Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Ciekawe okulary "Oculus" wirtualnej rzeczywistosci za 300$ ma to przyszlosc ? (https://forum.cdrinfo.pl/f5/ciekawe-okulary-oculus-wirtualnej-rzeczywistosci-za-300-ma-przyszlosc-93216/)

misiozol 15.02.2014 10:22

Ciekawe okulary "Oculus" wirtualnej rzeczywistosci za 300$ ma to przyszlosc ?
 
https://www.oculusvr.com/wp-content/...opment-kit.png

takie cos to jest produkt jest w fazie rozwoju ale mozna nabyc development i sie ciaszyc z bycia w VR https://www.oculusvr.com/order/ pomysl jest dosc ciekawy i mozna zostac deweloperem za stosunkowo nieduza kase zostalo kikla giers przystosowanych do tego ustrojstwa np skyrim przyznam cena jest dosc kuszaca :D

Berion 15.02.2014 11:36

W skrócie: żadnej. ;)

To taki sam odgrzewany kotlet jak stereoskopia. To jest niewygodne, niepraktyczne i ogłupia błędnik (długofalowo niezdrowe?).

misiozol 15.02.2014 12:09

Oo wiedzsz na ciebie liczylem , deweloper twierdzi ze bedzie to dla mas w tym roku no przyznaj ze jest to ciekawe ze wzgledu chociaz na cene fakt wyglada to jak cegla ale to kit deweloperski , w necie mozna znalezc pare filmikow z tym zwiazanych

andrzejj9 15.02.2014 13:12

Po zdjęciu widzę, że już coś takiego było, nie przyjęło się i.. nie przyjmie tym razem. Okulary od google mają jeszcze sens, wszystko inne, w czym wygląda się jak kosmita i co ogranicza normalne funkcjonowanie, nie będzie przez ludzi zaakceptowane.

Takie przynajmniej moje zdanie :)

misiozol 15.02.2014 13:25

Moze za bardzo sie przejolem tym produktem ale ciekawi mnie produkt w ktorym intuicyjnie bedzie obraz obracany w grze wzgledem ruchow glowy gracza , czyli rozgladajac sie glowa dokolola ogladamy obraz z gry dokolola , takiego projektu jeszcze nie widzalem

ed hunter 15.02.2014 16:06

Tylko trzeba uważać, żeby się głowa nie odkręciła, bo odpadnie. ;p

Berion 15.02.2014 18:48

Nie sądzę aby to było takie intuicyjne. Po pierwsze to będziesz widział piksele ekranu z tej odległości, po drugie będziesz widział smużenie poruszających się szybko obiektów i po trzecie mózg nie będzie rozumiał że siedzisz na tyłku, a nie właśnie zjeżdżasz rollercoasterem (jedno z tech demo ;]).

Załóżmy jednak, że powyższe wady zostały wyeliminowane. To musi być niewygodne, coś ten hełm (trudno to nazwać okularami) na pewno waży. Do tego tracisz trochę kontakt ze światem zewnętrznym - nie wiesz co się dookoła dzieje bo tego ani nie widzisz, ani nie słyszysz. Nie możesz spoglądać na zegarek, czy odebrać telefonu bo gra zabsorbuje dla siebie wzrok i słuch. Do tego dodajmy nikłe wsparcie deweloperów (wątpię aby skorzy byli poświęcać masę pieniędzy na dodatkowe testy i deweloping z czym wiąże się implementacja okulusa).

Według mnie to szybko umrze. Nawet branża porno i hentai temu nie pomoże. Gadget, który nigdy nie wejdzie do main streamu.

misiozol 15.02.2014 22:25

No fakt helm dosc wizualnie spory ale ciagle nalezy wziac pod uwage ze to kit deweloperski , fakt mozna dostac zapewne kreciolka ale sam pomysl wydaje mi sie byc ciekawy :) . Edi mi to glowa sie odkreca i bez tego wystarczy ze widze co miesieczne rachunki :D

Jarson 15.02.2014 22:44

Mimo wszystko wolę wiedzieć, w którym miejscu w przestrzeni znajduje się moja głowa podczas wirtualnych rozgrywek. Bardziej odpowiada mi konieczność wstania i wzięcia do ręki kontrolera ruchu (być może za kilka lat pomysł, że kiedyś trzeba było siąść nieruchomo żeby zacząć grać w gry akcji może się wydawać ludziom niepojęty). Ponowne siadanie na fotelu, kiedy już kontrolery ruchu nas z nich podnoszą to niezbyt dobry kierunek, a nakładanie takiego (albo i ulepszonego, ale w dalszym ciągu mocno zasłaniającego widok) ustrojstwa rodziłoby moją obawę, że przydzwonię po minucie w ścianę z taką siłą, że z okularów zostanie pył...

