Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Hardware (https://forum.cdrinfo.pl/f105/)
-   -   Next Generation Portable - nowa konsola Sony (czyli PSVita) (https://forum.cdrinfo.pl/f105/next-generation-portable-nowa-konsola-sony-czyli-psvita-87798/)

chris996 28.01.2011 00:22

Next Generation Portable - nowa konsola Sony (czyli PSVita)
 
Trochę informacji + zdjęcia:
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=56695
http://nt.interia.pl/news/next-gener...ca-psp,1588914

Podczas specjalnie zorganizowanej konferencji w Tokio, Sony oficjalnie zaprezentowało Next Generation Portable, czyli następcę konsolki PSP. Nie podano ceny urządzenia, ani dokładnej daty premiery. Sprzęt będzie bezpośrednim konkurentem dla konsoli przenośnej Nintendo 3DS, która trafi do sprzedaży w marcu tego roku.

Do sterowania grami będziemy wykorzystywać dwie analogowe gałki oraz specjalny panel dotykowy umieszczony z tyłu konsoli (podobne rozwiązanie zastosowano m.in. w telefonach Motoroli). Gry będą sprzedawane na cyfrowych nośnikach flash. Konsola bez problemu poradzi sobie nawet z grami na poziomie graficznym prezentowanym przez PlayStation 3.

http://img819.imageshack.us/img819/1087/ngp300px.jpghttp://img191.imageshack.us/img191/3128/ngp4300px.jpg

M@X 28.01.2011 00:35

Rozdzielczosc OK, choc jesli dobrze licze to przy pieciu calach to nadal nie jest "Retina Display".

Druga galka, 3G, dotyk, sixaxis, GPS... Mniam, mniam! Konsola na miare 2011 roku!

Patrix 28.01.2011 00:54

M@X: przecież ona jest czarna... błe :)

M@X 28.01.2011 01:33

Bedzie biala, jak poprzednie ;-)! Moje PSP 1 jest oczywiscie biale (ceramic white)!

sobrus 28.01.2011 08:01

Specyfikacja jest bardzo dobra, właściwie nic lepszego teraz sie do konsoli przenośnej nie wsadzi. Czerordzeniowy Cortex A9 i czterordzeniowy PowerVR.

Mimo to myśle że albo zapewnienia o jakości PS3 są przesadzone, albo PS3 jest już dziś słabiutkie.

Technicznie to nowe PSP przypomina następną generację dzisiejszych smartphone, którym do PS3 raczej bardzo daleko. Ma nawet 3G, wifi, bluetooth i pamieć flash. Czyli jest to po prostu konsolowy telefon. I nawet jeżeli będzie miał 4 razy więcej rdzeni od iPhone to i tak PS3 to raczej jeszcze nie będzie.

Oczywiście sprzęcik może wszystkich zaskoczyć :) Ale znając nie zawsze prawdziwe przechwałkami Sony na temat mocy sprzętu byłbym ostrożny.
Tak czy inaczj będzie nieporównywalnie szybszy od PSP i będzie najmocniejszym takim urządzeniem przenośnym na rynku. To raczej nie podlega dyskusji.

Ciekawe jak bateria poradzi sobie z ośmioma rdzeniami, 3G, wifi i ekranem 5'' :szczerb:.

M@X 28.01.2011 09:31

Cortex A9 (choc w wydaniu dwurdzeniowym i pod nazwa A5) oraz SGX543MP4+ znajda sie rowniez w iPad 2 i iPhone 5. To potezny sprzet. Reszta (3G, BT, WiFi, ekrn wysokiej rozdzielczosci, nastawienie na e-dystrybucje, dotyk i akcelerometr) rowniez mocno przypomina aktualna strategie Apple. Pytanie czy to iPhone jest tak potezna platforma, czy to Sony podaza wytyczonymi, sprawdzonymi sciezkami by osiagnac sukces...?

sobrus 28.01.2011 09:58

To nie jest potężny sprzęt, tylko energooszczędny sprzęt SoC (System On a Chip).
I niestety to co do tej pory prezentują urządzenia tej klasy (np Snapdragon, OMAP itd) to raczej śmiech na sali w porównaniu z PS3 czy X360.

Tym niemniej należy pamiętać że technika idzie do przodu, ARM dochrapał się w międzyczasie jednostek FPU (ale do Cella to raczej im troche brakuje), a PSP2 będzie projektowane i zoptymalizowane pod gry.
Dlatego jestem pewien że gierki będą super :) Jak na urządzenie przenośne.I gdybym sam projektował konsolę to użyłbym tych samych części. Bo nic lepszego nie ma.
W dodatku ceny pamięci mocno spadły i będę mogli tam zamontować coś wiecej niż te śmieszne dziś 512MB w obecnych konsolach.

szczuru 28.01.2011 10:23

Cytat:

Oczywiście sprzęcik może wszystkich zaskoczyć :) Ale znając nie zawsze prawdziwe przechwałkami Sony na temat mocy sprzętu byłbym ostrożny.
Należy pamiętać, że w przypadku SONY nie ważne jest jak się zaczyna a jak kończy :P Także tytuły startowe nie muszą (a raczej na bank) nie będą powalać. Ja czekać na coś na miarę GoW'a na PSP, które to wycisnęło z PSP ostatnie soki :P

sobrus 28.01.2011 10:25

Zawsze jest tak z urządzeniami o niezmiennej budowie :)
Końcowe tytuły to perełki na widok których twórcy sprzętu mówią "to niemożliwe" :D

Ale wątpie żeby np ten PowerVR miał tak zaawansowane shadery. To właśnie one wymagają najwięcej mocy i najbardziej komplikują dziś układy (a z drugiej strony nie zawsze ich wpływ na grafikę jest bardzo widoczny).

Ale pomijając shadery ... jest ciekawie.
PowerVR 540 liczy ok 90mln trójkątów na sekunde. Cztery takie rdzenie po tuningu dadzą pewnie prawie 500mln. I choć przeciętna karta graficzna DX11 dziś ma 10000-50000mln/s to i tak jest to już poziom zbliżony do GPU PS3 (a może nawet lepszy)! Więc teoretycznie nawet w pewnych aspektach połowa PS3 jest w zasięgu (tyle że Cell ze swoimi 7 rdzeniami jest dalej poza)
Fillrate w PowerVR nie sposób porównać bo to zupełnie inna zasada działania niż w innych układach.

Ale tyle teorii a w praktyce telefony SoC dalej prezentują kiszkę w porównaniu z konsolami, żeby nawet nie wiadomo ile tych cyferek miały.
Prosta scena 800x600, jeden obiekt 60fps dwa obiekty 30fps :szczerb: PS2 by sie uśmiało ;)
Pożyjemy zobaczymy.

Berion 28.01.2011 12:40

Jestem zdania, że Nintendo znów będzie mieć lepszą sprzedaż. Postawili na tani sprzęt, ale po raz kolejny innowacyjny (chociaż dla mnie to nie taka znowu innowacja): oba ekrany dotykowe + 3d bez okularów. Sony znów poleciało na specyfikację (no może, ma tego trackpada tyle tylko, że na siłę i IMO to kompletnie chybiony pomysł, podobnie jak six axis...).

- - -

@Sobrus
Mało która gra wyświetla się w 640x512/448 w 30fps-ach na PS2. ;]

sobrus 28.01.2011 12:44

@Berion
ale mało która też na pewno ma na ekranie cztery teksturowane ściany i dwa proste obiekty :)
Kiedyś widziałem porównie różnych telefonów jeden miał 7fps, drugi nawet 22... :rotfl: a benchmark właśnie tak śmiesznie wyglądał...
I wprowadzenie drugiego obiektu obcinało fpsy o połowę. Czyli co w wyścigach póki jesteśmy sami mamy 30fps, a jak jest 10 samochodów to byłby juz slideshow?

Coś mi sie nie chce wierzyć ze jest aż tak tragicznie. Ktoś zna jakąś fajną grę na Androida albo iPhone która prezentuje co te telefony potrafią?

A tak na marginesie nie mam PS2 ale Dreamcast w tej swojej wyższej rozdzielczości hulał jak szalony. I większość gier współpracuje z VGABoxem w 640x480p60. Też miał PowerVR.

