Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Komputery - oprogramowanie i sprzęt (https://forum.cdrinfo.pl/f113/)
-   -   Samsung RV511 uszkodzony dysk prośba o radę (https://forum.cdrinfo.pl/f113/samsung-rv511-uszkodzony-dysk-prosba-o-rade-91813/)

seku 21.12.2012 20:14

Samsung RV511 uszkodzony dysk prośba o radę
 
Witam mam takie pytanie brat posiada w/w laptopa ma trochę ponad rok czasu niby gwarancji było 2lata ale oczywiście paragon zakupu i cała resztę zgubił.

a w lapku dysk Hitachi ma prawie 10% bad sectorów czy można wysłać na gwarancję sam dysk do Hitachi ? czy napisać do Samsung Polska ?
spotkał się ktoś z taka sytuacja

tak jak napisałem nie posiadamy już żadnego dowodu zakupu itp.

czy pozostaje tylko kupno nowego ?

Jarson 21.12.2012 20:26

Zajrzałem z ciekawości do szuflady w biurku, żeby się upewnić - leży tam sobie grzecznie padnięty Hitachi NP-RC510-S01PL (500 GB), który zakończył żywot w laptopie Samsunga...

Samsung Polska nie uzna gwarancji, jeśli nie ma dowodu zakupu. Hitachi nie realizuje gwarancji dysków sprzedawanych jako OEM - mimo logo Hitachi na obudowie, całość gwarancji przejmuje w takim wypadku producent końcowy. Wszystko sprawdzone organoleptycznie ;)

yahol 21.12.2012 20:49

Serwisy na ogol odrzucają takie awarie, jako zawinione przez użytkownika.
Ale zawsze warto zadzwonić i przedstawić sprawę.
W najgorszym wypadku obciąża cie kosztami przesyłki i na wyraźne życzenie kosztami wymiany :)
Osobiście bym się w to nie bawił - ale jednak sprawdził - dyski są na tyle tanie (już) ze mając płyty recowery, sam bym wymienił dysk.

seku 21.12.2012 21:10

dzięki za szybka odp.

dokładnie taki sam laptop...

po świętach ew. nowym roku zadzwonię zobaczę co mi powiedzą

i dlatego lubię WD dyski można oddać na gwarancję bez dowodu zakupu... ważne żeby s/n się zgadzał i dysk miał gwarancję. wymienili mi tak 1TB Caviar Green i 320GB Scorpio Black oba miały bad sectory.

już zabrałem się za rozebranie robię scan powierzchni dowiemy się ile dokładnie jest bad sektorów i może uda się odzyskać partycję z Recovery

Patrix 21.12.2012 21:20

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235114)
a w lapku dysk Hitachi ma prawie 10% bad sectorów czy można wysłać na gwarancję sam dysk do Hitachi ? czy napisać do Samsung Polska ?
spotkał się ktoś z taka sytuacja

Sprawdź tutaj nr seryjny: http://www.hgst.com/portal/site/en/support/warranty/
Olej Samsunga, oni zrobią to samo albo nic.
Jeśli wyjdzie, że dysk jest jeszcze honorowany to ślij (olej lenistwo yahola :) )

seku 21.12.2012 21:37

ID modelu Hitachi HTS545050B9A300
Numer seryjny 101221PBN403X7DGMHLL
Numer wydania PB4OC66G
World Wide Name 5-000CCA-67CD4BDE9


Cytat:

101221PBN403X7DGMHLL Invalid serial
coś nie tak z s/n

gallus 21.12.2012 21:58

O mam ten sam model w obudowie intenso - uszkodzony leży sobie chyba od miesiąca bo kumpel zgubił dokument zakupu...

seku 21.12.2012 22:57

Ilość załączników: 2
Załącznik 60977

Załącznik 60978

Patrix 21.12.2012 22:58

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235135)
coś nie tak z s/n

Find Serial Number
The serial number may contain any combination of alphabetic characters and numbers, with length varying from eight characters to a maximum of 14 characters.
In most cases, the label identifier "S/N:" precedes the serial number. For DKxx products, the label identifier is preceded and followed by an asterisk.

loki7777 21.12.2012 23:01

Wrzuc fotke etykiety z dysku, ale sprawdzilem jednen z google i ten sam blad.
Ewentualnie(chyba) w zakladce info jest podany serial.

seku 22.12.2012 00:02

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...1c70bb824.html

Patrix 22.12.2012 00:49

ta labela naklejona to secondary serial number ale za cholere nie widze 14 cyfr :]

seku 22.12.2012 00:52

wiem próbować ją odkleić ?

seku 22.12.2012 00:57

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...890ac3f31.html

pali 22.12.2012 01:42

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1235117)
Samsung Polska nie uzna gwarancji, jeśli nie ma dowodu zakupu.

