Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Gry na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f120/)
-   -   Gran Turismo 6 (https://forum.cdrinfo.pl/f120/gran-turismo-6-a-93114/)

Berion 10.01.2014 21:03

Gran Turismo 6
 
Polyphony Digital robi sobie jaja z graczy. Co nowego w GT6? W zasadzie nic godnego uwagi... Te same auta premium/standard (standard nie mają widoku z wnętrza, chyba że można tak nazwać czarne polygony ;d), nowy nielogiczny i nieestetyczny wygląd menu, jeszcze bardziej obniżony poziom trudności i podobno mikropłatności, na które jeszcze się nie natknąłem. ;)

Na plus rezygnacja z podziału A-Spec/B-Spec i idiotycznych leveli, ale zastąpili je punktami PP. Trochę mniej uciążliwe. Aha można jeździć po... księżycu. :|

Szczerze - lepiej zagrać w pierwszą bądź drugą cześć, które były najlepszymi częściami serii. Od biedy 3 i jeśli ktoś nie grał to w 4. Ciekawe czemu nie ma ich w PlayStation Store; przypadek? ;)


Rozczarowałem się strasznie. Zrobiłem właśnie licencję A, na złoto, za pierwszym razem... Na... DS3. Zemdliła mnie też ścieżka dźwiękowa, która jest jeszcze gorsza niż w GT5.
Wylałem żale.

joujoujou 10.01.2014 21:45

Współczuję. :glaszcze:

Jak się cieszę, że gry mnie nie bawią - żadne. :-]

loki7777 10.01.2014 22:09

Wstepna tez nie?:wow:

Jarson 10.01.2014 22:28

Słyszałem to i owo o szóstce.

Rzutem na taśmę postanowili uzbierać jeszcze trochę pieniędzy, zanim wydadzą GT7 na PS4. To przecież logiczne, że szóstka nie może być znacząco lepsza od piątki - Polyphony na pewno pracuje już nad nowymi modelami aut, może nad kolejnymi trasami, na pewno nad różnymi usprawnieniami - jednak to wszystko już z myślą o następnej generacji konsol, przecież gdyby to zapakowali do szóstki, to z kolejną częścią musieliby zacząć od początku. Albo jeszcze gorzej - wydaliby coś nieznacznie lepszego od gry na oldgenową konsolę, a to już byłaby dla nich porażka na całej linii.

Zawsze przy premierze nowych konsol wzrasta też popyt na starszą generację (zwykle dlatego, że tanieje, ale nawet jeśli nie to widać wzrost sprzedaży), GT6 jest skierowane właśnie do tych nowych posiadaczy PS3, którzy mogliby myśleć że nie warto kupować piątki bo już jest stara, a tu dostają coś kalendarzowo świeżego. Czysty marketing, nic więcej.

Diabolique 10.01.2014 22:38

ten dlc merc bez kokpitu to dopiero rarytas.

M@X 10.01.2014 23:14

Zachecam do Real Racing 3. Takie Gran Turismo ale za darmo, bez koniecznosci odpalania konsoli i sumaryczniemwychodzi taniej. Aha, dziala plynnie na rozdzielczosci wyzszej niz FullHD.

Berion 11.01.2014 11:43

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1272487)
To przecież logiczne, że szóstka nie może być znacząco lepsza od piątki

Ale żeby piątka nie była znacząco lepsza od jedynki? ;) To właśnie problem GT, zmienia się tylko grafika.

Cytat:

- Polyphony na pewno pracuje już nad nowymi modelami aut, może nad kolejnymi trasami, na pewno nad różnymi usprawnieniami - jednak to wszystko już z myślą o następnej generacji konsol
Tak jak było z GT4 i GT5, które 70% modeli aut miało zaimportowanych z PS2.
Usprawnień brak.

Cytat:

GT6 jest skierowane właśnie do tych nowych posiadaczy PS3, którzy mogliby myśleć że nie warto kupować piątki bo już jest stara, a tu dostają coś kalendarzowo świeżego. Czysty marketing, nic więcej.
To prawda i to ja wiem, ale spodziewałem się chociaż, że wszystkie samochody będą wymodelowane na tip top. Tymczasem co zrobili? Wyrzucili wszystkie modele z PS2, a tym co zostały z PS3, 1/3 zrobili widok ze środka - pozostałe mają czarno.

