Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   [ARTYKUŁ][PS3] Konwersja konsoli retail (CEX) w debug (DEX) (https://forum.cdrinfo.pl/f106/artykul-ps3-konwersja-konsoli-retail-cex-debug-dex-91104/)

Bartez 23.07.2012 02:05

[ARTYKUŁ][PS3] Konwersja konsoli retail (CEX) w debug (DEX)
 
Cytat:

Napisany przez CDRinfo.pl
Po dwóch latach od pojawienia się pierwszych dongle'i, a niedługo potem Custom Firmware, doczekaliśmy się wreszcie dnia kiedy możliwe stało się zamienienie zwykłej retailowej konsoli w stację debug (...)

Zapraszamy do przeczytania artykułu: [PS3] Konwersja konsoli retail w debug

Diabolique 23.07.2012 19:40

czy dumpy roznia ze zawartoscią ze wzgledu na konsole z jakies zostaly zrzucone? powiedzmy ze CECH ma znaczenie, ale czy cos jeszcze? typu numer seryjny itp?
kombinuje jak obejsc nie dzialajaca klawire :/

Berion 23.07.2012 20:43

Nie możesz użyć cudzego metldr. Musi to być Twój z tej konkretnej konsoli dlatego nie możesz użyć cudzego obrazu flasha. EID0 (tzw. Per Console Key 0) jest unikalny dla każdej konsoli z osobna.

Nie możesz od kogoś pożyczyć tej klawiatury? Albo kupić jakąś? To góra 20-30zł.

Diabolique 23.07.2012 21:31

cholera nie w tym temacie napisalem :/ w kazdym badz razie dzieki za odpowiedz. wiem to co chcialem uzyskac :)
postaram sie pozyczyc. nie potrzebuje kolejnej klawiry tylko do petitboota w ps3 :P

Berion 23.07.2012 22:53

Właśnie napisałeś w niedobrym i przeniosłem do dobrego. Wszelkie aspekty dotyczące konwersji, które wiążą się z tutorialem wpisujmy do tego tematu.

Jak już wspomniałem klawiatura, której używam czyli Logitech Delux 250 działa ze wszystkim co mam w domu, włącznie z wybrednymi USBD/USBKBD.IRX PS2. Także nie tylko do PS3. ;)

sergeron 26.07.2012 20:27

Czy mógłbyś podać link do exploita metldr? Te które znalazłem nie miały wszystkich plików podanych w tutorialu. Przy okazji, które CFW Glevanda polecasz?

Cytat:

CFW355-OTHEROS++.PUP
---------------------
* OtherOS++
* Dispatcher Manager patch (trophy errors on GameOS)
* Half of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-22GB.PUP
--------------------------
* OtherOS++
* No Dispatcher Manager patch (no trophy errors on GameOS)
* 22GB of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-EIGHTH-HDD-SIZE.PUP
-------------------------------------
* OtherOS++
* Dispatcher Manager patch (trophy errors on GameOS)
* 7/8 of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-SPECIAL.PUP
-----------------------------
* For QA flag

Berion 26.07.2012 23:10

Pierwszy się na pewno nada. "Trophy errors on GameOS" sugerują patche SS, a te są wymagane (przynajmniej mi się tak wydaje, nie testowałem innych bo nie mam flashera, a im częściej coś malujesz na flashce tym krócej pożyje - byc może to moja nerwica natręctw).

Używałem: 5C8E202E2A405F3B28A6BF10DB4E9C0B (nie wiem który to ;])

- - -

Aha, mnóstwo osób raportuje bricki przy powrocie na CEX (na NANDach są póki co 100%), ale jaki sens wracać na CEX to nie wiem (na chwilę obecną) jak jest DEX CFW 3.55 Rogero, który ma p&p i może służyć za donwgrader do 4.11 włącznie.

- - -

Dodałem FAQ:
>> http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/p...ug/strona1.php

sergeron 27.07.2012 09:24

Dzięki za szybką odpowiedź. A co do exploita metldr to możesz przynajmniej dać podpowiedź gdzie go znajdę, bo w tych, które znalazłem nie ma wszystkich plików z tutoriala.

Berion 27.07.2012 10:42

Sprawdź prawy górny róg ekranu, w zasadzie to już wczoraj powinieneś to zrobić...