Patrix 16.02.2014 01:07

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1275695)
Mimo wszystko wolę wiedzieć, w którym miejscu w przestrzeni znajduje się moja głowa podczas wirtualnych rozgrywek.

serio? ;) ja bym sobie pogrzał w jakiegoś starszego NFS (te nowe to badziew)...



ale jak chce ktoś doprowadzić błędnik do szaleństwa to też się da:


CeKa 16.02.2014 10:51

Po kilku sekundach filmiku, stwierdzam że to badziew którego nie tylko bym nie kupił, nie chciał bym za darmo nawet. Temu co to ma na głowie może i się wydaje to zabawne, ale z pozycji obserwatora nie wygląda to zabawnie, raczej irytująco.
Gry grami, zabawa zabawą, można pograć w karty czy w PESa, i mieć podzielną uwagę na wiele innych rzeczy, po założeniu tego hełmu odcinasz się od rzeczywistości w zbyt dużej mierze (wg. mnie).
Misiozol ja jak obracam głową to obraz też się zmienia, w 3d i Mega Ultra HD, deweloperom może i zajmie to jeszcze kilka lat, ale Bóg dużo wcześniej na to wpadł.
:) Pozdro.

Berion 16.02.2014 18:04

Zauważcie, że dają te okulary komuś kto nie nigdy w nic nie grał (ewentualnie te wszystkie podniety są odgrywane...). Żenująco to wygląda.

Jarson, ale po co w ogóle kontrolery ruchowe? To też jest niewygodne i niepraktyczne. Na dodatek włączając grę chcę się odprężyć a nie mieć biatlon z siłownią. :P

misiozol 16.02.2014 20:23

No mi sie ten bajer podoba z obracaniem glowy to jest to co robi je wlasnie specjalne i wyruznia z tlumu , Berion ale ty ciagle z tym ze to wyglada jak helm do nurkowania zgadza sie , ale to powtorze kolejny raz to jest KIT DEWELOPERSKI pamietasz jak wygladala pierwsza ps3 jako kit deweloperski ;) ?

Berion 16.02.2014 23:18

Od kamery są gałki analogowe lub funkcyjny+myszka :P

Zawsze będzie to tak wielkie, przecież gdzieś ten ekran trzeba umieścić. Jeśli oczekujesz takich szkieł kontaktowych to się przenieś do 2040. :P

andy 16.02.2014 23:38

Jak dla mnie to ciekawa sprawa i na pewno przyszłość - w takiej czy innej formie.

Same okulary odcinają Cię od rzeczywistości na czas gry, ale to właśnie o to chodzi! Już sobie wyobrażam meczyk w Fifę - widok zawodnika, NFS (widok jak przy symulatorze ciężarówki na filmiku wyżej), czy jakaś strzelanka.

Do 5 lat powinni to na tyle dopracować, że obraz będzie żyleta, zero opóźnień itp.

Cytat:

Napisany przez misioziol
No mi sie ten bajer podoba z obracaniem glowy to jest to co robi je wlasnie specjalne i wyruznia z tlumu

Nadaje realizmu rozgrywce. Ten interfejs spowoduje to że gry staną się bardziej ralistyczne.

Cytat:

Napisany przez Berion
W skrócie: żadnej. ;)

To taki sam odgrzewany kotlet jak stereoskopia. To jest niewygodne, niepraktyczne i ogłupia błędnik (długofalowo niezdrowe?).

Takie same głosy były o Kinekcie od MS.

Ludzie boją się nowości, boją zmian.


btw, należy dodać że przy okularkach pracuje nie kto inny jak John Carmack.

Berion 17.02.2014 00:32

No i? :) Kineckt cały czas jest popierdółką używaną jedynie w grach casual czy też przeglądania menu (co jest nie wygodne i nieintuicyjne, Andy, używałeś w ogóle? To męczarnia). Także to kiepski przykład.

