![]() |
Save'y na Pendrive
Czy jest może możliwość sejwowania gry od razu na pendrive i potem odpalanie tego sejva z niego omijając MemoryCard?
|
Jest, od niedawna. Wygl***261;da to tak:
Gry uruchamiasz z emulatora modu***322;u MCSIO, a na pendrive'ie lub hdd musisz mie***263; w root obraz karty pami***281;ci (max 3.99GB). Je***347;li u***380;ywasz SM i uruchamiasz program z p***322;yty lub masz modchip z funkcj***261; Sleep to gr***281; trzeba z***322;***261;czy***263; z emu, inaczej nap***281;d nie wykryje kolejnej p***322;yty. |
Czyli trochę zabawy jest myślałem że jakiś elf wystarczy.
A czy mógł byś opisać wszystko bardziej precyzyjnie co i jak trzeba zrobić aby można było odpalić sevy z PD. |
Za tydzie***324;/dwa b***281;dzie tutorial. W tej chwili FFG przygotowuje idiotoodporne GUI (sam emulator to modu***322;!). Za***347; obrazy karty b***281;d***261; w downloadzie (czyste, niesformatowane karty 8MB i 128MB), ***380;eby przeci***281;tny Kowalski nie mia***322; z nim problemu.
To jest bardzo ciekawy temat, coraz popularniejszy (tym bardziej, ***380;e memorki oryg. to chyba tylko u ***347;wi***281;tego miko***322;aja teraz...) i na pewno mamy go w planach. Obecnie siedz***281; nad bardzo obszernym FAQ o PS2 (ten obecny jest n***281;dzny he he) i PSX, ponadto cheatowanie w grach, kt***243;re wisi nade mn***261; od chyba czterech miesi***281;cy. |
W zasadzie idiotoodporny gui ju***380; istnieje. Stworzy***322; go polo35 (@psx-scene.com). Tylko dlatego mam zamiar stworzy***263; nowy (i raczej nie gui, nie ma sensu powtarza***263; roboty, kt***243;ra ju***380; zosta***322;a zrobiona... raczej launcher), poniewa***380; mam ju***380; uko***324;czon***261; nowsz***261; wersj***281; emulatora (znaaacznie szybsz***261;, w niekt***243;rych przypadkach nawet cztery razy, od obecnej - ma to szczeg***243;lne znaczenie dla ludzi trzymaj***261;cych karty pami***281;ci na wolniejszych urz***261;dzeniach usb). Koniec, ko***324;c***243;w pewnie trafi ten modu***322; tak***380;e do gui od polo, ale chwilowo nie daje znaku ***380;ycia... a bez jakiego***347; (cho***263;by) auto launchera przeci***281;tny u***380;ytkownik sobie nie poradzi (tak, wiem... ale takie s***261; realia).
|
Mi***322;o s***322;ysze***263; zawzi***281;t***261; walk***281;, a raczej jej kontynuacje nad rozwijaniem tego projektu ;)
ps. nie mysla***322;es zostac u nas na stale?:D |
Cytat:
BTW. Sam emulator (po dodatkowych poprawkach) jest nawet 5 razy szybszy od poprzedniej wersji a przy zastosowaniu odpowiednio sformatowanego obrazu karty pamięci, pozwala osiągnąć dalszy dwukrotny wzrost wydajności (a więc razem nawet 10x szybciej... niektóre savy tworzą się kilka razy szybciej na usb jak na mc i zajmują poniżej dwóch sekund... a na hdd ciężko zmierzyć, bo jest to błyskawiczne). Cytat:
|
Mam nadzieję, że niedługo wrzucisz ten programik bo 8Mb kart to mnie już denerwuje bo co rusz muszę usuwać jakiegoś seva.
|
Mo***380;esz skorzysta***263; z obecnej wersji emu (0.61), lub z gui od polo (1.07, oparty w***322;a***347;nie na emulatorze 0.61). S***261; po prostu du***380;o wolniejsze (i nieco mniej kompatybilne od mojej wersji... zu***380;ywaj***261; nieco wi***281;cej pami***281;ci), ale je***347;li problem dla ciebie stanowi sam rozmiar kart, a nie pr***281;dko***347;***263; zapisu to z pewno***347;ci***261; jest to dobre rozwi***261;zanie (tylko u***380;yj jakiego***347; szybkiego pendrive'a lub dysku usb, bo inaczej savy b***281;d***261; si***281; tworzy***322;y bardzo d***322;ugo).
|
A mógł byś wrzucić te wszystkie programiki w jeną paczkę i zapodać.
|
|
Nie wiem co jest ale nie mogę tego znaleźć.
|
No to c***243;***380;, w takim razie b***281;dziesz musia***322; poczeka***263; na tutorial :D
|
No cóż na to wygląda :D
|
Chce ktoś pobawić się w testera? Mam już prawie gotową (zasadnicza część jest na 100%) nowego emu. Działa w odpowiednich warunkach nawet 10-12 razy szybciej od poprzedniej wersji. Działa zarówno z hdd jak i mass. Nie ma już problemów z gow2 (i żadnych innych) - tworzy sobie dodatkowy bufor, jeśli stworzyć go nie może, to stosuje alternatywną metodę, jeśli i to zawiedzie to wyłącza część modyfikacji, umożliwiając bezpieczny zapis (pełna automatyka, chociaż można odpowiednie modyfikacje załączać/wyłączać poprzez użycie odpowiednich parametrów). Oszczędzę tutaj szczegółów technicznych (i tak raczej nikogo to nie zainteresuje).
