![]() |
Reklamacja obuwia - odwołanie
Witam wszystkich,
kiedyś czyli z 13 m-cy temu kupiłem w sieci sklepów 3C, buty zimowe. Cena może niezbyt wygórowana bo 99.99zł, na ale dają gwarancję na dwa lata więc w grudniu gdy zobaczyłem, iż pękła mi podeszwa oddałem je do reklamacji, po około 14 dniach zadzwoniono do mnie ze sklepu, iż reklamacja nie jest podstawna, ponieważ 13 miesięcy to za późno na reklamację, bo takie wady uznaje się do 6. miesiąca od sprzedaży butów i uznaje się je jako wadę materiału. Nie wiem teraz jak napisać LOGICZNIE odwołanie, żadni "obrońcy konsumentów" mi nie odpowiedzieli. P.S. 13 m-cy użytkowania :hmm: - tylko kretyn mógł tak napisać, bo w butach zimowych chodzi się max 4-5 m-cy w roku :ysz: DZIĘKI ZA POMOC |
jak chodzi o kas***281; to ka***380;dy udaje kretyna
moim zdaniem powinni zwr***243;ci***263; kas***281; - w ko***324;cu gwara jest na dwa lata... ale to moja opinia i nie wiem jak wyglada to w ***347;wietle prawa jak kupie nagrywarke i po roku padnie to te***380; nie uwzgl***281;dni***261;? dlatego ***380;e wypala***322;em 100 p***322;yt dziennie? nikt nie patrzy ile wypala***322;em - gwara to gwara, m***322;otkiem przecie***380; w nia nie t***322;uk***322;em. U***380;ywana zgodnie z instrukcj***261;. |
Wydaje mi si***281;, ***380;e odpowied***378; powiniene***347; otrzyma***263; na pi***347;mie. Takich rzeczy na telefon nie powinno si***281; za***322;atwia***263;. Troch***281; si***281; dziwi***281;, ***380;e Federacja Konsument***243;w Ci nie pomog***322;a. A napisz co***347; wi***281;cej. Pisa***322;e***347; do nich, dzwoni***322;e***347; :pytanie: W miastach dzia***322;aj***261; Urz***281;dy Federacji Konsument***243;w. Najlepiej do nich uda***263; si***281; osobi***347;cie, opowiedzie***263; sytuacj***281;, powinni spraw***261; si***281; zaj***261;***263; a co najmniej pom***243;c Ci napisa***263; pisma, odwo***322;ania, itp. Jeszcze zostaje S***261;d Konsumencki. Dzia***322;a on przy Wojew***243;dzkich Inspekcjach Handlowych. Mo***380;na w ostateczno***347;ci tam spr***243;bowa***263;.
|
Mam to na pi***347;mie (nieuznanie) i teraz musz***281; si***281; do tego "ustosunkowa***263;" - czyli napisa***263; odwo***322;anie, a chcia***322;bym aby profesjonalnie wygl***261;da***322;o.
Nie podam przecie***380; przyk***322;adu, ***380;e w "ada***347;kach" chodz***281; 7 lat i do tego jeszcze gra***322;em w nich w koszyk***243;wk***281;, a tylko troch***281; si***281; podeszwy star***322;y i nic nie pop***281;ka***322;o. |
Cytat:
EDIT: S***322;ysza***322;em jeszcze o Rzecznikach Praw Konsumenta. W Poznaniu, taki rzecznik dzia***322;a przy Urz***281;dzie Miasta. On si***281; te***380; zajmuje takimi sprawami. Ale o tym, kto powinien docelowo pilotowa***263; t***281; spraw***281;, powinien poinformowa***263; Ci***281; Urz***261;d Federacji Konsument***243;w. |
Ja jeszcze polec***281; kontakt z producentem/importerem, bo w ko***324;cu sklep dawa***322; 2 lata, ale chyba kierowa***322; si***281; tym co producent gwarantuje.
P***281;kni***281;cie podeszwy to jest wada, kt***243;ra nie pozostawia z***322;udze***324; co do wadliwo***347;ci towaru i nie ma raczej mo***380;liwo***347;ci naprawy. Rozklejone, firmowe buty bydlaki klej***261;, rozwala si***281; to za jaki***347; czas, najcz***281;***347;ciej w innym miejscu, ale cz***322;owiek traci ch***281;***263; do reklamacji...:sciana: |
Cytat:
Według mnie podeszwa nie ma prawa pęknąć, no chyba, że się po siekierach skacze |
Cytat:
|
Do p***243;***322; roku po zakupie zak***322;ada si***281;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu i nie ci***261;***380;y na konsumencie obowi***261;zek udowodnienia tego. Po sz***243;stym miesi***261;cu teoretycznie to konsument musi udowodni***263;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu - teoretycznie, poniewa***380; jest to praktycznei niemo***380;liwe, bo i jak.
Generalnie sprawa jest prosta - sklep chce si***281; wywin***261;***263; i moim zdaniem nie ma ku temu podstaw (chyba, ***380;e s***261; w stanie udowodni***263;, ***380;e obuwie by***322;o u***380;ytkowane niezgodnie z jego przeznaczeniem). Znajd***378; numer lokalnego przedstawiciela ochrony konsumenta, dzwo***324; do niego i pozw***243;l si***281; zaj***261;***263; spraw***261;. Ewentualnie poinformuj wcze***347;niej sklep, ***380;e zamierzasz to zrobi***263; - czasami ju***380; sama taka informacja pomaga :) Druga rzecz - sprawd***378; czy odpowied***378; na pi***347;mie dosta***322;e***347; w ci***261;gu 14 dni od zg***322;oszenia reklamacji. Je***347;li p***243;***378;niej, to mo***380;esz od razu za***322;o***380;y***263;, ***380;e zosta***322;a uznana, a wtedy by***322;oby jeszcze ***322;atwiej. |
to jest chamstwo - pisa***263; ***380;e s***261; 2 lata gwarancji, przy czym tak naprawde tylko 6 miesi***281;cy
|
Cytat:
|
Poka***380;cie mi podstaw***281; prawn***261; na udowodnienie wady towaru po 6-tym miesi***261;cu.
|
jutro jad***281; do Miejskiego Rzecznika Konsument***243;w we Wrocku, pomog***261; mi naskroba***263; pismo i mo***380;e co***347; uda si***281; zdzia***322;a***263; ;)
P.S. musi si***281; uda***263; || |
Cytat:
|
Cytat:
z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176) http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm Cytat:
|
Dobrze andrzejjku9, ale nie ma tam nic o tym, ***380;e po tym terminie musi co***347; udowadnia***263;. Dowodem jest zg***322;oszenie reklamacji w opowiednim okresie, ale zg***322;asza***263; reklamacj***281; musi w ka***380;dym przypadku, chyba, ***380;e ci o to chodzi.
Tu powinni***347;my si***281; oprze***263; ju***380; o sam dokument gwarancyjny. |
Cytat:
Co do dokumentu gwarancyjnego, to nie ma on nic wspólnego z tymi rozważaniami - tam producent może sobie napisać wszystko, jak również może go w ogóle nie dać. To dobrowolny dodatek, chociaż fakt, że raczej powszechny. |
Cytat:
|
Cytat:
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.