![]() |
Jakie macie metody zaplatania kół rowerowych ?
Wlasnie wymieniam piaste shimano przednia pod tarcze i chyba zaplote sobie kólko na cztery krzyże :D A Wy jak macie poplecione ? Jakie macie sposoby szprychowania ? Moze popiszemy na ten temat ? ;)
|
Cytat:
Matematyka to wytrzymuje? Mam trochę w życiu poplecione. A szprychy to były takie, że głowa boli. Pytałeś to odpowiedziałem.:D |
Ilość załączników: 1
Cytat:
|
i co to ma niby da***263;? :wow:
|
Ja sie podepne pod temat. Czy mozna zrobic kolo na zatrzask jak mam teraz na srube bez kupna nowej piasty ? Kupilem sam zatrzask, ochoczo sciagam kolo a tu zonk :D ( w sumie to rower mamy i jak narazie mam jeden zatzrask zapasowy do swojego )
A jak nie to poleccie jakis tani komplecik na przod i tyl (mama nie musi miec z gornej polki :) |
Cytat:
a to niżej szpan, nawet git :D http://img152.imageshack.us/img152/5...71wf9lf.th.jpg Cytat:
Da się - potrzebujesz sam zacisk i oś (pusta w środku) + pręt do środka, przekładasz elementy ze starej osi na nową i zakręcasz na piaście. |
moim zdaniem "styl" na cztery krzy***380;e mo***380;e os***322;abi***263; ko***322;o, tzn b***281;dzie bardziej podatne na centrowanie si***281;
IMO ja bym tam nie kombinowa***322; tylko zrobi***322; tak...normalnie :) |
z przodu mam na s***322;oneczko, z ty***322;u standardowo 4 krzy***380;e.
sunna, chodzi Ci o co***347; takiego ? http://skleprowerowy.pl/images/zaciskP.jpg je***347;li nie masz dziury w o***347;ce to nic nie zrobisz. rycho, ed hunter, 4 krzy***380;e to znaczy, ***380;e ka***380;da szprycha "krzy***380;uje" si***281; z czterema innymi, jest to standardowy zaplot ko***322;a, no ewentualnie mo***380;e by***263; jeszcze na 3. TORQUE, na 4 krzy***380;e to jest w***322;a***347;nie "tak...normalnie". |
Cytat:
Zadna frajda ta robota, pleciesz a potem centrujesz i likwidujesz bicia, nudne... |
Zaplot na 4x jest bardziej wytrzymały i kropka :taktak:
Nie kłucić się ze mną, bo wiem co mówię :D P.S. Trzeba mieć piastę z 36 otworami, aby zapleść na 4x :taktak: |
Cytat:
czyli dobrą teorię miałem :> |
przez te wasze bzdety poszedłem sprawdzić moje tylne koło i się okazało, że jednak mam na 3x, tak dawno je robiłem, że już nawet nie pamiętam, w takim razie poprzednie miałem na 4x.
|
Cytat:
wg mnie mozna takie cos kupic. przeciez w budowie zew. to jest takie samo, rozni sie tylko wewnatrz.dla kulek w lozycku roznica jest niezauwazalna ;) |
http://www.bikefoto.pl/foto_big/4944.jpg
gość to chyba kombinerkami zaciągał hehe mały OT, przez przypadek na to wlazłem: http://www.opony.autko.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4485.html fajne fajne :taktak: Cytat:
|
Cytat:
|
a dlaczego mialoby sie nie trzymac?
