Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Pytanie o typ plików ".TIM2" we FRONT MISSION 5 (https://forum.cdrinfo.pl/f106/pytanie-o-typ-plikow-tim2-we-front-mission-5-a-77144/)

Piotrek1985 22.02.2008 16:05

Pytanie o typ plików ".TIM2" we FRONT MISSION 5
 
Na pocz***261;tku chcia***322;bym podzi***281;kowa***263; Tobie za turtiale, kt***243;re napisa***322;e***347;. Przeczyta***322;em je, wszystko jest napisane tak przejrzy***347;cie, ***380;e nawet kompletny laik m***243;g***322;by zaj***261;***263; si***281; zabaw***261; w "modelarza" :spoko: Sk***261;d taki temat zapytasz. Ano dlatego, ***380;e prawdopodobnie (obym sie myli***322;) Ty jeste***347; jedyn***261; osob***261;, kt***243;ra mog***322;a by mi pom***243;c. Ot***243;***380; pytanie dotyczy plik***243;w w formacie TIM. Ale po kolei...
Gra kt***243;r***261; rozpakowuje nazywa si***281; FRONT MISSION 5. Mo***380;e s***322;ysza***322;e***347;, mo***380;e gra***322;e***347;, je***347;li tak to wiesz, ***380;e FM5 nie zosta***322; wydany poza granicami Japonii. Ruszy***322; od pocz***261;tku roku projekt, kt***243;ry ma na celu przet***322;umaczenie gry. Oto pr***243;bka tego co zosta***322;o zrobione:

http://i107.photobucket.com/albums/m...ero/fmp5_1.jpg
http://i107.photobucket.com/albums/m...ero/fmp5_3.jpg

To wszystko wcze***347;niej by***322;o po Japo***324;sku. Wszystkie te napisy zosta***322;y zmienione za pomoc***261; zwyk***322;ego Hex Edytora (w tym wypadku hexworkshop). Problem w tym, ***380;e nie wszystko da si***281; tak przet***322;umaczy***263;. Niekt***243;re informacje/napisy s***261; zapisane w postaci pliku graficznego kt***243;rym jest wspomniany wy***380;ej TIM2. No i tutaj zaczynaj***261; si***281; schody. Na stronie
http://apache3.net/
jest program kt***243;ry obs***322;uguje DVDIMAGE.DAT w kt***243;rym to zachowane s***261; wszystkie informacje. Program nazywa si***281; MUNGE EXPLORER. Po wypakowaniu plik***243;w za pomoc***261; tego programu mamy dok***322;adnie 10017 plik***243;w. Niekt***243;re z nich s***261; ju***380; jako TIM2 jest ich ok. 500.
Problem w tym, ***380;e tych plik***243;w jest popnad 4000. Wiem to poniewa***380; u***380;y***322;em programu TimTool. Jednak program ten nie jest zbyt dok***322;adny w tym znaczeniu, ***380;e nie zawsze znajduje TIM'y. Na przyk***322;ad skanuje plika .dat i nic. Skanuje ten sam plik drugi raz... i mam TIM'a... Napisa***322;em 4000, zak***322;adam ***380;e jest ich nawet dwa razy tyle, poniewa***380; TimTool wypakowuje tylko cz***281;***347;***263; - nie ma w tych plikach tekstur postaci, plansz, robot***243;w itd. A zale***380;y mi na tym aby wypakowa***263; wszystko. Moje drugie pytanie to czy emulator PCSX jest w stanie pom***243;c mi w zlokalizowaniu tego TIM'a/pliku, tzn. czy konsola kt***243;ra jest w tle i pokazuje odczyt sektor***243;w z p***322;yty jest w stanie da***263; mi wskaz***243;wk***281; gdzie dany plik jest "schowany". Pisa***322;em o tym na jednym z for***243;w zagranicznych i dosta***322;em taka odpowie***263;:

"From the console I'll assume that each sector is 2064 bytes, and you would find the data at address 1642481*2064 = 3390080784 = 0xCA108710. If you open the ISO in a hex editor you might find the data there. Also I'm sure there's a program out there that could tell you what file is at what sector to help narrow down the search."

Znalz***322;em ten offset (0xCA108710) tyle, ***380;e jest nieczytelny. Prawdopodobnie jest to jaki***347; format graficzny (TIM2 ?) tyle ***380;e spakowany. To czego szukam wygl***261;da mniejwi***281;cej tak:
http://aycu24.webshots.com/image/422...6675905_rs.jpg
Tak, ***380;e czy znasz jaki***347; dobry program, kt***243;ry m***243;g***322;by wypakowa***263; to o czym pisa***322;em wy***380;ej czyli teksturyy, TIM2 itd. Szuka***322;em, i dalej szukam ale nie moge znale***378;***263; jakiego***347; konkretnego programu :sciana: a tym bardziej tego co jest na ostatnim screenie.
:help:

Berion 22.02.2008 19:02

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985 (Post 900014)
Na pocz***261;tku chcia***322;bym podzi***281;kowa***263; Tobie za turtiale, kt***243;re napisa***322;e***347;. Przeczyta***322;em je, wszystko jest napisane tak przejrzy***347;cie, ***380;e nawet kompletny laik m***243;g***322;by zaj***261;***263; si***281; zabaw***261; w "modelarza" :spoko: [...]

