Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Reklamacja obuwia - odwołanie (https://forum.cdrinfo.pl/f5/reklamacja-obuwia-odwolanie-76354/)

icemac 14.01.2008 13:15

Reklamacja obuwia - odwołanie
 
Witam wszystkich,
kiedyś czyli z 13 m-cy temu kupiłem w sieci sklepów 3C, buty zimowe. Cena może niezbyt wygórowana bo 99.99zł, na ale dają gwarancję na dwa lata więc w grudniu gdy zobaczyłem, iż pękła mi podeszwa oddałem je do reklamacji, po około 14 dniach zadzwoniono do mnie ze sklepu, iż reklamacja nie jest podstawna, ponieważ 13 miesięcy to za późno na reklamację, bo takie wady uznaje się do 6. miesiąca od sprzedaży butów i uznaje się je jako wadę materiału.

Nie wiem teraz jak napisać LOGICZNIE odwołanie, żadni "obrońcy konsumentów" mi nie odpowiedzieli.

P.S.
13 m-cy użytkowania :hmm: - tylko kretyn mógł tak napisać, bo w butach zimowych chodzi się max 4-5 m-cy w roku :ysz:

DZIĘKI ZA POMOC

sobrus 14.01.2008 13:50

jak chodzi o kas***281; to ka***380;dy udaje kretyna
moim zdaniem powinni zwr***243;ci***263; kas***281; - w ko***324;cu gwara jest na dwa lata...
ale to moja opinia i nie wiem jak wyglada to w ***347;wietle prawa

jak kupie nagrywarke i po roku padnie to te***380; nie uwzgl***281;dni***261;? dlatego ***380;e wypala***322;em 100 p***322;yt dziennie? nikt nie patrzy ile wypala***322;em - gwara to gwara, m***322;otkiem przecie***380; w nia nie t***322;uk***322;em. U***380;ywana zgodnie z instrukcj***261;.

romanesco 14.01.2008 13:52

Wydaje mi si***281;, ***380;e odpowied***378; powiniene***347; otrzyma***263; na pi***347;mie. Takich rzeczy na telefon nie powinno si***281; za***322;atwia***263;. Troch***281; si***281; dziwi***281;, ***380;e Federacja Konsument***243;w Ci nie pomog***322;a. A napisz co***347; wi***281;cej. Pisa***322;e***347; do nich, dzwoni***322;e***347; :pytanie: W miastach dzia***322;aj***261; Urz***281;dy Federacji Konsument***243;w. Najlepiej do nich uda***263; si***281; osobi***347;cie, opowiedzie***263; sytuacj***281;, powinni spraw***261; si***281; zaj***261;***263; a co najmniej pom***243;c Ci napisa***263; pisma, odwo***322;ania, itp. Jeszcze zostaje S***261;d Konsumencki. Dzia***322;a on przy Wojew***243;dzkich Inspekcjach Handlowych. Mo***380;na w ostateczno***347;ci tam spr***243;bowa***263;.

icemac 14.01.2008 14:09

Mam to na pi***347;mie (nieuznanie) i teraz musz***281; si***281; do tego "ustosunkowa***263;" - czyli napisa***263; odwo***322;anie, a chcia***322;bym aby profesjonalnie wygl***261;da***322;o.

Nie podam przecie***380; przyk***322;adu, ***380;e w "ada***347;kach" chodz***281; 7 lat i do tego jeszcze gra***322;em w nich w koszyk***243;wk***281;, a tylko troch***281; si***281; podeszwy star***322;y i nic nie pop***281;ka***322;o.

romanesco 14.01.2008 14:12

Cytat:

Napisany przez icemac (Post 884377)
Mam to na pi***347;mie (nieuznanie) i teraz musz***281; si***281; do tego "ustosunkowa***263;" - czyli napisa***263; odwo***322;anie, a chcia***322;bym aby profesjonalnie wygl***261;da***322;o.[...]

