszo¶æ jest pod winde) tylko pod cmd.

NetYaroze - czarny PSX z softem do tworzenia gier (devkit dla ubogich). Chêtnie bym kupi³ ten sprzêt :| (podobnie jak DTL-H3001/2)

Piotrek1985 06.12.2005 18:48

Lekki offtopic - Berion rozumiem , ¿e chodzi ci o ten stuff :
http://videogamecollectors.com/galle.../PSXDEV?full=1
Je¿eli interesuje ciê sama konsola to znam go¶cia , który to na allegro wystawia³ ale je¶li chodzi o te czarne pud³o to pierwszy raz co¶ takiego widze.

Berion 06.12.2005 19:55

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Lekki offtopic - Berion rozumiem , ¿e chodzi ci o ten stuff :
http://videogamecollectors.com/galle.../PSXDEV?full=1[...]

A¿ taki majêtny nie jestem :)

Cytat:

[...] Je¿eli interesuje ciê sama konsola to znam go¶cia , który to na allegro wystawia³ ale je¶li chodzi o te czarne pud³o to pierwszy raz co¶ takiego widze.
¯artujesz? O_o No ba, pewnie ¿ebym chcia³.

Ta "sama konsola" to debug kit
Kod PHP:

DTL-H1001 AC in-built power supply 100-120v
 DTL
-H1101 DC in-built power connector with 100-240v external power supply

By³a jeszcze taka zielona (to samo tyle, ¿e nowsza i z mocniejszym laserem).
Kod PHP:

DTL-H1201 AC in-built power supply 100-120v 

NetYaroze to DTL-H3001/2/3 (zale¿nie od regionu) i wygl±da tak:
http://digi.online.sh.cn/images/2005...59ac85_001.jpg

Wszystkie trzy to obiekty mojego po¿±dania :D DebugKit-y szczególnie.

Tu masz te¿ ciekawe info:
http://assemblergames.com/forums/sho...526#post112526

Piotrek1985 06.12.2005 20:05

Kurcze zapu¼no ju¿ sprzedana...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74365808
Ale mo¿esz siê go zapytaæ czy co¶ takiego ci za³atwi.
A tutaj na ebau ma te¿ na spreda¿ :
http://cgi.ebay.com/SONY-PLAYSTATION...ayphotohosting

Berion 06.12.2005 20:17

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Kurcze zapu¼no ju¿ sprzedana...

Ja to mam szczê¶cie :/ Ale, ale... za 9z³ lol. Chyba jeszcze nie jest sprzedana :)

Piotrek1985 06.12.2005 20:37

Cytat:

Napisany przez Berion
Ja to mam szczê¶cie :/ Ale, ale... za 9z³ lol. Chyba jeszcze nie jest sprzedana :)

Dogadaæ siê poza Allegro te¿ mo¿na wtedy mniejsz± prowizjê siê p³aci...
Ale zapytaæ siê zawsze mo¿na :)
A tn zielony Debug to chyba ten :
http://img153.exs.cx/img153/4483/dsc005373lp.jpg
http://img153.exs.cx/img153/2379/dsc005353dq.jpg
http://img153.exs.cx/img153/9962/dsc005345gg.jpg
http://img153.exs.cx/img153/6803/dsc005482ho.jpg
Go¶æ napisa³ , ¿e dosta³ go od Squaresoft'u razem z p³ytk± beta Parasite Eve 2
A¿ ciê¿ko uwierzyæ...

Berion 06.12.2005 21:05

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Dogadaæ siê poza Allegro te¿ mo¿na wtedy mniejsz± prowizjê siê p³aci...
Ale zapytaæ siê zawsze mo¿na :) [...]