Mia***322;o mi/nam to s***322;ysze***263;. Znam osoby, kt***243;re maj***261; co najmniej odmienne zdanie. :D

;]

Cytat:

[...] Gra kt***243;r***261; rozpakowuje nazywa si***281; FRONT MISSION 5. Mo***380;e s***322;ysza***322;e***347;, mo***380;e gra***322;e***347;, je***347;li tak to wiesz, ***380;e FM5 nie zosta***322; wydany poza granicami Japonii. [...]
Trudno nie s***322;ysze***263; o Front Mission. Ja jednak zatrzyma***322;em si***281; na etapie FM3 na PSXa. FM4 mi nie przypad***322; go gustu, a FM5... no w***322;a***347;nie. Japo***324;ski nie jest moj***261; mocn***261; stron***261;. ;]

Cytat:

[...] Wszystkie te napisy zosta***322;y zmienione za pomoc***261; zwyk***322;ego Hex Edytora (w tym wypadku hexworkshop). [...]
Czyli jest "ludzka" czcionka, czy mo***380;e wyedytowali***347;cie "krzakowat***261;"?
Co z pointerami? Zabraknie Wam kiedy***347; znak***243;w. No chyba, ***380;e gra u***380;ywa S-JIS (czyli po dwa bajty na jeden znak) to jest wi***281;ksza swoboda.

Cytat:

[...] s***261; zapisane w postaci pliku graficznego kt***243;rym jest wspomniany wy***380;ej TIM2. [...]
Zatem macie szcz***281;***347;cie bo jest to jeden z prostszych w edycji format***243;w.

Cytat:

[...] jest program kt***243;ry obs***322;uguje DVDIMAGE.DAT w kt***243;rym to zachowane s***261; wszystkie informacje. Program nazywa si***281; MUNGE EXPLORER. [...]
Wcale nie powiedziane, ze ca***322;a grafika musi by***263; tylko w jednym formacie i tylko w jednym pliku. Mo***380;e by***263; i nawet w *.elf-ie (kt***243;ry mo***380;e by***263; pakowany, "XORowany" etc. etc.).

Gorzej jak jest kompresowana, z tym niestety nie pomog***281;.

Cytat:

[...] Skanuje ten sam plik drugi raz... i mam TIM'a... Napisa***322;em 4000, zak***322;adam ***380;e jest ich nawet dwa razy tyle, poniewa***380; TimTool wypakowuje tylko cz***281;***347;***263; - nie ma w tych plikach tekstur postaci, plansz, robot***243;w itd. [...]
Od pewnego czasu stosuje si***281; nie tylko TIM2, ale i TIM3 (na szcz***281;***347;cie headery zaczynaj***261; si***281; w***322;a***347;nie od tego wyra***380;enia, wi***281;c ***322;atwo je znale***378;***263; hex edytorem).

Niestety o ile w przypadku *.tm2 powsta***322; bardzo dobry plugin dla Photoshopa (by Silverado), o tyle do *.tm3 nie znam ***380;adnego darmowego programu do ich edycji (np. bardzo drogi, 3rd party dev image studio).


Tyle, ***380;e... teskstury na obiektach 3d wcale nie musz***261; by***263; w TIM. Mo***380;e to by***263; *.tga (8, 24, 32), *.bmp/*.rle (8, 24, 32), a nawet RAW!

Square-Enix to dev, kt***243;ry sam jest wydawc***261; swoich gier, jest to te***380; firma z zapasem floty i cz***281;sto bywa tak, ***380;e lubi***261; (maj***261; na to czas) utrudnia***263; ***380;ycie game hakerom i piratom przez stosowanie r***243;***380;nego rodzaju, nietypowych metod kompresji tekstu, plik***243;w gfx, tablic itd. Nie zdziwi***322;bym si***281; jakby i tym razem przygotowali co***347; specjalnego. ;)

Cytat:

[...] A zale***380;y mi na tym aby wypakowa***263; wszystko. [...]
Najlepiej napisz pro***347;b***281; o ext/reb na PS2ModzParadise, ale z tego co mi si***281; kojarzy jest jaki***347; plugin do bodaj***380;e eXpert Tool.

Cytat:

[...] Moje drugie pytanie to czy emulator PCSX jest w stanie pom***243;c mi w zlokalizowaniu tego TIM'a/pliku, tzn. czy konsola kt***243;ra jest w tle i pokazuje odczyt sektor***243;w z p***322;yty jest w stanie da***263; mi wskaz***243;wk***281; gdzie dany plik jest "schowany". Pisa***322;em o tym na jednym z for***243;w zagranicznych i dosta***322;em taka odpowie***263;: [...]
Mam za s***322;aby sprz***281;t do PCSX2, wi***281;c i nie bawi***322;em si***281; nim.

Piszesz, ***380;e PCSX2 pokazuje numer odczytywanego sektora? Ciekawe, w takim razie to bardzo u***322;atwi poszukiwanie "zagubionych plik***243;w".

Cytat:

[...] Znalz***322;em ten offset (0xCA108710) tyle, ***380;e jest nieczytelny. [...]
Tzn?

