![]() |
Eboot.bin to ISO i problem z obrazem
Mam grę, którą kupiłem przez znajomego w wersji USA na ps1 no i oczywiście na ps3 gra działa, ale ten sam *.pkg po rozpakowaniu do eboot.bin na PSP również śmiga, ale zależy mi na 'rozpakowaniu' tejże gry i nagraniu na CD, mam obraz, zgrany z oryginału kumpla, też NTSC ale robione na szybko i w podglądzie, obraz ten waży 993 mb i przy nagrywaniu sypie błędami, na emulatorze ePSXe działa. W pierwszym przypadku, czy da się rozmontować tego eboot.bin na normaly obraz ISO? Gra to Rayman także audio w subkanałach, w drugim przypadku czy da się naprawić tę kopie? Na konsoli w paru miejscach cisza ale oprócz tego jako tako działa.
|
PSX CD-ROM mają pojemność maksymalnie 700MB. I dlatego obrazy płyt gier na PSX też tyle mają maksymalnie.
Coś ci się chyba pomyliło. Obraz gry na PSX, sprzedawany w PlayStation Store jest w PSAR, obudowanym PBP, obudowanym PKG, obudowanym PDB (incepcja wsteczna, zwana czasem pierd*cem Sony). A tak swoją drogą, to format *.iso jest wysoce niewskazany w przypadku gier na PSX, ponieważ nie przechowują wielu informacji, których gra może używać. |
Zgadza się i wiem o tym, po prostu kumpel kupił dla mnie, za moją kase xD, jedną kopie i wydłubał z konsoli także dostałem *.pkg. Z tym obrazem co mam zrobiony z oryginalnej płyty coś nie halo albo z konsolą bo na ps1 wszystko ok a na ps2 niektórych dźwięków nie ma. No i da się jakoś tego eboota przerobić na jakiekolwiek ISO?
|
A co to za gra ? jak posiadasz oryginal to mozesz poszukac legalnie w zatoce z piratami formatu iso tej gry bo ci sie zarysowala plyta ;)
|
No i tu jest problem bo w zatoce są obrazy które nie działają na ps2, przynajmniej u mnie. xD No i pisałem że pierwsza część Raymana.
|
Coś kręcisz, pierwszy Rayman to jakieś 300MB, PSAR jest kompresowany więc pewnie waży nawet mniej. :P
Kiedyś używałem PSX2PBP, pozwala na konwersję w obie strony, ale to były początki CFW M33, więc do dziś są pewnie nowsze aplikacje (szczególnie że wtedy nie było jeszcze PBP z kilkoma obrazami płyt w środku). |
Mam obraz zgrany z oryginalnej CD który waży 588mb a w podglądzie np. ultraISO 993mb, i 2gi *.pkg od kumpla który za moją kasę kupił mi wersję PSN, która waży 96,5mb. xD Moje pytanie było jak to *.pkg przerobić do ISO?
|
PKG wypakować za pomocą np. PKGView, a PBP możesz spróbować tym co podałem wyżej.
|
Gdzie mogę pobrać to PSX2PBP? Bo PSX2PSP Za każdym razem wywala 'unable to allocate memory'.
|
Ja nie mam.
A jakiego systemu operacyjnego używasz? |
Windows 7 64bit, cholernie drogi był ten klucz. xD No ale to samo na wirtualce XP a na wirtualce 98 w ogóle nie ruszyło. :D
|
W tamtych czasach nikt nie pisał już programów pod 9x, więc trud to daremny. Na XP powinno śmigać bo to był system docelowy w większości homebrew.
A ja się pomyliłem, jednak to był PSX2PSP w wersji 1.2 (i używałem go wtedy na Win7 32bit), ostatnia to 1.4.2. U mnie działał. A jeśli nie działa tak jak oczekujemy to widzę takie możliwości: zmienił się od tamtej pory format PSAR lub jest uszkodzony. |
Uszkodzony? Na ps3 i psp działa. xD
|
Nie mam tej gry kupionej na europejskim PSS, mam na amerykańskim, ale straciłem dostęp do maila, a po tym włamie nie odnowiłem hasła, więc nie sprawdzę. Ale mogę pobrać inną grę (Sony udostępnia na www po zalogowaniu po stronie PC linki bezpośrednie) i sprawdzić czy się rozpakuje owym programem na Windows 7 64bit SP1.