Oczywiście przyda się umiejętność obsługi ps2linka lub znajomość hexedytorów. Autolaunchera jeszcze nie pisałem (zajmę się tym, gdy wszystko będzie już gotowe). Powinien jednak działać autolauncher do mojego launchera do emulatora ( :wow: ) z poprzedniej wersji (napisany bodajże przez user112) - działał on tak: kładziesz mój launcher z emulatorem oraz autolauncher w jednym katalogu na usb i odpalasz autolauncher, on odpala mój launcher (przekazując odpowiednie parametry za was) a mój launcher odpala emulator i grę. Obsługuje on jednak tylko urządzenia usb i nie można zmienić katalogu, w którym są obrazy kart (szuka bezpośrednio na mass: ) Nie są jeszcze zaimplementowane sceMCReadFast i sceMCWriteFast. W formie takiej jak zaproponował romz, zawieszają się przy wywołaniu (no, ale przepisałem połowę emulatora na nowo, więc nie ma się co dziwić). Będę się dzisiaj nimi zajmował i postaram się dopasować do nowych funkcji zapisu/odczytu/wymazywania. Jaki ma to wpływ? Prawie żaden. Nie zadziała Resident Evil Outbreak (to na razie jedyna gra, o której wiem, że korzysta z tych dwóch funkcji). |
Cytat:
Cytat:
W każdym razie nie mam NA, więc mogę to odpalić jedynie z launchera. Cytat:
launcher by ffg (ten nad którym pracujesz) -> launcher by romz (ten co kiedyś zarzuciłeś na k.pl?) -> gra. Moduł ofkoz ten nowy Twój. Dobrze myślę? Mogę potestować. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
autolauncher by user112 -> launcher by ffg - > emulator, gra (tak, odpalane razem przez launcher, a nie emu->gra). Emluator oczywi***347;cie w nowej (mojej) wersji (ale o to nie trzeba si***281; martwi***263;, bo wszystko z***322;o***380;y***322;em w jeden plik). Cytat:
|
Ja też bym poprosił do przetestowania!
|
Cytat:
|
Jak zapewne si***281; domy***347;lasz skorzysta***322;em z trzeciej opcji czyli r***281;cznej edycji :D (nie lubi***281; przechodzi***263; po drodze przez programy, kt***243;rych dzia***322;ania nie znam).
Zaczn***281; mo***380;e od tego, ***380;e dzi***347; moja PS2 odm***243;wi***322;a pos***322;usze***324;stwa i musia***322;em j***261; rozebra***263;. Przeczy***347;ci***322;em oko i nala***322;em troch***281; oleju maszynowego. Efekt jest taki, ***380;e zacz***281;***322;a wczytywa***263; p***322;yty, ale ze spoooooorym op***243;***378;nieniem (po boot-cie jest ju***380; ok - gry nie "rw***261;"). Na razie skorzysta***322;em wy***322;***261;cznie z tej nowszej, "r***281;cznej" wersji, gdzie dla ka***380;dej gry edytowa***322;em ***347;cie***380;ki. GUI odpala***322;em z DEV1, przez ulelfa 4.11 (przez ulelfa dlatego, ***380;e wiem kiedy p***322;yta przejdzie weryfikacj***281; i wtedy odpalam emu, b***281;d***261;c tym samym pewien, ***380;e p***322;yta ju***380; jest "gotowa do akcji" ;]). U***380;y***322;em 16MB memorki z jej konfigiem do***322;***261;czonym w paczce (MC0 org., MC1 vmc). Pendrive to Kingstone DTI 1GB USB2.0 na FAT32. Mog***281; poda***263; wersje modu***322;***243;w w biosie je***347;li to ma znaczenie, ale to dopiero jutro. Niestety wszystkie gry si***281; wysypuj***261;. Poni***380;ej szczeg***243;***322;y: Gran Turismo 3 A-Spec [PAL] 2xGRN - Wiesza si***281; po screenie z licencj***261;.
Gran Turismo Concept TG02 [PAL] j.w
Jak & Daxter 3 [PAL] j.w
Tenchu Wrath of Heaven [PAL] 1xWHT (***347;cie***380;ka do modu***322;u na bank dobra!)
Shadow of The Colossus [NTSC/U] 2xGRN - wiesza si***281; po wybraniu karty pami***281;ci (tej na Mass:/ ofkoz), a konkretnie przy zapisie (check przechodzi pomy***347;lnie).