Cytat:

[...] Tak, ***380;e czy znasz jaki***347; dobry program, kt***243;ry m***243;g***322;by wypakowa***263; to o czym pisa***322;em wy***380;ej czyli teksturyy, TIM2 itd. Szuka***322;em, i dalej szukam ale nie moge znale***378;***263; jakiego***347; konkretnego programu :sciana: a tym bardziej tego co jest na ostatnim screenie.
:help:
Scena PS2 jest strasznie zdecentralizowana i jest mn***243;stwo narz***281;dzi, na jednej stronie, kt***243;rych pr***243;***380;no szuka***263; na innych. Najwi***281;cej skrab***243;w ;] jest na rosyjskich stronach.

Je***347;li szukasz TIM2/3 to nie ma problemu. Gorzej jak to b***281;dzie *.bmp lub inny o bli***380;ej nie okre***347;lonym nag***322;***243;wku. Wtedy trzeba b***281;dzie rozpakowa***263; munge'a, z munge'a z innego munge'a itd. itd... ;]

PS: zmieni***322;em troch***281; nazw***281; tematu na czytelniejsz***261;. Mam nadziej***281;, ***380;e si***281; nie obrazisz.

Piotrek1985 22.02.2008 20:24

Spoks nie obra***380;***281; si***281; :)
Cytat:

Czyli jest "ludzka" czcionka, czy mo***380;e wyedytowali***347;cie "krzakowat***261;"?
Jest. Prawdopodobnie zosta***322;a dodana aby u***322;atwi***263; ***380;ycie t***322;umaczom w celu wydania gry w USA. Tyle, ***380;e po p***243;***378;niejszym przeliczeniu na $ SE nie op***322;aca***322;o si***281; wydawa***263; tam tego softu.
Mo***380;na zmienia***263; imiona naszego teamu z "krzaczk***243;w" na te "ludzkie". Szukamy te***380; tej czcionki ale bez rezultatu powodem jest to, ***380;e jest ona zbyt du***380;a i nie wszystko si***281; mie***347;ci.
http://i107.photobucket.com/albums/m...ero/int_03.jpg
Cytat:

Od pewnego czasu stosuje si***281; nie tylko TIM2, ale i TIM3 (na szcz***281;***347;cie headery zaczynaj***261; si***281; w***322;a***347;nie od tego wyra***380;enia, wi***281;c ***322;atwo je znale***378;***263; hex edytorem).
TIM3 odpada. Przeskanowa***322;em obraz hexem i znajduje tylko TIM2. Gra by***322;a wydana 2005 wi***281;c raczej jest to ma***322;o prawdopodobne.
Cytat:

Co z pointerami? Zabraknie Wam kiedy***347; znak***243;w. No chyba, ***380;e gra u***380;ywa S-JIS (czyli po dwa bajty na jeden znak) to jest wi***281;ksza swoboda.
No w***322;a***347;nie na czym dok***322;adnie to polega bo ju***380; o tym czyta***322;em. W p***243;***378;niejszym czasie chc***281; spr***243;bowa***263; przet***322;umaczy***263; gr***281; na polski ale daleko do tego jeszcze. Najpierw gra musi by***263; przet***322;umaczona na angielski.
Cytat:

Cytat:
[...] Znalz***322;em ten offset (0xCA108710) tyle, ***380;e jest nieczytelny. [...]
Tzn?
Nie ma tam tego czego szukam czyli tego co jest na ostatnim screenie, tego napisu. Je***347;li by***322; jako tekst zobaczy***322; bym to w MadEdit (inny hex, HexWorshop nie obs***322;uguje Japo***324;skiego). Ale to jest troch***281; dziwne. Bo w***322;a***347;nie znalaz***322;em Menu gry zapisane w formacie TIM2. Menu, nazwy baz etc. Na pocz***261;tku my***347;la***322;em, ***380;e to mo***380;e by***263; jaki***347; format 2D dlatego, ***380;e ten "bia***322;y pasek" porusza si***281; tzn. nie jest statyczny. Pokazuje si***281; na pocz***261;tku misji od prawej do lewej i po 2-3sec. znika. Tyle, ***380;e menu te***380; si***281; pod***347;wietla, znika kiedy wybieramy r***243;***380;ne pomieszczenia w bazach. Co wi***281;cej jestem w 70***37; pewien, ***380;e to jest TIM2 poniewa***380; sam bia***322;y pasek (jest troch***281; przezroczysty) wyst***281;puje jako t***322;o dla napis***243;w baz menu etc. Tu jest przyk***322;ad:
http://hosting03.imagecross.com/mysp...4700000000.jpg
Cytat:

Tyle, ***380;e... teskstury na obiektach 3d wcale nie musz***261; by***263; w TIM. Mo***380;e to by***263; *.tga (8, 24, 32), *.bmp/*.rle (8, 24, 32), a nawet RAW!
Czyli rozumiem, ***380;e raczej szanse s***261; znikome aby to "wyrwa***263;" z .ISO ?
Cytat:

Square-Enix to dev, kt***243;ry sam jest wydawc***261; swoich gier, jest to te***380; firma z zapasem floty i cz***281;sto bywa tak, ***380;e lubi***261; (maj***261; na to czas) utrudnia***263; ***380;ycie game hakerom i piratom przez stosowanie r***243;***380;nego rodzaju, nietypowych metod kompresji tekstu, plik***243;w gfx, tablic itd. Nie zdziwi***322;bym si***281; jakby i tym razem przygotowali co***347; specjalnego.
Heh w***322;a***347;nie na Apache3 dostarczam adminowi rozszerzenia plik***243;w sam mo***380;esz zobaczy***263; jakie to dziwad***322;a s***261;.
Cytat:

Scena PS2 jest strasznie zdecentralizowana i jest mn***243;stwo narz***281;dzi, na jednej stronie, kt***243;rych pr***243;***380;no szuka***263; na innych. Najwi***281;cej skrab***243;w ;] jest na rosyjskich stronach.
Wierz***281;, sam projek zapocz***261;tkowa***322; Rosjanin o ksywie Ak_ :)

Berion 22.02.2008 21:06

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985 (Post 900112)
[...] No w***322;a***347;nie na czym dok***322;adnie to polega bo ju***380; o tym czyta***322;em. W p***243;***378;niejszym czasie chc***281; spr***243;bowa***263; przet***322;umaczy***263; gr***281; na polski ale daleko do tego jeszcze. Najpierw gra musi by***263; przet***322;umaczona na angielski.

Tu jest przyk***322;ad jednego z najcz***281;***347;ciej stosowanych:
http://www.nintendencja.i15.eu/reada...?article_id=20

Nie ma jednak "wzoru na wszech***347;wiat". Pointery zale***380;***261; od fantazji developera i my musimy si***281; domy***347;le***263; jak wygl***261;da i gdzie jest z nimi tablica.

Np. w Tenchu Stealth Assassins zawieraj***261; d***322;ugo***347;***263; wstawki liczonej, ilo***347;***263; "***322;a***324;cuch***243;w z tekstem" (nie wiem jak to wyja***347;ni***263; - jak gra***322;e***347; w jakiekolwiek Tenchu to pewnie domy***347;lisz si***281; o co mi chodzi), czas ich trwania i d***322;ugo***347;***263; "***322;a***324;cuch***243;w".

Cytat:

[...] 2D dlatego, ***380;e ten "bia***322;y pasek" porusza si***281; tzn. nie jest statyczny. Pokazuje si***281; na pocz***261;tku misji od prawej do lewej i po 2-3sec. znika. Tyle, ***380;e menu te***380; si***281; pod***347;wietla, znika kiedy wybieramy r***243;***380;ne pomieszczenia w bazach. Co wi***281;cej jestem w 70***37; pewien, ***380;e to jest TIM2 poniewa***380; sam bia***322;y pasek (jest troch***281; przezroczysty) wyst***281;puje jako t***322;o dla napis***243;w baz menu etc. Tu jest przyk***322;ad: [...]
Pod***347;wietlenia menu, zmiana alpha chl itp. wcale nie musz***261; by***263; bitmapami. Mo***380;na to rozwi***261;za***263; czysto programowo.

No chyba, ***380;e nie zrozumia***322;em o co Ci chodzi.

Cytat:

[...] Czyli rozumiem, ***380;e raczej szanse s***261; znikome aby to "wyrwa***263;" z .ISO ? [...]
Nie, dlaczego? Trzeba rozpracowa***263; jego konstrukcj***281;. Ale na 3d to ja si***281; kompletnie nie znam. Wiem, ***380;e by***322;a kiedy***347; taka strona w sieci, podobna PS2ModzParadise, tyle ***380;e go***347;cie bawili si***281; obiektami 3d (pisali plugi do 3DMax, Maya, Blendera itp.).

Cytat:

[...] Heh w***322;a***347;nie na Apache3 dostarczam adminowi rozszerzenia plik***243;w sam mo***380;esz zobaczy***263; jakie to dziwad***322;a s***261;. [...]
Te trzy literki na ko***324;cu pliku, kompletnie i o niczym nie ***347;wiadcz***261;. Plik mo***380;e si***281; nazywa***263; np. zocha.bin i to znaczy, ***380;e jest to np. obraz p***322;yty? Nie. To tylko trzy literki i nic poza tym.

Plik***243;w si***281; w ca***322;o***347;ci nikomu nie dostarcza, ani nie zamieszcza. Tym bardziej ***380;e w tym przypadku nie ma takiej potrzeby. Podajesz LBA z p***322;yty i pierwszy (lub i ostatni) 1MB danego munge'a do kt***243;rego chcesz unpacker. Czasami tablica jest w innym pliku, ostatnio nawet je kompresuj***261; LZSem (ale to chyba dopiero na PSP).

Piotrek1985 22.02.2008 21:52

Po wypakowaniu plik***243;w z DVDIMAGE.DAT tak jak pisa***322;em wcze***347;niej mamy 10017 plik***243;w. I w***322;a***347;nie ka***380;dy jeden plik skanuje przez hexa. Np. pierwszy plik to plik TIM2. Gdy go skanuje to mam na samym pocz***261;tku wiersza napis TIM2. To samo napisa***322; tw***243;rca Apache/Munge. Jedynie co chcia***322; to w***322;a***347;nie te dane, znaczy napisa***322; co***347; takiego aby wybra***263; co***347; unikalnego i przes***322;a***263; mu. Dok***322;adnie nie wiem jak to dzia***322;a. Wiem ***380;e ten go***347;***263; jest w***322;a***347;nie zwi***261;zany jako***347; z PS2ModzParadise. Pisze to w info o programie, wiec nie wiem czy jest sens pisa***263; tam pro***347;b***281; o plugin.
Jeszcze jedno czy znasz mo***380;e jaki***347; program typu TimTool kt***243;ry umo***380;liwia wypakowanie Tim***243;w z plik***243;w ? Program o kt***243;rym pisa***322;e***347; nie obs***322;uguje FM5, chodzi o Xpert - taka jest w***322;a***347;nie dok***322;adna nazwa tego programu, swoj***261; drog***261; do***347;***263; ciekawe urz***261;dzonko gdy ma si***281; do niego odpowiedni plugin ;)

szczuru 23.02.2008 11:29

TU masz wszystkie dost***281;pne pluginy do xperta.