przeciez oryginalnie dziala to tak samo, w sumie jest to to samo.... wiec nie wiem nad czym sie w ogole zastanawiac. |
Cytat:
|
przy sciaganiu kola w terenie tez wolisz? ;)
chyba ze lubisz ze soba wozic klucz "15" .. to jest jednak wygoda wielka, a jesli sie boisz ze cos sie z tym stanie, bo nie wyglada to zbyt stabilnie... moj rower ma "rurke z gwintem i pręcikiem w środku" i nic sie z tym nie dzieje niedobrego tak wiec calym sercem polecam... |
Cytat:
najlepszy jest '15' oczkowy, ale w trasie mam płaski all'in'one :taktak: |
@Patrix ja skaczę na "rurce z gwintem i pręcikiem w środku" i jakoś mi się jeszcze nic nie stało :taktak:
Skoki z 1,5-3m i wszystko dalej ładnie chodzi :) |
Cytat:
|
moim zdaniem glupota jest zaplatanie kola na 4 krzyze... moze kolo jest mocniejsze na uderzenia o np: krawezniki.. ale wytrzymalosc na uderzenia boczne jest kiepska... do tego nie musze wspominac ze kolo zaplecione na 4 krzyze szybciej lapie luzow na szprychach
|
chcesz sam zaplatać koło na 4x a boisz się ośki z dziurką ? rame masz zrobioną z rur, też się boisz, że się połamią bo nie są pełne ? od kilkudziesięciu lat zawodnicy jeżdżą na takich i żadnych problemów nie mają, ja jeżdżę na tych samych piastach od 98 i nic im się nie dzieje. natomiast wcale bym się nie zdziwił jakbyś pokrzywił te co masz orginalnie w tym grandzie bo jestem gotów się założyć, że masz tam jakieś badziewie, każda markowa piasta wytrzyma spokojną jazdę, a jeśli tak jak piszesz, lubisz skakac, to przedewszystim zmień RAMĘ ! na chociażby jakiegoś draga, johnnyego bravo czy dartmoora, te ramy nie są drogie, a przynajmniej są przystosowane do takiej jazdy, bo to co masz teraz rozpadnie Ci się w najmniej oczekiwanym momencie i możesz sobie zrobić bolesną pamiątkę na resztę życia.
jeśli dalej będziesz jeździł na rowerze, to za kilka lat przestanie Cie nawet interesować jaki masz zaplot i ile krzyży tam się mieści, bo różnice pomiędzy 3 a 4 są tak niewielkie, że komuś kto umie jeździć na rowerze tak czy inaczej się koło nie pognie, no chyba, że wyniknie jakaś nieprzewidziana sytuacja i mocno w coś przywalisz, to wtedy pogniesz niezależnie od tego jak masz koło zaplecione. 4x są sztywniejsze na boki i nic poza tym ! a i jeszcze gdzieś przeczytałem, że chcesz sobie założyć tarczówkę do rst... jeśli założysz jakąś mocną to po góra miesiącu będziesz musiał kupić nowy amor bo ten się rozpadnie. gwarantuję Ci, że najtańsze v shimano, są o niebo lepsze od najtańszych tarczówek jakie jesteś w stanie kupić. i na koniec polecam stronkę http://forumrowerowe.jgc.pl/ to jest, moim zdaniem, najlepsze polskie forum o tematyce rowerowej. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
zjechanie z góra 1m nie zaszkodzi, to jest tylko podrasowany MTB. Badziewie ? no sorry mam jeszcze na co wydawać pieniazki i jezdze ne tym co mam i na to co mnie stać ! Cytat:
Cytat:
Zadna roznica czy vbrake czy tarcza dla gili - mocowana sa na tej samej czesci amortyzatora. |
Cytat:
reszty mi się komentować nie chce, jeśli się wolisz uczyć na swoich błędach, to powodzenia i miłej, bezawaryjnej i bezwypadkowej jazdy na rowerze Ci rzyczę :) |
Cytat:
Nie masz się czego bać :) |
A wiecie jak mozna takie cudo zaplesc?