Carmacka wywaliło Zenimax. Oficjalna wersja jest taka, że odszedł bo nie chcieli dodawać obsługi Oculus Rift do przyszłych projektów Id Software, a nieoficjalna... ;)

misiozol 17.02.2014 10:59

Alez Berion mi sie wydaje ze kiecta nie posiadasz ja posiadam i powiem ci ze nigdy sie tak dobrze nie bawilem w samochodziki czy gry survival (tak sa takie na kinect) , cala masa gier jest ktore rusza cie z kanapy i podrywa do aktywnego grania no ale jak ktos woli klikac myszka i mietosic galki kontrolera to nic tego nie zmieni , co do rozmiarow nie byl bym taki pewny sa przeciez okulary np sony sa mniejesze i sa jeszcze mniejsze nawet tylko nie maja tych funkcji i pamietaj technologia idzie do przodu tak samo minaturyzacja ;) . Ja sie zgadzam z Andy to jest bajer i ma to przyszlosc bo posiada opcje ktore wyrozniaja to z tlumu .

Berion 17.02.2014 11:13

Ale jakiej jakości to są gry? No właśnie... :P

I nie jest to przyszłość bo jest niewygodne i wymaga specjalnych, drogich urządzeń. Tak samo jak Kinect który wymaga przestrzeni.

misiozol 17.02.2014 14:17

No wiesz kinect wymaga przestrzeni ale nie kazdy mieszka w w blokowisku na osieldlu np w kawalerce (nie mowie ze ty tak mieszkasz) , ty ciagle sie czepiasz to jakosc nie taka to za duze to wymaga miejsca , massakra ty w ciazy nie jestes bo cos ostanio strasznie grymasisz :P :P , popatrz sie po za to, jest dopiero w fazie rozwoju to jest tylko kit deweloperski mozna brac w tym projekcie udzial nie jest to pozamykane softowo i sprzetowo jak u wielkich korporacji, mozna sie oderwac od rzeczywistosci w fajnych symulatorach o to tu chodzi :)

Berion 17.02.2014 18:38

Nie lubię bylejakości.

Na dodatek implementacja tego w grach to spory narzut. Przykład: jedziemy samochodem w Gran Turismo. Przełączamy się na widok ze środka. Obecnie wystarczy zrobić tylko samą deskę i modelem może być nawet tylko pół samochodu bo i tak reszty nie widać. W przypadku okulusa trzeba odpicować cały środek i wszystko to co widać przez szyby. A więc odbędzie się to kosztem zużycia zasobów - mniejsze tekstury, więcej polygonów etc.

Patrix 17.02.2014 19:07

Panowie pierdu pierdu :)
za 4 lata to trafi do januszów, będzie bezprzewodowe, małe i zgrabne i w 4k, będzie kosztować tyle co kinect
i ja wtedy chcę to mieć, na początek do wyścigów :)

misiozol 17.02.2014 19:15

Ja tez nie lubie byle jakosci , zgadza sie obecnie w grze wystarczy zrobic wyswietlajac na tv jakas tam konsole na sztuke , no i zgadza sie jak masz takiego oculusa to trzeba to wszystko dopracowac ale to kwestia czasu tum bardziej ze deweloperow nie brakuje i jest szansa ze bedzie to otwarty projekt , i zauwaz 10 lat temu mielismy PS2 i swiat tym sie podniecal ze takie super a na dzien dzisiejszy to stary poczciwy dziadek wiec mozna miec nadzieje ze tak samo bedzie z tym oculusem zminiaturyzuja dopracuja sprzetowo itd.

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1275897)
Panowie pierdu pierdu :)
za 4 lata to trafi do januszów, będzie bezprzewodowe, małe i zgrabne i w 4k, będzie kosztować tyle co kinect
i ja wtedy chcę to mieć, na początek do wyścigów :)


Ja tez poprosze jedno na wynos zapakowac ladnie z kokardka :D

Patrix 17.02.2014 19:19

Projekcja bezpiecznym światłem bezpośrednio do oka, google tylko jako zapewnienie czerni.
Nagle nie potrzeba soczewek do korekcji wzroku itd. kalibracja skupienia na plus lub minus.
Wtedy ilość pikseli chyba nie będzie mieć znaczenia... teraz gapimy się w mierne matryce...

andy 17.02.2014 23:23

Cytat:

Napisany przez Berion
No i? :) Kineckt cały czas jest popierdółką używaną jedynie w grach casual czy też przeglądania menu (co jest nie wygodne i nieintuicyjne, Andy, używałeś w ogóle? To męczarnia). Także to kiepski przykład.