TU mo***380;esz poprosi***263; o napisanie pluginu.

Berion 23.02.2008 14:14

Skoro dogada***322; si***281; z Gnie (czy kim tam) to nie widz***281; sensu requestowa***263; na forum.

PS: Xpert kiedy***347; nosi***322; nazw***281; eXpert ;]
PPS: To sprawd***378; jeszcze CRC (Console Rip Creator). No g***322;ow***281; bym da***322;, ***380;e by***322; plug do FM5. Hmm... a mo***380;e to by***322; FM4? Hmm...

Piotrek1985 25.02.2008 18:18

Dzi***281;ki za program w***322;a***347;nie go testuj***281;. Plugina nie znalaz***322;em ani do FM4 ani do FM5. W***322;a***347;nie co photoshopa mam TIM plugin ale to jest tylko do tim***243;w z PSX a tego od Silverado nie mog***281; znale***378;***263;. Wi***281;c moja pro***347;ba je***347;li macie go u siebie na serwerze to czy mogli by***347;cie go udost***281;pni***263; tutaj ? Jeszcze raz dzi***281;ki za wszystkie informacje jakie mi dali***347;cie.

Berion 25.02.2008 19:10

Cytat:

Napisany przez Piotrek1985 (Post 901580)
[...] a tego od Silverado nie mogę znaleźć [...]

-> PM


Plugin jest dość ubogi - nie oczekuj cudów. Nie pozwala wprowadzać parametrów dla Graphics Synthiesier (tex0/1/A, fba, febe, csmclt1/2, texclt), bitowość wyrównania (?), a nawet tak prostej rzeczy jak bitowość obrazka (tim2 mogą być 8, 16, 24 i 32bitowe).

//nie, nie pytaj mnie czym są te parametry. Nie mam zielonego pojęcia. :czar:

Piotrek1985 25.02.2008 20:25

Wielkie dzi***281;ki Berion. Na razie kombinuje z tym co mam. Zobaczymy co tam Pixoda wymy***347;li. Wci***261;gn***261;***322;em si***281; w ten modeling na dobre.

Piotrek1985 10.03.2009 14:10

Witam Ponownie.
Postanowiłem pomęczyć dalej ISO z Front Mission 5 aby znaleść to czego szukam i mam pytanie, już wiem, że to czego szukam znajduje się w pewnym sektorze na DVD dzięki PCSX2 który ma konsolę z obecnymi sectorami jakie czyta z płyty. I za każdym razem gdy uruchamiam opcję, która ma mi pokazać właśnie ten biały pasek z japońskim tekstem wyświetlają mi się zawsze te same dwa sektory:
http://img17.imageshack.us/img17/8664/sector.jpg
Jak te dwie pozycje przeliczyć tak abym mógł je zobaczyć w Hexie ??

sobrus 10.03.2009 14:48

A nie działa to co napisałes na początku:

From the console I'll assume that each sector is 2064 bytes, and you would find the data at address 1642481*2064 = 3390080784 = 0xCA108710.

?

Tutaj by było 946772*2064= 1954137408 = 0x7479C540
(jak sie windowsowy kalkulator nie myli :P)

----
To w sumie pytanie już nie dziedziny konsol.
Ja bym próbował programami do odzyskiwania danych z DVD zgrać gdzieś zawartość tych sektorów, i ew przejrzeć ich zawartość i potem szukać tego Hex editorem.
Takie programy potrafią też wydobyć informacje który plik jest na danym sektorze.

Jest też narzędzie do edytowania sektorów dysku bezpośrednio:
http://www.roadkil.net/listing.php?Category=2

Roadkills sector editor.

ale jak ono działa i czy działa z DVD nie mam pojęcia

Piotrek1985 10.03.2009 15:46

Dzięki. Mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć czym jest ta wartość po sektorze <16 i w drugim <1 ??

sobrus 10.03.2009 16:08

Dane na DVD ułożone są sektorami po 2064 bajtów każdy.
O ile wiem 2048 jest dla użytkownika a reszte to informacje dodatkowe.

Te wartości (16 i 1) to ilości bloków, czyli pewnie informacja ile danych zostało przeczytanych. (w ilości sektorów).
Zauważ ze każda linijka jest ma zapis o sektorze o 16 większym niz poprzednia.
Domyslam sie ze te brakujące 16 sektorów to dane wyczytane w pporzedniej linijce.

czyli jedna linijka to informacja o przeczytaniu 16 sektorów = 16*2064 bajtów danych (z wyjątkiem tej jednej gdzie jest tylko 1 sektor), rozpoczynając od sektora o numerze po lewej stronie

To mój domysł, pierwszy raz widze pojęcie bloku na płycie, moze to coś związanego z PS2.