Berion 28.01.2011 13:00

Kwestia silnika i/lub "świetnych" bibliotek. Sprzęt jest mocny.

Na iPhone widziałem jakiś wynalazek na UDK z zamkiem, taka gra ma być (tylko nie wiem, czy to nie chmura bo i do OnLive też...). Niestety tytuł wyleciał mi z czaszki.

chris996 28.01.2011 13:14

Odnośnie gier, to już mamy wstępną listę z bloga Sony: Killzone, Uncharted, WipEout, LittleBigPlanet, Call of Duty, Resistance, Little Deviants, Hot Shots Golf, Reality Fighters, Gravity Daze, Smart As, Broken, Hustle Kings. I pokazali działające gry na konferencji. Z gier pokazujących możliwości graficzne dali to:

http://img526.imageshack.us/img526/7735/ngpgra300px.jpg

Wygląda to całkiem dobrze. Także myślę, że Sony stanęło na wysokości zadania.

Berion 28.01.2011 13:36

Wg. mnie ten trackpad to porażka. Silenie się na oryginalność. Oby był opcjonalny tak jak six axis.

http://www.youtube.com/watch?v=GI-GtIFgZgw

M@X 28.01.2011 13:40

@ Berion & sobrus - mowa o Epic Citadel na Unreal Engine ktore jest dostepnym za darmo w App Store tech-demem pelenj gry, ktora ma pojawic sie na wiosne. Nie dziala na iPhone i iPhone 3G z powodu za slabego juz sprzetu - tylko dla 3G S, 4 i iPada. I... Urywa czache :-)! Polecam prezentacje panow z Epic Games na jednym z Keynote'ow Apple. 10 lat temu chcielismy cos takiego na naszych konsolach, dzis mamy w komorkach. Strach myslec, co bedzie dalej...

EDIT : kobieta na filmiku mowi o "Gyro". Jak jest naprawde - tam siedzi akcelerometr cxy zyroskop? Bo jesli ten drugi to szykuje sie rewolucja tak jak na iPhone, zwlaszcza w temacie FPS'ow (manewrowanie konsola przed soba w celu wycelowania)!

sobrus 28.01.2011 13:46

http://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_Blade

No to to rozumiem! A nie jakieś "kwadrat goni prostokąt" w 3D.

Jeżeli iPhone3GS (MBX535) potrafi takie coś to o nowe PSP(4*MBX540) mozemy być spokojni.
Android pewnie też tak "umi" bo to ten sam sprzęt.

M@X 28.01.2011 13:48

Umi, umi, tylko nikt na niego pisac nie chce... Piractwa za duzo w otwartych platformach...

sobrus 28.01.2011 13:52

Masz rację, ale trudno. I tak wole Androida wlasnie z tego powodu że jest otwarty - a programy (zwłaszcza freeware) stawiam wyżej niż gry.

Windows Phone mi sie nie podoba pewnie moj następny telefon będzie z Androidem.

Nawiasem mówiąc to co zrobił MS traktując użytkowników WP7 jako króliki doświadczalne jest okropne. Popatrzcie na komentarze HD7 w komputroniku (ocena 2/10).
Kupili telefon za 2 tys zł na którym nie ma co uruchamiać. Można oglądać filmy i zdjęcia, słuchać muzyki i nic więcej!. Programów na to nie ma, zwłaszcza w Polsce.
Więc po co mu GPS? Wiem że uzytkownicy ktorzy go kupili pod automapę skrzywdzili się swoją niewiedzą, ale to nie zmienia faktu ze sprzęt jest bezużyteczny a kosztuje 2 tysie.

A stary model na "beznadziejnym" WM6.5 ma 9/10. I nawet Androida można na nim uruchomić z poziomu windows!

Póki co zdecydowanie bardziej od WP7 opłaca sie kupić iPhone. Bez dwóch zdań! Nie wiem czy Microsoft sie podniesie z tej pomyłki (brak kompatybilności z WM6, multitasking a'la PalmOS itd) bo starzy fani nic w tym gównie dobrego nie zobaczą, a reszta będzie wolała iPhone na którego jest już chyba nawet Automapa.

M@X 28.01.2011 14:46

Jeszcze nie zostala zaakceptowana przez Apple, ale bedzie lada dzien. Ale... wrocmy do tematu :-)!

Berion 28.01.2011 23:48

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1142022)
(manewrowanie konsola przed soba w celu wycelowania)!

No po ch*u wygodne, celować w FPSie żyroskopem... :sciana:

M@X 29.01.2011 00:20

Pewnie. Lepiej celowac analogowo umieszczonym technicznie kawalkiem chropowatego plastiku. Swietny pomysl. Galka nadaje sie do poruszania postacia, a nie do celowania...

Berion 29.01.2011 01:37

Tak, analog się do tego zdecydowanie bardziej nadaje, ale nie jeden tylko dwa tak jak jest (ma być) w NGP. Dla mnie idealne celowanie w FPS na padzie to Q2 na PSX, czyli na triggerach. Najszybsze i tak samo precyzyjne jak mysz.

chris996 30.01.2011 00:12

Dziś udostępnili na YouTube wideo z konferencji w Japonii, także ci co nie widzieli jeszcze co potrafi NGP, to zachęcam do obejrzenia, bo warto:

PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 1/6
PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 2/6
PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 3/6
PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 4/6
PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 5/6
PlayStation Meeting 2011: NGP and PlayStation Suite - 6/6

andrzejj9 30.01.2011 12:03

Potencjał ma.. PSP też miało...


Jako pokaz możliwości świetne, jako konsola do gier skończy jak PSP (czyli świetny sprzęt do gier i.. praktyczny brak gier..), na pewną popularność szansę ma Nintendo. A i tak pewnie zostanie IPhone/Ipad...

chris996 30.01.2011 12:18

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 1142450)
Jako pokaz możliwości świetne, jako konsola do gier skończy jak PSP (czyli świetny sprzęt do gier i.. praktyczny brak gier..)

Nie spisywałbym na straty NGP. To co pokazali to prototyp, a sklepowe konsole mogą pojawić się dopiero z końcem roku. Także gier napewno nie zabraknie.

andrzejj9 30.01.2011 12:31

Nie spisuje z góry na straty. Ale po doświadczeniach (także własnych) z PSP i jego pseudonastępcami mam poważne wątpliwości co do drugiej strony projektu czyli software. Do tej pory było z tym kiepsko, żeby nie powiedzieć beznadziejnie..

szczuru 30.01.2011 12:33

Cytat:

(czyli świetny sprzęt do gier i.. praktyczny brak gier..)
Tu się nie zgodzę. Gier jest dużo - jedynie jakość ich daje wiele do życzenia (poza kilkoma wyjątkami) - ale jest to spowodowane totalnym spiraceniem platformy...

Berion 30.01.2011 12:35

Ja uważam, że 3DS odniesie większy. Jest teraz szał ciał na 3D, nie potrzeba do nich bryli, nie potrzebny już stylus (jak czytałem, ekran ma być dotykowy), wsteczna kompatybilność (ale czy z cartridge'a?), dłuższe życie na baterii, mniejsze rozmiary, zaufanie klientów do GB/GBA/DS, niższa cena, a stare DS przestają już być produkowane.

Sony będzie mieć bardzo trudne zadanie.

Cytat:

ale jest to spowodowane totalnym spiraceniem platformy...
Tak, a DS pewnie nie jest "totalnie spiracony".

andrzejj9 30.01.2011 12:46

Jak na razie na 3D napaleni są jedynie producenci i sprzedawcy i niewiele wskazuje na to, żeby miało się w tej kwestii coś zmienić. Chyba, że ceny spadną do normalnego poziomu (a nie 3D = 100% więcej $), ale i wtedy mam wrażenie, że będzie to po prostu jedna z opcji na rynku. Konsumenci nie wydają się być zachwyceni trójwymiarem. I dobrze..

chris996 30.01.2011 13:21

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 1142454)
..co do drugiej strony projektu czyli software. Do tej pory było z tym kiepsko, żeby nie powiedzieć beznadziejnie..