- - -

BTW: Przyglądam się tematowi CEX <-> DEX ze szczególną uwagą i odczuwam, ogromną niechęć tzw. "elite developers" (elite oczywiście prześmiewczo ;]), którzy jak tylko mogą zniechęcają do konwersji, a nawet dezinformują. Ciekawe. 8-)

Diabolique 06.08.2012 13:29

zrobilem wg twojego tutka w polaczeniu z tutkiem ps3hax, ale nie moge sprawdzic poprawnosci dumpow bo nie mam pliku dump_eid0.bin z tego co widze jest on uzyskiwany tylko pod linuksem.
mam 5 dumpow, porownalem i w zasadzie moge zrobic cos wiecej w tej kwestii?

Berion 06.08.2012 15:05

5 dumpów *czego*? I co masz (nazwa mnie nie interesuje, tylko rozmiar/zawartość ;]) w "dev_hdd0/temp/" po użyciu eEID RKDumper?

Diabolique 06.08.2012 17:13

kurde :)
5 dumpow z progsa Memdump o nazwie flash_stor_35500.bin i wadze 16777216 bytes.
w dev_blablabla/tmp mam plik eid_root_key wazacy 48 bytes.
teraz dalej z twoim tutkiem.
wypakowac metldr? po co, skoro dalej jest linuks a ja tego nie przejde bez klawiry :)
poza sprawdzeniem dumpow, pozostaje wrzucenie do programu cex2dex tych plikow i zrobienie z tego flasha.tak?

Berion 06.08.2012 17:38

Cytat:

Napisany przez Diabolique (Post 1217821)
kurde :)
5 dumpow z progsa Memdump o nazwie flash_stor_35500.bin i wadze 16777216 bytes.

Sprawdź czy wszystkie są takie same i czy nie są uszkodzone. Link do devwiki w tutorialu, na stronie z Memdumpem.

Cytat:

w dev_blablabla/tmp mam plik eid_root_key wazacy 48 bytes.
Pozostaje więc go wszczepić do obrazu flashki. Wgrać do konsoli i to by było na tyle. :)

To jest goły EID0. CEX2DEX i c2d v2 (v1 akceptuje tylko rozdziewiczony metldr) przyjmą go i wszczepią.


PS: Tak, jeśli użytkownik chce użyć programu eEID RKDumper to strony 5, 6 i 7 pomija, czyli strony na których opisane sa wypakowywanie metldr z obrazu i sprawy Linuksowe.

Diabolique 06.08.2012 21:00

pff. zrobione i dziala. jak to mowia, bulka z maslem.
komunikaty byly z deka inne niz te w tutku. prawie mialem pelne gacie k***a
http://www.we-dwoje.pl/p/a/9/9/1/162..._sylwester.jpg
pozostaje uaktualnic do 4.20:szczerb:

Berion 06.08.2012 21:55

Inne czyli jakie? W mmOS czy w jakimś innym programie? Konsola NAND czy NOR?

No i również gratuluję. :taktak:

Nie wiem czy jest sens teraz wchodzić na 4.20 jak żadna gra nie wymaga jeszcze nawet 4.11. Z 4.20 schodzi się trój stopniowo, jest większy z nim kłopot.

Diabolique 06.08.2012 22:17

NOR. przy wgrywaniu bin przez MM. mialem zamiane sektora 84 na 82. w tutku bylo z 85 o ile dobrze pamietam.
w tutku: NOR Flash EIDO region blablabla. u mnie Flash region blablabla.
takie drobne *******y ktore nie do konca pokrywaly sie ze screenami w tutorialu.
zbraklo tez opcji do zaznaczenia, zeby wylaczyc konsole po wgraniu DEX OFW. tez mnie to nerwa kosztowalo.

Berion 06.08.2012 22:21

To nie sektor tylko Target ID. ;)
http://www.ps3devwiki.com/wiki/Target_ID

U mnie jest 85 bo to CECHL04, konsola retail europejska. U Ciebie jeśli 84 to znaczy, że masz PS3 hamerykańską (CECHx01/CECH-xxxx1).

Celowo podałem wersje softu którego używałem. Najwyraźniej użyłeś nowszego lub starszego mmOS niż mój.

Cytat:

zbraklo tez opcji do zaznaczenia, zeby wylaczyc konsole po wgraniu DEX OFW. tez mnie to nerwa kosztowalo.
Nie rozumiem.

Diabolique 07.08.2012 01:29

tak. konsola to CECH2501A od USmanow. bez gwary w EU. wiem co kupowalem :P
jak wgrywalem kiedys na zmiane OFW i CFW wylacznie 3.55. to w pewnym momencie byla opcja do zaptaszkowania. wylaczyc konsole po update, albo nie.
przy wgrywaniu DEX 3.55 takowej nie bylo.
pewnie w starych tutkach o wgrywaniu 3.55 jest wzmianka o tym. powiadaja, ze lepiej zaznaczyc wylaczenie konsoli po upgrade'dzie.

