Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Poszukuje emulatora xboxa 360 i Playstation 3 (https://forum.cdrinfo.pl/f106/poszukuje-emulatora-xboxa-360-playstation-3-a-77500/)

Veit 10.03.2008 12:18

Poszukuje emulatora xboxa 360 i Playstation 3
 
Poszukuje emulatora xboxa 360 i Playstation 3

IceManSpy 10.03.2008 13:09

A istnieje w og***243;le taki? I czy jest jaki***347; komp co poci***261;gnie PS3?

Berion 10.03.2008 13:25

Ch***322;opie to***347; sobie za***380;yczy***322;. :D

Zapomnij o tym przez najbli***380;sze 4-5 lat. Emu na pewno nied***322;ugo powstan***261;, ale:
a.) nie do grania (na chwile obecn***261; sprz***281;t zdolny do emulacji Cell/RSX to StarTrek, a i te***380; w materii teoretycznej ;]).
b.) up***322;ynie du***380;o wody w Wi***347;le, nim emu b***281;d***261; w stanie dobrze zaemulowa***263; jak***261;kolwiek gr***281; (nawet casuala z PSStore). Do dzi***347; nie istnieje dobry emulator PS2. Najlepszy to PCSX2, ale i ten pozostawia jeszcze sporo do ***380;yczenia.

Temat nie w tym dziale. > Konsole > homebrew :taktak:

Veit 10.03.2008 13:50

Moim zdaniem m***243;j komp poci***261;gnie emulator chyba:D Nie wiem dok***322;adnie jakie ma w sobie sprz***281;ty pewnie 4 rdzeniowy procek no ale 2 tez chyba wystarczy :D Ale mo***380;e by***263; problem z DX 10 kt***243;ry chyba ma a ja nie chce narazie visty:(
Ch***281;tnie bym sprobowa***322; odpali***263; emulator:D
PCSX2 mam:D
Sorry za dzia***322;:D

joujoujou 10.03.2008 14:27

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 907668)
[...]
Temat nie w tym dziale. > Konsole > homebrew :taktak:

A teraz? :>

Veit 10.03.2008 14:38

Teraz ok:D

non 11.03.2008 10:53

Cytat:

Napisany przez Veit (Post 907672)
Moim zdaniem m***243;j komp poci***261;gnie emulator chyba:D Nie wiem dok***322;adnie jakie ma w sobie sprz***281;ty pewnie 4 rdzeniowy procek no ale 2 tez chyba wystarczy :D Ale mo***380;e by***263; problem z DX 10 kt***243;ry chyba ma a ja nie chce narazie visty:(

LOL
Sprz***281;t musi by***263; co najmiej kilka razy lepszy od emuluowanej platformy. Cell to o***347;mio rdzeniowy proceor (cho***263; w grach wykorzystuje 6) taktowany 3,2 GHz, wi***281;c nie poci***261;gnie ||

Btw X360 oraz ps3 nie korzystaj***261; z DX10 ||

Berion 11.03.2008 10:54

@Veit
Tak, z pewno***347;ci***261; zaemulujesz procesor 64bit po 7 (sze***347;***263;?) rdzeni taktowanych 3.2GHz na Core2Duo i RSXa, kt***243;ry obraca 1.8 TFlop***243;w. ***380;ycz***281; powodzenia w pisaniu emulatora i jego optymalizacji pod taki sprz***281;t. :haha:

Generalnie rzecz bior***261;c emulowa***263; mo***380;na wszystko i na wszystkim. Pytanie tylko jak wydajnie, a w konsekwencji: czy to ma jakikolwiek sens. Platforma emuluj***261;ca musi by***263; przynajmniej kilkakrotnie (w praktyce kilkunastokrotnie) mocniejsza od platformy emulowanej, do tego dochodzi jeszcze kwestia skomplikowanej architektury, a w tym Sony przoduje od czasu PS2. lol