Carmacka wywaliło Zenimax. Oficjalna wersja jest taka, że odszedł bo nie chcieli dodawać obsługi Oculus Rift do przyszłych projektów Id Software, a nieoficjalna... ;)

Używałeś. Świetna zabawa. Oczywiście niektóre gry męczą - osobiście byłem wycieńczony po biegu przez płotki :D

Sama technologia potrzebuje jeszcze kilku lat na dotarcie się - jednak to normalne.

Cytat:

I nie jest to przyszłość bo jest niewygodne i wymaga specjalnych, drogich urządzeń. Tak samo jak Kinect który wymaga przestrzeni.
Teraz tak, jednak za kilka lat wszystko zostanie zminiaturyzowane. Nie patrzysz w przyszłość. Ceny spadną, rozmiar będzie mniejszy...

Cytat:

Nie lubię bylejakości.
Nie lubisz nowości :)
Cytat:


Na dodatek implementacja tego w grach to spory narzut. Przykład: jedziemy samochodem w Gran Turismo. Przełączamy się na widok ze środka. Obecnie wystarczy zrobić tylko samą deskę i modelem może być nawet tylko pół samochodu bo i tak reszty nie widać. W przypadku okulusa trzeba odpicować cały środek i wszystko to co widać przez szyby. A więc odbędzie się to kosztem zużycia zasobów - mniejsze tekstury, więcej polygonów etc.
Jesteś świadomy, że z roku na rok rośnie wydajność sprzętu? :) Myślę, że za ok 10-15 lat nie odróżnimy tego co w grze od rzeczywistości :)

Cytat:

Napisany przez Patrix
Panowie pierdu pierdu :)
za 4 lata to trafi do januszów, będzie bezprzewodowe, małe i zgrabne i w 4k, będzie kosztować tyle co kinect
i ja wtedy chcę to mieć, na początek do wyścigów :)

Jedna z nielicznych osób, która patrzy w przyszłość ;)


Obecnie to dopiero wczesna wersja developerska - za kilka lat to będzie tak dopicowane, że każdy będzie chciał mieć.

Cytat:

Napisany przez Berion
Carmacka wywaliło Zenimax. Oficjalna wersja jest taka, że odszedł bo nie chcieli dodawać obsługi Oculus Rift do przyszłych projektów Id Software, a nieoficjalna... ;)

Nie znam aż tak tego co zaszło, jednak pudelki IT (AntyWeb i inne) pisały, że oficjalnym powodem było to że Carmack nie potrafił pogodzić czasu.

Tak czy siak jeżeli tam pojawia się nazwisko Carmack (Guru wśród gier) to będzie to sukces ;)



Oculus jak Google Glass to przyszłość. Roboty, inteligentne domy, samochody, SI. Obecnie to dopiero raczkuje a my mamy szanse patrzeć na to jak to wszystko się rozwija - żyjemy w pięknych czasach.

Berion 18.02.2014 17:21

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1275923)
Używałeś. Świetna zabawa. Oczywiście niektóre gry męczą - osobiście byłem wycieńczony po biegu przez płotki :D

Sama technologia potrzebuje jeszcze kilku lat na dotarcie się - jednak to normalne.

Tak, pochwal się w jakie gry grałeś i zastanowimy się nad definicją gry. ;)

Pokaż mi Kinecta który sprawdza się w fps, wyścigach, platformówkach, rpg itd. Nie pokażesz bo to jest nieintuicyjne i nikt tego nie implementuje.

Cytat:

Teraz tak, jednak za kilka lat wszystko zostanie zminiaturyzowane. Nie patrzysz w przyszłość. Ceny spadną, rozmiar będzie mniejszy...
Przeciwnie, patrzę bardzo daleko w przyszłość. Co z tego, że może być nawet w tak sci-fi formie jaką Patrix przedstawił jak nadal to będzie NIEWYGODNE i jakościowo odbiegające od tego co oferują dzisiejsze ekrany.

