Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Gwarancja LG (https://forum.cdrinfo.pl/f5/gwarancja-lg-79495/)

tormentor4 21.08.2008 20:00

Gwarancja LG
 
Witam,
W 2005 zakupilem nagrywarke LG, była na nią gwarancja 24 miesiące.
W listopadzie 2007 dokonano naprawy przez wymianę. Teraz są problemy z tą nagrywarką, którą dostałem.
Czy gwarancja na drugą nagrywarkę także jest 24 miesiące, czy nie jest przedłużana i w moim przypadku już minęła? Z góry dzięki

yahol 21.08.2008 20:10

Nie.
Wymiana sprzetu nie powoduje przedluzenia gwarancji.
Gwarancja biegnie od momentu zakupu sprzetu, do momentu okreslonego umowa, bez zmian.
(dolicza sie czas naprawy gwarancyjnej, ale nie dluzej niz 14 dni.)
Tak wiec gwarancja minela po 24 miesiacach od daty zakupu.

IMHO, nagrywarki sa tak tanie, ze nie oplaca sie spierac o 2 tygodnie.

andrzejj9 21.08.2008 20:53

Tak ;) Po wymianie sprz***281;tu okres gwarancyjny biegnie od nowa.

Wiem, ***380;e ca***322;kowicie sprzeczne z tym, co wy***380;ej, ale ja to tak pami***281;tam. Ale ***380;e m***243;wisz o gwarancji, to we***378; po prostu przeczytaj jej tre***347;***263;. To dobrowolny dokument i warunki mog***261; by***263; dowolne.

Chyba, ***380;e masz na my***347;li niezgodno***347;***263; towaru z umow***261; i wtedy te***380; mi si***281; wydaje, ***380;e okres zaczyna si***281; od nowa po wymianie.

mgit 21.08.2008 22:26

Kiedy***347; zepsu***322;a mi si***281; nagrywarka (mia***322;a 1,8 roku) wymienili na now***261;, dali gwarancje na kolejne dwa lata ;) bez problemu.... dzia***322;a do dzi***347; ...

grzeniu 21.08.2008 22:36

Tak w***322;a***347;nie :taktak:
Na now***261; nagrywark***281; te***380; dali mi now***261; gwarancj***281; - a by***322;o to w Komputroniku. O ile ma to jakie***347; znaczenie.
Nagrywarka by***322;a i nadal jest Asus cdrw 5232AS

yahol 21.08.2008 23:25

Lubie isc pod prad, wbrew wszystkim :) i wszystkiemu!

Wiec twierdzicie, drodzy koledzy, ze jakis niedorozwoj dal wam nowa karte gwarancyjna, podbita stemplem i z data wymiany! :)
No nie robta sobie jaj, moze jeszcze dodal paragon? :) Tez z data wymiany?
Wymiana gwarancyjna = naprawa i nie biegnie od daty wymiany, ale od daty sprzedazy! (paragon albo faktura. Przy wymianie karta jest podbijana z adnotacja "wymiana na nowy".

Koniec! Kropka!

Prezesik 21.08.2008 23:35

ale ja nie rozumiem jak to wymiana = naprawa? ???

przecie***380; to jest ca***322;kiem inny egzemplarz. Jak mo***380;na naprawi***263; jaki***347; egzemplarz zast***281;puj***261;c go ca***322;kowicie innym? To jak mi si***281; telewizor popsuje, wyrzuc***281; go i p***243;jd***281; do sklepu po nowy, tzn. ***380;e naprawi***322;em? Kurde, to ja nawet nie widzia***322;em ile rzeczy w swoim ***380;yciu naprawi***322;em :D

mgit 21.08.2008 23:55

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957450)
(...) moze jeszcze dodal paragon? (...)

Paragonu nie dali, za to podbili karte gwarancyjną :taktak:

Co do sklepu to osiedlowy sklep komputerowy, MEDIART ||

Bartez 21.08.2008 23:57

Ustawowy okres reklamacyjny wynosi 2 lata, niezależnie od tego, co jest napisane w gwarancji, która jest tylko umową między sprzedającym sklepem, a konsumentem. Przy wymianie sprzętu na nowy klient ma znowu 2 lata na reklamowanie go.