Domeną konsol są gry, wiec po co nam software? Od tego mamy pockety, ipady i wszelkiej maści inne urządzenia dotykowe.

andrzejj9 30.01.2011 13:31

Przez software rozumiałem właśnie gry :>

Berion 30.01.2011 14:56

Na PSP jest co najmniej kilkanaście świetnych gier. Jeśli nic dla siebie nie znalazłeś to znaczy, że albo masz słabe źródło wiedzy co do tytułów/ich jakości, albo konsole nie są dla Ciebie, albo zwyczajnie miałeś zbyt wysokie wymagania co do ilości (to nie 8-32bit gdzie było kilkadziesiąt hitów i kilkaset w miarę dobrych tytułów - te czasy już bezpowrotnie minęły).

ethar 30.01.2011 18:04

3DS może odnieść sukces i to nawet bardzo spory. Ja np DS'a bym nie kupił dla tych gier które oferuje nie jestem wielkim fanem mariana i zeldy... zresztą większośc które widziałem to takie jakby mini gierki... Pozatym słaby sprzętowo był... bardzo nawet bym powiedział... Ale jak patrze na 3DS że jest analog, do tego dochodzą poważniejsze tytuły typu MGS, czy cokolwiek, to już mnie bardziej zachęca ;) Swoją drogą zastanawiam się czy wprowadzą jakieś gry z platformy Gamecube... Ale wracając do NGP, wbudowane kamerki, GPS (w psp też były tylko trzeba było dokupić) może przez to pełnić rolę urządzenia wielofunkcyjnego... jeszcze żeby miało wsteczną kompatybilność, coś o tym wiadomo? Swoją drogą gdy oglądałem ostatnio filmiki odnośnie PSP Phone(chyba tak to się nazywa) i zobaczyłem jak "to" odpala Tony Hawka z PSX'a to moja nadzieje legła w gruzach... fakt to tylko telefon, ale no jednak...

andrzejj9 30.01.2011 18:07

Jeśli uważasz, że kilkanaście dobrych gier na konsolę, która na rynku była już dobrych kilka lat, to odpowiednia ilość, to masz rację - faktycznie konsole nie są dla mnie..

(i nie chodzi tu o to, że ktoś potrzebuje więcej (choć i takie osoby są), ale że te gry podzielić trzeba jeszcze na gatunki i w ten sposób wyjdzie, że jeśli ktoś np. lubi wyścigi to ma może jeden godny uwagi tytuł, a ktoś, kto lubi tradycyjne platformówki właściwie żadnego)

Berion 30.01.2011 22:09

@ethar
Gry mają być dystrybuowane na kartach flash (jakich to nie wiem, podejrzewam, że MS lub ich hybrydy - albo SDHC bo slot na nie też ma się tam znaleźć). Także UMD przechodzi do lamusa i razem z nim gry na tych nośnikach. Kompatybilność wsteczna ma być, tyle tylko że tytuły kupione na PSS... Jeśli ktoś ma bibliotekę UMDków to może ją sobie wsadzić w... kieszeń. ;]

@andrzejj9
Wspomniałem o świetnych grach, a nie o dobrych. Mimo to nawet z nimi liczba ta nie przekracza 20-30 (wg. mnie). Cóż poradzić? Rynek upada, nie widać tego jeszcze, ale ja tak uważam. Jest ogromne zapotrzebowanie na śmiecie typu indie (chociaż niektóre potrafią się wybić z tłumu ;]), które zaczynają wypierać wysokobudżetowe tytuły. Z ostatnim Twoim zdaniem się zgadzam.

Widzisz, ja jestem graczem i bez gier żyć nie mogę. Dla mnie kupno konsoli to jak kupno nowego samochodu, albo jak nowa dziewczyna. Lubię też w niej grzebać (w konsoli), więc nie mogę ich nie kupować. ;p

ethar 30.01.2011 22:46

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142564)
@ethar
Gry mają być dystrybuowane na kartach flash (jakich to nie wiem, podejrzewam, że MS lub ich hybrydy - albo SDHC bo slot na nie też ma się tam znaleźć). Także UMD przechodzi do lamusa i razem z nim gry na tych nośnikach. Kompatybilność wsteczna ma być, tyle tylko że tytuły kupione na PSS... Jeśli ktoś ma bibliotekę UMDków to może ją sobie wsadzić w... kieszeń. ;]

Sądzę że gry będą dostępne głównie przez PSS, aby uniknąć jakiegokolwiek hakowania konsoli. Wiadomo że UMD przejdzie do lamusa, gdy tylko złamią zabezpieczenia konsoli. Gdyby PSP nie miało wejscia na karty pamięci, a "zamontowana pamięć" wynosiłaby około 20 mb (na save'y) to kto wie jakby ludzi spiracili tą konsolę :] To że akurat będzie sprzedwane przez PSS nie przeszkadza mi, znaczy no niby lubię położyć oryginalny nośnik na półeczce, ale jakoś to przeboleje. Dopiero teraz zacząłem doceniać cyfrową dystrybucję, gdy zostawiłem swoje pudełeczko z Orange Boxem w Polsce. A teraz znajduje się na obczyźnie, no i wiadomo, po zalogowaniu na steama miałem dostęp do swoich gier :) Wilk syty, i owca cała;) A odnośnie kobiet, moja dziewczyna się ze mnie śmieję że czytam tematy odnośnie grzebania w PS3, a nawet jej nie mam :D No ale przymierzam się powoli do kupna, jeszcze sądzę że pół roku i będzie^^ Swoją drogą ciekaw jestem jaką cenę rzuci Sony za swoje nowe cudeńko.

chris996 30.01.2011 22:49

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142564)
Gry mają być dystrybuowane na kartach flash (jakich to nie wiem, podejrzewam, że MS lub ich hybrydy - albo SDHC bo slot na nie też ma się tam znaleźć). Także UMD przechodzi do lamusa i razem z nim gry na tych nośnikach. Kompatybilność wsteczna ma być, tyle tylko że tytuły kupione na PSS... Jeśli ktoś ma bibliotekę UMDków to może ją sobie wsadzić w... kieszeń. ;]

Karta pamięci = zero mechaniki, zero zarysowań i szybsze odczyty danych. Także bardzo dobrze, że tak się stało. Wkońcu w nintendo ds, czy GameBoy też mamy karty.

Berion 30.01.2011 23:49

Mnie się wydaje, że zadecydował pobór mocy i brak miejsca. No i oczywiście jest to kolejny krok w stronę przyzwyczajania ludzi do e-dystrybucji.

andrzejj9 31.01.2011 09:36

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142564)
@andrzejj9
Wspomniałem o świetnych grach, a nie o dobrych. Mimo to nawet z nimi liczba ta nie przekracza 20-30 (wg. mnie). Cóż poradzić? Rynek upada, nie widać tego jeszcze, ale ja tak uważam. Jest ogromne zapotrzebowanie na śmiecie typu indie (chociaż niektóre potrafią się wybić z tłumu ;]), które zaczynają wypierać wysokobudżetowe tytuły. Z ostatnim Twoim zdaniem się zgadzam.

Widzisz, ja jestem graczem i bez gier żyć nie mogę. Dla mnie kupno konsoli to jak kupno nowego samochodu, albo jak nowa dziewczyna. Lubię też w niej grzebać (w konsoli), więc nie mogę ich nie kupować. ;p

O opiniach, że konsola PSP ma bardzo duże możliwości, które jednak są niewykorzystywane ze względu na brak (bardzo mało) dostępnych gier, spotkałem się nie raz. I zdecydowanie się z tym zgadzam.

Ja konsolę kupiłem sobie jak dużo jeździłem pociągami. Trochę jej używałem, ale przyznam, że po kilku miesiącach zastanawiałem się nawet czy nie sprzedać. Ostatecznie zostawiłem, ale w ostatnim czasie (rok?) zupełnie jej nie używam. A i kiedy używałem, to jeśli chodzi o gry, korzystałem właściwie tylko z.. emulatora Playstation i emulatora GBA. To o czymś też świadczy.