Cytat:

Nie lubisz nowości :)
Nowości lubię, jak chyba każdy człowiek. Nie rzucam się po prostu na byle co tylko dlatego, że jest nowe. Musi być funkcjonalne. I na taką okoliczność ktoś kiedyś powiedział: nowe jest wrogiem dobrego. ;)

Cytat:

Jesteś świadomy, że z roku na rok rośnie wydajność sprzętu? :) Myślę, że za ok 10-15 lat nie odróżnimy tego co w grze od rzeczywistości :)
Wątpię w to nawet i za 30 lat. Z daleka może i z wyglądu tak, ale ani nie z bliska, ani nie osiągniemy takiej fizyki. To wymagałoby przełomu większego niż przejście na grafen. Za słaby sprzęt i za drogo wychodzi w rozsądnej jednostce czasu (obecnie średni czas deweloperki gry AAA to 2 lata na kilkadziesiąt osób - taka interakcja z otoczeniem wymaga kilkanaście razy więcej animacji, obiektów, tekstur itd.).

Cytat:

Nie znam aż tak tego co zaszło, jednak pudelki IT (AntyWeb i inne) pisały, że oficjalnym powodem było to że Carmack nie potrafił pogodzić czasu.

Tak czy siak jeżeli tam pojawia się nazwisko Carmack (Guru wśród gier) to będzie to sukces ;)
Carmack był guru za czasów do wydania Quake 3. Jego nowsze gry to szrot i klapy finansowe. Tak samo Molyneux, od 15 lat nie zrobił żadnej sensownej gry. Takich guru jest na pęczki. ;)

Cytat:

Oculus jak Google Glass to przyszłość. Roboty, inteligentne domy, samochody, SI. Obecnie to dopiero raczkuje a my mamy szanse patrzeć na to jak to wszystko się rozwija - żyjemy w pięknych czasach.
Żyjemy w czasach w których idioci doprowadzą do utraty mojej prywatności i przysłużą się do mojego zniewolenia. Ja nie sugeruję że będzie to Andy z okulusem, ale to jest ten sam schemat bezkrytycznego zapatrzenia w technologie, które oferują mniej zalet niż tworzą poważnych nowych zagrożeń.

misiozol 18.02.2014 18:39

No to ja dorzuce lite gier wspierajacych juz te okulary i DZIALAJACYCH z nimi :D

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_Rift_support

Jarson 18.02.2014 20:36

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1275774)
Jarson, ale po co w ogóle kontrolery ruchowe? To też jest niewygodne i niepraktyczne. Na dodatek włączając grę chcę się odprężyć a nie mieć biatlon z siłownią. :P

Do niektórych gier są w porządku. Kierownica przydaje się do wyścigówek, a w żaden sposób nie znajduje zastosowania w FPS-ach. Tak samo kinect do większości tytułów w które skłonny jestem zagrać będzie całkiem nieużyteczny ale znajdą się i takie w których będzie przydatny.

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1275813)
Do 5 lat powinni to na tyle dopracować, że obraz będzie żyleta, zero opóźnień itp.


Nadaje realizmu rozgrywce. Ten interfejs spowoduje to że gry staną się bardziej ralistyczne.


Takie same głosy były o Kinekcie od MS.

Ludzie boją się nowości, boją zmian.

Myślisz, że to będzie działać bez opóźnień za kilka lat? Szczerze wątpię.

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1275817)
No i? :) Kineckt cały czas jest popierdółką używaną jedynie w grach casual czy też przeglądania menu (co jest nie wygodne i nieintuicyjne, Andy, używałeś w ogóle? To męczarnia). Także to kiepski przykład.

No tu się nie sposób nie zgodzić. Widziałem niedawno, jak ojciec próbował wytłumaczyć dziecku jak włączyć rozgrywkę w jakiejś grze przy użyciu kinecta. Dziecko już w podstawówce, myszka i klawiatura to dla takich po prostu przedłużenie dłoni. Trafienie i wybór najprostszej opcji to średnio 2-3 próby i ponad 5 sekund. Ojciec potem też grał, nie szło mu lepiej. Mi idzie odrobinę sprawniej, ale również to nie jest to. Myszką to samo zrobię 10x szybciej. Druga generacja w tym względzie nie poprawiła nic.