Cytat:

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Sear...D20021176L.pdf

yahol 22.08.2008 00:07

Wiec twierdzicie, ze okres gwarancyjny rozpoczyna sie od nowa, z chwila wymiany sprzetu. :)
Radosc moja nie zna granic.
W ten sposob producent jakiegokolwiek sprzetu, daje nam nieograniczona mozliwosc wymiany gwarancyjnej wymiany do konca naszego zycia, a nawet naszych wnukow. :)
Ludzie ocknijcie sie! Nikt nic nie daje za darmo!
I odrozniajcie gwarancje, od rekojmii, i Prawo Handlowe od bzdetow.
I dalej twierdze z cala stanowczoscia, ze istnieje naprawa, przez wymiane i tylko calkowityniedorozwoj umyslowy wystawi wam nowy druk gwarancyjny w 15 sekund pozniej straci prace!

I zeby bylo jasne ; - u mnie nie macie najmniejszych szans na otrzymanie nowej lub przedluzenie starej gwarancji po wymianie sprzetu na nowy.
Czy to gwarancyjnie, czy z rekojmii!!!Zadnych i mozecie pojsc ze skarga do Federacji Konsumentow!
Bo nie macie zadnych szans!

Prezesik 22.08.2008 00:11

no to niech ***380;yj***261; niedorozwoje!
2 telefony mi tak wymienili - jeden Sony Ericsson, drugi LG :>

grzeniu 22.08.2008 00:43

Jasiu - now***261; gwarancj***281; dosta***322;em z serwisu Asusa razem z now***261; nagrywark***261;, a nie z Komputronika.
W Komputroniku tylko wpisali nowy numer sprz***281;tu i dat***281; wydania mi, pewnie tez swoj***261; pieczatk***281; przystawili (nie chce mi si***281; szukac, bo to ju***380; ze 2 latka min***281;***322;o.

Sklep tu nic nie ma, a ty chyba producentem nagrywarek nie jeste***347;? :mruga:

tormentor4 22.08.2008 01:13

Witam,
dziekuje za wszystkie komentarze, dały mi sporo do myślenia.
Napewno zdaję sobie sprawę, że nagrywaki dziś nie są drogie jednak jeśli miałbym prawnie okazję wymiany - byłoby miło.
Piszecie o innych firmach, być może oni dają nowe gwarancje, ja takowej nie otrzymałem... Sprawe załatwiałem przez serwis, nie przez sklep.
W listopadzie 2005 kupiłem nagrywarkę, dostałem kartę gwarancyjną producenta (nie sklepu) i oczywiście paragon.
W marcu 2007 na Kobielskiej wymienili, a w karcie jest wpis "naprawa przez wymianę".
Może dziś warto byłoby powołać się na niezgodność towaru z umową?
Sprawa byłaby jasna, gdybym otrzymał nową kartę gwarancyjną znów na 2 lata, a tak nie jest...

andrzejj9 23.08.2008 08:35

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957470)
Wiec twierdzicie, ze okres gwarancyjny rozpoczyna sie od nowa, z chwila wymiany sprzetu. :)
Radosc moja nie zna granic.
W ten sposob producent jakiegokolwiek sprzetu, daje nam nieograniczona mozliwosc wymiany gwarancyjnej wymiany do konca naszego zycia, a nawet naszych wnukow. :)
Ludzie ocknijcie sie! Nikt nic nie daje za darmo!
I odrozniajcie gwarancje, od rekojmii, i Prawo Handlowe od bzdetow.
I dalej twierdze z cala stanowczoscia, ze istnieje naprawa, przez wymiane i tylko calkowityniedorozwoj umyslowy wystawi wam nowy druk gwarancyjny w 15 sekund pozniej straci prace!

I zeby bylo jasne ; - u mnie nie macie najmniejszych szans na otrzymanie nowej lub przedluzenie starej gwarancji po wymianie sprzetu na nowy.
Czy to gwarancyjnie, czy z rekojmii!!!Zadnych i mozecie pojsc ze skarga do Federacji Konsumentow!
Bo nie macie zadnych szans!

