![]() |
HD Project a MCSIO?
Witam ponownie ;]
otóż mam taki dylemat Czym różnią się te dwa programy? Moim zdaniem ten drugi jest mniej skomplikowany ale czy działanie jest takie same w obu? Męczy mnie już to że w co drugiej grze nie mogę zapisać stanu gry a możliwość zrobienia wirtualnego MC to kusząca rzecz. Jednak ten długi tutorial który jest na stronie jest trochę odstraszający |
Ten "długi i odstraszający tutorial" jest dla pr0 użytkowników, ciekawych świata i swojej konsoli. ;)
Kiedy pisałem tutorial, HDP (to gui na 0.6, później też z drobnymi modyfikacjami) był mocno niekompatybilny, a modyfikacja ffgrievera tego emulatora (czyli tzw. 0.7f) była daleko przed "konkurencją". Śmiało możesz używać HDP v1.081b skoro nie masz oryginalnej memorki. Pamiętaj jednak, że to nadal ciekawostka, która nigdy nie będzie współpracować ze wszystkimi grami. No i nie wiem jak przez ESR, chyba nie da rady z tego co kojarzę (ktoś już się u nas na forum z tymi siłował), więc raczej modchip niezbędny (lub mordęga ze swapowaniem płyt). |
Cytat:
|
Nie, na kopiach oczywiście też. Ważne jest przez co uruchamiane, bo aplikacje takie jak ESR, Artemis (obecnie pod nazwą Remote Debugger), IGR czy emulatory MCSIO, teraz nawet OPL, walczą z grami o miejsce w pamięci. Dlatego nie można ich mieszać ze sobą (różne konflikty i nieprzewidywalne ich konsekwencje) i dlatego nie wszystkie gry będą działać.
|
Używam tylko ESR czyli normalnie stawiam Virtual MC i mogę normalnie grać w "Większość" gier? bo naprawdę mnie już krew zalewa kiedy pobrałem Shadow of the Collosus i nie mogę zapisać gry >.< podobnie też w Guitar Hero World tour. Niedługo się wkurzę i zamówię na allegro oryginalną kartę
|
W takim układzie to raczej w nic nie zagrasz przez ESR. Czyli będziesz musiał włożyć oryg. grę z regionem zgodnym ze swoją konsolą, poczekać aż napęd ją przepuści (w OSDSYS pojawi się żółta ikonka płyty z podpisem PlayStation 2 Disc) i potem odpalić HDP.
Ale jak mówiłem, nie pamiętam jak z tym ESR i HDP było. Poszukaj na forum tematu o którym wspominałem. PS: Na allegro? Oryginalną? Powodzenia. :D |
W sumie na allegro jest wiele ofert gdzie sprzedawca twierdzi iż karta jest oryginalna...wszystko fake? ;]
anyway co do HDP to pozostaję mi tylko ta wersja dla Pr0? ;d |
Cytat:
http://www.ubergizmo.com/photos/2007/11/funstation3.jpg ;) :szczerb: A tak bardziej na poważnie to jeśli chodzi o karty pamięci to jest to zwykłe niedoinformowanie sprzedawców, gdyż te podróbki mają taki sam blistr, napisy, loga etc jak oryginalne karty. Przypominają mi się czasy jak allegro zalała fala "oryginalnych" kart 64MB ;) (Sony wyprodukowało/produkuje TYLKO karty 8MB). |
I tak PolySlaystion rox ^^
Anyway istnieję taka możliwość że np. karta jest PAL a płytka natomiast NTSC to może być problem z zapisem? otóż pobrałem GHWT (NTSC U/C) i ni huhu nie idzie zapisać gry...podobnie z SOTC |
Osprzęt nie jest regionalizowany. Jeśli pytasz region o MG to ma to przełożenie na "działanie" lub "niedziałanie" FMCB względem regionu konsoli.