Kup konsol***281; bo pierwsze sensowne emu nie pojawi***261; sie wcze***347;niej jak za 4, 5 lat. Emulacja PS2 do dzi***347; pozostawia jeszcze sporo do ***380;yczenia, a kiedy by***322;a premiera tej konsoli? Kt***243;ry mamy dzi***347; rok? No w***322;a***347;nie. 8-)

sobrus 11.03.2008 13:07

kr***243;tka pi***322;ka :>

Twoje poszukiwania zosta***322;y zako***324;czone!
Nie ma takiego emulatora a Tw***243;j komp na pewno by go nie uci***261;gn***261;***322;.
RSX to pestka - zwykle geforce 6/7. Ale 7 DSP Cella nie zaemulujesz :nie:. Ca***322;e szcz***281;***347;cie obecne gry nie korzystaj***261; z niego za instensywnie ale co z tego. Emulowanie nawet jednego DSP na procesorze og***243;lnego przeznaczenia to pomys***322; samob***243;jczy (je***380;eli chodzi o pr***281;dko***347;***263;)

Przy X360 sprawa jest nie lepsza - naj***322;atwiej p***243;jdzie z CPU (cho***263; i tak to bardzo wzgl***281;dne - a***380; 3 rdzenie, 3,2Ghz i bardzo mocne FPU).
Ale GPU jest niezgodne z pecetowymi i do zaemulowania EWENTUALNIE TYLKO na radeonach HD (sprz***281;towa telelacja nieobecna w geforce) a dodatkowa inteligentna pami***281;***263; - tego nie ma nawet na czym emulowa***263; ||

Przy tych maszynkach PS2 to pestka. My***347;le ze mo***380;e za 10 lat...

Tu nawet nie chodzi o potrzebn***261; moc... r***243;***380;nice w architekturze s***261; du***380;e. To tak jakby sie chcia***322;o zrobi***263; z jab***322;ek banany.

A poza tym - pierwszy XBOX to zwykly pecet a do tej pory nie ma emulatora (po 7 latach). Mimo ***380;e technicznie sprawa jest banalna.
To daje do myslenia ze moze nawet za 20 lat emu x360 nie bedzie.

Berion 11.03.2008 22:20

Przesadzasz i to mocno. 20 lat? Eee...

Cytat:

telelacja
o.O?

Co do emu Xboxa, to wszystkie projekty zosta***322;y pozawieszane nim zd***261;***380;y***322;y si***281; jeszcze rozwin***261;***263;. M$ pokiwa***322; paluchem i na tw***243;rc***243;w strach blady pad***322;. ;]

Patrix 11.03.2008 22:28

dobry temat... kolega na pewno ju***380; z b***322;***281;du wyszed***322; :)

tylko po co...
jak chcesz gra***263; to kup konsole, GWARANTUJE Ci, ***380;e wtedy zapomnisz o PC w tych sprawach...
termin "mocny sprz***281;t" nakr***281;caj***261; g***322;***243;wnie producenci gier... DX10/11/12/13/bla/bla/bla/
a na PS/Xbox nigdy gra si***281; nie zatnie FPS zawsze beda takie same...

widze tu lekka glupote ile kosztuje konsola 1200-1300 ? a najmocniejszy komp (na zasilaczu 1kW :szczerb:) za 20k i tak temu nie podo***322;a :P

ja bym tak zrobi***322;... tylko jest jeden problem - mam s***322;omiany zapa***322; do gier... wiec wystarczy ze do kolezanki na partyjke czasem skocze... :D

sobrus 11.03.2008 22:31

@Berion
oczywi***347;cie chodzi***322;o mi o teselacje. Liter***243;wka ;)
Technologia w obecnej wersji jest obecna w X360 i Radeonach HD. Bedzie tez by***263; mo***380;e w nast***281;pnym DirectX.