Twoja bitmapa mieści się wiec na 35088 bajtach płyty rozpoczynając od sektora 946771. Liczenie offsetu po sektorach mi sie nie podoba - w pliku ISO pewnie są jakieś nagłówki, które nie należą do danych płyty, a na płycie to cholera wie. Lepiej trzymac się numeru sektora.

albo coś pokręciłem ;)

Berion 10.03.2009 17:52

No widzisz sobrus, mówiłem że możesz się śmiało bawić z nami w tej samej piaskownicy. :taktak:

---

Szukanie plików graficznych w ten sposób ma sens jeśli nie znamy formatu pliku (np. kiedy nie jest natywny, albo jest jego jakąś podłą wariacją jak w Okami). To samo z edycją. Dzięki temu wiemy, że on tam jest. ;]

PS: to Ty jeszcze żyjesz? Odwiedź http://pcrh.pl/forum/

Piotrek1985 10.03.2009 19:24

Żyje, żyje i mam się dobrze ;)

Cytat:

Twoja bitmapa mieści się wiec na 35088 bajtach płyty rozpoczynając od sektora 946771. Liczenie offsetu po sektorach mi sie nie podoba - w pliku ISO pewnie są jakieś nagłówki, które nie należą do danych płyty, a na płycie to cholera wie. Lepiej trzymac się numeru sektora.
sorbus.
Ok. jeśli nie przeliczać tego to jak dostać się do tego sektora ??

sobrus 10.03.2009 20:13

Ilość załączników: 1
Sector Extractor porafi wyciąć fragment płyty po sektorach.
Niestety jego sektory są po 2048 bajtów - bo tyle tak naprawde danych jest na płycie. Reszta to dane niewidoczne dla użytkownika.

Problem w tym ze to program sprzed 6 lat i praktycznie niedostępny...

dlatego go umieszczam w tym poście.

Jak juz wytniesz to dane to mozesz potem poszukać tego fragmentu w edytorze hex - coż sposób moze słaby ale ma pewne szanse ||
Oczywiście wyliczanie offsetu też ma pewne szanse.
Może nawet oba sposoby dadzą ten sam rezultat.

Berion 10.03.2009 21:23

Nie prościej ISO Busterem? Extract from/to i w locie konwert do user data.

Ale jak ktoś lubi sporty to czemu nie? :czar:

Piotrek1985 11.03.2009 02:20

Cytat:

A nie działa to co napisałes na początku:

From the console I'll assume that each sector is 2064 bytes, and you would find the data at address 1642481*2064 = 3390080784 = 0xCA108710.

?
Tamto nie działa bo tamte sektory są złe. Teraz znalazłem te dobre, z kąd wiem, że dobre ? Bo w każdej misji
za każdym razem gdy chcę sprawdzić jakie są warunki wygranej to pokazują mi się te same sektory:
http://img18.imageshack.us/img18/4080/sectors.jpg
A tu inna misja:
http://img24.imageshack.us/img24/4963/36160992.jpg

Cytat:

Szukanie plików graficznych w ten sposób ma sens jeśli nie znamy formatu pliku (np. kiedy nie jest natywny, albo jest jego jakąś podłą wariacją jak w Okami). To samo z edycją. Dzięki temu wiemy, że on tam jest. ;]
No właśnie o to mi chodzi. Wiem, że to tam jest, ale nie wiem jaki to ma format i czym/jak to otworzyć. Timy to to raczej nie są, choć sam nie wiem na początku myślałem, że muszą nimi być bo były na półprzezroczyste jak na przykład ten biały pasek w lewym górnym rogu:
http://frontmission.info/image/fm5update-2.jpg

Berion 11.03.2009 14:52

Sugerując się wielkością plików to jakieś 4bit, ewentualnie 8bit bitmapy, prawdopodobnie z 32bit clut, także pole podejrzanych się zawęża. ;)

Piotrek1985 11.03.2009 20:52

UDAŁO SIĘ ZNALAZŁEM !!!! :spoko:
Tyle, że nie mnożyłem przez 2064 a przez 2048. Za pierwszym razem gdy pozmieniałem sektory w sensie, że po prostu wypełniłem je zerami aby sprawdzić czy to te miejsce okazało się, że nic się nie zmieniło i miałem cały czas japoński tekst. Ale gdy dopiero pomnożyłem przez 2048 trafiłem w dziesiątkę. Od razu zauważyłem w hexie, że to wygląda jak grafika podobna do TIM2. Teraz to wygląda tak:
http://img8.imageshack.us/img8/4696/88132340.jpg
Czyli po wypełnieniu zerami tekstu po prostu nie ma, usunąłem go. Sprawdziłem jeszcze inne misje ale już wiem, że na pewno go tam nie ma:
http://img9.imageshack.us/img9/1381/95677949.jpg
I teraz moje pytanie. Tutaj są właśnie te pliki:
http://www.yousendit.com/download/U0...T01UME5FQlE9PQ
Po prostu na czysto wypakowałem je przez hexa, te screeny są ułożone jeden pod drugim. Gdzie się kończy pierwszy to zaczyna się następny itd. (przynajmniej tak było w przypadku TIM2). Tutaj jest jeden z tych plików:
http://www.yousendit.com/download/U0...T01UME5FQlE9PQ
I moje pytanie, czy ktoś z szanownych starych wyjadaczy powiedział by mi jak te pliki można otworzyć ??
Czy hex może mi cos w jakiś sposób podpowiedzieć co to za format jaka jest wielkość pliku itd ??