Kolizje z czasów PSX, dodano jedynie jako takie uszkodzenia wizualne karoserii. Dźwięki wszystkie z PS2. Trasy nadal ubogie, wyglądają jak żywcem przeklejone z PS2 z dorobionymi normal mapami. Brak giełdy samochodów używanych.

To co arcy wnerwia to idiotyczne ograniczenia co do podejmowania wyścigów - w GT5 ograniczał gracza jego level jak w RPG (OMG...), a tutaj jakieś punkty PP. Nie można podrasować sobie za bardzo samochodu albo wystartować lepszym bo nie zmieścisz się w limicie. Rozumiem cel jaki przyświecał twórcy systemu gry, ale można to było rozwiązać w bezbolesny sposób: przystępując do wyścigu gra mogłaby generować listę przeciwników o podobnym PP i liczbie koni mechanicznych. Ale nie, łatwiej ustawić na sztywno i ograniczyć gracza... Uciułałem sobie na Lambo Diablo GT '98 i nie mam gdzie nim jeździć bo do lepszych wyścigów nie mam licencji, a aby mieć tę licencję nie mam jakichś gwiazdek za poprzednie wyścigi, których nie mam ochoty teraz robić, a przede wszystkim pieniędzy na auta którymi mogę się w nich ścigać. Czyli o co chodzi? O to, że gra wymusza na mnie abym robił te same wyścigi np. autem którym je wygrałem dopóki nie uzbieram pieniędzy na samochody którymi mógłbym wygrać pozostałe wyścigi (eventy ze starociami z lat '70, z napędem na tylną oś, przednią itd., takie śmakie i owakie), z których to uzyskiwałbym gwiazdki, gwiazdki dawałyby mi dostęp do nowej licencji, a licencja do nowej klasy wyścigów. To oczywiście jest nie tylko skrajnie czasochłonne, ale także "kasochłonne" - i tu z pomocą przychodzą mikropłatności (chociaż nie mam pojęcia gdzie się kupuje pieniądze, więc choć taki plus że nie jest to nadto nachalne)... Co to k*a jest za absurd!? :sciana:

Dawniej było tak, że dostęp był od razu do wszystkich licencji, które np. ja od razu robiłem. Dawało mi to dostęp do WSZYSTKICH wyścigów, z czego 60% mogłem zrobić dowolnym samochodem, dowolnie zmodyfikowanym, dowolnie ustawionym. W 5h dorabiałem się milionów, obejrzałem napisy końcowe i stać mnie było aby porobić te specjalne wyścigi i powykupywać wszystkie najlepsze samochody w grze w między czasie bawiąc się ustawieniami aut. Swoboda była rdzeniem tej gry.

Oczywiście jak w każdej teraz grze, MASA tipsów i tutoriali typu: "czy wiesz że w menu Dilerzy możesz sobie kupić samochód"... Nie, mam IQ ameby i pewnie bym się nie domyślił...


Na razie to jest dla mnie takie 6/10 jeśli ktoś nie grał w poprzednie części i 3/10 jeśli grał. :P

Diabolique 13.01.2014 23:28

podsumuje. ta gra to gowno. i szkoda ze ps nie ma scigalki na swoja platforme. to wrecz zenujace zeby nie miec wiodacego exa na swoja konsole w tej dziedzinie.

- Deckard - 14.01.2014 15:58

konsole od dawna stały sie narzędziem do łupieni kasy wiec czego się spodziewacie :D

Berion 14.01.2014 19:25

@Diabolique
Ma, właśnie GT to flagowy manager samochodowy na konsole Sony. Tak jak Forza na konsolach Microsoftu.

Aż tak źle nie jest, pisałem pod wpływem emocji. Hit to oczywiście żaden, a ktoś obeznany z serią będzie czuć w tej grze stagnację.


Z plusów:

Są fajne przejścia wieczór>noc.

W patchu natomiast dali niezłe auto, którym można powygrywać połowę śmietnikowych wyścigów. Ktoś chyba zapomniał o przypisaniu kategorii bo spokojnie wjeżdżam na tor Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo z jakimiś pickupami do odwożenia dzieci do szkoły. :szczerb:

I odkryłem, że można regulować te punkty PP przez jakiś magiczny pstryczek kontrolujący "moc" silnika. Śmierdzi to arcade'm na kilometr.

Diabolique 15.01.2014 19:37

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1272797)
@Diabolique
Ma, właśnie GT to flagowy manager samochodowy na konsole Sony. Tak jak Forza na konsolach Microsoftu.