Na razie tyle. Na powa***380;ne testy wezm***281; si***281; jutro. Sorry, ***380;e to tak po ***322;ebkach. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
A mógłbyś przetestować starszą wersję emulatora? Tą, w której jedyną zmianą było dodanie obsługi usb? Jest tutaj (4 czerwca 2007). Do twojej metody nada się idealnie (ścieżki na innych offsetach, ale szukaj tych samych). Jak do tej pory nowa dawała radę z nawet najtrudniejszymi pod względem pamięci grami a przetestowałem ich od groma... aż się dziwię, że miałeś 100% fail. To aż odstrasza. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Kod:
ps2client execee host:McEmu.elf "-ioprp=cdrom0:\IOPRP255.IMG;1" "cdrom0:\SLUS_203.97;1" Savuje bez problemu w tej grze, wczytuje r***243;wnie***380;. Zapisanie opcji zajmuje ~0.3 sekundy (w grze nie wiem, nie chce mi si***281; przechodzi***263;). Cytat:
Cytat:
Edit: Wida***263;, ***380;e zmniejszy***322;em ilo***347;***263; pami***281;ci zajmowanej przez emulator (pomimo do***322;***261;czenia wielu ficzer***243;w). Tenchu Fatal Shadows nie startowa***322;o na starym emu w og***243;le. Teraz pokazuje ekran powitalny, loading, sprawdzenie karty... Wywiesza si***281; potem ;) . Pewnie brakuje kilku kB (jak to mi***322;o brzmi, a ja stan***261;***322;em na g***322;owie, ***380;eby zaoszcz***281;dzi***263; 6kB)... Mo***380;e co***347; jeszcze uda si***281; zrobi***263; (z hdd dzia***322;a, wi***281;c to co najwy***380;ej kwestia 2-3kB!). BTW. Ta gra te***380; czasami zostaje na bia***322;ym (problem z za***322;adowaniem pojawia si***281; rzadziej, je***347;li w ule nie przegl***261;dam wpierw p***322;ytki). |
M***243;j wniosek p***243;ki co jest jeden: to zabawa dla nas, ale dla przeci***281;tnego gracza to bardziej udr***281;ka (kompatybilno***347;***263;). Przynajmniej na obecnym etapie.
Pode***347;lij mi na mejlofona to przetestuje :taktak: Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Hmmm dziwne to troch***281;. 150 vs 5 :| Mam jeszcze jeden pomys***322;, ale zaraz Borewicz si***281; zaczyna :D
Cytat:
|
Cytat:
Gry, które działały: Moto GP 4 Tony Hawk's Project 8 Need 4 Speed Carbon DBZ Budokai Tenkaichi 2 Escape from Monkey Island Red Faction 2 Eragon Rayman Raving Rabbits FFXII US Ookami US FFXII JAP FFX US FFX PAL GTA LCS GTA VCS FFX International Eng/Jap Grandia 3 Snooker Championship 2006 Prince of Persia Warrior Within Black Ed, Edd and Eddy Ghost Rider Kingdom Hearts 2 God of War 2 Scarface World is Yours Burnout Dominator Tomb Raider Anniversary Rolling Silent Hill 4 GTA Vice City GTA San Andreas Shadow of Rome Sims 2 NFS Most Wanted Gry, które nie działały: Phantasy Star Universe Down of Mana Katamari Damacy (ten pokazał menu i zdechł na zapisie... nic nie pomogło go ruszyć dalej... na starym też nie działa, więc zaliczam do niedziałającego) Przetestowanych: 37, działających: 34, niedziałających: 3 34/37 = ~0.918 (91.8%). Berion, masz pecha z tymi grami ;) Cytat:
|
No niestety na Swapie nie da rady odpali***263; emulatora. Po odpaleniu LaunchMe z MASS przy pomocy Swapa wyskakuj***261; informacj***281; o znalezieniu emulatora i potem koniec zrobi***322;em zdj***281;cie ale jest w s***322;abej jako***347;ci bo robione telefonem.http://images25.fotosik.pl/44/e71948282b2cc889m.jpg
|
Tylko, że problem dotyczy odpalenia samego emulatora z usb... Uchwyt do pliku jest mniejszy od zera, co oznacza, że najprawdopodobniej nie mógł otworzyć pliku mass:mcemul.elf (w ule twój pendrive działa jak należy? swap używa innych sterowników...)
Ale inna sprawa to fakt, że i tak w napędzie wykrywa płytkę ze swapem, co znaczy, że przy odpalaniu z usb swap nie odświeża płytki, na którą podmieniłeś, więc i tak zabawa się tu kończy. W związku z tym jedyną metodą na swapa będzie chyba przebudowywanie obrazu i dodawanie emulatora do gry bezpośrednio na płytce... co znacznie utrudni tobie jakiekolwiek testy. Zawsze możesz użyć go z oryginałami (tylko odblokuj czujnik, żeby ps2 wykrył sam zmianę płytki - lub daj refresh). Musisz sam pokombinować. Ja jestem zbyt leniwy na swapa, zawsze w konsolach miałem zamontowanego chipa. |
Tak jak przypuszcza***322;em, pomyli***322;em *.mci - i mamy winowajc***281;.