Berion 07.08.2012 09:49

A fakt, nie zwróciłem nawet na to uwagi.

Diabolique 07.08.2012 19:28

na jakim numerku FW siedzisz?
chcialem pogmerac z GT5 Spec II i trzeba wskoczyc conajmniej na 3.70 a ze wszystkimi patchami na 4.10.
jezeli dobrze zrozumialem, nie da sie uruchomic gier do ktorych nie ma patchy?
trzeba teraz zajac sie kwestia powrotu do CEX. mozesz cos na ten temat napisac? :P

Berion 07.08.2012 21:07

DEX OFW 4.11 (nie ma jeszcze gier, które wymagają wyższego, a kiedy wgrywałem 4.20 nie było).

- - -

Z PS3BD-ROM wszystkie, z USB/SATA ponoć jest tak jak mówisz.

Jak przeczytałem ile z tym mordęgi to doszedłem do wniosku, że to kompletna strata czasu. Dlatego napisałem, że dla piratów to DEX jest niemal bezużyteczny. Jaki bowiem sens jest tracić tyle czasu:
- format pendraka/dysku (na dodatek partycje dzieli co 45GB)
- tylko cztery gry
- nie każda działa...
- działa podobno tylko jeśli jest update do niej
- formatowanie i wgrywanie trwa kupę czasu

A dla legalnego użytkownika to jeszcze głupsze:
- dump z płyty to jakieś 30min, jak gra ma 50GB to nawet i godzinę
- przerzucenie tego przez FTP to kolejne 30min. (bezpośrednio z płyty nie radzę bo może się zawiesić...)
- format pendraka/usb i znowu kupa czasu na wgrywanie danych.

I tak jest kłopot z patchami bo trzeba je rozpakowywać/przepakowywać (szybciej rozpakować i ręcznie wgrać).


Wychodzi po 2-3 godziny na grę. Mnie byłoby szkoda czasu.

- - -

Nie mam flashera, więc nie chcę ryzykować, ale wydaje mi się, że powinno się softowo dać na dwa sposoby:

1. Wgrać obraz z CEX, ale cały (a więc mmOS odpada).
2. Zejść z DEX OFW 3.60+ na DEX CFW 3.55 Rogero v1 lub v2, założyć flagę QA, wgrać CEX'owy obraz multiMANem i NIE wyłączając konsoli, wgrać CEX OFW 3.55.

Dlaczego tak? Bo od 3.56 sprawdzany jest hash syscona. DEX OFW nie sprawdza (jeszcze ;)), QA nie i FSM też nie.


Póki co nie ma sensu wracać do CEX'a, jak są DEX CFW 3.55 z p&p, a act.dat nie jest potrzebny (jeszcze :P). Może jedynie brakować wsparcia dla *.rap.

Diabolique 07.08.2012 21:49

dzieki za objasnienie tematu.
teraz nasuwaja sie kolejne pytania.a przynajmniej jedno.
piszesz, ze nie warto wracac do CEX. wiec jak zagrac w gry ktore nie maja patchy? nawiazujac do poprzednich info po prostu sie nie da. i nie chodzi tu o numerek FW.

Berion 07.08.2012 22:03

Włożyć płytę do napędu i grać. Innymi słowy włożyć oryginalną płytę z grą dla PS3 i grać. Jeśli gra ma patcha i chcesz go użyć to przekeszuj dane jeśli ta gra to robi i potem do "dev_hdd0/game/<GID>/USRDIR/" wgraj zawartość paczki/paczek z łatą/łatami.

Kombinacje zaczynają się jak chcesz użyć backupów i perswaduję, że to jest srtata czasu.

Diabolique 08.08.2012 21:06

mozna cos popsuc grzebiac w debug settingsach?
mam dziwna sytuacje. chcialem skopiowac z zew dysku gre, ale MM stwierdzil ze nie ma miejsca na dysku konsoli. co nie jest mozliwe gdyz dysk zostal sformatowany i nie ma na nim nic poza ******* ami systemowymi.
dziwne jest tez to, ze hdd0 w MM widnieje jako 0 free space. inne katalogi maja podana licze wolnego miejsca.
patrze w systemowe informacje a tam z dysku 150gb zrobilo sie raptem 7gb wolnego. wtf?

Berion 08.08.2012 21:27

http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=40186

Cytat:

***8226; Fake Free Space
Fake the amount of free space on the HDD, in ***8220;Fake Limit Size***8221; function.
- ***8220;Off***8221; : deactivate Fake Free Space function.
- ***8220;On***8221; : activate Fake Free Space function.
- ***8220;On (Ignored in NP Trophy)***8221; : activate Fake Free Space function exept for trophy functions.