Aż tak źle nie jest, pisałem pod wpływem emocji. Hit to oczywiście żaden, a ktoś obeznany z serią będzie czuć w tej grze stagnację.

a ja pod wplywem alkoholu. i calkiem zgrabnie mi to wyszlo :)
problem w tym ze GT przy FM jest cienkie jak czyjś tam sik :haha:

te twoje czity chetnie obadam. to ten merc bez kokpitu?

Berion 15.01.2014 19:44

Forza też zaczęła już odcinać kupony.

Połowa aut nie ma "kokpitu". ;)
Ale tak, ten darmowy z Vision GT.

Berion 15.01.2014 23:45

I taka smutna ciekawostka:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=732121

Berion 02.02.2014 21:43

I skończyłem, czyli grand finale + licencja S.

Mało tych samochodów do wygrania - i są to same szmelce (zaledwie kilka unikalnych). Nie ma żadnej korzyści z kończenia połowy wyścigów w grze bo ani to żaden pieniądz, ani żaden samochód za wygraną. Nie ma nawet aut za ukończone procenty w grze (a GT3 były to naprawdę niezłe auta, i chyba tak samo w GT4). Ciągle czuć mało pieniędzy, naprawy karoserii są drogie (niby wolno się niszczy, ale jak już się zniszczy to... heh). Zniknęły endurance'y (WTF?).

Z plusów: rozbudowany tryb robienia zdjęć, fajnie się brudzą samochody (jak w Forza na Xbox'a, tak, pierwsza ;p), niszczą już mniej fajnie (bez względu na to w co się uderzy, karoseria zaczyna przypominać gradobicie lub starcie kibiców Legii z Polonią) i nie wpływa to na model jazdy. Ładne są też normal mapy.


Nie jest taki tragiczny ten GT, ale jeśli ktoś grał w część 5 to omijać szerokim łukiem. Mam nadzieję, że Project Cars pozamiata bo GT7 już takiego nie zdzierżę. Ile lat można rozwijać silnik z PSX'a?

loki7777 05.10.2016 14:20

Odswieze po 2 latach.Instaluje 21 updateow - kazdy ok 200-2500mb(jestem w polowie;), toz to porazka, a z tego co czytalem to dopiero poczatek. Kogos niezle trzepnelo ak nie wie jak sie robi patche do gier

Bartek^ 05.10.2016 14:58

To chyba bardziej update niż patche.

loki7777 05.10.2016 15:08

Jak zwal tak zwal, ale jak ktos pobiera to po raz pierwszy to idzie zasnac i dostac k...cy.

SMBA 05.10.2016 15:37

Pobieranie można przerwać zawsze w połowie i dokończyć później - po prostu skończysz z wersją między tą na płycie, a najnowszą (i raczej nie będziesz mógł pograć online ;) ). ;)

Berion 06.10.2016 12:11

Nie rozumiesz Loki jak to działa i dlaczego tak to działa. :)

Patch to jest paczka PKG z danymi gry, czyli coś jak np. RAR. Jedyne co system robi to ją rozpakowuje pod wskazane miejsce. Więc jeśli deweloper gry spakował jej zasoby do np. jednego 5GB pliku to patch też będzie mieć 5GB. Na PC patcher jest plikiem wykonywalnym, który może zrobić co zechce co najmniej z dowolnymi danymi gry. Na PS3 nie ma żadnego patchera, jest tylko archiwum, z którego nie można niczego uruchamiać. Winą Sony jest, że nie wprowadziło np. żadnego systemu łat delta, a winą dewelopera w takim układzie że pakuje zasoby w wielkie wolumeny (ale to też jest dylemat, bo jak zrobi pierdylion plików to ma mniejszy czas dostępu do plików na płycie/HDD).

Na Twoim miejscu pobrałbym wszystkie patche na PC, rozpakował, zmieszał zgodnie z kolejnością i tym tyglem zastąpił dane na PS3 HDD via FTP. Oszczędzasz tak 2 godziny.

- - -

@SMBA
Pobierania patchy nie można przerwać. Odpalasz grę, ta odpytuje serwer o XML, pobiera PKG, instaluje a Ty się patrzysz na czarny ekran z paskiem postępu. Przerywać można tylko materiały ze sklepu bo realizuje to inna funkcja systemu. ;) Niemożna przerywać dlatego, że wówczas nadpisywane są pliki i/lub dodawane nowe. Gdyby było tak jak twierdzisz to gry by się zawieszały lub bugowały w trakcie działania. Rozwiązaniem byłoby gdyby pobierane łaty były najpierw rozpakowywane gdzieś na dysk, a dopiero przy następnym uruchomieniu gry przenoszone w miejsce docelowe.