Troch***281; potestowa***322;em i to na zwyk***322;ym, "lepszym" emu odpalanym launcherem (nie chcia***322;o mi si***281; edytowa***263; :D). Gry z kt***243;rymi s***261; problemy: GT3/GTC-TG wszystkie w PAL, zawsze si***281; zawieszaj***261; po licence txt. Na p***322;ycie s***261; chyba dwa modu***322;y odpowiedzialne za USB. Standardowy USBD.IRX i USTORAGE.IRX. W GT4 wita mnie bia***322;y screen! Castlevania Lament of Innocence [NTSC/U]. Wiesza si***281; po sprawdzeniu kart pami***281;ci, tym samym nie dochodz***261;c do main screenu gry. Devil May Cry [PAL], Soul Calibur 2 [NTSC/U], Monster Hunter [NTSC/U], Jak and Daxter TPL [PAL], SSX3 [NTSC/U], Jak and Daxter 3 [NTSC/U] - BLK. LoK-SR2 i R&C2 (oba PAL), 2xGRN, ale czy dzia***322;a zapis to ci***281;***380;ko mi powiedzie***263; bo te gry niestety pracuj***261; wy***322;***261;cznie na MC0. Sprawdzone i dzia***322;a: God of War [PAL] i Shadow of The Colossus [NTSC]. Zapis trwa d***322;u***380;ej ni***380; na org. MC, odczyt raczej bez zmian :( Znu***380;y***322;o i zirytowa***322;o mnie to ju***380;. Dlaczego to jest tak dziwnie odpalane? Tj. launcher -> gui -> modul? Nie mo***380;na by zrobi***263; normalnego gui, kt***243;ry ma te, a nawet wi***281;cej funkcji co launcher (o tym za chwil***281;)? Launcher patchuje modu***322; (w sensie po znalezieniu img/elf zast***281;puje te "oryginalne" w module)? Proponowa***322;bym: Napisa***263; w***322;asny launcher z nastepuj***261;cymi opcjami: - r***281;czny wyb***243;r *.img z cdfs:/ - r***281;czny wyb***243;r *.elfa z cdfs:/ - mo***380;liwo***347;***263; wybrania opcji no-buff - mo***380;liwo***347;***263; wybrania opcji fullback - doda***263; jakie***347; ***322;adne t***322;o (zreszt***261; mog***281; zaprojektowa***263; jakie***347; po***380;***261;dne gui w kilka chwil - w ko***324;cu to tylko jeden ekran, a i tak potem jest IOP reset). Je***347;li si***281; myl***281; to ofkoz str***261;***263; mnie na ziemi***281; ;) PS: A castlevania nie ulega nawet po nobuff/fullback. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
BTW. To nie obowi***261;zek... Je***347;li nie masz czasu, lub po prostu nie chce ci si***281; tym bawi***263; to tego nie r***243;b. Ja si***281; na pewno nie obra***380;***281; :) . Rozumiem, ***380;e nie mo***380;esz zrobi***263; tego tak prosto jak ja i odpala***263; z ps2linka (w 50 minut przetestowa***322;em prawie 40 gier... oczywi***347;cie na dw***243;ch ps2 z NA w ka***380;dym). Inna sprawa, ***380;e z kompatybilno***347;ci***261; rzeczywi***347;cie nie jest a***380; tak r***243;***380;owo... a i sama kompatybilno***347;***263; zale***380;y od cho***263;by u***380;ytego pendrivea czy obrazu karty pami***281;ci. Przetestowa***322;em (***322;***261;cznie) 293 gry i dzia***322;a z nich oko***322;o 70% (dzi***347;, mo***380;na powiedzie***263;, nast***261;pi***322;o pasmo pora***380;ek, wi***281;c i drastycznie spad***322; procent kompatybilno***347;ci). Wi***281;cej przetestowa***263; nie mog***281;, poniewa***380; s***261; to ju***380; wszystkie gry z mojej kolekcji (chyba, ***380;e znajd***281; jeszcze jakie***347; mi***281;dzy ksi***261;***380;kami lub w ksi***261;***380;kach jako zak***322;adki, co wcale nie jest tak ma***322;o prawdopodobne). PS. Doszed***322; ten drugi NA wczoraj rano :) . |
Cytat:
Nie wiem jak on to robi, ale powinien przelecie***263; TOC w poszukiwaniu IMG. Tymczasem je***347;li gra ma zagnie***380;d***380;ony modu***322; w kilku folderach to tego nie znajduje. Mo***380;na by te***380; doda***263; opcje czy ma zapisywa***263; na HDD czy Mass. Tak aby by***322;o dla obu medium, chyba ***380;eby zoptymalizowa***263; pod kt***243;ry***347; z nich. Nie wiem. :) Ja bym proponowa***322; zrobi***263; w***322;asn***261; wersj***281; gui/launchera, mo***380;e nawet z zewn***281;trznym modu***322;em, je***347;li mia***322;oby to u***322;atwi***263; p***243;***378;niejsze poprawki. PS: Sprzwdze i te dwie nowe, z tym ***380;e u mnie po prostu testy id***261; wolno, wiadomo z jakiej przyczyny. No i w morde je***380;a z***261;b mnie boli :/ |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
PS. Znalaz***322;em GT4. Po spatchowaniu dzia***322;a, ale niestety nie mog***281; patchowa***263; bezpo***347;rednio z launchera, bo GT4 odpala jako g***322;***243;wnego egzeka tylko screen z licencj***261;, nast***281;pnie rozpakowuje w***322;a***347;ciwego (bez nag***322;***243;wka) i uruchamia go... i dopiero tego mo***380;na patchowa***263; (ale nie z launchera, bo tego ju***380; dawno nie ma w pami***281;ci). Musia***322;em wi***281;c rozpakowa***263;, spatchowa***263;, z***322;o***380;y***263; obraz spowrotem, wys***322;a***322;em go wraz z emu na hdloadera (***380;eby p***322;ytki nie marnowa***263;) i odpali***322;em. Dzia***322;a ***322;adnie. Mo***380;e znajd***281; jaki***347; spos***243;b na spatchowanie tego z poziomu launchera (musia***322;bym doda***263; jako***347; nag***322;***243;wek do tamtego elfa i odpala***263; go z pomini***281;ciem licencji... wtedy mo***380;na spatchowa***263; ju***380; z poziomu launchera, bez dotykania pliku fizycznie). |
Ilość załączników: 1
Cytat:
Cytat:
Rany Boskie, masohista :D Cytat:
Tymczasem poniosła mnie fantazja :D |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jak zawsze, kwestia u***380;ytych s***322;***243;w. |
mcsioemu 0.7f
Nowa, szybsza (i bardziej kompatybilna) wersja dost***281;pna tutaj (mcsioemu 0.7f). Drugi post w za***322;***261;czniku.