***8226; Fake Limit Size
Set the amount of free space on the HDD in MB when the ***8220;Fake Free Space***8221; function is activated.
???

Diabolique 08.08.2012 21:45

czy to konsola czy pc. format zawsze pomaga :szczerb:
grzebalem w tych opcjach przed formatem, ale to nic nie dalo.

Berion 09.08.2012 09:46

W ogóle to dziwna sytuacja. Nie wiem co mogłoby być przyczyną. U mnie działa. ;)

Diabolique 19.08.2012 20:23

w jaki sposob robiles downgrade. opieram sie na temacie Dostęp do danych na DEX 3.60+.
mozesz krotko opisac ten proces? interesuje mnie zejscie srednio z 4.00 do 3.55.

Berion 19.08.2012 21:49

Całkiem zwyczajnie. ;) Wrzuciłem sobie do updatera DEX OFW 3.55-dwg i zszedłem z DEX OFW 4.11. Nie wiem dlaczego, ale nie za każdym razem to działa. Dopiero po kilku fresh bootach przyjął update, dlatego się na początku zdenerwowałem. Potem wgrałem DEX CFW Rogero 3.4 (ten bez łat na BD).

HDD nie jest czyszczony. Jakbyś się pytał.

Diabolique 20.08.2012 01:28

czyli downgrade jest z OFW X.XX na 3.55. zdaje sie ze innego pupa z downgradem nie widzialem. teoretycznie proste i bezproblemowe.

Berion 20.08.2012 16:20

Teoretycznie tak, w praktyce jak już pisałem, nie zawsze konsola chce odczytać fw i wywala wspomniany numer błędu. Wtedy należy wyłączyć konsolę i spróbować ponownie.

Dziwne. :hmm:

DWG dla DEX OFW 4.11:
  • DEX CFW 3.55 Rogero v1 lub v2 (tak, mogą służyć za dwg)
  • DEX OFW 3.55-dwg

DWG dla DEX OFW 4.20:
  • Patch w formie paczki z firmware.

Diabolique 25.08.2012 14:19

wgralem DEX 3.70, a teraz nie moge wrocic do 3.55. dostaje error 8002F953. z tego co widze jest on inny niz ten ktory tobie wyskakiwal.
probowalem rogero V1 i V2.
w service mode jest blad 8002F2C5 i cos o uszkodzonych danych.
a czulem ze prosty downgrade bedzie za prosty :)

//huh. 3.55downgrader uratowal sytuacje z XMB. zero bledow.
a juz mialem stracha ze grubsza impreza z konsola sie szykuje. ciekawe czy format by pomogl :szczerb:

Berion 25.08.2012 22:05

W FSM to tak nie rób bo prawdopodobnie sformatujesz sobie HDD.

Ja robiłem to już na zwykłym i Rogerowym. To jest losowe i nie mam pojęcia co powoduje te błędy. Raz działa a raz nie chce przyjąć tego fw. :/ Także trzeba kilka razy spróbować, najlepiej na fresh bucie.

misiozol 25.10.2012 10:23

Przerobione konsole ps3 CEX-DEX po updacie na soft 4.30 DEX OFW zostaja zbrickowane , i tutaj cytacik

It's been a few months since the last PS3 Debug / Test (DEX) Firmware 4.21 leak, however, we are now hearing reports that PS3 CEX to DEX Converted units are bricking when PlayStation 3 scene developers attempt to upgrade to Sony's OFW 4.30 DEX update.

http://www.ps3news.com/forums/images/smilies/icon4.png This means if you have a converted unit and currently try to use the (not yet public / leaked) 4.30 DECH update you will get a brick... so consider yourself warned in advance! http://www.ps3news.com/forums/images/smilies/icon4.png

What happens is when the bricked unit is powered on the light turns green for a few seconds, then you hear 3 beeps and its goes off.

It is suspected (unconfirmed) the reason why this bricking occurs in CEX to DEX converts on OFW 4.30 DEX is because the EID5 isn't changed, which is one factor separating the converted Retail to Debug / Test consoles from genuine and righteous DECH (DEX) consoles.

Finally, for those curious, the PS3 4.25 DEX update (also not publicly leaked yet) is not patched by Sony to brick converted consoles, so this would be the last PS3 Debug / Test Firmware you could update your converted console to (and go online with PSoN DEX) unless a work-around patch fix is discovered.

zaczerpniete z tad http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...tml#post433549

Berion 25.10.2012 13:05

To było do przewidzenia. :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 06:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.