"Pobierane gry" to nie na tym forum. My jesteśmy czyści jak kryształ ze złotą aureolą nad przyłbicą. Także wszelkie aspekty piractwa są tępione. > Regulamin. |
Coby nie robić syfu na forum, podepnę swoje pytanie tutaj :)
Na początku dwie sprawy: Jako nowy użytkownik chciałem się przywitać, a więc: cześć ! :) Druga sprawa to taka, że proszę o wyrozumiałość: mam PS2 od 2 dni, więc jestem jeszcze nowicjuszem w sprawach czysto technicznych. Co prawda mam x1, ale tam uruchamianie zewnetrznych programów to kwestia paru kliknięć, ilość kombinacji z jakimi trzeba się zmierzyć próbując chociażby uruchomić zewnętrzny program na ps2 mnie przeraziła. Do rzeczy: Posiadam najnowszą slimkę z wewnętrznym zasilaczem (scph-90004a , mogło się pojawić o jedno zero za dużo/za mało), i po paru metodach prób i błędów udało mi się uruchomić HD Project na konsoli, niby wszystko jest ok, ale przy próbie emulacji jakiejkolwiek "kopii zapasowej" wywala błąd : System file not found. Please check your CDVD game. Wiecie może jak temu zaradzić? Aha, konsola jest przerobiona chipem modbo. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź! edit: uruchomiłem grę na cd i działała, co prawda memorka już nie, ale gra smigała (tzn do momentu pierwszego FMV, jakość płyty jest co najwyżej mizerna). Czy jest możliwość, że to wina wypalenia programu na cd zamiast DVD? |
No więc cześć. ;]
Ja HD Project nie używam, a z wersją bodajże 1.08 nie bawiłem się zbyt długo (u mnie wszystkie gry przechodzą weryfikację nośnika - i w tym bym widział problem skoro masz modchip;]). Xbox pomimo bogatszej sceny jest faktycznie prostszy do obcykania. Aplikacje bowiem nie muszą walczyć o miejsce z grami w pamięci, nie ma też wielu niefajnych zabezpieczeń (nie wrzucisz gry na DVD, która była wydana na CD od tak po prostu i odwrotnie ;]). |
Cytat:
Chciałem zaznaczyć, że płytka palona razem z patchem ESR (ten od FMCB, zaznaczam na wszelki wypadek, jakbym nazwę przekręcił ;) ) jest czytana przez parę sekund, laser trochę ją męczy by potem zatrzymać; natomiast płytka nagrana normalnie po zamknięciu tacki obraca się krócej niż sekundę. Istnieje możliwość, jak pisałem, że program nie działa, bo jest wypalony na CD? Albo jest też możliwość, że ja coś przy ustawianiu obrazu spieprzyłem, chociaż zrobiłem obraz wg instrukcji na stronie. Czy może to być spowodowane np zmienieniem nazwy pliku elf (Miałem problemy z odpaleniem obrazu na pcsx2 w celu sprawdzenia, cały czas pisał, mimo 100% dobrego pliku system.cnf, ze nie moze znalesc elf'a, to zmieniłem nazwę na GUI.ELF), albo to że wybrałem "unpacked" zamiast zwykłego elfa?(Folder bin zawieral te 2 pliki, unpacked wazy 2 razy tyle co normalny) Ale z drugiej strony, HDP niby chodzi, karta pamięci niby się tworzy... :/ Albo coś "pogrzebać" w ustawieniach Modbo, ale wątpie czy jakaś opcja tam ma cokolwiek wspólnego z HDP... Naprawdę jako lamus, nie mam zielonego pojęcia, prosiłbym o jakikolwiek kierunek w którą stronę iść :) Cytat:
Dzięki za odp. :) |
Aaa to To ty odpalasz program z płyty a potem chcesz kopię. Nie da rady tak na Modbo760. On ma sleep mode, czyli takie "udogodnienie", że chip wyłącza się po odpaleniu programu z płyty.