PSP trudno raczej porównywać z Iphonem, Androidem, czy W7, bo to jednak ciągle trochę inna kategoria. Bezpośrednie porównanie może być z Gameboy'em i tu moim zdaniem PSP przegrywa całkowicie. Na konsolę Nintendo są setki różnych tytułów, na PSP jest jedna, dwie premiery co jakiś czas. Zresztą widać to chociażby po wzięciu do ręki jakiegoś pisma poświęconego konsolom. Jeśli w miesiącu jest chociaż jeden tytuł na PSP to już można powiedzieć, że jest dobrze. I nie chodzi tu o to, że o grach na konsole przenośne się nie pisze, bo nawet są osobne rubryki w tym celu (zwykle zajęte przez informacje o Nintendo).

Sony potrafi robić sprzęt. Ale chyba niekoniecznie współpracować z developerami w celu jego odpowiednio wykorzystania. Zresztą z PS3 też do pewnego momentu tak było (i w sumie częściowo jest nadal).

sobrus 31.01.2011 09:46

Częściowo winę też ponosi stopień skomplikowania sprzętu.
Pod PS2 i PS3 cięzko się pisze.
Na szczęście nowe PSP to krok w dobrym kierunku. Architektura sprzętu jest standardowa, nie ma tu udziwnień i przedziwnie nazwanych wyspecjalizowanych procesorów.
Jeżeli ktoś umie zaprogramować Androida i iPhone to z PSP2 nie powinien mieć problemów.

Natomiast wielkim błędem jest zabranie funkcji telefonu komórkowego, mimo że jest 3G!. Zamiast dzwigania jednego urządzenia trzeba będzie taszczyć dwa, bo poskąpili mikrofonu :szczerb:.
Może nie chcieli robić konkurencji Sony Ericsson :D

andrzejj9 31.01.2011 10:11

A wyobrażasz sobie trzymanie takiego naleśnika przy uchu ;) (zobacz porównania wielkości)

Poza tym to nie byłoby robienie konkurencji Sony Ericssonom, ale PSP Phone (czy jak to się tam nazywać będzie), które również ma się tego roku pokazać.

ethar 31.01.2011 11:52

Które niestety z tego co widziałem ledwo co radzi sobie z grami PSX'a... chociaż kiedyś jak jako dzwonek ustawiłem mida to był bajer. I tak telefony poszły do przodu, przez te lata, kiedyś telefonów można było używać jako cegły obronnej, dziś je można wykorzystywać jako sprzęt do grania... ;)

chris996 31.01.2011 12:06

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142579)
Mnie się wydaje, że zadecydował pobór mocy i brak miejsca. No i oczywiście jest to kolejny krok w stronę przyzwyczajania ludzi do e-dystrybucji.

Karty pamięci już dawno wyparły płyty DVD i BluRay pojemnością: 64GB.
Więc gdyby ceny nie były tak wysokie, to gry w sklepach by były na kartach.
E-dystrybucję, zaś wdrążyły tak znane firmy jak Bilzzard, Valve, czy EA Sports,
jeśli mowa o PCetach. Więc korzyści są duże.

Berion 31.01.2011 12:41

Cytat:

Sony potrafi robić sprzęt. Ale chyba niekoniecznie współpracować z developerami w celu jego odpowiednio wykorzystania. Zresztą z PS3 też do pewnego momentu tak było (i w sumie częściowo jest nadal).
Nieprawda. PSX i PS2 miało świetny support. Z PSP jest kiepsko, zaś z PS3 znacznie lepiej niż na początku (lepiej niz na X360, który nie może się pochwalić praktycznie żądnym exclusive'm poza GoW3 i F4).

Cytat:

Karty pamięci już dawno wyparły płyty DVD i BluRay pojemnością: 64GB.
Mówiąc "brak miejsca", miałem na myśli brak miejsca na napęd optyczny, a nie na nośniku. Płyty są lepsze ponieważ są tańsze i trwalsze, także gdyby im się to kalkulowało na pewno by ich używali. Nośniki NAND i ROM są znacznie droższe od płyt.

Cytat:

E-dystrybucję, zaś wdrążyły tak znane firmy jak Bilzzard, Valve, czy EA Sports,
To to ja wiem, tylko że o ile gracze na PC są z tą formą dystrybucji bardziej oswojeni, o tyle gracze konsolowi są w większości (w tym i ja) wrogo do tego nastawieni. Dlaczego? Cena. Taki Braid na PSS kosztował swego czasu 40zł podczas gdy na Steamie był za 10... Gry na PSP prawie tyle samo co odpowiedniki na UMD. Więc chyba coś nie tak, prawda? ;] Po za tym ja wolę nośniki tradycyjne, które za pół roku kosztują 50-100zł, a nie dalej 150-200zł w PSS/XLA.

SMBA 31.01.2011 18:01

Ja jestem ciekaw czy będzie możliwość zainstalowania Linuxa, bez żadnych chipów/exploitów itp. (o ile się pojawią - PS3 zostało złamane po kilku latach, jeśli zabezpieczenia NGP będą jeszcze mocniejsze złamanie go będzie ogromnym problemem dla sceny) bo aż żal, żeby na takiej konsolce nie można by odpalić np. emulatora GBA.
PS3 miało Linuxa, zabrali go z powodu tworzenia klastrów z PS3 i strachu przed znalezieniem dziury w zabezpieczeniach OtherOSu, klastrów z PSP2 nikt robił nie będzie więc zostaje tylko strach przed złamaniem - ale w końcu to brak OtherOSa w nowszych wersjach firmware PS3 zmobilizował ludzi do złamania zabezpieczeń więc może Sony dla świętego spokoju da możliwość zainstalowania go ^^

Berion 31.01.2011 20:31

Oswajałbym się raczej z myślą, że kolejne konsole (czy to Sony czy innej firmy z "wielkiej trójki") będą coraz lepiej obwarowanymi twierdzami, do których dobrać się będzie bardzo trudno - pewnie na tyle, że padnie dopiero po kilku latach na rynku.

BTW: zwróciliście uwagę na przedstawiony na screenach interface NGP? Kulki? WTF? Co za badziewie, rodem z tajwańskich "MP4". :(

chris996 31.01.2011 23:17

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142718)
Oswajałbym się raczej z myślą, że kolejne konsole (czy to Sony czy innej firmy z "wielkiej trójki") będą coraz lepiej obwarowanymi twierdzami, do których dobrać się będzie bardzo trudno - pewnie na tyle, że padnie dopiero po kilku latach na rynku.

Będzie powtórka z rozrywki, złamią jedno FW, będą następne.
Apropo zabezpieczeń. Czy FW 6 w PSP zostało złamane?
Jeśli nie to Sony chociaż na jednym polu wygrywa :P

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142718)
BTW: zwróciliście uwagę na przedstawiony na screenach interface NGP? Kulki? WTF? Co za badziewie, rodem z tajwańskich "MP4". :(

Mówisz o menu konsoli? To rzeczywiście słabe. To już mogli je poprostu skopiować z PSP, albo wzorować się na telefonach dotykowych.

szczuru 31.01.2011 23:29

Cytat:

BTW: zwróciliście uwagę na przedstawiony na screenach interface NGP? Kulki? WTF? Co za badziewie, rodem z tajwańskich "MP4". :(
Miejmy nadzieję, że to tylko concept :(

Tu właśnie chodzi o to, żeby nadal używali XMB - interfejsu może (a raczej na pewno) nie idealnego, ale powszechnie wykorzystywanego przez nich w PS2/PS3/PSP/TV, do którego nas mocno przyzwyczaili - przez co jeśli ktoś miał kiedyś dostęp do PS2(PSX)/PSP/PS3/Bravii to od razu wsio obsługiwał by intuicyjnie a nie jakieś ***.ane kulki :(

andrzejj9 01.02.2011 08:00

A mi akurat ten interfejs wyjątkowo nigdy nie leżał (może nie jakoś bardzo, ale wcale nie był dla mnie ani intuicyjny, ani wygodny) i chętnie zobaczyłbym zmianę :>

Berion 01.02.2011 11:00

No to teraz zobaczysz. Kolorowe, odpustowe kulki, z cukierkowatymi ikonkami. Marzy o tym każdy "-dziestolatek". ;P

seba88 01.02.2011 11:04

Cytat:

Apropo zabezpieczeń. Czy FW 6 w PSP zostało złamane?
Tak, mozna odpalac homebrew i iso do 6.35(a pewnie nawet juz na 6.37)

szczuru 01.02.2011 12:25

Wyszedł także downgrade do 6.20 z wyższych. Ale cóż z tego jak aplikacje na PSP też można już podpisać ;)

ethar 01.02.2011 15:38

A może będą dwa interfejsy dostępne? Jeden z "kolorowymi kulkami", i innymi bajerami. Drugi klasyczny ?;)

szczuru 01.02.2011 19:04

Coś się boję, że nie sądzę :]

chris996 01.02.2011 21:39

Menu nie zachwyca to popatrzcie sobie na całe NGP, tym razem w kolorze białym:

http://img819.imageshack.us/img819/424/ngpwhite2b.jpg

andrzejj9 01.02.2011 21:57

Akurat wygląd zewnętrzny - poza napisem Playstation - zupełnie mi się podoba.