Piotrek1985 11.03.2009 23:54

Nadejdzie jakaś pomoc ?? Barion ?
Sorry ale nie mogłem wyedytować posta już.

sobrus 12.03.2009 12:13

Niestety nic mi to nie przypomina. Na szczęscie gołym okiem widać, że nie jest to niczym zakodowane/skompresowane.
Jeżeli wszystko zawiedzie, możnaby próbować zmieniać te dane, na przykład zmieniając któreś bajty na FF i obserwować efekty w grze - w ten sposób można rozgryźć jak to jest pokazywane.

Piotrek1985 12.03.2009 16:57

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1010481)
Niestety nic mi to nie przypomina. Na szczęscie gołym okiem widać, że nie jest to niczym zakodowane/skompresowane.
Jeżeli wszystko zawiedzie, możnaby próbować zmieniać te dane, na przykład zmieniając któreś bajty na FF i obserwować efekty w grze - w ten sposób można rozgryźć jak to jest pokazywane.

Dostałem taki program od pewnej osoby, która też zajmuje się tym czym ja:
http://rapidshare.com/files/208373535/Project1.exe.html
Bardzo prosty program. Pozwala odczytać zawartość pliku w formie grafiki coś jak SenesEdit. Działa w ten sposób:
Otwieramy program, klikamy na bOpenFile i na plik w tym wypadku ten:
http://www.yousendit.com/download/U0...UzhoeWJ2Wmc9PQ
Następnie ustawiamy parametry obrazu czyli ImageWidth 512 a ImageHigh 72. Odznaczając opcję 16 obraz wyświetli się w 256 kolorach.
No i otwiera nam się hmmm coś... Wygląda to tak:
http://img3.imageshack.us/img3/2659/26749352.jpg
Tym programem można podejrzeć całe ISO.
http://img440.imageshack.us/img440/2089/78130096.jpg
Chciałem się zapytać czy jest może jakiś program w tym stylu jak ten wyżej tyle że bardziej rozwinięty.

Berion 12.03.2009 23:49

Mnie to nie wygląda na cały plik, raczej na kawałek dwóch różnych. ;] Poza tym, przy czcionkach lub tekstach obstawiałbym 4bit bitmapy.

Programu nie pobierałem ponieważ: nie wiem kto go napisał i nie wiem jak wygląda jego kod źródłowy (czyt. nie wiem co on robi). :P Innymi słowy, jestem przesadnie ostrożny w pobieraniu takich rzeczy z rapidów itp. syfu.

Piotrek1985 13.03.2009 02:37

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1010608)
Mnie to nie wygląda na cały plik, raczej na kawałek dwóch różnych. ;] Poza tym, przy czcionkach lub tekstach obstawiałbym 4bit bitmapy.

Programu nie pobierałem ponieważ: nie wiem kto go napisał i nie wiem jak wygląda jego kod źródłowy (czyt. nie wiem co on robi). :P Innymi słowy, jestem przesadnie ostrożny w pobieraniu takich rzeczy z rapidów itp. syfu.

Ten programik sam wrzuciłem na rapida :) Ale spoko co ostrożność to ostrożność.
Ok. tamten plik który zamieściłem to nie jest to. Już znalazłem to czego szukałem. Okazało się, że to co wyżej to i może jest taki sam format ale nie jest to ta rzecz, którą chciałem zmienić. No więc zacząłem się trochę bawić w zmienianie wartości w heksie, najpierw postanowiłem wszystko wypełnić przez FF zostawiając tylko dwie pierwsze linie:
http://img7.imageshack.us/img7/5252/78844052.jpg
I otrzymałem to:
http://img19.imageshack.us/img19/392...skitekstff.jpg
Następnie wypełniłem plik na przemian jedną linię FF a drugą zerami tak że wyglądało to w ten sposób:
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
Itd. no i wyszła mi kratka...:
http://img9.imageshack.us/img9/928/f...inii00wdru.jpg
Na początku to chciałem po prostu dodać rozszerzenie pliku bmp ale wtedy dostałem błąd w infranwiev że : "The file (i tu ścieżka) is a WMF file with incorrect extension ! Rename ?". No dobra zmieniłem, ale "(ścieżka pliku) : Decode error ! Invalid or unsupported Metafile file (save bugs)"
Ot taki prymitywny sposobik, ale zawsze można próbować :P Jakieś sugestie ?? Bardzo proszę o zabranie głosu.

sobrus 14.03.2009 21:37

Więc jest to nieskompresowana bitmapka.
To co zrobiłeś to 16 bajtów o wartości 255 i 16 o wartości 0 naprzemiennie. Te 16 bajtów składa się pewnie na kilka pixeli, trzebaby określić ile jest bajtów na pixel i jaki jest jego format (odcienie szarości czy jakaś paleta, a może któryś bajt to kanał alfa?).

Jedna rzecz mnie tylko martwi - skoro dałeś naprzemiennie linijki 00 i FF to czemu następna linijka zaczyna się takim samym kolorem jakim kończyła się poprzednia?
Skoro jest naprzemiennie to powinien być inny...

Wymaluj jakiś bardziej skomplikowany wzorek, na przykład każda linijka ma wartość o 1 większą (00 .., 01 ... itp).
Potem pół linijki 00, pół FF, naprzemiennie każdy bajt 00 i FF, itd.
Możesz na raz zeby nie edytować 100 razy - jest sporo miejsca.