Tak te¿ uczyni³em :)

Cytat:

[...]
A tn zielony Debug to chyba ten [...]
Go¶æ napisa³ , ¿e dosta³ go od Squaresoft'u razem z p³ytk± beta Parasite Eve 2
A¿ ciê¿ko uwierzyæ...
Ehh... wiele bym da³ za ni± da³. Jest PIÊKNA... i jeszcze nalepka ze Sqare :D

Piotrek1985 06.12.2005 22:21

Zobacz ten link :
http://videogamecollectors.com/galle...ination?full=1
Trzeci link od lewej to w³a¶nie chyba s± te zielone ale nie jestem pewien.
W tle chyba jest nawet pude³ko (devkita nie widaæ) od czerwonego Dolphin'a
- devkita od Gamecuba.

Berion 06.12.2005 22:24

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985
Zobacz ten link :
http://videogamecollectors.com/galle...ination?full=1
Trzeci link od lewej to w³a¶nie chyba s± te zielone ale nie jestem pewien.

Zgadza siê :)

szczuru 07.12.2005 14:01

Berion, ale przecie¿ mo¿na podkrêciæ laser PSX'a (jest taka ma³a ¶róbka, która kontroluje dop³yt produ do lasera), kiedy¶ siê podkrêca³o po to aby PSX czyta³ CD-RW...

Berion 07.12.2005 16:35

Cytat:

Napisany przez szczuru
Berion, ale przecie¿ mo¿na podkrêciæ laser PSX'a (jest taka ma³a ¶róbka, która kontroluje dop³yt produ do lasera), kiedy¶ siê podkrêca³o po to aby PSX czyta³ CD-RW...

No tak, jak w ka¿dym napêdzie tylko, ¿e ja nie widzê zwi±zku :).

Potrzebuje Debug-a z trzech powodów:
a.) ³adnie wygl±da :D
b.) odpala kopie bez moda etc. (ale i tak trzeba spatchowaæ master code)
c.) tajemnica :)

wasiu123 06.08.2008 02:25

Witam. Odkopiê troszkê temat ^^.

Bawiê siê obrazem Metal Gear Solid wersja PAL (plik img wraz z ccd i sub). W SnesEdit wyszukuje mi kilkanascie tim'ów (jednak cze¶æ z nich jest "nieczytelna" np: TU, o ile dobrze rozumiem jest ona skompresowana?). Mój problem polega miêdzy innymi na tym, ¿e po wyci±gnieciu tim'a i jego edycji, gdy próbujê go w³ozyæ spowrotem to SnesEdit zalicza crash'a. Rozmiar jest identyczny, palety tak¿e. Nie wiem gdzie jest problem.

Dodatkowo jestem ciekaw w jaki sposób dodac polska czcionkê do gry na psx. Z grami pokroju SNES'a, GBC, GBA nie mam problemów, na nich æwiczy³em i idzie ca³kiem sprawnie.

szczuru 06.08.2008 07:42

Dzielisz obraz na cz***281;***347;ci i bawisz si***281; TileMolesterem :]

Berion 06.08.2008 12:10

To nie musz***261; by***263; wcale TIMy. ;)
A je***347;li s***261; kompresowane to niestety nie pomog***281;.

Co do wk***322;adania z powrotem (rozumiem, ***380;e m***243;wisz o poprawnym, zwyk***322;ym *.tim):
Snes-Edit to dobry hex edytor i nic poza tym. Tyle razy mnie ju***380; zawi***243;d***322;, ***380;e zwyczajnie nie ufam temu programowi (potrafi b***322;***281;dnie zaadresowa***263; plik). Mo***380;e w tym le***380;y problem.

Lepiej u***380;y***322; by***347; TIM-Viewera - wg. mnie najlepszego programu do tego rodzaju zabawy.


A co do czcionek: tak samo si***281; robi na ka***380;dej platformie i wi***261;***380;***261; sie z tym te same problemy.

wasiu123 06.08.2008 18:42

Dzi***281;kuj***281; za odpowiedzi.

Z tego co widz***281; to TileMolester ***322;aduje dane do pami***281;ci RAM. W takim razie czym najlepiej podzieli***263; obraz?