M@X 02.02.2011 00:15

O.O BOSKIE! Tak jak w PSP 1 - Black to masowy, wrazliwy na paluchy wypadek przy pracy, zas Ceramic White to male dzielo sztuki. Tylko napisy moglyby byc szare a nie czarne - za bardzo kontrastuja...

ed hunter 02.02.2011 04:25

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1142884)
O.O BOSKIE! Tak jak w PSP 1 - Black to masowy, wrazliwy na paluchy wypadek przy pracy, zas Ceramic White to male dzielo sztuki. Tylko napisy moglyby byc szare a nie czarne - za bardzo kontrastuja...

Załącznik 56635

:taktak:

Berion 02.02.2011 11:11

:hahaha:

Świeży humor o poranku.

szczuru 02.02.2011 11:56

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1142932)
:hahaha:

Świeży humor o poranku.


Nie świeży - brak kostki toaletowej :D

dziukers 02.02.2011 12:46

3g ? czyli to też może służyć jako komórka ( wysyłanie i odbieranie sms i dzwonienie do i z ) ??? jeśli tak sprzedaje swoją komórke i biorę psp2

szczuru 02.02.2011 13:17

Nie, będzie po prostu wbudowany modem 3g co by korzystac z neta/grac online bez wifi.

Berion 02.02.2011 17:51

Ja się boje, że ten 3G to będzie do DRM używany, aby cały czas utrzymywać połączenie...

Może popadam w paranoję, OBY!

szczuru 02.02.2011 18:52

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1143003)
Ja się boje, że ten 3G to będzie do DRM używany, aby cały czas utrzymywać połączenie...

Może popadam w paranoję, OBY!

Na 99% wątpię, gdyż z tego co ogłosili to na starcie będą 2 wersje NGP w sprzedaży (nie liczę wariacji kolorystycznych). Mianowicie tańsza - bez 3g i droższa - z 3g.

koliber11 03.02.2011 14:30

Cytat:

Napisany przez dziukers (Post 1142948)
3g ? czyli to też może służyć jako komórka ( wysyłanie i odbieranie sms i dzwonienie do i z ) ??? jeśli tak sprzedaje swoją komórke i biorę psp2

Chyba żartujesz.
Będziesz nosić "komórkę" psp2 w plecaku? :)
Przecież to jest gigantyczne.
Miałem poprzednie PSP (mniejsze od nowego NGP) i kiedy kupilem iPhona poszła w odstawkę.

M@X 03.02.2011 18:40

Moja tez.

Berion 09.06.2011 23:20

NGP przeobraziło się w PSV (PlayStation Vita). Obie nazwy d.e.b.i.l.n.e, ale to najmniejszy chyba problem. ;)

Concept:
http://www.kaboommagazine.com/userfi...a-2%281%29.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=MePum...layer_embedded

GUI wygląda jak z bazaru. Myślałem, że te bąble zmienią na coś normalnego. Tymczasem dalej zostały, kolorowe, jarmarczne, ohydne duperele, które nie wiedzieć czemu nie mają anti aliassingu. Obłe przyciski, jajowate start/select/home. Trackpad, touchpad (na ch* to komu?). Wygląda jak chińska, bazarowa "MP4". Przynajmniej d-pad i analogi wyglądają być bardziej ergonomiczne.

SMBA 09.06.2011 23:33

Te bąble mają strasznie poszarpane krawędzie, wygląda jakby ktoś zrobił naprędce w PS zapominając o wygładzeniu krawędzi. Oby do czasu premiery wpadli na jakiś lepszy pomysł - co jest bardzo możliwe patrząc na napisy w rogu zdjęcia ;)
Wprowadzenie dotyku moim zdaniem jest na plus - może pojawią się przyzwoite strategie na NGP/Vita :)

chris996 09.06.2011 23:56

I po jakiego grzyba zmienili nazwę na gorszą? I odrazu każdy se pomyśli, że to wyszło od microsoftu (windows vista). Więc korzyści tu nie widzę :P Dobrze, że chociaż koncept jaki był zostaje.

Jarson 10.06.2011 00:40

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1165492)
Tymczasem dalej zostały, kolorowe, jarmarczne, ohydne duperele, które nie wiedzieć czemu nie mają anti aliassingu.


Aż mnie zmusiliście do rozpoczęcia filozofowania, co sprawia, że coś jest jarmarczne ;) Doszedłem do wniosku, że takie jest wtedy, kiedy te wszystkie kolorowe elementy do siebie nie pasują, twórca wie, że ma być kolorowo, ale nie ma wystarczającego talentu, żeby to wszystko ze sobą współgrało, tworzyło jedną całość - zamiast tego mamy dziecięcą wycinankę z różnych kolorowych zdjęć.

I rzeczywiście tak trochę jest w PSV, przynajmniej na tym etapie. Może zresztą te ikony z poszarpanymi krawędziami to tak naprawdę jakieś elementy interaktywne? Wówczas nie dziwiłby brak wygładzania krawędzi, a same "wnętrza" bąbelków (które zresztą jest wygładzane) wyglądają jak wizjery do szuflad z bałaganem, bo są takimi wizjerami do podglądu określonych funkcji?

M@X 10.06.2011 00:43

Widok i zycie to dwie rozne sprawy - raczej nikt nie pomyli tego z MS :-).

Co do antyaliasingu to tez zaluje, ale moze SGX543 nie da rady? Sprawdzil ktos?

Co do interfejsu to nie rozumiem Was, bo ja mowie... WRESZCIE! Ekran dotykowy (kolejne WRESZCIE) sprawia, ze owe pileczki sa superintuicyjne. Ruchem palucha moge wreszcie przemiescic kategorie i tytuly w miejsce, ktore mi odpowiada i nie musze byc ograniczony "krzyzem" (CROSS Media Bar). Dla mnie bomba!

andrzejj9 10.06.2011 07:51

Nazwa mi się nie podoba, konsolka.. owszem :)

Nie na tyle, żeby ją kupić (nieużywane PSP wystarczy ;) ), ale niektóre trailery przyjemnie się ogląda (Uncharted... :) )

Czy coś z tej konsolki będzie? Zależy od ceny.. jak przywalą taką jak na ostatnią Experię, to nie ma szans.. Jeśli będzie na poziomie poprzednich PSP, to może, chociaż dużej popularności w dobie komórek nie wróżyłbym już żadnej konsoli przenośnej..

Ale może się mylę.. :)

Berion 10.06.2011 11:56

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 1165539)
ale niektóre trailery przyjemnie się ogląda (Uncharted... :) )

Jakość Uncharted na pewno będzie wysoka, wnioskując po dwóch ostatnich częściach na PS3 i reszcie gier Naughty Dog.

Boję się tylko tego, że np. to przeskakiwanie będzie do zrobienia *tylko* na touchpadzie... Nie zdzierżyłbym takiego kretynizmu.

Cytat:

Czy coś z tej konsolki będzie? Zależy od ceny.. jak przywalą taką jak na ostatnią Experię, to nie ma szans.. Jeśli będzie na poziomie poprzednich PSP, to może, chociaż dużej popularności w dobie komórek nie wróżyłbym już żadnej konsoli przenośnej..