|
Aczkolwiek Castlevania nadal nie wstaje :D
|
Cytat:
BTW. Ta wersja, która jest tam podesłana nie obsłuży mass: bez podania odpowiedniej komendy "-pfs=", nawet jeśli zmienisz wszystko w egzeku hexeditem (domyślnie ładuje moduły odpowiedzialne za hdd, więc aby działało to z usb bez linii komend, trzeba przekompilować - tylko, że znacznie się nie różni od tych dwóch ostatnich, które ci podesłałem). Musiałem tak zrobić, aby całość była kompatybilna z tym, co można było uzyskać z wersją 0.6 od romza... dla naszych potrzeb mogę jednak gdzieś podesłać wersję załączającą domyślnie usb (a hdd dopiero po wpisaniu odpowiedniej komendy). W przyszłym tygodniu postaram się złożyć jakieś gui (na razie w wolnym czasie biorę się za MODLOAD). |
Jak to nie działa jak właśnie z mass:/ odpalałem i zapisywałem vmc. ???
|
Cytat:
1. Pomyliłeś pliki. 2. Użyłeś przełącznika "-pfs=mass:". 3. Launcher (ten auto) ustawił ten przełącznik za ciebie (nie sprawdzałem tego, jeśli mam być szczery... być może, że tak właśnie robi). 4. Pozostałość jakichś argumentów w pamięci z innego programu coś namieszała (tutaj akurat pamięć nie jest czyszczona przed uruchomieniem, to oczywiste, ponieważ po wgraniu egzeka do pamięci chcemy go jeszcze spatchować). Poprzez zmianę samego egzeka nie powinno to być możliwe (chyba, że "zhackujesz" go, by ładował usb domyślnie, ale to bez sensu, ponieważ dostępne są źródła). Uff, już myślałem, że znów dałem gafę (ostatnio dlanorowi do testów podesłałem właśnie wersję, która domyślnie ładowała mass zamiast hdd, ten nie ustawił odpowiednich flag, ponieważ jego baty tego nie zawierały i nieomal sformatował prawdziwe karty ;) ) |
:hmm: Nie no, a***380; sprawdz***281; jeszcze raz. Co prawda wczoraj robi***322;em to "na szybko", ale ***380;adna z powy***380;szych pomy***322;ek nie wchodzi w gr***281;. emu odpala***322;em r***281;cznie - specjalnie przygotowa***322;em oba: dla Castlevanii i dla SoTC.
PS: ^_^ |
Racja :haha: , ale to ja zapewni***322;em go, ***380;e domy***347;lnie modu***322;y ***322;aduj***261; si***281; dla hdd i nie trzeba nic zmienia***263;, ***380;eby wszystko by***322;o kompatybilne z 0.6... czu***322;bym si***281; wi***281;c winien zniszczenia jego sav***243;w. Chocia***380; ja, gdy sprawdzam wszystko za pierwszym razem, zwykle zostawiam tylko jedn***261; memork***281; w slocie a emuluj***281; pusty... przy testach tak jest pewniej ;) .
BTW. Sprawdzi***322;em castlevanie... Brakuje jakich***347; 20kB dla systemu video (ma kilka modu***322;ow, z kt***243;rych ka***380;dy odpowiedzialny jest za inn***261; cz***281;***347;***263; przetwarzania... Na chwil***281; obecn***261; jedyn***261; mo***380;liwo***347;ci***261; uruchomienia tego, jest za***322;***261;czenie patcha przeskakuj***261;cego wszystkie filmiki w grze (i nie ***322;adowanie tych modu***322;***243;w w og***243;le). Raczej s***322;abe rozwi***261;zanie :P , cho***263; sam patch banalny do wykonania (swego czasu wi***281;kszo***347;***263; gier do dzia***322;ania z pcsx2 potrzebowa***322;a w***322;a***347;nie takiego patcha :) ) W og***243;le castlevania dziwnie dekoduje obraz... niby pss, ale... Heh, wystartowa***322;a po wy***322;***261;czeniu biblioteki sdstr3 (dzwi***281;k w oparciu o bibliotek***281; sddrv), ale ***380;adne vagi si***281; teraz nie otdtwarzaj***261; ;) . D***380;wi***281;k w filmach jest . Edit: po wy***322;***261;czeniu d***378;wi***281;k***243;w jednak si***281; zawiesza dalej w grze. Po wy***322;***261;czeniu filmik***243;w dzia***322;a jak trzeba, ale... nie ma filmik***243;w ;) . |
Czyli na dobr***261; spraw***281; to taki patch mija si***281; z celem (no chyba, ***380;e i tak na RIPie gramy). Z drugiej strony: mi***322;o mie***263; zawsze alternatyw***281;.
