Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Napędy optyczne DVD (https://forum.cdrinfo.pl/f15/)
-   -   Jak uszkodzić nagrywarkę aby nie stracić gwarancji??? (https://forum.cdrinfo.pl/f15/jak-uszkodzic-nagrywarke-aby-nie-stracic-gwarancji-78036/)

niedzwiedz30amd 09.04.2008 14:14

Jak uszkodzić nagrywarkę aby nie stracić gwarancji???
 
Witam
Jestem zmuszony do tego niecnego czynu przez głupiego sprzedawcę, który odmawia mi przyjęcia uszkodzonej nagrywarki LITE-ON DVDRW LH-20A1P ((problem jest ten, że od pewnego czasu po nagraniu płytek jest na nich tyle błędów pi/po ze pała mięknie
Nie wiem czy to możliwe, ale wydaje mi się ze ten cały liteon zniszczył mi 2 płytki Philipsa
DWD+RW wcześniej nagrywały się bez problemów nawet na innych nagrywarkach zamontowanych w różnych PC a teraz żadna nagrywarka nie chce ich poprawnie wypalić nie są porysowane i nie wydaje mi się, aby z dnia na dzień padły od tak 2 płytki dobrej klasy.
Już mi spieszył kilka płyt DVD+/-R (takich gorszych).Które wcześniej nagrywała bez problemów kupiłem Verbatim i udało się ale jakość sprawdzona Nero CD ***8211;DVD Speed była nie zadowalająca. Sprzedawca powiedział, że nie wyśle z tego powodu nagrywarki do serwisu
Bo twierdzi, że jak by całkiem padła to by było bez problemu a tak to mogą zwrócić z serwisu i obciążyć kosztami ekspertyzy. A wiem, że Liteon wymienia sprzęt na nowy.
Dodam, że sprawdzałem nagrywarkę na innych PC to samo wgrałem najnowszy BIOS napędowi i dalej bez zmian.:sciana: A po co mi nagrywarka w, której po nagraniu płytki muszę się zastanawiać czy jest wszystko ok.
Moje pytanie jest następujące jak zrobić aby ***8222;napęd padł całkiem***8221; (jak to stwierdził sprzedawca) i żeby to nie było na mnie i abym nie stracił gwarancji.
Pozdrawiam i czekam na mądre wypowiedzi..:help: ||

Patrix 09.04.2008 14:22

elektryczna zapalarka do gazu i ciagniesz po ide :szczerb:

ale ja bym proponowal zmieni***263; p***322;yty.

romanesco 09.04.2008 14:23

Na tym forum, to my pomagamy w reanimacji a nie w uśmiercaniu :taktak:

joujoujou 09.04.2008 14:34

Przy marnych no***347;nikach b***281;d***261; marne wyniki, cho***263;by***347; nie wiem, jak dobr***261; nagrywark***281; mia***322;. :P

Je***347;li na dobrych no***347;nikach (cho***263;by indyjskie verbatimy) nie trzyma norm - wtedy sprzedawca powinien wymieni***263;.

http://forum.cdrinfo.pl/f45/nero-cd-...wynikow-67090/

:czytaj:

CIAPEK 09.04.2008 14:46

polacy krętacy... jak tu kogoś zrobić w ch....:czerwona:

loki7777 09.04.2008 15:11

Ale Panowie, on wypalal na verbach i jesli jakosc nagran jest zla, to sprzedawca nie moze nie przyjac do serwisu, bo to nie on je serwisuje-tylko wysyla, i nie on decyduje o tym czy sprzet jest sprawny. Mozesz mu powiedziec ze nie dziala i tyle.