PCSX2 nie nadaje się do testowania gier i homebrew. Nie ma zaimplementowanych bardzo wielu funkcji, instrukcji itd. Różnica pomiędzy packed a unpacked jest taka jaką sugeruje nazwa. Programy zwykle się kompresuje aby zajmowały jak najmniej cennego miejsca na karcie pamięci, która wcale duża nie jest. Na Xbox'ie jeśli ktoś decyduje się spakować program to tylko po to aby pierwszy lepszy Czesiek mu go nie rozgrzebał (bo jak wiadomo, nawet te 700MB-dash+4GB to sporo jak na appsy). |
Cytat:
A pcsx2 uzywam tylko do sprawdzenia czy odpowiednio zrobiony obraz po prostu działa, nie wywala zadnego errora czy czegos w tym stylu Dzieki wielkie i pozdrawiam! |
Jak dojdzie to wgraj uLE do DEV1, ale bardziej polecam FMCB - wygodniej, tyle tylko że jeśli konsolę zabootujesz przez FMCB to wszelkie jego ograniczenia są dziedziczone aż do kolejnego resetu.
Dziś się płyt nie wypala, strata pieniędzy, czasu itd. Stąd, może zbyt pochopnie, założyłem że uruchamiasz z mc/mass/hdd. |
Zbyt mała prędkość przesyłu danych przez USB mnie blokuje :) Pozatym to co miałem ograć, już ograłem na x1: zostały mi praktycznie same exclusivy, więc wydam 30~50zł na płytki, wliczając to, co nie nagram poprawnie :)
Czyli HD project działa poprawnie z uruchomionym FMCB, dajmy na to zamiast chipa? Bo jeśli tak odpada inwestycja w kolejne MC :) |
A nie lepiej uzyc OPL z obsluga VMC? To troche wyzsza szkola jazdy ale dziala, chyba ze interesuje cie tylko uruchamiania z cd/dvd z nie z usb/smb/hdd.
|
@MCL
FMCB nie uruchomisz zamiast chipa (chyba że go wyłączysz odcinając mu kabelek zasilania ;P). Modchip spatchuje fw konsoli po swojemu, potem odpali się OSD Update i FMCB zrobi to po swojemu (z niektórymi chipami są konflikty, ale akurat nie z Modbo760 i na pewno nie z Ripperem 2 Gold). ;] Mówiłem o uruchamianiu programów z karty, a nie gier. Po co drugą kartę? FMCB + reszta to jakieś 3, góra 4MB. Zostaje Ci prawie 4MB wolnego - w razie czego save'y możesz przenosić na PC (w kontenerze *.psu). |
"
FMCB nie uruchomisz zamiast chipa (chyba że go wyłączysz odcinając mu kabelek zasilania ;P). Modchip spatchuje fw konsoli po swojemu, potem odpali się OSD Update i FMCB zrobi to po swojemu (z niektórymi chipami są konflikty, ale akurat nie z Modbo760 i na pewno nie z Ripperem 2 Gold). ;]" Tzn myślałem, że uruchomienie konsoli w trybie wyłączenia czipa (start podczas rozruchu) wyłączy go całkowicie podczas tej sesji, na tyle skutecznie, by móc zabootować FMCB. Dzięki za korektę. A, programy mogę odpalać na pendrive, ale nie widzi mi się zapychania miejsca na MC, poza FMCB oczywiście, bo te parę opcji z chęcia bym powitał w dashu. A druga karta pamięci w zapasie, na x1 miałem zapisane ponad 2GB zapisów, także tutaj wolę się zabezpieczyć niż ujrzeć komunikat "insufficient space. Please free up some memory before continue" po wielogdzinnej sesji w FFX chociażby :D @loki7777 Ja nie wiem nawet o czym mówisz więc nie ma sensu jak na razie zagłębiać się dalej w te sprawy :D |
Save'y na PS2 nie zajmują zwykle więcej jak 200KB (zdarzają się i bydlaki po 2MB), to nie ot samo co na Xbox'ie.
Swoją drogą to nie pojmuję jak save może ważyć kilkanaście MB... Pamiętam, kiedy byłem w szoku przy Jade Empire, ze 60MB kilka save'ów ważyło. rotfl Vagrant Story jakoś się mieścił w 32KB, a danych było nieporównywalnie więcej... EOT ;] |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 06:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.