TimViewer teoretycznie wrzuca mi tima zpowrotem (kierowa***322;em si***281; tutorialem), jednak pod emu gra ma freez'a. Tim po edycji ma identyczne parametry jak przed, chyba ***380;e jest jaki***347; haczyk :).

Berion 06.08.2008 20:24

Np. A.F.7 Split, ale imo lepiej po prostu najpierw rozebra***263; obraz i bawi***263; si***281; plikami w mode1. Dopiero jak znajdziesz co***347; to zastanowi***263; si***281; nad edycj***261; ca***322;ego obrazu. Szczuru natomiast lubi sobie utrudnia***263; ***380;ycie. ;P

No to jest jaki***347; haczyk. ;) MGSa mam w NTSC/J wi***281;c raczej nie pomog***281; (a i czasu brak). Musisz pomy***347;le***263;.

Oczywi***347;cie wiesz, ***380;e o ile *.tim jest taki sam "od kuchni" po edycji ma ten sam rozmiar pliku (dotyczy to tylko *.tim-***243;w 4,8 i 16bitbit)? ;)

wasiu123 06.08.2008 23:09

Dobra. Pobawi***281; sie z tym nied***322;ugo (bo z czasem tez nie jest najlepiej) i zdam jaki***347; raport co i jak. MGS'a te***380; posiadam w wersji NTSC/J ale stworzenie tablicy pod hiragane katakane i kanji jest dla mnie jak na razie bariera nie do przej***347;cia :).

Uda***322;o mi si***281; wrzuci***263; tego tima i dzia***322;a bez problem***243;w. Teraz b***281;d***281; pr***243;bowa***322; dosta***263; si***281; do czcionek.

Ed: Problem w tym ***380;e jak rozbior***281; obraz to podczas ***322;adowania niekt***243;rych plik***243;w wyskakuje mi b***322;***261;d o niewystarczaj***261;cej ilo***347;ci pami***281;ci.

Berion 07.08.2008 18:37

Cytat:

Napisany przez wasiu123 (Post 953922)
[...] Ed: Problem w tym ¿e jak rozbiorê obraz to podczas ³adowania niektórych plików wyskakuje mi b³±d o niewystarczaj±cej ilo¶ci pamiêci.

A bez metafor? ;)

wasiu123 08.08.2008 01:58

B***322;***261;d wygl***261;da tak:
http://img87.imageshack.us/img87/3884/errorll1.jpg

Przejrza***322;em par***281; plik***243;w, ale jak na razie no progress. Zobaczymy co dalej.
Spotka***322;em si***281; tak***380;e z poj***281;ciami takimi jak ASM i routine, jednak po przestudiowaniu kilku materia***322;***243;w z romhacking.net stwierdzam, ***380;e zajm***281; si***281; tym jak znajd***281; wi***281;cej wolnego czasu :).

Berion 09.08.2008 10:03

Dokup sobie RAMu, albo zr***243;b jak ja m***243;wi***281;. :P

wasiu123 09.08.2008 19:50

Tak te***380; zrobi***322;em , podzieli***322;em i b***281;d***281; przegl***261;da***322; za jaki***347; czas. Dzieki za odpowiedzi, jak sie co***347; wykluje to si***281; podziel***281; :).
Pozdrawiam.

Berion 09.08.2008 22:06

Ale po co to dzieli***263;? Wypakuj sobie jaki***347; plik i go przegl***261;daj, po prostu. Je***347;li trafisz na co***347; ciekawego to si***281; nim zajmij, zaedytuj i z powrotem w***322;***243;***380; do obrazu (na og***243;***322; zwyk***322;e dane nie s***261; na leap sektorach).

Po za tym jeszcze jedna wa***380;na uwaga: musisz trafi***263; w kodek i tak samo go zapisa***263;. Inaczej gra si***281; wysypie.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 13:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.