Sorry, ale mylisz się. Rzecznik konsumentów, ewentualnie sąd konsumencki (w razie potrzeby, ale sądzę, że już przy kontakcie Rzecznika byś się wycofał) i przegrywasz. Takie przepisy.. Możesz się z nimi nie zgadzać, ale i tak cię obowiązują.

Zresztą i na logikę - dlaczego nowy sprzęt ma mieć krótszą gwarancję? To co, w wymianie otrzymuję jakiś gorszy jakościowo od tego, który początkowo kupowałem? Sorry, ale te przepisy są jak najbardziej słuszne.

yahol 23.08.2008 09:46

OK! OK! Ale jezeli juz powolujesz sie na logike :)
To przy "naprawie przez wymiane" masz jednak caly czas ten sam sprzet naprawiony przez serwis :)
I nie dostajesz nowej, ostemplowanej gwarancji :) tylko stara z adnotacja o naprawie.

A zreszta niech wam bedzie :) tylko podawajcie adresy sklepow rozdajacych sprzet za darmo :) chetnie zrobie tam zakup - przy wiecznej gwarancji to nawet wyzsza cena sie oplaci :)

andrzejj9 23.08.2008 10:12

Nie wiem sk***261;d wzia***322;e***347; to poj***281;cie 'naprawa przez wymian***281;'. Co***347; takiego nie istnieje. Wadliwy sprz***281;t albo jest naprawiany, albo wymieniany (i o ile si***281; nie myl***281;, to od klienta zale***380;y, na kt***243;r***261; opcj***281; si***281; zdecyduje), a je***347;li jest wymieniony to na nowy pozbawiony wad (to jedynie w gwarancji producent mo***380;e sobie zastrzec np. ***380;e wymiana nast***261;pi na produkt sprawny technicznie, ale niekoniecznie nowy - jednak m***243;wimy o ustawie, a nie gwarancji) i tym samym logiczne jest, ***380;e musi mie***263; r***243;wnie***380; pe***322;nowymiarow***261; gwarancj***281;.


A co do adres***243;w sklep***243;w - ka***380;dy, kt***243;ry sobie wymy***347;lisz (mo***380;e poza komisami, cho***263; i w nich r***243;wnie***380; jest gwarancja, o czym niewiele os***243;b zdaje sobie spraw***281;). I nie ma tu ***380;adnej wiecznej gwarancji. Je***347;li sprz***281;t si***281; nie zepsuje, a tak by***263; powinno zawsze, to okres wynosi 2 lata i koniec.

yahol 23.08.2008 12:07

@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja :)
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.

I na koniec - gwarabcja to DOBROWOLNA zgoda producenta dajaca nabywcy mozliwosc bezplatnej naprawy nabytego sprzetu.
Cytat:

Gwarancja jako***347;ci to og***243;***322; dodatkowych uprawnie***324;, kt***243;rych zbywca rzeczy lub prawa mo***380;e udzieli***263; jego nabywcy. Sprowadzaj***261; si***281; one zazwyczaj do zobowi***261;zania, ***380;e zbywca zapewni nabywcy mo***380;liwo***347;***263; korzystania z rzeczy lub prawa bez zak***322;***243;ce***324; (np. bez awarii). S***261; sankcjonowane mo***380;liwo***347;ci***261; ***380;***261;dania przez nabywc***281;, by zbywca przywr***243;ci***322; rzecz do nale***380;ytego stanu na sw***243;j koszt (tzn. dokona***322; naprawy albo wymieni***322; rzecz) b***261;d***378; nawet mo***380;liwo***347;ci***261; odst***261;pienia od umowy. Je***347;li zbywca udziela nabywcy gwarancji nie podaj***261;c konkretnych jej warunk***243;w, maj***261; zastosowanie "domy***347;lne" przepisy o gwarancji z art. 577-582 Kodeksu cywilnego. Gwarancja jest wa***380;nym elementem konkurencji handlowej.
Rekojmia
Cytat:

R***281;kojmia ***8211; odpowiedzialno***347;***263; sprzedaj***261;cego wzgl***281;dem kupuj***261;cego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzeda***380;y, ma r***243;wnie***380; odpowiednie zastosowanie do innych stosunk***243;w prawnych. W przypadku sprzeda***380;y rzeczy ruchomej z udzia***322;em konsument***243;w stosuje si***281; niezgodno***347;***263; towaru z umow***261; (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczeg***243;lnych warunkach sprzeda***380;y konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)).