Ale może się mylę.. :)
Nie tylko się mylisz, ale wręcz głupoty napisałeś (bez obrazy Andrzeju). Komórki i konsole (hand heldy) to zupełnie dwa różne rynki i telefony na dzień dzisiejszy nie są w stanie konkurować z systemami stworzonymi do gier (jakość merytoryczna gier, ergonomia itd.). Za dużo Patchera się naczytałeś. ;)

Ponadto są tylko dwa systemy w tym segmencie, które będą się bić: 3DS i PSV (tak jak DS i PSP, jak GBA z NGP, jak GB/GBC z WS/WSC, GG itd.).

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1165504)
Widok i zycie to dwie rozne sprawy - raczej nikt nie pomyli tego z MS :-).

Co do antyaliasingu to tez zaluje, ale moze SGX543 nie da rady? Sprawdzil ktos?

3D kulki w menu? No proszę Ciebie... Jak mógł nie dać rady.

Cytat:

Co do interfejsu to nie rozumiem Was, bo ja mowie... WRESZCIE! Ekran dotykowy (kolejne WRESZCIE) sprawia, ze owe pileczki sa superintuicyjne. Ruchem palucha moge wreszcie przemiescic kategorie i tytuly w miejsce, ktore mi odpowiada i nie musze byc ograniczony "krzyzem" (CROSS Media Bar). Dla mnie bomba!
Ok, touchpad do menu rozumiem. Wymuszania na graczu jego używania nie, a tak właśnie pewnie będzie (stosowne zapisy w NDA z dev o obowiązkowej implementacji vide Wii i wiiloty czy DS i rysik). Dlatego jestem przeciwny.

Dla Ciebie to wygodne, ja to szanuję. Dla mnie nie jest wygodne bo coś co robi się paluchem sto razy szybciej robi się dpadem (coś jak GUI vs CLI) i mam właśnie obawy o to, że nie będzie dla mnie alternatywy tylko przymus.

Cytat:

Napisany przez Jarson
Aż mnie zmusiliście do rozpoczęcia filozofowania, co sprawia, że coś jest jarmarczne Doszedłem do wniosku, że takie jest wtedy, kiedy te wszystkie kolorowe elementy do siebie nie pasują, twórca wie, że ma być kolorowo, ale nie ma wystarczającego talentu, żeby to wszystko ze sobą współgrało, tworzyło jedną całość - zamiast tego mamy dziecięcą wycinankę z różnych kolorowych zdjęć.

Jak na to wpadłeś Watsonie? ;D

Cytat:

I rzeczywiście tak trochę jest w PSV, przynajmniej na tym etapie. Może zresztą te ikony z poszarpanymi krawędziami to tak naprawdę jakieś elementy interaktywne? Wówczas nie dziwiłby brak wygładzania krawędzi, a same "wnętrza" bąbelków (które zresztą jest wygładzane) wyglądają jak wizjery do szuflad z bałaganem, bo są takimi wizjerami do podglądu określonych funkcji?
Są interaktywne, tj. na pewno będą. To w końcu menu konsoli. Tylko co z tego jak to jest brzydkie. XMB było szybkie, poręczne i neutralne, tutaj mam jakieś obleśne kolorowe cudaki, których nie będę mógł zmienić w legalny sposób...

M@X 10.06.2011 12:09

Obejrzyj ten film, Berionu :

http://www.komputerswiat.pl/nowosci/...tion-vita.aspx

Twoim zdaniem wykorzystanie gestow w grach widoczne na filmie jest nieintuicyjne? Bo moim zdaniem nie ma nic bardziej intuicyjnego - sterujemy ruchem swojego ciala, pomijamy niedoskonalego posrednika w postaci klawiszy.

Berion 10.06.2011 12:24

No właśnie to jest mniej intuicyjne i mniej precyzyjne - dla mnie.

Zależy jeszcze jak kto gra, profesjonalista w FPSy gra na myszce i klawiaturze, nie przekonasz go do pada. ;)

andrzejj9 10.06.2011 20:31

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1165571)
Nie tylko się mylisz, ale wręcz głupoty napisałeś (bez obrazy Andrzeju). Komórki i konsole (hand heldy) to zupełnie dwa różne rynki i telefony na dzień dzisiejszy nie są w stanie konkurować z systemami stworzonymi do gier (jakość merytoryczna gier, ergonomia itd.). Za dużo Patchera się naczytałeś. ;)

Cóż.. może i napisałem głupoty, ale rynek w ostatnich latach dobitnie je potwierdza ;)

Dla producentów może to są dwa zupełnie niezależne segmenty. Dla klientów niekoniecznie. I Nintendo czy Sony coraz lepiej zaczynają zauważać (gratuluję spostrzegawczości), że klienci niekoniecznie mają ochotę płacić 40 dolarów za grę, którą na komórkach mogą mieć za 2-3 dolary (a często jeszcze mniej). I że po prostu tego nie robią.

Można by wiele pisać na ten temat, ale jako krótkie podsumowanie dodam, że od jakiegoś już czasu najpopularniejszą konsolą przenośną jest.. Iphone..

Berion 10.06.2011 21:07

Andrzeju, to są dwa zupełnie różne rynki i klienci jednych nie migrują na drugi. Co generację, konsole sprzedają się w kilku dziesięcio milionowym nakładzie (NDS to chyba przebił nawet setkę).

Gry za 2 dolary nie mogą stawać w szranki z grą za 40. To całkowicie nie ten poziom, nie trzeba Ci chyba tego tłumaczyć skoro wiesz czym są gry. Chodzi Ci o to, że przeciętny Kowalski nie widzi różnicy? Przeciętny Kowalski nie widzi, podobnie jak nie widzi różnicy pomiędzy grą przeglądarkową (np. na Faceshitcie), a grą na iPhona.

Hand heldy mają stałą bazę klientów i w większości są to osoby, które interesują się konsolami, szczególnie stacjonarnymi. Rynek tutaj nie potwierdza Twoich słów, nałykałeś się jabłecznej propagandy. ;)

M@X 10.06.2011 22:34

W powazne gry gram na PS3. Z powaznych gier na PSP wymienie Portable Ops, Peace Walker i Crisis Core, ale to tez tak naprawde spin-offy badz uzupelnienia gier na duze konsole napedzajace sprzedaz sprzetu (bo kto im bronil wyjsc na duze konsole?). Bez reszty gier na PSP moglbym sie bez problemu obejsc - dominowala raczej chec wykorzystania sprzetu za niemale pieniadze (dalem za niego wtedy 1300 PLN). Niemniej tak naprawde te 3 gry to okolo 400 PLN. Wartosc pozostalych szesciu ktore mam dzis z pelna swiadomoscia z checia przewaluowalbym na proste, casualowe, aczkolwiek cholernie wciagajace gry na iPhone (Angry Birds? Cut the Rope?) ktore pozwalaja mi zajac czas w autobusie. Bo przejscie planszy trwa kilkanascie sekund, a przerywnik filmowy przynajmniej 3 minuty. A przystanek blisko...


Wiadomo***347;***263; wys***322;ana z ***63743; iPhone przy u***380;yciu Tapatalk

Berion 10.06.2011 23:19

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1165702)
dominowala raczej chec wykorzystania sprzetu za niemale pieniadze (dalem za niego wtedy 1300 PLN).

No to rzeczywiście niemałe. :sciana:

chris996 11.06.2011 00:13

Nie rozumiem, jak można mówić o iPhone (czy jakikolwiek inny smartfon) jako platformie do grania? Zresztą jeśli nawet to w cenie +- iPhona dostajemy (ameryki raczej nie odkryłem :P) konsolę do grania, odtwarzania filmów dvd i blu-ray. Do tego obejrzymy filmy z sieci, wgramy system operacyjny w przerobionej konsoli. Więc płętując, wybór platformy do grania jest prosty jak budowa cepa. Konsola i tylko konsola.

andrzejj9 11.06.2011 09:04

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1165681)
Andrzeju, to są dwa zupełnie różne rynki i klienci jednych nie migrują na drugi. Co generację, konsole sprzedają się w kilku dziesięcio milionowym nakładzie (NDS to chyba przebił nawet setkę).

Mówisz o generacjach, które wchodziły, kiedy smartfony w obecnej formie jeszcze raczkowały, a gry na nich - jeśli w ogóle istniały - były bardzo prymitywne. Od tego czasu zmieniło się.. właściwie wszystko. A statystyki sprzedaży chociażby najnowszej konsoli Nintendo dobitnie to potwierdzają.