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1275897)
Panowie pierdu pierdu :)
za 4 lata to trafi do januszów, będzie bezprzewodowe, małe i zgrabne i w 4k, będzie kosztować tyle co kinect
i ja wtedy chcę to mieć, na początek do wyścigów :)

Powiedziałbym raczej, że minimum dekada ;)

misiozol 19.03.2014 22:06

No to histori czesc dalsza teraz $ony odslonilo swoje okulary VR na obecnie trwajacych targach gier przeznaczone do PS4

http://farm8.staticflickr.com/7078/1...867e1ae0_z.jpg

http://blog.us.playstation.com/2014/...ject-morpheus/

Berion 20.03.2014 10:28

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1275980)
Do niektórych gier są w porządku. Kierownica przydaje się do wyścigówek, a w żaden sposób nie znajduje zastosowania w FPS-ach. Tak samo kinect do większości tytułów w które skłonny jestem zagrać będzie całkiem nieużyteczny ale znajdą się i takie w których będzie przydatny.

Kierownica nie jest kontrolerem ruchowym, chyba ze w przykładzie Ci chodziło o "specjalizację" danego urządzenia. Tyle tylko, że... no właśnie, w niby jakich Kinkiet będzie przydatny? Konkretnie tytuły, czy nawet gatunki. Ja uważam, że w żadnej.

Cytat:

Druga generacja w tym względzie nie poprawiła nic.
Ja myślę, że trzecia i dziesiąta też nic nie zmieni. To po prostu jest niewygodne lub wygodne może być jedynie w bliskiej odległości od ekranu bądź hologramu (;)).

Berion 26.03.2014 20:06

Cukierberg kupił Oculusa. Podobno. Czyli przyszłość wynalazku raczej już nieciekawa. ;)

A tutaj remade Zeldy z NES:
http://www.youtube.com/watch?v=NKgmfUrllm8

Patrix 26.03.2014 20:32

No to za niedługo FarmVille w 3D...

andy 26.03.2014 20:48

Gdzieś czytałem, że id Software (były pracodawca Carmacka) też tworzą takie okulary i są podobno o wiele bardziej zaawansowane niż Oculus.

kid86 27.03.2014 13:20

Czytałem o tych okularach w ostatnim numerze "Świata Wiedzy". Z tego co tu pisze to będą kosztować 1200 zł i mają pojawić się na rynku w 2015 roku.
W artykule są też linki do dwóch filmików:
- https://www.youtube.com/watch?v=aTtfAQEeAJI
- http://www.youtube.com/watch?v=INDKNA7kXoo

Polecam obejrzeć szczególnie ten pierwszy

andrzejj9 27.03.2014 19:40

Przyznam, że nie chce mi się wczytywać w szczegóły techniczne działania tych okularów, ale.. to naprawdę takie trudne do zrobienia? Wydaje się kilka czujników i ekranów.. Za co tu płacić 2 mld? Inna sprawa, że Facebook lubi robić takie absurdalne zakupy..

M@X 27.03.2014 23:56

Pomysl o tym w kategoriach wyceniania wlasnego czasu - w wypadku firmy zarzadzania zasobami ludzkimi i kosztem pracownikow.

Niektorzy robia w domu sushi bo taniej, niektorzy zaplaca 60 PLN za porcje, bo ich czas w ktorym przygotowaliby sushi jest wiecej warty. Na tej zasadzie "zakupy" robia duze korporacje.

andrzejj9 28.03.2014 07:01

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 1278911)
Pomysl o tym w kategoriach wyceniania wlasnego czasu - w wypadku firmy zarzadzania zasobami ludzkimi i kosztem pracownikow.

Niektorzy robia w domu sushi bo taniej, niektorzy zaplaca 60 PLN za porcje, bo ich czas w ktorym przygotowaliby sushi jest wiecej warty. Na tej zasadzie "zakupy" robia duze korporacje.

Ej - ale mówimy o 2 mld (!) (nawet jeśli część w akcjach). To nie jest praca kilku ludzi - to jest praca kilkuset lub kilku tysięcy ludzi przez długi okres. Dla mnie.. absurd..

Patrix 28.03.2014 16:32

http://cdn.pidjin.net/wp-content/upl...03/3700001.png

http://cdn.pidjin.net/wp-content/upl...03/3700002.png

http://cdn.pidjin.net/wp-content/upl...03/3700003.png

http://cdn.pidjin.net/wp-content/upl...14/03/gif3.gif

misiozol 16.02.2018 13:56

No to pany mamy wysyp zestawow VR :)

olaxx 12.11.2018 18:54

Super pomysł :)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 23:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.