Dzi***347; powalcz***281; z nap***281;dem. Mo***380;e uda mi si***281; go przywr***243;ci***263; do stanu "bootowania od razu". Je***347;li tak to dam zna***263; - m***243;g***322;bym wtedy jako***347; sensowniej sprawdza***263; te gry bo obecnie czekanie ~30s/1m na weryfikacj***281; no***347;nika przyprawia o nerwic***281; :D |
Ilość załączników: 1
Cóż, laser do bani to nie lada kłopot...
W każdym bądź razie załączam tą samą wersję, ale odpalającą mass: domyślnie (na 100% ;) ) i aplikującą patcha na castlevanie (SLUS_207.33, standardowy crc32 z wielomianem -1, czyli wszystkie współczynniki na 1 dla tego pliku powinien wynosić 0x73f06ce3, żeby patch został zaaplikowany)... choć jak już pisałeś, granie bez filmików to raczej rozwiązanie dla masochistów, potraktować to więc bardziej jako ciekawostkę (tych ~20kB to raczej nigdy nie uda się wykrzesać, więc to jedyny sposób dla tej gry). |
Cze***347;***263; Wszystkim!
Ot***243;***380; mam taki problem: Mam PS2 Slim'a i SM 3.8, pendrive i chc***281; u***380;y***263; Emulatorka MCISO ale nie wiem jak to po kopiowa***263; na PenDriva! Mam ju***380; karte 8MB (memorycard0.mci i memorycard0.bin) oraz emu McEmu 07f massdef. Teraz jak to wszystko skopiuje na mass'a to pojawia mi sie bia***322;y ekran i lipa ! Prosz***281; o pomoc!! |
Sprawd***378; posty 28 i 29.
Na 0x0009280 masz ***347;cie***380;ki do plik***243;w. Skoro nie uruchamiasz gui z launchera to musisz je r***281;cznie zmieni***263; dla ka***380;dej gry osobno. cdrom0:\IOPRPxxx.IMG;1 -> ***347;cie***380;ka do obrazu (nie myli***263; z obrazem gry). Mo***380;e by***263; bardziej zagnie***380;d***380;ona. Gry korzystaj***261;ce z online zamiast IOPRP maj***261; DNAS. cdrom0:\DATA_xxx.xx;1. To samo z *.elf-em. |
Nadal nie wiem w jakie miejsce na pendrivie to skopiować!
A jeszcze potrzebuje w info czym uruchomić .elf czy zmienić mu nazwę żeby swap go odpalił (SWAPMAGIC.ELF) czy użyć LunchELF (4.12). Jeszcze jaki foldery utworzyć na pendrive. Prosze o szczegółową odpowiedz! Jestem w tym temacie zielony !! :help: Cytat:
Powiedz ile % jest już stworzony ten poradnik i czy można czekać na nie niego czy już dać sobie z nim spokój??? |
Je***347;li odpalasz program przez ulelfa to dowolne. Obrazy kart pami***281;ci niestety musz***261; by***263; w root.
Innymi s***322;owy: Mass:/memorycard0.bin (jak masz prawdziwa kart***281; w slocie to ofkoz bez tego pliku) Mass:/memorycard1.bin + pliki, kt***243;re definiuj***261; wielko***347;***263; bloku. 0% poniewa***380; nie wiadomo jeszcze jak***261; form***281; obierze ten program (ci***261;gle ewoluuje). Na razie wida***263; wyra***378;n***261; wakacyjna przerw***281;, wi***281;c... "troch***281;" to potrwa. |
Moze ktos powiedziec jak to wkoncu uruchomic na mass?
Mam wrzucone Mass:/memorycard0.bin Mass:/memorycard1.bin I katalog launcher z elfem. Jak odpalam elfa to jest tylko bialy obraz bo nie jest zrobione to w tym hex edytorze. Moze ktos powiedziec ktory plik trzeba przerobic? Berion moglbys tutaj dac link do dobrej wersji od razu zrobionej dla mass? Albo wersje z gui? Ludzie poratujcie bo chyba mam nieoryginala memorke fifka 08 sie zapisuje profile tez odczytuje ale juz normalnego trybu np. menadzera nie odczytuje i pisze ze sa najprawdopodobniej uszkodzone dane. Nie chce znow kasy wydawac na nowa memore. Bede wdzieczny za kazda pomoc bo poprostu rece mi opadly. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ekran jest bia***322;y poniewa***380; emu nie znajduje elf-a i obrazu w lokalizacji w kt***243;rej go szuka - dlatego trzeba to, jak to uj***261;***322;e***347;: "zrobi***263; w hex edytorze" - czyli zmieni***263; ***347;cie***380;ki do plik***243;w wedle tego co masz na p***322;ycie. Cytat:
Nie b***281;d***281; sto razy powiela***263; czego***347; co ju***380; raz zosta***322;o ***322;opatologicznie opisane. Przeczytaj post nr. 46. Cytat:
PS: Je***347;li u***380;ywasz Swap Magic to prawdopodobnie nic z tym nie zrobisz. PPS: Zadaj konkretne pytanie, uzyskasz konkretn***261; odpowied***378;. :taktak: |
Ilość załączników: 1
Wiec tak zmienilem ta sciezke w
McEmu 07f massdef.elf Nie wiem czy dobrze wiec zalaczam obrazek. cdrom0:\DATA_xxx.xx;1. To gdzie zmienic? Wczesniej mialem jakis dziwny edytor i dlatego nie wiedzialem co i jak. |
Cytat:
Cytat:
0x00009350 |
Udalo sie i sie nie udalo odpalilo sie chyba ale niestety czarne tlo i lipa nic nie szlo chwile czekalem. Moze z fifa 08 emu nie dziala? Bo u mnie juz raczej wszystko ok.
|
Za***322;***261;cz w za***322;***261;czniku list***281; plik***243;w w *.txt. Pewnie spapra***322;e***347; ***347;cie***380;k***281; do elf-a.