To już nie są dwa różne rynki, ale bardzo do siebie zbliżone (i często zazębiające się) obszary.


Cytat:

Gry za 2 dolary nie mogą stawać w szranki z grą za 40. To całkowicie nie ten poziom, nie trzeba Ci chyba tego tłumaczyć skoro wiesz czym są gry. Chodzi Ci o to, że przeciętny Kowalski nie widzi różnicy? Przeciętny Kowalski nie widzi, podobnie jak nie widzi różnicy pomiędzy grą przeglądarkową (np. na Faceshitcie), a grą na iPhona.
Te gry spokojnie mogą konkurować. Z wielu powodów:

- raz że coraz częściej są to gry nie tylko zbliżone, ale wręcz takie same. Bo po sprzedaniu ich na telefony w milionach egzemplarzy widzi się dalszy potencjał i chce go wykorzystać

- po drugie konsole przenośnie mimo wszystko kojarzą się z prostymi gierkami, a te któlują na telefonach. I nie są to już prymitywne produkcje sprzed lat, ale rozbudowane tytuły, które spokojnie można porównywać nawet z tymi na zwykłe konsole. A kosztują czasami kilkadziesiąt centów. Kupowanie czegoś za 40$ traci w tym momencie rację bytu.

Gry przeglądarkowe (w większości przypadków) to faktycznie coś innego. Tego nie porównuję (na razie).


Cytat:

Hand heldy mają stałą bazę klientów i w większości są to osoby, które interesują się konsolami, szczególnie stacjonarnymi. Rynek tutaj nie potwierdza Twoich słów, nałykałeś się jabłecznej propagandy. ;)
Miały. Ale - o ile te osoby mają choć najmniejsze rozeznanie na rynku, a pieniądze nie są dla nich bez znaczenia - ta baza topnieje, bo różnice cenowe są zbyt duże. A różnice jakościowe zbyt małe.

Propaganda Apple to jedno, ale ja akurat nie czytam żadnych komunikatów czy występów tej firmy. Widzę natomiast różne raporty i statystyki, które potwierdzają taki kierunek zmian.


Spotkałem się też ze stwierdzeniem, że ta nowa konsolka Sony ma być ostatnim testem i szansą czy przenośne konsole jeszcze w ogóle będą istnieć. I mogę się z tym zgodzić (a jednocześnie daję jej małe szanse jeśli ceny gier się nie zmienią).

Berion 11.06.2011 10:14

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 1165783)
a gry na nich - jeśli w ogóle istniały - były bardzo prymitywne. Od tego czasu zmieniło się.. właściwie wszystko. A statystyki sprzedaży chociażby najnowszej konsoli Nintendo dobitnie to potwierdzają.

Dalej są prymitywne.

Cytat:

Te gry spokojnie mogą konkurować. Z wielu powodów:

- raz że coraz częściej są to gry nie tylko zbliżone, ale wręcz takie same. Bo po sprzedaniu ich na telefony w milionach egzemplarzy widzi się dalszy potencjał i chce go wykorzystać
Nie są! Nie porównuj caualowych popierdułek z półki indie games do wielomilionowych poważnych produkcji. Jeśli tego nie widzisz/nie rozumiesz, porównaj choćby Uncharted z Angry Birds.

Cytat:

- po drugie konsole przenośnie mimo wszystko kojarzą się z prostymi gierkami, a te któlują na telefonach. I nie są to już prymitywne produkcje sprzed lat, ale rozbudowane tytuły, które spokojnie można porównywać nawet z tymi na zwykłe konsole. A kosztują czasami kilkadziesiąt centów. Kupowanie czegoś za 40$ traci w tym momencie rację bytu.
Może Tobie się kojarzą z prostymi gierkami, mnie z takimi samymi jak na stacjonarkach.

Podaj przykład tych rozbudowanych tytułów. :)

Cytat:

ta baza topnieje, bo różnice cenowe są zbyt duże. A różnice jakościowe zbyt małe.
Mówisz o casualach, którzy nie mają o grach zielonego pojęcia. To spora baza, możliwe że obecnie nawet decydująca o rentowności danego systemu itd. Ja mówię o normalnych graczach.

Ponadto nie da się wygodnie grać na telefonach. Kształt nie układający się w dłonie, nie ma profilowanych przycisków o wielostopniowej sile nacisku, odpowiednio dużego wyświetlacza o odpowiednich parametrach (kolory, czasy reakcji). To po prostu telefon, a nie urządzenie projektowane do gier.

Cytat:

Spotkałem się też ze stwierdzeniem, że ta nowa konsolka Sony ma być ostatnim testem i szansą czy przenośne konsole jeszcze w ogóle będą istnieć. I mogę się z tym zgodzić (a jednocześnie daję jej małe szanse jeśli ceny gier się nie zmienią).
Absurdy Patchera. To takie samo stwierdzenie jakby tablety miały zastąpić stacjonarne komputery. Absurd w czystej formie.

andrzejj9 11.06.2011 10:24

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1165797)
Nie są! Nie porównuj caualowych popierdułek z półki indie games do wielomilionowych poważnych produkcji. Jeśli tego nie widzisz/nie rozumiesz, porównaj choćby Uncharted z Angry Birds.

Wzięcie dwóch przypadkowych tytułów niczego nie udowodni. Zawsze znajdzie się gra prymitywna i bardzo rozbudowana. Na obydwu 'konsolach'.

Cytat:

Może Tobie się kojarzą z prostymi gierkami, mnie z takimi samymi jak na stacjonarkach.
Tu się akurat częściowo zgodzę, bo największą wadą PSP było dla mnie to, że nie było w co na tym grać ;) Bo zamiast prostych i grywalnych tytułów, które zawsze kojarzyły mi się z przenośnymi konsolami (i nie tylko mi patrząc na sprzedaż GamaBoy'a) próbowano tu konwertować pełnowartościowe tytułu z komputerów/konsol stacjonarnych. A to nie to sterowanie, nie ten poziom grafiki, nie ta wygoda grania.

Ale.. właśnie takie podejście w głównej mierze przesądziło o sukcesie Nintendo (proste gierki) i swego rodzaju porażce Sony (gry za bardzo rozbudowane i skomplikowane).


Cytat:

Podaj przykład tych rozbudowanych tytułów. :)
Nie rzucę teraz z pamięci, bo generalnie temat mało mnie interesuje (smartfona nie mam, a nawet jak mieć będę to nie po to, żeby na nim grać - a już na pewno nie w tytuły wymagające większego zaangażowania). Ale czytałem już opisy wielu takich tytułów, a i jest sporo zapowiedzi kolejnych.

A tak mi się teraz przypomniało - Dead Space na Iphone'a. Oceniana rewelacyjnie, dość rozbudowana produkcja. Cena? Poniżej 5$, w promocji za mniej niż 2.

Cytat:

Mówisz o casualach, którzy nie mają o grach zielonego pojęcia. To spora baza, możliwe że obecnie nawet decydująca o rentowności danego systemu itd. Ja mówię o normalnych graczach.
Problem w tym, że tak jak graczy możesz sobie dzielić jak chcesz, pieniądze wszystkich są "zielone" ;)


Cytat:

Ponadto nie da się wygodnie grać na telefonach. Kształt nie układający się w dłonie, nie ma profilowanych przycisków o wielostopniowej sile nacisku, odpowiednio dużego wyświetlacza o odpowiednich parametrach (kolory, czasy reakcji). To po prostu telefon, a nie urządzenie projektowane do gier.
Na dobrą sprawę na konsolach przenośnych też nie - przynajmniej nie w cokolwiek poza prostymi gierkami. PSPV ma powiedzmy pewne szanse to zmienić, ale nie wiązałbym z tym dużych nadziei.


Cytat:

Absurdy Patchera. To takie samo stwierdzenie jakby tablety miały zastąpić stacjonarne komputery. Absurd w czystej formie.
Tak jak w stwierdzeniu wyżej nie widzę możliwości, bo to zupełnie inne urząddzenia. Tak w przypadku konsol szansę widzę na to duże. Jak będzie oczywiście zobaczymy, ale jeśli chesz wiedzieć, czy ten proces już ma miejsce, sprawdź sprzedaż poprzedniej konsolki Nintendo w pierwszych tygodniach i porównaj z obecną. Graczy jest coraz więcej, sprzedaż powinna być więc znacznie większa. Obawiam się, że jest dokładnie odwrotnie. Ten proces już trwa.

