Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Dziurawy bak (https://forum.cdrinfo.pl/f5/dziurawy-bak-73259/)

epol 28.08.2007 19:28

Dziurawy bak
 
Mam problem. Przewód/linka hamulca ręcznego przetarła mi delikatnie bak i cieknie, a raczej poci się i benzynka ucieka na zewnątrz na bak. Bak jest metalowy. Da radę czymś to zakleić? Jakiś gęsty klej co go nie rozpuści benzyna? Słyszałem że podobno poxylina ta dwu składnikowa jest odporna na to?

Burt 28.08.2007 19:31

http://81.168.148.40/~forum/viewtopi...2f458250ab71c4
Mo***380;e znajd***281; wi***281;cej...
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=18034
Jest tego pe***322;no ale nie mam ju***380; czasu szuka***263;.
W wi***281;kszo***347;ci przypadk***243;w w***322;a***347;nie kleje dwusk***322;adnikowe ludzie stosuj***261; i sobie ten spos***243;b chwal***261;.

TORQUE 28.08.2007 20:27

a może go pospawać?!
ale to trochę więcej pracy i trzeba się udać do fachowca a co się z tym wiążę także i koszty rosną ;)

grzeniu 28.08.2007 20:38

Spawa***263; po benzynie za du***380;e ryzyko, mo***380;na po ropie ale te***380; trzeba uwa***380;a***263;.

Mnie kiedy***347; zalutowali dziurk***281; a nawet kilka by***322;o. Nie widzia***322;em jak to robili, bo zwia***322;em :D

PS Do @Mondeo - w baku, dziurki w baku lutowali. Nie ***380;adne inne :)

**mondeo** 28.08.2007 20:38

Kup dobry klej dwuskładnikowy
oczyść to miejsce papierem ściernym i przemyj rozpuszczalnikiem,
następnie nałóż klej i pozwól ,aż zaschnie
Kiedyś klejłem ale nie pamiętam jakim klejem i trzymało bardzo długo.

Cytat:

Mnie kiedyś zalutowali dziurkę a nawet kilka było.
__________________
Pozdr./Grzeniu
:fiu: :D

esem 28.08.2007 21:01

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 827136)
Spawać po benzynie za duże ryzyko, ...

Żadne ryzyko :taktak:
Zbiornik przed spawaniem należy napełnić wodą - wypchnie pary benzyny...
Sztuczka starsza niż to forum :taktak:

Maciej 28.08.2007 21:14

...je***347;li do***347;***263; ma***322;e przetarcia to mo***380;na zalutowa***263; cyn***261;, je***347;li wi***281;ksze i ko***322;o wspornik***243;w lub wlew***243;w to na mosi***261;dz.

obrus 28.08.2007 21:31

Ja kiedy***347; w maluszku zaklei***322;em distalem, bo na spawie przerdzewia***322;. Spok***243;j by***322; do ko***324;ca ***380;ycia autka

grzeniu 28.08.2007 21:45

Cytat:

Napisany przez esem (Post 827158)
Żadne ryzyko :taktak:
Zbiornik przed spawaniem należy napełnić wodą - wypchnie pary benzyny...
Sztuczka starsza niż to forum :taktak:

Znam tę sztuczkę.
Jest w tym mały myk - bak nie może być do pełna zalany wodą, bo nie pospawasz. Jeśli będzie nie pełny, to zawsze zostają pary....może nie dużo ale zostaje. Tu jest to ryzyko.
Starego baku po benzynie nigdy całkowicie nie wydmuchasz z par benzyny. Dlatego albo je kleją albo lutują cyną.

joujoujou 28.08.2007 22:35

Gorzej, je***347;li aluminiowy, lub wr***281;cz plastikowy - wtedy ani pospawa***263; (przynajmniej ***322;atwo pospawa***263;), ani zalutowa***263; - tak***380;e raczej pozostaje klej albo zakup u***380;ywanego na szrocie. :idea:

Kasprzak 28.08.2007 22:43

Osobiscie bym to zrobil distalem, albo silikonem.
Choc nie lubie takich akcji, bo t***322;umik te***380; ju***380; owija***322;em ta***347;mami naprawczymi i wiem, ze to skutkuje na 100km :)

Kris 29.08.2007 05:58

Je***347;li to metalowy bak, to silikonem nie polecam - przerdzewieje w tym miejscu.