To go sobie wystaw ;)

szczuru 22.12.2012 01:47

http://img820.imageshack.us/img820/7383/dfsfsi.jpg

pali 22.12.2012 02:03

Skoro należy udać się do sprzedawcy, to dowód zakupu jest pojęciem szerokim :)

Nie tylko paragon jest materiałem dowodowym, ale także potwierdzenie przelewu czy płatności kartą, logi transakcji w sklepie internetowym, nagranie audio-video, oświadczenia świadków i wręcz oświadczenie samego klienta ;)

Wbrew pozorom to nie są żarty i paragon jest nawet gorszym mat. dowodowym od powyższych. No bo co on tak naprawdę stwierdza? Że ktoś, nie wiadomo kto, kupił określony model w tym sklepie dnia tego i tego. Nie wiadomo czy ktoś nie posługuje się znalezionym paragonem, a ten sam model kupił gdzieś indziej.

loki7777 22.12.2012 11:29

Wiec, mozna poprosic kogos o paragon ale raczej kolega dostal fakture i tam wszystko jest:)

Matefusz 22.12.2012 11:41

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235114)
tak jak napisałem nie posiadamy już żadnego dowodu zakupu itp.

Płaciłeś za niego kartą czy gotówką?

seku 22.12.2012 12:25

no nic panowie trzeba zamknąć temat Hitachi wylądowało na złomie trzeba zamówić nowy HDD

Patrix 22.12.2012 14:39

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235228)
no nic panowie trzeba zamknąć temat Hitachi wylądowało na złomie trzeba zamówić nowy HDD

ja bym z niego najpierw wyjął talerzyk i magnes, to co pozostanie na złom ;)

joujoujou 22.12.2012 18:35

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235228)
[...] trzeba zamówić nowy HDD

SSD. :czytaj:

seku 23.12.2012 15:20

cześć jojojojou :-) nie nie SSD to i tak bratu nic nie da... w sensie i tak nie zauważy szybkość itp. jedno co zauważy to będzie miał mało miejsca na dysku= mniej filmów itp. myślałem o WD Scorpio Blue 500gb

Jarson 24.12.2012 00:08

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1235135)
ID modelu Hitachi HTS545050B9A300
Numer seryjny 101221PBN403X7DGMHLL
Numer wydania PB4OC66G
World Wide Name 5-000CCA-67CD4BDE9




coś nie tak z s/n

No przecież pisałem... To, że potem znaleźliście właściwy SN (;)) niczego nie zmienia - gwarancję dostarcza producent sprzętu, który kupiłeś (w tym wypadku Samsung), oni mogą co najwyżej (i pewnie mają) mieć podpisaną umowę z Hitachi co do napraw uszkodzonych HDD, ale sam dysku na gwarancję do Hitachi nie oddasz. To trochę tak, jakbyś próbował oddać pękniętą obudowę tego laptopa do jakiegoś producenta, który dostarcza te obudowy Samsungowi :fiu:

Cytat:

Napisany przez pali (Post 1235194)
Skoro należy udać się do sprzedawcy, to dowód zakupu jest pojęciem szerokim :)

Nie tylko paragon jest materiałem dowodowym, ale także potwierdzenie przelewu czy płatności kartą, logi transakcji w sklepie internetowym, nagranie audio-video, oświadczenia świadków i wręcz oświadczenie samego klienta ;)

Wbrew pozorom to nie są żarty i paragon jest nawet gorszym mat. dowodowym od powyższych. No bo co on tak naprawdę stwierdza? Że ktoś, nie wiadomo kto, kupił określony model w tym sklepie dnia tego i tego. Nie wiadomo czy ktoś nie posługuje się znalezionym paragonem, a ten sam model kupił gdzieś indziej.

Brzmi bardzo rozsądnie, chociaż ciekawe jak to jest w praktyce - czy takie chociażby potwierdzenie przelewu zostałoby honorowane. Na paragonie są jednak dane sprzedawcy, data zakupu i rodzaj towaru, przelew zawiera zwykle tylko dwie pierwsze (o ile nie jedną) informacje...

Inna sprawa, że sprzedawca może wysłać dysk od siebie nawet bez dowodu zakupu - wystarczy, że sprawdzi u siebie SN laptopa. Potem i tak cały kontakt z hurtownią polega na wysłaniu SN wraz z opisem usterki i otrzymaniu RMA - nikt tam nie prosi o wysyłkę dowodu sprzedaży (to raczej dla sklepu, żeby miał pewność że u nich został dokonany zakup - może i lepszy sposób, kiedy reklamowany jest przeterminowany jogurt naturalny...


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 12:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.