Wady fizyczne mog***261; polega***263; na:
zmniejszeniu warto***347;ci, u***380;yteczno***347;ci rzeczy (np. przemakalno***347;***263; nieprzemakalnej kurtki),
niekompletno***347;ci (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),
braku okre***347;lonych w***322;a***347;ciwo***347;ci (np. zawy***380;ono parametry, u***380;yto innych materia***322;***243;w).

Wada fizyczna mo***380;e stanowi***263; podstaw***281; odpowiedzialno***347;ci sprzedawcy, gdy istnia***322;a przed wydaniem rzeczy albo powsta***322;a po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwi***261;cej ju***380; uprzednio w rzeczy.

Wady prawne mog***261; polega***263; tylko na tym, ***380;e:
sprzedawana rzecz nie nale***380;y do sprzedaj***261;cego, lecz jest w***322;asno***347;ci***261; osoby trzeciej,
sprzedawana rzecz jest obci***261;***380;ona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipotek***261; albo zastawem).

Uprawnienia kupuj***261;cego z tytu***322;u r***281;kojmi:
mo***380;e ***380;***261;da***263; obni***380;enia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), Obni***380;enie ceny powinno odzwierciedla***263; rzeczywiste obni***380;enie warto***347;ci sprzedanej rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; usuni***281;cia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), je***347;li sprzedawca jest zarazem producentem kupuj***261;cy mo***380;e ***380;***261;da***263; naprawienia rzeczy.
mo***380;e ***380;***261;da***263; wymiany rzeczy na woln***261; od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), Sprzedawca ponosi wszelkie wynik***322;e z tego tytu***322;u koszty,np.transportu,ubezpieczenia,pakowania i.t.p.
mo***380;e odst***261;pi***263; od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na u***380;ytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego).

Aby kupuj***261;cy m***243;g***322; skorzysta***263; z ww. uprawnie***324; musi dokona***263; tzw.akt***243;w staranno***347;ci,tj.zbada***263; dostarczone mu rzeczy,zawiadomi***263; sprzedawc***281; o wykrytych wadach i zg***322;osi***263; swoje roszczenia.

Spos***243;b reklamacji wybiera kupuj***261;cy. R***281;kojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrze***380;eniem, i***380; wada zostanie zg***322;oszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesi***261;c od chwili wykrycia tej wady,a w przypadku produkt***243;w spo***380;ywczych terminy te s***261; kr***243;tsze. Okres ten mo***380;e zosta***263; wyd***322;u***380;ony, gdy sprzedawca wad***281; podst***281;pnie zatai***322;. R***281;kojmi***261; nie s***261; obj***281;te rzeczy nabyte w post***281;powaniu egzekucyjnym lub upad***322;o***347;ciowym.

I to o to w tym wszystkim chodzi.

superrrmario 23.08.2008 12:26

Gwarancja jest od początku. Istnieje w niektórych firmach coś takiego jak "odnowienie" sprzętu. Klient zostawia sprzęt bez wyposażenia do naprawy, urządzenie jest nienaprawialne (z różnych powodów) więc dostaje nowy (lub sprawny-niekoniecznie nowy). W gwarancji jest wpis "odnowienie", zmiana numeru fabrycznego, ale gwarancja pozostaje stara. Nie ma czegoś takiego jak rękojmia. Teraz obowiązuje ustawa o szczególnych obowiązkach sprzedawcy (o ile nie przekręciłem nazwy)

EDYTA
Nie doczytałem wyżej :)

grzeniu 23.08.2008 12:26

Jasiu - gwarancja nie jest okazj***261; do ci***261;g***322;ych wymian sprzetu starego na nowy. Sprz***281;tu sprawnego ci nikt nie wymieni.
Sprz***281;t musi wytrzymywa***263; okres gwarancyjny i wtedy ta ca***322;a dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Je***347;li producent robi porz***261;dnie i odsetek reklamacji jest nik***322;y ( dla niego pomijalny) to daje nowy sprz***281;t z now***261; gwarancj***261;.
To tak na zdrowy rozum :)