Mieszkasz we Wrocku, wi***281;c nie powinno by***263; problemu. Dowiedz si***281; gdzie jest siedziba Urz***281;du Federacji Konsument***243;w i id***378; do nich. Tam s***261; prawnicy, powinni udzieli***263; Ci profesjonalnej porady i pom***243;c w napisaniu odwo***322;ania.
EDIT: S***322;ysza***322;em jeszcze o Rzecznikach Praw Konsumenta. W Poznaniu, taki rzecznik dzia***322;a przy Urz***281;dzie Miasta. On si***281; te***380; zajmuje takimi sprawami. Ale o tym, kto powinien docelowo pilotowa***263; t***281; spraw***281;, powinien poinformowa***263; Ci***281; Urz***261;d Federacji Konsument***243;w.

ed hunter 14.01.2008 14:15

Ja jeszcze polec***281; kontakt z producentem/importerem, bo w ko***324;cu sklep dawa***322; 2 lata, ale chyba kierowa***322; si***281; tym co producent gwarantuje.

P***281;kni***281;cie podeszwy to jest wada, kt***243;ra nie pozostawia z***322;udze***324; co do wadliwo***347;ci towaru i nie ma raczej mo***380;liwo***347;ci naprawy. Rozklejone, firmowe buty bydlaki klej***261;, rozwala si***281; to za jaki***347; czas, najcz***281;***347;ciej w innym miejscu, ale cz***322;owiek traci ch***281;***263; do reklamacji...:sciana:

icemac 14.01.2008 14:38

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 884380)
Pęknięcie podeszwy to jest wada, która nie pozostawia złudzeń co do wadliwości towaru i nie ma raczej możliwości naprawy. Rozklejone, firmowe buty bydlaki kleją, rozwala się to za jakiś czas, najczęściej w innym miejscu, ale człowiek traci chęć do reklamacji...:sciana:

według ustawy do pół roku to wada fabryczna, a po szóstym miesiącu to ... sam nie wiem co :fiu:

Według mnie podeszwa nie ma prawa pęknąć, no chyba, że się po siekierach skacze

romanesco 14.01.2008 14:54

Cytat:

Napisany przez icemac (Post 884382)
[...]
Wed***322;ug mnie podeszwa nie ma prawa p***281;kn***261;***263;, no chyba, ***380;e si***281; po siekierach skacze

No to chyba poraz pierwszy Ci p***281;k***322;a, ***380;e si***281; dziwisz. Zale***380;y z czego jest zrobiona ta podeszwa. Mnie ju***380; w kilku parach but***243;w podeszwy p***281;k***322;y (i po niczym nie skaka***322;em), tyle ***380;e dawno po gwarancji i nie moglem ju***380; reklamowa***263;. Najcz***281;***347;ciej p***281;kaj***261; w miejscu, gdzie si***281; stopa zgina przy chodzeniu (a wi***281;c za palcami). Ca***322;y czas w tym miejscu podeszwa "pracuje" i jak jest wykonana z jakiej***347; masy czy innego paskudztwa, to p***281;ka. Nie wszystkie podeszwy oczywi***347;cie.

andrzejj9 14.01.2008 16:18

Do p***243;***322; roku po zakupie zak***322;ada si***281;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu i nie ci***261;***380;y na konsumencie obowi***261;zek udowodnienia tego. Po sz***243;stym miesi***261;cu teoretycznie to konsument musi udowodni***263;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu - teoretycznie, poniewa***380; jest to praktycznei niemo***380;liwe, bo i jak.

Generalnie sprawa jest prosta - sklep chce si***281; wywin***261;***263; i moim zdaniem nie ma ku temu podstaw (chyba, ***380;e s***261; w stanie udowodni***263;, ***380;e obuwie by***322;o u***380;ytkowane niezgodnie z jego przeznaczeniem). Znajd***378; numer lokalnego przedstawiciela ochrony konsumenta, dzwo***324; do niego i pozw***243;l si***281; zaj***261;***263; spraw***261;. Ewentualnie poinformuj wcze***347;niej sklep, ***380;e zamierzasz to zrobi***263; - czasami ju***380; sama taka informacja pomaga :)

Druga rzecz - sprawd***378; czy odpowied***378; na pi***347;mie dosta***322;e***347; w ci***261;gu 14 dni od zg***322;oszenia reklamacji. Je***347;li p***243;***378;niej, to mo***380;esz od razu za***322;o***380;y***263;, ***380;e zosta***322;a uznana, a wtedy by***322;oby jeszcze ***322;atwiej.