panTOMas 09.04.2008 17:49

Wszyscy tu wiemy, że sprawna nagrywarka to warunek konieczny, ale niewystarczający do dobrych wyników nagrywania. Równie ważna jest konfiguracja systemu - ASPI, DMA, fragmentacja dysku itp. Także jakość płyt ma kolosalne znaczenie. Kolega niedźwiedź nie napisał, jakich verbatimów używał, a te też potrafią różnić się jakością. Dlatego sprawa nie jest tak oczywista, zwłaszcza z punktu widzenia sprzedawcy. Koszt odesłania kurierem sprzętu do serwisu przekracza marżę sprzedawcy, a w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionej reklamacji zostanie on jeszcze obciążony opłatą manipulacyjną. Dlatego sprawa byłaby prostsza, gdyby nagrywara była konkretnie uwalona :)

loki7777 09.04.2008 18:20

Ale czy za odeslanie sprzetu i sprawdzenie nie bedzie placil klient?

prometeusz 09.04.2008 18:31

jak nie uzasadnione klient powinien placic - wiec nie rozumiem tego sprzedawcy:nie:

panTOMas 09.04.2008 23:42

Cytat:

Napisany przez prometeusz (Post 918600)
jak nie uzasadnione klient powinien placic - wiec nie rozumiem tego sprzedawcy:nie:

zostań sprzedawcą - może zrozumiesz ;)

Prezesik 10.04.2008 19:18

@Niedzwiedz30amd a nie mo***380;esz po prostu powiedzie***263; sprzedawcy, ***380;e nie wypala ***380;adnej p***322;yty, dla efektu mo***380;esz doda***263; te***380; ***380;e nie czyta ||

przecie***380; on w sklepie nie b***281;dzie tego sprawdza***322; :mruga:

andrzejj9 11.04.2008 09:45

Rozmawia***322;em kiedy***347; o podobnych zagadnieniu ze specjalist***261; od prawa konsumenckiego - i twierdzi***322; wyra***378;nie, nie ma ***380;adnego uzasadnienia, aby klienta obci***261;***380;y***263; kosztami ekspertyzy. Je***380;eli sprz***281;t nie dzia***322;a zgodnie z przeznaczeniem (czyli w tym wypadku nie nagrywa poprawnie p***322;yt) zwraca si***281; go na gwarancji (akurat sprzedawcy nic do tego, jaki jest pow***243;d, bo on jest tylko po***347;rednikiem - zreszt***261; wcale nie trzeba przez tego po***347;rednika przechodzi***263;). Serwis oczywi***347;cie po zbadaniu mo***380;e stwierdzi***263;, ***380;e reklamacja jest nieuzasadniona, ale o obci***261;***380;eniu klienta kosztami przegl***261;du nie mo***380;e by***263; mowy.

Reetou 11.04.2008 13:12

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 919282)
(akurat sprzedawcy nic do tego, jaki jest powód, bo on jest tylko pośrednikiem - zresztą wcale nie trzeba przez tego pośrednika przechodzić). Serwis oczywiście po zbadaniu może stwierdzić, że reklamacja jest nieuzasadniona, ale o obciążeniu klienta kosztami przeglądu nie może być mowy.

Jeśli sprzęt jest na gwarancji producenta... A ponieważ klient przyszwędał się ze sprzętem do sklepu to raczej takiej gwarancji nie ma. Więc nie może tego pośrednika ominąć.

W praktyce wygląda to tak, że dystrybutor wiesza sobie w serwisie karteczkę o opłacie za testowanie sprawnego sprzętu, żeby pan w sklepie zanim wyśle sprzęt do serwisu sam raczył dokonać wstępnej weryfikacji i opisu uszkodzeń.

Tylko pan w sklepie wcześniej sprzedawał marchewkę, teraz przerzucił się na komputery i o testowaniu nie ma pojęcia. Więc wmawia klientom, że będą płacić (za jego niewiedzę). Co bardziej sprytni umieszczają w swojej karcie gwarancyjnej klauzulę o opłacie w przypadku nieuzasadnionej reklamacji, a wtedy cóż - zawarłeś z nimi umowę kupna-sprzedaży, więc zaakceptowałeś ich warunki.

andrzejj9 11.04.2008 14:51

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 919358)
Jeśli sprzęt jest na gwarancji producenta... A ponieważ klient przyszwędał się ze sprzętem do sklepu to raczej takiej gwarancji nie ma. Więc nie może tego pośrednika ominąć.