ISO Buster (w relative path) |
Musze sciagnac ISO Bustera. A tak w ogole to ktora liste plikow chodzi? Na pendrivie?
Zaraz dolacze do tego posta. |
Tu masz pro***347;ciej za pomoc***261; Apache 2:
http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/P...vd/strona1.php |
Ilość załączników: 1
Lista robiona przez apache.
|
cdrom0:\DNAS300.IMG;1
cdrom0:\SLES_548.74;1 Jak nie działa to wina Swapa lub mudułu i nic z tym nie zrobisz. |
Ilość załączników: 1
Ja mam chip modbo jeszcze zalacze to co zmienilem w hex edytorze. Chyba ze na pendrive'a czegos nie wrzucilem. Mam tego elfa i te obrazy kart. I odpalilem wtedy z wlozona karta pamieci bo zapomnialem wyjac. JEszcze jutro pokombinuje cos.
|
Cytat:
|
W folderze IOP w grze burnout revenge mam DNAS300.IMG i IOPRP300.IMG.
Wyjalem przez apache ten IOPRP... z obrazu gry i teraz moge go wrzucic do obrazu fify 08 zmieniajac nazwe na DNAS300 i nagrac i zmienic sciezki w elfie? Dobrze rozumiem? Bo normlanie nie dziala tylko czarny obraz przez chwile slychac jakby wgrywalo plyte ale pozniej juz nic sie nie dzieje. Lece zaraz zakupic jakies plytki. |
A potrafisz budowa***263; kompilacje DVD dla PS2? ;) Bo ten obraz trzeba jeszcze z***322;o***380;y***263;.
|
Niestety nigdy tego nie robilem.
A tak w ogole to jest ktos w stanie powiedziec dlaczego fifa nie odczytuje save'ow z mc? Czyzby nieoryginalna? Ma 2 srubki ale nie otworzylem jej bo z tylu jest chyba zgrzewana i jakby sie polamala to by lipa na maxa byla. Możesz powiedzieć jak zrobić to aby bylo dobrze? Nie wiem czemu ale nie moglem edytowac poprzedniej wypowiedzi wiec przepraszam ze napisalem dwa razy. |
|
W obrazie fify w NETGUI W IOPMODS tez jest IOPRP300.img moze to do tego powinienem podac sciezke?
Zrobilem obraz w nero burning rom jeszcze musze wypalic. |
Nie -te***380;-, a -tylko- do niego z uwzgl***281;dnieniem struktury katalog***243;w. Trzeba by***322;o tak zrobi***263; od razu, no ale sk***261;d mog***322;e***347; wiedzie***263; (moje niedopatrzenie).
cdrom0:\NETGUI\IOPMODS\IOPRP300.IMG W takim razie nie ma sensu rozbiera***263; obrazu i kombinowa***263;. Jak teraz nie b***281;dzie dzia***322;a***263; to ju***380; raczej nic z tym nie zrobisz. |
Nooo teraz dziala ale nie do konca...
W grze niestety jak chce sformatowac karte to wyskakuje blad formatowania. Co z tym zrobic? W mass mam umieszczone memorycard0.bin i memorycard0.mci foldary launcher i src. Co jest zle? Oczywiscie jak juz sie gra wczytala wyjalem memore. |
bootuj BEZ memory card bo on nie widzi tych wirtualnych (chyba?).
|
Ale musze odpalic Ulelfa z memorki.
|
A z Pendrive'a to nie możesz? :sciana:
|
No wlasnie nie potrafie tego zrobic nie moge znalezc zadnego opisu jak odpalic ulelfa z pendrive'a.
Mam chipa a nie swapa. |
Aaaa, nie wiem - co***347; mi si***281; z uporem maniaka ubzdura***322;o, ***380;e masz Swapa :D. Zamotany dzisiaj jestem. Z Pendrive'a tylko w DEV3, ale tylko kilka chip***243;w to potrafi i jak dot***261;d ***380;aden z modbo.
To zr***243;b tak jak ja to robie. Odpal ulelfa z p***322;yty, podmie***324; no***347;nik i wejd***378; na cdfs:/. Jak pojawi***261; si***281; pliki to znaczy, ***380;e p***322;yta ju***380; zosta***322;a zweryfikowana i dopiero wtedy wejd***378; na mass:/ i uruchom emulator. Po co czeka***263; na weryfikacj***281; no***347;nika? Ja tak zawsze robi***322;em jak testowa***322;em emu na moim s***322;abym/brudnym nap***281;dzie, gdzie p***322;yty si***281; wczytywa***322;y nawet do 5min. - wtedy by***322;em pewien, ***380;e je***347;li gra si***281; nie zawiesi to jest wina emu, a nie timingu. |
Ale wlasnie lipa bo ak zmieniam plyte to juz ulelf nie dziala wtedy i wariuje :/
A poza tym modbo chyba sie wylacza po weryfikacji plyty druga juz sie nie odpali. Jak tak robie to bialy ekran niestety. |
Hmmm czyli masz Modbo 750/760. No to faktycznie, znowu o czym***347; zapomnia***322;em. W takim razie pracuj na VMC1 (czyli drugiej wirtualnej karcie). Innej rady nie ma.
|
Czyli musze sciagnac znow te obrazy kart i tylko wrzucic na pd ten memorycard1? Bedzie sie dobrze na niej zapisywac?
|
Jak to znów? No zostaw tylko vmc1. vmc0 NIE może znaleźć bo przecież będziesz bootował z mc0 ulelfa z DEV1.