|
No ja od początku pisałem że ten Rayman z PSN to z amerykańskiego PSN. xD Zależy mi na tym bo zamówiłem jeszcze longboxa Raymana 1 na PS1 ale nie mogę się już doczekać a przecież mam gre legalnie zakupioną. Za pomoc będę niezmiernie wdzięczny. :)
|
Odpaliłem na Wine i mam ten sam problem zarówno z Twoim Raymanem jak i moim FF9. Ale coś jest nie tak po prostu z odczytywaniem zawartości PBP. Nie zwróciłeś uwagi, na krzaki w GameID itd? Tam powinny być identyfikator gry i opis ze sklepu, a nie ma co sugeruje fuckup przy odczytcie. ;)
Z tego co wyczytałem to oryginalne "DATA.PSAR" są zaszyfrowane złem, a ręcznie robione nie są. Ale ja głowę bym dał, że rozpakowywałem sklepowe! Nawet wydaje mi się, że za pomocą PSX2PSP. Kojarzę też w okolicach 2014 roku jakiś program, który rozpakowywał wszystkie PKG, wszystkie PBP i PSAR, nawet jego GUI. Nie mogę tego znaleźć. :| Myślałem, że sprawa jest banalna, a tutaj ciężki orzech do zgryzienia... |
No widzisz? xD W każdym razie dzięki a ja nadal się tym 'bawie'. :P No i tak, zwróciłem uwagę na krzaczki. Icetea, program, przez pół godziny mieli a później plik ISO ważący 30kb który i tak nie działa.
|
Ilość załączników: 5
Wszystko dlatego, że ja pamiętam kiedy to zgrywałem bez żadnych problemów. Więc głowę bym dał sobie uciąć ("i bym k*a dzisiaj nie miał głowy" ;p).
- - - Takie coś znalazłem ale nie używam VS, więc nie skompiluję. Z opisu wynika, że rozpakuje i "DATA.PSAR". https://github.com/xdotnano/PSXtract Oryginalny git: https://web.archive.org/web/20150606...Hykem/psxtract Niby nie obsługuje wielopłytowych, ale w komicie jest: "Bugfix for multidisk error". No i jest wersja także dla Linux, ale niestety głębiej już nic webarchive nie zapisał. - - - No dobra, znalazłem te źródła i skompilowałem. Zmieliłem PBP i wygląda na to, ze wypluł poprawny PSX'owy obraz. :D https://forum.cdrinfo.pl/attachments...ract_cli_1.png https://forum.cdrinfo.pl/attachments...ract_cli_2.png https://forum.cdrinfo.pl/attachments...tract_nemo.png https://forum.cdrinfo.pl/attachments..._isobuster.png |
Obraz wyjęty i skonwertowany z pbp ale nawet emulator ma problem z tą grą. xD W ogóle nie ma muzyki. :D
|
A jakie konkretnie problemy i czy te same ustawienia emulatora miałeś kiedy ładowałeś PBP zamiast BIN/CUE?
Co do muzyki to co masz w CUE? Może on nie dopisał tych kilkudziesięciu CDDA? Tego nie sprawdzałem. |
Cue takie samo ja z mojej wersji PAL, a problemy, w samej grze na emulatorze przycina się, brak muzyki a ustawienia te same, wersja PAL na emu działa, wersja NTSC z tego PBP jak w opisie.
|
Czyli to o niczym nie świadczy. Szczególnie przy tak nie-accuracy emulatorach jak emulatory PSX'a (PAL, NTSC/J i NTSC/U możesz traktować jak inne gry ;)). Wypal na płycie, włóż do konsoli i wtedy będziesz pewny. ePSXe uruchamia PBP, więc też możesz sprawdzić czy gra działa tak samo z PBP jak z obrazu wydłubanego z PBP (co wykluczy fuckjob programu psxtract).
|
No na konsoli też nie działa, ani na ps1 ani ps2. O dziwo to PBP też na emulatorze nie działa a na psp i ps3 tak.
|
No to ja już nie wiem. Z tego wniosek, że lepiej piracić, bo z pirackimi nie ma problemu.
Żartowałem. :P A porównaj sumy kontrolne tracków (z ISO/, nie z CDROM/) z tym co wisi na ReDump. Powinny być identyczne. A jeśli są to zrób CUE do tych tracków bo może sama budowa obrazu jest niepoprawna. |
Sprawdziłem, nie zgadza się, ale wciąż, na PSP i PS3 działa idealnie. Już 5 CD straciłem tak btw. xD No i do ISO też z automatu poszło CUE i nic.
|
A co w ogóle rozumiesz poprzez słowo nie działa? Szastasz nim na lewo i prawo, a nie wiadomo co to znaczy. Nie bootuje się? Jakieś inne problemy? I tak dalej i tak dalej.