W praktyce wygląda to tak, że dystrybutor wiesza sobie w serwisie karteczkę o opłacie za testowanie sprawnego sprzętu, żeby pan w sklepie zanim wyśle sprzęt do serwisu sam raczył dokonać wstępnej weryfikacji i opisu uszkodzeń.

Tylko pan w sklepie wcześniej sprzedawał marchewkę, teraz przerzucił się na komputery i o testowaniu nie ma pojęcia. Więc wmawia klientom, że będą płacić (za jego niewiedzę). Co bardziej sprytni umieszczają w swojej karcie gwarancyjnej klauzulę o opłacie w przypadku nieuzasadnionej reklamacji, a wtedy cóż - zawarłeś z nimi umowę kupna-sprzedaży, więc zaakceptowałeś ich warunki.

No dobra, ale..

a) Jeśli rekamacja u sprzedawcy, to nie gwarancja, tylko niezgodność towaru z umową

b) taki zapis w gwarancji może i być, ale (według opinii wspomnianego prawnika) należy do grupy tzw. niedozwolonych klauzul czy zapisów i w praktyce nie ma zastosowania. Może więc być, ale do niczego nie zobowiązuje.

Reetou 11.04.2008 15:20

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 919394)
No dobra, ale..

a) Jeśli rekamacja u sprzedawcy, to nie gwarancja, tylko niezgodność towaru z umową

Jeżeli do produktu została dołączona karta gwarancyjna, to jest to dodatkowe uprawnienie i tylko od klienta zależy, czy skorzysta z niego przy reklamacji, czy nie.

andrzejj9 11.04.2008 17:17

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 919402)
Jeżeli do produktu została dołączona karta gwarancyjna, to jest to dodatkowe uprawnienie i tylko od klienta zależy, czy skorzysta z niego przy reklamacji, czy nie.

Oczywiście. Ale jest to dokument wydany przez producenta, a nie sprzedawcę i ten ostatni może (choć nie musi) być co najwyżej pośrednikiem w sprawie.

Reetou 11.04.2008 17:28

A nie widzia***322;e***347; nigdy gwarancji wydawanej przez sklep (sprzedawc***281;)? Nie producenta?

niedzwiedz30amd 11.04.2008 20:51

Cytat:

Napisany przez Prezesik (Post 919073)
@Niedzwiedz30amd a nie mo***380;esz po prostu powiedzie***263; sprzedawcy, ***380;e nie wypala ***380;adnej p***322;yty, dla efektu mo***380;esz doda***263; te***380; ***380;e nie czyta ||

przecie***380; on w sklepie nie b***281;dzie tego sprawdza***322; :mruga:

Tak tez chcia***322;em zrobi***263;. Tylko, ***380;e sprzedawca wysy***322;a razem z nagrywark***261; druk w kt***243;rym kr***243;tko opisuje rodzaj uszkodzenia. I jak oddam t***261; nagrywark***281;(z opisem, ***380;e nie czyta p***322;yt) i dostanie si***281; ona w serwisie w r***281;ce takiego samego geniusza jak ten m***243;j ze sklepu to naprawd***281; go obci***261;***380;***261; kosztami a ten znowu b***281;dzie najprawdopodobniej chcia***322; ***347;ci***261;gn***261;***263; kas***281; ode mnie(jak mam p***322;aci***263; za koszty przesy***322;ki i ekspertyzy i dalej mie***263; walni***281;ty nap***281;d to wcale jej nie odbior***281; i kupie
sobie porz***261;dnego LG'ika)
Do nagrywarki dosta***322;em tylko paragon sprzedawcy. Wi***281;c do serwisu nie mog***281; si***281; sam zg***322;osi***263;.