sobrus 15.01.2008 07:52

to jest chamstwo - pisa***263; ***380;e s***261; 2 lata gwarancji, przy czym tak naprawde tylko 6 miesi***281;cy

andrzejj9 15.01.2008 09:10

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 884582)
to jest chamstwo - pisać że są 2 lata gwarancji, przy czym tak naprawde tylko 6 miesięcy

Jest to głupi przepis, prawnicy się z tym zgadzają (przynajmniej ci, których opinie czytałem i z którymi rozmawiałem), ale tak naprawdę z wcześniej wymienionych powodów nie ma on zastosowania. Masz gwarancję (a konkretnie odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową, bo to nie to samo) przez 2 lata i jeśli używasz przedmiot zgodnie z przeznaczeniem (czyli np. chodzisz w butach, a nie walisz w nie młotem), to tylko ten okres cię interesuje.

Kris 15.01.2008 09:43

Poka***380;cie mi podstaw***281; prawn***261; na udowodnienie wady towaru po 6-tym miesi***261;cu.

icemac 15.01.2008 09:55

jutro jad***281; do Miejskiego Rzecznika Konsument***243;w we Wrocku, pomog***261; mi naskroba***263; pismo i mo***380;e co***347; uda si***281; zdzia***322;a***263; ;)

P.S.
musi si***281; uda***263; ||

romanesco 15.01.2008 10:11

Cytat:

Napisany przez icemac (Post 884621)
jutro jadę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocku, pomogą mi naskrobać pismo i może coś uda się zdziałać ;)

P.S.
musi się udać ||

No i o to chodzi :spoko:

andrzejj9 15.01.2008 10:43

Cytat:

Napisany przez Kris (Post 884619)
Pokażcie mi podstawę prawną na udowodnienie wady towaru po 6-tym miesiącu.

U S T A W A
z dnia 27 lipca 2002 r.

o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm


Cytat:

Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.


Kris 15.01.2008 11:14

Dobrze andrzejjku9, ale nie ma tam nic o tym, ***380;e po tym terminie musi co***347; udowadnia***263;. Dowodem jest zg***322;oszenie reklamacji w opowiednim okresie, ale zg***322;asza***263; reklamacj***281; musi w ka***380;dym przypadku, chyba, ***380;e ci o to chodzi.

Tu powinni***347;my si***281; oprze***263; ju***380; o sam dokument gwarancyjny.

andrzejj9 15.01.2008 12:19

Cytat:

Napisany przez Kris (Post 884639)
Dobrze andrzejjku9, ale nie ma tam nic o tym, że po tym terminie musi coś udowadniać. Dowodem jest zgłoszenie reklamacji w opowiednim okresie, ale zgłaszać reklamację musi w każdym przypadku, chyba, że ci o to chodzi.

Tu powinniśmy się oprzeć już o sam dokument gwarancyjny.

Dałem ci fragment, o który tu chodzi - wiem, że nie wynika to z niego wprost, ale takie są interpretacje (mówię na podstawie rozmów z prawnikami, w tym specjalistą od prawa konsumenckiego) i takie w praktyce stosowanie tego zapisu.

Co do dokumentu gwarancyjnego, to nie ma on nic wspólnego z tymi rozważaniami - tam producent może sobie napisać wszystko, jak również może go w ogóle nie dać. To dobrowolny dodatek, chociaż fakt, że raczej powszechny.

Kris 15.01.2008 12:50

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 884657)
(...)

Co do dokumentu gwarancyjnego, to nie ma on nic wspólnego z tymi rozważaniami - tam producent może sobie napisać wszystko, jak również może go w ogóle nie dać. To dobrowolny dodatek, chociaż fakt, że raczej powszechny.

Ja mówię o przypadku icemaca i dokumentu gwarancyjnego na jego buty.

icemac 15.01.2008 12:58

Cytat:

Napisany przez Kris (Post 884663)
Ja mówię o przypadku icemaca i dokumentu gwarancyjnego na jego buty.

mam dokument, mam opinię ICH rzeczoznawcy, a jutro jadę do UM do rzecznika i zobaczę co z tego wyjdzie :taktak:


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.