Igloo 29.08.2007 09:16

ja polecam ***380;ywic***281; epoksydow***261; wzmocnion***261; mat***261; szklan***261; i na koniec ma***378;ni***281;t***261; jak***261;***347; farb***261; dla uszczelnieniea por***243;w w ***380;ywicy. prze***380;yje auto :P

ManDragon 29.08.2007 17:12

Cytat:

Napisany przez Igloo (Post 827297)
ja polecam ***380;ywic***281; epoksydow***261; wzmocnion***261; mat***261; szklan***261; i na koniec ma***378;ni***281;t***261; jak***261;***347; farb***261; dla uszczelnieniea por***243;w w ***380;ywicy. prze***380;yje auto :P

r***243;wnie***380; polecam, nawet bez malowania farb***261; trzyma super, sprawdzone osobi***347;cie :)

epol 07.09.2007 09:58

Panowie poradzi***322;em sobie z tym i dzia***322;a :)

Dobrze nadaje si***281; do tego klej do bak***243;w, ch***322;odnic. Koszt oko***322;o 7z***322; w motoryzacyjnym. Klej jest dwusk***322;adnikowy. Trzeba uwa***380;a***263; przy ugniataniu bo mo***380;e stwardnie***263; zbyt szybko - tak w***322;a***347;nie mi si***281; sta***322;o. Powierzchni***281; trzeba odt***322;u***347;ci***263; i kleimy gdy mamy jednolit***261; mas***281;.

Dziurka by***322;a bardzo ma***322;a, gdy***380; to takie przedarcie by***322;o.

Aha, mo***380;na tak***380;e u***380;y***263; do tego poxyliny dwusk***322;adnikowej, tej siwej.

Dzi***281;ki.

esem 07.09.2007 17:04

Cytat:

Napisany przez epol (Post 831546)
Panowie poradziłem sobie z tym i działa :)

Dobrze nadaje się do tego klej do baków, chłodnic. Koszt około 7zł w motoryzacyjnym. Klej jest dwuskładnikowy. Trzeba uważać przy ugniataniu bo może stwardnieć zbyt szybko - tak właśnie mi się stało. Powierzchnię trzeba odtłuścić i kleimy gdy mamy jednolitą masę.

Dziurka była bardzo mała, gdyż to takie przedarcie było.

Aha, można także użyć do tego poxyliny dwuskładnikowej, tej siwej.

Dzięki.

Nie wiązał bym z tym rozwiązaniem zbyt długich nadziei :>
Uszczelniać należy zawsze od strony wyższego ciśnienia: czyli od strony wewnętrznej baku, ciśnienie musi dociskać uszczelnienie a nie je odrywać :taktak: Jest to oczywiście technicznie prawie że nie realne :nie:
Czyli należy docisnąć uszczelnienie np. opaską: dać wyższe ciśnienie niż jest w baku :taktak:
A tak będziesz czekał kiedy Twoje uszczelnienie zacznie ciec a potem po prostu odleci ;)
Na pewno moja wypowiedź wywoła licytację: komu ile to rozwiązanie nie cieknie :taktak:
Załóż więc ankietę :haha:

epol 08.09.2007 16:46

Cytat:

Napisany przez esem (Post 831750)
Nie wiązał bym z tym rozwiązaniem zbyt długich nadziei :>
Uszczelniać należy zawsze od strony wyższego ciśnienia: czyli od strony wewnętrznej baku, ciśnienie musi dociskać uszczelnienie a nie je odrywać :taktak: Jest to oczywiście technicznie prawie że nie realne :nie:
Czyli należy docisnąć uszczelnienie np. opaską: dać wyższe ciśnienie niż jest w baku :taktak:
A tak będziesz czekał kiedy Twoje uszczelnienie zacznie ciec a potem po prostu odleci ;)
Na pewno moja wypowiedź wywoła licytację: komu ile to rozwiązanie nie cieknie :taktak:
Załóż więc ankietę :haha:

Zgadza się. To się załata jeszcze raz ;) A PB nie leje nigdy do pełna bo jeżdżę na lpg


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 17:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.