Płyty nagrywać dla PSX umiesz? Tak się tylko upewniam. Wiesz, RAW-DAO96, jedna, zamknięta sesja, mode2 i te sprawy. ;p A te tracki Audio da się odsłuchać? To jest wave, jeśli się nie da to znaczy że ta deszyfracja coś psxtractowi nie wyszła. Ja już wyrzuciłem tę paczkę, więc sam nie sprawdzę (nie przypuszczałem, że będziemy się z tym dalej męczyć ;]). |
No nie bardzo da się odsłuchać, nawet Media Player się krztusi. xD No i tak, płyty umiem nagrywać, gdyby nie to że emu ps1 na ps2 nie uruchamia wszystkich moich klasyków to nawet nie męczyłbym się z wypalaniem płyt. :P A nie działa to już opisałem, włącza się ale w samej grze zacina i nie ma żadnej muzyki, nawet dźwięków samej gry.
|
Skończyły mi się pomysły, nie mam pojęcia co może być nie tak. :(
|
Ja tam problemu nie widzę, czekam na oryginał NTSC w longbox więc na 100% bin/cue będzie poprawny. xD Ale Dziękuję bardzo, szanowny guru Berionę. :D
|
No więc tak, naszła mnie ochota na Crash Team Racing... :czar:
Ze względu na to, że EP zamknęli to loguję się do SEN, ściągam XPD, biorę stamtąd link bezpośredni, pobieram paczkę PKG, rozpakowuję, rozgrzewam się do czerwoności, postępuje zgodnie z zaleceniami Beriona. ;) I dupa. Ten wypluty obraz nie rusza żaden emulator. ŻADEN. Ale PBP jest na pewno ok bo PSTV nie grymasi (ale mnie interesuje PCSXreARMed w RetroArch bo Adrenalina filtruje obraz i wygląda to źle, po za tym cały cyrk z kartami VMP mnie zniechęca). Czy ktoś ma PALówkę oryginała CTR i mógłby mi zgrać z *.bin pierwsze 2MiB (potrzebuję żeby porównać)? Nie jestem pewien, ale te obrazy z PSARów mają chyba limg i dlatego mrok w emulatorach. Podejrzewam że wystarczą proste nożyczki. ;p |
a wystarczy psnstuff :P
|
Bój się boga, żeby w CTR grać w 50 klatkach...
|
Na razie to chciałbym rozwikłać zagadkę, dopiero potem będę się bać. :P
Poza tym pingwin w wersji PAL ma statsy ustawione na max, a ja do dziś jeszcze Oxide'a nie pokonałem na trzech trasach. Osobną kwestią jest też w ilu klatkach mi to pójdzie bo w RetroArch rwie przy większej zadymie. |
@Meanthord nie bredź. ;) 50Hz nie ma tu nic do rzeczy. Są 3 typy gier PAL na ps1, dobrze zoptymalizowane, źle zoptymalizowane z przełącznikiem software'owym (albo patchowanie) do 240/480i i źle zoptymalizowane. Z tego co wiem, Naughty Dog dobrze zoptymalizowało Crashe na ps1.
Znaczenie ma natomiast ile FPSsów. Większość gier PAL działa w 50Hz@25FPS, część (mała niestety ilość) w 50Hz@30FPS. Część gier z pierwszego przypadku można spatchować do PAL60, jak? Nie wiem, nigdy mi się nie udało, ale na YT są 'dowody', że się da. :D |
Ale o co chodzi? ;) CTR, jak każda gra w PAL-u, jest wolniejsza o te 10 klatek i różnicę na niekorzyść widać. Pewnie jeśli ktoś nie grał w NTSC, to różnicy nie zauważy, ale wystarczy raz zagrać np. w Tekkena w NTSC, a potem PAL... wymiot gwarantowany :].
|
CTR w PALu leci w 25 klatkach, w porównaniu do 30 klatek w NTSC. Mimo tego, gra nie jest wolniejsza, bo jest zoptymalizowana i szybkość gry nie jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego.
Tekken 3 w NTSC to 60 klatek na sekundę (bufor ramki 364x480). Wersja PAL jest niezoptymalizowana, bo szybkość gry jest zależna od częstotliwości odświeżania pionowego telewizora. Dlatego gra jest wolniejsza i ma paski u góry i na dole (PAL ma większą rozdzielczość). Kitajce po prostu mieli resztę świata gdzieś. Zwłaszcza, że bijatyki to nie są jakieś wymagające pozycje, o czym świadczyć może to, że wiele z nich miało większą rozdzielczość i leciało w 60 klatkach na sekundę. |
No właśnie to, pomyliło mi się, wszytko PAL to 25fps, tylko od developerów zależało czy dobrze zoptymalizowane czy kalka z NTSC gdzie zwolnienie będzie widać.
W ogóle ktoś wie czym i jak poprawnie wymusić PAL60 tudzież NTSC dla gier PAL dla zgranego obrazu bin/cue? |
Jest zwrot akcji. :) Z jakiegos powodu oryginalne PBP nie wczytuje mi ePSXe v2.0.5, ale za to wypakowany obraz BIN juz tak. Czyta natomiast lewe PBP.
Ten wypakowany obraz od normalnego z plyty rozni sie tylko kilkoma powtarzalnymi patternami na samym poczatku (az do Licensed by): Kod:
00FFFFFFFFFFFFFFFFFFFF0000020002 |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.