Je***380;eli gry na X360 z niej korzystaj***261; (a niekt***243;re ju***380; korzystaj***261;) to bez radeona HD do emulacji sie nie ob***281;dzie.
Tu jest kr***243;tki opis

co do terminu 20 lat - w***322;a***347;nie chodzi mi o paluch M$. Zrobienie emu XBOXa to teoretycznie prosta sprawa ale go nie ma. Emu X360 tez nie bedzie. Chyba ze na zasadzie obecnych emulator***243;w SNESa (totalne retro).

Sunna 11.03.2008 23:12

A pogram sobie w dobre strategie albo jakiegos ciekawego rpg'a w stylu baldura (nie mam na mysli tej po*******ki co wyszla czas jakis temu) ?
Co kto lubi.
Gier dla mnie na konsoli nie ma. No i te ceny.
:)
fight

Berion 12.03.2008 00:11

Akurat cRPG (jak na lekarstwo) i RTS***243;w na konsole nima to i Ci si***281; nie dziwi***281;. Baldor na PS2 to kiepski hack & slash, ceny niestety z kosmosu (albo i nawet dalej), a "fight" to lepiej nie w tym temacie. ;]

szczuru 13.03.2008 11:35

Maszyna, kt***243;ra nadaje si***281; spokojnie do emulacji PS2 to mniej wiecej procek 2,6-3,0 Ghz okolo 2Gb ramu i jakas karta graficzna z supportem dx9 i minimum 256Mb na pok***322;adzie. Teraz sobie to prze***322;***243;***380; na emulacje ps3...

chris996 20.04.2008 23:31

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 908027)
@Veit
Tak, z pewnością zaemulujesz procesor 64bit po 7 (sześć?) rdzeni taktowanych 3.2GHz na Core2Duo i RSXa, który obraca 1.8 TFlopów. życzę powodzenia w pisaniu emulatora i jego optymalizacji pod taki sprzęt. :haha:

Obecnie nie da się zemulować PS3 to oczywiste, ale zauważcie, że sprzęt rozwija się dość szybko. Za 2/3 lata będziemy mieli procesory 8/16 nawet 32 rdzeniowe, a komputer z takim prockiem będzie 2/3 razy szybszy od konsoli.

Berion 20.04.2008 23:59

2, 3 lata? Optymistyczna wersja. Mo***380;e za dwa, trzy lata to si***281; i pojawi emu PS3, ale chyba RC1 ;]

loki7777 21.04.2008 13:15

niech bedzie psx i ps2 emulowane w 100***37; bez zadnego grzebania w ustawieniach i juz bedzie super (np sztuczki z ff na psx), bo ps2 to do plynnosci duzo brakuje. Zreszta wychodzi epsxe 1.7:)

sobrus 21.04.2008 13:47

X360 i PS3 s***261; znacznie trudniejsze do zaemulowania od poprzednich konsol.
Nie chodzi tu tylko o moc, ale o architektur***281; system***243;w.
S***261; to mocne systemu wielordzeniowe, oba maj***261; elementy nie wyst***281;puj***261;ce w PC-tach.

CPU:
W XBoxie mamy 3 symetryczne rdzenie PPC 3,2Ghz z mocnym FPU z 128 rejestrami Altivec ka***380;dy [architektura CISC x86 ma o wiele mniej rejestr***243;w a ka***380;de zast***261;pienie rejestru pami***281;ci***261; to olbrzymia strata wydajno***347;ci].
I ka***380;dy rdze***324; przetwarza r***243;wnocze***347;nie dwa w***261;tki (co***347; jak Hyperthreading) - razem przetwarzaj***261; na raz 6 w***261;tk***243;w@3,2Ghz. Fajnie.

W PS3 1 jednow***261;tkowy PPC nie robi problemu ale ju***380; 7 procesor***243;w DSP to problem nie do przeskoczenia. Emulacja procesor***243;w sygna***322;owych na procesorze x86 to pomys***322; najg***322;upszy z mo***380;liwych - bo akurat s***261; to koprocesory do tych zada***324; kt***243;rymi zwyk***322;y procesor ma najwi***281;cej problem***243;w.