Czy będzie to nie wiem. Nie wiem czy Fifa w ogóle pozwala na zapis save'a na memorce w drugim slocie. |
W fife sie nie da w innym slocie niz w 1 wiec lipa. Moze sprobuje sciagnac skads ta plyte ze swapa ale z tego co slyszalem to zadna nie dzia***322;a trzeba miec kupionego oryginala no ale kupywal nie bede po to tylko zeby vmc dzialala.
A co do tej memorki to bylbym wdzieczny za wejscie na ten topic o oryginalnosci kart wrzucilem zdjecia swojej i chyba nieoryginal: http://www.konsola.pl/forum/viewtopi...=199411#199411 OCZYWISCIE PODZIEKOWANIA DLA BERIONA ZA POMOC! |
Nigdy nie rozbiera***322;em swojej memorki, ani te***380; nie wiem czym KONKRETNIE r***243;***380;ni***261; si***281; oryg. od nieoryginalnych.
Pomijaj***261;c problemy z Fifa'***261; i sugeruj***261;c si***281; tylko zdj***281;ciami nie widz***281; jakiej***347; wyra***378;nej r***243;***380;nicy pomi***281;dzy Twoj***261; a t***261; hateroxa. Nie sugerowa***322;bym si***281; te***380; innym producentem uk***322;ad***243;w - te wielokro***263; si***281; zmieniaj***261; podczas wieloletniej produkcji. No ale nie wiem, a i temat dotyczy czego innego ;] Tak swoj***261; drog***261; to si***281; nawet zastanawiam nad tutorialem, bo tak: ffgriever trzyma 10 srok za ogon (;]), polo ostatnio si***281; zadeklarowa***322;, ***380;e znowu znika, romz si***281; w og***243;le nie pojawia... nie wiadomo jak to b***281;dzie dalej z projektem (w sensie czasowym). My***347;l***281;, ***380;e to nie by***322;oby g***322;upie. |
Jeśli wyskakują problemy przy formatowaniu to powinieneś użyć opcji przełączającej w tryb safe (bez ps2linka sobie nie poradzisz) - bo może to oznaczać, że dostęp został niepoprawnie wykryty i nie przełączył się automatycznie. Dziwne, ale dopóki sam nie będę miał tej gry, nie będę też w stanie tego zweryfikować (a gra przypadkiem nie używa trybu fast? Jeśli tak, to trzeba go załączać przy pomocy opcji -fastio). Może też używać czegoś innego, niekompatybilnego z programem... ale żeby to sprawdzić musiałbym mieć tą grę.
Możesz też spróbować wersji 0.6 emulatora na usb (lub gui od polo na 0.6: HDD_project_GUI 1.07). Jeśli to wina którejś z tych opcji, to na tamtych powinno ruszyć (choć znacznie wolniej, ale bez dostępu do wiersza poleceń raczej nie masz innej możliwości). |
save na PD
mam problem po włączeniu mcemu07f.elf gry pracują ale nie widzą wirtualnych kart nie wiem co z tym zrobić próbowałem save'ować i niema MC obrazy kart umieszczałem mass\Root\memorycard0.mci i bezpośrednio na mass startowałem ręcznie po modyfikacjach w hexedytorze (z GUI biały ekran) ULELF uruchamiany z MC i z płyty (za każdym razem sprawdzane czy konsola wczytała pliki z grą) nie mam pomysłów co dalej z góry dziękuję za pomoc
ps2 70004 z modbo 760 |
Kiedy jest mowa o root jakiego***347; no***347;nika (w tym przypadku pendrive) to znaczy, ***380;e chodzi o katalog g***322;***243;wmy, anie folder nazwany Root. ;]
Wrzu***263; obrazy memorek od razu na pewndrive: mass:/memorycard0.bin mass:/memorycard0.mci mass:/memorycard1.bin mass:/memorycard1.mci Oznacza to, ***380;e GUI nie znalaz***322; *.img. Kiepski ma algorytm. Proponuj***281; porzuci***263; i GUI i r***281;czn***261; modyfikacj***281; ***347;cie***380;ek w launcherze. U***380;yj RadShella i skrypt***243;w, kt***243;re uruchamiaj***261; launcher z parametrami. Mimo wszystko ciesz***281; si***281;, ***380;e komu***347; si***281; chcia***322;o tym pobawi***263;. Dobry pocz***261;tek. |
dzieki za wyja***347;nienie w sprawie root tak wrzuca***322;em -mass:/memorycard0.bin a GUI ju***380; dawno porzuci***322;em
|
Od dzi***347; wszelkie pytania etc. na temat emulatora prosz***281; kierowa***263; tutaj:
http://forum.cdrinfo.pl/f106/artykul...twardym-77264/ |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.