Piotrek1985 15.03.2009 13:37

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1011029)
Więc jest to nieskompresowana bitmapka.
To co zrobiłeś to 16 bajtów o wartości 255 i 16 o wartości 0 naprzemiennie. Te 16 bajtów składa się pewnie na kilka pixeli, trzebaby określić ile jest bajtów na pixel i jaki jest jego format (odcienie szarości czy jakaś paleta, a może któryś bajt to kanał alfa?).

Jedna rzecz mnie tylko martwi - skoro dałeś naprzemiennie linijki 00 i FF to czemu następna linijka zaczyna się takim samym kolorem jakim kończyła się poprzednia?
Skoro jest naprzemiennie to powinien być inny...

Wymaluj jakiś bardziej skomplikowany wzorek, na przykład każda linijka ma wartość o 1 większą (00 .., 01 ... itp).
Potem pół linijki 00, pół FF, naprzemiennie każdy bajt 00 i FF, itd.
Możesz na raz zeby nie edytować 100 razy - jest sporo miejsca.

Nie masz co się martwić kolejność tych kwadracików nie jest od lewej do prawej a od góry do dołu. Dobra to co zrobiłem następnie:
Najpierw pliczek wypełniłem w ten sposób:
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
I otrzymałem teraz pionowe paski:
http://img7.imageshack.us/img7/1982/poowaplikuwff.png
Chodzi tylko o te pionowe paski - te poziome to nie.
Następnie zrobiłem tak jak mi powiedziałeś, wypełniłem plik jakimś bardziej skomplikowanym wzorkiem a dokładniej tym plikiem:
http://rapidshare.com/files/208864477/Untitled1.html
I oto efekt:
http://img167.imageshack.us/img167/6219/78775706.png
Następnie takim plikiem, trochę inny:
http://rapidshare.com/files/209503180/Untitled1.html
http://img24.imageshack.us/img24/1340/zforum.png
Co dalej Sorbus ??

Piotrek1985 15.03.2009 16:03

Ok. już wiem co jest grane z tymi plikami. Są "swizzled" mówi to wam coś ?? Dostałem to od pewnego gościa, któremu udało się to rozwiązać, ale nie powiedział jak to zrobić tylko aby mu podesłać plik a on przerobi go na format z gry oto co dostałem:
http://rapidshare.com/files/209552784/fm5_pic.zip.html
Wiecie może co z tym zrobić ??
AD:
Te pliki mają kanał alfa.

Berion 17.03.2009 21:31

To, że mają alpha to jest oczywiste. Toć po screenach widać a i mówiłem, że clut 32bit.

W każdym razie: załączony przez Ciebie *.png to ten co wcześniej? Dziwny jakiś.

Piotrek1985 18.03.2009 12:39

Pamiętasz Berion Gdy napisałeś, że najwięcej skarbów jest na rosyjskich stronach ?? Miałeś Rację :D

http://img21.imageshack.us/img21/4075/85505329.png

Otrzymałem pomoc od gościa o ksywie DJINN. Jego wiedza w tym temacie zaskoczyła mnie ogromnie. DZIĘKI DJINN.

Berion 31.03.2009 22:54

Coś mnie tknęło dzisiaj. :P

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1010127)
Dane na DVD ułożone są sektorami po 2064 bajtów każdy.
O ile wiem 2048 jest dla użytkownika a reszte to informacje dodatkowe

Tak, ale w obrazie DVD w *.iso i tak będziesz mieć 2048. Więc poniższe mnożenie jest błędne. Dane korekcyjne itd. są "w locie" poprawiane. Chyba żadna nagrywarka for general nie daje nam nad tym kontroli.

Cytat:

czyli jedna linijka to informacja o przeczytaniu 16 sektorów = 16*2064 bajtów danych (...)

To mój domysł, pierwszy raz widze pojęcie bloku na płycie, moze to coś związanego z PS2.
chunk? no ale nie znam się na programowaniu.

Cytat:

ISO pewnie są jakieś nagłówki, które nie należą do danych płyty, a na płycie to cholera wie. Lepiej trzymac się numeru sektora
Nie ma, także w tym przypadku mamy duży komfort. ;]

sobrus 01.04.2009 08:09

Dokładnie tak, natomiast moja wiedza na temat płyt PS2 jest nikła (zazwyczaj konsole mają celowo coś niestandardowego ;) ), stąd przyjąłem że - jeżeli ktoś podał wartość 2064 - to tak powinno być ;)

Co do chunka - no moznaby tak to nazwać, natomiast być moze emulator wypisuje informacje o przeczytaniu 16 sektorów, co niekoniecznie ma jakieś odzwierciedlenie w pamięci. Poza tym to jeszcze zależy od tego jak wyglądają funkcje I/O w PS2. A tego nie wiem. Czytanie co 16 sektorów byłoby bardzo nieefektywne, zwłaszcza z nośnika o duzym czasie dostępu. No i po co mieć dane w kawałkach?
Wydaje mi się że PS2 powinien czytać standardowo, to znaczy alokuje jeden blok pamięci i czyta do niego sekwencyjnie cały plik. Przynajmniej tak to wygląda pewnie od strony programisty, bo co z tym zrobi system operacyjny i kontroler to cholera wie.

Co do ISO - warto wiedzieć :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.