Prezesik 11.04.2008 21:00

Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 919535)
Tak tez chciałem zrobić. Tylko, że sprzedawca wysyła razem z nagrywarką druk w którym krótko opisuje rodzaj uszkodzenia. I jak oddam tą nagrywarkę(z opisem, że nie czyta płyt) i dostanie się ona w serwisie w ręce takiego samego geniusza jak ten mój ze sklepu to naprawdę go obciążą kosztami a ten znowu będzie najprawdopodobniej chciał ściągnąć kasę ode mnie(jak mam płacić za koszty przesyłki i ekspertyzy i dalej mieć walnięty napęd to wcale jej nie odbiorę i kupie
sobie porządnego LG'ika)
Do nagrywarki dostałem tylko paragon sprzedawcy. Więc do serwisu nie mogę się sam zgłosić.

facet nie ma prawa obciążyć Ciebie żadnymi kosztami! i nie dawaj mu się czarować :czytaj:

gwarancję ma obowiązek Ci podbić

jak już się dałeś oszukać, to czas przestać dawać dupy
Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 919535)
porządnego LG'ika

toż to prawdziwy oksymoron! :O

Rozzelinni 11.04.2008 21:13

niedzwiedz30amd proponuje ci Nagrywark***281; ASUS DRW-2014S1T. Podczas Nagrywania nie telepie p***322;yty i bez b***322;***281;dnie nagrywa jaka jedyna nagrywarka kt***243;ra dok***322;adnie zapisuje, kt***243;ra p***322;yta kr***261;***380;y prosto nie uko***347;nie :) http://www.idg.pl/news/122004.html

Reetou 11.04.2008 21:16

Ty chyba to jakie***347; akcje Asusa masz...

Rozzelinni 11.04.2008 21:47

Nie, Firma ta Wie co robi***263; wi***281;c Doskona***322;***261; nagrywark***281; zrobili model DRW-2014S1T ma funkcj***281; (Nagrywarka wyposa***380;ona jest w tzw. funkcj***281; "Over-speed Burning". Dzi***281;ki niej mo***380;na zapisywa***263; no***347;niki DVD Dual Layer posiadaj***261;ce indeks pr***281;dko***347;ci 2.4 z pr***281;dko***347;ci***261; o***347;miokrotn***261;. )

Nie wiem czy to prawda ale Asus jest najlepsz***261; firm***261;.
A co do nagrywarki to wi***281;cej info jest tu http://allegro.pl/item345201917_asus..._pewny_ss.html
i fotka anty wibracji http://pl.asus.com/999/images/products/1318/ddssii.gif

Bródka 11.04.2008 21:50

Cytat:

Napisany przez Rozzelinni (Post 919567)
Nie, Firma ta Wie co robić więc Doskonałą nagrywarkę zrobili model DRW-2014S1T ma funkcję (Nagrywarka wyposażona jest w tzw. funkcję "Over-speed Burning". Dzięki niej można zapisywać nośniki DVD Dual Layer posiadające indeks prędkości 2.4 z prędkością ośmiokrotną. )

Nie wiem czy to prawda ale Asus jest najlepszą firmą.
A co do nagrywarki to więcej info jest tu http://allegro.pl/item345201917_asus..._pewny_ss.html
i fotka anty wibracji http://pl.asus.com/999/images/products/1318/ddssii.gif

Co ty za glupoty piszesz asus to OEM liteona, a ta technologia zostala stworzona przez litka a wczesniej juz byla stosowana w napedach benq z tego co pamietam

Prezesik 11.04.2008 21:51

Cytat:

Napisany przez Rozzelinni (Post 919567)
Nie, Firma ta Wie co robić więc Doskonałą nagrywarkę zrobili model DRW-2014S1T ma funkcję (Nagrywarka wyposażona jest w tzw. funkcję "Over-speed Burning". Dzięki niej można zapisywać nośniki DVD Dual Layer posiadające indeks prędkości 2.4 z prędkością ośmiokrotną. )

Nie wiem czy to prawda ale Asus jest najlepszą firmą.
A co do nagrywarki to więcej info jest tu http://allegro.pl/item345201917_asus..._pewny_ss.html
i fotka anty wibracji http://pl.asus.com/999/images/products/1318/ddssii.gif

ale mnie rozbawiłeś :haha:

:hahaha:

ed hunter 11.04.2008 21:53

no nie mo***380;na tu nie zaspamowa***263; :hahaha:

andrzejj9 12.04.2008 00:20

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 919446)
A nie widziałeś nigdy gwarancji wydawanej przez sklep (sprzedawcę)? Nie producenta?