http://img100.imageshack.us/img100/6...00153xb.th.jpg Pytam sie, bo mi sie strasznie rwia nyple w tylnym kole. A moze wiecie co z tym faktem zrobic? |
Cytat:
Owszem popieram, niektóre częsci dobrze jest wymienić. Mała aluzja: ta ośka 'C' - to na zacisk byla ? :rotfl: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Z tego co widze, to kolo/piasta na 24 szprychy jest. Zapleść można na każdy sposób trzeba mieć przyjanmniej fotografię i odpowiednie koło/piaste.Nie polecam eksperymentów 36@24...jeśli to wykonalne. Co do nypli to może są za luźne albo zbyt napiete szprychy |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
a co do hamulca tarczowego, to ok są przyczepione do tej samej części amortyzatora co v, ale w zupełnie innym miejscu. zobacz jaka jest różnica w wielkości dźwigni, na amortyzator działa dużo większa siła przy tarczach niż przy v, efekt jest taki, że nawet droższe amortyzatory niż rst łapią luzy, a widziałem już takie, co się po prostu rozpadły na dwie części podczas hamowania. a poza tym, od najtańszych tarczówek lepiej hamują najtańsze markowe v i jeśli chcesz je dla wyglądu, to ok, ale jeśli chcesz dla hamowania to to jeszcze przemyśl. oczywiście nie twierdzę, że wszystkie tarczówki są be, ale twierdzę, że w tym przedziale cenowym lepszym rozwiązaniem są v. |
tak w przednim kole mam niestety piaste jakąś noname i to właśnie ją chce wymienić bo "miski" na łożyska są lekko potłuczone już po 5 latach :)
no i właśnie dlatego zastanawiałem się czy zostawić zacisk czy przelozyc stara ośke - ale może się skuszę. co do tarczy, przednie v (plastiki noname jakieś :D) już maja takie luzy i zniekształcenia 'na tyle', że wymienie na te co byly z przodu, a na przód dam tarcze - nie ma to sluzyć jakimś wyczynom specjalnym a jak hamuje to w 70% przypadków sam tył wystarcza. Dzięki za rady, znasz sie w temacie, sprzęt bierzesz na wytrzymałość i ok, ja nie mam takiej wprawy i specjalnych miejscówek aby się popastwić na tym :D |
Cytat:
Tak, mam 24 szprychowe koła i moim zdaniem to jest słaby punkt moich kółek. Jakiś czas myślałem nad przesiadką na 36 pszrychowe, ale zrezygnowałem. Teraz myśle nad kupnem jakichś mocniejszych szprych i nypli, i dopiero jak to nie wypali zmienie na 36 ;) Jakie poleciacie szprychy i nyple??? |
Ilość załączników: 1
dziś załatwiłem Shimano Nexave :)
a jutro piasta Shimano || |
Pierwszy raz widzę i słyszę o tym modelu :|
Wygląda dobrze, a ile dałeś? :> |
Cytat:
|
Patrix szukajac jakiego***347; sklepu z tym Shimano Nexave trafi***322;em na inny model Nexave-AX tylko ta cena i no i do roweru to si***281; za bardzo nie nadaje ;)
http://www.paluki.pl/andre/leszek/we...6bffa9adddb4f3 |
Cytat:
Ale wiesz Polak potrafi... :) |
Pewnie, ***380;e potrafi ;)
ale z tego http://www.okonek.com.pl/product_inf...9a358285d82f0a polak by zrobi***322; wyci***261;gark***281; do roweru :) |
@Patrix ty popatrz dokładnie, bo może masz ukrytą wedkę i wyciągarkę w tym hamulcu :D ;p
|
tak hehe, wiele tego jest.
co do tematu dalej czekam na te piaste shimano bo gosc ma sprowadzic... |
Ilość załączników: 1
dobra kupiłem Shimano Deore HB-M475 pod te tarcze 36 szprych
i tu mały problem, srednica kolnierza tej piasty jest sporo większa od średnicy tej piasty co miałem do tej pory...i to wychodzi chyba w szprychach. Opcja jest taka, że parami wystaja z nypla (~6-7mm) a parami siedza w glowce (wystaje/wystaje/glowka/glowka/wystaje/wystaje i tak w kółko) Normalnie olałbym to spiłowałoby się, tylko gwint sie kończy i nie moge docentrować :D Jakieś pomysły ? Może krotsze szprychy mam nabyć ? |
Ile taka zabawka?
|
Cytat:
|
dobra poska***322;adalem wszystko gra :)
do metody na 4 krzy***380;e musialem kupi***263; dluzsze szprychy (poprzednie kr***243;tkie by***322;y), pi***281;knie wycentrowa***322;em zlikwidowa***322;em bule - zero problem***243;w :) wszystko ju***380; dzia***322;a :D |
A gdzie foto ?
|
Cytat:
|
Moze byc fotorealistyczna grafika z painta :p
|
skorzystam z okazji... mam na zbyciu nowki tarczowki mechaniczne Shimano M465 tyl i przod, do tego tarcze Deore 6", klamki Avid FR-5, linki z pancerzami i pedaly spd Shimano M505 z dolozonymi platformami.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 13:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.