Ale to Sony, tam wszystko zawsze jest na głowie.

Iskander 09.10.2016 19:23

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1369241)
@SMBA
Pobierania patchy nie można przerwać. Odpalasz grę, ta odpytuje serwer o XML, pobiera PKG, instaluje a Ty się patrzysz na czarny ekran z paskiem postępu. Przerywać można tylko materiały ze sklepu bo realizuje to inna funkcja systemu. ;) Niemożna przerywać dlatego, że wówczas nadpisywane są pliki i/lub dodawane nowe. Gdyby było tak jak twierdzisz to gry by się zawieszały lub bugowały w trakcie działania. Rozwiązaniem byłoby gdyby pobierane łaty były najpierw rozpakowywane gdzieś na dysk, a dopiero przy następnym uruchomieniu gry przenoszone w miejsce docelowe.

I tak to chyba działa w tej grze. Piszę chyba, bo mam już OFW i nie mam jak tego sprawdzić. W GT6 można przerwać pobieranie i instalowanie, ponieważ pobierane jest oddzielnie 21 aktualizacji, czyli kolejnych wersji gry od najstarszej do najnowszej. Po uruchomieniu GT, gra wypakowuje chyba te pliki aktualizacji. Tak mi się wydaję, bo jak aktualizowałem 20 paczek naraz, to po długim czasie GT wyrzuciło błąd z brakiem pamięci bodajże. Dopiero pobierając po 4,5 aktualizacji, uruchamiając grę, żeby je przemieliła, udało mi się zaktualizować gierę do najnowszej wersji.

To tłumaczy dlaczego nie ma jednej, ogromnej aktualizacji do GT6, tylko 21 mniejszych.

Berion 10.10.2016 01:17

CellOS nie ma takich mechanizmów. Może gra sama pobiera łaty i nimi zarządza, ale wtedy łatwo to można odróżnić od systemu. Chociaż z drugiej strony to ja już niczego nie pobierałem konsolą tak gdzieś od fw 4.21, może coś się zmieniło...

Berion 01.12.2016 00:21

I w końcu sprawdziłem osobiście ten MEGA ABSURD. Nie wierzyłem w to co wypisujecie, bo ani wcześniej się z tym nie spotkałem, ani nie widziałem w tym żadnego sensu dlaczego gra miałaby coś takiego robić (i nadal nie widzę).

Pobieranie gry: ~14GB (akurat wersja SEN)
Pobieranie patchy: ~12GB
Instalowanie patchy przez (!) grę: WTF? Jakie instalowanie? Po co? Skoro paczka wypakowuje do folderu z grą? I na dodatek jeszcze wymaga tych 12GB wolnego miejsca. Trwa to już prawie godzinę i nadal coś tam gra robi...

Co za fuszerka i brak szacunku dla mojego czasu... Zmarnowane 5 godzin i końca nie widać.

Diabolique 01.12.2016 01:27

czyli norma zachowana :szczerb:

Berion 01.12.2016 19:28

Ilość załączników: 1
Odpuściłem... bite 5 godzin. Niech sobie wsadzą tę grę tam gdzie światło nie dochodzi.

Patrix 01.12.2016 20:34

wtf? ale jeszcze tylko 5 minut! :)

loki7777 01.12.2016 21:38

Mi tez sie nie uruchamia - ale wszystko sie zainstalowalo ladnie:) Dalem sobie spokoj - wole GOW3:)

Berion 01.12.2016 21:44

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1372705)
wtf? ale jeszcze tylko 5 minut! :)

Czas jest względny, o to kolejny dowód. Ten licznik skakał pomiędzy 5, 8, a 1324. Później przestałem śledzić.

Diabolique 01.12.2016 22:33

To możesz to teraz dodać do swoich minusów, tego wybitnego exclusiva :szczerb:

Berion 01.12.2016 23:03

A kiedy ja twierdziłem, że wybitny? To jest dobra gra, tak jak piątka i tylko tyle.

Diabolique 01.12.2016 23:18

Dodałem od siebie w formie kpiny dla tej gry :P


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 12:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.