Widziałem. Ale to raczej rzadkie przypadki, poza tym w żaden sposób nie wpływają na prawa wynikające z ustawy konsumenckiej i przepisy gwarancji danej przez producenta.

ZbigNieff 13.04.2008 20:05

Jesli chcesz ja uszkodzic w prosty sposob - jak jest wlaczona np jest w niej plyta wyjmij zworke ze slave
na master lub odwrotnie - zalezy jak masz podlaczone - napewno padnie w pizdziec :-) ale nie wiem jak
odniesie sie do tego serwis.... takze decyzja nalezy do Ciebie ;-)

ed hunter 13.04.2008 21:48

a jak padnie do tego kontroler na p***322;ycie g***322;***243;wnej, to masz dwa w jednym :spoko:

:rotfl:

grzeniu 13.04.2008 22:32

No co?
Wymienisz nagrywark***281; i mobo, za jednym zamachem :D

ZbigNieff 14.04.2008 11:52

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 920452)
a jak padnie do tego kontroler na płycie głównej, to masz dwa w jednym :spoko:

:rotfl:

Nie musi byc podpieta pod IDE - wystarczy prad... ;-)

niedzwiedz30amd 14.04.2008 18:12

Cytat:

Napisany przez ZbigNieff (Post 920411)
Jesli chcesz ja uszkodzic w prosty sposob - jak jest wlaczona np jest w niej plyta wyjmij zworke ze slave
na master lub odwrotnie - zalezy jak masz podlaczone - napewno padnie w pizdziec :-) ale nie wiem jak
odniesie sie do tego serwis.... takze decyzja nalezy do Ciebie ;-)

Co myślicie o takim rozwiązaniu.
Oczywiście po podłączeni samego molexa i po odpięciu od taśmy IDE.:fiu:

andy 14.04.2008 19:00

A ***380;eby Ci tak tej reklamacji nie uznali i obci***261;***380;yli kosztami!

niedzwiedz30amd 14.04.2008 19:23

Cytat:

Napisany przez andy (Post 920742)
A żeby Ci tak tej reklamacji nie uznali i obciążyli kosztami!

Chyba nie czytałeś mojego wstępu
Osobiście nie jestem za takim rozwiązaniem ale się mnie zmusza do takiego postępku. Ja za uczciwie zarobione pieniądze kupiłem nagrywarkę a, że ona jest uszkodzona to już nie moja wina. W tym przypadku sklep powinien przyjąć wadliwy sprzęt i odesłać go do serwisu a, że nie chce tego zrobić po dobroci to już nie moja wina. :sciana:

Cytat:

Napisany przez ZbigNieff (Post 920411)
Jesli chcesz ja uszkodzic w prosty sposob - jak jest wlaczona np jest w niej plyta wyjmij zworke ze slave
na master lub odwrotnie - zalezy jak masz podlaczone - napewno padnie w pizdziec :-) ale nie wiem jak
odniesie sie do tego serwis.... takze decyzja nalezy do Ciebie ;-)

Nie działa ta metoda. Przekładałem zworki (pod odpiętą taśmą IDE). Nagrywarka nie padła do końca.:sciana:

VIZZARD 21.05.2008 08:35

Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 931792)
Nie działa ta metoda. Przekładałem zworki (pod odpiętą taśmą IDE). Nagrywarka nie padła do końca.:sciana:

No bo i niby dlaczego miała by w ten sposób paść? :hmm:

Najlepiej rzucić nią przez okno i powiedzieć, że oryginalna płyta Windowsa w niej eksplodowała

Bo przez pomyłkę wpisano błędny klucz :czytaj:


||

draft 21.05.2008 10:19

Hahaha ten pomys***322; z wyrzuceniem przez okno jest ***347;wietny polecam

A wracaj***261;c do Twojej gwarancji to poprostu powiedz ***380;e nie wypala p***322;yt i oddaj j***261; na gwarancji sprzedawca nie ma prawa obci***261;***380;y***263; Cie kosztami. A jak by chcia***322; to mu rzucisz jak***261;s ustaw***261; kt***243;rej i tak nie b***281;dzie zna***322; i masz z g***322;owy :D

VIZZARD 21.05.2008 13:48

Cytat:

Napisany przez draft (Post 931841)
A jak by chcia***322; to mu rzucisz jak***261;s ustaw***261; kt***243;rej i tak nie b***281;dzie zna***322; ... :D

W***322;a***347;nie! :taktak:

Na przyk***322;ad o broni i amunicji... :>


||

niedzwiedz30amd 21.05.2008 17:14

HAHAHAHAHAHA
Sama padła.
Wsadziłem płytkę i za cholerę nie chciała sie skopiować(błędy CRC a ta płytka już była ze 100 razy używana zero rys i innych uszkodzeń). tak sie zmęczyła, tym odczytem aż coś walnęło i całkiem padła.:haha: :wow:
Płytkę wsadziłem do 2 napędu i wszystko ładnie się skopiowało.
Jutro niosę i niech sobie robią co chcą. Lite-on to lipa której należy unikać jak ognia. :nie: Mojemu znajomemu w firmie padły już 4 nagrywarki co przyjdzie z serwisu to gorszy szmelc pochodzi trochę i znowu siada.
Mam starego LG chodzi już parę ładnych lat zero jakichkolwiek problemów żadnej spalonej płytki. I założę się o grube pieniądze, że przeżyje tego nowego Lite-on'a
który mam nadzieje przyjdzie z serwisu.

VIZZARD 22.05.2008 10:45

Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 931903)
Lite-on to lipa której należy unikać jak ognia. :nie:

Przesadzasz...

Sam pytałeś jak zepsuć, a teraz wyjeżdżasz z takimi tekstami :czytaj:


:>

prometeusz 22.05.2008 22:56

Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 931903)
...I założę się o grube pieniądze, że przeżyje tego nowego Lite-on'a
który mam nadzieje przyjdzie z serwisu.

On normalnie juz planuje zepsuc nestepnego litka:ysz: po raz kolejny.
Tak sie nie robi:nie:

VIZZARD 22.05.2008 23:37

TAK SIE NIE ROBI :czytaj:


:nie!:

niedzwiedz30amd 23.05.2008 17:38

Cytat:

Napisany przez VIZZARD (Post 932052)
Przesadzasz...

Sam pytałeś jak zepsuć, a teraz wyjeżdżasz z takimi tekstami :czytaj:


:>

przypomnę, że ona nie była w 100% sprawna i zanim wykombinowałem jak zmusić sprzedawcę do wysłania sprzętu do serwisu jakaś tajemna siła || poniszczyła Litka.

VIZZARD 23.05.2008 17:41

Cytat:

Napisany przez niedzwiedz30amd (Post 932376)
przypomnę, że ona nie była w 100% sprawna i zanim wykombinowałem jak zmusić sprzedawcę do wysłania sprzętu do serwisu jakaś tajemna siła || poniszczyła Litka.

No sie wie!

Pewnie klątwa faraona, który się wku*wił, na sprzedawców pamiątek, którzy przed piramidą okazyjnie refurbishowane Litki na łańcuszkach sprzedawali :czytaj:


||

esem 15.06.2008 18:11

Dawno, dawno temu był taki temat :>
Wyszło na 400V po druku albo elektroparalizator :D


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.