W kwestii nowej gwarancji na wymieniony sprz***281;t, to my***347;l***281;, ***380;e jest to kwestia interpretacji producenta/serwisu. Gdyby trafi***322; si***281; jaki***347; ostry przypadek i rozs***261;dza***322;by to s***261;d, to podejrzewam ***380;e sprawa nie by***322;aby tak prosta ani oczywista.

andrzejj9 23.08.2008 20:06

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957854)
@Andrzej - mam na co dzien stycznosc z gwarancjami - roznymi, LG, Samsung, Apple, Sony, itepe.
Kupuje dowolny sprzet - otrzymuje do wyboru gwarancje albo rekojmie. Teoria mowi, ze producent przez 6 lat od daty wyprodukowania ostatniego ogemplarza powinien dysponowac czesciami serwisowymi. W praktyce ten okres wynosi ponizej 1 roku.
Wiec producenci i dystrybutorzy, aby nie zawalac sobie magazymow, wymyslili (LG bylo pierwsze) "naprawe przez wymiane". Bo taniej i szybciej jest wymienic sprzet na nowy, niz go naprawiac.
Dotyczy to zarowno gwarancji jak i rekojmii.
Natomiast nie otrzymujesz nowej pelnoprawnej gwarancji - albowiem:
tu przyklad:
-kupuje sprzet z gwarancja na 24 miesiace, po 18 miesiacach psuje sie, gwarant wymienia mi na nowy sprawny, bo moj model nie jest juz produkowany, (tu wg, was otrzymuje nowa 24 miesieczna gwarancje - tak?) OK!
Po 18 miesiacach sprzt psuje sie ponownie, a nie jest juz produkowany, bo....., wiec otrzymuje nowy sprawny sprzet z nowa 24 miesieczna gwarancja :)
Ale jaja! No pomyslcie przez chwile - trzoszke, naprawde niewiele - czy takie rozwiazanie jest mozliwe?
Tak na zdrowy rozum - nie musi byc na logike.

Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.

Mówimy (mam nadzieję) o niezgodności towaru z umową. Twój przykład nie ma do tego odniesienia. Gwarancja jest dowolnym dokumentem i jej zapisy mogą być dowolne.

Cytat:

Rekojmia


I to o to w tym wszystkim chodzi.
Rękojmii już nie ma. Przynajmniej nie w takiej postaci i dotyczy już tylko firm. Przy osobach prywatnych jest ustawa konsumencka i niezgodność towaru z umową. Przy wymianie towaru czas 2-letni biegnie od początku.

yahol 23.08.2008 20:18

Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.
Albowiem umowe cywilno prawna zakupu zawarles na sprzet w okreslonej dacie. I nie zawierasz nowej umowy a wiec poprzednia umowa cywilno prawna jest obowiazujaca.

Z mojej strony EOT. Bo roznica miedzy wydaje mi sie a opinia mojego prawnika jest dla mnie wiazaca.

grzeniu 23.08.2008 20:38

W praktyce dyskusja jest czysto akademicka, bowiem w razie nazwijmy to 'zadymy' producent nadal b***281;dzie wymienia***322; sprz***281;t na nowy, ale b***281;dzie to nazwane 'wymian***261; na wolny od wad/naprawiony' wygl***261;daj***261;cy jak nowy ale nie nowy. Konia z rz***281;dem temu, komu b***281;dzie si***281; chcia***322;o dr***261;***380;y***263; temat.
Teoretycznie konsument mo***380;e nie zgodzi***263; si***281; na ***380;aden nowszy model, motywuj***261;c to czymkolwiek....ale co w ten spos***243;b osi***261;gnie?

Jak ju***380; pisa***322;em - z serwisu Asusa dosta***322;em nowy egzemplarz z now***261; gwarancj***261; na 2 lata. Ten sam model, mimo ***380;e ju***380; jej nie by***322;o w sprzeda***380;y. Reklamacja za***322;atwiana przez Komputronik, bo w nim by***322;a kupowana nagrywarka.

andrzejj9 23.08.2008 21:42

Cytat:

Napisany przez yahol (Post 957958)
Szkoda slow i nerwow:
-towar, dowolny, ktory ulegl uszkodzeniu w trakcie normalnego uzydkowania, podlega wymianie na wolny od wady, w trakcie DOBROWOLNEJ gwarancji producenta, lub na podstawie rekojmii (jak bysmy jej nie nazywali). Wymiana sprzetu na nowy nie powoduje i nie moze powodowac biegniecia gwarancji od poczatku.