Berion 11.06.2011 10:49

Cytat:

Napisany przez andrzejj9 (Post 1165799)
Wzięcie dwóch przypadkowych tytułów niczego nie udowodni. Zawsze znajdzie się gra prymitywna i bardzo rozbudowana. Na obydwu 'konsolach'.

Owszem, na hand heldach znajdziesz i taki i takie. Na smartfonach tylko te casualowe.

Cytat:

Ale.. właśnie takie podejście w głównej mierze przesądziło o sukcesie Nintendo (proste gierki) i swego rodzaju porażce Sony (gry za bardzo rozbudowane i skomplikowane).
Znowu: nie! Gry na NDS są tak samo rozbudowane jak na inne platformy. To, że większość jest 2d nie oznacza, że muszą być to popierdółki.

Cytat:

Nie rzucę teraz z pamięci, bo generalnie temat mało mnie interesuje
:>

Cytat:

Ale czytałem już opisy wielu takich tytułów, a i jest sporo zapowiedzi kolejnych.

A tak mi się teraz przypomniało - Dead Space na Iphone'a. Oceniana rewelacyjnie, dość rozbudowana produkcja. Cena? Poniżej 5$, w promocji za mniej niż 2.
Ten Dead Space ma nie wiele wspólnego z "dużymi Dead Space'ami". Krótki i z bardzo uproszczoną mechaniką.

ethar 11.06.2011 14:07

To ja w trące swoje 3 grosze;) To że umieścili Touchpada z tyłu konsoli, akurat stawiam na plus, w końcu nie będę musiał myziać paluchami ekranu na którym gram/oglądam...

http://us.playstation.com/psvita/des...geId=psvdesign na tej stronce możecie pograć w "Demo" nowego Uncharted :D

Aktualnie kupiłbym sobie PSP, tylko w wypadku, gdybym znów pracował w pracy gdzie masz 2h roboty, a potem znowu czekasz aż znowu ruszy... gry java ratowały moje życie. Fakt faktem było parę gier dla których chciałem kupić PSP m.in God of War, i MGS. Ale to już nie aktualne bo wychodzi na PS3 ;) Teraz tylko jeszcze miesiąc do pracy i może kupie PS3 ^^ chociaż zastanawiam się nad uskładaniem kaski na autko... Okej sorrka za offtop ;)

PS Vita (Boże jak pierwszy raz przeczytałem nazwę, byłem przekonany że tam pisze Vista, i będzie na niej ten system operacyjny -_-) Ma naprawdę niezłe bebechy i wygrywa już na starcie z 3DSem dla mnie. Po prostu powiem krótko, obraz w 3D mnie męczy... Jeszcze jest zaopatrzony w sygnał 3GP. (Jestem ciekaw czy będzie można korzystać z niego jak z komórki :D). Jak bez żadnych adapterów będzie z niego można korzystać jak z GPS'a . Rozważę jego kupno, o ile spadnie z ceny 299 dolarów, bo dla mnie to trochę drogo. Nie zapominajmy że handlendy to dalej są zabawki/bajery. Które dopiero kupujesz jak już nie masz na co kasy wydawać ;)

PS To demo Uncharted, to najbardziej gów****e demo jakie widziałem... Co to ma być ? Jak to prezentować konsolę? Nic tam nie ma ciekawego!

Berion 11.06.2011 14:10

3D można ponoć wyłączać. Po za tym wszystkie gry na "NGP" na pewno też będą 3D.

ethar 11.06.2011 15:33

Wiem że można ;) Ustawiasz głębie 3D suwakiem... Tylko jaki jest sens kupowania konsoli, i nie korzystania z jej głównego atutu, która była nim ciągle promowna? To trochę jakbym kupił kartę Nvidii ze wsparciem 3D Vision, i bym z niego nie korzystał... Albo Telewizor 3D:P

chris996 13.06.2011 16:47

No i wraz z oficjalnym przyjęciem nazwy PSV znamy cenę: 249$

http://blog.us.playstation.com/2011/...arting-at-249/

andrzejj9 13.06.2011 17:08

No i to jest zupełnie sensowna cena. Powiedziałbym nawet, że zaskakująco niska.

Przy takim wejściu mają szansę na niezłą sprzedaż. Pytanie, jak będzie dalej z grywalnymi tytułami.

ethar 13.06.2011 20:30

No Uncharted na starcie... pewnie dojdzie nowy God of War, MGS, oraz Kill zone, czyli same ekskluziwy ;)

M@X 13.06.2011 21:14

Andrzej, dolicz tax i marze w Polsce. Bedzie jak z PSP, czyli na starcie z 1200 PLN...


Wiadomo***347;***263; wys***322;ana z ***63743; iPhone 4 przy u***380;yciu Tapatalk

Berion 13.06.2011 23:07

U nich 249$, u nas 249 funtów + "podatek od za***istości"... :P

andrzejj9 14.06.2011 08:40

U nas to cena będzie z kosmosu. To 'normalne' ;)

(chociaż tak myślę, że może jakieś promocje zrobią i będzie np. z 999 zł ?)

Ale - choć pewny nie jestem - wydaje mi się, że cena PSP na starcie była zauważalnie wyższa.

chris996 14.06.2011 21:06

Bym nie przesadzał z tą wysoką ceną rzędu 1200 zł. Już są preordery i dla przykładu amazon wycenił konsolę na 249$, a w funtach mamy ją za 229.99:

http://www.amazon.com/PlayStation-Vi...dp/B003O6EATE/
http://www.game.co.uk/PSP/Sony-PlayS...sion/~r355209/

Hmm i nie pomyślałem, że funt jest najdroższą walutą i wyszło więcej niż 1000 zł. Także nie ma już co spekulować. Liczby nie kłamią :P

andrzejj9 21.06.2011 15:21

PlayStation Vita: Premiera w listopadzie?
http://www.cdaction.pl/news-20189/pl...stopadzie.html

Cytat:

Na stronie ShopTo możemy przeczytać, że PlayStation Vita znajdzie się w magazynach 4 listopada 2011. Cena promocyjna jest obecnie ustalona na 278,84 funta (około 1254 złote).

W ofercie sklepu możemy też znaleźć gry na Vita - w tym Uncharted: Golden Abyss, Killzone i WipEout 2048 - w cenie 38,84 funta (około 175 złotych) za zamówienie przedpremierowe.
Jeśli to prawda, to PSPVita umarła zanim w ogóle się pojawiła, a PSP Go w porownaniu do niej będzie można uznać za wielki sukces..

Prawie 1300 zł cena "promocyjna" konsolki, która miała kosztować około 700. Prawie 200 zł za grę w dobie (tak - wracam do tego), kiedy tysiące tytułów można kupić po kilkadziesiąt centów. Powodzenia...

ethar 21.06.2011 15:27

Znaczy ja nie rozumiem, czemu ludzie uważają że w dobie telefonów komórkowych, smartfonów itp itd. Konsole przenośne nie mają szans...

andrzejj9 21.06.2011 15:40

Bo osób chcących płacić grube pieniądze za to, co już mają po to, żeby płacić ogromne pieniądze za możliwość korzystania z tego, jest coraz mniej..

ethar 21.06.2011 17:04

Możliwe, ale rynek konsolowy, od telefonicznego wciąż się różni. Tak samo jak i gry, ale faktycznie powoli się zbliżają, i zacierają granice. Parę lat temu to się grało w gry java na telefonie... Ale nie zapominaj że handlandy wciąż dostają takie tytuły, że kupujesz konsolę właśnie dla nich ;]

M@X 21.06.2011 17:12

Cena normalna - tyle co PSP na starcie, nawet chyba mniej...


Wiadomo***347;***263; wys***322;ana z ***63743; iPhone 4 przy u***380;yciu Tapatalk

ed hunter 21.06.2011 17:24

Srajfon ma czkawkę. :haha:


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.