Wielordzeniowo***347;ci***261; PCt***243;w bym si***281; nie podnieca***322;, bo owszem to jedyne wyj***347;cie - ale napisanie wielow***261;tkowego emulatora to spory problem. A napisanie emulacji jednego rdzenia na wielu rdzeniach (***380;eby uzyska***263; dobr***261; wydajno***347;***263;) to w og***243;le problem..ciekawy.

Z GPU X360 jest kolejny k***322;opot - ma zewn***281;trzn***261; inteligentn***261; pami***281;***263; o olbrzymiej przepustowo***347;ci kt***243;ra robi darmowy AA i niekt***243;re efekty graficzne. Trzebaby j***261; jako***347; softwarowo zaemulowa***263;. Do tego jednostka teselacji kt***243;ra jest w tylko w X360 i Radeonach HD. A przyda***322;oby si***281; by emulator biega***322; te***380; na Geforce...

Przypomnijcie sobie ile lat zaj***281;***322;o stworzenie emulatora Amigi kt***243;ra mia***322;a 7Mhz i jakiego procka wymaga. Dopiero gdzie***347; w okolicach Pentium III emu zacz***281;***322;y dzia***322;a***263; zno***347;nie.
Inna architektura - piec musi emulowa***263; kilka procesor***243;w na raz (MC68k, Agnus z Blitterem i Copperem, Denise i Paula). I wynik jest jaki jest. Dreamcast (200Mhz SH4) ci***261;gnie po optymalizacjach Amig***281; na oko z po***322;ow***261; pr***281;dkosci. Mimo ***380;e z konsol***261; PSX (Bleem) nie ma wi***281;kszego problemu (wi***281;ksze podobnie***324;stwo architektur : procesor g***322;***243;wny + procesor audio + akcelerator 3D).

Jednym s***322;owem - na razie pozostaje czeka***263; na emulator Wii ;)

Berion 21.04.2008 15:48

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 923121)
niech bedzie psx i ps2 emulowane w 100% bez zadnego grzebania w ustawieniach [...]

Zapomnij na wieki o czymś takim. :D

loki7777 21.04.2008 16:13

no wlasnie, a gdzie dopiero ps3:)

chris996 22.05.2008 18:45

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 923184)
Zapomnij na wieki o czymś takim. :D

Wywróżyłeś to ze szklanej kuli, czy może tarot? :P

szczuru 22.05.2008 22:49

A ja mam Emu PS3 i X'a 360 :D Ale nie dam wam go bo i tak sobie nie pogracie :P Nie macie do***347;c mocnej maszyny jak jak Athlon XXL
56@64 Ghz :D 32Gb Ram DDR IX :D Radeon 69666 6Gb Ram ;p

Berion 22.05.2008 23:25

Cytat:

Napisany przez chris996 (Post 932129)
Wywróżyłeś to ze szklanej kuli, czy może tarot? :P

Tutaj nie trzeba wróżyć. Popatrz na Amigę, N64, PSXa, Saturna... W przypadku Amigi można by było np. zrobić tak, że emu rozpoznawałby grę po sumie kontrolnej (o ile w przypadku *.ipf nie byłoby problemu bo zawsze będą idealne, tak te crackowane (*.adf) już niekoniecznie - chyba, żeby się opierać na konkretnych releasach) i wg. tego ustawiał co trzeba (obecnie to chyba są konfigi po nazwie pliku). Tylko... po co to komu? Problem z pozostałymi konsolami to karty graficzne - te w konsoli i mnogość tych w naszych złomach. Do tego dochodzą przecież dodatkowe efekty jak np. rozmazywanie tekstur itp.

Podsumowując: "autokonfigurowalny" emulator to głupi pomysł. Ja tam wolę sobie sam wszystko poustawiać, a nie zdawać się na łaskę autora.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 23:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.