Powoduje (na podstawie "rękojmii"), Bartez przytoczył nawet odpowiedni fragment. Nie ma tu rzeczywiście o czym dyskutować.

tormentor4 23.08.2008 23:09

Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło:) Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje

andrzejj9 24.08.2008 08:32

Cytat:

Napisany przez tormentor4 (Post 958001)
Witam,
dowiadywalem sie wczoraj w serwisie i na infolinii LG. Gwara biegnie od momentu kupna PIERWSZEJ nagrywarki i nie ma szans na inną opcję... W sumie ich rozumiem, choć druga nagrywarka to nówka sztuka... Tak czy inaczej naprawe wykonałem sam i śmiga aż miło:) Dziękuję za każdy Wasz post i dyskusje

Odróżnij tylko gwarancję od reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Mówiliśmy o tym wyżej.

Reetou 24.08.2008 10:05

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 957953)
Przepisy prawa nie zawsze są zgodne z logiką.

Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

czechoj 24.08.2008 10:47

mia***322;em podobn***261; sytuacj***281; przy reklamacji karty graficznej, dosta***322;em sprawn***261; u***380;ywan***261; lepsz***261; i wyd***322;u***380;ono mi termin gwarancji jedynie o czas procedury reklamacyjnej

andrzejj9 24.08.2008 13:34

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 958047)
Akurat w tym przypadku jest. Kończy się ustawowy termin 2 lat, np zostaje 7 dni i sprzęt się psuje. Jeżeli zostaje przez producenta wymieniony na fabrycznie nowy egzemplarz, nową sztukę, to nie wiesz, czy konkretnie ta sztuka nie ma jakiś wad ukrytych, np. plastik zastosowany w tym egzemplarzu był kiepski i pęka po miesiącu... By chronić konsumenta przed taką możliwością ustawodawca określił, że w przypadku wymiany towaru na nowy egzemplarz odpowiedzialność sprzedawcy za jego niezgodność z umową startuje od nowa, 2 lata. Jeśli dostaniesz fizycznie tą samą, tylko naprawianą sztukę towaru - to nie.

A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.

yahol 24.08.2008 14:05

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 958047)
A czy dostaniesz nową gwarancję, czy nie jest to obojętne, bo i tak chroni cię ustawa - już tutaj było, że gwarancja jest dokumentem wystawianym dobrowolnie przez producenta. A rękojmi już nie ma, więc trzeba się ponownie skonsultować z tym prawnikiem ;)

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 958122)
Wszystko się zgadza. Uwaga o logice była ogólna i był to kontrargument. Ustawa konsumencka wydaje mi się całkiem logicznie sformułowana, choć miejscami trochę zbyt przychylna konsumentowi.

Mialem sie nie wtracac, ale:
-Panowie, czy przy wymianie sprzetu, dostajecie paragon/fakture lub inny dokument zakupu? a wiec NIE!, nie dostajecie!
Wobec tego umowa cywilno-prawna zawarta z dostawca sprzetu jest w dalszym ciagu wazna i nie ulegla zmianie ani modyfikacji!
Nie zawarliscie nowej umowy, ale kozystacie z tej umowy zawartej przy zakupie. Czy to jest jasne?
A poniewaz wada wyrobu powstala po ponad 5 dniach (lub 30 dniach szczegolnie przy wadach ukrytych) a gwarancja jest w dalszym ciagu dobrowolna zgoda producenta to jest jak napisalem wyzej!

Nie ma nowej umowy kupna/sprzedazy = nie ma nowej, biegnacej od poczatku gwarancji gwarancja biegnie dalej od daty sprzedazy + doliczanie czasu za okres naprawy.

I jezeli ktos wam daje nowa, ostemplowana data gwarancje - to jest to tylko wasz zysk a nie regola!


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 03:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.